Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemám o čem debatovat, řekl ministr. Havířovská nádražní hala zmizí

S nepořízenou odešli ze schůzky s ministrem dopravy a jeho náměstkem architekti usilující o zachování vlakového nádraží v Havířově. Ministr Antonín Prachař jim sdělil, že nemá o čem debatovat a že výpravní hala půjde k zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H21o69n48z94a 98T54a88r 3429772674642

Každý hlas se počítá [>-]

http://www.peticehavirov.cz/

http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html

0/0
18.3.2014 22:56

R93a82d71o28v27a74n 47D62l17u87g18o84s60z 3936381608556

Kdopak asi čeká a lukrativí prostory? Ministr se nechává manipulovat zájmovými skupinami. Takový malý organizovaný zloči napříč všemi stupni politiky, komunální počínaje, republikovou konče.

Jako ve F-M i v Havířově půjde o ztrátu nedozírných následků, jen pro osobní prospěch několika osob zainteresovaných do těchto kejklí.

Takto se zastupuje zájem voličů...

+2/0
15.3.2014 16:43

H47o25n88z45a 73T31a76r 3359912174802

Starší video s netu R^

https://www.youtube.com/watch?v=zBklOPi8obo

+1/0
15.3.2014 10:00

R93a65d32o20v32a63n 47D88l58u37g40o88s23z 3616961478136

Škoda že obdobně hloupým směrem nešli i v Ostravě svinově a nezbourali taky celou budovu a nevybudovali namísto ní moderní přepravní termiál.

Zaklínadlo dnešní doby spolu s ekologií je MODERNÍ. A přitom by stačilo přistavět moderní terminál ke stávající budově, v původní vytvořit nákupní prostory typu obchodního domu a dovolím si tvrdit, že zisky by byly i nemalé zisky. Tento trend přemísťování nákupních prostor do výpravních hal je na západě zřejmý a je pochopitelný.

Bohužel u nás musíme každé nové nákupní středisko stavět dislokovaně od hlavního dění a přemlouvat obyvatele k jejich návštěvám. Pokud nebudou stavby pro veřejnost stavěny v místech k tomu nejpříhodnějších - tj. stavba v místech největší fluktuace lidí (nádraží, letiště etc), budou další nové projekty více a více zatěžovta nejen rozpočty, ale především životní prostředí díky gigantické výstavbě betonové džungle.

+1/0
15.3.2014 16:51

J83o87s11e70f 92Š42e94m61e77l28í29k 7609931920347

A co kdyby si to koupil ten Zdeněk Žák, když je tak chytrej. Jako ministr určitě bral pěkný peníze.

+1/0
14.3.2014 20:38

M66a65r68e50k 65M96a62r95t56i48n 8129274166360

Žádnej příštřešek tam nebude, v něm se budou těžko prodávat jízdenky. Žákův slovník jsme se naučili dávno překládat. Nový terminál by údajně měl stát o kus dále, místo současných skladních budov. Tím pádem starou mohou zachovat - nechť ji tedy předají sdružení za záchranu a to na vlastní náklady budovu udržuje.

+1/−1
14.3.2014 19:04

R75a83d76o83v72a50n 13D16l20u10g32o36s58z 3546451278376

Snadnější je bourat než tvořit, to platí také o udržování již postaveného.

Troufnu si tvrdit, že v případě vhodně vypracované žádosti do evropského dotačního programu by byly poskytnuty finance i na rekontrukci stávající budovy. Proč ale nejsou vypracovány a omílá se zavádějící mantra o čerpání na nové stavby (projekty) není až takovou záhadou. Lukrativní pozemky budou zřejmě účelově využity zájmovými skupinami, což ukáže opět až čas.

Snad nikdo lucidní nemůže věřit tomu, že je budova přestavována pro balho občanů. Občané se jasně vyjádřili ve smyslu zachování stávající budovy. Tedy jjsou zde jiné, zákulisní, osobně prospěchové zájmy, které jsou standardně v příkrém rozporu se zájmy občanů Havířova.

+1/0
15.3.2014 16:56

H63o43n15z31a 57T92a55r 3809162314902

Zbourají víc než 2/3 Havířovského Nádraží !!A to co zbude opraví za hluboce nadhodnocené peníze. Bude to jen nejdražší zastávka ČD pro 77000 Město v republice Něco jako ten Domov senioru a útulek pro psy , které mohly stát dva za ty peníze které to stálo.http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova. Lidé se budou divit až zjistí co za ty peníze postaví Malé, Předražené, Zfušované.

