- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můj pohled na věc bude pro většinu z Vás asi trochu kacířský, ale prosím o zamyšlení.
Jak dlouho existují historické budovy? Mnoho z nich i stovky let. Jak dlouho existují státní úřady na památkovou ochranu? Co je mi známo, a zdaleka nevím všechno - přiznávám, existují tyto úřady maximálně desítky let. Jak je tedy možné, že se nám do těchto časů zachovaly i takto staré historické budovy? Mohly zůstat tak dlouho stát, protože měly během svého trvání rozumné = ekonomické využití. A pokud ho v nějakém období neměly, pak byly postaveny dostatečně kvalitně, že toto období přečkaly bez velké úhony a byly zachovány do dnešní doby.
Krása ve všech podobách je bohužel je jedna z prvních věcí, o které přicházíme, když je hluboko do kapsy. Tudíž si můžeme dovolit žít obklopeni krásnými nebo alespoň zajímavými budovami jako v muzeu moderní architektury, ale musíme na to mít. Resp. musí na to mít ten, kdo tuto budovu vlastní a spravuje ji.
Za mě osobně Libušín na Pustevnách rozhodně ano, nádraží v Havířově nebo v Ostravě-Vítkovicích klidně zbourat a postavit menší, odpovídající dnešnímu počtu lidí využívajících služeb železničních přepravců. Kdo tvrdí, že na jejich místě nemohou být postaveny budovy, které z hlediska času, užitné hodnoty a také krásy, nebudou nakonec lepším a dlouhodobějším přínosem pro danou lokalitu...?
Nejsem příznivec té stavby-opravdu už neplní svou funkci-lidé prostě nejezdí vlakem...ale opravdu mi vadí jak bezohledně se má zbourat-protože tam nikdo nejezdí-ale až se přistaví autobusový terminál tak tam lidé přijedou-výkřiky o drahém provozu stávající budovy jsou opravdu směšné-v té budově už nic není-ohřívá se pár výdejen jízdenek a teče voda na WC...prostě jsou cítit peníze z dotací a už se slétají mrchožrouti...nechte jí stát..lidé do kostelů taky už moc nechodí a taky se nebourá chrám sv.Víta...
To co je připravováno Městským zastupitelstvem / ČD je jen předražená demolice kdy se 2/3 Cenné Nádražní budovy zbourají. Místo cenné odbavovací haly bude parkoviště a část administrativní budovy se ponechá a bude upravena na nádraží. Město s 77000 obyvateli bude mít doslova zastávku ČD jako na vesnici .A Tomu říkají na radnici hrdě nový terminál.Je to jen barbarské ničení Českého Architektonického Dědictví cennou budovu nahradí bezcenná.Budova je v zahraničí respektována jako kvalitní ukázka určitého ČESKÉHO stavebního stylu .
Nádraží lze opravit rekonstruovat .Statika budovy je v pořádku . Budova má své kouzlo,byly na ní při stavbě použity velmi kvalitní materiály a má cenu jí opravit .Pan primátor hovoří o efektivitě čerpaní Právě Havířov co se týče čerpání a efektivity proinvestovaných prostředků obsadil 20 místo s 22 posuzovaných v kraji .Ostrava má Radniční věž . Liberec má vysílač Ještěd . Brno má vilu Tugendhat. Havířov má zatím cenné Vlakové nádraží?
http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html
Podepsáno. Kéž by to tu "modernizaci" zastavilo. Jinak musím podotknout, že Liberec má sice vysílač Ještěd, ale bohužel už nemá svůj OD Ještěd... při myšlence na to, co se s ním stalo a co vyrostlo místo něj, se mi otvírá kudla v kapse Bohužel, dokud budou o existenci či neexistenci těchto staveb rozhodovat ignoranti bez povědomí o našem kulturním dědictví, budeme moci jen přihlížet jejich ničení.
víceméně - všechno je památka - i to škaredé a nefunkční ! všechno je památka na něco nebo na někoho !
celé věky, a to beru velmi, velmi daleko a dlouho zpět se přestavovalo a zdokonalovalo - archeologové by vám mohli povídat
takže je jenom otázka ? co se zachová a proč a pro koho ...
