Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem z Ostravy do Prahy za dvě hodiny? K trati už jsou připomínky

Moravskoslezský kraj má protnout vysokorychlostní trať, po které vlakové soupravy pojedou více než třísetkilometrovou rychlostí. Ačkoliv se zahájením výstavby se počítá nejdříve v roce 2030, objevily se první spory kvůli plánované trase už nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T35o12m79á91š 47O26r30a95v81e12c 9262339545797

a to po ni budou porad jezdit ty stolete prasecaky?

+1/−3
20.3.2014 15:59

K91r20i88s53t72i57á97n 87M49a11r11č17í67k 3343565763283

A kdy jste jel naposled po této trati, že vozy které po té trase jedou nazýváte "stoletými prasečáky" ?

+3/0
20.3.2014 16:37
Foto

T92o40m40á37š 37O61r11a47v97e47c 9492909145217

loni Rv

0/0
20.3.2014 16:41

J30a88n 88A96l58á31n 4175284832203

Už mě to začíná docela štvát, jak si všichni vymýšlí pseudodůvody... Tak se můžou odstěhovat do hor a budou tam mít klid. Nám vede 200m za domem D1 a nikdo se nás za komunistů (naštěstí) neptal... Žádám tedy všechny ze Studénky, aby laskavě přestali D1 využívat... hluk jejich aut jedoucích na Prahu mě ruší ;-€. S touto logikou se dostaneme skutečně daleko... Btw. u mě to vyřešila kvalitnější okna a neslyším nic.

+4/0
20.3.2014 15:48

M46i61r78e90k 39Z57á94v49o14d82n32ý 7922237520648

"Ne, to není úryvek ze sci-fi románu. Přesně tak si představuje budoucnost české železnice Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) po výstavbě vysokorychlostní trati." // Aha, takže je to ze sci-fi románu :)) Nicméně by bylo fajn, kdyby alespoň opravili trať Přerov - Brno :))

0/0
20.3.2014 13:17

M57i87r15e74k 20N57e96r45u89š79i28l 4780376968552

V době, kdy se už velice úspěšně prosazuje technologie MagLev, je 20-ti leté plánování kolejového konvenčního rychlovlaku asi tak perspektivní, jako kdybychom chtěli znovu oprášit výrobu parních lokomotiv ...

0/−3
20.3.2014 12:46

J21a73n 55P30r89i74c82h19y18s50t52a10l 8861308873

Ve vete "Jenže poloměr zatáček u plánované trati je kvůli vysoké rychlosti vlaků natolik dlouhý, že se trať musí od dálnice odklánět už u Studénky." si opravte nespravne slovo "zatacek" na spravne "oblouku".

Na zeleznici se zadne zatacky nevyskytuji.

+3/0
20.3.2014 11:57

P37e74t45r 42N11e42c11h53a73n61i49c26k87ý 7203216778670

Tady jsou na železnici vždy zatáčky před každým semaforem ;-D

0/−1
20.3.2014 12:03

R52i57c71h57a46r92d 61G88e73n77š96e33r67o57v19s24k11ý 2525525424936

:-D TGV maji frantici uz nejaky patek, u nas bude za 30 let. az my budem mit rychlovlaky, vyspelejsi staty uz budou mit osobni teleporty ;-D

+2/0
20.3.2014 11:50

J19a30n 81A67l50á58n 4935984962713

Oprava: dokud tu budou bydlet zabednění sobci, co chtějí bydlet ve městě, blízko u služeb a komunikací a přitom je nechtějí zase moc blízko, tak tu budeme jezdit leda tak na koních...

+4/0
20.3.2014 15:50

A56l44e62š 37B63a34j21g40a79r 2777106611827

Tak už máme mezinárodní letiště (otestované An-225 a B-52), hrbolatou dálnici, Pendolino, ještě přibude 300km/h rychlovlak a možná i průplav Dunaj - Odra.... 

To všechno se bude hodit, až budou lidi z tohohle umírajícího regionu co nejrychleji zdrhat.

A poslední zhasne.

