Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie hledá muže, který pomohl sraženému chodci. Zachytily ho kamery

Když v neděli navečer řidič mitsubishi u obchodního centra Tesco v Ostravě-Porubě srazil chodce a ujel, pomáhal těžce zraněnému i zhruba čtyřicetiletý muž, zřejmě záchranář v civilu. Policisté ho opakovaně žádají, aby se s nimi spojil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o69m74á12š 46H17o23u34š28k20a 2735633164597

neujel = podmínka

ujel = natvrdo + po odvolání odškodnění a účinné lítosti = podmínka

0/−1
4.4.2014 12:58

I40v11o 46J70a78n48á25č49e88k 8813963321382

Takže ještě jedno zásadní info, chodec šel na červenou a ostatníá stáli i proto, že odbočovací pruh doleva má v tu chvíli zelenou. Jinými slovy chodec je pako a řidič taky, protože měl zastavit a udělat co se má a ne zdrhnout. Takhle má zaděláno na problémy a tak by mohl mít maximálně problém s tím, že jel dost těsně na oranžovou. Navíc brzdné stopy tam nejsou, myšleno v reále, takže by mu rychlost mohli odvodit jen dle videa.

+1/0
4.4.2014 11:50

L63a43d43i18s64l34a21v 64T46r63i24s69k27a 4535747660

Na oranžovou nejel. Z videa je vidět, že v okamžiku nárazu do chodce již svítila červená. Navíc na oražovou má zastavit a ne se snažit ještě projet. Z pohledu zákona je jeho pozice neobhajitelná.

Samozřejmě, že chodec trpí kvůli tomu, že nejspíš vstoupil do vozovky ještě na červenou. To však musí posoudit policie, protože z videa to můžeme jen odhadova, vidět to není.

0/−1
4.4.2014 13:00

I83v55o 75J31a82n22á84č83e83k 8293843301482

Takže ještě jednou, včera jsem tam byl a koukal jsem jak tam svítí světla, chodec šel jasně na červenou a pokud nevěříte, tak se podívejte na to video, vidíte tam auta odbočující doleva? Prostě chodec tam vlítnul a běžel na tramvaj, všichni ostatní stojí. Pokud jde o oranžovou a červenou, to je relativní, to video nemá dostatečný počet záběrů na jasné posouzení.

+1/0
4.4.2014 13:05

L19a29d72i51s19l15a89v 80T33r25i34s55k32a 4455177400

Ale musíte milý pane vycházetz toho, že povinnost je začít brzdit v okamžiku rozsvícené oranžové. To ten řidič nedodržel. Zceal evidentně. Já to vidím na videu jasně, že v koamžiku překročení hranice křižovatky sítí červená. To znamená, že oranžová se rozsvítila už před 2-3 vteřinami.

Ten chodec je samozřejmě taky pako.

0/−1
4.4.2014 13:13

L47a82d70i79s88l51a58v 58T33r44i49s90k26a 4615787350

Omlouvám se za překlepy :-/

+1/0
4.4.2014 13:14

R52o78b44e54r93t 42H45o69m41o12l87k69a 2580382962481

A vážení, pořádně se na to video podívejte! Chodec vchází do vozovky ještě když vozidlům svítí oranžová - tzn. sám má červenou. Dále, vozidlo v době kdy přejíždí čáru do křižovatky, má na semaforu signál oranžový, který mimochodem doslovně znamená: "Stůj, pokud ale nemůžeš bezpečně zastavit, pak jeď." A vzhledem k rychlosti vozidla je zcela evidentní, že by bezpečně zastavit nemohl. Oranžové světlo má na semaforu svítit 3 vteřiny. Pokud má rychlost 50km/h a více v době kdy skočí oranžová, ujede za 1 vteřinu minimálně 14 metrů. Člověku trvá zhruba 1 vteřinu, než zareaguje na změnu situace (14 metrů), druhou vteřinu než začne brzdit (14 metrů) a brzdná dráha automobilu se uvádí při rychlosti 50km/h 37 metrů.

