Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidička srazila na přechodu dvanáctiletou dívku, nejspíš ji přehlédla

V obci Nebory na Třinecku se v pondělí odpoledne stala vážná dopravní nehoda. Řidička tam zřejmě přehlédla dvanáctiletou dívku na přechodu a těžce ji zranila. Dívku převezl do nemocnice vrtulník, zraněná je umělém spánku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a57n81a 53W12y76r18w20o29l49o98v98á 9131910695553

V neborech jsem se narodila. Pokud se to stalo na tom prechodu u skoly, je to jasne. Ridici si to tam svisti jak o zavod. Mi tam jednou zastavilo auto, ale malem prejelo protijedouci a jeste mi vyhrozoval(to jsem byla pred porodem). Segru tam taky jednou malem prejela zenska a jeste na ni rvala ty pi.o jedna, co tam lezes!!8-oTen prechod je oznaceny a osvetleny. Nekteri ridici jsou proste hovada.

0/0
15.1.2014 8:16

P28e90t84r 71V12e80s66e93l22ý 2569518293356

Vidím, že tu máme nového brouka Pytlíka Timana. Za volantem 16 let neseděl, ale všechno ví, všechno zná, všude byl dvakrát. Co dvakrát, třikrát. Jen více takových Timanů a bude tu ráj na zemi. Nebo minimálně na silnicích.

0/0
14.1.2014 11:54

F55r90a37n86t94a 12T33i43m44a15n 7640988491910

Ale to nijak nesnižuje skutečnost, že jsem majitel několika skupin ŘP a bez jediné nehody. Chtěl jsem tím vším jenom naznačit jednu věc - dodržovat zákon, a to hlavně řidiči, protože ti jsou odborně způsobilí pro provoz po komunikacích.

+1/0
14.1.2014 13:20

L75i25b19a 37R23u33s25n35á20k 2700314475271

Nejhorsi jsou intenzivne osvetlene prechody. Misto na chodniku u prechodu je pak z pohledu ridice v absolutni tme. Clovek pak do posledni chvile nevi, jestli mu tam nekdo vejde.

+1/−2
14.1.2014 8:21

J90a87n 41F55i35a87l84a 7734587715229

Já počítám s tím, že vejde.

0/0
14.1.2014 18:34

K18a89r45e21l 82V84a30c72h61u88t 9893782129293

Navzdory tomu, co se zde píše (o povinnostech řidičů či chodců), se jako chodec chovám takto:  Dokud situace na silnici není vhodná k přecházení (tedy dokud jede jedno auto za druhým), tak u přechodu pro chodce těsně k okraji vozovky vůbec ani nepřistupuji a raději vyčkávám dál od okraje vozovky, abych dal řidičům najevo, že ani nehodlám hned vstoupit do vozovky...  Řidiči to (jak se zdá) chápou velmi dobře a bez problémů projíždějí kolem. - No a když pak přece jen po chvíli nastane situace VHODNÁ k přejítí na druhou stranu, tak teprve (po přechodu) HBITĚ přejdu. ;-)  Díky tomu dosud žiji a domnívám se, že řidiči takovéto chování chodců též oceňují.

Jako řidič pak naprosto nesnáším, když se chodci (a děti specielně) doslova VRHAJÍ bezhlavě úprkem na přechod (svítí přece zelený panáček, že?!) - nejvíce k tomu dochází na rušných křižovatkách poblíž škol. :-(

No, sice to nesnáším, ale počítám s tím a dávám si na ty smrady veliký pozor. ;-)

Díky tomu jsem ještě žádného člověka (ani človíčka) ještě nezajel - a doufám, že tomu tak bude i v budoucnu.

+3/−1
14.1.2014 8:05

J37i95ř19í 29K79ü65h64r 2560836420556

Spíše by měli oceňovat řidiče policisté, za neumožnění chodící přechod cesty na vyznačeném místě.

+1/0
14.1.2014 9:27

K13a59r39e20l 64P27f27e53i96f29f33e87r 6145515343504

To je naprosto špatně. Jste zbabělý a strašpytel. Jede - li řada vozidel, já stojím na přechodu a nikdo nezastaví, vejdu pomalu na přechod pro chodce a řadu vozidel jednou zvednutou rukou zastavím. Druhou rukou ukazováčkem mířím na řidiče a pak pokynu ostatním chodcům, ať mne následují. Chce - li nějaký chodec přechod přeběhnout, tak ho zpomalím - na přechodu se nesmí spěchat. Obzvlášť jsem na takové řidiče agresivní v přítomnosti něžného pohlaví, kde jim "prorazím" bezpečnou cestu. Jako řidič se chovám naprosto stejně. Vychovávám tak ostatní řidiče. Před každým přechodem pro chodce zpomalím. V obci, kde je hodně přechodů pro chodce, přizpůsobím jízdu a jedu max. 4o km/h. V zóně, kde je dvacítka, opravdu tuto rychlost dodržuji. Nevím, proč porušovat zákon jen proto, že "horník" spěchá z práce domů. Chodec také spěchá. Proč by měl někoho pouštět. Takoví na hlavu padlí chodci, jak se chováte vy, pane Vachut, jsou buď blázni, nebo velice nebezpeční lidé. Měl byste se léčit.

