Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemám o čem debatovat, řekl ministr. Havířovská nádražní hala zmizí

S nepořízenou odešli ze schůzky s ministrem dopravy a jeho náměstkem architekti usilující o zachování vlakového nádraží v Havířově. Ministr Antonín Prachař jim sdělil, že nemá o čem debatovat a že výpravní hala půjde k zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H81o29n89z16a 62T61a39r 3499382984422

Každý hlas se počítá [>-]

www.peticehavirov.cz

http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html

0/0
18.3.2014 22:56

R90a25d23o52v11a81n 61D53l30u14g85o21s94z 3246411938376

Kdopak asi čeká a lukrativí prostory? Ministr se nechává manipulovat zájmovými skupinami. Takový malý organizovaný zloči napříč všemi stupni politiky, komunální počínaje, republikovou konče.

Jako ve F-M i v Havířově půjde o ztrátu nedozírných následků, jen pro osobní prospěch několika osob zainteresovaných do těchto kejklí.

Takto se zastupuje zájem voličů...

+2/0
15.3.2014 16:43

H69o40n17z48a 65T46a23r 3869642334552

Starší video s netu R^

www.youtube.com

+1/0
15.3.2014 10:00

R65a67d47o43v79a24n 68D84l48u78g84o39s78z 3166501548386

Škoda že obdobně hloupým směrem nešli i v Ostravě svinově a nezbourali taky celou budovu a nevybudovali namísto ní moderní přepravní termiál.

Zaklínadlo dnešní doby spolu s ekologií je MODERNÍ. A přitom by stačilo přistavět moderní terminál ke stávající budově, v původní vytvořit nákupní prostory typu obchodního domu a dovolím si tvrdit, že zisky by byly i nemalé zisky. Tento trend přemísťování nákupních prostor do výpravních hal je na západě zřejmý a je pochopitelný.

Bohužel u nás musíme každé nové nákupní středisko stavět dislokovaně od hlavního dění a přemlouvat obyvatele k jejich návštěvám. Pokud nebudou stavby pro veřejnost stavěny v místech k tomu nejpříhodnějších - tj. stavba v místech největší fluktuace lidí (nádraží, letiště etc), budou další nové projekty více a více zatěžovta nejen rozpočty, ale především životní prostředí díky gigantické výstavbě betonové džungle.

+1/0
15.3.2014 16:51

J28o18s54e19f 41Š35e63m26e13l27í58k 7309851820697

A co kdyby si to koupil ten Zdeněk Žák, když je tak chytrej. Jako ministr určitě bral pěkný peníze.

+1/0
14.3.2014 20:38

M73a23r86e82k 89M97a56r70t68i74n 8369894356590

Žádnej příštřešek tam nebude, v něm se budou těžko prodávat jízdenky. Žákův slovník jsme se naučili dávno překládat. Nový terminál by údajně měl stát o kus dále, místo současných skladních budov. Tím pádem starou mohou zachovat - nechť ji tedy předají sdružení za záchranu a to na vlastní náklady budovu udržuje.

+1/−1
14.3.2014 19:04

R91a79d79o96v44a12n 35D54l48u25g22o18s25z 3716691588536

Snadnější je bourat než tvořit, to platí také o udržování již postaveného.

Troufnu si tvrdit, že v případě vhodně vypracované žádosti do evropského dotačního programu by byly poskytnuty finance i na rekontrukci stávající budovy. Proč ale nejsou vypracovány a omílá se zavádějící mantra o čerpání na nové stavby (projekty) není až takovou záhadou. Lukrativní pozemky budou zřejmě účelově využity zájmovými skupinami, což ukáže opět až čas.

Snad nikdo lucidní nemůže věřit tomu, že je budova přestavována pro balho občanů. Občané se jasně vyjádřili ve smyslu zachování stávající budovy. Tedy jjsou zde jiné, zákulisní, osobně prospěchové zájmy, které jsou standardně v příkrém rozporu se zájmy občanů Havířova.

+1/0
15.3.2014 16:56

H23o25n68z35a 61T57a29r 3689552574432

Zbourají víc než 2/3 Havířovského Nádraží !!A to co zbude opraví za hluboce nadhodnocené peníze. Bude to jen nejdražší zastávka ČD pro 77000 Město v republice Něco jako ten Domov senioru a útulek pro psy , které mohly stát dva za ty peníze které to stálo. www.kduhavirov.cz Lidé se budou divit až zjistí co za ty peníze postaví Malé, Předražené, Zfušované.

