Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Desítky milionů za požár vozovny zaplatí Opava, majetek nebyl pojištěn

Opravy i pořízení nových vozů po nedělním požáru vozovny opavského dopravního podniku bude muset město podle všeho hradit ze svého. Trolejbusy ani hala, kde v neděli hořelo, totiž nebyly pojištěny. Škoda způsobená požárem se přitom vyšplhala na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49o29s26e86f 23T11l60a53m41s80a 9339188613147

Tohle chaspeláctví a chasmindžákovství je neuvěřitelné. To je neslýchané. Takže, čistě hypoteticky. Kdyby to nějaký autobus DP Opava, plný lidí, napálil do zdi, nebo se někde převrátil a došlo by k těžkým zraněním, nebo nedejbože úmrtím, opavský dopravní podnik by neměl na úhradu odškodnění a platit by to muselo město z peněz daňových poplatníků?Tohle by se ihned mělo řešit!Vidím, že Opavu řídí hezká sebranka.;-O

+1/−3
21.10.2013 16:42
Foto

J92i49ř70í 22O32p94á20l55k52a 5711810208497

Čistě hypoteticky na toto všechno myslí zákonné pojištění...Rv

+2/0
21.10.2013 18:13

J84a74r17d31a 86F22a74r44s63k59ý 6785363

Správná úvaha. Další otázka kdo odstoupí?? Primátor nebo Ředitel DP. Primátor plusové body, ředitel mínusové body.

0/0
22.10.2013 7:56

M26a93r77e55k 95O94p 9842377297446

celé vedení DPMO a Opavského magistrátu!

0/0
22.10.2013 11:32

J89a75n 61H91a78v95r93d76a 4540156139619

Tak toto je ukázkový případ, kdy by mělo být podáno trestní oznámení na lidi, co se podíleli na rozhodnutí o nepojištění veřejného majetku. Takto přeci dobrý hospodář nemůže fungovat, to je úplně základní selhání při správě veřejného majetku!

Neumím si představit, že firma, která provozuje 60 vozidel, je nemá pod pojistkou.

+7/−4
21.10.2013 15:26

B74e78n 33P58a46v95k86a 1687393887901

Mně to přijde stejně, jako vám. A upřímně jsem se tím tak trochu vyděsil, protože žiji, a to zřejmě naivně, v představě, že města mají ze zákona hmotný majetek pojištěn. Na to se teda musím někoho zeptat.

+3/0
21.10.2013 15:36

M84a15r10e42k 10O56p 9759953810303

souhlas a požadovat náhradu škody !!!

0/−1
21.10.2013 16:02

D50a83v40i69d 94D42o78b50e86š 3145732337

A já zase říkám začněme počítat. 34 trolejbusů (x120.000Kč/rok)+34 autobusů (dejme tomu 80.000Kč/rok)+garáže (určitě statisíce-miliony). To je dejme tomu 8 milionů. Pokud by škoda byla 50 milionů, tak "můžou" takto vyhořet každých cca 6 let. Je ale pravda, že by pojištění asi pokrylo i havarijní, přírodní pohromu a možná i krádež :-D. Nakonec tedy odhaduji, že se "neplacení pojišťovnám" vrátí za 10-15 let. Řekl bych, že jsou v plusu, určitě tak často nevyhoří, tolik vozidel nezničí nebo se garáž nezaplaví.

+4/0
21.10.2013 16:05

L64u28c97i31e 46B58a88r50t59o15ň11o84v75á 5850788627935

To mi chcete namluvit, že během 10 - 15 let neobnovují nic v hale, nekoupí ani jeden nový trolejbus, ....divné počty. Ten vámi "vrácený" trolejbus během 15 let už třeba neexistuje...

0/−3
21.10.2013 16:14

D29a78v18i30d 41D34o94b91e88š 3505622177

Pouze vycházím z uvedené škody, počtu vozidel. A naopak nezapočítávám takové "detaily" jako amortizace, protože je v článku uváděná nějaká odhadnutá relativně "reálná" škoda, jež už asi zohledňuje stáří vozidel, stav budovy apod. Dalším zásadním faktorem by mohla být spoluúčast.

