Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zbourat? Ne. Tak ano... Nádraží v Havířově je opět blíž demolici

Rozhodování o budoucnosti havířovského nádraží v posledním roce připomínalo houpačku. České dráhy nejdřív prosazovaly demolici zpustlé, avšak cenné výpravní budovy, pak ji odmítly - a teď ji opět chtějí. Iniciátoři aktivit za záchranu nádraží věří, že dráhy postoj změní. Ty už ale požádaly o demoliční výměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H49o19n25z49a 95T43a45r 3729882744292

http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/Rv

0/0
11.3.2014 22:07

H68o41n23z89a 82T69a25r 3869732954542

Pořad se mluví o stavbě nového nádraží .Nic nového nevznikne !! Je to je jen prachsprostá předražená demolice za XXX milionů . Hlavní budovu zbourají a místo ní udělají parkoviště . Levá administrativní budova zůstane a bude opravena. To je ta nová budova o které se tak hrdě mluví .Stručně řečeno místo nádražní budovy bude jen prachsprostá předražená zastávka ČD.Pro Město s 77000 obyvateli Tak to je zlodějina ve velkém stylu to máme na radnici šikovné tuneláře jak nás pěkně oblbují  !!http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

0/0
11.3.2014 20:37

M74a81r76t39i84n 57H24a68v52e33l78k88a 1965414935487

V celé republice to probíhá podobně: "Rušení funkčního, bourání historickýho... opravy spravenýho, rekonstrukce novýho..." První právě začíná, další bude následovat po zfušované stavbě...

http://www.youtube.com/watch?v=MhDjNvmPIbE

0/0
27.2.2014 14:11

J93a11r44o30m18í10r 64F44o25b50e52r 3708391394507

Podle množství aut proudících ráno na Ostravu, to nevypadá, že by o nějaké nádraží a vlaky z něho jedoucí byl zájem ;-D

0/0
26.2.2014 21:24

M90i94l37a49n 66N29ě13m59č25a74n16s75k44ý 2612339923

Jsem 1. havířovský maturant. Nádražní budova je zvenku překrásná. Bohužel vnitřní prostor nabobtnalý a hlavně nevyužitý. Bombastický návrh nového terminálu se mi nezamlouvá. Mladí architekti 2 roky protestovali (nesnáším protesty bez protinávrhů!) a teď na poslední chvíli horkou jehlou ušili několik návrhů, které jsou horší než ten oficiální. Do dneška nikdo neřeší jak nádraží zaplnit a oživit!!! Kam chodí lidé nejčastěji - do marketu, k lékaři, mladí na disco. A co z 1. patra udělat velký taneční sál? Zázemí tam je - restaurace. Chce to k přední stěně s odstupem tak 2-3 metrů postavit další skleněnou stěnu, aby se zabránilo buď přehřátí nebo podchlazení. Na úrovni l. patra vybudovat velký taneční sál, pod ním v přízemí konečně pořádnou čekárnu, infocentrum a repre prodejnu novin a časopisů, rychlé občerstvení pro běžně procházející. A také prodloužit podchod k Lidlu. Upravit příchod od stanovišť autobusů s lehkým zastřešením. Taneční párty ve středu, v pátek a v sobotu večer, v neděli odpolední čaj s tancem. Výborné spojení vblakem i autobusem. Nechybí něco takového mladým? A dojde k oživení a hlavně využití...

+1/0
26.2.2014 8:39

T51o75m75a92s 71S61p33a73k 3733274411241

To zas bude v čekárnách nablito ;-D Nějak si neumím představit, že ve čtvrtek ráno pojedu do práce a bude mě otravovat parta 16-letých namol ožralých výrostků, kterým zrovna končí zábava ;-D

+3/0
26.2.2014 8:51

L44i15n53d39a 23N81o86v92o68t90n36á 3299896511

A kde budou parkovat ? Vždyť tam nejsou téměř žádná volná parkovací místa.

Přilehlé parkoviště je obsazeno místními.

Dané nádraží absolutně nevyhovuje dnešním potřebám.

0/−2
26.2.2014 10:53

V29i55k12y34r 29B81o90h56u11m93i62l 46S78t39r71a63n75s49k86y 9887248196309

Takže i polistopadová doba bude mít svůj "malý" Těšnov? Dodnes se všichni strefují do jeho zbourání v Praze a nahrazení obludnou kovovou masou magistrály, která městu nakonec stejně nestačí...

+1/0
26.2.2014 8:00

T75o61m61a73s 40S33p60a48k 3563124301421

Aktivisté, památkáři a studenti architektury tam zřejmě nikdy nebyli. Kdo tam byl, tak ví, že je to naprosto nechutná smradlavá budova, ekonomicky neúnosná, vhodná tak akorát pro bezdomovce.

