Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polský kamion s tramvají dostal v Česku botičku, byl těžší o 39 tun

Bez potřebného povolení vyjel polský řidič kamionu s naloženou tramvají na české silnice. Daleko se však nedostal. Hned u česko-polských hranic vozidlo zastavili policisté a zjistili, že hmotnost soupravy převyšuje limit o osmdesát procent. Náklad dále nepustili a autu pro jistotu nasadili i botičku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A47d75a37m 49R50y21c38h78l76ý 1928927139223

Nějak mi není jasné o co v tomto případě jde, jestli o ochranu našich silnic a  mostů, nebo jen o papír?

+1/−1
25.4.2014 13:30

J22a18n 69M62o61t66ů89r74e36k 7130862941179

Jaká buzerace? To přeci není žádná buzerace, pokud se takto velké náklady musí hlásit a žádat o povolení.....

+5/−1
25.4.2014 11:31

Z97d33e52n71ě66k 52W96e80r92n67h31a27r43t 6877905932628

Tohle je ale opravdu administrativní buzerace. Oni ten tahač na silnice pustí, on není přetížený, ale jen potřebuje papír, schválení... Takže nejde o ochranu silnice, ale o krmení byrokratického šimla...

+2/−11
25.4.2014 6:58

P21a31v50e95l 94O80b39d48r89ž14á25l88e44k 6876424418512

Nezapomeňte, že za vydání toho "papíru" se vybírají peníze ... o tom je celý případ.

+5/0
25.4.2014 7:58

P87a85v17e19l 50M94a31t28o54u86š51e29k 5730757948214

Např. ve Švýcarsku nebo v Rakousku by něco takového na silnici patrně nepustili vůbec.

+7/−3
25.4.2014 8:35

M25i80r45o98s22l26a92v 13B80u61d36a 9172462157342

Jistě, přepravují to teleportací:-)

+4/−2
25.4.2014 9:44

D88a75v55i11d 82M84i22z26e98r31a 9501172386193

to je uplnej nesmysl, prepravis to vlakem a na uplne misto urceni budes pokladat koleje ? aby vlak prijel primo k mostu nebo k mrakodrapu, k tovarne ? uplna blbost

+1/−1
25.4.2014 9:53

S74t23a19n13i73s62l51a43v 29T34v93r81z 4366567233869

A on tn vlak nejezdi do nejakeho vetsiho blizkeho mesta? Nebo alespon do nejblizsiho mesta provozyujiciho tramvajovou dopravu?

Takovy typ nakladu ma jet po silnici jenom nejkratsi nutnou dobu.

+4/−1
25.4.2014 10:16

J84o23s29e96f 75Č73e71r92v20e98n97i80c23k57ý 9149874831383

Jasně, a v každém městě, kde se provozují tramvaje, musí být k dispozici tahač se speciálním podvozkem, který je schopen to přepravit z nádraží do tramvajové vozovny.

+2/0
25.4.2014 12:28

J66a52n 33D43v83o62ř90á69k 3503616294566

No ono při přepravě po kolejích existuje nějaký průjezdný profil, máte jistotu, že by se tramvaj po naložení na železniční vůz do tohoto profilu vešla, aby bylo možno všemi úseky bezpečně projet?? Ona přeprava nadměrných nákladů většinou provést jinak než po silnici nebo vodě nelze.

0/0
25.4.2014 13:35

M37i97r39o24s18l30a20v 62B45u13d30a 9972142747802

Do jisté míry máte pravdu, bez papíru silnici poškodí (podle vyznění článku a včerejší reportáži v TV) ale zázračný papír poškození zabrání 8-o Uznávám ale, že takový náklad by měl být pod nějakým dohledem.

0/0
25.4.2014 9:48

S38t84a24n46i20s53l68a14v 89T52v11r60z 4386367353219

Ten papir tomu poskozeni silnice a prilehleho mobiliare skutecne zabrani. A to treba tim, ze na tom papire bude sepsana schvalena trasa a schvaleny casovy harmonogram.

Diky tomu ten naklad nepojede pres misto, kde zrovna pred hodinou zazaplatovali silnici nebo kde je v tu chvili dopravni zacpa. Diky tomu na dalnicnim moste po dobu prujezdu bude promenlivymi znackami snizena rychlost nebo bude uzavreny jeden pruh v tunelu.

