Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barbarská práce a fraška. U soudu neštěstí ve Studénce planou emoce

Po půlroční přestávce pokračovalo soudní projednávání železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, při kterém v srpnu 2008 zemřelo osm lidí a přes devadesát cestujících bylo zraněno. Ačkoliv v soudní síni znějí zejména odborná slova z oblasti stavebnictví, nechybějí ani peprnější výrazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a10n 65S24o61u16k39u65p 1754354346575

Hlavně to zas odročte se stejným výsledkem. Proč to nedržet u kecání třeba 10 let, že?

0/0
26.3.2014 11:50

I14v25a74n 55M75a63r87e92k 6334948552

No, v každém případě ponechat plnou traťovou rychlost (140km/h?) přes místo stavby se mi nezdá "košer" ! Snížená traťová rychlost  (když už ne výluka)  byla zavedena při stavebních akcích daleko menšího významu.  No ale věřím že veškeré drážní orgány to ponechávalo a ponechává v absolutním klidu? ! Jinak mám dojem že kolem železničního tělesa je ochranné pásmo 30m? jak je možné že se tam dělo něco o čem údajně kolejníci neměli tušení ?

Na akcích takového rozsahu byl vždy koordinátor který "koordinoval stavební práce s žel provozem ,ten byl kde a jaká byla jeho činnost ? 8-o Rv

0/0
25.3.2014 19:26

I91v52a73n 62M21a24r84e89k 6574388722

A propos,momentálně probíhá rekonstrukce dálnice D-1,jaká je tam nyní max.povolená rychlost přes místo stavby >>>130km/h? 8-o

0/0
25.3.2014 19:29

J60a52r25o77m95í37r 33N75o82v50o71t48n35ý 7729767361764

chaotická kapitalistická práce,kde je v hlavní roli stres,termín a peníze

+1/0
24.3.2014 20:28

V44á76c55l98a28v 84Z26e68l32i90n71k88a 2212230313612

Tak nějak. Když to tam šoupnem o den dřív a bez výluky tak ušetříme a pan manažer bude mít dříve na X5 v nejlepší výbavě. A ejhle ono se to "šouplo" na koleje, zmasakrovalo vlak a páni důležáci teď přmýšlejí, jak se z toho vysekat.

+3/0
24.3.2014 23:03

I97v32a 44K90r68i42s59t30o70f50o66v96á 7275683312512

No ono to s kvalitou odvedené práce nebylo valné ani za socialismu. :-P;-)Rv

+1/0
25.3.2014 7:31

P30a60v37e45l 23O50d83r15a25z38i83l 6734919237630

Tam hrály roli pouze peníze, termín a stres.;-)

+1/0
25.3.2014 9:41

M79a21r64e12k 55H72r92u56b48y 6387742401588

Akorat ze tehdy stavebni praci delali stavbari. Dneska to delaji ukrajinsti ucitele:-P

+1/0
25.3.2014 9:47

Z43d93e98n97ě19k 47O78r65š80u58l65í91k 1575980357162

A to je ještě nic proti janouškovi že jo.ten bude odsouzen možná až bude starej a v domově důchodců a pak už bude nesvéprávnej a tím to skončí.prostě mosty padají a řidiči jezdí opilí.nevím co se tady pořád řeší.samozřejmě že odpovědnost nemá vůbec nikdo...

0/−1
24.3.2014 18:26

I96v33a 87K80r36i41s93t62o88f45o75v83á 7245663572452

Ale to se mýlíte. Vy jako občan bez konexí odpovědnost máte. :-)

0/0
25.3.2014 7:32
Foto

O51l61d66ř92i53c82h 11V70y84k95y87d83a78l 1439951759194

Proč uráží barbary. Ti by takový most nestavěli.

+1/0
24.3.2014 18:00

P84a68v58e19l 46H37a91l83e57n44k66a 5933360522399

Podle mne se ten soud, včetně všech odvolání a dovolání, potáhne ještě dalších šest let. :-(

+1/0
24.3.2014 17:53

I33v76a 92K56r90i15s79t69o80f35o30v28á 7125703332912

oprava: dalších šest set let. ;-)

0/0
25.3.2014 7:32

A46d76a80m 97R42y22c75h59l60ý 1918937859613

Měli by na to vzít německé znalce a nechat to soudit švýcarským soudem.

