Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádné domluvy, rovnou pokuty. Policii už došla trpělivost s chodci

Přebíhání silnice pár metrů od přechodu pro chodce, přelézání svodidel nebo nevyužívání chodníků. To vše moravskoslezská policie začne postihovat mnohem přísněji než dosud. Důvod? Loni na silnicích regionu zemřelo mnoho lidí právě vinou hazardování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K49a81t96e83ř30i79n77a 45V58a21š54á77k98o14v49á 5511412689465

"represe je nutná. Na chodce se zaměříme," prohlásil Zlý

;-D;-D;-D

0/0
11.1.2014 12:41

M78a33r11e63k 92K86a10š71n48ý 9795582150135

Přijďte se podívat do Ostravy-Poruby k Intersparu jak tam chodci běhají na červenou na dvou přechodech...to je věc,až se divím že tam ještě nikoho nepřejeli,hlavně v létě kdy motorkáři po Opavské jezdí jak na okruhu... Někteří chodci se fakt chovají jako ovce.

0/0
11.1.2014 7:33

A78l70e17x97a58n55d80r 34K94o63s78t82k68a 5609936399976

TO byl jeden z případů, kdy zemřel chodec.. No dobrá, ale proč chodec, když byl tak ožralý, že lezl po čtyřech? A jak pomůže tomuto konkrétnímu případu, přitvrzení v pokutách?

+3/0
11.1.2014 6:42

A74n11t81o67n62í85n 55S93e95b22e81r98a 7293398540419

No opilému jsou nějajé pokuty a zákony ukradené. To nic nevyřeší.

+1/0
11.1.2014 9:15

A82l70e11x54a93n69d17r 73K82o98s50t41k13a 5979566129956

No právě, tak nějak jsem to měl na mysli.

0/0
11.1.2014 10:19

J46o97s90e51f 27H32a76n20y85á76š 2564619933

Nejhorší na tom je, že tomu řidiči hrozí trestní postih. A to jen proto, že mu nějaký ožrala vleze přímo pod auto.

0/0
11.1.2014 12:35

K49a31t94e22ř67i15n10a 68V89a11š28á81k27o30v81á 5571462939255

daji tomu mrtvemu pokutu nejspis :-/

+1/0
11.1.2014 12:41

M44i11l38a87n 37L18u16k59e24š 8777470182231

Kdysi (před několika sty let) měla řada velkých evropských měst problémy s koňskými exkrementy takové, že se tehdejší "prognostikové" domnívali, že existence koňských povozů nakonec vyžene lidi z měst, protože na hlavních silnicích se nedalo díky smradu a neschopnosti odvážet koňský odpad žít. Doba a lidské dovednosti a objevy nakonec všechno vyřešily. Dnes se města zase snaží "odmotorizovat", což je jen eufemismus pro "odlidnit". Snížíme rychlost na 30 km/h, z hlavních silnic uděláme slalomy, z normálních velkých tříd uděláme skanzeny (např. Lannova třída v ČB, Smetanovo náměstí v Praze). Má to jeden problém. Nedá se tam pak žít, protože se to vylidní... A když se to uzavře, druhá půlka města nemá kudy jezdit... Pokutuje-li policie neukázněné chodce, velmi dobře dělá (stejně jako dobře dělá, když pokutuje neukázněné řidiče). Nedělejme z toho ale zelené politikum.

+3/−5
10.1.2014 22:43

K33a60t13e37ř73i96n97a 86V22a94š28á25k73o30v44á 5741392269705

treba se to zalidni takovymi, co nemaji auta a budou mileradi chodit na cerstvem vzduchu :-)

0/0
11.1.2014 12:42

M41a54r32e15k 21H22r88u62b53y 6377622601768

Policie a vubec statni organy delaji vsechno pro to, aby potlacily prirozeny vyber. Je jasne, kam to povede Rv

0/0
10.1.2014 21:17

M76o66j77m88í56r 84S59v58o81b29o25d84n64í66k 9920435765428

Kdo někdo absolvoval ZVS, ví, že platí ZPH (zákon padajícího ho.na). Nastavíme-li si naše soužití na pokutách, budeme mít náladu dozorců a trestanců.