0/0
14.1.2014 15:17

J58a85n38a 10W18y39r35w96o91l74o54v77á 9151560605153

Proto by kazdy mel u skoly preventivne pribrzdit.

0/0
15.1.2014 8:18

M12a64r79t35i89n 61H96a70v72l35í14k 4100145187153

Příde mi, že mnoho rodičů spoléhá na zákon přednosti chodců a nějak zapomíná učit děti jak se chovat na přechodu.

+4/−1
14.1.2014 6:34

M15o70n54i42k46a 72K33o42n28e88c72n48a 7473491671274

Zakon o prednosti chodcu byl bohuzel pred nekolika lety spatne lidem v televizi predkladan a proto je tolik nehod. Pred lety reklama lidi usvedcovala v tom, ze maji ABSOLUTNI prednost. Prednost maji pouze v pripade, ze se jiz nachazeji na prechodu, ovsem ne tim zpusobem, ze tam vpadnou primo pred auto. Spis me udivuje, ze kdyz ma tolik lidi ridicak a nadavaji na chodce co predvadeji, ze se potom nejakym zahadnym zpusobem, kdyz se dostanou do pozice chodce, meni ve slepicky, ktere bezi bez rozhlednuti za zrnicky.

+1/−1
14.1.2014 9:01

J48i70ř98í 59K96ü87h67r 2370826340356

Přednost mají i v případě, že se chystají přechod překročit (resp. řidič je nesmí omezit/ohrozit) . Jen nesmí vstoupit na přechod BEZPROSTŘEDNĚ před blížící se vozidlo. Samozřejmě mimo tramvaj, maják.

+1/0
14.1.2014 10:16

Z92d83e69n75ě32k 90H50u89d59e69c 8271175118

Pro neznalé a hnidopichy - zde je výklad zákona: Chodec je povinen před vstupem do vozovky se rozhlédnout.  Nikoliv otočit hlavu na obě strany, ale rozhlédnout. Nesmí náhle vstoupit do vozovky a omezit tak vozidlo v jízdě. Nesmí před přechodem bezdůvodně postávat. Nesmí přes přechod přebíhat nebo se věnovat jiným činnostem, než soustředěně volným pohybem a nejkratší cestou přechod pro chodce přejít. Na přechod může chodec pouze vstoupit - či vést kolo, nést břemeno ... ale nesmí na něj na kole nebo jiném dopravním prostředku, včetně in-line bruslí. Chodec se nesmí zabývat na přechodu jinými činnostmi, např. jíst, pít, telefonovat, kouřit - i když může takováto břemena nést - aby neodváděl svou pozornost jako účastník silničního provozu. Pojem absolutní přednost neexistuje ani pro řidiče, ani pro chodce. Je nesmyslné tento termín používat, když neexistuje. Při vstupu na přechod má však chodec přednost ( výjimkou jsou tramvaje či vozidla s výstražným znamením - maják, siréna ... ). ...----> Řidič je povinen před přechodem jet takovou rychlostí, aby v případě potřeby mohl zastavit vozidlo. Vyskytuje-li se před přechodem chodec, musí vozidlo zastavit v každém případě. Není povoleno chodce objet - na přechod řidič v tomto případě nesmí. Řidiči není povoleno posuzovat, zda-li chodec hodlá či nehodlá vstoupit na přechod. Stojí-li proto chodec před přechodem a řidič na přechod vjede se svým vozidlem, bude řešen blokovou pokutou do 2500 Kč, ve správním řízení je to od 2500 do 5000 Kč, zákaz řízení na 1-6 měsíců a v případě, že to udělá podruhé - až na jeden rok (§ 125c/1f 6). Nikoho nezajímá, že děti v oblastech ohrožených sociálním vyloučením přechody přebíhají v rámci hraní (těchto oblastí je v ČR asi 300 a každým rokem 100 nových přibývá). Tam figuruje paragraf, že řidič musí předvídat - a obzvlášť v případě hrajících si dětí v blízkosti přechodu. Výsledek - tak či tak je to řidičův konec, když chodce na přechodu pouze "lízne" .....

