Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádné domluvy, rovnou pokuty. Policii už došla trpělivost s chodci

Přebíhání silnice pár metrů od přechodu pro chodce, přelézání svodidel nebo nevyužívání chodníků. To vše moravskoslezská policie začne postihovat mnohem přísněji než dosud. Důvod? Loni na silnicích regionu zemřelo mnoho lidí právě vinou hazardování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a80t45e36ř81i83n52a 39V32a68š67á83k11o89v61á 5671832709265

"represe je nutná. Na chodce se zaměříme," prohlásil Zlý

;-D;-D;-D

0/0
11.1.2014 12:41

M78a86r54e78k 17K90a28š13n65ý 9735522970225

Přijďte se podívat do Ostravy-Poruby k Intersparu jak tam chodci běhají na červenou na dvou přechodech...to je věc,až se divím že tam ještě nikoho nepřejeli,hlavně v létě kdy motorkáři po Opavské jezdí jak na okruhu... Někteří chodci se fakt chovají jako ovce.

0/0
11.1.2014 7:33

A31l68e80x44a71n90d15r 96K68o33s88t86k97a 5429426759946

TO byl jeden z případů, kdy zemřel chodec.. No dobrá, ale proč chodec, když byl tak ožralý, že lezl po čtyřech? A jak pomůže tomuto konkrétnímu případu, přitvrzení v pokutách?

+3/0
11.1.2014 6:42

A41n52t94o21n15í20n 93S89e57b74e91r34a 7363668940259

No opilému jsou nějajé pokuty a zákony ukradené. To nic nevyřeší.

+1/0
11.1.2014 9:15

A85l88e67x91a86n48d97r 35K69o80s27t31k88a 5299926849696

No právě, tak nějak jsem to měl na mysli.

0/0
11.1.2014 10:19

J88o78s21e54f 27H20a63n70y49á80š 2424409143

Nejhorší na tom je, že tomu řidiči hrozí trestní postih. A to jen proto, že mu nějaký ožrala vleze přímo pod auto.

0/0
11.1.2014 12:35

K44a95t32e91ř82i56n53a 17V12a54š14á95k85o45v38á 5761682689545

daji tomu mrtvemu pokutu nejspis :-/

+1/0
11.1.2014 12:41

M98i48l65a76n 25L13u40k70e57š 8387250972271

Kdysi (před několika sty let) měla řada velkých evropských měst problémy s koňskými exkrementy takové, že se tehdejší "prognostikové" domnívali, že existence koňských povozů nakonec vyžene lidi z měst, protože na hlavních silnicích se nedalo díky smradu a neschopnosti odvážet koňský odpad žít. Doba a lidské dovednosti a objevy nakonec všechno vyřešily. Dnes se města zase snaží "odmotorizovat", což je jen eufemismus pro "odlidnit". Snížíme rychlost na 30 km/h, z hlavních silnic uděláme slalomy, z normálních velkých tříd uděláme skanzeny (např. Lannova třída v ČB, Smetanovo náměstí v Praze). Má to jeden problém. Nedá se tam pak žít, protože se to vylidní... A když se to uzavře, druhá půlka města nemá kudy jezdit... Pokutuje-li policie neukázněné chodce, velmi dobře dělá (stejně jako dobře dělá, když pokutuje neukázněné řidiče). Nedělejme z toho ale zelené politikum.

+3/−5
10.1.2014 22:43

K91a39t75e82ř34i66n37a 20V37a26š80á75k65o50v30á 5331282419725

treba se to zalidni takovymi, co nemaji auta a budou mileradi chodit na cerstvem vzduchu :-)

0/0
11.1.2014 12:42

M84a15r94e39k 54H75r78u26b81y 6597732381168

Policie a vubec statni organy delaji vsechno pro to, aby potlacily prirozeny vyber. Je jasne, kam to povede Rv

0/0
10.1.2014 21:17

M27o53j69m87í94r 21S60v40o21b43o31d11n37í43k 9500385225788

Kdo někdo absolvoval ZVS, ví, že platí ZPH (zákon padajícího ho.na). Nastavíme-li si naše soužití na pokutách, budeme mít náladu dozorců a trestanců.

