Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zbourat? Ne. Tak ano... Nádraží v Havířově je opět blíž demolici

Rozhodování o budoucnosti havířovského nádraží v posledním roce připomínalo houpačku. České dráhy nejdřív prosazovaly demolici zpustlé, avšak cenné výpravní budovy, pak ji odmítly - a teď ji opět chtějí. Iniciátoři aktivit za záchranu nádraží věří, že dráhy postoj změní. Ty už ale požádaly o demoliční výměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H97o95n35z46a 18T59a79r 3809482394522

http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/Rv

0/0
11.3.2014 22:07

H29o88n90z34a 78T39a41r 3759942214422

Pořad se mluví o stavbě nového nádraží .Nic nového nevznikne !! Je to je jen prachsprostá předražená demolice za XXX milionů . Hlavní budovu zbourají a místo ní udělají parkoviště . Levá administrativní budova zůstane a bude opravena. To je ta nová budova o které se tak hrdě mluví .Stručně řečeno místo nádražní budovy bude jen prachsprostá předražená zastávka ČD.Pro Město s 77000 obyvateli Tak to je zlodějina ve velkém stylu to máme na radnici šikovné tuneláře jak nás pěkně oblbují  !!http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

0/0
11.3.2014 20:37

M69a77r74t60i19n 37H72a65v83e86l78k84a 1625204335867

V celé republice to probíhá podobně: "Rušení funkčního, bourání historickýho... opravy spravenýho, rekonstrukce novýho..." První právě začíná, další bude následovat po zfušované stavbě...

http://www.youtube.com/watch?v=MhDjNvmPIbE

0/0
27.2.2014 14:11

J89a13r81o18m55í86r 75F33o22b34e36r 3158311954747

Podle množství aut proudících ráno na Ostravu, to nevypadá, že by o nějaké nádraží a vlaky z něho jedoucí byl zájem ;-D

0/0
26.2.2014 21:24

M41i24l32a44n 26N19ě44m93č95a93n69s53k88ý 2182659133

Jsem 1. havířovský maturant. Nádražní budova je zvenku překrásná. Bohužel vnitřní prostor nabobtnalý a hlavně nevyužitý. Bombastický návrh nového terminálu se mi nezamlouvá. Mladí architekti 2 roky protestovali (nesnáším protesty bez protinávrhů!) a teď na poslední chvíli horkou jehlou ušili několik návrhů, které jsou horší než ten oficiální. Do dneška nikdo neřeší jak nádraží zaplnit a oživit!!! Kam chodí lidé nejčastěji - do marketu, k lékaři, mladí na disco. A co z 1. patra udělat velký taneční sál? Zázemí tam je - restaurace. Chce to k přední stěně s odstupem tak 2-3 metrů postavit další skleněnou stěnu, aby se zabránilo buď přehřátí nebo podchlazení. Na úrovni l. patra vybudovat velký taneční sál, pod ním v přízemí konečně pořádnou čekárnu, infocentrum a repre prodejnu novin a časopisů, rychlé občerstvení pro běžně procházející. A také prodloužit podchod k Lidlu. Upravit příchod od stanovišť autobusů s lehkým zastřešením. Taneční párty ve středu, v pátek a v sobotu večer, v neděli odpolední čaj s tancem. Výborné spojení vblakem i autobusem. Nechybí něco takového mladým? A dojde k oživení a hlavně využití...

+1/0
26.2.2014 8:39

T43o75m57a33s 29S18p45a19k 3563534471551

To zas bude v čekárnách nablito ;-D Nějak si neumím představit, že ve čtvrtek ráno pojedu do práce a bude mě otravovat parta 16-letých namol ožralých výrostků, kterým zrovna končí zábava ;-D

+3/0
26.2.2014 8:51

L86i40n97d34a 69N63o43v68o52t74n39á 3909956421

A kde budou parkovat ? Vždyť tam nejsou téměř žádná volná parkovací místa.

Přilehlé parkoviště je obsazeno místními.

Dané nádraží absolutně nevyhovuje dnešním potřebám.

0/−2
26.2.2014 10:53

V37i29k47y30r 71B88o46h75u13m84i23l 60S64t83r69a83n88s38k78y 9467688366399

Takže i polistopadová doba bude mít svůj "malý" Těšnov? Dodnes se všichni strefují do jeho zbourání v Praze a nahrazení obludnou kovovou masou magistrály, která městu nakonec stejně nestačí...

+1/0
26.2.2014 8:00

T36o84m45a42s 36S22p47a42k 3293134811861

Aktivisté, památkáři a studenti architektury tam zřejmě nikdy nebyli. Kdo tam byl, tak ví, že je to naprosto nechutná smradlavá budova, ekonomicky neúnosná, vhodná tak akorát pro bezdomovce.