+3/−3
14.1.2014 3:52

Z57d43e17n97ě33k 87H63u41d85e32c 8651165558

Apropó - abych nezapomněl - je to za 5 bodíků ;-D

+2/0
14.1.2014 3:54

Z64d18e81n86ě15k 63H48u97d48e44c 8291955258

http://www.policie-cr.cz/bodove-hodnoceni.php

+2/0
14.1.2014 3:55

J55i98ř77í 66K24ü31h63r 2970116630806

Chodec smí omezit vozidlo pokud přechází přez přechod. Nesmí jen vstoupit BEZPROSTŘEDNĚ před blížící se vozidlo. V zákoně není vysvětlení zda-li se touto vzdáleností myslí minimetr nebo centimetr. O jídle není v pasáži chodec ani zmínka. Stát na chodníku můžete všude. Jinak i na segway se prohlíží jako na chodce, nevím proč by to u in-line mělo býti jinak.

+2/−1
14.1.2014 6:20

F68r13a94n69t92a 16T60i13m69a76n 7360428181720

Však na in-line je to pořád chodec a bruslař může zcela legálně na přechod (i když pravda, daleko rychlejc než pěšky, což už poznal jeden řidič v Šumperku - odbočoval na zelenou doprava, chodcům svítila taky zelená na přechodu a bruslaře na přechodu srazil - odnesl si obvinění z ublížení na zdraví z nedbalosti a ztrátu řidičáku na 1 rok)

+2/0
14.1.2014 13:26

M64o63n67i12k19a 97K87o12n18e41c64n63a 7283181441514

Tak to slysim poprve, ze by mel ridic POVINNOST zastavit, kdyz je U PRECHODU nejaka osoba. Pokud vim, musi ji umoznit bezpecny prechod na druhou stranu pouze v pripade, ze se osoba jiz na prechodu nachazi, nikoliv, kdyz u ni stoji. To, ze nekdo stoji u prechodu a ridic zastavi a da prednost, je pouze jeho volba.

+2/−2
14.1.2014 9:04

M27a11r68t77i14n 41M83o25t35y48č29k65a 6691937587674

je to oboustranný... řidič musí umožnit chodci přejít vozovku na přechodu.. Ale chodec nesmí do vozovky vstoupit, dokud si není pochyb o tom, že ho řidič vidí a umožňuje mu přejití vozovky..

0/−2
14.1.2014 9:33

J91i66ř94í 62K15ü39h87r 2510686270306

Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. 

Citace ze zákona. § 54 (4)

Prosím o paragraf s tím vaším ¨dokud není pochyb¨. Děkuji

Jinak řidič nesmí OMEZIT chodce ...a ne naopak.

+3/0
14.1.2014 12:21

J73i86ř17í 54K62ü94h89r 2970766240726

§ 5 Povinnosti řidiče

h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo, 

Pokud máte ŘP prosím vraťte ho, či aspoň nesedejte za volant .

+3/0
14.1.2014 12:27

Z34d58e76n56ě60k 69H89u18d60e16c 8151725748

Souhlasím se všemi Vašimi příspěvky, na rozdíl od jiných zde, kteří by neměli vsupovat do auta ani na přechod pro chodce. Máte pravdu o inlajnech, inlajnista je chodec. Ale zákon pamatuje na přizpůsobení rychlosti. Já jsem zde necitoval zákony, ale jejich výklad. Z různých zdrojů jsem si pro sebe sestavil tuto "tabulku" základních hodnot, které jako chodec i jako řidič dodržuji. Mnoho lidí si tuto práci nedalo a tak jsou naše silnice nebezpečné. Zvlášť nebezpečný je i zákon, který je nejednoznačný a nevymezuje jasně a srozumitelně pravidla. Český chodec pak má strach vstoupit na přechod a mnoho řidičů to nejen že zneužívá, ale berou to jako samozřejmost a stávají se z nich piráti silnic na přechodech pro chodce. A když zastavíte před přechodem, tak Vás klidně objedou a chodci uskakují při pokusu zachránit si zdraví a život. Zkuste zastavit jako cyklista před přechodem. Já tak dal přednost mamince s kočárkem. Řidič auta za mnou to nerespektoval a udělal okolo maminky s kočárkem esíčko za hlasitého troubení. Hlava mi to nebere. Jiný řidič zase pokřikuje na chodce na přechodu "proč mne nepustíš, proč mi to děláš" nebo "tak se přechází přes přechod ty líná kůže?". Proto jsem si sepsal tento výklad zákona, který v praxi platí. Takto se opravdu soudí. A chodec většinou ani tento zákon nezná-i v případě, že je to zároveň řidič. Viz příspěvky. Hádat se nemá cenu - chce to konečně napsat našim zákonodárcům tvrdý kritický dopis. Když takto soudní kauzy dopadají, bylo by jednodušší některé pasáže vypustit a prostě zanést do zákona pojem "absolutní přednost chodce na přechodu" - tak, jak to funguje v řadě zemí. Znám případ z USA, kdy chodec prohlrál soudní při, kdy vstoupin na přechod a jedl zmrzlinu. Kdyby se soustředil na přecházení, mohl se střetu z vozidlem vyhnout "uskočením". To ovšem nesmylo vinu řidiče - ale dostal tak o hodně menší trest. U nás by to dopalo stejně. Chodec, stejně jako řidič, se musí plně věnovat provozu, jinak to druhá strana při soudní při zneužije.

