Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barbarská práce a fraška. U soudu neštěstí ve Studénce planou emoce

Po půlroční přestávce pokračovalo soudní projednávání železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, při kterém v srpnu 2008 zemřelo osm lidí a přes devadesát cestujících bylo zraněno. Ačkoliv v soudní síni znějí zejména odborná slova z oblasti stavebnictví, nechybějí ani peprnější výrazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a69n 50S92o94u56k63u87p 1464964306105

Hlavně to zas odročte se stejným výsledkem. Proč to nedržet u kecání třeba 10 let, že?

0/0
26.3.2014 11:50

I42v67a45n 79M70a27r15e68k 6664238162

No, v každém případě ponechat plnou traťovou rychlost (140km/h?) přes místo stavby se mi nezdá "košer" ! Snížená traťová rychlost  (když už ne výluka)  byla zavedena při stavebních akcích daleko menšího významu.  No ale věřím že veškeré drážní orgány to ponechávalo a ponechává v absolutním klidu? ! Jinak mám dojem že kolem železničního tělesa je ochranné pásmo 30m? jak je možné že se tam dělo něco o čem údajně kolejníci neměli tušení ?

Na akcích takového rozsahu byl vždy koordinátor který "koordinoval stavební práce s žel provozem ,ten byl kde a jaká byla jeho činnost ? 8-o Rv

0/0
25.3.2014 19:26

I17v36a47n 46M65a89r64e53k 6634388522

A propos,momentálně probíhá rekonstrukce dálnice D-1,jaká je tam nyní max.povolená rychlost přes místo stavby >>>130km/h? 8-o

0/0
25.3.2014 19:29

J56a70r28o33m14í67r 87N45o35v57o84t94n66ý 7829477661954

chaotická kapitalistická práce,kde je v hlavní roli stres,termín a peníze

+1/0
24.3.2014 20:28

V67á73c97l59a41v 63Z43e66l56i20n96k96a 2812530653702

Tak nějak. Když to tam šoupnem o den dřív a bez výluky tak ušetříme a pan manažer bude mít dříve na X5 v nejlepší výbavě. A ejhle ono se to "šouplo" na koleje, zmasakrovalo vlak a páni důležáci teď přmýšlejí, jak se z toho vysekat.

+3/0
24.3.2014 23:03

I88v20a 74K60r47i23s46t80o31f87o57v32á 7405803622272

No ono to s kvalitou odvedené práce nebylo valné ani za socialismu. :-P;-)Rv

+1/0
25.3.2014 7:31

P32a68v85e89l 40O92d25r16a84z65i56l 6574909477520

Tam hrály roli pouze peníze, termín a stres.;-)

+1/0
25.3.2014 9:41

M14a28r34e76k 71H72r16u57b53y 6377272381528

Akorat ze tehdy stavebni praci delali stavbari. Dneska to delaji ukrajinsti ucitele:-P

+1/0
25.3.2014 9:47

Z16d21e35n75ě56k 78O74r23š66u75l39í95k 1945670757802

A to je ještě nic proti janouškovi že jo.ten bude odsouzen možná až bude starej a v domově důchodců a pak už bude nesvéprávnej a tím to skončí.prostě mosty padají a řidiči jezdí opilí.nevím co se tady pořád řeší.samozřejmě že odpovědnost nemá vůbec nikdo...

0/−1
24.3.2014 18:26

I66v88a 89K82r44i53s13t16o14f89o54v26á 7205413612232

Ale to se mýlíte. Vy jako občan bez konexí odpovědnost máte. :-)

0/0
25.3.2014 7:32
Foto

O64l71d10ř73i39c79h 10V21y72k39y46d52a93l 1809761149394

Proč uráží barbary. Ti by takový most nestavěli.

+1/0
24.3.2014 18:00

P76a85v48e37l 55H18a61l17e29n71k65a 5343580132359

Podle mne se ten soud, včetně všech odvolání a dovolání, potáhne ještě dalších šest let. :-(

+1/0
24.3.2014 17:53

I23v26a 41K32r67i11s50t85o87f78o20v15á 7165603222322

oprava: dalších šest set let. ;-)

0/0
25.3.2014 7:32

A23d49a85m 42R54y23c84h18l63ý 1478657209183

Měli by na to vzít německé znalce a nechat to soudit švýcarským soudem.

