Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zbourat? Ne. Tak ano... Nádraží v Havířově je opět blíž demolici

Rozhodování o budoucnosti havířovského nádraží v posledním roce připomínalo houpačku. České dráhy nejdřív prosazovaly demolici zpustlé, avšak cenné výpravní budovy, pak ji odmítly - a teď ji opět chtějí. Iniciátoři aktivit za záchranu nádraží věří, že dráhy postoj změní. Ty už ale požádaly o demoliční výměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H57o77n20z16a 53T10a63r 3729582204332

http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/Rv

0/0
11.3.2014 22:07

H84o68n24z68a 95T56a74r 3539342544892

Pořad se mluví o stavbě nového nádraží .Nic nového nevznikne !! Je to je jen prachsprostá předražená demolice za XXX milionů . Hlavní budovu zbourají a místo ní udělají parkoviště . Levá administrativní budova zůstane a bude opravena. To je ta nová budova o které se tak hrdě mluví .Stručně řečeno místo nádražní budovy bude jen prachsprostá předražená zastávka ČD.Pro Město s 77000 obyvateli Tak to je zlodějina ve velkém stylu to máme na radnici šikovné tuneláře jak nás pěkně oblbují  !!http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

0/0
11.3.2014 20:37

M60a74r17t59i80n 10H96a54v69e47l55k76a 1875264245617

V celé republice to probíhá podobně: "Rušení funkčního, bourání historickýho... opravy spravenýho, rekonstrukce novýho..." První právě začíná, další bude následovat po zfušované stavbě...

http://www.youtube.com/watch?v=MhDjNvmPIbE

0/0
27.2.2014 14:11

J62a34r82o77m78í21r 68F84o78b13e88r 3578931664437

Podle množství aut proudících ráno na Ostravu, to nevypadá, že by o nějaké nádraží a vlaky z něho jedoucí byl zájem ;-D

0/0
26.2.2014 21:24

M88i87l66a27n 44N98ě92m29č63a75n13s50k85ý 2392909353

Jsem 1. havířovský maturant. Nádražní budova je zvenku překrásná. Bohužel vnitřní prostor nabobtnalý a hlavně nevyužitý. Bombastický návrh nového terminálu se mi nezamlouvá. Mladí architekti 2 roky protestovali (nesnáším protesty bez protinávrhů!) a teď na poslední chvíli horkou jehlou ušili několik návrhů, které jsou horší než ten oficiální. Do dneška nikdo neřeší jak nádraží zaplnit a oživit!!! Kam chodí lidé nejčastěji - do marketu, k lékaři, mladí na disco. A co z 1. patra udělat velký taneční sál? Zázemí tam je - restaurace. Chce to k přední stěně s odstupem tak 2-3 metrů postavit další skleněnou stěnu, aby se zabránilo buď přehřátí nebo podchlazení. Na úrovni l. patra vybudovat velký taneční sál, pod ním v přízemí konečně pořádnou čekárnu, infocentrum a repre prodejnu novin a časopisů, rychlé občerstvení pro běžně procházející. A také prodloužit podchod k Lidlu. Upravit příchod od stanovišť autobusů s lehkým zastřešením. Taneční párty ve středu, v pátek a v sobotu večer, v neděli odpolední čaj s tancem. Výborné spojení vblakem i autobusem. Nechybí něco takového mladým? A dojde k oživení a hlavně využití...

+1/0
26.2.2014 8:39

T52o80m94a21s 29S51p76a21k 3483154321801

To zas bude v čekárnách nablito ;-D Nějak si neumím představit, že ve čtvrtek ráno pojedu do práce a bude mě otravovat parta 16-letých namol ožralých výrostků, kterým zrovna končí zábava ;-D

+3/0
26.2.2014 8:51

L76i20n48d60a 12N13o65v88o31t98n78á 3619696151

A kde budou parkovat ? Vždyť tam nejsou téměř žádná volná parkovací místa.

Přilehlé parkoviště je obsazeno místními.

Dané nádraží absolutně nevyhovuje dnešním potřebám.

0/−2
26.2.2014 10:53

V28i11k75y69r 82B54o87h77u46m76i97l 54S24t46r21a55n77s39k76y 9227518526369

Takže i polistopadová doba bude mít svůj "malý" Těšnov? Dodnes se všichni strefují do jeho zbourání v Praze a nahrazení obludnou kovovou masou magistrály, která městu nakonec stejně nestačí...

+1/0
26.2.2014 8:00

T51o47m81a72s 12S13p52a11k 3423514231321

Aktivisté, památkáři a studenti architektury tam zřejmě nikdy nebyli. Kdo tam byl, tak ví, že je to naprosto nechutná smradlavá budova, ekonomicky neúnosná, vhodná tak akorát pro bezdomovce.

