Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálka vezla smuteční věnce, z Opavy do Jakartovic vyjela naposledy

Stovky lidí se o víkendu loučily s železniční tratí mezi Opavou a Jakartovicemi, kde po 122 letech končí osobní doprava. Krajský úřad už nechce dotovat výrazně ztrátový provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i18c64h41a96l 43K60ř54í69ž 1624800521952

Jak je možné že bus je třikrát levnější než vlak?

0/0
7.4.2014 9:20

J58o19s67e75f 22K66u81b18e48š 9905155859474

Porizovaci cena vlaku je vyse nez busu (i kdyz zde jezdily asi stare 810). Vlak plati pomerne hodne penez za dopravni cestu...

0/0
7.4.2014 9:26

P75e72t25r 37F18o20l55t68y50s 7625151550588

Čímž se přelévají peníze z jedné ruky do druhé, protože SŽDC je státní organizace. A co druhá ruka upustí, o to se už nikdo nezajímá, hlavně, že je pod tou rukou připravená vždy nějaká kapsa...

+1/0
7.4.2014 10:07

P90e19t62r 56N23e44c95h61a30n27i46c34k58ý 7113126778930

Přesně tak. STÁT dává peníze kraji, ten vezme STÁTNÍ peníze a zaplatí z nich vlak u ČD, které z těch platí STÁTNÍ SŽDC za dopravní cestu. Věřím, že pokud je poplatek 88kč, tak si ČD u kraje vyžádají zaokrouhlených 90, pokud náklady na poplatky jsou třeba 920000, tak si řekne kraj o meloun. Každý tento úkon zaměstnává několik úředníků, převod peněz něco stojí, dává prostor k tomu, aby část peněz "někam uhnula" a skutečné provozní náklady se vlastně nikdo nedoví X

0/0
7.4.2014 11:41

J13o78s20e94f 19P70o85ž95i67v48i83l 8214336867590

Navíc údržba trati stojí víc než silnice.

0/0
7.4.2014 9:30

M49i66c48h83a78l 12K27o40n84e44č12n28ý 8829172292711

Železnice potřebuje na jeden spoj podstatně více zaměstnanců než autobus.

0/0
7.4.2014 13:55

J53a15n 89Č52e60k49a17l 7899655374264

Jsem železniční fanoušek, ale každý rozumný člověk musí uznat, že platit prázdné vlaky jen z nostalgie nemá smysl...

+2/0
7.4.2014 8:57

J16o21s90e87f 39K67u58b96e77š 9545595559544

To urcite ne, ovsem nad vikendovym nebo prazdninovym provozem se popremyslet asi mohlo...

+1/0
7.4.2014 9:27

P71e93t74r 91N89e87c77h76a94n93i78c31k80ý 7363196418750

Mělo se popřemýšlet nad tím, jestli neexisutje koncepce, která ty vlaky naplní. Ne všechno bude chyba vlaků nebo trati. Pokud prostě ten vlak jezdí v blbý čas a ještě jede souběžně bus, tak je ta koncepce na houby.

0/0
7.4.2014 11:43

K82r55y61š95t16o49f 96L15a44n68í84k 1399740225975

jsem zvedavy, zda vznikne nejaka spolecnost, ktera by provozovala nejakym zpusobem alespon ty vikendove vyletni vlaky, ale docela o tom pochybuji.

0/0
7.4.2014 9:29

M59i28c57h84a57l 26K11o86n60e31č21n41ý 8699162132571

Sotva. Dráhy dostávají dotace od státu a krajů s tím, že zajišťují "dopravní obslužnost". Víkendové výletní vlaky jsou "zábava", která si na sebe musí vydělat, zvlášť kdyby je provozovala soukromá společnost. Pochybuji, že by socanské kraje platily dotace na rekreaci lidí.

0/0
7.4.2014 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.