Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z kanálu Dunaj - Odra - Labe firmy nejásají. Většina zatím nemá zájem

Miliardová stavba spojující tři evropská povodí většinu oslovených firem v Moravskoslezském kraji nezajímá, neměla by totiž pro ně větší význam. Z dvaceti oslovených společností by kanál přivítaly jen dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K21a25r53e65l 18J24a30n72í50k 9468192415414

přínos českých velikánů do světových jazyků:

Čapek: robot

Klaus: tunel - tunelování

Zeman: kanál - kanálování

0/0
7.10.2013 14:18

O47t73o 40M88a84n 2804584691760

Úžasná "diskuse". Drtivá většina přispěvatelů nedá dohromady ani jednu větu správně, ale tomuhle projektu rozumí zjevně více, než samotní autoři studie proveditelnosti :-P

+1/0
3.10.2013 19:32
Foto

T92o43m25á19š 95K69e63r48t21i58s 1332943902399

souhlas :-D

0/0
5.10.2013 20:14

P72e13t92r 92J69a96r52o87š 2914831185157

bodejt. vzdyt je to kravina. luxus na ktery nemame. zato mame pomali nejhustsi zeleznicni sit v evrope. na rozvoj tohodle se maji zamerit.

+1/−1
3.10.2013 12:21
Foto

J52i50ř22í 31R74ů65ž54i43č31k20a 5490974271604

Tenhle projekt nemá chybu. Prachy propadnou klasickým tunelem rovnou do kanálu. Čí kapsa tam na jeho dně asi čeká ;-D

+2/0
3.10.2013 10:41

P19a11v35e60l 18Ř45a56p44e66k 7852916869875

Zapomeňme na tento nesmysl. Jestli něco akutně potřebujeme, pak je to zejména moderní železniční síť !!

+9/0
3.10.2013 8:22

T71o33m14á51š 40Z10e90m27a22n 3365888824665

Silniční...

0/−2
3.10.2013 9:37

P50e56t17r 62J62a93r75o19š 2874511625407

az pote co dostaneme pretizene nakladaky na koleje. jinak to nema moc smysl.

+3/0
3.10.2013 12:22

P75e72t57r 17H83a36v39e86l77k81a 7199273678189

Pan Světlík věrně kopíruje názory MZ. Nejdřív na útlum těžby (ať to zaplatí Bakala), teď podporuje stavbu kanálu.

+1/0
3.10.2013 7:49

K97v36ě43t96o74s45l76a50v 94N10y36t13r32a 9966218788837

Pokud Poláci dokončí splavnění Odry tak snad těch pár km do Ostravy by mělo nějaký smysl, ale návratnost směrem k Dunaji je v nenávratnu a do Labe utopie, ani tu dálnici z Hradce do Mohelnice nejsou schopni dodělat, ne tak kanál přes ty kopce, co by se tam asi tak vozilo?:-)

+9/0
3.10.2013 7:44

J81o51s20e64f 37M42i19k37i98n 5593954885684

Je třeba stavět "HLADOVÉ ZDI"

0/0
3.10.2013 7:43

T46o88m93a53š 95P48o74k90o76r26n63ý 6358775572803

Pochopitelně, že firmy pro které by toto dílo mělo sloužit nemají zájem, ale to je nepodstatné. Důležité, že mají zájem lidi co budou ty penízky pěkně odklánět. ;-)

+3/0
3.10.2013 7:41

A79n13t41o74n97í96n 37K75o57n53e69č92n34ý 1680747854806

Sockomunisté jsou stále stejní. Megalomanské státní stavby jsou jediným řešením, jak umí rozpohybovat ekonomiku, protože jinak jsou v sockomunismu lidé od práce demotivování. A vždycky to i stejně skončí. Zeman nebo Gottwald, nakonec z toho zase zákonitě vyleze ostnatý drát.