Odbavovací hala se mohla prodat ke komerčním učelům a zbytek  mohlo město/ČD  upravit na odbavovací halu.

Jak vnímají nádraží Havířov v zahraničí

www.360cities.net#93.76,-15.00,110.0

velvrev.net

commons.wikimedia.org:Hav%C3%AD%C5%99ov,_vlakov%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_hala.JPG Krásně opravené nádraží Ostrava v noci září.R^ www.skyscrapercity.com;page=2

0/0
14.3.2014 18:09

R40a31d57o44v65a68n 41D58l82u93g94o57s19z 3816421178856

Za zmíněným postupem magistrátu a ministerstva spatřuji zjištné chování osobního charakteru pro zúčastněné - rád bych se mýlil, leč nedávná historie ukazuje skutečné reálie.

Naskýtá se několik otázek. 1) zejména jakto, že je budova v tak špatném stavů, že oprava by byla nákladná. ČD jakožto firma s majoritním vlastníkem ČR svým nezodpovědným postupem (zanedbávání oprav) poškodila Českou republiku, kdy ČD řádně nespravovalo svůj majetek, který nechalo chátrat. Jaktože nezasáhly správní orgány a nenutily ČD k udržování svého majetku?

2) Proč se má bourat budova s rozsáhlým historickým významem k naši společnosti? Tato budova reprezentuje dobu jejího vzniku, vývoj architektury a mimoděk také charakterizuje soudobou společnost, tím, jak dnes vypadá, tj. projektuje chování a přístup soudobé společnosti k historickým památkám.

3) A základní otázká - qoi bono?

Politici nikdy nemluvili, nemluví a nebudou mluvit plnou pravdu o čemkoliv. Pravdou ale zůstává, že zbouráním této nádražní haly příjde nejen Havířov, ale celá ČR o památků nevyčíslitelných hodnot, kterou už nikdy nevrátí zpět.

Obdobně se ČR dobrovolně připravila o další památky - vzpomeňme na F-M (víceúčelová hala), NJ (tabačka) a mnoho dalších v ČR. Vždy stejné zaklínadlo, stavba je stará, neekologická, orpavy vyžadují výsoké náklady. Lidem ČR je veřejně lháno pro osobní benefity úředníků. Tito lidé nikdy nezastupovali zájmy občanů ČR, ale pouze své osobní zájmy. Ano, stavby byly mnohdy ve špatném technickém stavu. Je proto nutné se ptát, proč ke špatnému technickému stavu došlo. Jak vlastník spravoval svůj majetek, že dopustil situaci vyustit v takto žalostný konec. Ve všech případech spatřuji dlouhodobě promyšlené taktické postupy směřující od samého počátku k lidkvidaci cenných historických památek. Je také nutno se ptát. Neskonči stejně žalostně za dalších 20 let nyní nově plánované budovy? Když postupoval vlastník šlendriánský ke stávajícím památkám, jak máme věřit, že nedojde ke zbytečnému vynaložení.

+1/0
15.3.2014 17:18

R55a94d31o26v29a59n 23D80l19u87g31o30s36z 3826291428986

financi na nové stavby, které vlastník nebude spravovat a za 20 let opět nezbourá?

+1/0
15.3.2014 17:20

A91l90a94n 52Ř62e66p38k38a 4375946

Stále ještě můžou ti chytrolíni zachraňovat Vítkovické nádraží, to je velice podobné a tam žádné plány nejsou (tedy kromě těch na prodej, z něhož snad ale sešlo).

0/0
14.3.2014 14:24

R78a59d98o92v12a73n 35D73l96u48g60o96s23z 3716881698476

Ač nemám v lásce nátlakové skupiny, tito chytrolíny jednají pro dobro věci a není nutné je dehonestovat posměšnými texty.

Díky takovýmto chytrolínům zde v Evrpopě a ČR máme možnost obdivovat nesčetné množství památek.

Chápu, že pamtáky ala Havířovské a Vítkovické nádraží jsou pejorativně ocejchovány dobou vzniku a dle soudobého měřítka nemají právo na "život".

Bohužel jde pouze o emocionální rovinu, nikoliv racionální.

