Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polský kamion s tramvají dostal v Česku botičku, byl těžší o 39 tun

Bez potřebného povolení vyjel polský řidič kamionu s naloženou tramvají na české silnice. Daleko se však nedostal. Hned u česko-polských hranic vozidlo zastavili policisté a zjistili, že hmotnost soupravy převyšuje limit o osmdesát procent. Náklad dále nepustili a autu pro jistotu nasadili i botičku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A56d10a55m 23R67y67c14h39l32ý 1928587109263

Nějak mi není jasné o co v tomto případě jde, jestli o ochranu našich silnic a  mostů, nebo jen o papír?

+1/−1
25.4.2014 13:30

J89a48n 17M76o24t32ů12r89e32k 7640682701219

Jaká buzerace? To přeci není žádná buzerace, pokud se takto velké náklady musí hlásit a žádat o povolení.....

+5/−1
25.4.2014 11:31

Z73d39e43n27ě88k 88W83e12r54n88h84a58r62t 6907405822608

Tohle je ale opravdu administrativní buzerace. Oni ten tahač na silnice pustí, on není přetížený, ale jen potřebuje papír, schválení... Takže nejde o ochranu silnice, ale o krmení byrokratického šimla...

+2/−11
25.4.2014 6:58

P19a44v46e79l 32O92b53d42r42ž62á16l80e87k 6396434488382

Nezapomeňte, že za vydání toho "papíru" se vybírají peníze ... o tom je celý případ.

+5/0
25.4.2014 7:58

P34a85v50e43l 19M55a55t37o15u89š53e84k 5830497518804

Např. ve Švýcarsku nebo v Rakousku by něco takového na silnici patrně nepustili vůbec.

+7/−3
25.4.2014 8:35

M86i28r87o47s28l30a95v 10B63u82d18a 9952712207492

Jistě, přepravují to teleportací:-)

+4/−2
25.4.2014 9:44

D56a34v75i50d 96M72i14z63e17r40a 9891772176683

to je uplnej nesmysl, prepravis to vlakem a na uplne misto urceni budes pokladat koleje ? aby vlak prijel primo k mostu nebo k mrakodrapu, k tovarne ? uplna blbost

+1/−1
25.4.2014 9:53

S91t90a81n29i61s98l91a25v 28T41v33r31z 4676357223839

A on tn vlak nejezdi do nejakeho vetsiho blizkeho mesta? Nebo alespon do nejblizsiho mesta provozyujiciho tramvajovou dopravu?

Takovy typ nakladu ma jet po silnici jenom nejkratsi nutnou dobu.

+4/−1
25.4.2014 10:16

J45o86s57e65f 76Č44e86r75v46e27n78i86c96k68ý 9209604141183

Jasně, a v každém městě, kde se provozují tramvaje, musí být k dispozici tahač se speciálním podvozkem, který je schopen to přepravit z nádraží do tramvajové vozovny.

+2/0
25.4.2014 12:28

J81a62n 55D95v79o93ř30á25k 3103546824706

No ono při přepravě po kolejích existuje nějaký průjezdný profil, máte jistotu, že by se tramvaj po naložení na železniční vůz do tohoto profilu vešla, aby bylo možno všemi úseky bezpečně projet?? Ona přeprava nadměrných nákladů většinou provést jinak než po silnici nebo vodě nelze.

0/0
25.4.2014 13:35

M59i29r27o29s81l34a10v 72B81u25d54a 9642492747122

Do jisté míry máte pravdu, bez papíru silnici poškodí (podle vyznění článku a včerejší reportáži v TV) ale zázračný papír poškození zabrání 8-o Uznávám ale, že takový náklad by měl být pod nějakým dohledem.

0/0
25.4.2014 9:48

S32t15a67n36i24s49l14a79v 26T14v50r66z 4426647323609

Ten papir tomu poskozeni silnice a prilehleho mobiliare skutecne zabrani. A to treba tim, ze na tom papire bude sepsana schvalena trasa a schvaleny casovy harmonogram.

Diky tomu ten naklad nepojede pres misto, kde zrovna pred hodinou zazaplatovali silnici nebo kde je v tu chvili dopravni zacpa. Diky tomu na dalnicnim moste po dobu prujezdu bude promenlivymi znackami snizena rychlost nebo bude uzavreny jeden pruh v tunelu.