+4/0
24.3.2014 17:20

J19a24n 11P67i18r47k50l 2753728344664

Divím o co tomu "slavnému soudu" jde. V Olomouci-Holice jsem dozoroval za stavební společnost bourání a stavbu nového nadjezdu. Ceny SŽDC za snížení rychlosti vlaků nebyly neúnosné a most byl bez problémů postaven. V době této nehody jsem byl již na přestavbě  železničního koridoru Bratislava-Rača - Trnava a se slovenskými kolegy, kteří pracovali na železnici 40 let jako já, jsme si řekli, že za tuto nehodu může stavební dozor investora a zhotovitele, včetně stavbyvedoucího  mostu. Odborný znalec se v tomto duchu rovněž vyslovil. Tak o co tady vlastně jde? A toho "chytráka" advokáta který vše zpochybňuje nakopat do p....e! 6 let se toto "vyšetřování" táhne a rozsudek nikde? Tak to co advokátovi udělat i soudci!Rv

+12/−1
24.3.2014 17:15

J76a83n 25K19o88t23i33l 9513291278

no to snad nemyslíte vážně!!! Chtěl bych vidět, co byste psal, kdybyste na místě obžalovaných seděl vy, také byste svého obhájce a soudce kopal do ...., Každý se může hájit, jak chce, nepoužívá-li k tomu nezákonné prostředky, což zpochybňování znaleckých posudků rozhodně není. Je věcí policie, jak věc vyšetří a předloží soudu, který pak rozhoduje. Netahejte do toho advokáty, prosím. Ti dělají jen svou práci, stejně jako lékaři, učitelé apod. Lékař také léčí kuřáka, který si zasvinil vlastní blbostí tělo a nemůže říci "to je kuřák, toho neléčím, ať si trpí, když hulí. tak se zamyslete...

+1/−6
24.3.2014 18:06

Z98d20e93n18ě71k 20O29r60š93u32l82í26k 1735520237922

kotil podle tebe je oukej že se to potáhne dalších 6 let, obvinění zemřou a bude vymalováno že jo.koukám že ty máš život dost jednoduchej co?a o advokátech mám svý mínění.ti pro pár desítek tisíc kaček jsou schopni jít přes mrtvoly.jestli je to morálně a etický správný vůbec neřeší.prachy bližší než košile.mrtví je nezajímají.

+3/0
24.3.2014 18:28

B43l44a91ž43e50j 12M79o61t19y88č96k54a 8227217365480

taky mě štve, že pravda a spravedlnost u soudu trpí pod tíhou peněz.

0/0
25.3.2014 8:43

M42a75r35e56k 20H88r15u72b95y 6587932891508

_Odpovednost_ je presne to slovo, ktere tak marne hledate ;-):-P

0/0
25.3.2014 9:48

M35i55c74h42a61l 62N75o18v98o55t95n40ý 2413980821

Můžu se zeptat, kolik byla ta nehorázná částka za snížení rychlosti vlaků?

Já jen že např. na rozjezd nákladního vlaku o 2000 t z 50 km/h na 100 km/h je potřeba při 100% účinnosti 160 kWh, takže reálně cca 400-500 Kč v elektřině nebo mnohem víc v naftě. A např. pro běžný rychlík o hmotnosti 400 tun z 50 km/h na 160 km/h to je 100 kWh, takže cca 200-300 Kč. Takže při stovce rychlíků/osobních vlaků a dejme tomu dvaceti nákladních to dělá při uvažování těch nižších částek 28000 Kč, měsíčně tedy kolem TŘIČTVRTĚ MILIONU jen na trakční energii!!! A to navíc to snížení rychlosti sníží propustnost toho úseku a tím pádem je vyšší pravděpodobnost, že nějaký těžký vlak bude muset uhnout rychlíku a zastavit, i když by jinak třeba nemusel.

0/0
26.3.2014 15:09

M23i73c47h82a95l 43N82o96v26o66t81n53ý 2393280461

Ještě pro doplnění jsem spočítal reálné množství vlaků, které projely za jeden pracovní den ve Studénce v současné době - cca 110 nákladních vlaků a cca 150 vlaků osobní dopravy, to znamená že takové omezení na 50 km/h na hlavní trati reálně stojí výrazně přes milion korun měsíčně...

0/0
26.3.2014 15:26

A90n18n88a 21K82i42r31š22o60v57á 9606400435303

Já ta nadpis nějak nerozuměla 8-o

+1/0
24.3.2014 17:14

J38a25n 78K89o31t59i32l 9203211938

tak si zkuste zopáknout český jazyk :-)

0/0
24.3.2014 18:08
Foto

O16l52d58ř57i74c78h 18V46y88k61y63d87a50l 1299251509904

To není jen bordel Eurovie a spol. Ono to smrdí v celém rezortu stavebnictví. Veřejná soutěž.....vyhraje ten nejlevnější zhotovitel, k tomu se přiřadí projekt od nejlevnějšího projektanta, na TDI se také dá ušetřit....Je zajímavé, že z tohoto případu vyklouzl koordinátor BOZP.