+3/0
14.1.2014 15:03
Foto

R27o55m77a61n 48P94o71l15á96č25e49k 1290906350505

Ano řidička je odpovědná za vozidlo, ale dokud si lidi neuvědomí, že auto má 1,5 tuny + a že ze svými pár kily jsou jasným poraženým a v lepším případě skončí do konce života o berlích a nebo vozíku, v horším je odvezou rovnou v rakvi, tak se nic nezmění...

Nebo co si vezmou rodiče za zničený život na řidičce? Prachy? To jim dceru nevrátí...

+5/−3
13.1.2014 22:09

F63r91a91n70t68a 13T96i97m93a55n 7880278331320

Prachy + řidičův zákaz řízení a obvinění v lepším případě z ublížení na zdraví z nedbalosti

+2/0
13.1.2014 22:53
Foto

R29o41m84a63n 14P50o63l53á49č87e68k 1800646650395

Pořád mi přijde zničený život víc než trest řidiči... To možná naplní pocit spravedlnosti, ale pořád mi přijde lepší jít cestou dávat si pozor...

Jinak ve 12 musí mít základní znalosti jak se chovat na přechodu... Že nezná kdy dát blinkr bych ji odpustil....

+1/−3
13.1.2014 23:19

M89o49n63i46k58a 51K80o63n54e48c82n87a 7733921661134

Jasne, ta ridicka to udelala schvalne. Vzijte se nekdo do pozice te zeny, toto je situace, ktera se muze stat kazdemu.

0/−1
14.1.2014 9:06

Ř33e82h83o85ř 12V78l38a87s29á15k 2584574201346

Jasně, a když jde ženská za tmy v sukni, tak si za to znásilnění vlastně může  sama, že jo? Koneckonců, co si na násilníkovi pak vezme?

Ať žije přesouvání viny na oběti.:-/

+4/−1
14.1.2014 0:33

M74a34r60t92i42n 42M62o30t91y24č48k77a 6391247307624

Z vlastní zkušenosti vím, že spousta chodců si myslí, že na přechodu mají absolutní přednost a podle toho se chovají, tzn. že se ani nepodívají a vlezou do silnice.. To je pak těžký ve dne, natož v noci nebo v podvečer...

+7/−3
13.1.2014 22:05

F89r60a81n84t45a 97T79i79m36a21n 7200748261530

Mají, ale jenom když jdou na zelenou - v Ostravě v takovém případě musí stát i šaliny

+2/0
13.1.2014 22:07

M91a33r52t29i73n 58M37o79t59y33č49k12a 6901697477344

tak semafory je trošku jinej případ ( i když nevím jestli to není zrovna tenhle případ...)

0/0
13.1.2014 22:08

F48r23a66n66t25i96š74e34k 88M76i53t79a66š 6309326864139

Ježkovy voči, ty že máš řidičák od 1998? Odhaduju tě na 15 - 17 let. Ty "šalino".

0/−4
13.1.2014 22:11

F31r25a34n20t49a 71T34i19m10a57n 7440428161200

Hmmm zdání klame, jsem VŠ vystudovaný v Ostravě, takže o provozu tam za těch 5 let něco vím. Že nejezdím je věc druhá.