+4/0
24.3.2014 17:20

J43a85n 23P35i21r38k76l 2493548454374

Divím o co tomu "slavnému soudu" jde. V Olomouci-Holice jsem dozoroval za stavební společnost bourání a stavbu nového nadjezdu. Ceny SŽDC za snížení rychlosti vlaků nebyly neúnosné a most byl bez problémů postaven. V době této nehody jsem byl již na přestavbě  železničního koridoru Bratislava-Rača - Trnava a se slovenskými kolegy, kteří pracovali na železnici 40 let jako já, jsme si řekli, že za tuto nehodu může stavební dozor investora a zhotovitele, včetně stavbyvedoucího  mostu. Odborný znalec se v tomto duchu rovněž vyslovil. Tak o co tady vlastně jde? A toho "chytráka" advokáta který vše zpochybňuje nakopat do p....e! 6 let se toto "vyšetřování" táhne a rozsudek nikde? Tak to co advokátovi udělat i soudci!Rv

+12/−1
24.3.2014 17:15

J35a10n 59K58o45t12i54l 9563161488

no to snad nemyslíte vážně!!! Chtěl bych vidět, co byste psal, kdybyste na místě obžalovaných seděl vy, také byste svého obhájce a soudce kopal do ...., Každý se může hájit, jak chce, nepoužívá-li k tomu nezákonné prostředky, což zpochybňování znaleckých posudků rozhodně není. Je věcí policie, jak věc vyšetří a předloží soudu, který pak rozhoduje. Netahejte do toho advokáty, prosím. Ti dělají jen svou práci, stejně jako lékaři, učitelé apod. Lékař také léčí kuřáka, který si zasvinil vlastní blbostí tělo a nemůže říci "to je kuřák, toho neléčím, ať si trpí, když hulí. tak se zamyslete...

+1/−6
24.3.2014 18:06

Z52d83e72n69ě79k 10O41r32š68u30l45í40k 1775530917952

kotil podle tebe je oukej že se to potáhne dalších 6 let, obvinění zemřou a bude vymalováno že jo.koukám že ty máš život dost jednoduchej co?a o advokátech mám svý mínění.ti pro pár desítek tisíc kaček jsou schopni jít přes mrtvoly.jestli je to morálně a etický správný vůbec neřeší.prachy bližší než košile.mrtví je nezajímají.

+3/0
24.3.2014 18:28

B78l94a31ž45e82j 67M14o57t16y54č63k36a 8727607915190

taky mě štve, že pravda a spravedlnost u soudu trpí pod tíhou peněz.

0/0
25.3.2014 8:43

M13a68r89e12k 50H64r41u37b45y 6277842251918

_Odpovednost_ je presne to slovo, ktere tak marne hledate ;-):-P

0/0
25.3.2014 9:48

M94i31c15h65a48l 32N59o34v70o65t83n79ý 2243630341

Můžu se zeptat, kolik byla ta nehorázná částka za snížení rychlosti vlaků?

Já jen že např. na rozjezd nákladního vlaku o 2000 t z 50 km/h na 100 km/h je potřeba při 100% účinnosti 160 kWh, takže reálně cca 400-500 Kč v elektřině nebo mnohem víc v naftě. A např. pro běžný rychlík o hmotnosti 400 tun z 50 km/h na 160 km/h to je 100 kWh, takže cca 200-300 Kč. Takže při stovce rychlíků/osobních vlaků a dejme tomu dvaceti nákladních to dělá při uvažování těch nižších částek 28000 Kč, měsíčně tedy kolem TŘIČTVRTĚ MILIONU jen na trakční energii!!! A to navíc to snížení rychlosti sníží propustnost toho úseku a tím pádem je vyšší pravděpodobnost, že nějaký těžký vlak bude muset uhnout rychlíku a zastavit, i když by jinak třeba nemusel.

0/0
26.3.2014 15:09

M46i14c58h17a37l 35N36o18v63o89t55n23ý 2633930101

Ještě pro doplnění jsem spočítal reálné množství vlaků, které projely za jeden pracovní den ve Studénce v současné době - cca 110 nákladních vlaků a cca 150 vlaků osobní dopravy, to znamená že takové omezení na 50 km/h na hlavní trati reálně stojí výrazně přes milion korun měsíčně...

0/0
26.3.2014 15:26

A65n82n87a 64K21i33r57š69o34v37á 9426830425133

Já ta nadpis nějak nerozuměla 8-o

+1/0
24.3.2014 17:14

J15a31n 35K11o16t90i40l 9673761868

tak si zkuste zopáknout český jazyk :-)

0/0
24.3.2014 18:08
Foto

O65l68d23ř51i75c92h 19V95y40k69y10d11a90l 1599521119874

To není jen bordel Eurovie a spol. Ono to smrdí v celém rezortu stavebnictví. Veřejná soutěž.....vyhraje ten nejlevnější zhotovitel, k tomu se přiřadí projekt od nejlevnějšího projektanta, na TDI se také dá ušetřit....Je zajímavé, že z tohoto případu vyklouzl koordinátor BOZP.

