Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádné domluvy, rovnou pokuty. Policii už došla trpělivost s chodci

Přebíhání silnice pár metrů od přechodu pro chodce, přelézání svodidel nebo nevyužívání chodníků. To vše moravskoslezská policie začne postihovat mnohem přísněji než dosud. Důvod? Loni na silnicích regionu zemřelo mnoho lidí právě vinou hazardování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22a98t37e48ř52i98n80a 15V88a15š31á95k38o38v56á 5361652609545

"represe je nutná. Na chodce se zaměříme," prohlásil Zlý

;-D;-D;-D

0/0
11.1.2014 12:41

M17a81r61e92k 16K52a79š59n23ý 9705872950535

Přijďte se podívat do Ostravy-Poruby k Intersparu jak tam chodci běhají na červenou na dvou přechodech...to je věc,až se divím že tam ještě nikoho nepřejeli,hlavně v létě kdy motorkáři po Opavské jezdí jak na okruhu... Někteří chodci se fakt chovají jako ovce.

0/0
11.1.2014 7:33

A22l17e43x21a47n48d39r 34K68o35s50t61k68a 5549396789246

TO byl jeden z případů, kdy zemřel chodec.. No dobrá, ale proč chodec, když byl tak ožralý, že lezl po čtyřech? A jak pomůže tomuto konkrétnímu případu, přitvrzení v pokutách?

+3/0
11.1.2014 6:42

A85n14t49o49n67í84n 60S15e31b95e72r49a 7663448100189

No opilému jsou nějajé pokuty a zákony ukradené. To nic nevyřeší.

+1/0
11.1.2014 9:15

A76l83e31x94a44n87d26r 30K30o48s55t20k41a 5469966509806

No právě, tak nějak jsem to měl na mysli.

0/0
11.1.2014 10:19

J97o83s82e55f 13H53a31n82y15á26š 2514669843

Nejhorší na tom je, že tomu řidiči hrozí trestní postih. A to jen proto, že mu nějaký ožrala vleze přímo pod auto.

0/0
11.1.2014 12:35

K12a90t49e53ř91i69n17a 83V78a96š87á29k29o29v39á 5491732839985

daji tomu mrtvemu pokutu nejspis :-/

+1/0
11.1.2014 12:41

M31i67l67a59n 26L61u73k40e98š 8227380712731

Kdysi (před několika sty let) měla řada velkých evropských měst problémy s koňskými exkrementy takové, že se tehdejší "prognostikové" domnívali, že existence koňských povozů nakonec vyžene lidi z měst, protože na hlavních silnicích se nedalo díky smradu a neschopnosti odvážet koňský odpad žít. Doba a lidské dovednosti a objevy nakonec všechno vyřešily. Dnes se města zase snaží "odmotorizovat", což je jen eufemismus pro "odlidnit". Snížíme rychlost na 30 km/h, z hlavních silnic uděláme slalomy, z normálních velkých tříd uděláme skanzeny (např. Lannova třída v ČB, Smetanovo náměstí v Praze). Má to jeden problém. Nedá se tam pak žít, protože se to vylidní... A když se to uzavře, druhá půlka města nemá kudy jezdit... Pokutuje-li policie neukázněné chodce, velmi dobře dělá (stejně jako dobře dělá, když pokutuje neukázněné řidiče). Nedělejme z toho ale zelené politikum.

+3/−5
10.1.2014 22:43

K63a45t45e64ř70i86n54a 37V42a96š28á86k94o36v83á 5331912429405

treba se to zalidni takovymi, co nemaji auta a budou mileradi chodit na cerstvem vzduchu :-)

0/0
11.1.2014 12:42

M42a52r44e26k 43H41r32u90b27y 6397172711498

Policie a vubec statni organy delaji vsechno pro to, aby potlacily prirozeny vyber. Je jasne, kam to povede Rv

0/0
10.1.2014 21:17

M74o78j86m38í70r 88S70v49o71b31o35d89n16í17k 9780975395318

Kdo někdo absolvoval ZVS, ví, že platí ZPH (zákon padajícího ho.na). Nastavíme-li si naše soužití na pokutách, budeme mít náladu dozorců a trestanců.

