Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polský kamion s tramvají dostal v Česku botičku, byl těžší o 39 tun

Bez potřebného povolení vyjel polský řidič kamionu s naloženou tramvají na české silnice. Daleko se však nedostal. Hned u česko-polských hranic vozidlo zastavili policisté a zjistili, že hmotnost soupravy převyšuje limit o osmdesát procent. Náklad dále nepustili a autu pro jistotu nasadili i botičku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A58d93a45m 49R64y97c84h34l96ý 1868837739853

Nějak mi není jasné o co v tomto případě jde, jestli o ochranu našich silnic a  mostů, nebo jen o papír?

+1/−1
25.4.2014 13:30

J27a89n 42M66o52t78ů32r38e79k 7800522171369

Jaká buzerace? To přeci není žádná buzerace, pokud se takto velké náklady musí hlásit a žádat o povolení.....

+5/−1
25.4.2014 11:31

Z75d60e38n36ě45k 40W81e69r64n34h81a26r64t 6637265432478

Tohle je ale opravdu administrativní buzerace. Oni ten tahač na silnice pustí, on není přetížený, ale jen potřebuje papír, schválení... Takže nejde o ochranu silnice, ale o krmení byrokratického šimla...

+2/−11
25.4.2014 6:58

P92a16v68e44l 70O97b90d38r96ž33á67l42e77k 6226924428372

Nezapomeňte, že za vydání toho "papíru" se vybírají peníze ... o tom je celý případ.

+5/0
25.4.2014 7:58

P31a33v94e70l 50M53a91t25o62u65š59e49k 5860257168934

Např. ve Švýcarsku nebo v Rakousku by něco takového na silnici patrně nepustili vůbec.

+7/−3
25.4.2014 8:35

M87i45r48o91s15l61a47v 96B48u16d23a 9362852217882

Jistě, přepravují to teleportací:-)

+4/−2
25.4.2014 9:44

D83a37v42i91d 48M76i51z62e76r28a 9181422406873

to je uplnej nesmysl, prepravis to vlakem a na uplne misto urceni budes pokladat koleje ? aby vlak prijel primo k mostu nebo k mrakodrapu, k tovarne ? uplna blbost

+1/−1
25.4.2014 9:53

S19t18a61n47i45s34l56a93v 45T25v70r56z 4726127463779

A on tn vlak nejezdi do nejakeho vetsiho blizkeho mesta? Nebo alespon do nejblizsiho mesta provozyujiciho tramvajovou dopravu?

Takovy typ nakladu ma jet po silnici jenom nejkratsi nutnou dobu.

+4/−1
25.4.2014 10:16

J87o75s53e70f 65Č59e82r23v55e65n45i82c71k72ý 9969294161193

Jasně, a v každém městě, kde se provozují tramvaje, musí být k dispozici tahač se speciálním podvozkem, který je schopen to přepravit z nádraží do tramvajové vozovny.

+2/0
25.4.2014 12:28

J38a97n 61D88v50o85ř42á89k 3903266314906

No ono při přepravě po kolejích existuje nějaký průjezdný profil, máte jistotu, že by se tramvaj po naložení na železniční vůz do tohoto profilu vešla, aby bylo možno všemi úseky bezpečně projet?? Ona přeprava nadměrných nákladů většinou provést jinak než po silnici nebo vodě nelze.

0/0
25.4.2014 13:35

M97i39r41o87s69l32a59v 35B48u91d79a 9882732327712

Do jisté míry máte pravdu, bez papíru silnici poškodí (podle vyznění článku a včerejší reportáži v TV) ale zázračný papír poškození zabrání 8-o Uznávám ale, že takový náklad by měl být pod nějakým dohledem.

0/0
25.4.2014 9:48

S28t51a50n63i72s47l25a98v 35T66v37r74z 4676667913639

Ten papir tomu poskozeni silnice a prilehleho mobiliare skutecne zabrani. A to treba tim, ze na tom papire bude sepsana schvalena trasa a schvaleny casovy harmonogram.

Diky tomu ten naklad nepojede pres misto, kde zrovna pred hodinou zazaplatovali silnici nebo kde je v tu chvili dopravni zacpa. Diky tomu na dalnicnim moste po dobu prujezdu bude promenlivymi znackami snizena rychlost nebo bude uzavreny jeden pruh v tunelu.

