Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pět let od železničního neštěstí ve Studénce. A viník stále není znám

Osmého srpna 2008, 10:32 hodin. Před pěti lety se ve Studénce na Novojičínsku stala jedna z nejtragičtějších železničních nehod v historii České republiky. Pozůstalí plánují vzpomínkové setkání na místě tragédie a určitě si postesknou, že dosud nepadl verdikt, kdo za neštěstí mnoha lidí může.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I90v35a70n 23M75a26r88e31k 6654648952

!!Viník je i přes zatloukání pravé příčiny jasný ! Ten kdo povolil v místě velmi obtížné a složité stavby nadjezdu plnou traťovou rychlost a nezavedl tam buď tzv."pomalou jízdu" či dokonce nevyloučil úplně traťové koleje a nenahradil osobní přepravu autobusy či nezavedl odklonovou dopravu po jiné trati.Takže viníkem jsou pánové za to zodpovědní ve vedení ČD a SŽDC  ! ! ! !!

0/0
9.8.2013 21:14

J60i84ř83í 34E78r16b83e40n 1643594236347

Na fakt, že most spadl, nemá traťová rychlost vliv.

A to, že most spadl, je primární příčinou nehody.

Traťová rychlost by měla vliv už jen na rozsah škod.

A kdyby se tam jelo třicítkou a most spadl na takto se šinoucí vlak, rozmačká to vagón i s cestujícími...

0/0
5.9.2013 10:36

J66a49n 36K88a26š98p86a44r 9491123780727

ODS-Dopravní stavby Ostrava

Jak je někde ODS  tak to vždy smrdí průšvihem. ;-)

0/−1
8.8.2013 11:46

J88a32n 13P85i56v21a16r13n62í14k 1728423903941

Jednalo se o veřejnou zakázku, tzn. že cena byla stlačena  možná i pod náklady, tedy ošidit se muselo toho co nejvíce od najmutí nekvalitních dělníků a po obcházení technologií, stavební dozor fungoval, jak funguje ve většině případů, tedy nefunguje. Potom na stavbě byla zainteresováno hodně lidí, kteří se stavbou byli propojeni jinak než stavebně. Možná, že měl být spadlý most a jeho nová stavba financována jak vícepráce (;-D jeden neví, jaké nesmyly někoho napadnou). Tedy soudce je v situaci, kdy nikdo za nic neodpovídá, tedy nemůže a má to zakotveno ve smlouvě, vše potřebné bylo skartováno v souladu se zákonem nebo omylem. Nakonec se zjistí, že most spadnul díky skryté materiálové vadě, kterou by neodhalila žádná běžná kontrola

+1/−1
8.8.2013 9:47

J91a91n 10F27r31o74l13í90k 6306200965534

V té době ještě žádné tlaky na cenu nebyly. Bárta byl daleko od MD. Celá stavba byla ukázkou amatérismu jak po stránce organizační ( v době posunu měl být pod most vpuštěn vlak) tak odborné. A firmě Bogl-Krýsl mezi tím spadl další most, tentokráte na Slovensku. Typuji, že až skončí Zeman a zvolíme si Klause vyhlásí amnestii s tím, že 15 let soudního procesu je přece jen trochu hodně. ;-D

0/0
8.8.2013 11:20

J98a97n 62P77i48v48a77r80n70í74k 1428503483681

Tlaky na nízké ceny u veřejných zakázek byly vždy a to od jejich zavedení. Dříve však cena nebyla tím rozhodujícím kritériem. U stavebních zakázek bylo financování vždy založeno na vícepracích.

+1/0
8.8.2013 14:15

J66a30n 33V48a28c60h84o35u78s76e47k 5957138790

jak prekvapujici. Rv

0/0
8.8.2013 9:17

J19o21s83e64f 18H75o49f41f69e21j 8640143742692

A nebude,všechno půjde nenápadně do ztracena....

0/−2
8.8.2013 9:09

J70i53ř73í 49G42a94l95a36m52b34o16š 8268436873242

Viník ani znám nebude. Jedině, že by ho určil Miloš Zeman.;-(

+4/−4
8.8.2013 8:45
Foto

S97t69a72n97i46s21l59a20v 38M75í77č96e23k 3568835165336

Ty jsi ale gumák!

+1/−4
8.8.2013 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.