+8/0
3.10.2013 7:15

J35i62ř46í 18Z78a11h72r13a92d14n35í56k 1396593841389

Světlíku, a poručit počasí aby u Hradce pršelo umíte ve firmě taky ? :-P

+1/0
3.10.2013 6:49

M57a94r27t30i89n 70K18u23l46h10á35n54e50k 4313112399829

zatímco Evropa s Čínou řeší co nejrychlejší přepravu vlakem místo lodí,

český děděk by chtěl pouštět lodičky 8-o

+11/0
3.10.2013 6:46

J73i51ř93í 43K70o34c39u12r94e14k 6325494115238

Taky nechápu. Pokud se má něco dostat do ...třeba Rotterdamu a je toho opravdu hodně, aby se vyplatil vlak a trochu to spěchá, tak po kolejích to je za 36 hodin tam. Pokud by se opravdu spěchalo, tak to jde lehce pod 20 hodin, vlakem i kamionem. Podle toho, kolik toho je. A vlak uveze hodně set tun.

PS: UP nebo BNSF jezdí s nákladem rychlostí až 80 mph, na to nemá tirák nárok. (128 km/h).

0/−1
5.10.2013 19:16
Foto

D20a18v95i21d 78K68o59r70d64a 1548325718785

LOd na Dunaju uveze na jeden naklad zhruba tolik co dva vlaky. Maly muflon se dvema eurovanami uveze protiproudu kolem 3000 t coz jsou hodne prelozene dva az tri nakladni vlaky. Jako maly naklad se berou objemy kolem 1000 t. Napriklad ocelarna v Linci je hodne zavisla na doprave surovin po vode a vyrobky take z casti po vode jsoou dale odvazeny.

typickou komoditou pro ostravsko je uhli a zelezna ruda at jiz ta z Kriveho Rogu nebo import ze zamoraku z Brazilie. Bezny rudovec priveze +/- 40.000tun nakladu a to uz je velike sousto i pro sebelepsi a modernejsi trat ...  ani lode jsou pomale a do jiste miry zavisle na pocasi (vodostav) ale jsou zcela nejekologictejsi prepravni trakci.

Ale i ve svetle techto informaci se obavam, ze stavba kanalu Donaj Odra Labe je do znacne miry utopii ...

podotykam ze jsem zamestnanec pracujici na lodich na dunaji takze by stavba a provoz knalau byl pro me jenom prinosem ...

0/0
5.10.2013 23:25

M75i27l62u70š12e 95R72a65a17b90o93v85á 1705862282947

až budeme mít propojeny všechny dálnice se sousedními a budou v perfektním stavu, pak o takové pitomosti můžeme uvažovat.

+13/0
3.10.2013 6:18
Foto

V65l84a72d45a 85V24a45n54e19k 9313706334128

Idilická doba vorařů je dávnou minulostí!! Dnes se v dopravě preferuje rychlost  a dodávky "na čas" moderní firmy už nemají obrovské sklady a zboží jde z kamionu rovnou na linku :-P Zdržení naloděním a další překládkou by celou dopravu prodlužovalo a zdražovalo !! Těch pár věcí které by se daly po vodě převážet asi vybudování vodních cest nezaplatí .......

+9/−2
3.10.2013 6:06

V86í49t 20Ž98í55l63a 4830421428298

chachacha.

A proč se teda většina zboží dováží až z Číny, co?? :-):-)

Je přeci lepší přeložit náklad z kontejnerové lodi na menší loď, která doveze zboží až do Čech ve velkém, než každý kontejner vozit zvlášť kamionem. Vzhledem ke vzdálenosti Peking-Hamburg bude zdržení zboží plavbou Hamburg -Mělník adál už jen minimální...

+1/−1
3.10.2013 8:20

M53a37r57t13i27n 11D34y18t80r40y75c97h 7684584368911

Je lepší kontejnery přeložit na vlak nebo kamion. Většina firem preferuje dodávky na čas. A srovávat mezinárodní přepravu na takové vzdálenosti s přepravou po řece v rámci stovek kilometrů jenom ukazuje na to, že se v této problematice vůbec nevyznáte, ale přitom máte dost kuráže, abyste o tom psal. ;-D

+1/0
3.10.2013 8:26

V60í80t 18Ž61í80l35a 4490621308518

Přepravu po řece beru jako prodloužení té mezikontentální a tam je to v pohodě a musím to srovnávat! Objednávka z druhé strany zemekoule bude trvat tak strašně dlouho, že parník po Labi místo kamionu fakt nehraje roli!!!