+6/0
20.3.2014 11:39

R98i80c65h70a61r69d 58G50e68n57š14e10r75o63v20s56k18ý 2415385364206

a dva tisice se asi budou moct zabalit jako reklamace v amazonu a nechat odeslat do nemecka ;-D

0/0
20.3.2014 11:51

P11e92t93r 12N36i56v71n23i56c85k14ý 3672324145587

PROČ s Ostravy do Prahy přes Brno? 8-o

0/−4
20.3.2014 11:26

J45o25s16e97f 85D32r86á86s58a36l 2864695101

velká aglomerace, napojení na Víde'n, pravděpodobně i důvody stavebně technické

+1/0
20.3.2014 11:42

O82n70d46r70a 34Z71d97r86a70h67a34l 4225850375221

protoze lidi, kteri vi, ze "z Ostravy" se pise se "z" obcas cestuji i do jinych mest nez do Prahy

+3/0
20.3.2014 13:04

T71o98m41a53s 59N61o20v92o35t40n50y 3871236168459

Vzhledem k tomu, že v Brně se nejsou schopni už 20 let domluvit, kde bude nové či rekonstuované nádraží a minimálně dalších 50 let se stavět ani nezačne díky zeleným bezmozkům a občanským sdružením, tak rychlodráha je jen krásný plán na papíru. A i kdyby se to řešilo provizorně, tak se zase natáhne jízdní doba tím, že vlak bude 45 minut kličkovat přes Brno....

0/−3
20.3.2014 11:15

R75o49l86a71n39d 84M48i42k43l60o15s71z 8737563800849

Rychlovlak, 300 km/h, Praha-Brno-Ostrava za dvě hodiny a není to sci-fi. Aha hmm... tak jo :D

+2/−1
20.3.2014 10:24

J98o94s74e25f 58D93r43á19s47a72l 2774215401

te´d se rozhodujeme, že za 30 let postavíme něco, co v té době bude dávno zastaralé. Smysl by to možná mělo v případě, že by se začalo stavět zítra. V našich reálných podmínkách je i 2040 utopie

+4/0
20.3.2014 9:58

P83e82t83r 79N35e91c84h35a24n97i36c32k65ý 7973926548890

Kapacity a technický stav jsou na hraně dnes a my začneme stavět za 15 let, to máte pravdu, že je opravdu na palici. Ale že by to bylo zastaralé v té době? Možná, ale vadí to něčemu. Nebo za 30 let nás čeká doba, že 2 hodiny z Prahy do Ostravy budou příšerně moc?

+4/0
20.3.2014 11:14

P46e45t53r 54N50i92v48n90i85c81k16ý 3762334665167

Když se mezi tím vyvine antogravitační pohon, tak to rozhodně bude PŘÍŠERNĚ MOC. ;-D

0/0
20.3.2014 11:28

J37a12n 59H76a31v90l48i63n95a 9584836969473

s touhle rychlosti vystavby to nema ani cenu planovat...nevim, co na tom chcou 15 let planovat

+1/0
20.3.2014 9:57

J92o91s94e50f 64D57r35á42s66a84l 2424895451

nejsou na to peníze, trasa se bude tak 5x měnit, do toho soudy kvůli žabičkářům a neúspěšným soutěžitelům....

+3/0
20.3.2014 9:59

P88e48t20r 78B57u90k41a30l 8937632483251

Nez se u nas vybuduje vysokorychlostni trat tak v Japonsku uz budou cestovat teleporty. :-P

+7/0
20.3.2014 9:46

D33a97n 96M80a57c95h66o95l10d97a 8937852644222

no to urcite, zatim maji problemy prenest cast atomu. Za 15 let budem radi kdyz prenesou jednoduchy vicebunecny organismus. Tyto rychlostni zeleznice budou kazdopadne prinos, vidim ale jen asi takovouto kostru: Berlin - Praha - Brno - Viden (a dal na oba smery). Praha - Mnichov, Gdaňsk - Waršava - Katowice - Ostrava - Brno - Vídeň (případně Bratislava - Budapešť).

+2/0
20.3.2014 10:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.