Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemám o čem debatovat, řekl ministr. Havířovská nádražní hala zmizí

S nepořízenou odešli ze schůzky s ministrem dopravy a jeho náměstkem architekti usilující o zachování vlakového nádraží v Havířově. Ministr Antonín Prachař jim sdělil, že nemá o čem debatovat a že výpravní hala půjde k zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H26o98n77z37a 67T66a24r 3449722104632

Každý hlas se počítá [>-]

http://www.peticehavirov.cz/

http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html

0/0
18.3.2014 22:56

R18a84d38o50v65a95n 30D41l89u62g93o69s94z 3796101778486

Kdopak asi čeká a lukrativí prostory? Ministr se nechává manipulovat zájmovými skupinami. Takový malý organizovaný zloči napříč všemi stupni politiky, komunální počínaje, republikovou konče.

Jako ve F-M i v Havířově půjde o ztrátu nedozírných následků, jen pro osobní prospěch několika osob zainteresovaných do těchto kejklí.

Takto se zastupuje zájem voličů...

+2/0
15.3.2014 16:43

H16o15n84z80a 84T25a91r 3409362834662

Starší video s netu R^

https://www.youtube.com/watch?v=zBklOPi8obo

+1/0
15.3.2014 10:00

R18a81d24o44v31a37n 22D61l73u54g47o35s41z 3806111898326

Škoda že obdobně hloupým směrem nešli i v Ostravě svinově a nezbourali taky celou budovu a nevybudovali namísto ní moderní přepravní termiál.

Zaklínadlo dnešní doby spolu s ekologií je MODERNÍ. A přitom by stačilo přistavět moderní terminál ke stávající budově, v původní vytvořit nákupní prostory typu obchodního domu a dovolím si tvrdit, že zisky by byly i nemalé zisky. Tento trend přemísťování nákupních prostor do výpravních hal je na západě zřejmý a je pochopitelný.

Bohužel u nás musíme každé nové nákupní středisko stavět dislokovaně od hlavního dění a přemlouvat obyvatele k jejich návštěvám. Pokud nebudou stavby pro veřejnost stavěny v místech k tomu nejpříhodnějších - tj. stavba v místech největší fluktuace lidí (nádraží, letiště etc), budou další nové projekty více a více zatěžovta nejen rozpočty, ale především životní prostředí díky gigantické výstavbě betonové džungle.

+1/0
15.3.2014 16:51

J39o82s57e66f 87Š74e37m66e24l82í33k 7699461190397

A co kdyby si to koupil ten Zdeněk Žák, když je tak chytrej. Jako ministr určitě bral pěkný peníze.

+1/0
14.3.2014 20:38

M21a63r33e17k 48M59a47r66t67i48n 8139924686780

Žádnej příštřešek tam nebude, v něm se budou těžko prodávat jízdenky. Žákův slovník jsme se naučili dávno překládat. Nový terminál by údajně měl stát o kus dále, místo současných skladních budov. Tím pádem starou mohou zachovat - nechť ji tedy předají sdružení za záchranu a to na vlastní náklady budovu udržuje.

+1/−1
14.3.2014 19:04

R52a98d82o34v68a11n 52D36l98u29g16o85s76z 3166531878916

Snadnější je bourat než tvořit, to platí také o udržování již postaveného.

Troufnu si tvrdit, že v případě vhodně vypracované žádosti do evropského dotačního programu by byly poskytnuty finance i na rekontrukci stávající budovy. Proč ale nejsou vypracovány a omílá se zavádějící mantra o čerpání na nové stavby (projekty) není až takovou záhadou. Lukrativní pozemky budou zřejmě účelově využity zájmovými skupinami, což ukáže opět až čas.

Snad nikdo lucidní nemůže věřit tomu, že je budova přestavována pro balho občanů. Občané se jasně vyjádřili ve smyslu zachování stávající budovy. Tedy jjsou zde jiné, zákulisní, osobně prospěchové zájmy, které jsou standardně v příkrém rozporu se zájmy občanů Havířova.

+1/0
15.3.2014 16:56

H37o45n17z24a 77T57a92r 3519712904252

Zbourají víc než 2/3 Havířovského Nádraží !!A to co zbude opraví za hluboce nadhodnocené peníze. Bude to jen nejdražší zastávka ČD pro 77000 Město v republice Něco jako ten Domov senioru a útulek pro psy , které mohly stát dva za ty peníze které to stálo.http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova. Lidé se budou divit až zjistí co za ty peníze postaví Malé, Předražené, Zfušované.

