Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pět let od železničního neštěstí ve Studénce. A viník stále není znám

Osmého srpna 2008, 10:32 hodin. Před pěti lety se ve Studénce na Novojičínsku stala jedna z nejtragičtějších železničních nehod v historii České republiky. Pozůstalí plánují vzpomínkové setkání na místě tragédie a určitě si postesknou, že dosud nepadl verdikt, kdo za neštěstí mnoha lidí může.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I81v21a82n 85M20a55r21e66k 6634498762

!!Viník je i přes zatloukání pravé příčiny jasný ! Ten kdo povolil v místě velmi obtížné a složité stavby nadjezdu plnou traťovou rychlost a nezavedl tam buď tzv."pomalou jízdu" či dokonce nevyloučil úplně traťové koleje a nenahradil osobní přepravu autobusy či nezavedl odklonovou dopravu po jiné trati.Takže viníkem jsou pánové za to zodpovědní ve vedení ČD a SŽDC  ! ! ! !!

0/0
9.8.2013 21:14

J82i36ř51í 92E55r42b70e39n 1983614806277

Na fakt, že most spadl, nemá traťová rychlost vliv.

A to, že most spadl, je primární příčinou nehody.

Traťová rychlost by měla vliv už jen na rozsah škod.

A kdyby se tam jelo třicítkou a most spadl na takto se šinoucí vlak, rozmačká to vagón i s cestujícími...

0/0
5.9.2013 10:36

J54a62n 84K77a18š20p11a13r 9591193180937

ODS-Dopravní stavby Ostrava

Jak je někde ODS  tak to vždy smrdí průšvihem. ;-)

0/−1
8.8.2013 11:46

J18a90n 64P55i16v54a17r80n25í39k 1798333633431

Jednalo se o veřejnou zakázku, tzn. že cena byla stlačena  možná i pod náklady, tedy ošidit se muselo toho co nejvíce od najmutí nekvalitních dělníků a po obcházení technologií, stavební dozor fungoval, jak funguje ve většině případů, tedy nefunguje. Potom na stavbě byla zainteresováno hodně lidí, kteří se stavbou byli propojeni jinak než stavebně. Možná, že měl být spadlý most a jeho nová stavba financována jak vícepráce (;-D jeden neví, jaké nesmyly někoho napadnou). Tedy soudce je v situaci, kdy nikdo za nic neodpovídá, tedy nemůže a má to zakotveno ve smlouvě, vše potřebné bylo skartováno v souladu se zákonem nebo omylem. Nakonec se zjistí, že most spadnul díky skryté materiálové vadě, kterou by neodhalila žádná běžná kontrola

+1/−1
8.8.2013 9:47

J93a91n 50F70r26o84l10í92k 6386330355774

V té době ještě žádné tlaky na cenu nebyly. Bárta byl daleko od MD. Celá stavba byla ukázkou amatérismu jak po stránce organizační ( v době posunu měl být pod most vpuštěn vlak) tak odborné. A firmě Bogl-Krýsl mezi tím spadl další most, tentokráte na Slovensku. Typuji, že až skončí Zeman a zvolíme si Klause vyhlásí amnestii s tím, že 15 let soudního procesu je přece jen trochu hodně. ;-D

0/0
8.8.2013 11:20

J12a56n 62P46i26v72a27r56n83í64k 1778243333531

Tlaky na nízké ceny u veřejných zakázek byly vždy a to od jejich zavedení. Dříve však cena nebyla tím rozhodujícím kritériem. U stavebních zakázek bylo financování vždy založeno na vícepracích.

+1/0
8.8.2013 14:15

J54a10n 12V25a81c60h23o73u26s19e62k 5877918330

jak prekvapujici. Rv

0/0
8.8.2013 9:17

J92o25s62e41f 29H38o51f60f27e78j 8220163162162

A nebude,všechno půjde nenápadně do ztracena....

0/−2
8.8.2013 9:09

J59i39ř24í 35G47a72l40a10m89b22o50š 8738636373392

Viník ani znám nebude. Jedině, že by ho určil Miloš Zeman.;-(

+4/−4
8.8.2013 8:45
Foto

S52t82a37n80i93s63l68a12v 45M94í93č11e93k 3818335135746

Ty jsi ale gumák!

+1/−4
8.8.2013 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.