+5/0
25.4.2014 10:23

M51i45r82o10s68l66a15v 37B92u34d47a 9342462547282

Máte pravdu, v tom nejsme ve sporu a myslel jsem, že to z druhé části mého příspěvku každý pochopí. Článek vyzněl tak, že bez papíru poškodí silnici a s papírem už ne;-D

0/0
25.4.2014 11:17

M67a12r34e15k 55Š13i51m75o87n 2334187858238

S papírem by třeba dostal od úředníků jinou trasu, kde nepoškodí čerstvé opravy, nevjede do probíhající opravy, nevjede na most, který má kvůli poškození sníženou nosnost.

0/0
25.4.2014 11:31

Z57d90e83n37ě33k 61E84č25e13r 4161243322578

Jden jen o buzeraci, chybějící razítko a hlavně poplatek! Říká něco i redaktorům - nápravový tlak? Spočítejte nápravy a jejich počtem vydělte váhu. Jednoduché, ale nezajímavé. Senzace se nekoná.

+1/0
25.4.2014 10:56

R30o22b71e28r32t 59H70o84m98o35l32k79a 2310692742571

Tady jde o to, že když by takhle přetížený jel každý kamion, tak nová sebekvalitnější silnice bude pak vypadat jako D1 po 30 letech provozu, nebo jako D1 u Ostravy. Ostatně, váš výkřik je podobný jako kdybyste prohlásil, že pokuta za jízdu na červenou je taky jen administrativní buzerace - že Vám přičtou pár bodů a zkásnou vás o 2000,- ale pustí vás dál.

0/0
25.4.2014 12:37

J58a90n 82D52v57o45ř19á95k 3233726614386

On ale nebyl přetížený, jen neměl potřebná povolení. Souprava na které byla tramvaj naložena je pro transport takto těžkých nákladů konstruována. Proč v médiích neuvedli tlak jednotlivých náprav na vozovku a zda byla v povolených mezích??? Protože by se nekonala žádná senzace! Po silnici se přepravují i těžší náklady, jen je potřeba mít povolení a stanovenou trasu, aby necestoval někde po okreskách, kde nebudou mít mosty dostatečnou nosnost.

0/0
25.4.2014 13:40

L25i61b86o11r 57R35o90t78r57e65k72l 9476118240314

kdybyste poznal tupost polskycch policajtu tak nasim za to zatleskate

0/0
25.4.2014 21:32

K68a13r15e63l 85D36v65o22ř33á71k 2744222212254

A řekli policejní ubožáci, jak tu tramvaj mají dopravit do ciziny? Že by balónem?

0/−22
24.4.2014 23:10

V58í54t 69M30r55h32a21l 1345749543400

Ono by to šlo přepravit třeba po železnici.

+13/0
24.4.2014 23:14

P90a27v91e85l 53M80a38t35o76u15š89e59k 5860347728134

"Železnice" je už pro mnohé v dnešní společnosti sprosté slovo. Bohužel to podle toho také vypadá.

+4/−2
25.4.2014 8:34

P37a25v35e44l 24M74a29t12o94u52š91e77k 5120957928584

Autorovi minusu k mému příspěvku: Co se u nás přepravuje po železnici kromě ucelených souprav uhlí, tekutých paliv, dřeva, aut a kontejnerových zásilek? Mamutí "logistická centra" se budují takřka zásadně mimo dosah železnice, mnohé areály, které vlečku měly, místo ní udělají v lepším případě parkovou úpravu a v tom horším asfaltový plac pro kamióny. Jak vypadají naše silnice?

+1/0
25.4.2014 9:07

J74a71r67o44s79l67a51v 42B49r45ü15m34m98e67r 7454573526

A  je to chyba jen a jen drah.

0/−1
25.4.2014 9:19

P93a95v97e40l 40O64b70d25r96ž42á61l13e35k 6386824568252

Ne tak úplně ... pokud máme na jedné železniční síti sloučenou osobní dálkovou, místní i nákladní dopravu, bude ta nákladní v problémech.

V době, kdy většina firem využívá logistiku JiT a nemá sklady, ztrácí železnice svou hlavní výhodu (levná doprava velkých objemů) a rostou nevýhody (doba přepravy, nutnost plánování dlouho předem, nevhodnost pro kusové zásilky).

