Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pět let od železničního neštěstí ve Studénce. A viník stále není znám

Osmého srpna 2008, 10:32 hodin. Před pěti lety se ve Studénce na Novojičínsku stala jedna z nejtragičtějších železničních nehod v historii České republiky. Pozůstalí plánují vzpomínkové setkání na místě tragédie a určitě si postesknou, že dosud nepadl verdikt, kdo za neštěstí mnoha lidí může.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I82v26a28n 15M79a90r18e46k 6744898172

!!Viník je i přes zatloukání pravé příčiny jasný ! Ten kdo povolil v místě velmi obtížné a složité stavby nadjezdu plnou traťovou rychlost a nezavedl tam buď tzv."pomalou jízdu" či dokonce nevyloučil úplně traťové koleje a nenahradil osobní přepravu autobusy či nezavedl odklonovou dopravu po jiné trati.Takže viníkem jsou pánové za to zodpovědní ve vedení ČD a SŽDC  ! ! ! !!

0/0
9.8.2013 21:14

J16i83ř42í 52E56r38b88e88n 1253404656417

Na fakt, že most spadl, nemá traťová rychlost vliv.

A to, že most spadl, je primární příčinou nehody.

Traťová rychlost by měla vliv už jen na rozsah škod.

A kdyby se tam jelo třicítkou a most spadl na takto se šinoucí vlak, rozmačká to vagón i s cestujícími...

0/0
5.9.2013 10:36

J40a67n 53K36a35š56p68a23r 9731983130957

ODS-Dopravní stavby Ostrava

Jak je někde ODS  tak to vždy smrdí průšvihem. ;-)

0/−1
8.8.2013 11:46

J95a71n 61P91i69v90a20r21n68í43k 1908653213831

Jednalo se o veřejnou zakázku, tzn. že cena byla stlačena  možná i pod náklady, tedy ošidit se muselo toho co nejvíce od najmutí nekvalitních dělníků a po obcházení technologií, stavební dozor fungoval, jak funguje ve většině případů, tedy nefunguje. Potom na stavbě byla zainteresováno hodně lidí, kteří se stavbou byli propojeni jinak než stavebně. Možná, že měl být spadlý most a jeho nová stavba financována jak vícepráce (;-D jeden neví, jaké nesmyly někoho napadnou). Tedy soudce je v situaci, kdy nikdo za nic neodpovídá, tedy nemůže a má to zakotveno ve smlouvě, vše potřebné bylo skartováno v souladu se zákonem nebo omylem. Nakonec se zjistí, že most spadnul díky skryté materiálové vadě, kterou by neodhalila žádná běžná kontrola

+1/−1
8.8.2013 9:47

J16a51n 30F70r92o51l59í86k 6746210475814

V té době ještě žádné tlaky na cenu nebyly. Bárta byl daleko od MD. Celá stavba byla ukázkou amatérismu jak po stránce organizační ( v době posunu měl být pod most vpuštěn vlak) tak odborné. A firmě Bogl-Krýsl mezi tím spadl další most, tentokráte na Slovensku. Typuji, že až skončí Zeman a zvolíme si Klause vyhlásí amnestii s tím, že 15 let soudního procesu je přece jen trochu hodně. ;-D

0/0
8.8.2013 11:20

J20a27n 31P92i33v17a79r46n56í83k 1758963283331

Tlaky na nízké ceny u veřejných zakázek byly vždy a to od jejich zavedení. Dříve však cena nebyla tím rozhodujícím kritériem. U stavebních zakázek bylo financování vždy založeno na vícepracích.

+1/0
8.8.2013 14:15

J30a54n 72V95a75c86h24o51u50s26e92k 5137158610

jak prekvapujici. Rv

0/0
8.8.2013 9:17

J46o19s96e50f 54H86o79f92f88e74j 8200833842742

A nebude,všechno půjde nenápadně do ztracena....

0/−2
8.8.2013 9:09

J37i31ř75í 32G51a68l30a14m23b77o44š 8598666683752

Viník ani znám nebude. Jedině, že by ho určil Miloš Zeman.;-(

+4/−4
8.8.2013 8:45
Foto

S11t27a98n47i85s34l52a41v 53M36í65č96e85k 3918125495246

Ty jsi ale gumák!

+1/−4
8.8.2013 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.