+4/−2
26.2.2014 7:30

B76o70ř49e96k 58Ž32a87n13d58a 1750766139576

Rozhodně lepší, než co tam chtějí postavit teď. Ta poslední fotka to bylo jak stánky na tržnici.Rv

+4/−1
26.2.2014 7:37

D31a 15Š24e86b41e11s36t19a 3340355718670

Nejsem aktivista ani památkář ani student architektury a říkám, že demolice je totální p<|>covina. To si jen osazenstvo magistrátu chce zase vydělat pár kaček, protože už nemají dost možností, kde by si co uškudlili. Nádraží je snad jediná architektonicky zajímavá budova ve městě kromě sorely. Stačilo by se jen trochu zamyslet. Protstoru u nádraží je spousta. Pokud se pak někdo pozastavuje nad nedostupností bezbariérových nástupů na peróny, tak není problém to udělat i dnes za provozu tj. stejně jako tomu bylo i na jiných nádražích v ČR... 

Terminál? Proč stavět autonusový terminál uprostřed ničeho? To má 99% lidí dojíždět z části podlesí MHD na terminál, aby se dostali na autobus do Ostravy? No nevím a myslím, že si raději pořídí nějaké kouřící staré auto a budou jezdit do Ostravy autem...

+3/−1
26.2.2014 8:24

M18a60r32e49k 55C16h43m57i96e93l 8910364515374

Věřte, že oni aktivisté, památkáři a studenti v té budově strávili spoustu času, někteří i týden v kuse za ne zrovna teplého počasí. Jejich dojmy jsou ale přesne opačné, než jak je popisujete vy. Čím déle tam totiž jste a máte možnost nahlédnout do všech zákoutí, tím více se ukazuje jak úžasnyý potenciál ta budova má. No a náklady na vytápění se dají snížit o 80% zateplením střechy a výměnou oken.

+2/0
26.2.2014 8:49

M65i36c16h70a10l 84M58e26č18i28a45r 1600240109935

Teším sa ako sa bude za 60 rokov bojovať za nebúranie Novej Karoliny v Ostrave... zrazu to nebude hnusná krabica, ale cenná architektúra očividne..

+3/−2
25.2.2014 22:01

M33a51r45t76i39n 50H71a64v62e13l68k42a 1545604365227

:-D Co je průměrné dnes, nebude cenné zítra. To se můžete dozvědět od každého sběratele. Jediné, že by v budoucnu zbourali všechna tesca a další krabice. Je to asi tak pravděpodobné, jako by mohl být historicky cenný Trabant. S timto nádražím si "vyhráli" už při stavbě. Přežilo min. půl století prakticy bez oprav. To nebude šunt..

+2/0
27.2.2014 13:58
Foto

A87l44a14n 45Ř98e13p63k34a 4865186

A představili ti památkáři a studenti architektury vůbec doteď nějaký reálný projekt jak by si oni představovali to současné nádraží i s tím zamýšleným autobusovým terminálem a parkovištěm? Nebo jen kecají, ale nic reálného z nich nevypadne? :-P:-)

+5/−1
25.2.2014 20:21

A91d51a14m 14G93u91z43d63e72k 6510552599

Návrhy, jak může dopravní terminál se stávající budovou vlakového nádraží vypadat, vznikají již několik let. Již měsíc je v prostorách nádraží výstava "Nádraží žije!" Jednotlivé panely můžete vidět na facebookových stránkách sdružení:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.703024129742353.1073741831.296686297042807&type=1. 

Dalších osm návrhů, které v letním semestru řeší studenti z Fakulty architektury VUT v Brně, bude k vidění v polovině května.

+6/−1
25.2.2014 21:05

D22a86v93i71d 52Č67e41r51n13o64h81o15r56s25k20ý 1646934306876

a daj na to taky studenti peníze ? :-)

0/−1
25.2.2014 21:29
Foto

A21l88a30n 58Ř30e60p58k18a 4755986

To by nemuseli. Stačilo by možná, aby to nebylo dražší než demolice a výstavba nového terminálu a peníze by bylo kde vzít.. ;-)

+4/0
25.2.2014 21:57

A89n86t83o65n38í32n 26P50o37l60i94c92k44ý 9140362691977

to ani nemusí, ta rekonstrukce má vyjít na cca 1/2 nákladů bourání a stavění nové budovy.

+2/0
26.2.2014 2:22

M57a77r81t77i69n 52H63a44v69e90l37k73a 1215924585647

Kolik peněz jste dal Vy na nádraží, školu, nemocnici ve Vašem městě? ;-)

+1/0
27.2.2014 14:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.