Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem z Ostravy do Prahy za dvě hodiny? K trati už jsou připomínky

Moravskoslezský kraj má protnout vysokorychlostní trať, po které vlakové soupravy pojedou více než třísetkilometrovou rychlostí. Ačkoliv se zahájením výstavby se počítá nejdříve v roce 2030, objevily se první spory kvůli plánované trase už nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T87o21m95á47š 22O81r26a90v78e26c 9122409885167

a to po ni budou porad jezdit ty stolete prasecaky?

+1/−3
20.3.2014 15:59

K50r27i56s82t97i92á33n 50M91a92r74č36í55k 3833325833853

A kdy jste jel naposled po této trati, že vozy které po té trase jedou nazýváte "stoletými prasečáky" ?

+3/0
20.3.2014 16:37
Foto

T84o86m23á49š 35O43r81a92v75e86c 9732609185637

loni Rv

0/0
20.3.2014 16:41

J29a52n 17A67l71á86n 4925324362613

Už mě to začíná docela štvát, jak si všichni vymýšlí pseudodůvody... Tak se můžou odstěhovat do hor a budou tam mít klid. Nám vede 200m za domem D1 a nikdo se nás za komunistů (naštěstí) neptal... Žádám tedy všechny ze Studénky, aby laskavě přestali D1 využívat... hluk jejich aut jedoucích na Prahu mě ruší ;-€. S touto logikou se dostaneme skutečně daleko... Btw. u mě to vyřešila kvalitnější okna a neslyším nic.

+4/0
20.3.2014 15:48

M47i28r13e71k 84Z35á41v68o93d39n27ý 7522757660258

"Ne, to není úryvek ze sci-fi románu. Přesně tak si představuje budoucnost české železnice Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) po výstavbě vysokorychlostní trati." // Aha, takže je to ze sci-fi románu :)) Nicméně by bylo fajn, kdyby alespoň opravili trať Přerov - Brno :))

0/0
20.3.2014 13:17

M82i73r89e31k 16N59e89r83u38š55i82l 4480266598952

V době, kdy se už velice úspěšně prosazuje technologie MagLev, je 20-ti leté plánování kolejového konvenčního rychlovlaku asi tak perspektivní, jako kdybychom chtěli znovu oprášit výrobu parních lokomotiv ...

0/−3
20.3.2014 12:46

J92a61n 59P61r12i16c40h19y17s50t54a14l 8651778463

Ve vete "Jenže poloměr zatáček u plánované trati je kvůli vysoké rychlosti vlaků natolik dlouhý, že se trať musí od dálnice odklánět už u Studénky." si opravte nespravne slovo "zatacek" na spravne "oblouku".

Na zeleznici se zadne zatacky nevyskytuji.

+3/0
20.3.2014 11:57

P75e76t49r 52N87e23c13h11a30n12i57c44k73ý 7253126858250

Tady jsou na železnici vždy zatáčky před každým semaforem ;-D

0/−1
20.3.2014 12:03

R18i97c46h64a91r23d 64G18e52n64š81e79r60o54v33s15k91ý 2795155974736

:-D TGV maji frantici uz nejaky patek, u nas bude za 30 let. az my budem mit rychlovlaky, vyspelejsi staty uz budou mit osobni teleporty ;-D

+2/0
20.3.2014 11:50

J71a82n 89A60l39á59n 4535704662923

Oprava: dokud tu budou bydlet zabednění sobci, co chtějí bydlet ve městě, blízko u služeb a komunikací a přitom je nechtějí zase moc blízko, tak tu budeme jezdit leda tak na koních...

+4/0
20.3.2014 15:50

A15l64e39š 95B67a41j80g82a62r 2847436451577

Tak už máme mezinárodní letiště (otestované An-225 a B-52), hrbolatou dálnici, Pendolino, ještě přibude 300km/h rychlovlak a možná i průplav Dunaj - Odra.... 

To všechno se bude hodit, až budou lidi z tohohle umírajícího regionu co nejrychleji zdrhat.

A poslední zhasne.

