Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava zkouší čínský elektrobus. Na jedno nabití ujede 250 kilometrů

Ostravané se v těchto dnech mohou svézt na lince 38 z centra do Bartovic krom běžných vozidel i zcela novým čínským elektrobusem BYD. Ostravský dopravní podnik jej testuje jako první v zemi, jeho výsledky pak porovná s vlastními elektrobusy, které na lince jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a80r81t65i55n 39W89u53n54s53c51h 8815418631132

Tak a ještě budem podporovat Čínskou ekonomiku !!!fuuuuj!!

0/0
28.5.2014 16:13

J80i78n80d12ř73i28c37h 24Š19k22o40p55e45k 4835411140915

název autobusu je naprosto úžasný, to neumí vymyslet název, který by nebyl zkratkou několika slov ? ;-D

0/0
27.5.2014 18:29

P62a46v36e15l 22K79a18r54a34s 1429192409

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů a pak se navždy zastaví ...;-D;-D;-D

0/0
27.5.2014 15:29

T41o93m24á18š 43Z36e69m91a42n 3955158544655

Zrovna MHD je ideální místo pro využití elektromobilů - není třeba velký dojezd, cesty jsou plánované, takže lze snadno podchytit dobíjení/výměnu baterií atd.

0/0
27.5.2014 14:34

J72a53n 25S82o54u68k22u48p 1594294936365

No nevím. Trasy jsou sice krátké, ale autobusy po každé jízdě nejedou na garáž na kontrolu. Na konečné se řidič natáhne a jede se dál. Proto taky myslím, že používají 38, protože jezdí přes Hranečník.

V reálu by tak těch autobusů potřebovali víc, myslím, že se nenabíjí zrovna 5 minut.

0/0
27.5.2014 15:17

K96r68i98s71t57i49á84n 28M82a76r28č25í46k 3123575703223

Většina elektrobusů je koncipována pro nabíjení na konečné (konečných) zastávkách, a díky tomu by vůz měl vydržet v provozu celý den.

0/0
27.5.2014 16:27

M59a66r41e80k 49K48o36s92t70e79l72e95c91k81ý 6743296818

O nákupech dopravního podniku v Ostravě se přece nerozhoduje podle technických parametrů!

Rozhoduje se podle toho, kolik z kšeftu kápne hejtmanu Novákovi a jeho kamarádu Dědicovi, t.č. ve vazbě. Třeba za repasovanou tramvaj dostávali přes milion.

Kolik asi tak jsou ochotní dát do kasy ČSSD Číňani?

+2/0
27.5.2014 13:37

J45a66n 70P29a84v56e29l36k81a 3947341984451

Jé, to znám. Tomu se kdysi říkalo trolejbus a mělo to tyladla.

0/0
27.5.2014 13:04

D52a20n 51M36a98c61h62o54l57d29a 8727782864692

Nápad s elektromobily chválím. Ale to je musime kupovat z číny? To je u nas nikdo nedela nebo aspon v Evrope?

+5/0
27.5.2014 11:04
Foto

A22l32a90n 94Ř53e94p64k65a 4895986

Včera v Událostech v regionech řidič, který ho právě řídil řekl, že se mu zdá lepší než ty dosavadní co DPO má ;-) Otestovat je třeba vše, však se to ještě nekupuje...

0/0
27.5.2014 12:08

D91a74n 20M21a54c66h53o11l93d34a 8367622534642

jenze ty co v ostrave jezdi jsou uz dost stare, co jsem pochopil. Myslim ze nove uz budou jinde od vsech vyrobcu. Tak nechapu proc vubec Cina. meli bychom podporit hlavne nase lidi.

+2/0
27.5.2014 14:25

J81a22n 66S36o87u47k97u50p 1964864176145

SORů jezdí po Ostravě tuším dost, ne? S věkem je to tak půl na půl bych řekl, hodně nových, ale stále dost starých (viz. dnešní cesta s 49).

0/0
27.5.2014 15:19
Foto

A89l10a79n 13Ř80e86p29k52a 4435346

A furt známá fráze "podpořit naše lidi" :D 1) otestovat se musí vše, jen prostá podpora našich výrobků bez testu těch cizích není dobrá 2) ta čína nakonec klidně může být ve všem lepší, než náš (český či evropský) výrobek a proč pak kupovat náš?R^

0/0
28.5.2014 8:15

D50a51n 98M89a75c70h84o61l42d58a 8777352224402

pochybuju ze bude lepsi nes nas nebo evropsky. Mozna levnejsi. At si toho otestujou klidne vice, nemam s tim problem, ale nikde se nepise ze testuji i konkurenci

0/0
28.5.2014 8:45

P38a37v77e52l 11O51d76r33a13z50i75l 6534319897530

A proč by nemohli mít lepší výrobek? Čaj taky mají neporovnatelně lepší.

0/−1
28.5.2014 15:21

H49o42n11z31a 56F71á24t36o96r 2719365644450

Elektrobusy mají jednu velkou výhodu - lze zpětně využít energii při zpomalování, takže pokud s nimi nejede úplné čuně, tak mohou být dost efektivní.

Ovšem jiná věc je, že test takového autobusu bych prováděl v zimních měsících a na té nejkopcovitější trati. Pak by se ukázalo, zač je toho technologie.

