Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálka vezla smuteční věnce, z Opavy do Jakartovic vyjela naposledy

Stovky lidí se o víkendu loučily s železniční tratí mezi Opavou a Jakartovicemi, kde po 122 letech končí osobní doprava. Krajský úřad už nechce dotovat výrazně ztrátový provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i84c41h55a38l 38K50ř46í63ž 1124550641942

Jak je možné že bus je třikrát levnější než vlak?

0/0
7.4.2014 9:20

J70o17s97e43f 58K68u98b64e77š 9475135669604

Porizovaci cena vlaku je vyse nez busu (i kdyz zde jezdily asi stare 810). Vlak plati pomerne hodne penez za dopravni cestu...

0/0
7.4.2014 9:26

P13e70t23r 50F55o69l31t27y16s 7115101430548

Čímž se přelévají peníze z jedné ruky do druhé, protože SŽDC je státní organizace. A co druhá ruka upustí, o to se už nikdo nezajímá, hlavně, že je pod tou rukou připravená vždy nějaká kapsa...

+1/0
7.4.2014 10:07

P42e68t82r 23N28e64c55h83a64n67i70c37k29ý 7583716958790

Přesně tak. STÁT dává peníze kraji, ten vezme STÁTNÍ peníze a zaplatí z nich vlak u ČD, které z těch platí STÁTNÍ SŽDC za dopravní cestu. Věřím, že pokud je poplatek 88kč, tak si ČD u kraje vyžádají zaokrouhlených 90, pokud náklady na poplatky jsou třeba 920000, tak si řekne kraj o meloun. Každý tento úkon zaměstnává několik úředníků, převod peněz něco stojí, dává prostor k tomu, aby část peněz "někam uhnula" a skutečné provozní náklady se vlastně nikdo nedoví X

0/0
7.4.2014 11:41

J34o37s83e24f 87P93o76ž41i84v49i62l 8944376627640

Navíc údržba trati stojí víc než silnice.

0/0
7.4.2014 9:30

M73i74c55h80a10l 32K62o48n98e88č74n50ý 8639782582891

Železnice potřebuje na jeden spoj podstatně více zaměstnanců než autobus.

0/0
7.4.2014 13:55

J96a88n 31Č85e22k48a77l 7119825434604

Jsem železniční fanoušek, ale každý rozumný člověk musí uznat, že platit prázdné vlaky jen z nostalgie nemá smysl...

+2/0
7.4.2014 8:57

J33o36s92e28f 89K91u25b56e29š 9365185579804

To urcite ne, ovsem nad vikendovym nebo prazdninovym provozem se popremyslet asi mohlo...

+1/0
7.4.2014 9:27

P44e61t42r 60N18e45c85h44a94n28i75c82k88ý 7843636898410

Mělo se popřemýšlet nad tím, jestli neexisutje koncepce, která ty vlaky naplní. Ne všechno bude chyba vlaků nebo trati. Pokud prostě ten vlak jezdí v blbý čas a ještě jede souběžně bus, tak je ta koncepce na houby.

0/0
7.4.2014 11:43

K93r56y72š38t44o57f 16L72a28n31í36k 1699110195615

jsem zvedavy, zda vznikne nejaka spolecnost, ktera by provozovala nejakym zpusobem alespon ty vikendove vyletni vlaky, ale docela o tom pochybuji.

0/0
7.4.2014 9:29

M37i87c35h13a13l 90K65o87n25e83č50n47ý 8189632982601

Sotva. Dráhy dostávají dotace od státu a krajů s tím, že zajišťují "dopravní obslužnost". Víkendové výletní vlaky jsou "zábava", která si na sebe musí vydělat, zvlášť kdyby je provozovala soukromá společnost. Pochybuji, že by socanské kraje platily dotace na rekreaci lidí.

0/0
7.4.2014 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.