Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem z Ostravy do Prahy za dvě hodiny? K trati už jsou připomínky

Moravskoslezský kraj má protnout vysokorychlostní trať, po které vlakové soupravy pojedou více než třísetkilometrovou rychlostí. Ačkoliv se zahájením výstavby se počítá nejdříve v roce 2030, objevily se první spory kvůli plánované trase už nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T97o76m64á62š 73O23r92a57v21e21c 9662769315287

a to po ni budou porad jezdit ty stolete prasecaky?

+1/−3
20.3.2014 15:59

K63r69i32s20t54i19á13n 19M28a57r11č24í79k 3163275913873

A kdy jste jel naposled po této trati, že vozy které po té trase jedou nazýváte "stoletými prasečáky" ?

+3/0
20.3.2014 16:37
Foto

T55o60m38á91š 35O29r96a25v80e91c 9922959205617

loni Rv

0/0
20.3.2014 16:41

J36a71n 17A97l34á46n 4295304292413

Už mě to začíná docela štvát, jak si všichni vymýšlí pseudodůvody... Tak se můžou odstěhovat do hor a budou tam mít klid. Nám vede 200m za domem D1 a nikdo se nás za komunistů (naštěstí) neptal... Žádám tedy všechny ze Studénky, aby laskavě přestali D1 využívat... hluk jejich aut jedoucích na Prahu mě ruší ;-€. S touto logikou se dostaneme skutečně daleko... Btw. u mě to vyřešila kvalitnější okna a neslyším nic.

+4/0
20.3.2014 15:48

M87i57r17e60k 59Z42á86v39o28d33n20ý 7262917360388

"Ne, to není úryvek ze sci-fi románu. Přesně tak si představuje budoucnost české železnice Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) po výstavbě vysokorychlostní trati." // Aha, takže je to ze sci-fi románu :)) Nicméně by bylo fajn, kdyby alespoň opravili trať Přerov - Brno :))

0/0
20.3.2014 13:17

M49i35r93e73k 26N20e23r18u94š74i51l 4710176928552

V době, kdy se už velice úspěšně prosazuje technologie MagLev, je 20-ti leté plánování kolejového konvenčního rychlovlaku asi tak perspektivní, jako kdybychom chtěli znovu oprášit výrobu parních lokomotiv ...

0/−3
20.3.2014 12:46

J67a35n 40P96r13i76c22h45y65s47t15a62l 8761868503

Ve vete "Jenže poloměr zatáček u plánované trati je kvůli vysoké rychlosti vlaků natolik dlouhý, že se trať musí od dálnice odklánět už u Studénky." si opravte nespravne slovo "zatacek" na spravne "oblouku".

Na zeleznici se zadne zatacky nevyskytuji.

+3/0
20.3.2014 11:57

P20e78t80r 69N83e21c34h56a13n31i74c49k21ý 7853176708780

Tady jsou na železnici vždy zatáčky před každým semaforem ;-D

0/−1
20.3.2014 12:03

R46i72c64h84a84r94d 32G60e37n88š38e35r21o56v45s31k53ý 2645725904466

:-D TGV maji frantici uz nejaky patek, u nas bude za 30 let. az my budem mit rychlovlaky, vyspelejsi staty uz budou mit osobni teleporty ;-D

+2/0
20.3.2014 11:50

J18a43n 43A78l37á74n 4385374112583

Oprava: dokud tu budou bydlet zabednění sobci, co chtějí bydlet ve městě, blízko u služeb a komunikací a přitom je nechtějí zase moc blízko, tak tu budeme jezdit leda tak na koních...

+4/0
20.3.2014 15:50

A58l76e35š 26B14a32j65g34a83r 2577196561317

Tak už máme mezinárodní letiště (otestované An-225 a B-52), hrbolatou dálnici, Pendolino, ještě přibude 300km/h rychlovlak a možná i průplav Dunaj - Odra.... 

To všechno se bude hodit, až budou lidi z tohohle umírajícího regionu co nejrychleji zdrhat.

A poslední zhasne.

