Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na web Čistý komín přišlo za šest týdnů přes dvě stě fotek „čmoudilů“

Komíny, z nichž vychází tmavý těžký kouř, jsou problém především v malých obcích. A lidé si jich začínají všímat. Ukazuje to prvních šest týdnů existence webu Čistý komín. Obsahuje 220 snímků posbíraných napříč Moravskoslezským krajem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K58a20r72e88l 65P53r21ů19š52a 1965948709700

Přitom by stačilo přestat s pitomou podporou v našem pásmu nesmyslných solárních panelů, které zdražují nejekologičtější vytápění elektřinou a pokusit se naopak ještě snížit cenu elektřiny pro vytápění. I tak mám spočteno, že při započítání ceny vlastní práce, lze dobře zateplenou domácnost vytopit za skoro stejné peníze jako pevnými palivy.

+1/0
13.1.2014 9:30

A41n40t55o37n93í33n 85S72e10b59e83r90a 7423518740339

Je to hnus. Já bych od listopadu do března výhlasil zákaz topení. Kdo to pourší by dostal pokudu jeden milion a byl by klid.  ;-O

+1/0
9.1.2014 14:40

J56o61s67e45f 50Š36e58m61e31l97í83k 7469291190687

Takže teď jenom zbývá vytvořit kouřové hlídky a vyzbrojit je přebytky po Lidových milicích. Uliční výbory vzniknou živelně a pak už bude možné vystřelit z Aurory. Urrráá!

+3/−2
8.1.2014 21:15

M63o51n11i78k83a 49K10o75n32e85c57n59a 7873971321114

JDe videt, ze lide se nudi A pro ty udavace jedno info, cca prvni pul hodinky po zatopeni jde z komina skutecne cmoud, mozna jste to jeste nezjistili, ale kdyz se uhli dotknete, budete cerni, protoze je na nem uhelny prach.

+5/−1
8.1.2014 17:22

D45a85n 40M50a42c12h34o90l14d95a 8747722344112

rek bych ze vetsina tech fotek bude tam kde to cmoudi denne a ne pul hodiny

+2/−2
8.1.2014 22:17

J36a80n 49S24o36u89k50u95p 1484714556855

Všechny vyfocené které znám skutečně čmoudí skoro den co den...

0/0
9.1.2014 14:43

P44a59v91e75l 70S63i97k96o47r60a 1870680360616

at mi nekdo ukaze jak zatopit bez toho aby se zakourilo, nalozim cerne uhli a nez se to rozjede tak to kouri, s tim nejde nic delat

+7/−1
8.1.2014 16:33

J27a20n 74N86o73v36á50k 6314594766203

Správný technologický postup je:

1) Zatopit nečím, co dobře hoří (třeba dobře proschlé dřevo)

2) Až když je kotel pořádně nahřátý přiložit uhlí.

0/0
8.1.2014 21:01

J72a70n 42N60o49v46á67k 6934554666743

A hlavně, uhlí potřebuje na hoření HODNĚ kyslíku, mnohem více než dřevo, takže v žádném případě se to nesmí "dusit".

0/0
8.1.2014 21:03

P97a38v35e21l 74S37i63k75o91r80a 1870740720396

koks potrebuje kyslik, cerne uhli je zas opak musi byt vsechno zavrene na kotli

0/0
8.1.2014 21:43

F31r61a97n28t45i23s98e24k 64P97r91o65u45z97a 7238305731791

Ikdyz mam kotel rozehraty, tak po prilozeni uhli to cmoudit bude. To je bez diskuzi. Uz jen proto, ze je to uhli plne prachu...

Navic, kdyz treba rano zatapim pred odchodem do prace, na nejake "technologicke postupy" nemam cas. Je treba zatopit, aby az se zena s detma vzdbudi, meli teplo a zena mohla jen prikladat. Rano do kotle nalozim papir, drevo na to brikety (drive cerny uhel, od ktereho jsem presel na brikety, ktere teda vubec necadi...), skrtnu sirkou a jdu... o zbytek se postara automatika kotle...

A ze se uhli nesmi dusit? To jako pri kazdem topeni je treba mit privod vzduchu naplno? To by taky mohl ten kotel pekne rupnout, az by voda dosahla nejakych 200 stupnu a tlak prerostl pres unosnou mez :-D. Vy jste asi z panelaku, co pane? :-D

+2/−1
9.1.2014 7:46

F21r46a60n62t61i23š66e82k 84N38á83v95a68r30a 4275836691752

S prachem v uhlí se dá souhlasit, ale

??? Proč by měl kotel rupnout, když se nedusí ?