+4/−2
26.2.2014 7:30

B72o30ř19e76k 43Ž69a72n79d42a 1490986789536

Rozhodně lepší, než co tam chtějí postavit teď. Ta poslední fotka to bylo jak stánky na tržnici.Rv

+4/−1
26.2.2014 7:37

D39a 73Š38e69b63e66s15t52a 3820145938580

Nejsem aktivista ani památkář ani student architektury a říkám, že demolice je totální p<|>covina. To si jen osazenstvo magistrátu chce zase vydělat pár kaček, protože už nemají dost možností, kde by si co uškudlili. Nádraží je snad jediná architektonicky zajímavá budova ve městě kromě sorely. Stačilo by se jen trochu zamyslet. Protstoru u nádraží je spousta. Pokud se pak někdo pozastavuje nad nedostupností bezbariérových nástupů na peróny, tak není problém to udělat i dnes za provozu tj. stejně jako tomu bylo i na jiných nádražích v ČR... 

Terminál? Proč stavět autonusový terminál uprostřed ničeho? To má 99% lidí dojíždět z části podlesí MHD na terminál, aby se dostali na autobus do Ostravy? No nevím a myslím, že si raději pořídí nějaké kouřící staré auto a budou jezdit do Ostravy autem...

+3/−1
26.2.2014 8:24

M51a14r56e98k 13C36h86m44i73e92l 8500284655984

Věřte, že oni aktivisté, památkáři a studenti v té budově strávili spoustu času, někteří i týden v kuse za ne zrovna teplého počasí. Jejich dojmy jsou ale přesne opačné, než jak je popisujete vy. Čím déle tam totiž jste a máte možnost nahlédnout do všech zákoutí, tím více se ukazuje jak úžasnyý potenciál ta budova má. No a náklady na vytápění se dají snížit o 80% zateplením střechy a výměnou oken.

+2/0
26.2.2014 8:49

M13i29c36h59a81l 54M70e14č65i57a79r 1370750309775

Teším sa ako sa bude za 60 rokov bojovať za nebúranie Novej Karoliny v Ostrave... zrazu to nebude hnusná krabica, ale cenná architektúra očividne..

+3/−2
25.2.2014 22:01

M92a24r78t15i29n 43H66a46v91e97l74k16a 1385344735747

:-D Co je průměrné dnes, nebude cenné zítra. To se můžete dozvědět od každého sběratele. Jediné, že by v budoucnu zbourali všechna tesca a další krabice. Je to asi tak pravděpodobné, jako by mohl být historicky cenný Trabant. S timto nádražím si "vyhráli" už při stavbě. Přežilo min. půl století prakticy bez oprav. To nebude šunt..

+2/0
27.2.2014 13:58
Foto

A34l50a37n 16Ř32e97p21k98a 4375106

A představili ti památkáři a studenti architektury vůbec doteď nějaký reálný projekt jak by si oni představovali to současné nádraží i s tím zamýšleným autobusovým terminálem a parkovištěm? Nebo jen kecají, ale nic reálného z nich nevypadne? :-P:-)

+5/−1
25.2.2014 20:21

A70d76a80m 78G35u42z72d65e68k 6720162619

Návrhy, jak může dopravní terminál se stávající budovou vlakového nádraží vypadat, vznikají již několik let. Již měsíc je v prostorách nádraží výstava "Nádraží žije!" Jednotlivé panely můžete vidět na facebookových stránkách sdružení:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.703024129742353.1073741831.296686297042807&type=1. 

Dalších osm návrhů, které v letním semestru řeší studenti z Fakulty architektury VUT v Brně, bude k vidění v polovině května.

+6/−1
25.2.2014 21:05

D28a16v15i53d 30Č31e57r80n95o78h25o30r73s14k77ý 1186774646236

a daj na to taky studenti peníze ? :-)

0/−1
25.2.2014 21:29
Foto

A17l38a48n 64Ř40e13p29k42a 4165426

To by nemuseli. Stačilo by možná, aby to nebylo dražší než demolice a výstavba nového terminálu a peníze by bylo kde vzít.. ;-)

+4/0
25.2.2014 21:57

A31n71t54o68n29í96n 16P84o74l26i25c29k22ý 9790952711127

to ani nemusí, ta rekonstrukce má vyjít na cca 1/2 nákladů bourání a stavění nové budovy.

+2/0
26.2.2014 2:22

M69a57r77t58i57n 40H33a51v31e25l85k71a 1475864985847

Kolik peněz jste dal Vy na nádraží, školu, nemocnici ve Vašem městě? ;-)

+1/0
27.2.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.