+3/−1
24.3.2014 17:02

J43a33n 79P94i51r92k15l 2573678294224

PANE VYKYDAL JSTE VEDELE JAKO JEDLE. Projektant projektuje co nejdráže, protože má z ceny stavby za projekt 10%. To asi nevíte.;-D

0/−2
24.3.2014 17:16
Foto

O56l12d69ř96i15c10h 97V51y19k15y93d40a28l 1459521719134

10%? To znáte asi jiné projektanty.

+1/0
24.3.2014 17:24

D14a39v75i58d 15C12h95m44e96l91i24k 3748174

Tak tohle rozhodně není pravda (!)

0/0
24.3.2014 18:56
Foto

O93l17d72ř95i48c38h 10V12y94k90y60d10a90l 1819491919604

No...možná u drah to tak funguje.

0/0
24.3.2014 19:06

D58a97v30i11d 52C37h53m62e51l98i72k 3628184

Projekty pro dráhy jsou za trest a rozhodně není cena určována na závěr, jako podíl z rozpočtové ceny projektu ...

0/0
24.3.2014 19:18
Foto

O18l83d76ř12i21c85h 67V31y96k24y71d10a18l 1489251589234

Potom mi není jasný příspěvek pana Pirkla. Ale osobně jsem měl na mysli především poměry např. ve stavebnictví, které jsou v mnoha případech vysoutěžené ceny mimo realitu. Od toho se odvíjí i úroveň BOZP a kvality provedení.

0/0
24.3.2014 19:25

D29a55v51i45d 42C26h53m15e50l78i29k 3438964

P. Pirkl možná narážel na to, že v cenících projektových prací je cena stanovena procenty z investice. Ale - za prvé se napřed soutěží o projekt a to znáte jen odhad ceny díla a za druhé - soutěží se a ceníková cena nikoho moc nezajímá

Ad cena vs kvalita - máte bohužel pravdu

+2/0
24.3.2014 19:35

J38i37n49d86ř81i76c32h 88Š70k63o34p38e61k 4825581110445

nemáš pravdu.

Samozřejmě, pokud se soutěží dle neúplného projektu stavby, je prostor na problémy a vícepráce, ale to je čistě povinnost zadavatele nechat zpracovat dokumentaci do odpovídající podrobnosti

0/0
24.3.2014 18:31
Foto

O88l38d14ř37i79c26h 20V71y74k66y32d95a70l 1169471879984

U nás jsou asi lacinější projektanti. Občas mám podezření, že projektant neprovedl místní obhlídku.

0/0
24.3.2014 18:38

J85i43n59d30ř65i47c35h 34Š58k91o26p16e79k 4425931140155

to je problém projektanta.

Pokud budu mít kvalitní smlouvu, ve které projektant zodpovídá za kvalitu a úplnost projektu, je mi naprosto jedno jako investorovi, zda se na místo stavby podívá nebo vše nakreslí od stolu

0/0
25.3.2014 6:46

V89l90a39d69i58m20í39r 25R17o19z98e92h98n57a85l 5508620967246

Vyštřování skončilo - zapoměňte

+1/0
24.3.2014 16:55

R51o23m32a89n 77B12í30l34ý 5930645935347

Když slyším Eurovie, tak mi skřípou zuby.

0/0
24.3.2014 16:48

I37v90o 64K25r56i58s38t 5371332301

proc se nikdo nepta ceskych drah jakto ze v tomto useku nebyla snizena rychlost vlaku?proc pod nosnikovou konstrukci jezdily vlaky 100 km v hodine?ja vam reknu proc protoze ceske drahy chtely 1 mil dene za spozdeni v tomto fregventovanem dopravnim uzlu

+1/0
24.3.2014 16:47

K15a58r38e35l 41M58a44t39o65u27š45e79k 2623915663

ČD jezdí s vlaky, SŽDC zajišťuje provoz na trati

0/0
24.3.2014 17:37

S11t60e67p37a85n 45T59o22t83h 8708119445418

Tak do toho nemela firma jit, kdyz to neumi zajistit. Je to mezinarodni trat a tak si cesky drahy nemuzou jen tak mirnix tyrnix zpomalit trat. Tou dobou se nad trati delat proste podle harmonogramu nemelo a pri zasouvani mostu mela byt vyluka. To uz padlo nekolikrat u soudu.

0/0
24.3.2014 17:45

V39á90c33l68a90v 31Z17e73l60i51n69k71a 2882630983762

Pan soudce by měl začít myslet hlavou a ty místní motáky tak či onak propojené s regionem a firmami vykázat do patřičných mezí. S použitím zdravého rozumu mu bohatě postačí to, co o celé věci napsal prof. Jiří Studnička ze Stavební fakulty ČVUT. Super posudek neřekne nic jiného, než už zaznělo od tohoto člověka. Fundovanějšího odborníka na ocelové konstrukce už budou hledat hodně těžko a to i v zahraničí.