Naše firma, stejně jako ty o kterých se tu mluví (železárny), mají projekty které trvají 2-3 roky. Stejně tak třeba hračky na Vánoce se v Číně objednávají i rok dopředu. Takže snad kromě jídla a šílenců, kteří neumějí plánovat, se to dá zvládnout i po řece, když se to ví dlouho dopředu.

0/0
3.10.2013 10:04

P83e86t25r 32S44p62o33r65e29r 6173373216282

Zatímco Němci začínají vozit z Číny po dráze, my začneme vozit z Hamburku parníkem.8-o

0/0
4.10.2013 13:43

P52e83t23r 88S91p36o88r79e60r 6713623136122

http://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/china-zug-deutsche-bahn-halbiert-transportzeit/6613850.html - ještě ten odkaz, co jsem zapomněl připojit

0/0
4.10.2013 13:44

J33a80r48o28m87í94r 82K75r27á47l 4920579954239

Firmy potřebují rychlou a relativně levnou dopravu.  Ani jedno z toho by kanál nesplnil.  Nevím, kolik je předpokládána cena za km, ale pokud by se měl v dohledné době zaplatit, nic levného to nebude.

+6/0
3.10.2013 5:38
Foto

L73a12d39i28s64l49a62v 64H76a66r45v57á35n40e70k 9325248613293

Myslím,že výstavbou by se naprosto zbytečně vyhodily další peníze.Náklady na stavbu i provoz budou mnohem větší,než se očekává.A kdo tuhle zbytečnou dopravní cestu bude využívat?

+9/0
3.10.2013 4:37

P38a51v26e10l 29J42a38n52e34č46e29k 2405948235240

nikdo ale o dobu deseti let (vystavbou) se v ekonomice objevi 60mld Kc které na oko zlepsi nase hospodářství... při rozpoctu 300mld se da předpokládat ze to nakonec bude 600mld. Naklady na provoz budou drsne, rozdily vysek tam jsou docela velke, takze ca 200 milionu rocne to bude, kolik se bude vybirat za prujezd si neumim představit, ale vic jak 4 Kc/km si nebudou moci dovolit, to to každý poveze radsi po okreskách (co je mimochodem stejne rychlejsi)... z toho plyne, ze by se rocne muselo najezdit okolo 50mil. Km aby se zaplatil aspon provozr. Když bych veril cene 300mld. a navratnosti 20 let, tak by se rocne muselo najezdit tim kanalem celkem 3,8 miliardy kilometru, to je ovšem naprosty nesmysl, protože ty lode se tam nevejdou, při navratnosti 200 let (to je nesmysl ekonomicky) by to bylo 380mil. kilometru, coz je opet nerealne, mozna se tam najezdi 20-25milionu km (a to nepocitam s tim, ze splavnost nebude celorocni urcite)... je to strasnej napad, spis nez kanal tak trochu tunel :-)

+5/0
3.10.2013 5:03

R76o30m52a96n 63M49i68r14o81s81l39a68v 4517153947326

Nebyla by lepší důkladná studie s přepokladem nákladů, využití a návratnosti ?

+5/−1
3.10.2013 2:31

J40a38r63o83m31í85r 38K98r31á20l 4190399404469

Ano, tím by se mělo začít.

+5/0
3.10.2013 5:44

P15a61v22e26l 92R11y70s 2633650917

Když to zjednoduším, tak voda sama od sebe do kopce nepoteče. Znamenalo by to jí "dost pomoci" a s tím spojené velké zásahy do přírody. Kromě toho si myslím, že nemáme k tomu dostatek celoročních vodních zdrojů-tedy vybudování dalších nádrží.

No a nakonec ani není dostatečný zájem firem.

+4/0
3.10.2013 1:45

P68e47t44r 27U88l73l86m47a39n23n 2887128407382

Většina nemá zájem? Nevadí, tohle není pro většinu. Zeman chce kanál, tak se postaví kanál. Železnice tu máme, jak za krále klacka, tunel do Berouna by byl moc drahý, vysokorychlostní tratě také. Nevadí, my tu budeme jezdit lodí.

+10/0
3.10.2013 1:36

P91a90v91e53l 75M52a39l38i72n44a 9768773558350

Je to jenom další Zemanův tunel. Co takhle dostavět dálniční síť, případně tratě rychlovlaků... moc jednoduché že?