Např. v Beneluxu je obvyklé, že architektura se uzpůsobuje životu občanů. Místo peněz na pokuty občané vynakládají peníze na úpravu ulic, kde řidiči a chodci žijí ve vzájemné symbióze. Většina z nich je totiž někdy chodcem a jindy řidičem. Např. v rezidenčních částech Bruselu nebo Amsterodamu řidič nemůže automobil rozjet, jelikož ulice je plná ostrůvků se zelení zasahující vozovky, přechody jsou ošetřeny prahy atd. Je to tím, že města hospodaří se svých rozpočtů a úlohou policajta je pomáhat starým lidem nebo dětem přejít mimo přechod a ochránit je před agresivními řidiči. Těch je tam mimochodem minimum, jelikož nejsou neustále naprdnutí jako my.

Policii nikdy nemůže dojít trpělivost. Naopak, nám už dávno s naší policií měla dojít trpělivost.

+5/−2
10.1.2014 20:56

L52u46b91o84s 17K21u48b24i74c30e69k 4445365444

uplne s tim souhlasim. Vzdyt pred tim mel vzdycky problemy jen ridic, vetsinou byl chodec jako obet. Chodec je taky soucasti provozu, tak proc by nemohl dostat pokutu taky.

+1/−1
10.1.2014 20:04

P28a61v46e83l 73K58r25e79j44č50í26ř 2692671483286

A neměl by si chodec taky udělat chodičák, aby směl vůbec na ulici? 8-o

+2/−1
10.1.2014 21:55
Foto

J78a22n 29D10o89č70e75k68a64l 1274636241365

Jen nesvéprávný člověk skáče pod auta, leze opilej ze škarpy, chodí v noci v tmavém po silnici, je línej si dojít 20metrů na přechod apod.! Odmítám myšlenku, že by měl stát cokoliv nařizovat nad nezbytnou míru a vodit lidi za ruku jako malé dítě! Pokud je někdo slabomyslný b*b a chová se tak, jak se tu popisuje, tak je to jeho chyba nebo nemá mít občanku! A neberu oblíbený argument "i kdyby to jen jediný život zachránilo" :-D Adepty na Darwinovu cenu nemá smysl zachraňovat.

+6/−1
10.1.2014 19:45

P25a24v32e46l 10Z63a47j79í92č43e27k 8954970126300

Tak tak vadi mi to omezovani života při honbe za životem... co je to za život...

0/0
10.1.2014 19:55

P31a26v68e92l 69B11í54n30a 1783725592743

-------------------------

Tomáš Švec:

Jak typické. Budeme pokutovat ty co přejdou ulici v případě, že na kilometry daleko neuvidí jediné auto .... -------------------------- Přesně takové uvažování o drobném porušování drobných pravidel je základem pro represe. Děkuji všem rodičům, kteří nutí děti chodit jen a jen po přechodu a dovedou jim vysvětlit, že to je pro jejich vlastní dobro a bezpečí. To že nevidíte žádné auto neznamená, že by jste neměl dodržovat pravidla, která tu jsou pro zvýšení Vaší bezpečnosti. To je jako na vlakových nádražích ... K přistupu na nástupiště používejte výhradně podchod... Tuna červených cedulí zákaz vstupu do kolejiště... Dyť přece vidím, že nic nejede... Bác ho, Pendolino... Tuhle blbou mentalitu by jsme měli vymýtit, pokud nejsme schopni dodržovat elementarní pravidla pro ochranu vlastního zdraví, tak se nedivme, že se u nás podvadí a krade od zdola nahoru...

+1/−4
10.1.2014 19:35

P63a43v82e69l 47J43e11ř56á96b49e61k 7311862544847

Obávám se, že jste informaci pochopil špatně. Má se posuzovat případ od případu. Tak věřím, že když auto žádné nebude, tak pokuta taky nebude.

Ale pokud je přechod blíž než 50 m kde chceme přejít, tak mám pocit, že zákon přímo chodcům ukládá, že ten přechod blíže jak 50 m mají použít.

0/0
10.1.2014 19:44

P60a25v31e96l 69K48r58e10j71č56í61ř 2682151453506

A píše taky zákon, jak má chodec poznat 50 metrů? To s sebou máme nosit pásmo?

