Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aerolinkám Ryanair se v Ostravě daří, přepravily už 25 tisíc pasažérů

Upadající čísla počtu cestujících přepravených z ostravského letiště pomáhá zachránit linka společnosti Ryanair do Londýna. Aerolinky oznámily, že během šesti měsíců od zahájení provozu přepravila pětadvacet tisíc cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I42v13o 14J90a26n69á88č70e55k 8833143251582

Ad vlak - totální nesmysl, sám jsem jednou neměl odvoz a tak jsem jel autobusem a bylo narváno, asi 6 lidí. K tomu přidejme vlak a tak to bude tři lidi autobus a tři lidi vlak. Ať žije eurokomunistický socialismus!

Ad počet přepravených osob - pokud zde jaksi nic nelítá, tak těžko bude vyšší, pokud někdo začne lítat Frankfurt s dobrým časem s návaznosti na přestupy, tak bude plno, pokud ovšem cestovky nabízejí dovolené za 30% vyšší cenu z OSR než z PRG, tak se jim na to mraky lidí vybodne a buď se doštrachají do práglu a nebo prostě pletí odjinud a nebo se zařídí úplně jinak.

+2/−1
3.12.2013 11:52

J53o29s98e82f 14Š38e90m56e80l55í38k 7229121870867

A to tam ještě nejezdí ten vlakový speciál "Namydlený blesk". To pak teprv uvidíte!

+1/0
2.12.2013 18:42

D36a28n 23M19a91c34h48o11l59d63a 8427142504982

Děkujeme pánum Lukšovi, Tošenovskému a Zátorskému za zaříznutí letiště v Ostravě. Děkujeme a poblahopřejme letišti v Katowicich

+5/0
2.12.2013 16:30

P53a13v52e72l 55S11z50t10u59r41c 4509774429601

Takže si to shrňme. U charterových letů se očekává v tomto roce pokles o cca 20%, což v konkrétních číslech je 216 tis. pasažérů, kteří využili letiště v letošní sezóně při své cestě na dovolenou. K tomu 25 tis. cestujících na pravidelné lince do Londýna za půl roku, tedy dá se odhadovat 50 tis. cestujících ročně. Poměr charterových a pravidelných linek je už mnoho let stále stejný a potvrzuje známý fakt - Mošnov byl, je a zůstane sezónním letištěm, na které budou brzy pendlovat (několikrát denně) osobní vlaky, které by podle optimistických odhadů měly přepravovat cca 20% všech cestujících na letiště. Tedy průměrně cca 150 lidí denně! Investice za víc než 0,5 mld. korun a k tomu je potřeba připočítat dalších pár set miliónů korun za speciální vlakové soupravy, pravidelnou údržbu, náklady na provoz atd. Ale zdejším politikům a manažerům, kteří by měli nést odpovědnost za hospodaření letiště, ke spokojenosti asi stačí konstatování, že se aerolinkám Ryanair se v Ostravě daří. Vždyť i na iDNES o tom píšou...

+1/0
2.12.2013 15:33

M56a75r78e24k 81O11p 9432367707946

Kolik dnů má váš rok, když při běžném roku je průměr cestujících za den cca 680? Ale souhlasím s Vámi o negativním vlivu politiků na provoz letiště. Nebýt ukončení podpory provozu letiště a navazujících linek na Vídeň a Prahu soudruhy z KSČSSD na kraji od roku 2007, byl by dnešní provoz dvojnásobný. Sám jsem musel přestat létat z Ostravy a jezdím do Vídně, neboť spojení z Ostravy je pro "mé lety" od tohoto ukončení podpory nevyhovující....navíc ČSA zrušila lety už i z PRG do HAJ, takže musím dávat vydělat rakušákům a němcům.