+1/0
15.3.2014 17:25

V25ě38r33a 79Š24a47f31r60a22n80o12v36á 7622317330377

Funkční architektura má sloužit lidem a ne lidé architektuře. Tato stavba již při uvedení do provozu  měla technické nedostatky( v zimě zima, v létě skleníkový efekt, nedostatečné větrání, málo míst na sezení, nedostatek parkovacích míst a obyvatelé městské části  Šumbark , se musí   celé nádraží obcházet  tzv. myší dírou, kde jezdí auta  - po dešti a noci  je to  adrenalinový zážitek) které se  jejím stářím jenom umocňují.

+3/−3
14.3.2014 12:50

H63o69n27z51a 58T91a91r 3409142684422

Podchod lze prodloužit .Budova lze upravit aby byla bezbariérová. Zateplení pláště budovy a výměna zasklení zajistí tepelnou pohodu.A o tom je rekonstrukce Jenže lidé víc věří zájmovým skupinám které prosazují jen své obohacení a v Havířove to funguje výborně už hodně dlouho.

+1/0
14.3.2014 18:26
Foto

D16a88v27i69d 78M64a28s76á41r 9232323892897

Fascinuje mě, že pro zachování budovy jsou většinou ti, kteří tam byli možná tak jednou a nebo ho viděli jen na fotkách. Pro člověka, který tudy téměř denně prochází, je to však poněkud jiné. Smrad, špína, zima ... No prostě hnus velebnosti. A pokud by rekonstrukce vyšla dráž, jsem pro nové nádraží.

+4/−5
14.3.2014 10:10
Foto

D61a77v72i49d 54M58a59s27á98r 9842423692627

A ještě doplním, že ta budova jako taková nic moc teda, ale to není podstatné.

+2/−5
14.3.2014 10:11

R16a26d90o11v69a20n 95D94l71u68g29o49s97z 3666291258446

Takové budovy lidlu, tesca, kauflandu, intersparu, albertu atd. to je výkvět moderní architektury.

0/0
15.3.2014 17:30

A19l92a89n 61Ř33e80p60k78a 4175246

A za to, že máte pravdu Vás mínuskují ;-);-D

+1/−1
14.3.2014 14:23

R78a80d37o25v76a24n 30D15l11u76g55o80s62z 3366821458866

Je nutné položit dotaz soudobému vedení ČD, proč nechali zajít situaci tak daleko, že je v budově smrad, špína a zima. ČD si neplní úlohu správce majetku a svou nečinnosti se snaží poštvat lidi proti budově, která za nic nemůže.

Hlavním vinikem není a nikdy nemůže být samotná budova. Hlavním vinikem jsou ČD, které neplnily funkci řádného správce státního majetku a nechaly zajít svou nečinnosti, neopravami budovu do stavu, ve kterém se momentálně nalézá.

Ad rekonstrukce - i na rekonstrukce stávajícího nádraží lze využít dotační tituly evr. strukt. fondů. O tom se nějak podivně taktně mlčí. Rozhodně by tedy oprava nevyšla dráž.

+1/0
15.3.2014 17:29

H71o79n44z61a 63T54a40r 3649912714942

Mě zase fascinuje to jak je lidem lhostejné ze budova postavená s kvalitních materiálů která stala obrovské peníze se jen ta zbourá .Přitom muže po rekonstrukci dlouho sloužit dál !!.

Je mi jasné ze prostý člověk to neřeší Jeho hlavně zajímá kolik stojí pivo v hospodě a chleba v Kauflavdu  ;-(

havirov

expo58.blogspot.cz

www.360cities.net#107.46,-17.60,109.3

www.kduhavirov.cz

0/0
19.3.2014 9:19

M86a10r56e90k 75K29o43s71t89e17l50e41c82k86ý 6483866288

Na čo je (vojaku) treba kášňa (nádraží)? Ja som bol dobrý vojak a nikedy som kášně něpotreboval! Vziť krompača kášně rozbourovat!

Na čo také velké stromy?“ ukázal na několik stoletých cedrů, chráněných památkovým úřadem. „Popílit! Všetky popílit!

Čo bolo, to bolo, terazky som majorom (ministrem, primátorem...)!

+5/0
14.3.2014 8:58

H42o78n69z56a 31T13a14r 3979542864952

Pro nezasvěcené. Pan Primátor je bývalý voják s povolání .