+5/0
25.4.2014 10:23

M61i95r66o72s43l64a40v 46B85u78d72a 9232952707962

Máte pravdu, v tom nejsme ve sporu a myslel jsem, že to z druhé části mého příspěvku každý pochopí. Článek vyzněl tak, že bez papíru poškodí silnici a s papírem už ne;-D

0/0
25.4.2014 11:17

M68a66r29e96k 78Š50i48m75o77n 2824397168318

S papírem by třeba dostal od úředníků jinou trasu, kde nepoškodí čerstvé opravy, nevjede do probíhající opravy, nevjede na most, který má kvůli poškození sníženou nosnost.

0/0
25.4.2014 11:31

Z41d56e90n67ě55k 38E27č91e17r 4591373622208

Jden jen o buzeraci, chybějící razítko a hlavně poplatek! Říká něco i redaktorům - nápravový tlak? Spočítejte nápravy a jejich počtem vydělte váhu. Jednoduché, ale nezajímavé. Senzace se nekoná.

+1/0
25.4.2014 10:56

R77o93b74e11r13t 63H68o68m18o47l68k22a 2230232302871

Tady jde o to, že když by takhle přetížený jel každý kamion, tak nová sebekvalitnější silnice bude pak vypadat jako D1 po 30 letech provozu, nebo jako D1 u Ostravy. Ostatně, váš výkřik je podobný jako kdybyste prohlásil, že pokuta za jízdu na červenou je taky jen administrativní buzerace - že Vám přičtou pár bodů a zkásnou vás o 2000,- ale pustí vás dál.

0/0
25.4.2014 12:37

J19a14n 38D86v14o66ř67á53k 3153606174906

On ale nebyl přetížený, jen neměl potřebná povolení. Souprava na které byla tramvaj naložena je pro transport takto těžkých nákladů konstruována. Proč v médiích neuvedli tlak jednotlivých náprav na vozovku a zda byla v povolených mezích??? Protože by se nekonala žádná senzace! Po silnici se přepravují i těžší náklady, jen je potřeba mít povolení a stanovenou trasu, aby necestoval někde po okreskách, kde nebudou mít mosty dostatečnou nosnost.

0/0
25.4.2014 13:40

L43i68b46o70r 80R12o80t36r51e61k72l 9486528980434

kdybyste poznal tupost polskycch policajtu tak nasim za to zatleskate

0/0
25.4.2014 21:32

K69a34r14e11l 98D48v17o70ř44á45k 2194632172104

A řekli policejní ubožáci, jak tu tramvaj mají dopravit do ciziny? Že by balónem?

0/−22
24.4.2014 23:10

V75í51t 48M85r18h76a16l 1565419883430

Ono by to šlo přepravit třeba po železnici.

+13/0
24.4.2014 23:14

P33a52v49e42l 42M47a66t39o66u47š31e73k 5410467908424

"Železnice" je už pro mnohé v dnešní společnosti sprosté slovo. Bohužel to podle toho také vypadá.

+4/−2
25.4.2014 8:34

P97a64v48e95l 72M88a47t61o32u41š61e57k 5960537678594

Autorovi minusu k mému příspěvku: Co se u nás přepravuje po železnici kromě ucelených souprav uhlí, tekutých paliv, dřeva, aut a kontejnerových zásilek? Mamutí "logistická centra" se budují takřka zásadně mimo dosah železnice, mnohé areály, které vlečku měly, místo ní udělají v lepším případě parkovou úpravu a v tom horším asfaltový plac pro kamióny. Jak vypadají naše silnice?

+1/0
25.4.2014 9:07

J72a64r20o91s69l30a74v 62B88r95ü85m38m30e74r 7544703846

A  je to chyba jen a jen drah.

0/−1
25.4.2014 9:19

P41a43v14e87l 20O10b85d19r41ž22á78l71e10k 6756354988712

Ne tak úplně ... pokud máme na jedné železniční síti sloučenou osobní dálkovou, místní i nákladní dopravu, bude ta nákladní v problémech.

V době, kdy většina firem využívá logistiku JiT a nemá sklady, ztrácí železnice svou hlavní výhodu (levná doprava velkých objemů) a rostou nevýhody (doba přepravy, nutnost plánování dlouho předem, nevhodnost pro kusové zásilky).