+11/0
3.10.2013 1:13
Foto

T21o92m60á75š 71K71e25r82t51i21s 1202563332719

Mimochodem tento projekt se začal v minulosti několikrát realizovat, a světe div se, bylo to zároveň s naší D1. A kdo nevěří, tady je důkaz: http://mapy.cz/#!x=16.551703&y=48.194837&z=11

0/0
5.10.2013 20:19
Foto

B98o26ř57e12k 31M82e33z11n19í27k 3870233620409

Co z toho děláte takovou vědu, kurnik. Jakejch 300 miliard, proboha. Vezměme si příklad z Cimrmana, dle něj by bylo potřeba maximálně 3000 kopáčů, 1000 koleček, 1000 lopat a 1000 krumpáčů plus 10 rezervních kusů od každého. V okolí kanálu by díky kopáčům a jejich důkladnému hnojení poté vznikly krásné áleje a blumenzónen. Aji v Nýdrlendu by nám takovej kanál záviděli. A že jich tam je. Tož Milošu, nedej se !

+6/0
3.10.2013 0:23

J73o10h50a21n 27Z60i35n46g61e22l 2401685236181

Kdyby se těch 300mld vrazilo radši do výzkumu jaderné fůze, mohli bysme v roce 2025 vozit všechno letadlem.

+4/−1
2.10.2013 23:57

M49a79r42e28k 28H66r38u56b85y 6747552721118

Kdyby nebyly cirkevni restituce, mohla byt uz polovina kanalu doma ;-)

+2/−6
3.10.2013 0:11

P19a82v43e87l 58J19a83n19e51č69e98k 2395718455620

cirkevni restituce nebudu obhajovat, ale jejich schvaleni ma vetsi pozitivni prinos nez kanal, po kterem se nebude jezdit. konecne se uvolnila plomba na pozemky ve vice jak 9 tisících obcích. Pokud se ví, co církve dostanou dostanou zbytek pozemků (zhruba v hodnotě 180mld Kč) obce a ty jej mohou prodávat, upravovat, stavět průmyslové zony aj. samozřejmě prmyslové zony malé, kterých je v CR stále fatální minimum... plomba byla vydána na pozemkya domy v hodnotě 220mld Kč takže pokud církve dostanou za avizovaných 37mld (zbytek peníze), tak je ten balík správně a to je přínos pro ekonomiku jako hrom, naproti tomu kanál v ČR podání bude tunel jako svině (rzpočet ca 300mld bude tak dvojnásobný jako vždy) který se bude stavět několik let (možná desítek) a po celou dobu výstavby nebude použitelné nic, dokud ty řeky nespojíte! to radší kupte uzemi v hondurasu a postavte novy "panamsky" pruplav, tam na poplatcích ty peníze jednou vyberete zpatky * to jsem prehnal ja vim, ale pokud se ma napumpovat do ekonomiky 600mld aby se stavelo, je daleko lepsi postavit dalnici MB-Ostrava, LBC, Hradec, a další + dostavet koridory, efekt bude daleko vetsi i ekologicky...

+7/0
3.10.2013 4:57

P63a45v71e62l 69K24u61n38c 9832699938948

Vám 30 let nějak rychle uteklo! Do října 2013 (kdy žiju já) včetně se z jejich finanční žásti nevydala ani koruna.

+1/0
3.10.2013 7:34

Z11d27e23n74ě64k 54Š58o25n62k28a 8346815581384

300 mld do vyzkumu jaderne fuze je jen malý plivanec.... a pochybuju že by to najednou urychlilo vyvoj o 40 let... :D

0/0
3.10.2013 16:39
Foto

B98o97h19u43m88i55l 31P75r92o50c12h92á12z86k56a 9542589274630

Dopad na životní prostředí: obrovský. Ekonomický přínos: nejistý. Náklady: ASTRONOMICKÉ. Verdikt: blbina.

+12/−1
2.10.2013 23:46

J24i81ř90í 37Z94a43h83r23a29d98n44í20k 1896133401259

a já začal stavět loděnici ;-D;-D;-D.

+1/0
3.10.2013 6:51

T63o28m49á79š 47Z73e35m34a72n 3725708514715

Za těch 300 mld. (s korupčním koeficientem 600 mld.) by šlo dostavět značnou část dálniční sítě.