Proč by voda měla mít 200C ?

Vy nemáte na kotli čerpadlo vody, které spíná dle teploty?

Z paneláku jste zřejmě vy.

0/0
9.1.2014 8:41

P52a74v83e72l 37S28i19k90o64r61a 1700170180796

ja nemam u kotle cerpadlo a urcite nejsem sam

+1/0
9.1.2014 20:23

F31r27a84n10t44i65s32e55k 26P39r36o23u95z95a 7258795381601

Samotizka s expanzni nadobou na pude... Vam by to pekne vychrstalo ven, to uz jsem taky videl... zadna sranda...

0/0
10.1.2014 11:09

F96r69a51n75t37i72s33e43k 52P32r12o30u23z30a 7758265471131

Takze pro natvrdle... Pokud mi v baraku termostaticke hlavice uzavrou topna telesa, protoze je v mistnostech dosazeno pozadovane teploty, nedochazi k vymene tepla mezi topnym telesem a okolnim vzduchem, tudiz nedochazi k ochlazovani topne kapaliny v systemu (fyzika, zakladni skola, 2. termodynamicky zakon - vymena tepelne energie). Paklize nedochazi k ochlazovani topne kapaliny a soucasne dochazi k jejimu ohrevu, protoze topim jak Navara a nemam uzavreny privod vzduchu do kotle, zakonite dojde k prehrati one kapaliny, narustu teploty pres unosnou mez, narustu tlaku pres unosnou mez. Pri prekroceni  tlaku pres 2.5 atmosfery (opet fyzika pro zakladni skoly), dojde k upusteni pretlaku ze systemu pretlakovym ventilem = vypusteni casti vody z kotle a prekroceni teploty pres 110C (tusim) dojde k sepnuti ochlazovaciho systemu kotle (pokud jej kotel ma), ktery ovsem, protoze stale topim jak Navara - furt naplno, neni schopen kotel dostatecne ochlazovat, takze opet narust tlaku a teploty a zase upusteni a to v podstatne kratsim casovem intervalu. Ve vysledku nastane situace, ze v systemu neni dostatek vody, neni co ohrivat a dochazi k poskozeni kotle. Proste se to zkrouti (v pripade plechu), nebo rupne (to delaji ty litinove), coz je podporeno ochlazovaci smyckou, ktera do rozzhaveneho kotle pere studenou vodu (zase ta fyzika). Tchyne pojistny ventil (tusim) nema, te by ruply trubky, v tom lepsim pripade, nebo kotel v tom horsim. Zkuste ucpat ventil papinaku a ohrivejte ho s vodou uvnitr, uvidite tu srandu. A co teprve takovy kotel s 200 litry vody.

Proto je na kotli ten magicky regulator s retizkem ke vzduchove klape, ktery reguluje privod vzduchu do kotle podle teploty v systemu. A ti, kteri ho nemaji to chodi regulovat rucne (coz je teda pekny opruz...). A pak je tu Navara, kteremu je to jedno a misto snizeni teploty v systemu otevre okna, aby se v baraku dalo vubec dychat...

Ne kazdy je ochoten protopit za sezonu 40.000,- a mit 30C, coz neni v zateplenem baraku problem.

+1/0
10.1.2014 11:05

J42a83n 34S19o87u95k58u53p 1454244326225

Tak jasně, než na člověka zazvonit a slušně ho upozornit, že se mu asi v komíně pálí fekálie - založme si raději web, který splní tu naši potřebu si vylít srdíčko a přitom se nemuset konfrontovat s těžkostmi občanského soužití. Proč za tím člověkem jít a říct mu do očí, že smrdí? Lepší anonymně fotit bez nějakého reálného dopadu. Určitě Rv

+1/0
8.1.2014 14:36

D75a83n 33M20a19c47h38o54l89d21a 8767102234102

to by me zajimalo kolikrat bys dostal pres hubu. Vysledek takoveho zvoneni je roven nule

+2/0
8.1.2014 14:50

J53a94n 26S15o46u79k58u21p 1474544366875

Takže navrhujete sedět doma u netu a hoňkat si brko nad anonymním udáváním na nefrentované weby? Když smrdí Mittal, tak demonstrace všude možně, když smrdí DeZa, tak se ekologové jdou podělat. Když si vedle Franta Omáčka dehtuje komín starýma mišelinkama, tak ho anonymně pomluvíme. Oukej, já s tím žít dovedu, mám kam z města vypadnout aspoň na ten víkend, budu kašlat na to, že tu lidi žijí ve smradu.