Odbavovací hala se mohla prodat ke komerčním učelům a zbytek  mohlo město/ČD  upravit na odbavovací halu.

Jak vnímají nádraží Havířov v zahraničí

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#93.76,-15.00,110.0

http://velvrev.net/post/5141486056/havirov-train-station-hall

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hav%C3%AD%C5%99ov,_vlakov%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_hala.JPG Krásně opravené nádraží Ostrava v noci září.R^ http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=508732&page=2

0/0
14.3.2014 18:09

R54a31d90o24v87a35n 12D44l52u76g30o51s30z 3606541678286

Za zmíněným postupem magistrátu a ministerstva spatřuji zjištné chování osobního charakteru pro zúčastněné - rád bych se mýlil, leč nedávná historie ukazuje skutečné reálie.

Naskýtá se několik otázek. 1) zejména jakto, že je budova v tak špatném stavů, že oprava by byla nákladná. ČD jakožto firma s majoritním vlastníkem ČR svým nezodpovědným postupem (zanedbávání oprav) poškodila Českou republiku, kdy ČD řádně nespravovalo svůj majetek, který nechalo chátrat. Jaktože nezasáhly správní orgány a nenutily ČD k udržování svého majetku?

2) Proč se má bourat budova s rozsáhlým historickým významem k naši společnosti? Tato budova reprezentuje dobu jejího vzniku, vývoj architektury a mimoděk také charakterizuje soudobou společnost, tím, jak dnes vypadá, tj. projektuje chování a přístup soudobé společnosti k historickým památkám.

3) A základní otázká - qoi bono?

Politici nikdy nemluvili, nemluví a nebudou mluvit plnou pravdu o čemkoliv. Pravdou ale zůstává, že zbouráním této nádražní haly příjde nejen Havířov, ale celá ČR o památků nevyčíslitelných hodnot, kterou už nikdy nevrátí zpět.

Obdobně se ČR dobrovolně připravila o další památky - vzpomeňme na F-M (víceúčelová hala), NJ (tabačka) a mnoho dalších v ČR. Vždy stejné zaklínadlo, stavba je stará, neekologická, orpavy vyžadují výsoké náklady. Lidem ČR je veřejně lháno pro osobní benefity úředníků. Tito lidé nikdy nezastupovali zájmy občanů ČR, ale pouze své osobní zájmy. Ano, stavby byly mnohdy ve špatném technickém stavu. Je proto nutné se ptát, proč ke špatnému technickému stavu došlo. Jak vlastník spravoval svůj majetek, že dopustil situaci vyustit v takto žalostný konec. Ve všech případech spatřuji dlouhodobě promyšlené taktické postupy směřující od samého počátku k lidkvidaci cenných historických památek. Je také nutno se ptát. Neskonči stejně žalostně za dalších 20 let nyní nově plánované budovy? Když postupoval vlastník šlendriánský ke stávajícím památkám, jak máme věřit, že nedojde ke zbytečnému vynaložení.

+1/0
15.3.2014 17:18

R39a48d18o60v38a21n 47D83l11u15g28o90s30z 3126661298226

financi na nové stavby, které vlastník nebude spravovat a za 20 let opět nezbourá?

+1/0
15.3.2014 17:20
Foto

A60l88a19n 17Ř47e32p52k11a 4735596

Stále ještě můžou ti chytrolíni zachraňovat Vítkovické nádraží, to je velice podobné a tam žádné plány nejsou (tedy kromě těch na prodej, z něhož snad ale sešlo).

0/0
14.3.2014 14:24

R42a91d83o69v12a34n 36D51l67u23g40o25s20z 3526401868306

Ač nemám v lásce nátlakové skupiny, tito chytrolíny jednají pro dobro věci a není nutné je dehonestovat posměšnými texty.

Díky takovýmto chytrolínům zde v Evrpopě a ČR máme možnost obdivovat nesčetné množství památek.

Chápu, že pamtáky ala Havířovské a Vítkovické nádraží jsou pejorativně ocejchovány dobou vzniku a dle soudobého měřítka nemají právo na "život".

Bohužel jde pouze o emocionální rovinu, nikoliv racionální.