Což by nepomohlo jen těm co vozí rudu a uhlí, ale všem podnikům a jejim zaměstnancům a všem dalším uživatelům silniční sítě.

A lodní doprava v horních tocích je něco dosti jiného než kanály v severoevropské pláni. (rovina od Francie přes Benelux a Německo až do Ruska). To je jak srovnávat cyklodopravu v Kodani a v Praze.. Tady to opravdu nemá smysl.

+8/0
2.10.2013 23:40

R68a18d69e16k 27H44o55d17a69ň 9246987141423

Kolik do toho ti odborníci co to propagují, či co by toho v budoucnu chtěli využívat vrazí vlastních peněz, např. ve formě akcií toho průplavu? Že nic? Tím se vše vysvětluje.

+1/−1
2.10.2013 23:37

H11a75n57u39š 22H89o71r70á92k 9351184476263

Vodni dilo se blbe posuzuje z hlediska jednoho ucelu - krome malejch vodnich del to nikdy nevyjde. I kdyby na sebe kanal nevydelal lodni dopravou, ma jeste nekolik externalit. Jednak negativnich(zasahy do krajiny, moznost zavleceni nepuvodnich druhu ryb), jednak pozitivnich - turistika(uz jen tohle jsou desitky milionu rocne navic), pomerne vyrazna protipovodnova funkce(a to se nepocita snadno), moznost prevadeni vody z povodi do povodi(nekterym smerem i s energetickym ziskem). Takze celkovy vyjadreni a presna prognoza zisku/ztraty je dost obtizna disciplina.

+3/0
3.10.2013 0:40

J49i56ř66í 63R32y72s 3414507606904

Myslím si ,že odmítání tohoto nápadu by nemělo být důsledkem nenávisti k presidentu Zemanovi,ale bylo by potřeba se s návrhem popř.projektem blíže seznámit a nechat si vysvětlit odborníky na dopravu výhody a přínosy.

+1/−1
2.10.2013 23:27

J74i14ř71í 67Š83e17j93n13o49h75a 4142723594753

Výhody: teoreticky by mohl kanál ulevit silniční síti, práce pro stavaře, zisky pro spekulanty s pozemky

Nevhody: odebral by zakázky nevytížené železnici, (naštěstí vondí doprava je tak pomalá a nespolehlivá, že se tam žádnípodnikatelé nepohrnou, ze stejného důvodu preferují kamionyp řed železnicí) další zbtečný zábor  zemědělské půdy, devastace vzácných bitopů a další  zbytečné předlužování státu Rv

Snad nám na to EU nedá žádnou dotaci. I  k ní musíme přihodit dluhy ;-€.

PS:Zemana nenenávidím, ale patrně poněkud  uvízl v minulosti. Technicky v nějakíém 18.století.Před vynálezem želenice.

+7/0
2.10.2013 23:42

R43a59d79e79k 10H74o81d60a68ň 9116947981503

S projektem o který nemají potenciální zákazníci zájem se netřeba "seznamovat a řešit přínosy". Ty nebudou, v důsledku čehož se poprvé prodrbají peníze na stavbu, a následně na údržbu něčeho, co nepřinese žádný zisk.

0/0
2.10.2013 23:49

M16a91r36e72k 91H49r83u82b34y 6497322871638

Dovolim si pripomenout, ze tuhle myslenku jako prvni prosazoval Karel IV. ;-)

A to byl dokonce cisar, nejenom Zeman :-P

+3/0
3.10.2013 0:13

D97a31g67m71a21r 76Č96a90m29k71o92v61á 6490846197239

Za Karla IV. ovšem nebyly kamiony, nebyla železnice.

+3/0
3.10.2013 7:19

M45a70r72t84a 65D86o21u23b12r22a33v74o92v18á 4190564915467

co to tady zase melete v diskuzi o fondech EU? jak jste na to přišli, že to jsou naše peníze, snížené o to, co se cestou ztratí? my do EU přispíváme jen zlomek toho, co z něj dostaneme .rozdíl platí bohaté státy.

že je tu pak rozkrademe či použijeme na blbosti, je naše věc a naše ostuda.

+4/−3
2.10.2013 23:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.