+1/0
8.1.2014 15:08

D81a54n 26M82a37c19h21o40l55d28a 8967132214372

zverejneni ma o neco malo vetsi ucinek nez chodit nekam klepat. Nema to zadny vyznam, pac zanm lidi co to delaji. Vysledek jsem jiz zminil (velka nula). Verejna hanba ma trochu vetsi ucinek. Nejvetsi ucinek bude, az s tim neco vymysli, aby se to dalo kontrolovat

0/0
8.1.2014 16:00

J86a91n 22S31o17u33k94u86p 1524634376395

Veřejná hanba - souhlas. Ale to není pár anonymních baráků, o kterých ví jen ti, kteří jezdi okolo. Mně je fuk, že ve Vřesině čmoudí nějaký barák, to ví všichno okolo, tak někdo tam vyfotí komín, dá ho na web a co já s tím? Čekají, že jako pojedu do Vřesiny a budu na toho chudáka čumět, jak mu to tam smrdí? Já vím, že nahoře v Radvanicích nějaký jouda pálí snad mumie (fotku tamtéž má taky), jezdím okolo toho. Že to nevadí místním, to mě docela překvapuje - a o tom by to mělo být! Já jsem například sousedovi řekl v hospodě, že smrdí, když se chvástal tím, jak se zbavil zahradního bordelu před deštěm pomocí kanystru s beněm a zápalkama. Čuměl jak retardovaný, co po něm vlastně chci. Ok, má mizivou morálku, to mě vlastně ani nepřekvapilo. Zajímavé, bavili jsme se o tom v práci tehdy (to bylo vloni z jara), kolega z Nošovic mi referoval, že tamní situace je taková, že nikdo neškrtne, protože do půlhodiny má fízly u vrat. V Ostravě podpálím pneumatikou kupu hnoje a všichni v klidu. Moje nasranost ještě navíc zvětšuje akčnost, s jakou se někteří trefují za smogových situací do fabrik a Poláků, když je řeč o komínech, tak tu najednou ta jména nevidím a všechno je asi ok. Dlouhodobě zastávám názor, že za smrad v ostravských lokalitách si často prostě můžou tamní lidi sami a těžko měřitelná a spekulativní role Mittalu, Evrazu, Polska a směru větrů je výborný alibismus, proč kašlat na to, co do toho kotle vrazím. Naprosto to zkrátím - možná by bylo lepší si prvně zamést před vlastním prahem. Omlouvám se za jízlivost, je to pro mě citlivé téma, protože kolikrát bych chtěl jít ven s malou, ale když vidím, jak je načlá ze školky, tak ji pod komíny těhle imbecilů nevezmu.

+1/−1
8.1.2014 16:17

D76a52n 63M63a46c77h82o30l65d82a 8377162824662

tak nevim co zmuze zavolani policie, jeste jsem o tom neslysel

0/0
8.1.2014 23:13

J88a82n 53S34o96u23k93u18p 1914654986255

V té pasáži jsem psal o pálení bordelu na zahradě, což je zakázáno.

0/0
9.1.2014 14:43

G46a12b91r93i11e62l 55H97o41r67t75e91n 9801289293894

Pokud někdo v dnešní době spaluje sajrajt, je poměrně hodně pravděpodobné, že na navrhované upozornění zareaguje agresivně, protože jde evidentně o bezohledného a/nebo hloupého člověka.

0/0
8.1.2014 14:52

F70r14a64n15t48i49š43e22k 43N27á65v24a44r67a 4605976631312

Jestli topil rámy ze starých dřevěných oken......

.....moderní kotel by je spálil, že by jste nic nepoznali.

0/−2
8.1.2014 13:54

F40r80a38n71t80i73š59e84k 35N30á16v60a53r78a 4925146471862

proč to mínus?  Staré lakované rámy jsem také pálil a vsadil bych se, že by jste nepoznal, dle mého komína že vůbec topím.

Záleží na teplotě spalování, množství kyslíku a tahu komína.

0/−1
8.1.2014 14:09

F10r92a76n96t67i79s59e83k 96P41r62o73u17z77a 7388595861481

A proto jsou ve spalovnach teploty kolem 1000 stupnu celsia. Aby se spalily vsechny nebezpecne latky, ktere se jinak dostavaji do ovzdusi. Mate tedy velmi vykonny kotel...

0/−1
8.1.2014 14:12

F61r98a32n89t55i62š24e23k 16N82á73v86a30r40a 4305726961702

pokud ty rámy byly plastové, tak to je jiná .....

