Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nemám o čem debatovat, řekl ministr. Havířovská nádražní hala zmizí

S nepořízenou odešli ze schůzky s ministrem dopravy a jeho náměstkem architekti usilující o zachování vlakového nádraží v Havířově. Ministr Antonín Prachař jim sdělil, že nemá o čem debatovat a že výpravní hala půjde k zemi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdopak asi čeká a lukrativí prostory? Ministr se nechává manipulovat zájmovými skupinami. Takový malý organizovaný zloči napříč všemi stupni politiky, komunální počínaje, republikovou konče.

Jako ve F-M i v Havířově půjde o ztrátu nedozírných následků, jen pro osobní prospěch několika osob zainteresovaných do těchto kejklí.

Takto se zastupuje zájem voličů...

2 0
možnosti

Škoda že obdobně hloupým směrem nešli i v Ostravě svinově a nezbourali taky celou budovu a nevybudovali namísto ní moderní přepravní termiál.

Zaklínadlo dnešní doby spolu s ekologií je MODERNÍ. A přitom by stačilo přistavět moderní terminál ke stávající budově, v původní vytvořit nákupní prostory typu obchodního domu a dovolím si tvrdit, že zisky by byly i nemalé zisky. Tento trend přemísťování nákupních prostor do výpravních hal je na západě zřejmý a je pochopitelný.

Bohužel u nás musíme každé nové nákupní středisko stavět dislokovaně od hlavního dění a přemlouvat obyvatele k jejich návštěvám. Pokud nebudou stavby pro veřejnost stavěny v místech k tomu nejpříhodnějších - tj. stavba v místech největší fluktuace lidí (nádraží, letiště etc), budou další nové projekty více a více zatěžovta nejen rozpočty, ale především životní prostředí díky gigantické výstavbě betonové džungle.

1 0
možnosti

A co kdyby si to koupil ten Zdeněk Žák, když je tak chytrej. Jako ministr určitě bral pěkný peníze.

1 0
možnosti

Žádnej příštřešek tam nebude, v něm se budou těžko prodávat jízdenky. Žákův slovník jsme se naučili dávno překládat. Nový terminál by údajně měl stát o kus dále, místo současných skladních budov. Tím pádem starou mohou zachovat - nechť ji tedy předají sdružení za záchranu a to na vlastní náklady budovu udržuje.

1 1
možnosti

Snadnější je bourat než tvořit, to platí také o udržování již postaveného.

Troufnu si tvrdit, že v případě vhodně vypracované žádosti do evropského dotačního programu by byly poskytnuty finance i na rekontrukci stávající budovy. Proč ale nejsou vypracovány a omílá se zavádějící mantra o čerpání na nové stavby (projekty) není až takovou záhadou. Lukrativní pozemky budou zřejmě účelově využity zájmovými skupinami, což ukáže opět až čas.

Snad nikdo lucidní nemůže věřit tomu, že je budova přestavována pro balho občanů. Občané se jasně vyjádřili ve smyslu zachování stávající budovy. Tedy jjsou zde jiné, zákulisní, osobně prospěchové zájmy, které jsou standardně v příkrém rozporu se zájmy občanů Havířova.

1 0
možnosti

H18o25n84z41a 31T11a90r

14. 3. 2014 18:09

Zbourají víc než 2/3 Havířovského Nádraží !!A to co zbude opraví za hluboce nadhodnocené peníze. Bude to jen nejdražší zastávka ČD pro 77000 Město v republice Něco jako ten Domov senioru a útulek pro psy , které mohly stát dva za ty peníze které to stálo.http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova. Lidé se budou divit až zjistí co za ty peníze postaví Malé, Předražené, Zfušované.

Odbavovací hala se mohla prodat ke komerčním učelům a zbytek  mohlo město/ČD  upravit na odbavovací halu.

