Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z kanálu Dunaj - Odra - Labe firmy nejásají. Většina zatím nemá zájem

Miliardová stavba spojující tři evropská povodí většinu oslovených firem v Moravskoslezském kraji nezajímá, neměla by totiž pro ně větší význam. Z dvaceti oslovených společností by kanál přivítaly jen dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K56a86r43e75l 82J61a10n73í78k 9428982475344

přínos českých velikánů do světových jazyků:

Čapek: robot

Klaus: tunel - tunelování

Zeman: kanál - kanálování

0/0
7.10.2013 14:18

O57t20o 26M82a27n 2784634521460

Úžasná "diskuse". Drtivá většina přispěvatelů nedá dohromady ani jednu větu správně, ale tomuhle projektu rozumí zjevně více, než samotní autoři studie proveditelnosti :-P

+1/0
3.10.2013 19:32
Foto

T59o91m88á37š 60K64e23r46t17i32s 1242133742229

souhlas :-D

0/0
5.10.2013 20:14

P88e73t10r 67J78a70r53o48š 2924211255337

bodejt. vzdyt je to kravina. luxus na ktery nemame. zato mame pomali nejhustsi zeleznicni sit v evrope. na rozvoj tohodle se maji zamerit.

+1/−1
3.10.2013 12:21
Foto

J94i68ř85í 67R37ů49ž15i50č57k77a 5190564751584

Tenhle projekt nemá chybu. Prachy propadnou klasickým tunelem rovnou do kanálu. Čí kapsa tam na jeho dně asi čeká ;-D

+2/0
3.10.2013 10:41

P67a11v11e89l 26Ř21a75p83e62k 7352836749275

Zapomeňme na tento nesmysl. Jestli něco akutně potřebujeme, pak je to zejména moderní železniční síť !!

+9/0
3.10.2013 8:22

T86o23m24á50š 82Z27e83m98a45n 3545908774765

Silniční...

0/−2
3.10.2013 9:37

P72e54t51r 40J89a62r58o14š 2244441815877

az pote co dostaneme pretizene nakladaky na koleje. jinak to nema moc smysl.

+3/0
3.10.2013 12:22

P20e79t25r 15H60a88v33e60l37k13a 7549163398249

Pan Světlík věrně kopíruje názory MZ. Nejdřív na útlum těžby (ať to zaplatí Bakala), teď podporuje stavbu kanálu.

+1/0
3.10.2013 7:49

K75v33ě96t46o33s85l20a23v 92N54y97t35r61a 9486708818397

Pokud Poláci dokončí splavnění Odry tak snad těch pár km do Ostravy by mělo nějaký smysl, ale návratnost směrem k Dunaji je v nenávratnu a do Labe utopie, ani tu dálnici z Hradce do Mohelnice nejsou schopni dodělat, ne tak kanál přes ty kopce, co by se tam asi tak vozilo?:-)

+9/0
3.10.2013 7:44

J67o58s20e65f 16M18i10k26i31n 5723264935314

Je třeba stavět "HLADOVÉ ZDI"

0/0
3.10.2013 7:43

T45o96m29a72š 47P92o55k91o17r10n78ý 6958865702173

Pochopitelně, že firmy pro které by toto dílo mělo sloužit nemají zájem, ale to je nepodstatné. Důležité, že mají zájem lidi co budou ty penízky pěkně odklánět. ;-)

+3/0
3.10.2013 7:41

A68n29t46o92n90í93n 86K36o48n58e58č49n10ý 1240767774596

Sockomunisté jsou stále stejní. Megalomanské státní stavby jsou jediným řešením, jak umí rozpohybovat ekonomiku, protože jinak jsou v sockomunismu lidé od práce demotivování. A vždycky to i stejně skončí. Zeman nebo Gottwald, nakonec z toho zase zákonitě vyleze ostnatý drát.