+7/−1
4.4.2014 10:53

L46u57k66á70š 23N27o73v65o98t64n71ý 4458973125525

CO to mění na tom, že to prase, které ho srazilo nezastavilo, ale ujelo? Zákon přikazuje zastavit. To jestli to byla jeho chyba, se může dokazovat později...

+3/0
4.4.2014 10:57

J65a31n 56M55o67t88ů95r31e34k 7760642891749

? Asi máte jiné video než já, ale když si ho stopnu přesně v bodě, kdy je tam porvé vidět to auto, tak na semaforu je červená. A o té rychlosti je to jen čirá spekulace, na videu není žádná časomíra a jak jel rychle před semaforem vůbec netušíte.

+1/0
4.4.2014 11:04

T60o73m12á67š 90K46u47c20h89a69ř 3657701398321

Nechci být šťuoral, ale pokud vás vezmu za slovo, tak by to do důsledku znemanalo, že křižovatkou nesmím nikdy projíždět rychlosí 50 km/h, protože pokud pokud mi blikne oranžová v rozmezí 42..50 m před semaforem, tak nemohu ani zastavit, ani to stihnout do červené.;-)

1. Chci brzdit, sekundu se rozhoduji, ujedu tedy 14 m plus brzdná 37 m je 51 m, zastavuji tedy 1 až 9 m za semaforem.

2. Nechci brzdit, jenže při 50 km/h ujedu za tři sekundy oranžové jen 3x14 =42 m , tedy projíždím už na červenou. ;-)

0/0
4.4.2014 11:35

J22a82r18o51s88l29a89v 29K65a26d73l63e41c 2133143211725

50km/h je maximální povolená rychlost. Musíte jet tak, abyste včas a bezpečně zastavil vozidlo, což v provozu znamená jet pomaleji.:-)

0/0
4.4.2014 19:13

J52a96k86u69b 59Š74a95f97a37n58d94a 7595767971771

Brzdná dráha ze 100km/h je pod 50m. Zde uvedených 37m je nějak moc.

0/0
4.4.2014 11:59

L38a71d49i42s36l41a35v 71T28r40i18s84k92a 4375157440

Problém je, že ta oranžová svítila už nějakou dobu a řidič, když uvidí oranžovou, tak musí okamžitě začít brzdit. To zpoždění v reakci pro zastavení je zakomponované do výpočtu pro dobu svícení oranžového světla. Vše, co uvádíte tam právě je.

Chodec je blb a řidič ještě větší. Buď se nevěnoval řízení a nebo ještě přidal, aby projel. Bohužel to je vemi častý nešvar. Sáhněme si všichni do svědomí, jestli jsme to už alespoň jednou v životě jako řidiči neudělali. Zároveň všichni víme moc dobře, že je to porušení zákona a všechny výmluvy kolem jsou jen kecy.

0/0
4.4.2014 13:04

L16a78d96i22s73l52a61v 62T18r21i52s60k70a 4945697880

Brzdná dráha uváděná v metodice pro určení brzdné vzálenosti je pro rychlost 50km/hod. na suché vozovce 28m (na mokré 32m a na ledovce 78m, ledovka ani mokro nebylo). Skládá se ze dvou částí - 14m je reakční doba řidiče a brzdného systému na vznikou situaci, 14m je brzdná dráha za sucha.

Pokud řidič potřebuje delší brzdnou dráhu, pak má buď technické problémy na vozidle nebo se nevěnuje řízení nebo nechce zastavit.

0/0
4.4.2014 13:25

L27a95d35i69s62l71a83v 40T27r34i67s39k51a 4885137700

Pardon, opravuji termíny. To, co jsem uvedl je dráha zastavení. Brzdná dráha je pro 50km/hod 14m na suchu, 19m na mokru a 64m na náledí.

0/0
4.4.2014 13:27

J32a24n 88M80o78t85ů13r84e19k 7850332251889

Dle mě je ten chodec pěkné pako - jednak šel evidentně ještě na červenou a jednak musel to auto vidět. No a samozřejmě je i pako ten řidič, který evidentně přidal, aby ještě stihl oranžouvou......