Např. v Beneluxu je obvyklé, že architektura se uzpůsobuje životu občanů. Místo peněz na pokuty občané vynakládají peníze na úpravu ulic, kde řidiči a chodci žijí ve vzájemné symbióze. Většina z nich je totiž někdy chodcem a jindy řidičem. Např. v rezidenčních částech Bruselu nebo Amsterodamu řidič nemůže automobil rozjet, jelikož ulice je plná ostrůvků se zelení zasahující vozovky, přechody jsou ošetřeny prahy atd. Je to tím, že města hospodaří se svých rozpočtů a úlohou policajta je pomáhat starým lidem nebo dětem přejít mimo přechod a ochránit je před agresivními řidiči. Těch je tam mimochodem minimum, jelikož nejsou neustále naprdnutí jako my.

Policii nikdy nemůže dojít trpělivost. Naopak, nám už dávno s naší policií měla dojít trpělivost.

+5/−2
10.1.2014 20:56

L79u78b71o68s 26K83u88b58i35c41e36k 4415355624

uplne s tim souhlasim. Vzdyt pred tim mel vzdycky problemy jen ridic, vetsinou byl chodec jako obet. Chodec je taky soucasti provozu, tak proc by nemohl dostat pokutu taky.

+1/−1
10.1.2014 20:04

P53a80v74e76l 60K91r15e47j89č65í57ř 2982151733486

A neměl by si chodec taky udělat chodičák, aby směl vůbec na ulici? 8-o

+2/−1
10.1.2014 21:55
Foto

J19a55n 98D94o96č15e54k35a54l 1844536141155

Jen nesvéprávný člověk skáče pod auta, leze opilej ze škarpy, chodí v noci v tmavém po silnici, je línej si dojít 20metrů na přechod apod.! Odmítám myšlenku, že by měl stát cokoliv nařizovat nad nezbytnou míru a vodit lidi za ruku jako malé dítě! Pokud je někdo slabomyslný b*b a chová se tak, jak se tu popisuje, tak je to jeho chyba nebo nemá mít občanku! A neberu oblíbený argument "i kdyby to jen jediný život zachránilo" :-D Adepty na Darwinovu cenu nemá smysl zachraňovat.

+6/−1
10.1.2014 19:45

P61a35v97e83l 12Z94a47j82í62č75e61k 8604850736400

Tak tak vadi mi to omezovani života při honbe za životem... co je to za život...

0/0
10.1.2014 19:55

P12a68v83e83l 84B86í32n80a 1413405652483

-------------------------

Tomáš Švec:

Jak typické. Budeme pokutovat ty co přejdou ulici v případě, že na kilometry daleko neuvidí jediné auto .... -------------------------- Přesně takové uvažování o drobném porušování drobných pravidel je základem pro represe. Děkuji všem rodičům, kteří nutí děti chodit jen a jen po přechodu a dovedou jim vysvětlit, že to je pro jejich vlastní dobro a bezpečí. To že nevidíte žádné auto neznamená, že by jste neměl dodržovat pravidla, která tu jsou pro zvýšení Vaší bezpečnosti. To je jako na vlakových nádražích ... K přistupu na nástupiště používejte výhradně podchod... Tuna červených cedulí zákaz vstupu do kolejiště... Dyť přece vidím, že nic nejede... Bác ho, Pendolino... Tuhle blbou mentalitu by jsme měli vymýtit, pokud nejsme schopni dodržovat elementarní pravidla pro ochranu vlastního zdraví, tak se nedivme, že se u nás podvadí a krade od zdola nahoru...

+1/−4
10.1.2014 19:35

P35a48v32e75l 48J10e42ř37á39b58e24k 7121772104357

Obávám se, že jste informaci pochopil špatně. Má se posuzovat případ od případu. Tak věřím, že když auto žádné nebude, tak pokuta taky nebude.

Ale pokud je přechod blíž než 50 m kde chceme přejít, tak mám pocit, že zákon přímo chodcům ukládá, že ten přechod blíže jak 50 m mají použít.

0/0
10.1.2014 19:44

P91a32v42e46l 28K79r93e71j81č83í30ř 2312761473756

A píše taky zákon, jak má chodec poznat 50 metrů? To s sebou máme nosit pásmo?

