Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barbarská práce a fraška. U soudu neštěstí ve Studénce planou emoce

Po půlroční přestávce pokračovalo soudní projednávání železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, při kterém v srpnu 2008 zemřelo osm lidí a přes devadesát cestujících bylo zraněno. Ačkoliv v soudní síni znějí zejména odborná slova z oblasti stavebnictví, nechybějí ani peprnější výrazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a46n 90S19o50u37k32u67p 1394324196295

Hlavně to zas odročte se stejným výsledkem. Proč to nedržet u kecání třeba 10 let, že?

0/0
26.3.2014 11:50

I85v24a53n 35M62a69r25e35k 6754388112

No, v každém případě ponechat plnou traťovou rychlost (140km/h?) přes místo stavby se mi nezdá "košer" ! Snížená traťová rychlost  (když už ne výluka)  byla zavedena při stavebních akcích daleko menšího významu.  No ale věřím že veškeré drážní orgány to ponechávalo a ponechává v absolutním klidu? ! Jinak mám dojem že kolem železničního tělesa je ochranné pásmo 30m? jak je možné že se tam dělo něco o čem údajně kolejníci neměli tušení ?

Na akcích takového rozsahu byl vždy koordinátor který "koordinoval stavební práce s žel provozem ,ten byl kde a jaká byla jeho činnost ? 8-o Rv

0/0
25.3.2014 19:26

I46v59a91n 36M20a87r88e50k 6674158242

A propos,momentálně probíhá rekonstrukce dálnice D-1,jaká je tam nyní max.povolená rychlost přes místo stavby >>>130km/h? 8-o

0/0
25.3.2014 19:29

J68a40r56o89m52í10r 86N49o76v80o63t55n81ý 7209337871564

chaotická kapitalistická práce,kde je v hlavní roli stres,termín a peníze

+1/0
24.3.2014 20:28

V45á36c96l26a85v 44Z54e58l58i11n21k78a 2492800513242

Tak nějak. Když to tam šoupnem o den dřív a bez výluky tak ušetříme a pan manažer bude mít dříve na X5 v nejlepší výbavě. A ejhle ono se to "šouplo" na koleje, zmasakrovalo vlak a páni důležáci teď přmýšlejí, jak se z toho vysekat.

+3/0
24.3.2014 23:03

I71v55a 22K78r71i26s25t48o35f61o30v81á 7145193262862

No ono to s kvalitou odvedené práce nebylo valné ani za socialismu. :-P;-)Rv

+1/0
25.3.2014 7:31

P10a41v15e40l 17O96d81r94a11z40i93l 6984749697360

Tam hrály roli pouze peníze, termín a stres.;-)

+1/0
25.3.2014 9:41

M98a22r41e19k 64H21r19u84b28y 6207582901338

Akorat ze tehdy stavebni praci delali stavbari. Dneska to delaji ukrajinsti ucitele:-P

+1/0
25.3.2014 9:47

Z24d71e54n48ě83k 34O78r17š75u20l17í74k 1725260767412

A to je ještě nic proti janouškovi že jo.ten bude odsouzen možná až bude starej a v domově důchodců a pak už bude nesvéprávnej a tím to skončí.prostě mosty padají a řidiči jezdí opilí.nevím co se tady pořád řeší.samozřejmě že odpovědnost nemá vůbec nikdo...

0/−1
24.3.2014 18:26

I32v26a 72K65r35i30s69t72o10f60o75v89á 7565863292572

Ale to se mýlíte. Vy jako občan bez konexí odpovědnost máte. :-)

0/0
25.3.2014 7:32
Foto

O16l58d80ř38i84c54h 24V50y89k28y33d11a34l 1439911939414

Proč uráží barbary. Ti by takový most nestavěli.

+1/0
24.3.2014 18:00

P52a94v93e85l 35H96a93l12e81n48k33a 5583880602879

Podle mne se ten soud, včetně všech odvolání a dovolání, potáhne ještě dalších šest let. :-(

+1/0
24.3.2014 17:53

I89v58a 68K24r44i47s55t77o12f31o74v17á 7955683482652

oprava: dalších šest set let. ;-)

0/0
25.3.2014 7:32

A68d80a58m 14R91y35c71h80l60ý 1868367139153

Měli by na to vzít německé znalce a nechat to soudit švýcarským soudem.