Takže dva tupci se srazili no. .....

+1/0
4.4.2014 10:50

L73a11d32i69s28l66a96v 12T45r80i43s93k65a 4935487830

Pako řidič jel evidentně na červenou. Nicméně toto je nešvar, který dělá spousta řidičů.

0/0
4.4.2014 12:58

T32o21m29á17š 81H37o55u15š88k19a 2415913494597

Není co řešit. Zraněný se spolupodílí na nehodě (porušil pravidlo přiměřené opatrnosti a dopustil se přestupku), tzn. polehčující okolnost.

Řidič (21!) jel rychle a dopustil se přestupku. Bohužel mu rodiče neřekli, že od zodpovědnosti se neutíká. Tzn. tr. čin.

Mohl vyváznout s podmínkou. Ne on si řekl o basu :-( A co Janoušek?

+3/0
4.4.2014 9:33

M75i47l68a51n 52K32r45á68l 8323318161681

Rozkaz zněl jasně, nebyl čas ptát se kdo je kdo

+2/0
4.4.2014 7:36

T86o42m54á85š 23K90u64c10h85a74ř 3147171168461

To se ten "záchranář" má nejspíš na co těšit, zřejmě ho poškozený žaluje za zranění způsobená neodbornou první pomocí. ;-)

Jinak ti dva (ten co proletěl na oranžovou a ujel i ten co tam skočil na červenou) byli nejspíš stejní rapli. Nevím, jak je na tom ten zraněný, ale řidič si to nejpíš pěkně odnese. :-/

+3/0
4.4.2014 7:25

J80a19n 35C14h61o84b14o95t 5342244508261

Ten, kdo poskytuje první pomoc, není za žádné způsobené škody odpovědný.

0/−1
4.4.2014 10:13

T48o63m87á96š 11K23u50c23h59a12ř 3957491378491

Jistě, mínil jsem to spíše jako vtip. Ale přesto je pravděpodobné, že pokud bych například v rámci vlastního pojetí první pomoci někomu nasadil na hlavu igelitový pytel a do srdce zatloukl dřevěný kůl, tak mi to asi neprojde.

0/0
4.4.2014 10:44

G72a11b43r60i44e16l 76H27o86r23t95e11n 9171119383584

S tohoto scénáře mám děs - že ze skupiny lidí u přechodu vyrazí magor přímo mně pod kola.:-/

+4/0
4.4.2014 0:03

L61a97d50i47s60l32a86v 17T15r92i94s41k66a 4775227840

Pokud na oranžovou zastavujete, tak se bát nemusíte. Pokud ne, pak se klepejte dál :-).

+1/0
4.4.2014 13:07

M76i21c22h13a62l 73H78r43u48š31o75v74s10k10ý 2156486836115

Chodec vstoupil do vozovky na červenou, a řidič projel křižovatkou už na červenou. Zřejmě při žluté šlápl na plyn a.....

+6/0
3.4.2014 23:08

M21a44r60t19i10n 21K34o94v88á35ř 2952870293162

Řidič projel úplně jasně na oranžovou, je to zcela zřetelně vidět. Chodec měl jasnou červenou. Kdyby řidič, blbec, neodjel, mohlo to dopadnout úplně jinak.

0/−2
4.4.2014 11:02

L55a57d64i37s24l85a86v 32T71r88i36s28k37a 4325137690

V okamžiku, kdy řidič vjíždí na přechod již svítí červená. Pusťte si to video znovu. Navíc ta oranžová už tam svítila dříve, takže měl reagovat okamžitě a zastavit. To pravidlo o tom, že když je řidič tak blízko křižovatce, že nemůže zastavit pro řidiče projíždějící už na červenou jaksi neplatí. To platí tak pro ty, kteří projíždějí 1 max. 2 vteřiny po rozsvícení oranžové na semaforu.