Jak vnímají nádraží Havířov v zahraničí

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#93.76,-15.00,110.0

http://velvrev.net/post/5141486056/havirov-train-station-hall

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hav%C3%AD%C5%99ov,_vlakov%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_hala.JPG Krásně opravené nádraží Ostrava v noci září.R^ http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=508732&page=2

0 0
možnosti

Za zmíněným postupem magistrátu a ministerstva spatřuji zjištné chování osobního charakteru pro zúčastněné - rád bych se mýlil, leč nedávná historie ukazuje skutečné reálie.

Naskýtá se několik otázek. 1) zejména jakto, že je budova v tak špatném stavů, že oprava by byla nákladná. ČD jakožto firma s majoritním vlastníkem ČR svým nezodpovědným postupem (zanedbávání oprav) poškodila Českou republiku, kdy ČD řádně nespravovalo svůj majetek, který nechalo chátrat. Jaktože nezasáhly správní orgány a nenutily ČD k udržování svého majetku?

2) Proč se má bourat budova s rozsáhlým historickým významem k naši společnosti? Tato budova reprezentuje dobu jejího vzniku, vývoj architektury a mimoděk také charakterizuje soudobou společnost, tím, jak dnes vypadá, tj. projektuje chování a přístup soudobé společnosti k historickým památkám.

3) A základní otázká - qoi bono?

Politici nikdy nemluvili, nemluví a nebudou mluvit plnou pravdu o čemkoliv. Pravdou ale zůstává, že zbouráním této nádražní haly příjde nejen Havířov, ale celá ČR o památků nevyčíslitelných hodnot, kterou už nikdy nevrátí zpět.

Obdobně se ČR dobrovolně připravila o další památky - vzpomeňme na F-M (víceúčelová hala), NJ (tabačka) a mnoho dalších v ČR. Vždy stejné zaklínadlo, stavba je stará, neekologická, orpavy vyžadují výsoké náklady. Lidem ČR je veřejně lháno pro osobní benefity úředníků. Tito lidé nikdy nezastupovali zájmy občanů ČR, ale pouze své osobní zájmy. Ano, stavby byly mnohdy ve špatném technickém stavu. Je proto nutné se ptát, proč ke špatnému technickému stavu došlo. Jak vlastník spravoval svůj majetek, že dopustil situaci vyustit v takto žalostný konec. Ve všech případech spatřuji dlouhodobě promyšlené taktické postupy směřující od samého počátku k lidkvidaci cenných historických památek. Je také nutno se ptát. Neskonči stejně žalostně za dalších 20 let nyní nově plánované budovy? Když postupoval vlastník šlendriánský ke stávajícím památkám, jak máme věřit, že nedojde ke zbytečnému vynaložení.

1 0
možnosti

A98l44a34n 33Ř75e40p97k18a

14. 3. 2014 14:24

Stále ještě můžou ti chytrolíni zachraňovat Vítkovické nádraží, to je velice podobné a tam žádné plány nejsou (tedy kromě těch na prodej, z něhož snad ale sešlo).

0 0
možnosti

Ač nemám v lásce nátlakové skupiny, tito chytrolíny jednají pro dobro věci a není nutné je dehonestovat posměšnými texty.

Díky takovýmto chytrolínům zde v Evrpopě a ČR máme možnost obdivovat nesčetné množství památek.

Chápu, že pamtáky ala Havířovské a Vítkovické nádraží jsou pejorativně ocejchovány dobou vzniku a dle soudobého měřítka nemají právo na "život".

Bohužel jde pouze o emocionální rovinu, nikoliv racionální.

1 0
možnosti

Funkční architektura má sloužit lidem a ne lidé architektuře. Tato stavba již při uvedení do provozu  měla technické nedostatky( v zimě zima, v létě skleníkový efekt, nedostatečné větrání, málo míst na sezení, nedostatek parkovacích míst a obyvatelé městské části  Šumbark , se musí   celé nádraží obcházet  tzv. myší dírou, kde jezdí auta  - po dešti a noci  je to  adrenalinový zážitek) které se  jejím stářím jenom umocňují.