0/0
2.12.2013 15:50

P32a33v14e28l 49S28z71t33u50r57c 4369524849481

Tak jedna věc je průměr cestujících za den, druhá věc je, kolik cestujících reálně využije cestu vlakem na letiště. V případě Mošnova je potřeba zohlednit fakt, že ne všichni cestující bydlí u svinovského nádraží nebo jinde podél budované tratě. Asi připustíte, že lidé z Havířova, Třince, F-M nebo i z největšího ostravského obvodu na Jihu nebudou složitě a oklikou cestovat vlakem, když to mají po cestě pár kilometrů. Velmi optimistické studie ve světě hovoří o tom, že ekonomický smysl stavět železnici na letiště má, pokud minimálně 20% z celkového počtu cestujících bude cestovat na letiště vlakem. To ale platí v případě, že celkové počty cestujících jsou v řádů desítek miliónů ročně, tedy v řádů tisíců až desetitisíců denně u cestujících vlakem. Pro úplnost dodávám, že výše zmíněná investice železničního spojení na Mošnov vychází z optimistické varianty 350 tis. cestujících ročně.

+1/0
2.12.2013 16:05

D56a85n 46M36a67c81h67o24l90d87a 8547832844282

o tom kolik lidi by tam dojizdelo vlakem muzeme pouze spekulovat, bohuzel. Pro lidi trochu dal od ostravy, treba Olomouc, Prerov, NJ, Opava, cele Jesniky, znacna cast Ostravy, Trinec, Cesky/Polsky Tesin. Pro vsechny tyto mista to muze byt prinos, pac dojedou na Svinov a prestoupi. Svuj vyznam to ma, ale souhlasim, ze Mosnov by mel byt v poctu cestujicich aspon na 400 tis. tzn. prilakat vice nizkonakladovek a obnovit linku do Vidne.

0/0
2.12.2013 16:35

P32a48v64e26l 41S56z50t31u96r31c 4599404689271

Dovolím si nesouhlasit s názorem, že svůj význam to má. Nemá. Nelze sice přesně odhadnout počet lidí, dojíždějících vlakem, ale není tak těžké vycházet z celkových čísel odbavených cestujících za posledních 10 let. Taktéž není moc těžké pochopit, že karty v letecké dopravě byly v našem regionu dávno rozdány (nedaleké Katowice, v podstatě i dostupný Krakow, Brno, ale i Vídeň). Bohužel Mošnov je tam kde je díky našim krajským zastupitelům (někteří tam sedí dodnes) v úzké spolupráci s jistými "podnikateli". V daném projektu se například uvažuje až o 18 párech vlaků s celkovou denní kapacitou 3240 osob (tedy roční kapacita skoro 1,2 mil.osob). I kdyby se letiště dostalo na vytoužený počet 400 tis. cestujících, nelze reálně očekávat ekonomickou efektivitu a to ani v teoretickém případě, že by všichni cestující dali přednost vlaku. Jako že přednost nedají a není těžké pochopit proč. Letiště je velmi dobře přístupné po silnici, včetně dálnice (sice nekvalitní a předražené, ale už zprovozněné). A to už pro zjednodušení zcela ignoruji nezvratitelný fakt, že velká většina letů se uskuteční v letní sezóně - viz zmíněné charterové lety od června do září. Ta investice je prostě velmi špatně promyšlená a není podložená relevantními čísly. Nebo naopak je "promyšlená" velmi dobře s ohledem na fakt, že zakázku na stavbu vyhrála Eurovia. Prostě naši krajští představitelé se řídí heslem "z cizího krev neteče", nikdo nenese za nic zodpovědnost, tak se "investuje" o sto šest. Za pár let se zase najde důvod pro výmluvy ve stylu "dostali jsme na to dotace z EU"...

0/0
2.12.2013 19:15

J36a84n 33K13o89n39e66č94n63ý 4173671880365

Díváte se na to jen z pohledu letiště, ale nezapomeňte, že se zde buduje i průmyslová zóna a i stávající závody např.PLAKOR rozšiřují své provozy. Z tohoto pohledu může mít dráha pro dopraví obslužnost svůj význam.