0/0
25.4.2014 9:25

L86u28k89á91š 44Š85m81a85h98e18l 2507304432584

Ne, je to chyba státu, který nastavuje naprosto nerovné podmínky - kamiony u nás jezdí běžně přetížené, platí naprosto zanedbatelné mýtné a běžně překračují nejvyšší povolenou rychlost (aniž by je kdokoliv pokutoval). Zato vlak platí dost drahé poplatky, nejvyšší povolenou rychlost překročit nemůže a navíc stát klidně povolí postavit stavby tam, kde není napojení na železniční síť. Na západě se v tomto už chovají jinak, zejména ve Švýcarsku (kde je většina nákladních přeprav po železnici), ale i jinde.

+1/0
25.4.2014 12:09

R94a49d82o16s97l62a27v 19K10l52a47u46d16a 5484168204612

Ti "ubožáci" musí dodržovat platné zákony. Nemůžou si dělat co chtějí.

+10/0
24.4.2014 23:24

P58e19t21r 48R55o64h17á18n23e22k 1403329247506

tak tramvaj jedině po kolejích ;-D

+2/0
25.4.2014 0:09

Z80d47e47n22ě29k 29W40e30r38n15h85a75r52t 6557385462758

Pochopitelně, že by se to mělo raději vozit na vagonech.

+3/0
25.4.2014 7:00

K75a46t59e41ř18i93n13a 40P41é73r91o84v31á 2940948597705

a sama

0/0
25.4.2014 9:58

J98o98s93e28f 86Č78e40r29v13e34n71i12c18k78ý 9709474461933

Ti "policejní ubožáci", jak píšeš, jen chtěli příslušný doklad, který je k takovéto přepravě na našem území potřeba.

+6/0
25.4.2014 6:05

R71a81d41o85s43l17a79v 54K36l54a98u43d19a 5354158524552

Podle mě by se po silnici měl přepravovat takhle nadměrný a těžký náklad jen v případě, že není jiná možnost. Tahat tímto způsobem přes půlku Evropy tramvaj se mi zdá jako velmi hloupej nápad.

+7/0
24.4.2014 22:49

L43i28b87a 95R15u39s37n83á32k 2100314625131

Jo, položit jí koleje do Bulharska by bylo lepší :-)

+1/−9
24.4.2014 22:59

R54a48d36o32s22l28a83v 64K90l23a72u59d33a 5414858924972

?8-o

+3/0
24.4.2014 23:00
Foto

J66i59r61i 44J52a58l49u87v42k54a 3578639434857

Ještě jsem neviděl Poláka, který by si u nás z dopravních předpisů dělal hlavu.

+12/0
24.4.2014 21:42

P27e51t80r 16R71o20h96á17n31e86k 1643299547386

já neznám čecha, který by si z dopravních předpisů dělal hlavu, ale pouze u nás v kocourkově.

0/−1
25.4.2014 0:10
Foto

T71o73m53á44š 84M64i50h68a27l60i95k 1989484893675

Ale tu nejde len o povolenie... ale za prekročenie váhy sa platí aj poplatok - automaticky sa ráta s nejakým poškodením cesty... za také niečo sa platí...

+2/0
24.4.2014 21:29

J70o29s31e15f 95Č31e77r27v68e74n95i90c45k71ý 9969244961303

Nikde v článku není napsáno, že došlo k přetížení na jednu nápravu.

0/0
25.4.2014 6:06

P76e23t88r 19R71u97m92p27l98i90k 4849167339303

nevím, co to bylo za blbce, ale po ferdinance jezdí normálně vlaky s tramvajema a doufám, že ministerstvo jim to povolení dá jen k nejbližšímu nádraží.;-O

0/−1
24.4.2014 20:15

P38e45t11r 65H58á33l33a 6594546155776

Za dané legislativy to byla chyba dotyčného, ovšem jsem přesvědčen, že je špatná legislativa. Stačila by oznamovací povinnost 3 dny předem.

+2/−7
24.4.2014 18:24

M47a92r29e77k 70Š12i62m75o31n 2354107578978

Oznamovací povinnost podle mě není dobré řešení. Nějaký Polák si naplánuje cestu, dostane se s tím pod nějaký podjezd a zasekne se tam na dva dny, protože se s tím nebude moct otočit.

+6/0
24.4.2014 20:14

Z31d38e87n95ě39k 92W20e45r53n66h54a44r16t 6487905722698

A nějaký papír tomu zabrání?

0/0
25.4.2014 6:59

M32a17r20e70k 78Š78i25m55o96n 2374197838968

Papír tomu Polákovi předepíše trasu, kde žádná oprava, podjezd ani můstek nejsou, protože má plán oprav. Taky zabrání tomu, aby se dva nadměrný náklady potkaly. To by zastavilo provoz na dva dny.