+1/0
10.1.2014 21:57

V13i70k63t81o44r 36Š36e39d84i47v72ý 8976531710196

Když neumíte odhadovat vzdálenosti, tak pásmo noste. Nebo choďte výhradně po přechodech. Váš problém, jak to uděláte.

+2/−2
10.1.2014 22:38

J68i80n16d86ř95i87c18h 96Š28k29o55p54e59k 4925631790205

ale mají to těžký, když neumí odhadnout vzdálenost. Třeba směrovka nákupní centrum 200 m (v cizím městě) a chudák neví, jestli tam stihne dojít nebo dříve pojde hladem

0/0
11.1.2014 13:24

Z60d91e82n21ě41k 24J27a90n65o95u13t 1602795164951

Heslo moravskoslezské policie: Jestli se rozzlobíme, budeme Zlý ! ;-D

+1/0
10.1.2014 19:18

V28l19a74s60t50i70m60i78l 25P61r66a62u24s 6804810796904

Když je povinné svícení, uvítal bych povinnost chodců (za snížené viditelnosti,např. mimo osvětlení obce, mimo obec-např jak jde mezi obcemi), reflexní prvky, LED blikačky, čelovky, cokoli co udělá chodce viditelným za tmy. Fakt je zážitek za šera potkat člověka v tmavém oblečení na poslední chvíli).

+9/−4
10.1.2014 19:03

Z83d92e86n92ě79k 35J57o48n91á68š 9151319226930

Souhlasím, opravdu je to nebezpečné a přitom stačí tak málo.

+3/0
10.1.2014 19:11

P67a48v48e57l 40Z83a87j29í69č89e41k 8144940796560

Jistě na hlavu lampu omotat se do popelarske vesty a v rukou nest projistotu vystrazni trojuhelnik. :D Jen pockam az to nejakou tu chytrou hlavu napadne v ramci boje proti umirani. Ja myslim ze ridic by mel vide a umet ridit. A normalni chodec prece autu nepoleze do cesty nebo nejde tam kde by neslo uhnout pripadne ma odhad. Ti kteří ne zhynou naprosto prirozena věc. Pak jsou tu ještě nestasne nahody ale ty jaksi nezmizi. No vlastne mohlo by tomu napomoci zakaz vychazeni po setmeni, kdyz je slunce nizko a tak...

+3/0
10.1.2014 19:44

Z63d75e84n23ě33k 69W95e23r19n35h39a48r12t 6117775902728

Souhlasím a totéž pro cyklisty...

+2/0
10.1.2014 19:12
Foto

J92i48ř71í 94Š74r41á34m48e17k 3958727269121

Ti už tuto povinost mají. To, že ne každý ji dodržuje, je věc jiná

+1/0
10.1.2014 19:21

P48e31t62r 68L44o14u38n 7459980694972

Už dávno a velmi tvrdě měli po neosvětlených cyklistech jít. V dnešní době LED blikaček je to přímo neomluvitelné.

0/0
11.1.2014 8:42

Ř52e34h48o15ř 53V49l26a68s21á49k 2404114401846

Já bych spíš na krajnici stavěl tmavé figuríny, a kdo je srazí, tomu bych sebral řidičák. ;-D

Pěšky jde člověk často nečekaně (ujede autobus, porouchá se automobil, pohádám se s kamarádem, který mne měl odvézt) a je to takový základní způsob dopravy. Přizpůsobovat se má ten, kdo má nějakou zvláštní potřebu, třeba jezdit v noci automobilem rychleji, než vidí.

+4/−5
10.1.2014 19:18

V67l11a52s88t84i61m10i50l 91P32r89a26u49s 6414430856444

Příklad ze života. Bydlím v Českém Středohoří. Po silnici si štráduje matka, děti, kočárek. Tam nejezdí socka, silnice 5 kategorie, taková silnička, kde já jezdím tak 40 - 50. Jednak očekávám výskyt kamikadze chodců tak nepředpisově vybavené lesní zvěře (bez vesty a tak). Zodpovědná matka by si vzala aspoň baterku, na kočárek navěsila výstražnou vestu za pade, stačí málo.... Tohle zažívám denně !!!! Denně se tam motají, v co možná nejtmavším oděvu.