+1/0
4.4.2014 13:10

T20o59m58á15š 62Z76e92m89a58n 3935128294485

Popravdě řečeno, být svědek a policie oznámit, že pro mne má "klíčové sdělení", tak budu doufat, že mne nikdy nenajdou.

Řidič bohužel zazmatkoval a ujel, jinak by to bylo (tedy při řádném procesu) na chodci, který vešel na červenou.

+8/0
3.4.2014 22:54

J94i81n84d34ř46i71c27h 46M69i68t91t82e94r 6681880473273

Donedávna jsem jezdil na motorce a teď zatím na kole a odnesl jsem si jedno poučení. Mám přednost, svítí mi zelená. Dobrá, zkusím projet, ale musím počítat s tím, že mi hoší co mají červenou nebo stopku nezastaví a vjedou mi tam . Pro motorky je nejhorší spoléhat se že protijedoucí řidič odbočující vlevo vám dá přednost.  Auto jelo na červenou, ale chodec se zachoval jak sebevrah a zelenou asi ještě neměl. I kdyby měl zelenou, tak přece neskočím pod auto , které tam má tak 60 km/h.

+3/0
3.4.2014 22:45

J40a76r95o97s59l73a46v 91K96a73d77l85e17c 2783733671265

R^

0/0
4.4.2014 19:15

R74o84b87e63r37t 47H41o22m45o92l84k20a 2940882142631

Ano, řidič ujel od nehody. Ale tomu blbovi, co mu tam nakráčel, tomu bych nafackoval že by se mu hlava otočila (což se vlastně stalo). Vlézt do takovéhle silnice bez rozhlídnutí a ještě na červenou, to chce fakt odvahu - nebo bejt kus vola. Protože zelenou rozhodně neměl.

+13/0
3.4.2014 22:03

J11i18n85d67ř88i44c17h 47M42i49t97t49e59r 6611890273243

Koukněte se na záznam. Červenou mělo auto. Sice mu blikla až když vjel na přechod, ale jel na červenou. Takže tomu blbovi co jel na červenou srazil chodce a ujel bych nenafackoval, ale šoupl ho tak na 2-3 roky do chládku.

+1/−8
3.4.2014 22:38

J93a14n 59P62ě12k38n64ý 1846245803616

Vy se koukněte na záznam. Stopněte si video ve chvíli, kdy má chodec jednu nohu na přechodu - na semaforu pro auta v tu chvíli svítí žlutá, takže rozhodně chodec nemá zelenou. O jeden snímek dál je už na semaforu červená, ale auto už je v křižovatce, takže z tohoto záznamu není možné poznat, zda nevjel do křižovatky na žlutou. Zastavit po srážce s chodcem ale měla být samozřejmost, zvlášť když je vidět kam až odletěl... !

+7/0
4.4.2014 0:22

J81a12k84u72b 32K15r69e87j10č36í 3391763498314

tak 0:25 uz mu svitila zluta a tedy povinnost zastavit vozidlo pred pricnou carou souvislou, po 2 vterinach v case 0:23 jeste neni auto ani videt na kamere, 0:22 uz sviti cervena a auto se chysta srazit chodce na prechodu. Ridic mel tedy vice nez 2 vteriny na to, aby zastavil. To, ze nekteri ridici nechapou, ze zluta znamena "zastavit" a nikoliv "zkusit vjet do krizovatky jeste nez naskoci cervena" je bohuzel smutnym faktem...

+1/−2
4.4.2014 1:49

F91r62a82n13t67i94š26e93k 10S14k48o16č56d13o13p30o36l85e 9599474226753

Odkud berete názor že na žlutou se musí stát? Nemusí! Na žlutou se stojí při rozjíždění protože s ní zároveň svítí i červená. Ale pokud to jde jen ze zelené tak oranžová je upozornění že BUDE červená ale rozhodně to není znamení k zastavení!§ ;-O

+2/−2
4.4.2014 6:30

P36ř56e29m39y23s51l 64Č36u19l41í24k 8880723322410

signál se žlutým světlem „Pozor!“ povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou „Příčná čára souvislá“....; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, 

že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě. Jenže řidič musí počítat s tím, že když se blíží k semaforu a má zelenou, kdykoli může skočit oranžová a pak červená. Tento tam vjel na červenou, takže jel buď moc rychle a nestačil by dobrzdit, nebo nejspíš to risknul na červenou...