Jak dlouho ještě chtějí tuhle frašku hrát? Až v někom z pozůstalých bouchnou saze a začne to "řešit" po svém? Jako otec si nedokážu představit, že by mi tam zůstal kluk na prahu dospělosti a já se pak musel dívat na takovouto nechutnou komedii a na to, jak se nějaké právnické ludry navážejí do znalců, kterým nesahají ani po kotníky. První na řadě by byl patrně ten advokát, ze kterého vypadla ta slova o hadovi. Boha jeho s jakou chutí bych mu tu hajzláckou papupu rozmydlil tak, že by byl hodně dlouho nezpůsobilý veřejného vystupování. Pokud by vůbec ještě někdy a někde vystupoval s výjimkou hlavní role v krematoriu.

+4/0
24.3.2014 16:40

J87o57s38e72f 57Š54e96m70e10l47í84k 7559461530637

Gabdzyl, Danielo. Josef Gabzdyl. Patriot.

0/0
24.3.2014 16:40

A40l23e12x98a73n93d76r 88K40o83s92t49k19a 5969646959806

Na jednu stranu, nejsem inženýr. Ale rozhodně by konstrukce, která drží několik set tun mostu, visícího do prostoru, neměla být tak šejdrem, že tam musí vrazit dřevěné klíny. A druhá věc, pokud se dělá takováto práce a nelze dopravu zcela zastavit, vždy se tam dává výrazné omezení rychlosti. Tak proč zde nebylo?

+6/0
24.3.2014 16:33

I60v44o 94S23a71r71o 5828847927618

Soudce je od toho, aby rozhodl a ne se alibisticky skrýval za posudky a superposudky. Tady nejspíš chybovali, kryli šlendrián či nedodržovali normy všichni zúčastnění.

+3/−2
24.3.2014 16:28

A68l53e46x61a36n16d86r 39K57o86s63t34k81a 5219686969876

Jenže ten soudce musí rozsudek o ěco opřít. Těžko tam může napsat: most spadl, protože byl špatně udělaný, říkali to na TV NOVA.

+3/0
24.3.2014 16:34

D64a14v87i73d 44N50o13v94o11t57n50ý 2677512295249

No jen doufám že vy nikdy nebudete soudit ... Pokud tedy nejste supergénius který ví všechno o všem.

+1/0
24.3.2014 16:51

E80v41a 17D44r93o32z65d43o31v66á 7179197275365

Není to tak jak si představujete a jak bychom chtěli, aby se soudilo. Soudce o zatížení konstrukcí ví houby.

Posudek Vám určí co bylo a nebylo dodrženo.

0/0
24.3.2014 17:13

M62a83r53e73k 83H28r79u14b87y 6337122421668

Hmm, a co proste poslat do lochu vsechny co se na vystavbe podileli?;-)

+1/0
24.3.2014 16:25

M35i57l45a71n 15H66o48f52m50a13n 9339131643970

Kdyby to bylo za Protektorátu, tak by se to nestalo a i kdyby, bylo by to rozsouzeno následující den a rozsudek vykonán do 24 hodin.

Teď chápu co mnoha lidem vadí na dnešním vyjádření paní ministryně Válkové o Protektorátě. Jsou to čeští lemplové, kteří nechtějí nést následky za svoje lemplovství. Hlavně že jsme vlastenci, že?

+2/0
24.3.2014 16:13

J70i66ř17í 37S41t84o67d48ů73l96k93a 3676116447

Asi bych rozhodl jednoduše, všichni obviněni co se dohadují kdo za to může včetně těch právníků zavřít minimálně na 10 let + zaplatit veškerou škodu + zakázat další činnost v oborech stavebnictví.

Se vůbec divím, že při dnešních technologiích je tohle možné. Rozhodně je to chyba za kterou zodpovídají všichni zůčastnění, včetně provozovatele toho vlaku. Studénce se dá po kolejích vyhnout hned 3-mi směry a nechápu, že tam vůbec při takových pracích můžou pustit vlak nacpaný lidmi.

Prostě všechny firmy které se podíleli na této stavbě jsou zodpovědné stejným dílem. Pokud někdo udělal chybu a ten druhý ji mohl zjistit převzal za tu chybu zodpovědnost a mohl bych pokračovat. Když je někdo neschopný a musí kvůli tomu umřít lidé měl by platit minimálně humálním způsobem (vězení), když už není to oko za oko :-/

+1/−5
24.3.2014 15:58

P75a53v83e42l 60O65b39d84r84ž94á11l51e77k 6826214798292

Provozovatele vlaku do toho netahejte. Ten měl práce nad tratí nahlášené až na jiné dny ... a na ty byla samozřejmě připravená výluka.

Že stavbaři, kromě jiného, nedodržovali i harmonogram - to opravdu není problém železničářů.

+9/0
24.3.2014 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.