+5/0
25.4.2014 10:23

M25i25r26o98s59l14a72v 67B46u77d87a 9632272237792

Máte pravdu, v tom nejsme ve sporu a myslel jsem, že to z druhé části mého příspěvku každý pochopí. Článek vyzněl tak, že bez papíru poškodí silnici a s papírem už ne;-D

0/0
25.4.2014 11:17

M93a56r87e61k 87Š84i14m78o90n 2434257768628

S papírem by třeba dostal od úředníků jinou trasu, kde nepoškodí čerstvé opravy, nevjede do probíhající opravy, nevjede na most, který má kvůli poškození sníženou nosnost.

0/0
25.4.2014 11:31

Z49d69e77n22ě66k 98E37č64e89r 4691393642678

Jden jen o buzeraci, chybějící razítko a hlavně poplatek! Říká něco i redaktorům - nápravový tlak? Spočítejte nápravy a jejich počtem vydělte váhu. Jednoduché, ale nezajímavé. Senzace se nekoná.

+1/0
25.4.2014 10:56

R89o47b60e32r90t 98H32o56m61o14l54k78a 2280812332811

Tady jde o to, že když by takhle přetížený jel každý kamion, tak nová sebekvalitnější silnice bude pak vypadat jako D1 po 30 letech provozu, nebo jako D1 u Ostravy. Ostatně, váš výkřik je podobný jako kdybyste prohlásil, že pokuta za jízdu na červenou je taky jen administrativní buzerace - že Vám přičtou pár bodů a zkásnou vás o 2000,- ale pustí vás dál.

0/0
25.4.2014 12:37

J10a32n 95D64v12o89ř34á20k 3883366614326

On ale nebyl přetížený, jen neměl potřebná povolení. Souprava na které byla tramvaj naložena je pro transport takto těžkých nákladů konstruována. Proč v médiích neuvedli tlak jednotlivých náprav na vozovku a zda byla v povolených mezích??? Protože by se nekonala žádná senzace! Po silnici se přepravují i těžší náklady, jen je potřeba mít povolení a stanovenou trasu, aby necestoval někde po okreskách, kde nebudou mít mosty dostatečnou nosnost.

0/0
25.4.2014 13:40

L20i63b91o30r 71R49o34t81r86e91k21l 9686248580934

kdybyste poznal tupost polskycch policajtu tak nasim za to zatleskate

0/0
25.4.2014 21:32

K89a58r39e43l 27D36v42o92ř15á36k 2734422782584

A řekli policejní ubožáci, jak tu tramvaj mají dopravit do ciziny? Že by balónem?

0/−22
24.4.2014 23:10

V34í69t 67M87r67h64a41l 1415149533450

Ono by to šlo přepravit třeba po železnici.

+13/0
24.4.2014 23:14

P93a40v70e41l 18M47a69t22o40u94š76e71k 5980297398154

"Železnice" je už pro mnohé v dnešní společnosti sprosté slovo. Bohužel to podle toho také vypadá.

+4/−2
25.4.2014 8:34

P37a27v86e91l 90M10a21t29o14u52š13e81k 5260897468224

Autorovi minusu k mému příspěvku: Co se u nás přepravuje po železnici kromě ucelených souprav uhlí, tekutých paliv, dřeva, aut a kontejnerových zásilek? Mamutí "logistická centra" se budují takřka zásadně mimo dosah železnice, mnohé areály, které vlečku měly, místo ní udělají v lepším případě parkovou úpravu a v tom horším asfaltový plac pro kamióny. Jak vypadají naše silnice?

+1/0
25.4.2014 9:07

J45a13r55o93s33l54a44v 24B42r47ü12m85m34e49r 7374823396

A  je to chyba jen a jen drah.

0/−1
25.4.2014 9:19

P46a54v48e22l 53O34b73d36r27ž37á36l31e79k 6746274588732

Ne tak úplně ... pokud máme na jedné železniční síti sloučenou osobní dálkovou, místní i nákladní dopravu, bude ta nákladní v problémech.

V době, kdy většina firem využívá logistiku JiT a nemá sklady, ztrácí železnice svou hlavní výhodu (levná doprava velkých objemů) a rostou nevýhody (doba přepravy, nutnost plánování dlouho předem, nevhodnost pro kusové zásilky).