3 3
možnosti

H75o80n73z90a 61T65a89r

14. 3. 2014 18:26

Podchod lze prodloužit .Budova lze upravit aby byla bezbariérová. Zateplení pláště budovy a výměna zasklení zajistí tepelnou pohodu.A o tom je rekonstrukce Jenže lidé víc věří zájmovým skupinám které prosazují jen své obohacení a v Havířove to funguje výborně už hodně dlouho.

1 0
možnosti
Foto

D12a81v77i53d 65M41a63s45á10r

14. 3. 2014 10:10

Fascinuje mě, že pro zachování budovy jsou většinou ti, kteří tam byli možná tak jednou a nebo ho viděli jen na fotkách. Pro člověka, který tudy téměř denně prochází, je to však poněkud jiné. Smrad, špína, zima ... No prostě hnus velebnosti. A pokud by rekonstrukce vyšla dráž, jsem pro nové nádraží.

4 5
možnosti
Foto

D94a27v30i53d 47M18a15s16á60r

14. 3. 2014 10:11

A ještě doplním, že ta budova jako taková nic moc teda, ale to není podstatné.

2 5
možnosti

Na čo je (vojaku) treba kášňa (nádraží)? Ja som bol dobrý vojak a nikedy som kášně něpotreboval! Vziť krompača kášně rozbourovat!

Na čo také velké stromy?“ ukázal na několik stoletých cedrů, chráněných památkovým úřadem. „Popílit! Všetky popílit!

Čo bolo, to bolo, terazky som majorom (ministrem, primátorem...)!

5 0
možnosti

H79o92n76z64a 24T82a16r

15. 3. 2014 10:29

Pro nezasvěcené. Pan Primátor je bývalý voják s povolání .

Má velmi slušné vystupování ale s jeho názorem S větší části zbourat havířovské nádraží jednoznačně nesouhlasím.;-( Toto  rozhodnutí nemohl učinit jen jeden člověk to mohla rozhodnout jen skupina lidí.Na diskuzích někteří píší o tom proč jsou lidé proti zbouraní až tet . Jenže jde o to ze to mnozí to pokládali jen za špatný vtip jako události roku 1993 kdy se rozdělila republika [>-]

http://martin-vertesi.wz.cz/tvorba/clanky/osmanczyk.php

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Všichni odejdeme. Možná až do Evropy. Ukrajinci z frontových měst řeší, co dál

21. března 2024

Premium Fronta se blíží. A ve městech, které jsou jí na dosah, žijí statisíce Ukrajinců. Jak blízkost bojů...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejen Liberty. Krize drtí všechny moravskoslezské hutní společnosti

22. března 2024  15:53

Těžké časy nyní nezažívá jen ostravská společnost Liberty, ale i ostatní hutní firmy v kraji....

Hokejisté Olomouce hlásí první posilu, získali vítkovického útočníka Fridricha

28. března 2024  13:31

První posilou hokejistů Olomouce pro příští extraligovou sezonu se stal útočník Petr Fridrich....

Místo Doněcka Dnipro. Ostrava si na Ukrajině vybrala nové partnerské město

28. března 2024  11:44

Partnerským městem Ostravy již není Doněck, ale nově ukrajinské Dnipro. Rozhodli o tom zastupitelé...

Jízda na čtyřkolce skončila pro dva muže na Bruntálsku havárií a zraněním

28. března 2024  5:44

Ke dvě zraněným mužům spěchali ve středu odpoledne záchranáři na Bruntálsku. Oba vyjeli na...

Grossmannovu vilu opravili do původní podoby, v dubnu se otevře návštěvníkům

27. března 2024  16:16

Rekonstrukce reprezentativní ostravské Grossmannovy vily skončila. Návštěvníci si budou moci...