Odbavovací hala se mohla prodat ke komerčním učelům a zbytek  mohlo město/ČD  upravit na odbavovací halu.

Jak vnímají nádraží Havířov v zahraničí

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#93.76,-15.00,110.0

http://velvrev.net/post/5141486056/havirov-train-station-hall

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hav%C3%AD%C5%99ov,_vlakov%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_hala.JPG Krásně opravené nádraží Ostrava v noci září.R^ http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=508732&page=2

0/0
14.3.2014 18:09

R89a28d83o81v67a86n 71D83l49u44g76o18s85z 3836631138116

Za zmíněným postupem magistrátu a ministerstva spatřuji zjištné chování osobního charakteru pro zúčastněné - rád bych se mýlil, leč nedávná historie ukazuje skutečné reálie.

Naskýtá se několik otázek. 1) zejména jakto, že je budova v tak špatném stavů, že oprava by byla nákladná. ČD jakožto firma s majoritním vlastníkem ČR svým nezodpovědným postupem (zanedbávání oprav) poškodila Českou republiku, kdy ČD řádně nespravovalo svůj majetek, který nechalo chátrat. Jaktože nezasáhly správní orgány a nenutily ČD k udržování svého majetku?

2) Proč se má bourat budova s rozsáhlým historickým významem k naši společnosti? Tato budova reprezentuje dobu jejího vzniku, vývoj architektury a mimoděk také charakterizuje soudobou společnost, tím, jak dnes vypadá, tj. projektuje chování a přístup soudobé společnosti k historickým památkám.

3) A základní otázká - qoi bono?

Politici nikdy nemluvili, nemluví a nebudou mluvit plnou pravdu o čemkoliv. Pravdou ale zůstává, že zbouráním této nádražní haly příjde nejen Havířov, ale celá ČR o památků nevyčíslitelných hodnot, kterou už nikdy nevrátí zpět.

Obdobně se ČR dobrovolně připravila o další památky - vzpomeňme na F-M (víceúčelová hala), NJ (tabačka) a mnoho dalších v ČR. Vždy stejné zaklínadlo, stavba je stará, neekologická, orpavy vyžadují výsoké náklady. Lidem ČR je veřejně lháno pro osobní benefity úředníků. Tito lidé nikdy nezastupovali zájmy občanů ČR, ale pouze své osobní zájmy. Ano, stavby byly mnohdy ve špatném technickém stavu. Je proto nutné se ptát, proč ke špatnému technickému stavu došlo. Jak vlastník spravoval svůj majetek, že dopustil situaci vyustit v takto žalostný konec. Ve všech případech spatřuji dlouhodobě promyšlené taktické postupy směřující od samého počátku k lidkvidaci cenných historických památek. Je také nutno se ptát. Neskonči stejně žalostně za dalších 20 let nyní nově plánované budovy? Když postupoval vlastník šlendriánský ke stávajícím památkám, jak máme věřit, že nedojde ke zbytečnému vynaložení.

+1/0
15.3.2014 17:18

R61a81d41o22v78a55n 75D57l61u64g73o50s89z 3816961208376

financi na nové stavby, které vlastník nebude spravovat a za 20 let opět nezbourá?

+1/0
15.3.2014 17:20
Foto

A46l80a44n 34Ř28e88p44k69a 4485566

Stále ještě můžou ti chytrolíni zachraňovat Vítkovické nádraží, to je velice podobné a tam žádné plány nejsou (tedy kromě těch na prodej, z něhož snad ale sešlo).

0/0
14.3.2014 14:24

R59a37d30o39v24a54n 91D89l88u59g12o21s71z 3186331168326

Ač nemám v lásce nátlakové skupiny, tito chytrolíny jednají pro dobro věci a není nutné je dehonestovat posměšnými texty.

Díky takovýmto chytrolínům zde v Evrpopě a ČR máme možnost obdivovat nesčetné množství památek.

Chápu, že pamtáky ala Havířovské a Vítkovické nádraží jsou pejorativně ocejchovány dobou vzniku a dle soudobého měřítka nemají právo na "život".

Bohužel jde pouze o emocionální rovinu, nikoliv racionální.