0/0
25.4.2014 9:25

L25u15k94á83š 69Š23m84a48h89e14l 2747714902304

Ne, je to chyba státu, který nastavuje naprosto nerovné podmínky - kamiony u nás jezdí běžně přetížené, platí naprosto zanedbatelné mýtné a běžně překračují nejvyšší povolenou rychlost (aniž by je kdokoliv pokutoval). Zato vlak platí dost drahé poplatky, nejvyšší povolenou rychlost překročit nemůže a navíc stát klidně povolí postavit stavby tam, kde není napojení na železniční síť. Na západě se v tomto už chovají jinak, zejména ve Švýcarsku (kde je většina nákladních přeprav po železnici), ale i jinde.

+1/0
25.4.2014 12:09

R66a36d76o76s91l87a70v 75K38l65a96u33d64a 5484248884382

Ti "ubožáci" musí dodržovat platné zákony. Nemůžou si dělat co chtějí.

+10/0
24.4.2014 23:24

P54e53t23r 25R61o16h58á18n78e62k 1823159147706

tak tramvaj jedině po kolejích ;-D

+2/0
25.4.2014 0:09

Z98d53e13n82ě39k 87W96e86r48n96h59a15r74t 6697585602438

Pochopitelně, že by se to mělo raději vozit na vagonech.

+3/0
25.4.2014 7:00

K54a26t47e17ř96i15n29a 27P67é22r35o87v70á 2340948977795

a sama

0/0
25.4.2014 9:58

J64o84s11e41f 83Č80e56r92v17e50n90i56c97k74ý 9349454441973

Ti "policejní ubožáci", jak píšeš, jen chtěli příslušný doklad, který je k takovéto přepravě na našem území potřeba.

+6/0
25.4.2014 6:05

R16a65d78o35s44l69a13v 98K36l61a53u98d79a 5534198844572

Podle mě by se po silnici měl přepravovat takhle nadměrný a těžký náklad jen v případě, že není jiná možnost. Tahat tímto způsobem přes půlku Evropy tramvaj se mi zdá jako velmi hloupej nápad.

+7/0
24.4.2014 22:49

L29i58b73a 69R54u98s55n24á72k 2290924875891

Jo, položit jí koleje do Bulharska by bylo lepší :-)

+1/−9
24.4.2014 22:59

R56a22d63o41s16l97a77v 25K59l74a89u97d60a 5504168164502

?8-o

+3/0
24.4.2014 23:00
Foto

J41i45r24i 18J73a50l76u37v25k62a 3738669874227

Ještě jsem neviděl Poláka, který by si u nás z dopravních předpisů dělal hlavu.

+12/0
24.4.2014 21:42

P62e88t23r 61R58o61h45á42n41e64k 1733539967926

já neznám čecha, který by si z dopravních předpisů dělal hlavu, ale pouze u nás v kocourkově.

0/−1
25.4.2014 0:10
Foto

T33o47m55á19š 97M15i32h86a87l23i63k 1149214303545

Ale tu nejde len o povolenie... ale za prekročenie váhy sa platí aj poplatok - automaticky sa ráta s nejakým poškodením cesty... za také niečo sa platí...

+2/0
24.4.2014 21:29

J79o80s11e67f 71Č61e59r19v85e16n94i73c23k68ý 9509884481893

Nikde v článku není napsáno, že došlo k přetížení na jednu nápravu.

0/0
25.4.2014 6:06

P23e12t52r 47R37u19m77p84l40i42k 4889787569813

nevím, co to bylo za blbce, ale po ferdinance jezdí normálně vlaky s tramvajema a doufám, že ministerstvo jim to povolení dá jen k nejbližšímu nádraží.;-O

0/−1
24.4.2014 20:15

P87e18t60r 44H70á48l24a 6394476405606

Za dané legislativy to byla chyba dotyčného, ovšem jsem přesvědčen, že je špatná legislativa. Stačila by oznamovací povinnost 3 dny předem.

+2/−7
24.4.2014 18:24

M45a84r45e80k 97Š48i33m49o11n 2674827268708

Oznamovací povinnost podle mě není dobré řešení. Nějaký Polák si naplánuje cestu, dostane se s tím pod nějaký podjezd a zasekne se tam na dva dny, protože se s tím nebude moct otočit.

+6/0
24.4.2014 20:14

Z13d25e37n38ě72k 80W62e14r28n86h22a77r96t 6127735182528

A nějaký papír tomu zabrání?

0/0
25.4.2014 6:59

M82a51r16e61k 91Š38i78m46o16n 2924867208728

Papír tomu Polákovi předepíše trasu, kde žádná oprava, podjezd ani můstek nejsou, protože má plán oprav. Taky zabrání tomu, aby se dva nadměrný náklady potkaly. To by zastavilo provoz na dva dny.

