Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastánce nádraží v Havířově podpořil ministr. Dráhy trvají na bourání

Je tak cenné, že si zaslouží záchranu, ne demolici. To příznivci architektury míní o havířovském nádraží. A názor nezměnili ani poté, co padla šance na ustanovení nádraží památkou. Ba co víc. Boj zesílili. Demolici odmítá i ministr dopravy. Dráhy ji ale chtějí. A jsou i proti prohlášení dalšího z nádraží, vítkovického, památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92o31s71e86f 72Š73e64m61e53l96í93k 7239271310947

Takže program pana ministra je kompletní:

1) zrušit kruhové objezdy

2) zachránit nádraží v Havířově

+3/0
7.8.2013 14:30
Foto

A94l92a56n 14Ř30e69p41k17a 4835636

Bod 1 byl odvolat Žaludu a to se mu už podařilo :-P;-D

0/0
9.8.2013 9:25

J38o74s14e83f 54Š57e84m27e12l41í43k 7539481330987

To nebyl jeho program, to byl domácí úkol od Zemana, aby se uvolnil flek pro jeho kámoše.

+1/0
9.8.2013 18:49
Foto

A84l14a52n 95Ř93e28p62k92a 4285686

Chápu, že je nádraží v Ústí nad Orlicí kulturní památkou, ale proč proboha i tyhlety dvě zrůdy? :-/ zbytečně velké, nevyužité.. kdyby o ně měl někdo v současném stavu zájem, tak už dávno přece mohl dráhy oslovit a začít podnikat... evidentně zájem není, co pak s těma velkýma halama, které budou památkou bude? Hmm?

Měl bych návrh: Ať si památkáři to odkoupí, opraví a spravují sami a pak at to je klidně památkou. Jen nevím, kde na to vezmou peníze :-D

+1/−3
7.8.2013 13:55

J68a91n 84H56a55v33l89i63n12a 9184456889573

no za statniho, odkud asi :-/

0/0
7.8.2013 15:11

M68o51n45i37k98a 28K62o60n48e18c79n30a 7833371641874

Presne tak, v Havirove jsem se narodila a nevidim nic uzasneho na zdejsi budove. Naopak se mi vice libi novy navrh, prostorne parkoviste, zastresena cast silnice, aby Vas pripadne mohl nekdo nalozit/ vylozit, aniz by Vam zmokl kufr, zastavky. Vnitrek stavajiciho nadrazi je hrozny.

0/−3
7.8.2013 16:36

M69a20r22t20i64n 84H88a91v42e55l85k20a 1635834305907

Staré nádraží díky použití kvalitních materiálů vydrželo více než padesát let prakticky bez opravy. Přijeďte se podívat do Ostravy na náměstí, jak kvalitní se staví novostavby. Projekt se přihraje kamarádíčkům, kteří se zaručeně českým materiálem z číny dají pojmu šunt nový rozměr.

+4/0
7.8.2013 21:44

M49a24r93t36i51n 82H34a93v10e15l17k53a 1765754345487

Ostravský ÚAN je dalším krásným příkladem racionalizované novostavby: 90 % pozemku se prodalo supermarketu, na zbývajících 10 % se musí na minimální ploše otáčet autobusy (klobouk dolů před jejich řidičí!), zastávky chaoticky rozložené, přístřešky vás absolutně neochrání proti pražícímu slunci, větru a pokud je déšť doprovázen větrem, zmoknete. Město zřejmě vydělalo na prodeji pozemků. Cestující krom zkrácení docházkové vzdálenosti prodělávají...

+5/−1
7.8.2013 21:51
Foto

A62l98a24n 47Ř35e76p47k13a 4665566

Myslím, že Ostravský ÚAN současnému bus provozu bohatě stačí.. K čemu proboha mít v centru města obrovské autobusové nádraží z půlky nevyužité? :-P

0/−3
8.8.2013 8:51

M45a66r72t76i50n 84H33a59v39e43l22k69a 1615274375867

Nikdo neříká, že měl ÚAN zabírat celou původní rozlohu! Přijde mi ale trapné, aby třetí největší město v republice mělo autobusák rozlohou jen o málo větší než Frýdek-Místek. Na řidičské dovednosti šoférů klade takový pidiprostor také přehnané nároky, když se musí otáčet prakticky "na fleku".Pokud si vzpomenete na střechy původního ÚANu, minimálně proti slunci fungovaly také spolehlivěji. Co je pak taková přestavba za pokrok?

+2/0
8.8.2013 11:04

A25n64t78o80n48í64n 78P60o70l11i83c16k52ý 9240462551327

A mluvil byste stejně i v případě, že by rekonstrukce (včetně masivního zateplení) stála 60 mil. Kč a zbourání a postavení nového 300 mil. Kč:?

0/0
8.8.2013 23:22
Foto

A84l35a88n 36Ř37e38p66k67a 4525266

Hmm, a kolik bude stát (stojí) údržba a provoz té obrovské haly, která je na dnešní dobu předimenzovaná? :-P Navíc až se postaví v Havířově ta vlaková zastávka pod nemocnicí, která se už roky plánuje tak si myslím, že stejně na tomhle nádraží cestujících spíš ubude - je blíž centru a obytným částím města.

0/0
9.8.2013 9:28

A94n15t49o39n61í30n 97P88o31l48i86c75k96ý 9110922261797

Součástí rekonstrukce je i zateplení a to by snížilo energetickou náročnost budovy z cca 5700 GJ na cca 1050 GJ.

0/0
9.8.2013 10:05

A83n48t52o85n29í75n 23P38o41l11i97c87k37ý 9500232791227

K tomu vždy dodávám (i když to není hezké), že je dobře, že naši předkové přemýšleli jinak a tak nám zůstaly zachovány národní divadlo, pražský hrad, spousta hradů a zámků ... i když v určité době mohly být považovány za  předimenzované "barabizny" neodpovídající moderním potřebám. A až čas ukázal, že rozhodnutí zachovat bylo správné.

0/0
9.8.2013 10:09

M62a65r65t60i54n 53H32a26v57e34l83k97a 1585914355437

To je přeci jasné! Dnes se to zbourá/nechá spadnout, aby příští generace mohly s velkou pompou začít stavět podobnou stavbu jako vzpomínku na staré časy. Ovšem už ve velmi kýčovité a původní budově nepodobné formě. Ostravský hrad je krásným příkladem... :(

0/0
10.8.2013 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.