+6/0
20.3.2014 11:39

R30i30c68h57a33r39d 80G45e95n86š51e46r24o55v14s62k63ý 2205465854706

a dva tisice se asi budou moct zabalit jako reklamace v amazonu a nechat odeslat do nemecka ;-D

0/0
20.3.2014 11:51

P76e25t31r 57N65i72v21n96i52c23k39ý 3362344695397

PROČ s Ostravy do Prahy přes Brno? 8-o

0/−4
20.3.2014 11:26

J69o11s30e41f 84D57r18á76s86a59l 2534855751

velká aglomerace, napojení na Víde'n, pravděpodobně i důvody stavebně technické

+1/0
20.3.2014 11:42

O30n98d74r96a 59Z86d52r14a47h98a66l 4655690485531

protoze lidi, kteri vi, ze "z Ostravy" se pise se "z" obcas cestuji i do jinych mest nez do Prahy

+3/0
20.3.2014 13:04

T73o21m19a88s 85N73o91v61o89t15n10y 3221676478439

Vzhledem k tomu, že v Brně se nejsou schopni už 20 let domluvit, kde bude nové či rekonstuované nádraží a minimálně dalších 50 let se stavět ani nezačne díky zeleným bezmozkům a občanským sdružením, tak rychlodráha je jen krásný plán na papíru. A i kdyby se to řešilo provizorně, tak se zase natáhne jízdní doba tím, že vlak bude 45 minut kličkovat přes Brno....

0/−3
20.3.2014 11:15

R97o22l86a44n76d 53M48i42k76l46o26s35z 8327123620749

Rychlovlak, 300 km/h, Praha-Brno-Ostrava za dvě hodiny a není to sci-fi. Aha hmm... tak jo :D

+2/−1
20.3.2014 10:24

J25o19s64e13f 75D49r63á98s11a37l 2464835901

te´d se rozhodujeme, že za 30 let postavíme něco, co v té době bude dávno zastaralé. Smysl by to možná mělo v případě, že by se začalo stavět zítra. V našich reálných podmínkách je i 2040 utopie

+4/0
20.3.2014 9:58

P58e74t83r 65N13e10c54h78a34n70i10c34k78ý 7423516688480

Kapacity a technický stav jsou na hraně dnes a my začneme stavět za 15 let, to máte pravdu, že je opravdu na palici. Ale že by to bylo zastaralé v té době? Možná, ale vadí to něčemu. Nebo za 30 let nás čeká doba, že 2 hodiny z Prahy do Ostravy budou příšerně moc?

+4/0
20.3.2014 11:14

P68e59t36r 39N83i12v12n44i67c58k58ý 3862434485167

Když se mezi tím vyvine antogravitační pohon, tak to rozhodně bude PŘÍŠERNĚ MOC. ;-D

0/0
20.3.2014 11:28

J63a50n 27H71a42v68l28i11n18a 9944906479643

s touhle rychlosti vystavby to nema ani cenu planovat...nevim, co na tom chcou 15 let planovat

+1/0
20.3.2014 9:57

J77o96s16e21f 40D62r68á85s57a61l 2734715801

nejsou na to peníze, trasa se bude tak 5x měnit, do toho soudy kvůli žabičkářům a neúspěšným soutěžitelům....

+3/0
20.3.2014 9:59

P31e45t51r 94B91u90k32a92l 8707372253791

Nez se u nas vybuduje vysokorychlostni trat tak v Japonsku uz budou cestovat teleporty. :-P

+7/0
20.3.2014 9:46

D36a78n 49M57a27c43h92o64l47d65a 8697512464562

no to urcite, zatim maji problemy prenest cast atomu. Za 15 let budem radi kdyz prenesou jednoduchy vicebunecny organismus. Tyto rychlostni zeleznice budou kazdopadne prinos, vidim ale jen asi takovouto kostru: Berlin - Praha - Brno - Viden (a dal na oba smery). Praha - Mnichov, Gdaňsk - Waršava - Katowice - Ostrava - Brno - Vídeň (případně Bratislava - Budapešť).

+2/0
20.3.2014 10:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.