+4/0
10.1.2014 19:26

W57a49l12t96e32r 17C84e42r62m55a56k 1574908971906

Tmavý oblek mají, neboť jdou z pohřbu spoluchodce.

+1/0
10.1.2014 19:37

M38i59r45o37s92l20a84v 45S52t83u55d82á63n32k75a 9370769626959

Skromnym odhadem bych rekl, ze naprosto vsichni jezdi pomaleji, nez vidi...

+2/0
10.1.2014 19:26

P53a90v81e70l 77J45e13ř51á97b53e93k 7441402914357

Reflexní pásek který se sám udrží okolo rukávu stojí okolo 40,- Kč a stočený se vejde do každé kapsy či kabelky.

Takže není žádný problém aby ve svrchním oblečení jsme měli jeden reflexní pásek.

Za další, chodec má chodit proti jízdě automobilu, tedy po levém okraji. Potom i když nemá nic světlého, řidič ho dřív vidí podle obličeje.

To podstatné co jsem dělal a stále dělám, když jdu v noci a proti jede auto, sejdu z okraje až na hranu příkopu, nezřídka i do něj a stojím dokud auto neprojede. To mne naučili rodiče jako malého kluka a tak nějak to mám pořád zažrané pod kůži.

Mimochodem, pokud je chodec v tmavém obleku vidět na 18 m, tak auta by měla jezdit tak okolo 30 - 40 km/hod.

Až vás někdo večer touto rychlostí poveze, tak sám ho budete hecovat, aby zrychlil.

+2/−1
10.1.2014 19:27

Ř88e13h83o50ř 16V63l38a26s61á78k 2334394581986

S tím chozením do příkopu to vypadá jako rozumná strategie, akorát na frekventovaných silnicích by člověk tímhle způsobem nikam nedošel.

Na tom, že by auta v noci měla jezdit 30 - 40 km/hod (mimo dálnice a rychlostky) nic špatného či podivného nevidím. Sám tak často v noci jedu, ale závisí na konkrétní situaci - někdy není problém jet daleko víc - jsou i jasné noci.

A když mne někdo veze, tak ho opravdu nehecuji, aby jel rychleji.

0/−1
10.1.2014 20:02

J33a79k29u23b 45Š94p16r47i76n74g58e57r 9171422462

Jedna věc je jet kilometr 40tkou a věc druhá je třeba jet do jiného města vzdáleného 30km také 40tkou. Proto jsou dálková světla.

+1/0
10.1.2014 20:21

Ř98e88h21o52ř 70V96l86a34s92á22k 2884884611656

Tak člověk jede hodinu, kdyby jel devadesátkou pojede půl hodiny. To není něco, kvůli čemu stojí za to porušovat pravidla.

Ale mezi městy jsou dnes už obvykle docela slušné silnice, kde ani v noci není potřeba čtyřicítka, leda sem tam (prudší zatáčka  nebo oslnění protijedoucími)

0/−1
10.1.2014 20:27

R19e98n21a73t91a 97H29a23v24l26í55č39k81o64v17á 3749576163315

Pravidlo VIDĚT A BÝT VIDĚN je sice staré, ale stále platí!

+3/0
10.1.2014 19:44

J82i24ř78í 43N27o16v37o36t92n94y 2308321163279

Myslím, že už je těch povinností, příkazů, zákazů, směrnic a nařízení nějak přespříliš a bohatě by stačilo upravit legislativu tak, že řidič nebude za sražení "neviditelného" chodce poptahován v případě, že ho srazí.

+3/−1
10.1.2014 19:25

V85l20a65s59t45i43m49i48l 78P75r96a35u24s 6664140686854

Tedy já nevím jak Vy, ale já raději život v prevenci činy než jakýmsi Zákonem. Zabiji matku s dítětem, budu mít výčitky, dle soudu za to nemohu. S tím mám žít, ač za to nemohu??? Sorry, to nemohu akceptovat, nechť má reflexní prvek, než odstavec v Zákoně.

0/−2
10.1.2014 19:30

J46i41ř81í 39N81o94v29o76t55n85y 2708921303289

S tím ovšem nemohu souhlasit, protože ubývá zdravého selského rozumu a přibývá různých nařízení a věcí co nedávno nebyli potřeba. Lidé pak degenerují a nejsou schopni bez manálu k životu existovat a stávají se ještě většími ovcemi, se kterými si mocní mohou dělat co chtějí.