+8/0
3.10.2013 7:15

J97i87ř88í 50Z77a13h37r18a35d67n80í22k 1596603141739

Světlíku, a poručit počasí aby u Hradce pršelo umíte ve firmě taky ? :-P

+1/0
3.10.2013 6:49

M92a26r64t62i32n 52K62u88l37h18á91n48e95k 4983282409579

zatímco Evropa s Čínou řeší co nejrychlejší přepravu vlakem místo lodí,

český děděk by chtěl pouštět lodičky 8-o

+11/0
3.10.2013 6:46

J35i64ř21í 36K29o34c26u12r11e47k 6205864175818

Taky nechápu. Pokud se má něco dostat do ...třeba Rotterdamu a je toho opravdu hodně, aby se vyplatil vlak a trochu to spěchá, tak po kolejích to je za 36 hodin tam. Pokud by se opravdu spěchalo, tak to jde lehce pod 20 hodin, vlakem i kamionem. Podle toho, kolik toho je. A vlak uveze hodně set tun.

PS: UP nebo BNSF jezdí s nákladem rychlostí až 80 mph, na to nemá tirák nárok. (128 km/h).

0/−1
5.10.2013 19:16
Foto

D62a83v17i91d 35K54o86r90d47a 1518245968765

LOd na Dunaju uveze na jeden naklad zhruba tolik co dva vlaky. Maly muflon se dvema eurovanami uveze protiproudu kolem 3000 t coz jsou hodne prelozene dva az tri nakladni vlaky. Jako maly naklad se berou objemy kolem 1000 t. Napriklad ocelarna v Linci je hodne zavisla na doprave surovin po vode a vyrobky take z casti po vode jsoou dale odvazeny.

typickou komoditou pro ostravsko je uhli a zelezna ruda at jiz ta z Kriveho Rogu nebo import ze zamoraku z Brazilie. Bezny rudovec priveze +/- 40.000tun nakladu a to uz je velike sousto i pro sebelepsi a modernejsi trat ...  ani lode jsou pomale a do jiste miry zavisle na pocasi (vodostav) ale jsou zcela nejekologictejsi prepravni trakci.

Ale i ve svetle techto informaci se obavam, ze stavba kanalu Donaj Odra Labe je do znacne miry utopii ...

podotykam ze jsem zamestnanec pracujici na lodich na dunaji takze by stavba a provoz knalau byl pro me jenom prinosem ...

0/0
5.10.2013 23:25

M87i87l92u56š89e 32R63a76a12b32o22v56á 1755392932327

až budeme mít propojeny všechny dálnice se sousedními a budou v perfektním stavu, pak o takové pitomosti můžeme uvažovat.

+13/0
3.10.2013 6:18
Foto

V12l77a55d22a 18V39a76n80e56k 9643976654848

Idilická doba vorařů je dávnou minulostí!! Dnes se v dopravě preferuje rychlost  a dodávky "na čas" moderní firmy už nemají obrovské sklady a zboží jde z kamionu rovnou na linku :-P Zdržení naloděním a další překládkou by celou dopravu prodlužovalo a zdražovalo !! Těch pár věcí které by se daly po vodě převážet asi vybudování vodních cest nezaplatí .......

+9/−2
3.10.2013 6:06

V51í89t 67Ž44í14l95a 4750131888108

chachacha.

A proč se teda většina zboží dováží až z Číny, co?? :-):-)

Je přeci lepší přeložit náklad z kontejnerové lodi na menší loď, která doveze zboží až do Čech ve velkém, než každý kontejner vozit zvlášť kamionem. Vzhledem ke vzdálenosti Peking-Hamburg bude zdržení zboží plavbou Hamburg -Mělník adál už jen minimální...

+1/−1
3.10.2013 8:20

M40a68r62t15i63n 19D90y49t98r43y49c96h 7164584488301

Je lepší kontejnery přeložit na vlak nebo kamion. Většina firem preferuje dodávky na čas. A srovávat mezinárodní přepravu na takové vzdálenosti s přepravou po řece v rámci stovek kilometrů jenom ukazuje na to, že se v této problematice vůbec nevyznáte, ale přitom máte dost kuráže, abyste o tom psal. ;-D

+1/0
3.10.2013 8:26

V58í21t 21Ž98í34l34a 4970901608428

Přepravu po řece beru jako prodloužení té mezikontentální a tam je to v pohodě a musím to srovnávat! Objednávka z druhé strany zemekoule bude trvat tak strašně dlouho, že parník po Labi místo kamionu fakt nehraje roli!!!

