Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastánce nádraží v Havířově podpořil ministr. Dráhy trvají na bourání

Je tak cenné, že si zaslouží záchranu, ne demolici. To příznivci architektury míní o havířovském nádraží. A názor nezměnili ani poté, co padla šance na ustanovení nádraží památkou. Ba co víc. Boj zesílili. Demolici odmítá i ministr dopravy. Dráhy ji ale chtějí. A jsou i proti prohlášení dalšího z nádraží, vítkovického, památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81o62s11e20f 25Š90e10m27e87l87í47k 7189181660947

Takže program pana ministra je kompletní:

1) zrušit kruhové objezdy

2) zachránit nádraží v Havířově

+3/0
7.8.2013 14:30

A61l57a31n 87Ř20e73p63k62a 4175136

Bod 1 byl odvolat Žaludu a to se mu už podařilo :-P;-D

0/0
9.8.2013 9:25

J17o65s80e76f 96Š90e65m14e18l71í72k 7139781890527

To nebyl jeho program, to byl domácí úkol od Zemana, aby se uvolnil flek pro jeho kámoše.

+1/0
9.8.2013 18:49

A91l12a43n 14Ř69e23p52k68a 4165796

Chápu, že je nádraží v Ústí nad Orlicí kulturní památkou, ale proč proboha i tyhlety dvě zrůdy? :-/ zbytečně velké, nevyužité.. kdyby o ně měl někdo v současném stavu zájem, tak už dávno přece mohl dráhy oslovit a začít podnikat... evidentně zájem není, co pak s těma velkýma halama, které budou památkou bude? Hmm?

Měl bych návrh: Ať si památkáři to odkoupí, opraví a spravují sami a pak at to je klidně památkou. Jen nevím, kde na to vezmou peníze :-D

+1/−3
7.8.2013 13:55

J72a75n 29H79a74v78l54i44n39a 9474926189613

no za statniho, odkud asi :-/

0/0
7.8.2013 15:11

M82o78n74i45k14a 87K15o19n65e29c54n15a 7143491201484

Presne tak, v Havirove jsem se narodila a nevidim nic uzasneho na zdejsi budove. Naopak se mi vice libi novy navrh, prostorne parkoviste, zastresena cast silnice, aby Vas pripadne mohl nekdo nalozit/ vylozit, aniz by Vam zmokl kufr, zastavky. Vnitrek stavajiciho nadrazi je hrozny.

0/−3
7.8.2013 16:36

M95a37r92t14i57n 27H26a86v58e73l42k35a 1205694385687

Staré nádraží díky použití kvalitních materiálů vydrželo více než padesát let prakticky bez opravy. Přijeďte se podívat do Ostravy na náměstí, jak kvalitní se staví novostavby. Projekt se přihraje kamarádíčkům, kteří se zaručeně českým materiálem z číny dají pojmu šunt nový rozměr.

+4/0
7.8.2013 21:44

M22a37r97t10i81n 17H43a12v86e34l66k71a 1785684355827

Ostravský ÚAN je dalším krásným příkladem racionalizované novostavby: 90 % pozemku se prodalo supermarketu, na zbývajících 10 % se musí na minimální ploše otáčet autobusy (klobouk dolů před jejich řidičí!), zastávky chaoticky rozložené, přístřešky vás absolutně neochrání proti pražícímu slunci, větru a pokud je déšť doprovázen větrem, zmoknete. Město zřejmě vydělalo na prodeji pozemků. Cestující krom zkrácení docházkové vzdálenosti prodělávají...

+5/−1
7.8.2013 21:51

A27l51a34n 88Ř75e91p74k34a 4155416

Myslím, že Ostravský ÚAN současnému bus provozu bohatě stačí.. K čemu proboha mít v centru města obrovské autobusové nádraží z půlky nevyužité? :-P

0/−3
8.8.2013 8:51

M20a93r27t76i49n 53H91a56v15e31l41k75a 1465194125357

Nikdo neříká, že měl ÚAN zabírat celou původní rozlohu! Přijde mi ale trapné, aby třetí největší město v republice mělo autobusák rozlohou jen o málo větší než Frýdek-Místek. Na řidičské dovednosti šoférů klade takový pidiprostor také přehnané nároky, když se musí otáčet prakticky "na fleku".Pokud si vzpomenete na střechy původního ÚANu, minimálně proti slunci fungovaly také spolehlivěji. Co je pak taková přestavba za pokrok?

+2/0
8.8.2013 11:04

A42n78t57o89n13í41n 32P18o45l44i77c63k44ý 9160942871167

A mluvil byste stejně i v případě, že by rekonstrukce (včetně masivního zateplení) stála 60 mil. Kč a zbourání a postavení nového 300 mil. Kč:?

0/0
8.8.2013 23:22

A63l40a92n 57Ř93e77p61k49a 4465926

Hmm, a kolik bude stát (stojí) údržba a provoz té obrovské haly, která je na dnešní dobu předimenzovaná? :-P Navíc až se postaví v Havířově ta vlaková zastávka pod nemocnicí, která se už roky plánuje tak si myslím, že stejně na tomhle nádraží cestujících spíš ubude - je blíž centru a obytným částím města.

0/0
9.8.2013 9:28

A88n72t24o25n91í19n 27P12o70l91i82c33k73ý 9590492221157

Součástí rekonstrukce je i zateplení a to by snížilo energetickou náročnost budovy z cca 5700 GJ na cca 1050 GJ.

0/0
9.8.2013 10:05

A46n95t68o98n67í11n 82P87o24l34i73c91k42ý 9640102391267

K tomu vždy dodávám (i když to není hezké), že je dobře, že naši předkové přemýšleli jinak a tak nám zůstaly zachovány národní divadlo, pražský hrad, spousta hradů a zámků ... i když v určité době mohly být považovány za  předimenzované "barabizny" neodpovídající moderním potřebám. A až čas ukázal, že rozhodnutí zachovat bylo správné.

0/0
9.8.2013 10:09

M16a25r35t26i74n 92H51a33v71e23l56k24a 1275874215977

To je přeci jasné! Dnes se to zbourá/nechá spadnout, aby příští generace mohly s velkou pompou začít stavět podobnou stavbu jako vzpomínku na staré časy. Ovšem už ve velmi kýčovité a původní budově nepodobné formě. Ostravský hrad je krásným příkladem... :(

0/0
10.8.2013 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.