Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Desítky milionů za požár vozovny zaplatí Opava, majetek nebyl pojištěn

Opravy i pořízení nových vozů po nedělním požáru vozovny opavského dopravního podniku bude muset město podle všeho hradit ze svého. Trolejbusy ani hala, kde v neděli hořelo, totiž nebyly pojištěny. Škoda způsobená požárem se přitom vyšplhala na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64o52s47e38f 21T11l98a57m93s67a 9759618723557

Tohle chaspeláctví a chasmindžákovství je neuvěřitelné. To je neslýchané. Takže, čistě hypoteticky. Kdyby to nějaký autobus DP Opava, plný lidí, napálil do zdi, nebo se někde převrátil a došlo by k těžkým zraněním, nebo nedejbože úmrtím, opavský dopravní podnik by neměl na úhradu odškodnění a platit by to muselo město z peněz daňových poplatníků?Tohle by se ihned mělo řešit!Vidím, že Opavu řídí hezká sebranka.;-O

+1/−3
21.10.2013 16:42
Foto

J59i64ř92í 69O57p27á21l94k22a 5261480258287

Čistě hypoteticky na toto všechno myslí zákonné pojištění...Rv

+2/0
21.10.2013 18:13

J66a30r74d32a 90F12a30r85s54k10ý 6195313

Správná úvaha. Další otázka kdo odstoupí?? Primátor nebo Ředitel DP. Primátor plusové body, ředitel mínusové body.

0/0
22.10.2013 7:56

M93a83r78e16k 40O39p 9752407177966

celé vedení DPMO a Opavského magistrátu!

0/0
22.10.2013 11:32

J67a90n 14H40a11v25r68d40a 4300896959829

Tak toto je ukázkový případ, kdy by mělo být podáno trestní oznámení na lidi, co se podíleli na rozhodnutí o nepojištění veřejného majetku. Takto přeci dobrý hospodář nemůže fungovat, to je úplně základní selhání při správě veřejného majetku!

Neumím si představit, že firma, která provozuje 60 vozidel, je nemá pod pojistkou.

+7/−4
21.10.2013 15:26

B42e36n 29P44a84v58k51a 1687153647831

Mně to přijde stejně, jako vám. A upřímně jsem se tím tak trochu vyděsil, protože žiji, a to zřejmě naivně, v představě, že města mají ze zákona hmotný majetek pojištěn. Na to se teda musím někoho zeptat.

+3/0
21.10.2013 15:36

M47a62r43e41k 88O81p 9869713830213

souhlas a požadovat náhradu škody !!!

0/−1
21.10.2013 16:02

D68a62v82i27d 59D10o14b26e24š 3785292357

A já zase říkám začněme počítat. 34 trolejbusů (x120.000Kč/rok)+34 autobusů (dejme tomu 80.000Kč/rok)+garáže (určitě statisíce-miliony). To je dejme tomu 8 milionů. Pokud by škoda byla 50 milionů, tak "můžou" takto vyhořet každých cca 6 let. Je ale pravda, že by pojištění asi pokrylo i havarijní, přírodní pohromu a možná i krádež :-D. Nakonec tedy odhaduji, že se "neplacení pojišťovnám" vrátí za 10-15 let. Řekl bych, že jsou v plusu, určitě tak často nevyhoří, tolik vozidel nezničí nebo se garáž nezaplaví.

+4/0
21.10.2013 16:05

L21u50c52i86e 94B53a26r88t47o91ň13o17v66á 5770678837785

To mi chcete namluvit, že během 10 - 15 let neobnovují nic v hale, nekoupí ani jeden nový trolejbus, ....divné počty. Ten vámi "vrácený" trolejbus během 15 let už třeba neexistuje...

0/−3
21.10.2013 16:14

D58a43v27i22d 71D73o73b45e27š 3345582477

Pouze vycházím z uvedené škody, počtu vozidel. A naopak nezapočítávám takové "detaily" jako amortizace, protože je v článku uváděná nějaká odhadnutá relativně "reálná" škoda, jež už asi zohledňuje stáří vozidel, stav budovy apod. Dalším zásadním faktorem by mohla být spoluúčast.