+1/0
13.1.2014 22:17
Foto

R42o12m72a95n 18P58o38l93á57č28e39k 1960146560235

Takže nepoužitelný produkt vytvoření dnešním vysokým školstvím.  Ještě nám tu chybí ten právník z Plzně co kritizuje PČR ;-D

0/−1
13.1.2014 22:22

F39r11a62n97t51a 47T31i98m37a73n 7930418151960

No ono vystudovat práva v Plzni nebo Přírodovědeckou fakultu v Ostravě je trochu rozdíl... Mimoto kauza Práv v Plzni je daleko mladší než moje státnice v Ostravě. Ale to nijak nesouvisí s článkem

+1/0
13.1.2014 22:24
Foto

R27o88m55a69n 43P47o63l57á35č77e53k 1200366670165

Ale rozdíl poznat není ;-D

0/−1
13.1.2014 22:24

F79r52a67n77t94a 70T55i81m43a64n 7720208121440

Si ryj, nevěř, nebo si běž zkusit studovat ;-) pak možná změníš názor. Mimochodem žádná vysoká škola nic než o spoustě teorie není, to potvrdí každý

+3/−1
13.1.2014 22:27

J32a23k27u32b 96Š40p38r83i37n70g18e58r 9801752832

Pán dokonalý má asi vystudováno na Harvardu, že ?

0/0
14.1.2014 10:29

G53a40b20r63i92e57l 31H36o63r19t35e70n 9171219143694

Nemají. A divím se, že jako absolvent VŠ nevíte, že auto pod majákem má přednost i na přechodu pro chodce, i když mají zelenou. Nedivil jsem se dědovi, který lezl přímo pod houkající sanitku a měl spoustu blbých keců, když jsem ho stáhl na chodník, ovšem to byl primitiv a moje následná reakce odpovídala jeho IQ.:-/

+1/−2
13.1.2014 23:21

F36r61a23n12t63a 36T87i39m36a77n 7950248961680

No zajímavé, že právě v Ostravě na Českobratrské šel kdosi po přechodu NA ZELENOU (mezi pizzerií a budovou B Pedagogické fakulty u Husova sadu), sejmuli ho policajti a bylo to i ve zprávách - na řidiče toho policajtského auta byla sestavená vyšetřovací komise. Údajně i ten modromaják musí jet bezpečně a ne 100 km/h přes město, kde je spousta lidí

0/0
14.1.2014 13:24

J46i89ř79í 97K89ü33h61r 2560186860116

A v ově sanitky a štubi s majákem (zapnutým) čekají na zelenou? Sem si nevšiml.

0/0
14.1.2014 6:22

J86a62k22u71b 68Š30p71r33i10n81g95e67r 9721292262

A já si nevšiml, že něco takového psal.

0/0
14.1.2014 10:31

J52i80ř36í 25K60ü16h39r 2940726440906

Pan Gorten si všiml..evidentně.

0/0
14.1.2014 12:12

J79a17k79u53b 35Š10p76r73i74n66g67e56r 9341902952

To aby příště psal věci, které jsou samozřejmě a neočekával, že je někdo nepochopí.

0/0
14.1.2014 12:18

M49o31n16i78k72a 79K80o29n92e35c94n57a 7673481361774

Ani tehdy ne. I kdyz chodec si to razuje na semaforech na cervenou, tak zase je vina na ridici. Nedavno o tom rozhodl nejaky moudry pan soudce.

0/0
14.1.2014 9:08

F22r49a52n91t11a 52T41i71m52a52n 7770248681670

To už je konkrétní věc konkrétního soudce. Pokud jde chodec na červenou, chodcův problém. Jestli ale má na přechodu zelenou a řidič ho sejme, tak je to problém řidiče (minimálně ten právní a finanční).

0/0
14.1.2014 13:30

J36i25ř42í 18K33ü22h83r 2390586100366

Pokud neřídíte tramvaj či vozidlo s právem přednosti v jízdě, mají ti chodci na přechodu před vámi přednost.

+1/0
14.1.2014 6:34

M59a59r98t15i28n 16M35o39t88y44č83k48a 6131847957894

ano.. přednost mají.. ale nikoli absolutní...

+1/0
14.1.2014 8:20

Z12d66e60n34ě98k 79H25u58d24e23c 8931815898

Pojem absolutní přednost neexistuje. A vraťte řidičský průkaz. Doufám, že žáden nemáte. Jestli ano, tak Vás udám.;-D

0/0
14.1.2014 15:25

F51r65a51n92t42a 66T33i46m51a83n 7790338511750

Když to bylo na přechodu, tak to bývá zpravidla v obci. Tam svítí kromě reflektorů auta taky veřejné osvětlení. Tak na co reflexní prvky (které ani nejsou povinné)? Jenom ať si to řidička vyžere.

0/−5
13.1.2014 21:48

J38i32ř37i32n49a 13M38a96n69d97á35t10o35v13á 9567218250935

V Neborech? Před 16-tou hodinou? ...... těžko svítilo veřejné osvětlení.

+1/0
13.1.2014 21:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.