Naše firma, stejně jako ty o kterých se tu mluví (železárny), mají projekty které trvají 2-3 roky. Stejně tak třeba hračky na Vánoce se v Číně objednávají i rok dopředu. Takže snad kromě jídla a šílenců, kteří neumějí plánovat, se to dá zvládnout i po řece, když se to ví dlouho dopředu.

0/0
3.10.2013 10:04

P53e21t70r 43S28p28o22r77e24r 6533553336232

Zatímco Němci začínají vozit z Číny po dráze, my začneme vozit z Hamburku parníkem.8-o

0/0
4.10.2013 13:43

P71e64t24r 97S32p44o54r83e19r 6953823476632

http://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/china-zug-deutsche-bahn-halbiert-transportzeit/6613850.html - ještě ten odkaz, co jsem zapomněl připojit

0/0
4.10.2013 13:44

J90a88r74o16m69í70r 54K30r65á79l 4780659244319

Firmy potřebují rychlou a relativně levnou dopravu.  Ani jedno z toho by kanál nesplnil.  Nevím, kolik je předpokládána cena za km, ale pokud by se měl v dohledné době zaplatit, nic levného to nebude.

+6/0
3.10.2013 5:38

L83a37d44i94s74l35a97v 49H44a19r36v75á56n15e57k 9445258873953

Myslím,že výstavbou by se naprosto zbytečně vyhodily další peníze.Náklady na stavbu i provoz budou mnohem větší,než se očekává.A kdo tuhle zbytečnou dopravní cestu bude využívat?

+9/0
3.10.2013 4:37

P63a37v33e12l 18J82a83n77e91č16e84k 2455418175230

nikdo ale o dobu deseti let (vystavbou) se v ekonomice objevi 60mld Kc které na oko zlepsi nase hospodářství... při rozpoctu 300mld se da předpokládat ze to nakonec bude 600mld. Naklady na provoz budou drsne, rozdily vysek tam jsou docela velke, takze ca 200 milionu rocne to bude, kolik se bude vybirat za prujezd si neumim představit, ale vic jak 4 Kc/km si nebudou moci dovolit, to to každý poveze radsi po okreskách (co je mimochodem stejne rychlejsi)... z toho plyne, ze by se rocne muselo najezdit okolo 50mil. Km aby se zaplatil aspon provozr. Když bych veril cene 300mld. a navratnosti 20 let, tak by se rocne muselo najezdit tim kanalem celkem 3,8 miliardy kilometru, to je ovšem naprosty nesmysl, protože ty lode se tam nevejdou, při navratnosti 200 let (to je nesmysl ekonomicky) by to bylo 380mil. kilometru, coz je opet nerealne, mozna se tam najezdi 20-25milionu km (a to nepocitam s tim, ze splavnost nebude celorocni urcite)... je to strasnej napad, spis nez kanal tak trochu tunel :-)

+5/0
3.10.2013 5:03

R70o55m74a11n 17M21i65r50o54s64l78a93v 4237483727306

Nebyla by lepší důkladná studie s přepokladem nákladů, využití a návratnosti ?

+5/−1
3.10.2013 2:31

J64a89r69o60m92í59r 34K35r21á90l 4560169434599

Ano, tím by se mělo začít.

+5/0
3.10.2013 5:44

P72a93v67e43l 44R12y69s 2233790837

Když to zjednoduším, tak voda sama od sebe do kopce nepoteče. Znamenalo by to jí "dost pomoci" a s tím spojené velké zásahy do přírody. Kromě toho si myslím, že nemáme k tomu dostatek celoročních vodních zdrojů-tedy vybudování dalších nádrží.

No a nakonec ani není dostatečný zájem firem.

+4/0
3.10.2013 1:45

P96e86t78r 47U38l87l69m39a29n84n 2297548717562

Většina nemá zájem? Nevadí, tohle není pro většinu. Zeman chce kanál, tak se postaví kanál. Železnice tu máme, jak za krále klacka, tunel do Berouna by byl moc drahý, vysokorychlostní tratě také. Nevadí, my tu budeme jezdit lodí.

+10/0
3.10.2013 1:36

P29a20v30e48l 88M26a64l59i16n93a 9908843358790

Je to jenom další Zemanův tunel. Co takhle dostavět dálniční síť, případně tratě rychlovlaků... moc jednoduché že?