+2/0
10.1.2014 19:42

V95l33a33s63t78i95m19i97l 70P87r43a75u98s 6674300806224

V pasáži selského rozumu s Vámi rád souhlasím. Ovšem český člověk bez nařízení neudělá pro sebe, pro svou bezpečnost, téměř nic. Já to vidím každý den, cestou do práce a z práce. Ač jedu po blbě osvětlené vsi max 30, mimo obec max 50 (horská silnička, nepřehledná, často užívaná přespolními chodci). Tito chodci jsou tmaví, bez jakýkoliv bezpečnostních prvků, to je dle Vás normální?? Dle selského rozumu, já bych si vzal čelovku, klidně reflexní vestu za 50. Ovšem tupý človíček bez nařízení to neudělá se slovy, nic to nenařizuje. To je dle Vás normální?

0/−1
10.1.2014 20:21

Ř87e36h44o84ř 73V44l55a38s70á39k 2674864631766

Proti reflexním prvkům nic, ale chůze s čelovkou je někdy nepříjemnější než bez ní - pokud alespoň trochu svítí měsíc či hvězdy, tak se člověk tou čelovkou akorát sám trochu oslepí, že pak vidí jen nejbližší okolí, které je jí osvětlené.

0/0
10.1.2014 20:29
Foto

S85v54a77t39a90v42a 49M88o88r37a43v21c51o48v29á 2298194355

V Norsku je to běžné nosit reflexní vesty, čelovky, blikačky. V ČR chtějí být všichni neviditelní.

+1/0
10.1.2014 19:28

F14r57a33n42t91a 60T47i59m29a32n 7660488671120

Povinné svícení chodců nemá oporu v zákoně, takže těžko to po chodcích vymáhat. Chodec jdoucí podle zákona (po levé straně chůze, nic víc nemusí), a přesto sražený autem = obrovská šance dostat z řidiče statisícové odškodné za ušlou újmu na zdraví

0/0
10.1.2014 21:27

J10a78k97u23b 22K51u51b31a 5368474464545

To je sice krásné, ale často si všímám po celé Praze jakých si přechodů-nepřechodů. Například v Dejvicích mezi kulaťákem a Podbabou. Z ostrůvků tramvajových zastávek nevede klasická zebra, ale je tam akorát snížený obrubník, ukončené zábradlí, no prostě všechno jako kdyby to měl být přechod, akorát tam není na zemi nijak označený. Nechápu proč

0/0
10.1.2014 18:49

R56o40m33a14n 89Č51e19c58h61u58r29a 6622229857779

Protože tam nemají chodci přednost?

0/0
10.1.2014 23:28

J52a82k30u65b 32K88u74b19a 5508684304165

To je sice krásné kdo by tam měl nebo neměl mít přednost, ale pokud tam vleze automaticky dítě nebo kdokoliv jiný tak zavřou mě a ne je.

0/0
10.1.2014 23:40

A96n82t62o36n95í93n 54A16l89b28r95e28c76h95t 5589526484302

A duchodce na kolech ve meste na silnici to je tragedie

+1/0
10.1.2014 18:49

M77a59t98ě65j 73L77a53n26g 6794320670656

Jako chodec se vždy aspoň 3 krát rozhlídnu než vlezu do silnice.

Jako řidič nemám rád chodce co skáčou pod kola aniž by se rozhlídli.

+8/0
10.1.2014 18:49

O23n62d31ř30e12j 61L78o94š92o66t28h 9410702614632

Já to dělam stejně, přecházim buď když je dost času přejít a nebo až tehdy, když vidim, že mě řidič zaregistroval a začal brzdit, obráceně je to celkem o hubu, žádná paragraf mi z hrobu nebo nemocnice nepomůže.

+5/0
10.1.2014 18:55

M34a47t54ě91j 25L65a12n48g 6524560960276

A nechápu chodce a cyklisty proč jezděj tudy

http://www.mapy.cz/s/94cx

když tudy je to mnohem bezpecnější a ještě mě jako řidiči nepřekážej

http://www.mapy.cz/s/94cB

0/0
10.1.2014 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.