+6/0
20.3.2014 11:39

R95i30c90h73a38r27d 66G31e43n78š42e38r39o30v16s57k29ý 2925325354406

a dva tisice se asi budou moct zabalit jako reklamace v amazonu a nechat odeslat do nemecka ;-D

0/0
20.3.2014 11:51

P78e58t84r 40N41i98v87n39i88c42k36ý 3602214475577

PROČ s Ostravy do Prahy přes Brno? 8-o

0/−4
20.3.2014 11:26

J45o10s98e19f 44D37r24á96s92a86l 2744115591

velká aglomerace, napojení na Víde'n, pravděpodobně i důvody stavebně technické

+1/0
20.3.2014 11:42

O75n63d63r85a 31Z90d26r71a16h43a96l 4285780905541

protoze lidi, kteri vi, ze "z Ostravy" se pise se "z" obcas cestuji i do jinych mest nez do Prahy

+3/0
20.3.2014 13:04

T46o15m77a27s 82N57o22v28o92t22n90y 3121646618909

Vzhledem k tomu, že v Brně se nejsou schopni už 20 let domluvit, kde bude nové či rekonstuované nádraží a minimálně dalších 50 let se stavět ani nezačne díky zeleným bezmozkům a občanským sdružením, tak rychlodráha je jen krásný plán na papíru. A i kdyby se to řešilo provizorně, tak se zase natáhne jízdní doba tím, že vlak bude 45 minut kličkovat přes Brno....

0/−3
20.3.2014 11:15

R52o65l96a37n62d 34M77i50k39l29o30s84z 8387663120909

Rychlovlak, 300 km/h, Praha-Brno-Ostrava za dvě hodiny a není to sci-fi. Aha hmm... tak jo :D

+2/−1
20.3.2014 10:24

J64o45s69e60f 87D19r56á28s11a63l 2454695731

te´d se rozhodujeme, že za 30 let postavíme něco, co v té době bude dávno zastaralé. Smysl by to možná mělo v případě, že by se začalo stavět zítra. V našich reálných podmínkách je i 2040 utopie

+4/0
20.3.2014 9:58

P39e87t61r 20N25e90c40h30a50n37i29c67k64ý 7473966618710

Kapacity a technický stav jsou na hraně dnes a my začneme stavět za 15 let, to máte pravdu, že je opravdu na palici. Ale že by to bylo zastaralé v té době? Možná, ale vadí to něčemu. Nebo za 30 let nás čeká doba, že 2 hodiny z Prahy do Ostravy budou příšerně moc?

+4/0
20.3.2014 11:14

P82e61t90r 31N35i66v93n10i12c42k18ý 3782354985877

Když se mezi tím vyvine antogravitační pohon, tak to rozhodně bude PŘÍŠERNĚ MOC. ;-D

0/0
20.3.2014 11:28

J18a75n 98H41a68v74l23i74n70a 9694246179493

s touhle rychlosti vystavby to nema ani cenu planovat...nevim, co na tom chcou 15 let planovat

+1/0
20.3.2014 9:57

J91o33s70e59f 65D38r80á83s78a51l 2134315661

nejsou na to peníze, trasa se bude tak 5x měnit, do toho soudy kvůli žabičkářům a neúspěšným soutěžitelům....

+3/0
20.3.2014 9:59

P19e22t58r 31B51u25k38a41l 8597872473651

Nez se u nas vybuduje vysokorychlostni trat tak v Japonsku uz budou cestovat teleporty. :-P

+7/0
20.3.2014 9:46

D92a96n 69M85a29c61h21o58l54d18a 8787702584222

no to urcite, zatim maji problemy prenest cast atomu. Za 15 let budem radi kdyz prenesou jednoduchy vicebunecny organismus. Tyto rychlostni zeleznice budou kazdopadne prinos, vidim ale jen asi takovouto kostru: Berlin - Praha - Brno - Viden (a dal na oba smery). Praha - Mnichov, Gdaňsk - Waršava - Katowice - Ostrava - Brno - Vídeň (případně Bratislava - Budapešť).

+2/0
20.3.2014 10:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.