+11/0
3.10.2013 1:13
Foto

T14o70m60á50š 20K84e62r16t80i86s 1952323302269

Mimochodem tento projekt se začal v minulosti několikrát realizovat, a světe div se, bylo to zároveň s naší D1. A kdo nevěří, tady je důkaz: http://mapy.cz/#!x=16.551703&y=48.194837&z=11

0/0
5.10.2013 20:19
Foto

B85o58ř39e27k 31M21e23z33n80í30k 3340623280479

Co z toho děláte takovou vědu, kurnik. Jakejch 300 miliard, proboha. Vezměme si příklad z Cimrmana, dle něj by bylo potřeba maximálně 3000 kopáčů, 1000 koleček, 1000 lopat a 1000 krumpáčů plus 10 rezervních kusů od každého. V okolí kanálu by díky kopáčům a jejich důkladnému hnojení poté vznikly krásné áleje a blumenzónen. Aji v Nýdrlendu by nám takovej kanál záviděli. A že jich tam je. Tož Milošu, nedej se !

+6/0
3.10.2013 0:23

J79o83h55a53n 62Z89i35n58g33e78l 2441855936231

Kdyby se těch 300mld vrazilo radši do výzkumu jaderné fůze, mohli bysme v roce 2025 vozit všechno letadlem.

+4/−1
2.10.2013 23:57

M39a43r51e65k 94H47r72u57b64y 6737622241668

Kdyby nebyly cirkevni restituce, mohla byt uz polovina kanalu doma ;-)

+2/−6
3.10.2013 0:11

P79a88v39e25l 57J66a25n35e95č41e52k 2695408905370

cirkevni restituce nebudu obhajovat, ale jejich schvaleni ma vetsi pozitivni prinos nez kanal, po kterem se nebude jezdit. konecne se uvolnila plomba na pozemky ve vice jak 9 tisících obcích. Pokud se ví, co církve dostanou dostanou zbytek pozemků (zhruba v hodnotě 180mld Kč) obce a ty jej mohou prodávat, upravovat, stavět průmyslové zony aj. samozřejmě prmyslové zony malé, kterých je v CR stále fatální minimum... plomba byla vydána na pozemkya domy v hodnotě 220mld Kč takže pokud církve dostanou za avizovaných 37mld (zbytek peníze), tak je ten balík správně a to je přínos pro ekonomiku jako hrom, naproti tomu kanál v ČR podání bude tunel jako svině (rzpočet ca 300mld bude tak dvojnásobný jako vždy) který se bude stavět několik let (možná desítek) a po celou dobu výstavby nebude použitelné nic, dokud ty řeky nespojíte! to radší kupte uzemi v hondurasu a postavte novy "panamsky" pruplav, tam na poplatcích ty peníze jednou vyberete zpatky * to jsem prehnal ja vim, ale pokud se ma napumpovat do ekonomiky 600mld aby se stavelo, je daleko lepsi postavit dalnici MB-Ostrava, LBC, Hradec, a další + dostavet koridory, efekt bude daleko vetsi i ekologicky...

+7/0
3.10.2013 4:57

P35a59v82e45l 27K10u93n47c 9782679668798

Vám 30 let nějak rychle uteklo! Do října 2013 (kdy žiju já) včetně se z jejich finanční žásti nevydala ani koruna.

+1/0
3.10.2013 7:34

Z73d32e29n81ě89k 47Š32o55n68k92a 8626865291784

300 mld do vyzkumu jaderne fuze je jen malý plivanec.... a pochybuju že by to najednou urychlilo vyvoj o 40 let... :D

0/0
3.10.2013 16:39
Foto

B86o42h11u97m95i64l 55P44r31o14c89h27á96z66k84a 2513601573891

Dopad na životní prostředí: obrovský. Ekonomický přínos: nejistý. Náklady: ASTRONOMICKÉ. Verdikt: blbina.

+12/−1
2.10.2013 23:46

J85i50ř13í 76Z59a62h31r17a45d68n41í96k 1956253481229

a já začal stavět loděnici ;-D;-D;-D.

+1/0
3.10.2013 6:51

T60o45m79á71š 12Z34e38m10a24n 3905728504655

Za těch 300 mld. (s korupčním koeficientem 600 mld.) by šlo dostavět značnou část dálniční sítě.

