Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálka vezla smuteční věnce, z Opavy do Jakartovic vyjela naposledy

Stovky lidí se o víkendu loučily s železniční tratí mezi Opavou a Jakartovicemi, kde po 122 letech končí osobní doprava. Krajský úřad už nechce dotovat výrazně ztrátový provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i51c54h14a51l 10K16ř82í20ž 1544480811792

Jak je možné že bus je třikrát levnější než vlak?

0/0
7.4.2014 9:20

J45o78s50e42f 50K12u80b91e43š 9495435859764

Porizovaci cena vlaku je vyse nez busu (i kdyz zde jezdily asi stare 810). Vlak plati pomerne hodne penez za dopravni cestu...

0/0
7.4.2014 9:26

P37e59t52r 75F47o48l64t51y50s 7985181380708

Čímž se přelévají peníze z jedné ruky do druhé, protože SŽDC je státní organizace. A co druhá ruka upustí, o to se už nikdo nezajímá, hlavně, že je pod tou rukou připravená vždy nějaká kapsa...

+1/0
7.4.2014 10:07

P91e69t96r 56N78e34c72h11a37n70i59c52k42ý 7823636208110

Přesně tak. STÁT dává peníze kraji, ten vezme STÁTNÍ peníze a zaplatí z nich vlak u ČD, které z těch platí STÁTNÍ SŽDC za dopravní cestu. Věřím, že pokud je poplatek 88kč, tak si ČD u kraje vyžádají zaokrouhlených 90, pokud náklady na poplatky jsou třeba 920000, tak si řekne kraj o meloun. Každý tento úkon zaměstnává několik úředníků, převod peněz něco stojí, dává prostor k tomu, aby část peněz "někam uhnula" a skutečné provozní náklady se vlastně nikdo nedoví X

0/0
7.4.2014 11:41

J20o27s73e23f 78P33o66ž78i10v42i25l 8934376507330

Navíc údržba trati stojí víc než silnice.

0/0
7.4.2014 9:30

M21i41c87h32a45l 92K63o61n14e84č98n87ý 8929322152651

Železnice potřebuje na jeden spoj podstatně více zaměstnanců než autobus.

0/0
7.4.2014 13:55

J10a40n 49Č88e89k64a56l 7239465394764

Jsem železniční fanoušek, ale každý rozumný člověk musí uznat, že platit prázdné vlaky jen z nostalgie nemá smysl...

+2/0
7.4.2014 8:57

J98o30s35e40f 10K93u41b73e17š 9565655689374

To urcite ne, ovsem nad vikendovym nebo prazdninovym provozem se popremyslet asi mohlo...

+1/0
7.4.2014 9:27

P79e44t73r 56N94e76c25h63a87n61i42c56k84ý 7743846168260

Mělo se popřemýšlet nad tím, jestli neexisutje koncepce, která ty vlaky naplní. Ne všechno bude chyba vlaků nebo trati. Pokud prostě ten vlak jezdí v blbý čas a ještě jede souběžně bus, tak je ta koncepce na houby.

0/0
7.4.2014 11:43

K83r69y56š78t98o67f 66L90a15n71í68k 1669410415345

jsem zvedavy, zda vznikne nejaka spolecnost, ktera by provozovala nejakym zpusobem alespon ty vikendove vyletni vlaky, ale docela o tom pochybuji.

0/0
7.4.2014 9:29

M94i28c43h12a65l 30K83o24n41e52č21n67ý 8919822252281

Sotva. Dráhy dostávají dotace od státu a krajů s tím, že zajišťují "dopravní obslužnost". Víkendové výletní vlaky jsou "zábava", která si na sebe musí vydělat, zvlášť kdyby je provozovala soukromá společnost. Pochybuji, že by socanské kraje platily dotace na rekreaci lidí.

0/0
7.4.2014 14:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.