+4/−2
26.2.2014 7:30

B74o44ř78e32k 76Ž91a98n73d71a 1620576889296

Rozhodně lepší, než co tam chtějí postavit teď. Ta poslední fotka to bylo jak stánky na tržnici.Rv

+4/−1
26.2.2014 7:37

D76a 75Š30e49b84e56s62t75a 3740335328110

Nejsem aktivista ani památkář ani student architektury a říkám, že demolice je totální p<|>covina. To si jen osazenstvo magistrátu chce zase vydělat pár kaček, protože už nemají dost možností, kde by si co uškudlili. Nádraží je snad jediná architektonicky zajímavá budova ve městě kromě sorely. Stačilo by se jen trochu zamyslet. Protstoru u nádraží je spousta. Pokud se pak někdo pozastavuje nad nedostupností bezbariérových nástupů na peróny, tak není problém to udělat i dnes za provozu tj. stejně jako tomu bylo i na jiných nádražích v ČR... 

Terminál? Proč stavět autonusový terminál uprostřed ničeho? To má 99% lidí dojíždět z části podlesí MHD na terminál, aby se dostali na autobus do Ostravy? No nevím a myslím, že si raději pořídí nějaké kouřící staré auto a budou jezdit do Ostravy autem...

+3/−1
26.2.2014 8:24

M80a85r73e92k 74C64h12m10i23e46l 8200984175104

Věřte, že oni aktivisté, památkáři a studenti v té budově strávili spoustu času, někteří i týden v kuse za ne zrovna teplého počasí. Jejich dojmy jsou ale přesne opačné, než jak je popisujete vy. Čím déle tam totiž jste a máte možnost nahlédnout do všech zákoutí, tím více se ukazuje jak úžasnyý potenciál ta budova má. No a náklady na vytápění se dají snížit o 80% zateplením střechy a výměnou oken.

+2/0
26.2.2014 8:49

M29i51c77h64a88l 89M92e53č34i36a32r 1600570949595

Teším sa ako sa bude za 60 rokov bojovať za nebúranie Novej Karoliny v Ostrave... zrazu to nebude hnusná krabica, ale cenná architektúra očividne..

+3/−2
25.2.2014 22:01

M56a10r21t55i30n 94H16a34v80e96l96k54a 1875154405657

:-D Co je průměrné dnes, nebude cenné zítra. To se můžete dozvědět od každého sběratele. Jediné, že by v budoucnu zbourali všechna tesca a další krabice. Je to asi tak pravděpodobné, jako by mohl být historicky cenný Trabant. S timto nádražím si "vyhráli" už při stavbě. Přežilo min. půl století prakticy bez oprav. To nebude šunt..

+2/0
27.2.2014 13:58

A31l42a84n 36Ř20e96p19k43a 4415186

A představili ti památkáři a studenti architektury vůbec doteď nějaký reálný projekt jak by si oni představovali to současné nádraží i s tím zamýšleným autobusovým terminálem a parkovištěm? Nebo jen kecají, ale nic reálného z nich nevypadne? :-P:-)

+5/−1
25.2.2014 20:21

A37d60a46m 70G23u17z17d49e66k 6460972529

Návrhy, jak může dopravní terminál se stávající budovou vlakového nádraží vypadat, vznikají již několik let. Již měsíc je v prostorách nádraží výstava "Nádraží žije!" Jednotlivé panely můžete vidět na facebookových stránkách sdružení:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.703024129742353.1073741831.296686297042807&type=1. 

Dalších osm návrhů, které v letním semestru řeší studenti z Fakulty architektury VUT v Brně, bude k vidění v polovině května.

+6/−1
25.2.2014 21:05

D85a14v23i26d 96Č67e91r44n14o47h92o70r10s28k72ý 1686484586896

a daj na to taky studenti peníze ? :-)

0/−1
25.2.2014 21:29

A77l24a22n 66Ř54e86p20k82a 4895476

To by nemuseli. Stačilo by možná, aby to nebylo dražší než demolice a výstavba nového terminálu a peníze by bylo kde vzít.. ;-)

+4/0
25.2.2014 21:57

A47n48t93o66n78í55n 79P22o93l10i51c50k96ý 9130892671757

to ani nemusí, ta rekonstrukce má vyjít na cca 1/2 nákladů bourání a stavění nové budovy.

+2/0
26.2.2014 2:22

M70a94r43t48i10n 17H55a30v38e72l46k67a 1385854845127

Kolik peněz jste dal Vy na nádraží, školu, nemocnici ve Vašem městě? ;-)

+1/0
27.2.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.