0/0
25.4.2014 11:35

Z30d80e47n79ě37k 69W36e93r66n43h69a34r80t 6477845702328

No, dejme tomu, tohle má jistě logiku. Ale v praxi docela pochybuju, že by nějaký ouřada plánoval dopravci trasu s ohledem na všechny tyhle věci, které píšete, ověřoval si u všemožných správců komunikace po celé trase napříč republikou, jestli někde něco neopravují, jak jsou všude vysoké mosty a podobně. Mám vcelku jasnou představu, jak naše úřady fungují a nezdá se mi, že by někdo vyvinul až takovou aktivitu...

0/0
25.4.2014 13:04

Z21b89y15š98e27k 89T85a29b51o23r41s98k12y 1825362479338

Tak pro neznalé:

Novináří se v tom nevyznají - souprava nebyla přetížena, pouze řidič neměl k přepravě v ČR patřičné Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu.

- souprava s 3+7 nápravami může vézt náklad o celkové hmotnosti do cca 90t při jednotlivých tlacích na nápravu 9t.

- mnohem více ničí vozovky přetížené kamiony s plachtou, dále však hlavně soupravy přepravující sypké materialy a snad nejvíce soupravy přepravující dřevěné klády.

- souhlasím s častějšími kontrolami hlavně PL přepravců, neboť stále více ubírají práce českým přepravcům.Za Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu se platí nemalé peníze, další náklady jsou  doprovodná vozidla a v některých případech i statické vážení soupravy na kritických mostech. Toho všeho je takový přepravce ušetřen, pokud se rozhodne všechny tyto náklady obejít a jet tzv. načerno.

Pak samozřejmě v cenové soutěži zvítězí, neboť je nejlevnější. Převážná část těchto přeprav se provádí v noci pod rouškou tmy.

+37/−2
24.4.2014 17:42

A85l17e63š 78K77e63d78z13i87o47r 2856891406921

X 1. No jo, ale pak by to nebyla taková SENZACE a lá IDNES, kdyby v nadpisu článku stálo: Přes ČR přejížděl kamion bez potřebných povolení

2. Sem se nechodí pro seriozní informace, sem se chodí lidi bavit...

3. Zdejší redaktoři v honbě za čteností opíší i zjevný nesmysl, páč přemýšlet, to se zde nenosí....

4. Po několikaletém úsilí čtenářů a diskutujících, se někteří redaktoři už skoro naučili jakej je rozdíl mezi multikárou, ávií a kamionem;-D;-D;-D

+13/0
24.4.2014 18:48

V53l33a84d47i13s83l79a39v 93A27d37a23m37e37c 2905828171328

Nadpis má nalákat, aby jsme koukli sem a viděli, že vpravo je reklama na lego, počítač či kafe. ldnes potřebují aby sem lidi koukli a pak šup na reklamu. Máme to zadarmo a tak musíme vydržet trocha mystifikace.

0/0
24.4.2014 22:02

P10e93t40r 30Z91d53e56n20ě12k 2214799134

abychom !!

0/0
24.4.2014 23:58

V95l88a58d68i18s23l63a79v 51A67d93a91m89e36c 2645498361868

Tu fintu v pravidlech znám, ale slovo abychom zní příšerně. To přes ústa nepustím. A tak to dopadá i přes klávesnici :-P

0/0
26.4.2014 10:04
Foto

M29i80r25o85s95l98a71v 61Z79a38p37l10e72t98a35l 3977385778543

Jde o překročení maximální hmotnosti soupravy ale přetížená ta souprava rozhodně nebyla. Celkem 11náprav na 87 tun je v to samé jako 48tun na 6 nápravách které jsou povolené, prostě je to to samé, jako dva kamiony za sebou. Ale že ho chytili je dobře, mimo jiné překročil i povolenou délku soupravy, jsou to profíci kteří rozhodně věděli, že si povolení zařídit musí a vykašlali se na to, zakázku získají nejnižší cenou a pak takhle šetří. Nás policajti drbou kvůli 4cm  délky přes limit, tak aď se mají dobře aj poláci :-)

+27/0
24.4.2014 17:39

M29i23r37o13s65l63a16v 12B50u92d36a 9132292327822

Nejhorší je, že to vše odnese řidič i když je možné, že mu to zaměstnavatel vykompenzuje, ale kdo ví. Nepojedeš? Pojede jiný a ty máš padáka, tak to dnes chodí.

+8/0
24.4.2014 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.