0/0
25.4.2014 11:35

Z64d27e14n45ě17k 42W74e43r76n42h21a72r32t 6167475782348

No, dejme tomu, tohle má jistě logiku. Ale v praxi docela pochybuju, že by nějaký ouřada plánoval dopravci trasu s ohledem na všechny tyhle věci, které píšete, ověřoval si u všemožných správců komunikace po celé trase napříč republikou, jestli někde něco neopravují, jak jsou všude vysoké mosty a podobně. Mám vcelku jasnou představu, jak naše úřady fungují a nezdá se mi, že by někdo vyvinul až takovou aktivitu...

0/0
25.4.2014 13:04

Z39b79y66š59e61k 30T34a42b34o78r30s45k85y 1695882489118

Tak pro neznalé:

Novináří se v tom nevyznají - souprava nebyla přetížena, pouze řidič neměl k přepravě v ČR patřičné Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu.

- souprava s 3+7 nápravami může vézt náklad o celkové hmotnosti do cca 90t při jednotlivých tlacích na nápravu 9t.

- mnohem více ničí vozovky přetížené kamiony s plachtou, dále však hlavně soupravy přepravující sypké materialy a snad nejvíce soupravy přepravující dřevěné klády.

- souhlasím s častějšími kontrolami hlavně PL přepravců, neboť stále více ubírají práce českým přepravcům.Za Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu se platí nemalé peníze, další náklady jsou  doprovodná vozidla a v některých případech i statické vážení soupravy na kritických mostech. Toho všeho je takový přepravce ušetřen, pokud se rozhodne všechny tyto náklady obejít a jet tzv. načerno.

Pak samozřejmě v cenové soutěži zvítězí, neboť je nejlevnější. Převážná část těchto přeprav se provádí v noci pod rouškou tmy.

+37/−2
24.4.2014 17:42

A84l79e66š 86K96e88d72z87i93o20r 2906551456821

X 1. No jo, ale pak by to nebyla taková SENZACE a lá IDNES, kdyby v nadpisu článku stálo: Přes ČR přejížděl kamion bez potřebných povolení

2. Sem se nechodí pro seriozní informace, sem se chodí lidi bavit...

3. Zdejší redaktoři v honbě za čteností opíší i zjevný nesmysl, páč přemýšlet, to se zde nenosí....

4. Po několikaletém úsilí čtenářů a diskutujících, se někteří redaktoři už skoro naučili jakej je rozdíl mezi multikárou, ávií a kamionem;-D;-D;-D

+13/0
24.4.2014 18:48

V93l97a70d95i81s76l74a79v 82A78d72a93m19e59c 2205468181268

Nadpis má nalákat, aby jsme koukli sem a viděli, že vpravo je reklama na lego, počítač či kafe. ldnes potřebují aby sem lidi koukli a pak šup na reklamu. Máme to zadarmo a tak musíme vydržet trocha mystifikace.

0/0
24.4.2014 22:02

P12e20t83r 67Z47d66e52n25ě59k 2864389194

abychom !!

0/0
24.4.2014 23:58

V69l17a60d17i64s39l53a80v 75A59d11a10m93e91c 2865398621508

Tu fintu v pravidlech znám, ale slovo abychom zní příšerně. To přes ústa nepustím. A tak to dopadá i přes klávesnici :-P

0/0
26.4.2014 10:04
Foto

M84i92r88o44s61l25a13v 36Z54a54p45l94e48t65a19l 3747285648383

Jde o překročení maximální hmotnosti soupravy ale přetížená ta souprava rozhodně nebyla. Celkem 11náprav na 87 tun je v to samé jako 48tun na 6 nápravách které jsou povolené, prostě je to to samé, jako dva kamiony za sebou. Ale že ho chytili je dobře, mimo jiné překročil i povolenou délku soupravy, jsou to profíci kteří rozhodně věděli, že si povolení zařídit musí a vykašlali se na to, zakázku získají nejnižší cenou a pak takhle šetří. Nás policajti drbou kvůli 4cm  délky přes limit, tak aď se mají dobře aj poláci :-)

+27/0
24.4.2014 17:39

M79i15r39o69s57l24a11v 26B90u79d18a 9142122397662

Nejhorší je, že to vše odnese řidič i když je možné, že mu to zaměstnavatel vykompenzuje, ale kdo ví. Nepojedeš? Pojede jiný a ty máš padáka, tak to dnes chodí.

+8/0
24.4.2014 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.