Např. v Beneluxu je obvyklé, že architektura se uzpůsobuje životu občanů. Místo peněz na pokuty občané vynakládají peníze na úpravu ulic, kde řidiči a chodci žijí ve vzájemné symbióze. Většina z nich je totiž někdy chodcem a jindy řidičem. Např. v rezidenčních částech Bruselu nebo Amsterodamu řidič nemůže automobil rozjet, jelikož ulice je plná ostrůvků se zelení zasahující vozovky, přechody jsou ošetřeny prahy atd. Je to tím, že města hospodaří se svých rozpočtů a úlohou policajta je pomáhat starým lidem nebo dětem přejít mimo přechod a ochránit je před agresivními řidiči. Těch je tam mimochodem minimum, jelikož nejsou neustále naprdnutí jako my.

Policii nikdy nemůže dojít trpělivost. Naopak, nám už dávno s naší policií měla dojít trpělivost.

+5/−2
10.1.2014 20:56

L29u29b12o32s 47K94u36b96i34c35e78k 4615815714

uplne s tim souhlasim. Vzdyt pred tim mel vzdycky problemy jen ridic, vetsinou byl chodec jako obet. Chodec je taky soucasti provozu, tak proc by nemohl dostat pokutu taky.

+1/−1
10.1.2014 20:04

P10a49v27e63l 53K13r80e54j54č93í68ř 2112651373336

A neměl by si chodec taky udělat chodičák, aby směl vůbec na ulici? 8-o

+2/−1
10.1.2014 21:55
Foto

J24a53n 35D49o73č73e18k62a46l 1394986731345

Jen nesvéprávný člověk skáče pod auta, leze opilej ze škarpy, chodí v noci v tmavém po silnici, je línej si dojít 20metrů na přechod apod.! Odmítám myšlenku, že by měl stát cokoliv nařizovat nad nezbytnou míru a vodit lidi za ruku jako malé dítě! Pokud je někdo slabomyslný b*b a chová se tak, jak se tu popisuje, tak je to jeho chyba nebo nemá mít občanku! A neberu oblíbený argument "i kdyby to jen jediný život zachránilo" :-D Adepty na Darwinovu cenu nemá smysl zachraňovat.

+6/−1
10.1.2014 19:45

P59a61v12e47l 66Z19a77j97í68č51e70k 8894710876920

Tak tak vadi mi to omezovani života při honbe za životem... co je to za život...

0/0
10.1.2014 19:55

P61a12v10e38l 12B43í52n58a 1363535952243

-------------------------

Tomáš Švec:

Jak typické. Budeme pokutovat ty co přejdou ulici v případě, že na kilometry daleko neuvidí jediné auto .... -------------------------- Přesně takové uvažování o drobném porušování drobných pravidel je základem pro represe. Děkuji všem rodičům, kteří nutí děti chodit jen a jen po přechodu a dovedou jim vysvětlit, že to je pro jejich vlastní dobro a bezpečí. To že nevidíte žádné auto neznamená, že by jste neměl dodržovat pravidla, která tu jsou pro zvýšení Vaší bezpečnosti. To je jako na vlakových nádražích ... K přistupu na nástupiště používejte výhradně podchod... Tuna červených cedulí zákaz vstupu do kolejiště... Dyť přece vidím, že nic nejede... Bác ho, Pendolino... Tuhle blbou mentalitu by jsme měli vymýtit, pokud nejsme schopni dodržovat elementarní pravidla pro ochranu vlastního zdraví, tak se nedivme, že se u nás podvadí a krade od zdola nahoru...

+1/−4
10.1.2014 19:35

P90a89v34e41l 82J63e84ř13á83b36e60k 7161242644377

Obávám se, že jste informaci pochopil špatně. Má se posuzovat případ od případu. Tak věřím, že když auto žádné nebude, tak pokuta taky nebude.

Ale pokud je přechod blíž než 50 m kde chceme přejít, tak mám pocit, že zákon přímo chodcům ukládá, že ten přechod blíže jak 50 m mají použít.

0/0
10.1.2014 19:44

P21a71v98e98l 36K60r88e35j34č30í56ř 2952951803606

A píše taky zákon, jak má chodec poznat 50 metrů? To s sebou máme nosit pásmo?