Což by nepomohlo jen těm co vozí rudu a uhlí, ale všem podnikům a jejim zaměstnancům a všem dalším uživatelům silniční sítě.

A lodní doprava v horních tocích je něco dosti jiného než kanály v severoevropské pláni. (rovina od Francie přes Benelux a Německo až do Ruska). To je jak srovnávat cyklodopravu v Kodani a v Praze.. Tady to opravdu nemá smysl.

+8/0
2.10.2013 23:40

R69a26d41e14k 95H43o37d82a65ň 9516457731563

Kolik do toho ti odborníci co to propagují, či co by toho v budoucnu chtěli využívat vrazí vlastních peněz, např. ve formě akcií toho průplavu? Že nic? Tím se vše vysvětluje.

+1/−1
2.10.2013 23:37

H20a74n89u16š 93H11o58r53á34k 9161804856873

Vodni dilo se blbe posuzuje z hlediska jednoho ucelu - krome malejch vodnich del to nikdy nevyjde. I kdyby na sebe kanal nevydelal lodni dopravou, ma jeste nekolik externalit. Jednak negativnich(zasahy do krajiny, moznost zavleceni nepuvodnich druhu ryb), jednak pozitivnich - turistika(uz jen tohle jsou desitky milionu rocne navic), pomerne vyrazna protipovodnova funkce(a to se nepocita snadno), moznost prevadeni vody z povodi do povodi(nekterym smerem i s energetickym ziskem). Takze celkovy vyjadreni a presna prognoza zisku/ztraty je dost obtizna disciplina.

+3/0
3.10.2013 0:40

J61i21ř13í 61R67y89s 3804517756524

Myslím si ,že odmítání tohoto nápadu by nemělo být důsledkem nenávisti k presidentu Zemanovi,ale bylo by potřeba se s návrhem popř.projektem blíže seznámit a nechat si vysvětlit odborníky na dopravu výhody a přínosy.

+1/−1
2.10.2013 23:27

J98i91ř98í 81Š20e38j93n93o44h96a 4542233634203

Výhody: teoreticky by mohl kanál ulevit silniční síti, práce pro stavaře, zisky pro spekulanty s pozemky

Nevhody: odebral by zakázky nevytížené železnici, (naštěstí vondí doprava je tak pomalá a nespolehlivá, že se tam žádnípodnikatelé nepohrnou, ze stejného důvodu preferují kamionyp řed železnicí) další zbtečný zábor  zemědělské půdy, devastace vzácných bitopů a další  zbytečné předlužování státu Rv

Snad nám na to EU nedá žádnou dotaci. I  k ní musíme přihodit dluhy ;-€.

PS:Zemana nenenávidím, ale patrně poněkud  uvízl v minulosti. Technicky v nějakíém 18.století.Před vynálezem želenice.

+7/0
2.10.2013 23:42

R17a96d70e91k 22H45o20d60a28ň 9186807261793

S projektem o který nemají potenciální zákazníci zájem se netřeba "seznamovat a řešit přínosy". Ty nebudou, v důsledku čehož se poprvé prodrbají peníze na stavbu, a následně na údržbu něčeho, co nepřinese žádný zisk.

0/0
2.10.2013 23:49

M14a82r54e92k 15H43r32u89b24y 6937282471248

Dovolim si pripomenout, ze tuhle myslenku jako prvni prosazoval Karel IV. ;-)

A to byl dokonce cisar, nejenom Zeman :-P

+3/0
3.10.2013 0:13

D39a22g45m87a42r 47Č57a92m53k70o28v87á 6390396417479

Za Karla IV. ovšem nebyly kamiony, nebyla železnice.

+3/0
3.10.2013 7:19

M73a90r11t93a 58D89o20u88b14r49a78v40o29v92á 4130524545967

co to tady zase melete v diskuzi o fondech EU? jak jste na to přišli, že to jsou naše peníze, snížené o to, co se cestou ztratí? my do EU přispíváme jen zlomek toho, co z něj dostaneme .rozdíl platí bohaté státy.

že je tu pak rozkrademe či použijeme na blbosti, je naše věc a naše ostuda.

+4/−3
2.10.2013 23:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.