+1/0
15.3.2014 17:25

V83ě52r31a 74Š63a31f18r98a65n58o20v90á 7252647590637

Funkční architektura má sloužit lidem a ne lidé architektuře. Tato stavba již při uvedení do provozu  měla technické nedostatky( v zimě zima, v létě skleníkový efekt, nedostatečné větrání, málo míst na sezení, nedostatek parkovacích míst a obyvatelé městské části  Šumbark , se musí   celé nádraží obcházet  tzv. myší dírou, kde jezdí auta  - po dešti a noci  je to  adrenalinový zážitek) které se  jejím stářím jenom umocňují.

+3/−3
14.3.2014 12:50

H60o15n90z26a 44T25a65r 3939602984162

Podchod lze prodloužit .Budova lze upravit aby byla bezbariérová. Zateplení pláště budovy a výměna zasklení zajistí tepelnou pohodu.A o tom je rekonstrukce Jenže lidé víc věří zájmovým skupinám které prosazují jen své obohacení a v Havířove to funguje výborně už hodně dlouho.

+1/0
14.3.2014 18:26
Foto

D81a45v77i65d 76M59a12s68á57r 9522843772697

Fascinuje mě, že pro zachování budovy jsou většinou ti, kteří tam byli možná tak jednou a nebo ho viděli jen na fotkách. Pro člověka, který tudy téměř denně prochází, je to však poněkud jiné. Smrad, špína, zima ... No prostě hnus velebnosti. A pokud by rekonstrukce vyšla dráž, jsem pro nové nádraží.

+4/−5
14.3.2014 10:10
Foto

D75a69v46i75d 26M59a51s57á79r 9602593472497

A ještě doplním, že ta budova jako taková nic moc teda, ale to není podstatné.

+2/−5
14.3.2014 10:11

R69a84d67o85v37a24n 64D25l36u63g86o91s43z 3406221958126

Takové budovy lidlu, tesca, kauflandu, intersparu, albertu atd. to je výkvět moderní architektury.

0/0
15.3.2014 17:30
Foto

A21l74a36n 31Ř50e73p77k89a 4765106

A za to, že máte pravdu Vás mínuskují ;-);-D

+1/−1
14.3.2014 14:23

R56a58d11o84v28a27n 36D89l27u10g70o25s70z 3236541488166

Je nutné položit dotaz soudobému vedení ČD, proč nechali zajít situaci tak daleko, že je v budově smrad, špína a zima. ČD si neplní úlohu správce majetku a svou nečinnosti se snaží poštvat lidi proti budově, která za nic nemůže.

Hlavním vinikem není a nikdy nemůže být samotná budova. Hlavním vinikem jsou ČD, které neplnily funkci řádného správce státního majetku a nechaly zajít svou nečinnosti, neopravami budovu do stavu, ve kterém se momentálně nalézá.

Ad rekonstrukce - i na rekonstrukce stávajícího nádraží lze využít dotační tituly evr. strukt. fondů. O tom se nějak podivně taktně mlčí. Rozhodně by tedy oprava nevyšla dráž.

+1/0
15.3.2014 17:29

H58o82n82z29a 39T60a77r 3489832214282

Mě zase fascinuje to jak je lidem lhostejné ze budova postavená s kvalitních materiálů která stala obrovské peníze se jen ta zbourá .Přitom muže po rekonstrukci dlouho sloužit dál !!.

Je mi jasné ze prostý člověk to neřeší Jeho hlavně zajímá kolik stojí pivo v hospodě a chleba v Kauflavdu  ;-(

http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi

http://expo58.blogspot.cz/2010/08/nadrazi-v-havirove.html

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3

http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova

0/0
19.3.2014 9:19

M28a21r89e95k 59K23o18s65t34e78l68e74c16k50ý 6943956408

Na čo je (vojaku) treba kášňa (nádraží)? Ja som bol dobrý vojak a nikedy som kášně něpotreboval! Vziť krompača kášně rozbourovat!

Na čo také velké stromy?“ ukázal na několik stoletých cedrů, chráněných památkovým úřadem. „Popílit! Všetky popílit!

Čo bolo, to bolo, terazky som majorom (ministrem, primátorem...)!

+5/0
14.3.2014 8:58

H95o13n22z75a 11T66a29r 3169932804262

Pro nezasvěcené. Pan Primátor je bývalý voják s povolání .