+1/0
10.1.2014 21:57

V72i70k46t29o64r 20Š54e98d25i48v10ý 8616671980396

Když neumíte odhadovat vzdálenosti, tak pásmo noste. Nebo choďte výhradně po přechodech. Váš problém, jak to uděláte.

+2/−2
10.1.2014 22:38

J23i17n18d85ř33i32c18h 33Š10k74o91p86e30k 4105411970595

ale mají to těžký, když neumí odhadnout vzdálenost. Třeba směrovka nákupní centrum 200 m (v cizím městě) a chudák neví, jestli tam stihne dojít nebo dříve pojde hladem

0/0
11.1.2014 13:24

Z83d36e13n42ě66k 75J98a84n45o75u30t 1452125484291

Heslo moravskoslezské policie: Jestli se rozzlobíme, budeme Zlý ! ;-D

+1/0
10.1.2014 19:18

V86l63a48s75t44i82m36i26l 71P95r54a41u44s 6194230116654

Když je povinné svícení, uvítal bych povinnost chodců (za snížené viditelnosti,např. mimo osvětlení obce, mimo obec-např jak jde mezi obcemi), reflexní prvky, LED blikačky, čelovky, cokoli co udělá chodce viditelným za tmy. Fakt je zážitek za šera potkat člověka v tmavém oblečení na poslední chvíli).

+9/−4
10.1.2014 19:03

Z64d73e58n34ě42k 62J23o31n72á19š 9131859166830

Souhlasím, opravdu je to nebezpečné a přitom stačí tak málo.

+3/0
10.1.2014 19:11

P79a87v37e47l 53Z65a57j70í42č21e39k 8574100316660

Jistě na hlavu lampu omotat se do popelarske vesty a v rukou nest projistotu vystrazni trojuhelnik. :D Jen pockam az to nejakou tu chytrou hlavu napadne v ramci boje proti umirani. Ja myslim ze ridic by mel vide a umet ridit. A normalni chodec prece autu nepoleze do cesty nebo nejde tam kde by neslo uhnout pripadne ma odhad. Ti kteří ne zhynou naprosto prirozena věc. Pak jsou tu ještě nestasne nahody ale ty jaksi nezmizi. No vlastne mohlo by tomu napomoci zakaz vychazeni po setmeni, kdyz je slunce nizko a tak...

+3/0
10.1.2014 19:44

Z85d83e78n21ě56k 86W76e16r66n72h42a74r66t 6417965302418

Souhlasím a totéž pro cyklisty...

+2/0
10.1.2014 19:12
Foto

J90i18ř27í 92Š90r53á65m40e33k 3528437109331

Ti už tuto povinost mají. To, že ne každý ji dodržuje, je věc jiná

+1/0
10.1.2014 19:21

P21e94t37r 47L93o96u56n 7979380774232

Už dávno a velmi tvrdě měli po neosvětlených cyklistech jít. V dnešní době LED blikaček je to přímo neomluvitelné.

0/0
11.1.2014 8:42

Ř24e94h72o86ř 33V60l49a10s30á31k 2404164401226

Já bych spíš na krajnici stavěl tmavé figuríny, a kdo je srazí, tomu bych sebral řidičák. ;-D

Pěšky jde člověk často nečekaně (ujede autobus, porouchá se automobil, pohádám se s kamarádem, který mne měl odvézt) a je to takový základní způsob dopravy. Přizpůsobovat se má ten, kdo má nějakou zvláštní potřebu, třeba jezdit v noci automobilem rychleji, než vidí.

+4/−5
10.1.2014 19:18

V30l52a55s67t22i86m53i94l 70P45r93a80u68s 6844970916634

Příklad ze života. Bydlím v Českém Středohoří. Po silnici si štráduje matka, děti, kočárek. Tam nejezdí socka, silnice 5 kategorie, taková silnička, kde já jezdím tak 40 - 50. Jednak očekávám výskyt kamikadze chodců tak nepředpisově vybavené lesní zvěře (bez vesty a tak). Zodpovědná matka by si vzala aspoň baterku, na kočárek navěsila výstražnou vestu za pade, stačí málo.... Tohle zažívám denně !!!! Denně se tam motají, v co možná nejtmavším oděvu.