Ale na dřevo a lak 1000C nepotřebujete.

0/−1
8.1.2014 14:15

F54r43a22n58t22i96s76e28k 32P60r22o38u32z92a 7908545521471

Jiste, drevo a lak to nepotrebuje, shori to, ale nespali se vse a to, co se nespali jde do ovzdusi v podobe par spolu s kourem. Videt to nejde, ale citit to sakra jde. Zvlaste pokud se jedna o stare synteticke laky, coz se u starych oken da s jistotou predpokladat...

+1/−1
8.1.2014 14:21

F63r20a47n23t82i54š73e76k 19N20á21v31a52r44a 4805676151532

Takový akrylátový nátěr degraduje už při teplotě 200-240C. A to každý moderní kotel dá.

0/−1
8.1.2014 14:35

F35r13a86n35t22i36s40e62k 10P76r60o80u94z74a 7878815181851

Jiste, zvlaste, kdyz mam roztopene a kotel je priduseny, aby se neprehral a nevyletelo mi to pojistnym ventilem vsechno ven, protoze topeni zavrely termostaticke hlavice, aby se zbytecne nepretapelo...

Pane, jste genius! :-D

0/0
8.1.2014 14:57

F32r40a60n66t83i44š86e66k 16N10á18v77a57r64a 4865476281492

???

Možná myslíte vodu v kotli - ta bývá 80C. Ale teplota v kotli bývá 350C

0/0
8.1.2014 15:42

F60r38a96n20t81i29s54e95k 26P38r24o45u43z69a 7358935441731

Jiste pane Navaro, samozrejme mate pravdu, jak jinak :-D! Ja mam vodu max 60 a do kotle saham rukou, takze jsem asi azbestovy :-D, navic je vase tvrzeni v primem rozporu s fyzikalnimi zakony, ale jinak mate naprostou pravdu :-D.

Boze, Boze, do ceho's to dusi dal :-D.

0/0
9.1.2014 7:35

F91r67a28n51t48i55š30e39k 54N31á29v94a92r57a 4565476311792

no tak mi povězte, kterých fyzikálních zákonů....

0/0
9.1.2014 8:36

F87r22a57n41t22i87s28e57k 51P70r65o47u52z62a 7298225541591

Vratte se na zakladni skolu...

0/0
10.1.2014 10:20

F31r19a88n51t89i52s73e32k 75P30r45o66u88z95a 7488555151321

A navic... plasty se nemaji spalovat, ale recyklovat...

0/−1
8.1.2014 14:22

F26r60a54n39t32i89š13e58k 73N17á78v66a75r79a 4125956261222

Plasty jsou výborné palivo. Jsou vyrobeny z ropy. Za správných podmínek vám dají spousty energie a čistě se spálí na rozdíl od recyklace. Pro recyklaci potřebuje plasty čistit, třídit. A k tomu potřebuje hodně chemikálí, paliva na třídění a na vlastní recyklaci.

Recyklace je podstatně ekologicky nebezpečnější než spálení.

0/−2
8.1.2014 14:37

F89r46a31n15t66i89s21e97k 22P84r81o69u97z95a 7568965951931

No, co jeste dodat? Zatopte si petkou, doma si do krbu hodte nalakovany dreveny ram, ale prosim, nebudte muj soused. Bohuzel, lidi s Vasimi "pokrokovymi" nazory je podle tech cmoudicich kominu mrte...

Kdysi kdosi moudry rekl: "Hadku s blbcem nelze vyhrat. Vzdy vas stahne na svou uroven a tam vas ukamnuje svymi argumenty".

Takze pane Navaro, mate pravdu. Je zcela neskodne topit plastem, v podstate na spravne spalovani vam staci teplota, kterou dosahnete v kazdem kotli na tuha paliva, recyklace je k nicemu a skodi prostredi, veskere zasoby vseho nerostneho bohatstvi jsou nevycerpatelne a odsirovani teplaren a elektraren spalujicich hnede uhli je v uplne zbytecne, protoze kdyz mam doma v kotli dostatecnou teplotu na paleni plastu, tak prece ta elektrarna na tom nemuze byt hur a to pali jen a jen uhli, takze ten kour je prosty vsech skodlivim a obsahuje jen CO2 a H2O...

Preji krasny den!

0/0
8.1.2014 14:53

F15r90a85n98t47i41š77e66k 52N19á54v64a63r91a 4785366641682

Ano to máte pravdu - viz druhý odstavec. Nechci citovat.

já se nebavim o splalování PETek v domácím kotli 350C ale ve spalovně 1000C, se kterou jste tady začal vy. Takže reagujete na něco úplně jiného.