0/0
2.12.2013 23:30

J17a42n 26H73a64v43l53i10n12a 9914206209373

to ano, to je jedine relevantni, ale v tom pripade meli donutit Hyundai, aby stavel tam a ne na hranici CHKO.....jinak ma pan Szturc pravdu, pro cestujici je to naprosto zbytecne...koupaci urcite vlakem nepojedou, ty zaveze nekdo z rodiny, kdo by se taky tahal s kuframa tak krkolomne...a pro obchodni cestujici je lepsi taxi, stejne si to daji do nakladu....takze zbyvaji akorat cestujici Ryanairu, kteri by ten vlak teoreticky vyuzili

0/0
3.12.2013 7:28

P97a34v88e24l 75S37z22t50u87r16c 4639504929551

Určitě se nedívám na tento projekt z pohledu letiště. Vyžádal jsem si kompletní studii, takže se snažím o komplexní pohled. Je škoda, že používáte obecný argument typu "dráha může mít svůj význam". Takže si zkuste odpovědět na několik otázek. S jakým vytížením železnice se počítá pro zmiňovanou průmyslovou zónu s respektováním už zmíněné dálnice? Jak je zohledněna struktura zaměření výroby v průmyslové zóně? Budou skutečně tyto firmy efektivně využívat železnici v době, kdy dodávají většinou ne příliš velké, či extrémně těžké výrobky do blízké automobilky? S ohledem na důsledně ekonomický požadavek logistiky těchto firem si lze jen těžko představit, že tyto firmy budou řešit svoje dodávky těžkopádně prostřednictvím železniční vlečky. A hlavně - pokud se podíváte na místo, zjistíte, že v bezprostřední blízkosti průmyslové zóny už vlečka dlouhá léta existuje. Pro potřeby některých firem v průmyslové zóně by tato vlečka šla zmodernizovat (prodloužit) a nestálo by to stovky miliónů korun.

0/0
3.12.2013 9:13

D60a37n 84M56a57c52h29o42l88d79a 8577932964252

nesouhlasim s tim ze Mosnov musi byt uz totalne zabity. Ten vzestup je porad mozny (pocitejme s tim ze dnesni ekonomicka situace nebude vzdy takova jako dnes, domaci spotreba je extremne utlumena). Potencial nizkonakladovek zde porad je velky. To ze je blizko Brno, Viden, Praha a Katowice (Krakow uz opravdu ne), nic neznamena. Nas region ma pres milion obyvatel a ten potencial je velky. Katowice a okoli maji 3 miliony, tam jsou precejen nekde jinde, i kdyz prihranici by klidne litalo z Ostravy, maji to blize. Podivejte se na Brno, celkem jim to jde a to maji opravdu blizko Bratislavu, Viden a vlastne i Prahu, pritom pocet obyvatel nedosahuje potencialu Severni Moravy. Linka do Londyna ukazuje ze to muze fungovat. Jenom tech lidi co litaji z Vidne i pracovne, kteri by vuzili spoj do Vidne (s prihlednutim jak se zemnil ted jizdni rad CD a do vidne se rano z Ostravy nejde dobre dostat, pokud nechcete vstavat ve 3 rano s tim ze jste v 9 ve Vidni na vlakovem nadrazi).

0/0
3.12.2013 8:52

J26a34n 91H23a91v61l40i41n15a 9484416409753

no ja jsem pred cca 3 az 5ti lety celkem dost sluzebne lital a ze by byl spoj do Vidne v te dobe (nebyl takovy utlum) nejak vytizeny, tak to ani omylem.....Saab340 pro 33 lidi letel vzdy poloprazdny, kolega parkrat letel ve dvou. Plno jsme za ty 3 roky nezazil ani jednou a to byla ve firmach jina situace nez dnes, kdy se setri na vsem. Neco jineho byl spoj do Prahy....takze nevim, ale Londyn je asi tak jedina linka, ktera by mohla vydelavat....mooooozna Mnichov/Frankfurt (ne Hanh, ale hlavni letiste) a mozna Pariz, ale to si nejsem jist....ke vsemu letiste musi velmi dobre vedet, kam cestujici pokracuji z PRG/VIE, takze by melo vedet, ktera linka by byla jakztakz zivotuschopna

0/0
3.12.2013 11:11

P85a29v35e61l 32S70z86t92u72r27c 4459614679171

oprava "U charterových letů se očekává v tomto roce pokles o cca 25%, což v konkrétních číslech je 144 tis. pasažérů, kteří využili letiště v letošní sezóně při své cestě na dovolenou." To ale nic nemění na zbytku předchozího příspěvku s tím dodatkem, že s ohledem na převažující charterové lety je výše zmíněný odhad 150 lidí dopravených na letiště vlakem denně z říše snů.

0/0
2.12.2013 15:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.