Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastánce nádraží v Havířově podpořil ministr. Dráhy trvají na bourání

Je tak cenné, že si zaslouží záchranu, ne demolici. To příznivci architektury míní o havířovském nádraží. A názor nezměnili ani poté, co padla šance na ustanovení nádraží památkou. Ba co víc. Boj zesílili. Demolici odmítá i ministr dopravy. Dráhy ji ale chtějí. A jsou i proti prohlášení dalšího z nádraží, vítkovického, památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o42s39e67f 47Š60e27m62e18l39í52k 7949561910327

Takže program pana ministra je kompletní:

1) zrušit kruhové objezdy

2) zachránit nádraží v Havířově

+3/0
7.8.2013 14:30
Foto

A53l91a51n 66Ř83e97p82k53a 4545176

Bod 1 byl odvolat Žaludu a to se mu už podařilo :-P;-D

0/0
9.8.2013 9:25

J78o71s22e64f 91Š17e47m64e94l97í55k 7789641600167

To nebyl jeho program, to byl domácí úkol od Zemana, aby se uvolnil flek pro jeho kámoše.

+1/0
9.8.2013 18:49
Foto

A40l73a24n 63Ř80e73p52k97a 4875186

Chápu, že je nádraží v Ústí nad Orlicí kulturní památkou, ale proč proboha i tyhlety dvě zrůdy? :-/ zbytečně velké, nevyužité.. kdyby o ně měl někdo v současném stavu zájem, tak už dávno přece mohl dráhy oslovit a začít podnikat... evidentně zájem není, co pak s těma velkýma halama, které budou památkou bude? Hmm?

Měl bych návrh: Ať si památkáři to odkoupí, opraví a spravují sami a pak at to je klidně památkou. Jen nevím, kde na to vezmou peníze :-D

+1/−3
7.8.2013 13:55

J92a43n 58H32a35v24l87i83n59a 9684886149963

no za statniho, odkud asi :-/

0/0
7.8.2013 15:11

M25o31n15i39k61a 93K75o74n37e90c59n53a 7333671891724

Presne tak, v Havirove jsem se narodila a nevidim nic uzasneho na zdejsi budove. Naopak se mi vice libi novy navrh, prostorne parkoviste, zastresena cast silnice, aby Vas pripadne mohl nekdo nalozit/ vylozit, aniz by Vam zmokl kufr, zastavky. Vnitrek stavajiciho nadrazi je hrozny.

0/−3
7.8.2013 16:36

M42a36r72t34i56n 97H73a87v41e69l82k67a 1935144915277

Staré nádraží díky použití kvalitních materiálů vydrželo více než padesát let prakticky bez opravy. Přijeďte se podívat do Ostravy na náměstí, jak kvalitní se staví novostavby. Projekt se přihraje kamarádíčkům, kteří se zaručeně českým materiálem z číny dají pojmu šunt nový rozměr.

+4/0
7.8.2013 21:44

M35a75r97t41i75n 44H90a14v21e43l65k52a 1985784115557

Ostravský ÚAN je dalším krásným příkladem racionalizované novostavby: 90 % pozemku se prodalo supermarketu, na zbývajících 10 % se musí na minimální ploše otáčet autobusy (klobouk dolů před jejich řidičí!), zastávky chaoticky rozložené, přístřešky vás absolutně neochrání proti pražícímu slunci, větru a pokud je déšť doprovázen větrem, zmoknete. Město zřejmě vydělalo na prodeji pozemků. Cestující krom zkrácení docházkové vzdálenosti prodělávají...

+5/−1
7.8.2013 21:51
Foto

A97l20a26n 41Ř26e78p50k26a 4575276

Myslím, že Ostravský ÚAN současnému bus provozu bohatě stačí.. K čemu proboha mít v centru města obrovské autobusové nádraží z půlky nevyužité? :-P

0/−3
8.8.2013 8:51

M97a90r20t18i79n 32H98a41v27e56l69k57a 1965974455677

Nikdo neříká, že měl ÚAN zabírat celou původní rozlohu! Přijde mi ale trapné, aby třetí největší město v republice mělo autobusák rozlohou jen o málo větší než Frýdek-Místek. Na řidičské dovednosti šoférů klade takový pidiprostor také přehnané nároky, když se musí otáčet prakticky "na fleku".Pokud si vzpomenete na střechy původního ÚANu, minimálně proti slunci fungovaly také spolehlivěji. Co je pak taková přestavba za pokrok?

+2/0
8.8.2013 11:04

A23n23t42o30n88í62n 67P37o69l82i86c59k11ý 9550352801837

A mluvil byste stejně i v případě, že by rekonstrukce (včetně masivního zateplení) stála 60 mil. Kč a zbourání a postavení nového 300 mil. Kč:?

0/0
8.8.2013 23:22
Foto

A58l45a98n 93Ř13e62p42k53a 4665606

Hmm, a kolik bude stát (stojí) údržba a provoz té obrovské haly, která je na dnešní dobu předimenzovaná? :-P Navíc až se postaví v Havířově ta vlaková zastávka pod nemocnicí, která se už roky plánuje tak si myslím, že stejně na tomhle nádraží cestujících spíš ubude - je blíž centru a obytným částím města.

0/0
9.8.2013 9:28

A54n84t49o22n28í95n 57P65o37l82i36c37k45ý 9330812471957

Součástí rekonstrukce je i zateplení a to by snížilo energetickou náročnost budovy z cca 5700 GJ na cca 1050 GJ.

0/0
9.8.2013 10:05

A44n48t40o71n30í88n 73P48o61l45i73c20k59ý 9100762311117

K tomu vždy dodávám (i když to není hezké), že je dobře, že naši předkové přemýšleli jinak a tak nám zůstaly zachovány národní divadlo, pražský hrad, spousta hradů a zámků ... i když v určité době mohly být považovány za  předimenzované "barabizny" neodpovídající moderním potřebám. A až čas ukázal, že rozhodnutí zachovat bylo správné.

0/0
9.8.2013 10:09

M22a51r30t69i68n 62H52a89v97e96l56k30a 1105744215647

To je přeci jasné! Dnes se to zbourá/nechá spadnout, aby příští generace mohly s velkou pompou začít stavět podobnou stavbu jako vzpomínku na staré časy. Ovšem už ve velmi kýčovité a původní budově nepodobné formě. Ostravský hrad je krásným příkladem... :(

0/0
10.8.2013 5:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.