+1/0
10.1.2014 21:57

V75i56k23t47o69r 81Š62e91d13i93v71ý 8686351280186

Když neumíte odhadovat vzdálenosti, tak pásmo noste. Nebo choďte výhradně po přechodech. Váš problém, jak to uděláte.

+2/−2
10.1.2014 22:38

J90i82n95d80ř87i32c39h 22Š77k20o82p86e23k 4435881570725

ale mají to těžký, když neumí odhadnout vzdálenost. Třeba směrovka nákupní centrum 200 m (v cizím městě) a chudák neví, jestli tam stihne dojít nebo dříve pojde hladem

0/0
11.1.2014 13:24

Z73d59e52n10ě53k 51J17a48n30o25u92t 1122715654521

Heslo moravskoslezské policie: Jestli se rozzlobíme, budeme Zlý ! ;-D

+1/0
10.1.2014 19:18

V53l47a26s21t82i44m26i86l 47P41r87a41u66s 6174450206154

Když je povinné svícení, uvítal bych povinnost chodců (za snížené viditelnosti,např. mimo osvětlení obce, mimo obec-např jak jde mezi obcemi), reflexní prvky, LED blikačky, čelovky, cokoli co udělá chodce viditelným za tmy. Fakt je zážitek za šera potkat člověka v tmavém oblečení na poslední chvíli).

+9/−4
10.1.2014 19:03

Z53d40e85n28ě72k 80J51o59n89á24š 9551929236760

Souhlasím, opravdu je to nebezpečné a přitom stačí tak málo.

+3/0
10.1.2014 19:11

P80a25v37e60l 95Z34a30j53í14č56e80k 8664740616920

Jistě na hlavu lampu omotat se do popelarske vesty a v rukou nest projistotu vystrazni trojuhelnik. :D Jen pockam az to nejakou tu chytrou hlavu napadne v ramci boje proti umirani. Ja myslim ze ridic by mel vide a umet ridit. A normalni chodec prece autu nepoleze do cesty nebo nejde tam kde by neslo uhnout pripadne ma odhad. Ti kteří ne zhynou naprosto prirozena věc. Pak jsou tu ještě nestasne nahody ale ty jaksi nezmizi. No vlastne mohlo by tomu napomoci zakaz vychazeni po setmeni, kdyz je slunce nizko a tak...

+3/0
10.1.2014 19:44

Z32d11e20n49ě14k 33W78e73r85n94h96a88r55t 6787525962888

Souhlasím a totéž pro cyklisty...

+2/0
10.1.2014 19:12
Foto

J70i78ř59í 30Š12r45á41m62e50k 3828297449741

Ti už tuto povinost mají. To, že ne každý ji dodržuje, je věc jiná

+1/0
10.1.2014 19:21

P23e55t80r 45L86o94u49n 7929700814702

Už dávno a velmi tvrdě měli po neosvětlených cyklistech jít. V dnešní době LED blikaček je to přímo neomluvitelné.

0/0
11.1.2014 8:42

Ř93e33h36o19ř 95V58l49a60s57á35k 2694264691526

Já bych spíš na krajnici stavěl tmavé figuríny, a kdo je srazí, tomu bych sebral řidičák. ;-D

Pěšky jde člověk často nečekaně (ujede autobus, porouchá se automobil, pohádám se s kamarádem, který mne měl odvézt) a je to takový základní způsob dopravy. Přizpůsobovat se má ten, kdo má nějakou zvláštní potřebu, třeba jezdit v noci automobilem rychleji, než vidí.

+4/−5
10.1.2014 19:18

V49l30a63s12t76i64m86i44l 69P57r33a77u84s 6254500906684

Příklad ze života. Bydlím v Českém Středohoří. Po silnici si štráduje matka, děti, kočárek. Tam nejezdí socka, silnice 5 kategorie, taková silnička, kde já jezdím tak 40 - 50. Jednak očekávám výskyt kamikadze chodců tak nepředpisově vybavené lesní zvěře (bez vesty a tak). Zodpovědná matka by si vzala aspoň baterku, na kočárek navěsila výstražnou vestu za pade, stačí málo.... Tohle zažívám denně !!!! Denně se tam motají, v co možná nejtmavším oděvu.