+4/0
10.1.2014 19:26

W92a31l30t13e29r 14C89e32r32m21a68k 1264798821166

Tmavý oblek mají, neboť jdou z pohřbu spoluchodce.

+1/0
10.1.2014 19:37

M47i38r43o21s84l82a51v 77S10t90u27d48á61n57k46a 9510389196859

Skromnym odhadem bych rekl, ze naprosto vsichni jezdi pomaleji, nez vidi...

+2/0
10.1.2014 19:26

P36a91v25e61l 32J45e11ř27á36b24e87k 7381982434397

Reflexní pásek který se sám udrží okolo rukávu stojí okolo 40,- Kč a stočený se vejde do každé kapsy či kabelky.

Takže není žádný problém aby ve svrchním oblečení jsme měli jeden reflexní pásek.

Za další, chodec má chodit proti jízdě automobilu, tedy po levém okraji. Potom i když nemá nic světlého, řidič ho dřív vidí podle obličeje.

To podstatné co jsem dělal a stále dělám, když jdu v noci a proti jede auto, sejdu z okraje až na hranu příkopu, nezřídka i do něj a stojím dokud auto neprojede. To mne naučili rodiče jako malého kluka a tak nějak to mám pořád zažrané pod kůži.

Mimochodem, pokud je chodec v tmavém obleku vidět na 18 m, tak auta by měla jezdit tak okolo 30 - 40 km/hod.

Až vás někdo večer touto rychlostí poveze, tak sám ho budete hecovat, aby zrychlil.

+2/−1
10.1.2014 19:27

Ř50e85h16o79ř 36V24l30a38s85á80k 2524424851796

S tím chozením do příkopu to vypadá jako rozumná strategie, akorát na frekventovaných silnicích by člověk tímhle způsobem nikam nedošel.

Na tom, že by auta v noci měla jezdit 30 - 40 km/hod (mimo dálnice a rychlostky) nic špatného či podivného nevidím. Sám tak často v noci jedu, ale závisí na konkrétní situaci - někdy není problém jet daleko víc - jsou i jasné noci.

A když mne někdo veze, tak ho opravdu nehecuji, aby jel rychleji.

0/−1
10.1.2014 20:02

J82a59k40u52b 89Š90p41r24i92n42g93e58r 9671622482

Jedna věc je jet kilometr 40tkou a věc druhá je třeba jet do jiného města vzdáleného 30km také 40tkou. Proto jsou dálková světla.

+1/0
10.1.2014 20:21

Ř11e57h86o96ř 75V50l65a24s23á87k 2564504211726

Tak člověk jede hodinu, kdyby jel devadesátkou pojede půl hodiny. To není něco, kvůli čemu stojí za to porušovat pravidla.

Ale mezi městy jsou dnes už obvykle docela slušné silnice, kde ani v noci není potřeba čtyřicítka, leda sem tam (prudší zatáčka  nebo oslnění protijedoucími)

0/−1
10.1.2014 20:27

R29e46n64a28t67a 94H70a97v47l66í28č46k18o91v57á 3219736743295

Pravidlo VIDĚT A BÝT VIDĚN je sice staré, ale stále platí!

+3/0
10.1.2014 19:44

J80i97ř82í 75N90o29v64o68t70n83y 2128771273229

Myslím, že už je těch povinností, příkazů, zákazů, směrnic a nařízení nějak přespříliš a bohatě by stačilo upravit legislativu tak, že řidič nebude za sražení "neviditelného" chodce poptahován v případě, že ho srazí.

+3/−1
10.1.2014 19:25

V37l24a35s62t96i64m11i43l 39P50r87a82u91s 6544500476674

Tedy já nevím jak Vy, ale já raději život v prevenci činy než jakýmsi Zákonem. Zabiji matku s dítětem, budu mít výčitky, dle soudu za to nemohu. S tím mám žít, ač za to nemohu??? Sorry, to nemohu akceptovat, nechť má reflexní prvek, než odstavec v Zákoně.

0/−2
10.1.2014 19:30

J75i51ř38í 95N38o27v98o58t95n20y 2688291293549

S tím ovšem nemohu souhlasit, protože ubývá zdravého selského rozumu a přibývá různých nařízení a věcí co nedávno nebyli potřeba. Lidé pak degenerují a nejsou schopni bez manálu k životu existovat a stávají se ještě většími ovcemi, se kterými si mocní mohou dělat co chtějí.