+4/0
24.3.2014 17:20

J90a91n 11P67i45r20k74l 2743768594924

Divím o co tomu "slavnému soudu" jde. V Olomouci-Holice jsem dozoroval za stavební společnost bourání a stavbu nového nadjezdu. Ceny SŽDC za snížení rychlosti vlaků nebyly neúnosné a most byl bez problémů postaven. V době této nehody jsem byl již na přestavbě  železničního koridoru Bratislava-Rača - Trnava a se slovenskými kolegy, kteří pracovali na železnici 40 let jako já, jsme si řekli, že za tuto nehodu může stavební dozor investora a zhotovitele, včetně stavbyvedoucího  mostu. Odborný znalec se v tomto duchu rovněž vyslovil. Tak o co tady vlastně jde? A toho "chytráka" advokáta který vše zpochybňuje nakopat do p....e! 6 let se toto "vyšetřování" táhne a rozsudek nikde? Tak to co advokátovi udělat i soudci!Rv

+12/−1
24.3.2014 17:15

J96a26n 91K63o59t89i96l 9433431828

no to snad nemyslíte vážně!!! Chtěl bych vidět, co byste psal, kdybyste na místě obžalovaných seděl vy, také byste svého obhájce a soudce kopal do ...., Každý se může hájit, jak chce, nepoužívá-li k tomu nezákonné prostředky, což zpochybňování znaleckých posudků rozhodně není. Je věcí policie, jak věc vyšetří a předloží soudu, který pak rozhoduje. Netahejte do toho advokáty, prosím. Ti dělají jen svou práci, stejně jako lékaři, učitelé apod. Lékař také léčí kuřáka, který si zasvinil vlastní blbostí tělo a nemůže říci "to je kuřák, toho neléčím, ať si trpí, když hulí. tak se zamyslete...

+1/−6
24.3.2014 18:06

Z63d77e39n55ě95k 64O85r87š63u57l21í52k 1715200387722

kotil podle tebe je oukej že se to potáhne dalších 6 let, obvinění zemřou a bude vymalováno že jo.koukám že ty máš život dost jednoduchej co?a o advokátech mám svý mínění.ti pro pár desítek tisíc kaček jsou schopni jít přes mrtvoly.jestli je to morálně a etický správný vůbec neřeší.prachy bližší než košile.mrtví je nezajímají.

+3/0
24.3.2014 18:28

B49l60a57ž72e89j 90M31o64t17y74č42k18a 8307697885920

taky mě štve, že pravda a spravedlnost u soudu trpí pod tíhou peněz.

0/0
25.3.2014 8:43

M68a31r36e24k 70H21r48u55b88y 6857232111818

_Odpovednost_ je presne to slovo, ktere tak marne hledate ;-):-P

0/0
25.3.2014 9:48

M53i53c80h34a86l 50N46o84v70o91t72n56ý 2743480311

Můžu se zeptat, kolik byla ta nehorázná částka za snížení rychlosti vlaků?

Já jen že např. na rozjezd nákladního vlaku o 2000 t z 50 km/h na 100 km/h je potřeba při 100% účinnosti 160 kWh, takže reálně cca 400-500 Kč v elektřině nebo mnohem víc v naftě. A např. pro běžný rychlík o hmotnosti 400 tun z 50 km/h na 160 km/h to je 100 kWh, takže cca 200-300 Kč. Takže při stovce rychlíků/osobních vlaků a dejme tomu dvaceti nákladních to dělá při uvažování těch nižších částek 28000 Kč, měsíčně tedy kolem TŘIČTVRTĚ MILIONU jen na trakční energii!!! A to navíc to snížení rychlosti sníží propustnost toho úseku a tím pádem je vyšší pravděpodobnost, že nějaký těžký vlak bude muset uhnout rychlíku a zastavit, i když by jinak třeba nemusel.

0/0
26.3.2014 15:09

M32i77c67h92a68l 27N82o50v83o24t11n38ý 2213110821

Ještě pro doplnění jsem spočítal reálné množství vlaků, které projely za jeden pracovní den ve Studénce v současné době - cca 110 nákladních vlaků a cca 150 vlaků osobní dopravy, to znamená že takové omezení na 50 km/h na hlavní trati reálně stojí výrazně přes milion korun měsíčně...

0/0
26.3.2014 15:26

A14n76n29a 82K62i30r60š82o43v29á 9526170975393

Já ta nadpis nějak nerozuměla 8-o

+1/0
24.3.2014 17:14

J63a67n 95K71o27t33i21l 9283301428

tak si zkuste zopáknout český jazyk :-)

0/0
24.3.2014 18:08
Foto

O63l70d13ř96i20c84h 22V34y83k87y87d94a36l 1919851119704

To není jen bordel Eurovie a spol. Ono to smrdí v celém rezortu stavebnictví. Veřejná soutěž.....vyhraje ten nejlevnější zhotovitel, k tomu se přiřadí projekt od nejlevnějšího projektanta, na TDI se také dá ušetřit....Je zajímavé, že z tohoto případu vyklouzl koordinátor BOZP.