Má velmi slušné vystupování ale s jeho názorem S větší části zbourat havířovské nádraží jednoznačně nesouhlasím.;-( Toto  rozhodnutí nemohl učinit jen jeden člověk to mohla rozhodnout jen skupina lidí.Na diskuzích někteří píší o tom proč jsou lidé proti zbouraní až tet . Jenže jde o to ze to mnozí to pokládali jen za špatný vtip jako události roku 1993 kdy se rozdělila republika [>-]

http://martin-vertesi.wz.cz/tvorba/clanky/osmanczyk.php

+1/0
15.3.2014 10:29

M97a32r45t43i16n 18K70u16l20i73š 4646576156886

Ve Stuttgartu jim za války spojenci nádraží kompletně rozbombardovali. A svěe div se - místní pak postavili úplně přesnou kopii. Škoda že tam tehdy neměli nějakýho takovýho Babišova chytrolína, mohli tam místo toho mít daleko "lepší" parkoviště.

No a že z toho jsou nadšený zástupci města, je jasný. Dokážu si představit, jak se jim lesknou dolarový esíčka v očích, když slyší mantru "DOTACE". Kolikpak z nich má asi firmy, který se na tom budou podílet?

+9/−1
14.3.2014 8:52

T23o37m89á18š 75B77a44y63e47r 1524801974511

"Zachod... zachod zbourame. Tasky dovezeme z NSR. A dvorek vybetonujeme." Skoda te budovy.

+9/−1
14.3.2014 8:24

P26a53v69e89l 65V42i90n67k11l43e35r 1670965780888

No stará budova je komunistický hnus, nové vypadá fajnově, spíš se divím, ti co protestují, že jim dobrovolně chtějí postavit nové nádraží!!

+1/−7
14.3.2014 8:23

E85r65i41k 55Ž17l86u86v39a 3386963289127

komunistický? ;-D, pokud se vám nelíbí, tak snad mezinárodní hnus...

+5/0
14.3.2014 8:25

H81o43n84z91a 62T17a66r 3539612494832

Je to západní styl né východní !.Mate to kapánek pomýlené . Chápu .Pro prostého člověka je vše co bylo postaveno před rokem 1989 je komunistický.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#473.61,-81.46,110.0

+1/0
14.3.2014 18:46

J97a24n 23B30o22h93a64t49ý 7777970558772

Mně ta stará budova nijak nevadí, vypadá celkem elegantně. Podle mě nahrazovat něco, co funguje, je především v dnešní době úspor a chybějících peněz na rozpadající se infrastrukturu poněkud luxus. Ale je otázka, jestli nádraží je schopno vyhovět dnešní potřebám z hlediska provozu.

+7/−1
14.3.2014 8:22

R80o21m34a90n 64S39t23o41n91e47k 1399193339261

jenže ona moc nefunguje:-) byl jste někdy uvnitř? je to docela zážitek,jeden zaplivaný putyk. všechno je špinavé, a celé to prostředí vypadá dost hrozně !!tohle nádraží potřebuje bud demolici nebo dost zásadní rekonstrukci

+3/0
14.3.2014 9:39

J50a71r59o40s35l36a45v 81N42ě41m92e65c 7743454730

Nefunguje, jelikož ji vlastník nechává dlouhodobě neudržovanou. Na špínu stačí hadr a rejžák, ne bagr! ... ale chápu takovou triviálnost, jako že špína lze uklidit v této době nikdo nemyslí, že ;-)

+7/−2
14.3.2014 10:46

P56a49v13e35l 64Z14a80j38í26č12e24k 8474180916600

jenze dneska je progresivni misto hadry pouzivat bagr, vrcholem progresivniho stavitelstvi a umeni politiku je myslim fukusima nebo jak se to tam jmenuje

+1/−1
14.3.2014 11:10

R83a14d96o94v52a91n 89D47l72u29g42o98s77z 3926961978636

Za dlouhodobou nečinnost správce budovy nemůže budova samotná. Je-li nyní budova ve stavu v jakém je, mám značné obavy, že stejně dopadne i nově postavené soukoli budov. Prostě, pokud se nebude opravovat, bude také špinavé, smradlavé a nevytápěné. Není to o budově, ale o přístupu majitele, který se snaží cestující přesvědčit o hlouposti ale budova je špatná, koukejte na nepořádek. V celém jednání ČD a města spatřuji zjištné postupy v zájmu svého soukromého obohacení.

0/0
15.3.2014 17:35

L77i66b44o97r 36T82y68m21e68š 8435438377209

Zprominutím ta nová koncepce je podle mne hnus. To původní stavba má daleko lepší vzhled. Není všechno nové lepší...

+15/−3
14.3.2014 7:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.