0/0
21.10.2013 16:23

G28a51b84r27i61e50l81a 44F77o20l26t17y41s69o44v82á 3559928181633

Některé ty trolejbusy jsou staré min 20let, otázka je, které z trolejbusů zhořely, jestli ty novější, nebo ty staré.

0/0
21.10.2013 20:27

V56í66t35e64k 12V33e93č12e38r56e17k 7358439413625

Přesně tak - je to o počítání a ne vždycky se vyplatí pojišťovat. Samozřejmě teď po bitvě vědí zdejší generálové, že se to pojišťovat mělo. Pojištění bývá předražené, často je tam spoluúčast, a je otázka, co by pojišťovny řekly na 20 let staré trolejbusy, jestli by za ně daly aspoň 10 Kč. Krádež trolejbusů je málo přravděpodobná (ačkoliv zrovna ty opavské bývají kombinované s dieselem).

+2/0
21.10.2013 16:15

T25o67m24á45š 96Ž27i25t19n61ý 6111870701881

přesně tak - je to manažerské rozhodnutí kde každá volba má plus i mínus.

ušetřím pojistné a ponesu si riziko sám - nebo zaplatím někomu ať převezme moje rizika? Ono takový velký požár zase tak pravděpodobný není a tak moc často se neděje.

+2/0
21.10.2013 16:17

J22o46s95e41f 97T90l71a84m58s61a 9589268863417

Pozor, on to nezaplatí sám. Půjde to z peněz daňových poplatníků!

0/0
21.10.2013 16:44

K49a62r18e80l 97Š38o81u66m87a77l 1724663978

Problém vaší kalkulace vězí v příliš vysokém počtu neznámých. Cenu pojistky trolejbusu víme pouze z citace z článku. Ostatní čísla jsou dokonce naprosto vymyšlená. Předpokládám, že město Opava má i další majetek - budovy, vozidla. A v takovém případě se dá zcela jistě vyjednat velmi podstatná sleva na pojistném. Takže celková částka pojištění majetku+havarijních pojistek může být i podstatně nižší než ve vámi uváděném příkladě a hlavně může být pojištěn podstatně rozsáhlejší majetek. Dále by bylo dobré vědět, jak často opavský dopravní podnik bourá a kolik ročně vydává na následné opravy. To jsou vechno informace, které by mě skutečně zajímaly. Protože obecně mě představa nepojištěného obecního majetku, popř. nepojištěné společnosti provozující autodopravu upřímně děsí. Vždycky totiž platí, že nemá cenu pojišťovat předvídatelná rizika - na ty je lepší se preventivně připravit. Pojišťovat se má to, na co se připravit nedá.

0/0
21.10.2013 17:34

M40a56r72e63k 24O62p 9142897907596

přesně tak, počítat onen náklad pojištění dle informace z článku je nesmyslné

dle mého se pojištění nebude lišit od pojistek za kamióny, autobusy CK apod, ale kdo chce, ten bude vždy mlžit

0/0
22.10.2013 11:35

M74á36r51i69a 77K66r15a64j28č19i85o74v56á 4527301890413

Ono těch neznámých bude asi víc. Škoda činí sice 50 miliónů, ale jen naprostý naiva by předpokládal, že pojišťovna zaplatí plnou částku. Záleželo by na spoluúčasti, vlastním šetření pojišťovny, které je apriori postaveno na tom z každé pojistné události se nějakou kličkou vylhat. Výsledkem pak bude, že nechat majetek nepojištěn bylo řešení s nejnižším finančním dopadem.

0/0
23.10.2013 7:47

T17o55m58á27š 68P41a91l40i37č84k96a 3443639829510

kdo šetří má za tři ....

+1/0
21.10.2013 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.