- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Regionální železnice je jako pošta ve vsi, která jako poslední udržuje spojení s okolním světem. Již dost rušení tratí! Rušení zahájil XIV.sjezd KSČ v roce 1971, současní neosoudruzi se jím stále řídí. Pakliže se na trati zachrání aspoň víkendový provoz, tak by se mělo jezdit až do Svobodných Heřmanic, to by přilákalo turisty i cykloturisty, kteří by dále mohli jet na kole do Horního Benešova či Bruntálu. Obce by měly tlačit na stát, aby se obnovila i zrušená trať do bývalé konečné Horního Benešova a oživit projekt na dostavbu tratě do Bruntálu, pak obnovit provoz do Malé Morávky, čím by se získalo atkraktivní želzniční spojení Opava -chráněná oblast Jeseníky! Podle mě by se mělo od června až září jezdit denně!
Tak ať předají trať kraji a svazu obcí. Kraj bude platit dopravu, tratě údržbu. Ušetří se na poplatku za dopravní cestu, něco si vydělají z nákladů a parády habaděj. U netranzitní lokálky žádný problém
*kraj bude plati dopravu, obce údržbu
40 000 Kč = cca 0,5 vlaku jezdícího jen o víkendech . Pokud i ostatní obce budou takto štědré, vyjde to na maximálně 2 vlaky za den (4 za týden). Na to se vykašlou i skalní příznivci železnice.
Nebylo by lepší investovat tyto peníze do cykloturistické infratsruktury? Obci by alespoň zbylo něco hmatatelného a počty turistů by byly srovnatelné, možná i vyšší. Bohužel u nás mají přednost ekonomické nesmysly bez adekvátní užitné hodnoty.
Ekonomický nesmysl je především to co jste napsal vy. Dříve než napíšete nějaký blábol, zkuste si předtím zjistit relevantní fakta o problému...