0/0
8.1.2014 15:47

F10r20a93n64t27i33s77e28k 75P13r18o81u19z77a 7838185901341

:-D bez dalsich komentaru :-D

0/0
9.1.2014 7:36

F35r90a98n89t36i98š46e12k 53N56á30v88a90r71a 4405876951842

Lidi si koupí nový kotel, ale komín používají dál svůj starý, nezateplený komín, který je v zimě chladný, a proto netáhne a kotel díky tomu dehtuje.

0/0
8.1.2014 14:14

P98a49v73e62l 30L29e64š74t57i69n10s75k80ý 7558115532103

Projel jsem si některé známé oblasti v okolí a ty komíny tam jsou. Asi nejsem jediný komu někdo smrdí pod nosem ;-D

0/0
8.1.2014 13:53

K73a69r20e83l 93V28a25c79h31u96t 9863222459503

Nejen Ostrava. - Ani my, v Brně (Slatině), si netroufáme na balkoně pěstovat třeba rajčata... Síť proti hmyzu, když ji na podzim sundáváme, SMRDÍ tak ukrutně, že nás to od jakýchkoli pokusů o malé balkonové zahradničení spolehlivě odrazuje (nejsme sebevrahové, abychom si koledovali za každou cenu o RAKOVINU!) ... ;-€ :-( Rv

Kdo v blízkém prům. areálu (či v rodinných domcích?) tajně po nocích spaluje jaké odpady, to bychom tedy vážně moc rádi odhalili či vypátrali...  :-( ... jenže taky na to nemáme žádné ty pravomoce. :-/

+1/0
8.1.2014 13:18

O30l80g97a 18V50r60á72n69o78v35á 4619508759119

Ani my, v Kanicích u Brna nejsme na tom lépe a to jsme na vesnici. Ale když to je vše marné jestli máte za sousedy prasata (omlouvám se čuníkům). Spalují celý rok domovní i zahradní bordel i plasty (jinak se to nedá napsat, omlouvám se za ten výraz) a není s nimi normální domluva - stěžuji si i na obecním úřadě a vše marné. Mám pocit, že pan starosta je neschopný nebo že si to se starousedlíky nechce rozházet a tak je vše na nic, jen se můžete rozčilovat a kde nic tu nic. Ale když je pak vidíte jak se nosí nejmódněji oblečené, nehty nalakované, načesané.  No, prostě na hoře hůj a dole fůj.

0/0
8.1.2014 13:44

A46n60d92r36e13j 89S83y31p52a51l 9239128561328

A co teprve Dům hrůzy plný (ne)přizpůsobivých u Židenických kasáren...:-/

0/0
8.1.2014 14:11

F98r74a73n83t11i94s95e14k 29P12r89o71u57z56a 7978385561311

Hmmm... ono je to ponekud sporne... Kdyz vezmu takovy hnedy uhel, tak ten, nez se rozhori vyprodukuje naprosto brutalni kour a je to regulerni topivo... Faktem je, ze ja jsem hnedy uhel zkusil a prave kvuli brutalnimu kouri s ohledem na sousedy jsem spalil to, co jsem koupil a uz jsem na to vice nesah...

Cerny uhel tez pekne kouri na zacatku a jak z fotky poznam, jestli uz to hori pul hodiny, nebo to "cmoudil" zapalil pred 5 minutama?

0/0
8.1.2014 13:14

P82a91v38e36l 53L44e62š38t12i78n60s79k43ý 7798515982783

Zrovna některé komíny, které jsem na stránkách našel vyfocené čoudí a smrdí celý den :-( bohuže...proti uhlí nic nemám, ale kamna na ně musí být rozehřáta, jinak je to jak pálení mokrého listí !!

+2/0
8.1.2014 13:54

F86r47a44n77t98i85s42e40k 89P45r41o41u36z33a 7238935911291

Zcela jiste mate pravdu. Nerikam, ze je to spatny projekt, nebo ze tam vsechny ty kominy nepatri. Jen rikam, ze se tam nektere mohou dostat nepravem (z pomsty, nebo nedopatrenim...). Ikdyz mam roztopeny kotel a prilozim uhel, tak to stejne zacmoudi... sice na chvili, ale zacmoudi... Zase na druhou stranu... sedet a cekat, az bude nekdo zatapet, nebo prikladat, abych ho mohl vyblejsknout... Asi ne, no...

+2/0
8.1.2014 14:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.