+1/0
15.3.2014 17:25

V96ě42r58a 62Š79a96f58r47a82n67o75v43á 7922967520397

Funkční architektura má sloužit lidem a ne lidé architektuře. Tato stavba již při uvedení do provozu  měla technické nedostatky( v zimě zima, v létě skleníkový efekt, nedostatečné větrání, málo míst na sezení, nedostatek parkovacích míst a obyvatelé městské části  Šumbark , se musí   celé nádraží obcházet  tzv. myší dírou, kde jezdí auta  - po dešti a noci  je to  adrenalinový zážitek) které se  jejím stářím jenom umocňují.

+3/−3
14.3.2014 12:50

H97o25n30z40a 35T59a95r 3979912174602

Podchod lze prodloužit .Budova lze upravit aby byla bezbariérová. Zateplení pláště budovy a výměna zasklení zajistí tepelnou pohodu.A o tom je rekonstrukce Jenže lidé víc věří zájmovým skupinám které prosazují jen své obohacení a v Havířove to funguje výborně už hodně dlouho.

+1/0
14.3.2014 18:26
Foto

D34a35v18i36d 10M21a66s46á37r 9882933792397

Fascinuje mě, že pro zachování budovy jsou většinou ti, kteří tam byli možná tak jednou a nebo ho viděli jen na fotkách. Pro člověka, který tudy téměř denně prochází, je to však poněkud jiné. Smrad, špína, zima ... No prostě hnus velebnosti. A pokud by rekonstrukce vyšla dráž, jsem pro nové nádraží.

+4/−5
14.3.2014 10:10
Foto

D70a91v41i85d 25M56a95s61á59r 9802723912137

A ještě doplním, že ta budova jako taková nic moc teda, ale to není podstatné.

+2/−5
14.3.2014 10:11

R74a95d46o45v60a70n 72D46l34u22g73o41s74z 3316351598246

Takové budovy lidlu, tesca, kauflandu, intersparu, albertu atd. to je výkvět moderní architektury.

0/0
15.3.2014 17:30
Foto

A49l14a45n 90Ř69e43p28k20a 4825446

A za to, že máte pravdu Vás mínuskují ;-);-D

+1/−1
14.3.2014 14:23

R20a97d73o53v44a43n 95D46l69u98g90o38s33z 3176911458796

Je nutné položit dotaz soudobému vedení ČD, proč nechali zajít situaci tak daleko, že je v budově smrad, špína a zima. ČD si neplní úlohu správce majetku a svou nečinnosti se snaží poštvat lidi proti budově, která za nic nemůže.

Hlavním vinikem není a nikdy nemůže být samotná budova. Hlavním vinikem jsou ČD, které neplnily funkci řádného správce státního majetku a nechaly zajít svou nečinnosti, neopravami budovu do stavu, ve kterém se momentálně nalézá.

Ad rekonstrukce - i na rekonstrukce stávajícího nádraží lze využít dotační tituly evr. strukt. fondů. O tom se nějak podivně taktně mlčí. Rozhodně by tedy oprava nevyšla dráž.

+1/0
15.3.2014 17:29

H66o53n49z35a 70T12a44r 3409682564222

Mě zase fascinuje to jak je lidem lhostejné ze budova postavená s kvalitních materiálů která stala obrovské peníze se jen ta zbourá .Přitom muže po rekonstrukci dlouho sloužit dál !!.

Je mi jasné ze prostý člověk to neřeší Jeho hlavně zajímá kolik stojí pivo v hospodě a chleba v Kauflavdu  ;-(

http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi

http://expo58.blogspot.cz/2010/08/nadrazi-v-havirove.html

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3

http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova

0/0
19.3.2014 9:19

M15a62r28e35k 76K35o61s48t60e67l38e97c77k84ý 6643596338

Na čo je (vojaku) treba kášňa (nádraží)? Ja som bol dobrý vojak a nikedy som kášně něpotreboval! Vziť krompača kášně rozbourovat!

Na čo také velké stromy?“ ukázal na několik stoletých cedrů, chráněných památkovým úřadem. „Popílit! Všetky popílit!

Čo bolo, to bolo, terazky som majorom (ministrem, primátorem...)!

+5/0
14.3.2014 8:58

H21o79n38z97a 33T63a60r 3659422194492

Pro nezasvěcené. Pan Primátor je bývalý voják s povolání .