V Rakousku, Německu se na 3 sekundy rozbliká semafor, pak 3 vteřiny rozsvítí oranžová a pak teprve červená. Dost času na pohodlné zastavení...

+2/0
4.4.2014 10:00

P76a93v86e85l 89D72r27o66t63á40r 7963334199494

V Rakousku nesmíš VJET do křižovatky, pokud ti svítí oranžová. A to blikání je 5 sekund (3x sekundová tma +2x sekundová zelená), právě proto, že 3 sekundy nestačí.

Na oranžovou do křižovatky nesmíš vjet a na červenou v ní nesmíš BÝT - protože v té chvíli už mají zelenou ti, co jedou kolmo.

Postupně se to bude zavádět i tady (žiju na Slovensku, a v Prešove a Košicích to má cca 10% křižovatek)

0/0
4.4.2014 14:40

J62a70k49u36b 25K35r35e82j37č80í 3731393728944

Je to ve vyhlasce staci se podivat, zluta (POZOR) znamena povinnost zastavit vozidlo pred pricnou carou souvislou (a ridic byl ocividne dost daleko, aby to behem vice nez 2 vterin stihl). Kdyz sviti zluta zaroven s cervenou tak to znamena, priprav se k jizde, ale takova mu rozhodne nesvitila.

0/0
4.4.2014 12:33

M90a67r40t80i88n 58K91o72v61á32ř 2132190893642

To, co tvrdíte, je nesmysl. Kde jste na to přišel?

0/−1
4.4.2014 11:11

J28a55k86u55b 69K73r61e56j95č15í 3931653158214

Nevim co je podle vas nesmysl, uvedene casy jsou brany z videa to jsou fakta, co znamena zluta je ve vyhlasce tedy opet fakta. Viz "zákon č. 361/2000 Sb Řízení provozu světelnými signály § 70 - 2 d) signál se žlutým světlem „Pozor!“ povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou „Příčná čára souvislá“, ... (je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě)". - Ze zaznamu je zrejme, ze ridic mel dobry vyhled, nemel nikoho pred sebou ani za sebou, semafory dobre videl a mel vice jak 2 vteriny na to, aby zastavil (a pokud jel primerenou rychlosti musel to stihnout).

+1/0
4.4.2014 14:19

J71i71n66d51ř30i90c70h 97M87i14t21t26e44r 6271370643553

Přečtěte si diskusi. Se svým názorem jste osamocen. Chodec zelenou neměl, to je velmi pravděpodobné, ale v okamžiku ,kdy auto vjíždí na přechod ve 22. sekundě záznamu má červenou a naráží do chodce. Přitom semafor je až za přechodem a křižovatka ještě o 10 m dále.

+1/−1
4.4.2014 8:21

R48o45b27e16r82t 83H82o64m35o67l50k71a 2130852392921

Tady nehraje roli, kde je semafor. Za hranici křižovatky se považuje příčná bílá čára. Dokonce jsem i v ČR viděl jeden semafor až za křižovatkou, v americkém stylu. Pokud vozidlo nemůže bezpečně zastavit před hranicí křižovatky (tj. před onou bílou čárou) na oranžový signál, podle předpisů projíždí křižovatku.

0/0
4.4.2014 10:56

J36i59n75d34ř94i84c71h 85M56i45t78t70e76r 6371500643753

Ano máte pravdu na oranžovou. Problém je že on už měl červenou. Viz. 22 sec do konce záznamu. Svítila červená a auto bylo ještě před semaforem . Takže jel na červenou ;-€ A pokud bezpečně zastaví před hranicí křižovatky a semafor má za zády, co potom ?