0/0
25.4.2014 9:25

L76u89k85á17š 76Š12m19a40h57e86l 2897714322944

Ne, je to chyba státu, který nastavuje naprosto nerovné podmínky - kamiony u nás jezdí běžně přetížené, platí naprosto zanedbatelné mýtné a běžně překračují nejvyšší povolenou rychlost (aniž by je kdokoliv pokutoval). Zato vlak platí dost drahé poplatky, nejvyšší povolenou rychlost překročit nemůže a navíc stát klidně povolí postavit stavby tam, kde není napojení na železniční síť. Na západě se v tomto už chovají jinak, zejména ve Švýcarsku (kde je většina nákladních přeprav po železnici), ale i jinde.

+1/0
25.4.2014 12:09

R36a33d75o86s81l20a73v 75K78l63a73u58d58a 5744778454852

Ti "ubožáci" musí dodržovat platné zákony. Nemůžou si dělat co chtějí.

+10/0
24.4.2014 23:24

P85e64t38r 63R41o94h56á62n22e95k 1473199277876

tak tramvaj jedině po kolejích ;-D

+2/0
25.4.2014 0:09

Z62d72e51n59ě21k 88W66e25r19n37h23a38r59t 6817815192548

Pochopitelně, že by se to mělo raději vozit na vagonech.

+3/0
25.4.2014 7:00

K85a30t23e15ř53i96n68a 44P91é35r56o60v79á 2410548557705

a sama

0/0
25.4.2014 9:58

J11o35s84e74f 22Č24e69r55v11e50n12i45c73k79ý 9139514601873

Ti "policejní ubožáci", jak píšeš, jen chtěli příslušný doklad, který je k takovéto přepravě na našem území potřeba.

+6/0
25.4.2014 6:05

R19a75d82o24s28l63a19v 64K38l94a68u81d87a 5864808824682

Podle mě by se po silnici měl přepravovat takhle nadměrný a těžký náklad jen v případě, že není jiná možnost. Tahat tímto způsobem přes půlku Evropy tramvaj se mi zdá jako velmi hloupej nápad.

+7/0
24.4.2014 22:49

L55i60b75a 56R38u79s65n51á87k 2840344525701

Jo, položit jí koleje do Bulharska by bylo lepší :-)

+1/−9
24.4.2014 22:59

R81a29d56o86s98l30a81v 50K79l15a47u21d79a 5644818724122

?8-o

+3/0
24.4.2014 23:00
Foto

J17i10r25i 13J40a10l11u55v40k97a 3648599934407

Ještě jsem neviděl Poláka, který by si u nás z dopravních předpisů dělal hlavu.

+12/0
24.4.2014 21:42

P80e89t46r 22R98o73h76á36n55e39k 1843469507736

já neznám čecha, který by si z dopravních předpisů dělal hlavu, ale pouze u nás v kocourkově.

0/−1
25.4.2014 0:10
Foto

T87o87m82á54š 70M96i26h89a77l88i56k 1859524883835

Ale tu nejde len o povolenie... ale za prekročenie váhy sa platí aj poplatok - automaticky sa ráta s nejakým poškodením cesty... za také niečo sa platí...

+2/0
24.4.2014 21:29

J65o79s53e84f 27Č92e59r36v10e52n19i81c14k32ý 9429634101673

Nikde v článku není napsáno, že došlo k přetížení na jednu nápravu.

0/0
25.4.2014 6:06

P32e51t86r 34R46u70m54p64l35i42k 4429657689283

nevím, co to bylo za blbce, ale po ferdinance jezdí normálně vlaky s tramvajema a doufám, že ministerstvo jim to povolení dá jen k nejbližšímu nádraží.;-O

0/−1
24.4.2014 20:15

P19e25t15r 26H72á15l60a 6954966585516

Za dané legislativy to byla chyba dotyčného, ovšem jsem přesvědčen, že je špatná legislativa. Stačila by oznamovací povinnost 3 dny předem.

+2/−7
24.4.2014 18:24

M46a74r13e25k 87Š73i75m88o59n 2464317518408

Oznamovací povinnost podle mě není dobré řešení. Nějaký Polák si naplánuje cestu, dostane se s tím pod nějaký podjezd a zasekne se tam na dva dny, protože se s tím nebude moct otočit.

+6/0
24.4.2014 20:14

Z43d81e40n62ě67k 26W93e44r82n89h72a87r27t 6267905942168

A nějaký papír tomu zabrání?

0/0
25.4.2014 6:59

M36a53r38e81k 98Š95i50m48o46n 2684667768188

Papír tomu Polákovi předepíše trasu, kde žádná oprava, podjezd ani můstek nejsou, protože má plán oprav. Taky zabrání tomu, aby se dva nadměrný náklady potkaly. To by zastavilo provoz na dva dny.