Má velmi slušné vystupování ale s jeho názorem S větší části zbourat havířovské nádraží jednoznačně nesouhlasím.;-( Toto  rozhodnutí nemohl učinit jen jeden člověk to mohla rozhodnout jen skupina lidí.Na diskuzích někteří píší o tom proč jsou lidé proti zbouraní až tet . Jenže jde o to ze to mnozí to pokládali jen za špatný vtip jako události roku 1993 kdy se rozdělila republika [>-]

martin

+1/0
15.3.2014 10:29

M45a50r53t95i79n 67K50u55l45i90š 4876906416946

Ve Stuttgartu jim za války spojenci nádraží kompletně rozbombardovali. A svěe div se - místní pak postavili úplně přesnou kopii. Škoda že tam tehdy neměli nějakýho takovýho Babišova chytrolína, mohli tam místo toho mít daleko "lepší" parkoviště.

No a že z toho jsou nadšený zástupci města, je jasný. Dokážu si představit, jak se jim lesknou dolarový esíčka v očích, když slyší mantru "DOTACE". Kolikpak z nich má asi firmy, který se na tom budou podílet?

+9/−1
14.3.2014 8:52

T44o40m79á14š 24B28a91y64e33r 1234591874181

"Zachod... zachod zbourame. Tasky dovezeme z NSR. A dvorek vybetonujeme." Skoda te budovy.

+9/−1
14.3.2014 8:24

P48a23v37e58l 95V58i86n49k85l12e52r 1860955890138

No stará budova je komunistický hnus, nové vypadá fajnově, spíš se divím, ti co protestují, že jim dobrovolně chtějí postavit nové nádraží!!

+1/−7
14.3.2014 8:23

E46r73i45k 98Ž12l15u75v66a 3236193629557

komunistický? ;-D, pokud se vám nelíbí, tak snad mezinárodní hnus...

+5/0
14.3.2014 8:25

H11o10n20z73a 91T64a48r 3589902224762

Je to západní styl né východní !.Mate to kapánek pomýlené . Chápu .Pro prostého člověka je vše co bylo postaveno před rokem 1989 je komunistický.

www.ceskatelevize.cz

www.360cities.net#473.61,-81.46,110.0

+1/0
14.3.2014 18:46

J37a13n 32B56o31h12a31t17ý 7647400518772

Mně ta stará budova nijak nevadí, vypadá celkem elegantně. Podle mě nahrazovat něco, co funguje, je především v dnešní době úspor a chybějících peněz na rozpadající se infrastrukturu poněkud luxus. Ale je otázka, jestli nádraží je schopno vyhovět dnešní potřebám z hlediska provozu.

+7/−1
14.3.2014 8:22

R30o69m72a90n 27S45t76o63n22e96k 1569803739281

jenže ona moc nefunguje:-) byl jste někdy uvnitř? je to docela zážitek,jeden zaplivaný putyk. všechno je špinavé, a celé to prostředí vypadá dost hrozně !!tohle nádraží potřebuje bud demolici nebo dost zásadní rekonstrukci

+3/0
14.3.2014 9:39

J88a43r33o50s88l12a35v 10N53ě43m62e56c 7833544450

Nefunguje, jelikož ji vlastník nechává dlouhodobě neudržovanou. Na špínu stačí hadr a rejžák, ne bagr! ... ale chápu takovou triviálnost, jako že špína lze uklidit v této době nikdo nemyslí, že ;-)

+7/−2
14.3.2014 10:46

P80a59v32e53l 77Z18a51j83í98č17e16k 8224910166640

jenze dneska je progresivni misto hadry pouzivat bagr, vrcholem progresivniho stavitelstvi a umeni politiku je myslim fukusima nebo jak se to tam jmenuje

+1/−1
14.3.2014 11:10

R21a15d21o54v47a18n 19D18l59u77g59o40s36z 3496501388426

Za dlouhodobou nečinnost správce budovy nemůže budova samotná. Je-li nyní budova ve stavu v jakém je, mám značné obavy, že stejně dopadne i nově postavené soukoli budov. Prostě, pokud se nebude opravovat, bude také špinavé, smradlavé a nevytápěné. Není to o budově, ale o přístupu majitele, který se snaží cestující přesvědčit o hlouposti ale budova je špatná, koukejte na nepořádek. V celém jednání ČD a města spatřuji zjištné postupy v zájmu svého soukromého obohacení.

0/0
15.3.2014 17:35

L50i62b68o62r 92T33y88m73e53š 8615728287449

Zprominutím ta nová koncepce je podle mne hnus. To původní stavba má daleko lepší vzhled. Není všechno nové lepší...

+15/−3
14.3.2014 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.