+3/−1
24.3.2014 17:02

J93a34n 72P25i20r84k20l 2303558154654

PANE VYKYDAL JSTE VEDELE JAKO JEDLE. Projektant projektuje co nejdráže, protože má z ceny stavby za projekt 10%. To asi nevíte.;-D

0/−2
24.3.2014 17:16
Foto

O93l77d70ř84i56c86h 28V90y26k63y72d57a17l 1279331209504

10%? To znáte asi jiné projektanty.

+1/0
24.3.2014 17:24

D67a41v14i84d 26C61h27m93e56l26i52k 3858924

Tak tohle rozhodně není pravda (!)

0/0
24.3.2014 18:56
Foto

O76l63d79ř55i40c15h 26V13y48k48y72d94a83l 1179311759654

No...možná u drah to tak funguje.

0/0
24.3.2014 19:06

D96a86v73i69d 61C24h11m80e76l25i53k 3898984

Projekty pro dráhy jsou za trest a rozhodně není cena určována na závěr, jako podíl z rozpočtové ceny projektu ...

0/0
24.3.2014 19:18
Foto

O70l74d15ř33i86c18h 77V61y86k27y93d47a29l 1919401899414

Potom mi není jasný příspěvek pana Pirkla. Ale osobně jsem měl na mysli především poměry např. ve stavebnictví, které jsou v mnoha případech vysoutěžené ceny mimo realitu. Od toho se odvíjí i úroveň BOZP a kvality provedení.

0/0
24.3.2014 19:25

D54a94v28i90d 28C65h21m32e24l49i77k 3748624

P. Pirkl možná narážel na to, že v cenících projektových prací je cena stanovena procenty z investice. Ale - za prvé se napřed soutěží o projekt a to znáte jen odhad ceny díla a za druhé - soutěží se a ceníková cena nikoho moc nezajímá

Ad cena vs kvalita - máte bohužel pravdu

+2/0
24.3.2014 19:35

J88i71n22d48ř77i96c88h 60Š29k22o96p14e20k 4685791310415

nemáš pravdu.

Samozřejmě, pokud se soutěží dle neúplného projektu stavby, je prostor na problémy a vícepráce, ale to je čistě povinnost zadavatele nechat zpracovat dokumentaci do odpovídající podrobnosti

0/0
24.3.2014 18:31
Foto

O31l69d89ř44i70c57h 71V18y51k19y92d10a71l 1689981859334

U nás jsou asi lacinější projektanti. Občas mám podezření, že projektant neprovedl místní obhlídku.

0/0
24.3.2014 18:38

J37i31n35d80ř24i43c10h 80Š34k82o30p86e18k 4965401110825

to je problém projektanta.

Pokud budu mít kvalitní smlouvu, ve které projektant zodpovídá za kvalitu a úplnost projektu, je mi naprosto jedno jako investorovi, zda se na místo stavby podívá nebo vše nakreslí od stolu

0/0
25.3.2014 6:46

V27l18a83d28i28m24í49r 39R36o87z94e59h57n53a97l 5278850407586

Vyštřování skončilo - zapoměňte

+1/0
24.3.2014 16:55

R94o59m17a36n 88B63í45l74ý 5510315425217

Když slyším Eurovie, tak mi skřípou zuby.

0/0
24.3.2014 16:48

I62v98o 87K50r90i12s15t 5191162841

proc se nikdo nepta ceskych drah jakto ze v tomto useku nebyla snizena rychlost vlaku?proc pod nosnikovou konstrukci jezdily vlaky 100 km v hodine?ja vam reknu proc protoze ceske drahy chtely 1 mil dene za spozdeni v tomto fregventovanem dopravnim uzlu

+1/0
24.3.2014 16:47

K50a86r54e15l 30M76a38t32o69u31š65e81k 2153325193

ČD jezdí s vlaky, SŽDC zajišťuje provoz na trati

0/0
24.3.2014 17:37

S80t94e64p82a48n 97T18o92t75h 8428609685128

Tak do toho nemela firma jit, kdyz to neumi zajistit. Je to mezinarodni trat a tak si cesky drahy nemuzou jen tak mirnix tyrnix zpomalit trat. Tou dobou se nad trati delat proste podle harmonogramu nemelo a pri zasouvani mostu mela byt vyluka. To uz padlo nekolikrat u soudu.

0/0
24.3.2014 17:45

V16á24c80l31a51v 20Z18e29l80i83n42k67a 2452280613202

Pan soudce by měl začít myslet hlavou a ty místní motáky tak či onak propojené s regionem a firmami vykázat do patřičných mezí. S použitím zdravého rozumu mu bohatě postačí to, co o celé věci napsal prof. Jiří Studnička ze Stavební fakulty ČVUT. Super posudek neřekne nic jiného, než už zaznělo od tohoto člověka. Fundovanějšího odborníka na ocelové konstrukce už budou hledat hodně těžko a to i v zahraničí.