+4/0
10.1.2014 19:26

W68a35l21t36e91r 64C98e74r52m39a21k 1924478741856

Tmavý oblek mají, neboť jdou z pohřbu spoluchodce.

+1/0
10.1.2014 19:37

M83i58r63o77s85l28a72v 33S19t65u65d88á25n22k12a 9970609386899

Skromnym odhadem bych rekl, ze naprosto vsichni jezdi pomaleji, nez vidi...

+2/0
10.1.2014 19:26

P50a71v31e45l 93J14e92ř65á91b77e74k 7151782854827

Reflexní pásek který se sám udrží okolo rukávu stojí okolo 40,- Kč a stočený se vejde do každé kapsy či kabelky.

Takže není žádný problém aby ve svrchním oblečení jsme měli jeden reflexní pásek.

Za další, chodec má chodit proti jízdě automobilu, tedy po levém okraji. Potom i když nemá nic světlého, řidič ho dřív vidí podle obličeje.

To podstatné co jsem dělal a stále dělám, když jdu v noci a proti jede auto, sejdu z okraje až na hranu příkopu, nezřídka i do něj a stojím dokud auto neprojede. To mne naučili rodiče jako malého kluka a tak nějak to mám pořád zažrané pod kůži.

Mimochodem, pokud je chodec v tmavém obleku vidět na 18 m, tak auta by měla jezdit tak okolo 30 - 40 km/hod.

Až vás někdo večer touto rychlostí poveze, tak sám ho budete hecovat, aby zrychlil.

+2/−1
10.1.2014 19:27

Ř86e89h48o92ř 62V67l54a42s18á63k 2244984891486

S tím chozením do příkopu to vypadá jako rozumná strategie, akorát na frekventovaných silnicích by člověk tímhle způsobem nikam nedošel.

Na tom, že by auta v noci měla jezdit 30 - 40 km/hod (mimo dálnice a rychlostky) nic špatného či podivného nevidím. Sám tak často v noci jedu, ale závisí na konkrétní situaci - někdy není problém jet daleko víc - jsou i jasné noci.

A když mne někdo veze, tak ho opravdu nehecuji, aby jel rychleji.

0/−1
10.1.2014 20:02

J57a98k52u54b 61Š23p68r72i92n62g80e55r 9441602862

Jedna věc je jet kilometr 40tkou a věc druhá je třeba jet do jiného města vzdáleného 30km také 40tkou. Proto jsou dálková světla.

+1/0
10.1.2014 20:21

Ř13e42h48o21ř 21V70l88a96s86á13k 2764124851506

Tak člověk jede hodinu, kdyby jel devadesátkou pojede půl hodiny. To není něco, kvůli čemu stojí za to porušovat pravidla.

Ale mezi městy jsou dnes už obvykle docela slušné silnice, kde ani v noci není potřeba čtyřicítka, leda sem tam (prudší zatáčka  nebo oslnění protijedoucími)

0/−1
10.1.2014 20:27

R78e66n11a38t61a 56H78a42v37l20í76č27k26o55v40á 3819226203815

Pravidlo VIDĚT A BÝT VIDĚN je sice staré, ale stále platí!

+3/0
10.1.2014 19:44

J12i65ř50í 84N20o82v32o23t94n79y 2278811133179

Myslím, že už je těch povinností, příkazů, zákazů, směrnic a nařízení nějak přespříliš a bohatě by stačilo upravit legislativu tak, že řidič nebude za sražení "neviditelného" chodce poptahován v případě, že ho srazí.

+3/−1
10.1.2014 19:25

V69l14a37s43t92i53m43i66l 15P90r65a30u63s 6894960166314

Tedy já nevím jak Vy, ale já raději život v prevenci činy než jakýmsi Zákonem. Zabiji matku s dítětem, budu mít výčitky, dle soudu za to nemohu. S tím mám žít, ač za to nemohu??? Sorry, to nemohu akceptovat, nechť má reflexní prvek, než odstavec v Zákoně.

0/−2
10.1.2014 19:30

J11i18ř87í 76N76o85v35o65t44n93y 2418441123949

S tím ovšem nemohu souhlasit, protože ubývá zdravého selského rozumu a přibývá různých nařízení a věcí co nedávno nebyli potřeba. Lidé pak degenerují a nejsou schopni bez manálu k životu existovat a stávají se ještě většími ovcemi, se kterými si mocní mohou dělat co chtějí.