+3/−1
24.3.2014 17:02

J60a86n 34P44i13r49k76l 2873508124634

PANE VYKYDAL JSTE VEDELE JAKO JEDLE. Projektant projektuje co nejdráže, protože má z ceny stavby za projekt 10%. To asi nevíte.;-D

0/−2
24.3.2014 17:16
Foto

O17l68d24ř80i96c94h 14V40y82k73y46d80a49l 1249501809654

10%? To znáte asi jiné projektanty.

+1/0
24.3.2014 17:24

D49a74v59i74d 80C68h70m33e85l58i13k 3128814

Tak tohle rozhodně není pravda (!)

0/0
24.3.2014 18:56
Foto

O68l34d75ř54i38c30h 47V81y90k54y24d83a66l 1269241159834

No...možná u drah to tak funguje.

0/0
24.3.2014 19:06

D30a61v68i20d 47C74h52m87e35l10i53k 3578204

Projekty pro dráhy jsou za trest a rozhodně není cena určována na závěr, jako podíl z rozpočtové ceny projektu ...

0/0
24.3.2014 19:18
Foto

O45l11d38ř11i14c22h 15V94y84k29y42d83a58l 1309441909244

Potom mi není jasný příspěvek pana Pirkla. Ale osobně jsem měl na mysli především poměry např. ve stavebnictví, které jsou v mnoha případech vysoutěžené ceny mimo realitu. Od toho se odvíjí i úroveň BOZP a kvality provedení.

0/0
24.3.2014 19:25

D51a55v27i11d 37C50h43m70e31l58i33k 3658124

P. Pirkl možná narážel na to, že v cenících projektových prací je cena stanovena procenty z investice. Ale - za prvé se napřed soutěží o projekt a to znáte jen odhad ceny díla a za druhé - soutěží se a ceníková cena nikoho moc nezajímá

Ad cena vs kvalita - máte bohužel pravdu

+2/0
24.3.2014 19:35

J30i93n34d79ř19i23c54h 64Š22k12o10p88e45k 4415351360885

nemáš pravdu.

Samozřejmě, pokud se soutěží dle neúplného projektu stavby, je prostor na problémy a vícepráce, ale to je čistě povinnost zadavatele nechat zpracovat dokumentaci do odpovídající podrobnosti

0/0
24.3.2014 18:31
Foto

O54l17d95ř21i57c96h 40V19y17k59y94d39a82l 1629811389814

U nás jsou asi lacinější projektanti. Občas mám podezření, že projektant neprovedl místní obhlídku.

0/0
24.3.2014 18:38

J98i48n58d77ř20i31c45h 59Š39k53o26p21e91k 4185171440415

to je problém projektanta.

Pokud budu mít kvalitní smlouvu, ve které projektant zodpovídá za kvalitu a úplnost projektu, je mi naprosto jedno jako investorovi, zda se na místo stavby podívá nebo vše nakreslí od stolu

0/0
25.3.2014 6:46

V14l25a69d90i71m95í93r 70R11o62z59e34h38n48a28l 5598620427866

Vyštřování skončilo - zapoměňte

+1/0
24.3.2014 16:55

R76o20m43a84n 60B61í28l52ý 5230965245507

Když slyším Eurovie, tak mi skřípou zuby.

0/0
24.3.2014 16:48

I86v94o 50K57r65i68s90t 5371512641

proc se nikdo nepta ceskych drah jakto ze v tomto useku nebyla snizena rychlost vlaku?proc pod nosnikovou konstrukci jezdily vlaky 100 km v hodine?ja vam reknu proc protoze ceske drahy chtely 1 mil dene za spozdeni v tomto fregventovanem dopravnim uzlu

+1/0
24.3.2014 16:47

K38a75r30e67l 30M70a39t19o39u52š53e79k 2733855213

ČD jezdí s vlaky, SŽDC zajišťuje provoz na trati

0/0
24.3.2014 17:37

S38t87e90p61a90n 71T14o44t22h 8148339265748

Tak do toho nemela firma jit, kdyz to neumi zajistit. Je to mezinarodni trat a tak si cesky drahy nemuzou jen tak mirnix tyrnix zpomalit trat. Tou dobou se nad trati delat proste podle harmonogramu nemelo a pri zasouvani mostu mela byt vyluka. To uz padlo nekolikrat u soudu.

0/0
24.3.2014 17:45

V29á85c36l59a60v 83Z96e83l42i32n56k22a 2952220233452

Pan soudce by měl začít myslet hlavou a ty místní motáky tak či onak propojené s regionem a firmami vykázat do patřičných mezí. S použitím zdravého rozumu mu bohatě postačí to, co o celé věci napsal prof. Jiří Studnička ze Stavební fakulty ČVUT. Super posudek neřekne nic jiného, než už zaznělo od tohoto člověka. Fundovanějšího odborníka na ocelové konstrukce už budou hledat hodně těžko a to i v zahraničí.