Má velmi slušné vystupování ale s jeho názorem S větší části zbourat havířovské nádraží jednoznačně nesouhlasím.;-( Toto  rozhodnutí nemohl učinit jen jeden člověk to mohla rozhodnout jen skupina lidí.Na diskuzích někteří píší o tom proč jsou lidé proti zbouraní až tet . Jenže jde o to ze to mnozí to pokládali jen za špatný vtip jako události roku 1993 kdy se rozdělila republika [>-]

http://martin-vertesi.wz.cz/tvorba/clanky/osmanczyk.php

+1/0
15.3.2014 10:29

M94a38r22t75i85n 83K41u16l80i65š 4606976546526

Ve Stuttgartu jim za války spojenci nádraží kompletně rozbombardovali. A svěe div se - místní pak postavili úplně přesnou kopii. Škoda že tam tehdy neměli nějakýho takovýho Babišova chytrolína, mohli tam místo toho mít daleko "lepší" parkoviště.

No a že z toho jsou nadšený zástupci města, je jasný. Dokážu si představit, jak se jim lesknou dolarový esíčka v očích, když slyší mantru "DOTACE". Kolikpak z nich má asi firmy, který se na tom budou podílet?

+9/−1
14.3.2014 8:52

T84o21m38á55š 70B50a15y51e21r 1294871284231

"Zachod... zachod zbourame. Tasky dovezeme z NSR. A dvorek vybetonujeme." Skoda te budovy.

+9/−1
14.3.2014 8:24

P80a98v66e69l 44V26i22n52k31l54e61r 1210935520588

No stará budova je komunistický hnus, nové vypadá fajnově, spíš se divím, ti co protestují, že jim dobrovolně chtějí postavit nové nádraží!!

+1/−7
14.3.2014 8:23

E78r66i59k 81Ž82l55u47v51a 3326193709687

komunistický? ;-D, pokud se vám nelíbí, tak snad mezinárodní hnus...

+5/0
14.3.2014 8:25

H44o53n26z92a 86T67a69r 3599172234942

Je to západní styl né východní !.Mate to kapánek pomýlené . Chápu .Pro prostého člověka je vše co bylo postaveno před rokem 1989 je komunistický.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#473.61,-81.46,110.0

+1/0
14.3.2014 18:46

J26a81n 42B98o62h66a75t43ý 7767960568712

Mně ta stará budova nijak nevadí, vypadá celkem elegantně. Podle mě nahrazovat něco, co funguje, je především v dnešní době úspor a chybějících peněz na rozpadající se infrastrukturu poněkud luxus. Ale je otázka, jestli nádraží je schopno vyhovět dnešní potřebám z hlediska provozu.

+7/−1
14.3.2014 8:22

R53o68m15a44n 67S42t57o44n59e73k 1569773989141

jenže ona moc nefunguje:-) byl jste někdy uvnitř? je to docela zážitek,jeden zaplivaný putyk. všechno je špinavé, a celé to prostředí vypadá dost hrozně !!tohle nádraží potřebuje bud demolici nebo dost zásadní rekonstrukci

+3/0
14.3.2014 9:39

J60a74r53o33s92l50a65v 70N43ě10m49e55c 7843844560

Nefunguje, jelikož ji vlastník nechává dlouhodobě neudržovanou. Na špínu stačí hadr a rejžák, ne bagr! ... ale chápu takovou triviálnost, jako že špína lze uklidit v této době nikdo nemyslí, že ;-)

+7/−2
14.3.2014 10:46

P75a92v71e86l 80Z72a33j80í32č12e26k 8594780456510

jenze dneska je progresivni misto hadry pouzivat bagr, vrcholem progresivniho stavitelstvi a umeni politiku je myslim fukusima nebo jak se to tam jmenuje

+1/−1
14.3.2014 11:10

R34a64d98o57v15a11n 88D52l13u15g16o81s35z 3156941218576

Za dlouhodobou nečinnost správce budovy nemůže budova samotná. Je-li nyní budova ve stavu v jakém je, mám značné obavy, že stejně dopadne i nově postavené soukoli budov. Prostě, pokud se nebude opravovat, bude také špinavé, smradlavé a nevytápěné. Není to o budově, ale o přístupu majitele, který se snaží cestující přesvědčit o hlouposti ale budova je špatná, koukejte na nepořádek. V celém jednání ČD a města spatřuji zjištné postupy v zájmu svého soukromého obohacení.

0/0
15.3.2014 17:35

L71i86b82o79r 84T89y27m41e37š 8925318317759

Zprominutím ta nová koncepce je podle mne hnus. To původní stavba má daleko lepší vzhled. Není všechno nové lepší...

+15/−3
14.3.2014 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.