+2/0
10.1.2014 19:42

V37l77a23s89t76i32m45i43l 98P34r44a60u58s 6294890286414

V pasáži selského rozumu s Vámi rád souhlasím. Ovšem český člověk bez nařízení neudělá pro sebe, pro svou bezpečnost, téměř nic. Já to vidím každý den, cestou do práce a z práce. Ač jedu po blbě osvětlené vsi max 30, mimo obec max 50 (horská silnička, nepřehledná, často užívaná přespolními chodci). Tito chodci jsou tmaví, bez jakýkoliv bezpečnostních prvků, to je dle Vás normální?? Dle selského rozumu, já bych si vzal čelovku, klidně reflexní vestu za 50. Ovšem tupý človíček bez nařízení to neudělá se slovy, nic to nenařizuje. To je dle Vás normální?

0/−1
10.1.2014 20:21

Ř26e88h57o25ř 72V25l39a92s27á11k 2764584581116

Proti reflexním prvkům nic, ale chůze s čelovkou je někdy nepříjemnější než bez ní - pokud alespoň trochu svítí měsíc či hvězdy, tak se člověk tou čelovkou akorát sám trochu oslepí, že pak vidí jen nejbližší okolí, které je jí osvětlené.

0/0
10.1.2014 20:29
Foto

S32v12a95t38a52v49a 10M29o82r85a67v19c63o42v25á 2378164755

V Norsku je to běžné nosit reflexní vesty, čelovky, blikačky. V ČR chtějí být všichni neviditelní.

+1/0
10.1.2014 19:28

F25r62a24n54t53a 78T63i62m83a95n 7590308671830

Povinné svícení chodců nemá oporu v zákoně, takže těžko to po chodcích vymáhat. Chodec jdoucí podle zákona (po levé straně chůze, nic víc nemusí), a přesto sražený autem = obrovská šance dostat z řidiče statisícové odškodné za ušlou újmu na zdraví

0/0
10.1.2014 21:27

J49a33k22u57b 62K90u46b77a 5408964164705

To je sice krásné, ale často si všímám po celé Praze jakých si přechodů-nepřechodů. Například v Dejvicích mezi kulaťákem a Podbabou. Z ostrůvků tramvajových zastávek nevede klasická zebra, ale je tam akorát snížený obrubník, ukončené zábradlí, no prostě všechno jako kdyby to měl být přechod, akorát tam není na zemi nijak označený. Nechápu proč

0/0
10.1.2014 18:49

R76o89m94a11n 43Č94e85c76h58u27r73a 6882659137699

Protože tam nemají chodci přednost?

0/0
10.1.2014 23:28

J61a28k83u69b 39K29u67b73a 5258384464315

To je sice krásné kdo by tam měl nebo neměl mít přednost, ale pokud tam vleze automaticky dítě nebo kdokoliv jiný tak zavřou mě a ne je.

0/0
10.1.2014 23:40

A27n47t81o31n10í11n 85A29l68b35r65e50c53h46t 5449986454262

A duchodce na kolech ve meste na silnici to je tragedie

+1/0
10.1.2014 18:49

M57a22t36ě37j 54L52a72n92g 6314760190256

Jako chodec se vždy aspoň 3 krát rozhlídnu než vlezu do silnice.

Jako řidič nemám rád chodce co skáčou pod kola aniž by se rozhlídli.

+8/0
10.1.2014 18:49

O71n95d73ř67e39j 75L94o72š87o79t83h 9100362614432

Já to dělam stejně, přecházim buď když je dost času přejít a nebo až tehdy, když vidim, že mě řidič zaregistroval a začal brzdit, obráceně je to celkem o hubu, žádná paragraf mi z hrobu nebo nemocnice nepomůže.

+5/0
10.1.2014 18:55

M25a92t83ě67j 38L97a80n34g 6934890910396

A nechápu chodce a cyklisty proč jezděj tudy

http://www.mapy.cz/s/94cx

když tudy je to mnohem bezpecnější a ještě mě jako řidiči nepřekážej

http://www.mapy.cz/s/94cB

0/0
10.1.2014 18:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.