Jak dlouho ještě chtějí tuhle frašku hrát? Až v někom z pozůstalých bouchnou saze a začne to "řešit" po svém? Jako otec si nedokážu představit, že by mi tam zůstal kluk na prahu dospělosti a já se pak musel dívat na takovouto nechutnou komedii a na to, jak se nějaké právnické ludry navážejí do znalců, kterým nesahají ani po kotníky. První na řadě by byl patrně ten advokát, ze kterého vypadla ta slova o hadovi. Boha jeho s jakou chutí bych mu tu hajzláckou papupu rozmydlil tak, že by byl hodně dlouho nezpůsobilý veřejného vystupování. Pokud by vůbec ještě někdy a někde vystupoval s výjimkou hlavní role v krematoriu.

+4/0
24.3.2014 16:40

J69o66s71e84f 55Š26e46m22e43l13í35k 7169641380107

Gabdzyl, Danielo. Josef Gabzdyl. Patriot.

0/0
24.3.2014 16:40

A16l11e67x14a35n41d20r 29K46o37s70t11k69a 5619396159336

Na jednu stranu, nejsem inženýr. Ale rozhodně by konstrukce, která drží několik set tun mostu, visícího do prostoru, neměla být tak šejdrem, že tam musí vrazit dřevěné klíny. A druhá věc, pokud se dělá takováto práce a nelze dopravu zcela zastavit, vždy se tam dává výrazné omezení rychlosti. Tak proč zde nebylo?

+6/0
24.3.2014 16:33
Foto

I14v31o 19S16a93r53o 5198207387558

Soudce je od toho, aby rozhodl a ne se alibisticky skrýval za posudky a superposudky. Tady nejspíš chybovali, kryli šlendrián či nedodržovali normy všichni zúčastnění.

+3/−2
24.3.2014 16:28

A45l60e24x67a45n71d60r 42K63o56s14t70k43a 5839386199426

Jenže ten soudce musí rozsudek o ěco opřít. Těžko tam může napsat: most spadl, protože byl špatně udělaný, říkali to na TV NOVA.

+3/0
24.3.2014 16:34

D87a65v90i34d 37N68o66v28o26t19n82ý 2907652185599

No jen doufám že vy nikdy nebudete soudit ... Pokud tedy nejste supergénius který ví všechno o všem.

+1/0
24.3.2014 16:51

E68v32a 78D78r49o54z67d47o78v18á 7569697515235

Není to tak jak si představujete a jak bychom chtěli, aby se soudilo. Soudce o zatížení konstrukcí ví houby.

Posudek Vám určí co bylo a nebylo dodrženo.

0/0
24.3.2014 17:13

M33a40r91e88k 17H78r93u56b40y 6257492561428

Hmm, a co proste poslat do lochu vsechny co se na vystavbe podileli?;-)

+1/0
24.3.2014 16:25

M72i31l71a92n 61H91o96f92m84a64n 9929751213910

Kdyby to bylo za Protektorátu, tak by se to nestalo a i kdyby, bylo by to rozsouzeno následující den a rozsudek vykonán do 24 hodin.

Teď chápu co mnoha lidem vadí na dnešním vyjádření paní ministryně Válkové o Protektorátě. Jsou to čeští lemplové, kteří nechtějí nést následky za svoje lemplovství. Hlavně že jsme vlastenci, že?

+2/0
24.3.2014 16:13

J39i92ř21í 94S20t71o58d90ů72l54k64a 3396106877

Asi bych rozhodl jednoduše, všichni obviněni co se dohadují kdo za to může včetně těch právníků zavřít minimálně na 10 let + zaplatit veškerou škodu + zakázat další činnost v oborech stavebnictví.

Se vůbec divím, že při dnešních technologiích je tohle možné. Rozhodně je to chyba za kterou zodpovídají všichni zůčastnění, včetně provozovatele toho vlaku. Studénce se dá po kolejích vyhnout hned 3-mi směry a nechápu, že tam vůbec při takových pracích můžou pustit vlak nacpaný lidmi.

Prostě všechny firmy které se podíleli na této stavbě jsou zodpovědné stejným dílem. Pokud někdo udělal chybu a ten druhý ji mohl zjistit převzal za tu chybu zodpovědnost a mohl bych pokračovat. Když je někdo neschopný a musí kvůli tomu umřít lidé měl by platit minimálně humálním způsobem (vězení), když už není to oko za oko :-/

+1/−5
24.3.2014 15:58

P47a95v38e80l 84O67b92d76r62ž79á79l39e23k 6736104138302

Provozovatele vlaku do toho netahejte. Ten měl práce nad tratí nahlášené až na jiné dny ... a na ty byla samozřejmě připravená výluka.

Že stavbaři, kromě jiného, nedodržovali i harmonogram - to opravdu není problém železničářů.

+9/0
24.3.2014 16:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.