0/0
4.4.2014 11:59

R24o83b24e54r65t 83H67o46m35o44l40k47a 2410182402141

Koukněte se na záznam - chodec vešel bez rozhlédnutí pod rozjeté auto. Přečtěte si co píšu. Pokud si někdo myslí, že zelený panáček má přednost před fyzikálními zákony (1500kg železa + 70km/h vs. 100kg masa) je hlupák. Ano, řidič projel křižovatku na červenou, což nepopírám (6 bodů a 2000Kč). Ujel od nehody (2 roky). Chodec šel na červenou (2000Kč), chodec vstoupil do vozovky před beprostředně přijíždějící vozidlo (myslím že za to zákon nestanovuje postih, nebo jen směšný + nikdo to neřeší). Chodec vlezl pod rozjeté auto (smrt). Komu si myslíte, že v tomto případě hrozil s součtu větší trest? A (teď mě tu milion lidí nazve blbcem a ignorantem) za určitých okolností jsem ochoten pochopit (v tomhle konkrétním případě) to ujetí od nehody - představte si, že jedete např, za manželkou do porodnice a nějaký idiot vám skočí pod auto (bez vašeho zavinění). Kdybych zastavil, tak jen proto, abych mu nakopal řiť, pokud by mu z ní něco zbylo.

.

Každopádně toho chodce bych v případě jeho smrti přihlásil na Darwinovu cenu.

+1/0
4.4.2014 10:44

J34i11n15d79ř58i89c62h 72M40i58t47t14e22r 6871970263843

Ano od toho chodce to bylo hloupé. Ale pohádky s manželkou do porodnice si nechte pro vaše děti . Já spíše pokládám za pravděpodobnější, že ten co ujel potřeboval zmizet z daleko prozaičtějšího důvodu. Alkohol. Souhlasím s vámi, že chodec byl hlupák. To ale na rozdíl od neposkytnutí pomoci není trestný čin. Jinak byste byl dávno ve vězení.

+1/0
4.4.2014 11:55

J95a87n 12B25é47m 2703743187876

Červená, oranžová, fialová... přece nesvěřím svůj život do rukou nějaký blikací krabici a rozhlídnu se i kdybych jako chodec měl osm zelených.

+10/0
3.4.2014 21:49

P68e50t41r 48N24e36s48v65a51d36b44a 2844265346309

A ne jen jako chodec:-/ https://www.youtube.com/watch?v=O9sZguDH3R0

0/0
6.4.2014 11:38
Foto

F50i23l16i46p 62D34o47n46é 2233621459301

Jak říkám, semafory s odečtem času by to vyřešili. Většina spěchačů by věděla že to nestihne, když víte že to nestihnete tak tam nespěcháte.

0/−1
3.4.2014 21:43
Foto

M71a70r30t22i41n 91Š43u20b65r55t 1455701804985

V Torontu se po instalaci semaforů s odpočty sice mírně snížila nehodovost chodců, ale o 50% vzrostla nehodovost vozidel. Řidiči viděli počet vteřin a přestali koukat na význam signálů a podle vlastního měřítka si začali určovat, co je ještě dost času na průjezd a co už ne. Navíc odpočítávání se dá nasadit jen na pevné cykly řízení. Třeba v Praze ze 600 křižovatek pevné cykly nemá už cca 400. A už i u nás na Pavláku se stalo, že při pevném cyklu si řidič pěkně vjel do křižovatky, protože koukal, jak to vedle pěkně odpočítalo chodcům. jenže vyjížděli hasiči a odpočet sice skončil, ale signály se nezměnily...

0/0
4.4.2014 10:30

P78e63t81r 74N33e64s38v55a62d30b13a 2284855786169

Auto jelo bez pochyb už na červenou, ale zdá se mi že chodci ještě nejspíš neměli zelenou:-/. Ono by neuškodilo se rozhlédnout než vstoupí do vozovky byť na světelné křižovatce;-(

+4/0
3.4.2014 21:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.