podle fanatických rádoby památkářů (kteří mimochodem každou etapu tvrdí něco jiného) bychom za chvíli museli žít jako v psychedelickém muzeu nebo skazenu a vývoj a možnost volby by neexistovala
Současná budova byla postavena nákladem 139 milionu korun v roce 1969 Dnes v přepočtu obrovské peníze. Je v plánu 2/3 této cenné kvalitně postavené budovy zbourat. Budovy která je v zahraničí brána jako cenná stavba patřící do Českého architektonického dědictví odkazující na EXPO58 Pro to aby se pár jedinců obohatilo na městských stavbách. Zničí cennou kvalitně postavenou budovu aby jí nahradili bezcennou . Jen pro informaci máme v Havířově domov důchodců kdy jedna postel jedno ubytovací místo vyšlo na 2,9 milionů a útulek pro psy/kočky kdy jeden kotec vyšel v přepočtu na víc než 1 milion Kč . Asi tak ve zkratce k hospodaření městských úředníků. Mnoho obyvatel vůbec netuší že to co vznikne bude jen upravená administrativní budova na nádraží. Předpokládají že město/ČD nechají postavit novou velkolepou nádražní budovu . Na vizualizacích to vypadá velkolepě, ale člověk neznalý se nechá lehce přesvědčit. Na začátku všeho bylo obyvatelstvo mediálně masírováno . Naslibovali hory/doly Jak to nádraží bude krásné moderní a lidé se nechali oblbnout a tet mají mnozí v hlavách jen demolici .
http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3
http://expo58.blogspot.cz/2010/08/nadrazi-v-havirove.html
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_stanice_Hav%C3%AD%C5%99ov
http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi
http://www.novinky.cz/kultura/salon/292181-adam-guzdek-chce-zachranit-havirovske-nadrazi-bourani-je-vzdycky-nejjednodussi-reseni-ale.html http://www.regiony24.cz/11-192215-ministr-dopravy-prachar-jde-proti-svemu-hnuti-ano http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/ http://www.stream.cz/gebrianvs/827702-gebrian-vs-havirov https://www.youtube.com/watch?v=xvx-bVs7e-k http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova
zbourat... je to ošklivé a nepotřebné
Pevně doufám, že až budete starý a neudržovaný, ošklivý a nepotřebný, že b udete také požadovat své odstranění.
jeste ze se nedochovalo moc rotund a jurt, to bysme nemeli kde stavet...i kdyz na rotundy se porad diva lip nez na nadrazi v Havirove :D
Památkáři si na to zadělali sami.
Stará budova je obvykle taková budova, kterou kvůli technickým, společenským a dalším změnám dneska nelze využít tak, jak původně její stavitelé zamýšleli. Pokud se tato budova má dneska k něčemu smysluplnému využít, pokud má její provoz přinášet peníze na její údržbu i zisk jejímu majiteli, musí se ta stará budova nějak přestavět a předělat. A tomu památkáři často úspěšně brání.
Málokdo je tak bohatý, aby vlastnil nějakou nefungující starou budovu, která má li být udržována, je tak černou dírou na peníze. Většina majitelů ty peníze nemá a tak raději nechá budovu zchátrat, potom zbourat a na jejím místě nechat postavit třeba halu s Lidlem.
My jsme velmi bohatý národ,když můžeme jen tak zbourat budovu,která stála
139 milionu korun v roce 1969. Protože ti co jí projektovali a stavěli tak použili velmi kvalitní drahé stavební materiály proto aby budova dlouho sloužila.
http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi
Kdyby záleželo jen na těchto "expertech", tak zamrzneme na počátku 20. století.
Kdyby záleželo na "expertech vašeho formátu", jsme stále v pravěku.
Pristup male skupiny lidi k naprosto nefunkcnim a zchatralym stavbam je stejny jako kdyz v byte delate poradek a naleznete vec, ktera je k nicemu, ale nevyhodite ji protoze si rikate, ze se jeste muze "hodit" a dalsi leta pak lapa prach. Budova v Havirove doslova hnije. Novy terminal s parkovistem je jedina mozna volba .
Jaký novy terminál ? Vždyt 2/3 budovy zbourají a to co zůstane upraví na nádraží . Někteří pořád řeší parkování.Kolik lidí tam asi bude parkovat až to bude zpoplatněné jak to udělali u nemocnice?Protože si obyvatelé stěžovali že je přeplněné a tet je poloprázdné protože se většině nechce platit. U nádraží je ve vzdáleností 250m spousta parkovacích míst u TESCO . Spíše by se tam mel postavit parkovací dům pro ty co odjíždějí na delší dobu a chtějí být v klidu že se autu nic nestane.
https://www.youtube.com/watch?v=wI-LD7TTrwU
Maximální využiti při min.prostoru .Někde už maji i ....
Přádelna se už bourá. JE zajímavé, že zbourat se může cokoliv, ale pokud člověk začne opravovat tak mu do toho kecají památkáři a vykloženěn jej šikanují. Při bourání je vše v pohodě
A proto se asi podstatně víc bourá.