0/0
25.4.2014 11:35

Z86d73e73n82ě89k 73W96e37r80n64h16a63r83t 6397365702578

No, dejme tomu, tohle má jistě logiku. Ale v praxi docela pochybuju, že by nějaký ouřada plánoval dopravci trasu s ohledem na všechny tyhle věci, které píšete, ověřoval si u všemožných správců komunikace po celé trase napříč republikou, jestli někde něco neopravují, jak jsou všude vysoké mosty a podobně. Mám vcelku jasnou představu, jak naše úřady fungují a nezdá se mi, že by někdo vyvinul až takovou aktivitu...

0/0
25.4.2014 13:04

Z84b92y53š19e76k 22T57a43b85o88r23s30k56y 1365672739188

Tak pro neznalé:

Novináří se v tom nevyznají - souprava nebyla přetížena, pouze řidič neměl k přepravě v ČR patřičné Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu.

- souprava s 3+7 nápravami může vézt náklad o celkové hmotnosti do cca 90t při jednotlivých tlacích na nápravu 9t.

- mnohem více ničí vozovky přetížené kamiony s plachtou, dále však hlavně soupravy přepravující sypké materialy a snad nejvíce soupravy přepravující dřevěné klády.

- souhlasím s častějšími kontrolami hlavně PL přepravců, neboť stále více ubírají práce českým přepravcům.Za Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu se platí nemalé peníze, další náklady jsou  doprovodná vozidla a v některých případech i statické vážení soupravy na kritických mostech. Toho všeho je takový přepravce ušetřen, pokud se rozhodne všechny tyto náklady obejít a jet tzv. načerno.

Pak samozřejmě v cenové soutěži zvítězí, neboť je nejlevnější. Převážná část těchto přeprav se provádí v noci pod rouškou tmy.

+37/−2
24.4.2014 17:42

A85l23e52š 42K11e30d19z97i72o72r 2756451216201

X 1. No jo, ale pak by to nebyla taková SENZACE a lá IDNES, kdyby v nadpisu článku stálo: Přes ČR přejížděl kamion bez potřebných povolení

2. Sem se nechodí pro seriozní informace, sem se chodí lidi bavit...

3. Zdejší redaktoři v honbě za čteností opíší i zjevný nesmysl, páč přemýšlet, to se zde nenosí....

4. Po několikaletém úsilí čtenářů a diskutujících, se někteří redaktoři už skoro naučili jakej je rozdíl mezi multikárou, ávií a kamionem;-D;-D;-D

+13/0
24.4.2014 18:48

V21l75a20d81i82s64l72a19v 61A25d48a13m84e83c 2175338371488

Nadpis má nalákat, aby jsme koukli sem a viděli, že vpravo je reklama na lego, počítač či kafe. ldnes potřebují aby sem lidi koukli a pak šup na reklamu. Máme to zadarmo a tak musíme vydržet trocha mystifikace.

0/0
24.4.2014 22:02

P88e75t53r 22Z27d24e82n72ě44k 2204149494

abychom !!

0/0
24.4.2014 23:58

V81l96a74d77i11s53l45a54v 83A18d44a75m61e37c 2925978451348

Tu fintu v pravidlech znám, ale slovo abychom zní příšerně. To přes ústa nepustím. A tak to dopadá i přes klávesnici :-P

0/0
26.4.2014 10:04
Foto

M36i55r44o66s98l58a95v 97Z20a30p61l15e21t43a51l 3377165818623

Jde o překročení maximální hmotnosti soupravy ale přetížená ta souprava rozhodně nebyla. Celkem 11náprav na 87 tun je v to samé jako 48tun na 6 nápravách které jsou povolené, prostě je to to samé, jako dva kamiony za sebou. Ale že ho chytili je dobře, mimo jiné překročil i povolenou délku soupravy, jsou to profíci kteří rozhodně věděli, že si povolení zařídit musí a vykašlali se na to, zakázku získají nejnižší cenou a pak takhle šetří. Nás policajti drbou kvůli 4cm  délky přes limit, tak aď se mají dobře aj poláci :-)

+27/0
24.4.2014 17:39

M86i81r63o80s40l77a59v 89B30u84d36a 9192282637142

Nejhorší je, že to vše odnese řidič i když je možné, že mu to zaměstnavatel vykompenzuje, ale kdo ví. Nepojedeš? Pojede jiný a ty máš padáka, tak to dnes chodí.

+8/0
24.4.2014 17:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.