0/0
21.10.2013 16:23

G51a89b84r63i22e51l91a 88F12o85l42t55y94s72o75v59á 6745605817417

Některé ty trolejbusy jsou staré min 20let, otázka je, které z trolejbusů zhořely, jestli ty novější, nebo ty staré.

0/0
21.10.2013 20:27

V30í46t65e45k 11V23e48č75e78r50e76k 7298679503945

Přesně tak - je to o počítání a ne vždycky se vyplatí pojišťovat. Samozřejmě teď po bitvě vědí zdejší generálové, že se to pojišťovat mělo. Pojištění bývá předražené, často je tam spoluúčast, a je otázka, co by pojišťovny řekly na 20 let staré trolejbusy, jestli by za ně daly aspoň 10 Kč. Krádež trolejbusů je málo přravděpodobná (ačkoliv zrovna ty opavské bývají kombinované s dieselem).

+2/0
21.10.2013 16:15

T53o36m74á93š 76Ž71i10t71n26ý 6971970231691

přesně tak - je to manažerské rozhodnutí kde každá volba má plus i mínus.

ušetřím pojistné a ponesu si riziko sám - nebo zaplatím někomu ať převezme moje rizika? Ono takový velký požár zase tak pravděpodobný není a tak moc často se neděje.

+2/0
21.10.2013 16:17

J26o26s15e34f 49T62l98a12m26s20a 9609188223867

Pozor, on to nezaplatí sám. Půjde to z peněz daňových poplatníků!

0/0
21.10.2013 16:44

K53a77r73e41l 32Š16o54u66m35a69l 1924443398

Problém vaší kalkulace vězí v příliš vysokém počtu neznámých. Cenu pojistky trolejbusu víme pouze z citace z článku. Ostatní čísla jsou dokonce naprosto vymyšlená. Předpokládám, že město Opava má i další majetek - budovy, vozidla. A v takovém případě se dá zcela jistě vyjednat velmi podstatná sleva na pojistném. Takže celková částka pojištění majetku+havarijních pojistek může být i podstatně nižší než ve vámi uváděném příkladě a hlavně může být pojištěn podstatně rozsáhlejší majetek. Dále by bylo dobré vědět, jak často opavský dopravní podnik bourá a kolik ročně vydává na následné opravy. To jsou vechno informace, které by mě skutečně zajímaly. Protože obecně mě představa nepojištěného obecního majetku, popř. nepojištěné společnosti provozující autodopravu upřímně děsí. Vždycky totiž platí, že nemá cenu pojišťovat předvídatelná rizika - na ty je lepší se preventivně připravit. Pojišťovat se má to, na co se připravit nedá.

0/0
21.10.2013 17:34

M95a50r77e64k 80O20p 9772517347896

přesně tak, počítat onen náklad pojištění dle informace z článku je nesmyslné

dle mého se pojištění nebude lišit od pojistek za kamióny, autobusy CK apod, ale kdo chce, ten bude vždy mlžit

0/0
22.10.2013 11:35

M76á76r89i53a 34K58r82a25j62č86i83o72v30á 8330813474593

Ono těch neznámých bude asi víc. Škoda činí sice 50 miliónů, ale jen naprostý naiva by předpokládal, že pojišťovna zaplatí plnou částku. Záleželo by na spoluúčasti, vlastním šetření pojišťovny, které je apriori postaveno na tom z každé pojistné události se nějakou kličkou vylhat. Výsledkem pak bude, že nechat majetek nepojištěn bylo řešení s nejnižším finančním dopadem.

0/0
23.10.2013 7:47

T95o59m89á44š 40P15a32l13i60č48k55a 3793979449450

kdo šetří má za tři ....

+1/0
21.10.2013 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.