+2/0
10.1.2014 19:42

V50l19a93s65t94i24m18i73l 85P50r56a93u91s 6974740246314

V pasáži selského rozumu s Vámi rád souhlasím. Ovšem český člověk bez nařízení neudělá pro sebe, pro svou bezpečnost, téměř nic. Já to vidím každý den, cestou do práce a z práce. Ač jedu po blbě osvětlené vsi max 30, mimo obec max 50 (horská silnička, nepřehledná, často užívaná přespolními chodci). Tito chodci jsou tmaví, bez jakýkoliv bezpečnostních prvků, to je dle Vás normální?? Dle selského rozumu, já bych si vzal čelovku, klidně reflexní vestu za 50. Ovšem tupý človíček bez nařízení to neudělá se slovy, nic to nenařizuje. To je dle Vás normální?

0/−1
10.1.2014 20:21

Ř13e18h59o48ř 31V82l59a37s64á39k 2514374441806

Proti reflexním prvkům nic, ale chůze s čelovkou je někdy nepříjemnější než bez ní - pokud alespoň trochu svítí měsíc či hvězdy, tak se člověk tou čelovkou akorát sám trochu oslepí, že pak vidí jen nejbližší okolí, které je jí osvětlené.

0/0
10.1.2014 20:29
Foto

S87v87a41t93a27v96a 39M42o73r81a34v94c43o13v39á 2528844375

V Norsku je to běžné nosit reflexní vesty, čelovky, blikačky. V ČR chtějí být všichni neviditelní.

+1/0
10.1.2014 19:28

F92r12a18n79t97a 71T90i80m38a35n 7520858731910

Povinné svícení chodců nemá oporu v zákoně, takže těžko to po chodcích vymáhat. Chodec jdoucí podle zákona (po levé straně chůze, nic víc nemusí), a přesto sražený autem = obrovská šance dostat z řidiče statisícové odškodné za ušlou újmu na zdraví

0/0
10.1.2014 21:27

J96a62k25u10b 74K11u44b81a 5578304824645

To je sice krásné, ale často si všímám po celé Praze jakých si přechodů-nepřechodů. Například v Dejvicích mezi kulaťákem a Podbabou. Z ostrůvků tramvajových zastávek nevede klasická zebra, ale je tam akorát snížený obrubník, ukončené zábradlí, no prostě všechno jako kdyby to měl být přechod, akorát tam není na zemi nijak označený. Nechápu proč

0/0
10.1.2014 18:49

R15o27m52a17n 51Č37e46c49h29u63r82a 6262969597649

Protože tam nemají chodci přednost?

0/0
10.1.2014 23:28

J90a54k53u67b 80K84u70b78a 5438384384175

To je sice krásné kdo by tam měl nebo neměl mít přednost, ale pokud tam vleze automaticky dítě nebo kdokoliv jiný tak zavřou mě a ne je.

0/0
10.1.2014 23:40

A13n78t72o28n53í74n 79A28l83b39r10e88c13h66t 5199186794652

A duchodce na kolech ve meste na silnici to je tragedie

+1/0
10.1.2014 18:49

M64a44t82ě55j 90L23a75n44g 6224850700886

Jako chodec se vždy aspoň 3 krát rozhlídnu než vlezu do silnice.

Jako řidič nemám rád chodce co skáčou pod kola aniž by se rozhlídli.

+8/0
10.1.2014 18:49

O24n98d48ř57e73j 30L74o87š12o97t22h 9300632124502

Já to dělam stejně, přecházim buď když je dost času přejít a nebo až tehdy, když vidim, že mě řidič zaregistroval a začal brzdit, obráceně je to celkem o hubu, žádná paragraf mi z hrobu nebo nemocnice nepomůže.

+5/0
10.1.2014 18:55

M85a58t71ě14j 15L23a97n54g 6814260890136

A nechápu chodce a cyklisty proč jezděj tudy

http://www.mapy.cz/s/94cx

když tudy je to mnohem bezpecnější a ještě mě jako řidiči nepřekážej

http://www.mapy.cz/s/94cB

0/0
10.1.2014 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.