Jak dlouho ještě chtějí tuhle frašku hrát? Až v někom z pozůstalých bouchnou saze a začne to "řešit" po svém? Jako otec si nedokážu představit, že by mi tam zůstal kluk na prahu dospělosti a já se pak musel dívat na takovouto nechutnou komedii a na to, jak se nějaké právnické ludry navážejí do znalců, kterým nesahají ani po kotníky. První na řadě by byl patrně ten advokát, ze kterého vypadla ta slova o hadovi. Boha jeho s jakou chutí bych mu tu hajzláckou papupu rozmydlil tak, že by byl hodně dlouho nezpůsobilý veřejného vystupování. Pokud by vůbec ještě někdy a někde vystupoval s výjimkou hlavní role v krematoriu.

+4/0
24.3.2014 16:40

J55o80s92e64f 40Š19e17m49e35l67í86k 7429931780717

Gabdzyl, Danielo. Josef Gabzdyl. Patriot.

0/0
24.3.2014 16:40

A69l17e35x25a54n50d44r 39K94o24s89t98k20a 5329246139786

Na jednu stranu, nejsem inženýr. Ale rozhodně by konstrukce, která drží několik set tun mostu, visícího do prostoru, neměla být tak šejdrem, že tam musí vrazit dřevěné klíny. A druhá věc, pokud se dělá takováto práce a nelze dopravu zcela zastavit, vždy se tam dává výrazné omezení rychlosti. Tak proč zde nebylo?

+6/0
24.3.2014 16:33

I56v81o 30S61a67r14o 5718967177408

Soudce je od toho, aby rozhodl a ne se alibisticky skrýval za posudky a superposudky. Tady nejspíš chybovali, kryli šlendrián či nedodržovali normy všichni zúčastnění.

+3/−2
24.3.2014 16:28

A94l83e32x75a35n12d21r 71K60o19s13t17k69a 5209506979506

Jenže ten soudce musí rozsudek o ěco opřít. Těžko tam může napsat: most spadl, protože byl špatně udělaný, říkali to na TV NOVA.

+3/0
24.3.2014 16:34

D50a19v95i27d 20N64o17v85o21t57n20ý 2127132635289

No jen doufám že vy nikdy nebudete soudit ... Pokud tedy nejste supergénius který ví všechno o všem.

+1/0
24.3.2014 16:51

E46v19a 48D55r71o48z63d96o97v59á 7639927755495

Není to tak jak si představujete a jak bychom chtěli, aby se soudilo. Soudce o zatížení konstrukcí ví houby.

Posudek Vám určí co bylo a nebylo dodrženo.

0/0
24.3.2014 17:13

M21a19r21e69k 62H30r86u21b23y 6847292251888

Hmm, a co proste poslat do lochu vsechny co se na vystavbe podileli?;-)

+1/0
24.3.2014 16:25

M24i53l11a69n 57H55o84f69m60a71n 9949351123850

Kdyby to bylo za Protektorátu, tak by se to nestalo a i kdyby, bylo by to rozsouzeno následující den a rozsudek vykonán do 24 hodin.

Teď chápu co mnoha lidem vadí na dnešním vyjádření paní ministryně Válkové o Protektorátě. Jsou to čeští lemplové, kteří nechtějí nést následky za svoje lemplovství. Hlavně že jsme vlastenci, že?

+2/0
24.3.2014 16:13

J22i96ř67í 56S70t40o46d98ů48l97k42a 3496436407

Asi bych rozhodl jednoduše, všichni obviněni co se dohadují kdo za to může včetně těch právníků zavřít minimálně na 10 let + zaplatit veškerou škodu + zakázat další činnost v oborech stavebnictví.

Se vůbec divím, že při dnešních technologiích je tohle možné. Rozhodně je to chyba za kterou zodpovídají všichni zůčastnění, včetně provozovatele toho vlaku. Studénce se dá po kolejích vyhnout hned 3-mi směry a nechápu, že tam vůbec při takových pracích můžou pustit vlak nacpaný lidmi.

Prostě všechny firmy které se podíleli na této stavbě jsou zodpovědné stejným dílem. Pokud někdo udělal chybu a ten druhý ji mohl zjistit převzal za tu chybu zodpovědnost a mohl bych pokračovat. Když je někdo neschopný a musí kvůli tomu umřít lidé měl by platit minimálně humálním způsobem (vězení), když už není to oko za oko :-/

+1/−5
24.3.2014 15:58

P35a95v63e35l 56O58b49d52r95ž88á15l47e90k 6786604478252

Provozovatele vlaku do toho netahejte. Ten měl práce nad tratí nahlášené až na jiné dny ... a na ty byla samozřejmě připravená výluka.

Že stavbaři, kromě jiného, nedodržovali i harmonogram - to opravdu není problém železničářů.

+9/0
24.3.2014 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.