+5/0
27.5.2014 11:02

B53r58a35n64i86s48l73a52v 18Z75o50c91h57a 7275489588241

Zaujímavé, že Európa s takou bohatou priemyselnou tradíciou dováža autobusy z Číny. Môžete namietať, že ide o medzinárodnú deľbu práce a špecializáciu. Ono by na tom skutočne nebolo nič zvláštne a bolo by to normálne, keby v Európe nebola vo väčšine krajín vysoká nezamestnanosť. Česko má predsa bohatú tradíciu vo výrobe automobiloa a autobusov, má inžinierov, remeselnú tradíciu, má technickú infraštruktúru. A pritom Česká republika dovezie z Číny autobusy, zaplatí Číne peniaze a zároveň platí vlastným občanom podpory v nezamestnanosti. Tak kde je chyba? Ja mám blbé tušenie, že Európa smeruje práve týmto spôsobom. Stále viac sa budú dovážať tradičné európske výrobky z Číny a iných mimoeurópskych štátov a stále ťažšie si budú mladí ľudia v Európe hľadať prácu.

+6/0
27.5.2014 10:54

V31l49a93s17t92i25m76i14l 65T68e24n11c80e80r 4730850407790

Asi tak - kdysi si lidi u nás při práci zpívali. Dnes už oba tyhle zvyky zanikly.

0/0
27.5.2014 10:58

D54a25l21i66b81o25r 10R40o65z59s38y97p54a75l 7770813496869

Napsal jste to přesně.

0/0
27.5.2014 11:26

J70a37n 59S42t58o59d30o78l59a 7511370943760

Přesně tak. A nejzajímavější v Číně je to, že tam v akumulátorových vozidlech hodně pokročili. Už před pěti lety byla většina skůtrů na ulicích elektrická a že jich tam jezdí, Číňané na tom jezdili běžně, skůtry na benzín byly ve výrazné menšině. Autobusy a automobily jsou pochopitelně náročnější, ale že se v Evropě zasekl vývoj, je zřejmé. Je možné, že elekromobily i autobusy se nakonec neprosadí, ale zaráží mě evropská netečnost.

0/0
27.5.2014 15:31

V15í27t46ě92z42s13l64a66v 77G17o62r58g26o74ň 4667249478322

A nebylo by už lepší je udělat natahovací - na klíček ;-):-)

+2/0
27.5.2014 10:50

P97e40t85r 25B12o29c22e66k 7616452120653

ja chci autobusy na plyn a elektriku v Praze !!!!!!

+1/0
27.5.2014 10:49

F58r12a70n81t33i80š17e81k 44N78á84v29a91r30a 4965826411832

Už prosím pochopte, že elektromobily jsou slepá vývojová větev.

Baterie je chcemická věc, která velmi trpí klimacikými výkyvy. A má tak omezenou trvanlivost. A vůbec to není žádná levna věc.

Když už, tak autopusy na vodík, ten myslím budoucnost má.

+6/0
27.5.2014 10:48

J62i64n21d28ř39i64c90h 88H24r27a80b75e51c 6293647221572

Jenže elekřinu prozatím nejde vyrobit otočením vypínače a Temelín je v nedohlednu.Vodík jo ale naftoví magnáti nemají zájem.

+1/0
27.5.2014 10:57

D59a87l44i51b85o17r 65R87o28z55s65y33p81a31l 7380343766819

Ten vodík je ještě daleko, pro začátek by stačilo jezdit na CNG.

+1/0
27.5.2014 11:29

T47o53m40á71š 15Z90e43m65a88n 3115678374655

K osobnímu využití je elektormobil hodně špatný, ale pro MHD to skoro nemá chybu.

0/0
27.5.2014 14:35

F64i78l72i46p 93Č95e42r76n57ý 9552395205193

ať se zeptají řidičů v čsad vsetín, jak se jim jezdí sice v autobusech (ne elektrobusech) čínské výroby.... co od nich vím, tak všichni nadávají....a říkají jim pinpongy. klasická čína, do našich podmínek skoro nepoužitelná. a to ještě nebyla žádná zima... od cestujících jsem taky neslyšel žádné kladné hodnocení...a nejlepší bylo, že když se ten pinpong porouchal, všechno vyplo, zhaslo a cestující museli vydržet dvě hodity v tom horku ve vnitř, protože to nejde zevnitř otevřít. museli počkat, až přijel servicák Rv

+1/0
27.5.2014 10:41

M34a64r42t94i51n 51M73o46t27y68č27k87a 6821537177304

klasické elektromobily napájené z baterií jsou slepá vývojová větev.. V dohledné době nebudou baterie, které by dojezd auta protáhly na úroveň konvenčních pohonů.. Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích.. Dneska v obyč autech hybridy a v tomhle případě bych asi radsi vsadil na konvenční trolejbusy s diesel agregátem...

+2/0
27.5.2014 10:37

M27a64r30t90i89n 11D54u19f83e44k 3382447158884

Jak jste přišel na to, co uvádíte v první větě?

0/0
27.5.2014 10:41

J97a10n 61N95o66v77á32k 6924584266633

Před nedávnem jsem uvažoval, že bych si koupil vlastní palivový článek. při ceně 160 000 Kč za článek o el. výkonu 800 W mě přešla chuť. Palivové články (až jednou zlevní) se asi budou používat, ale nejspíše jen jako range extender do elektromobilu, který si pronajmete, když budete 2x za rok absolvovat nějakou dlouhou štreku. Vždyť už dneska stačí 50-60 km dojezd na baterie u plug-in hybridů na pokrytí 90% všech reálně najetých kilometrů.

Jinak 250 km dojezd je pro MHD víc než dostačující. Tolik ten bus neujede ani za celou šichtu. Ale stejně se mi líbí ty elektobusy z USA (firmu jsem bohužel zapomněl), které mají na střeše "žraločí ploutev" a na každé zastávce si přes ní cucnou.

+1/0
27.5.2014 11:52

P28a46v19e54l 58O21d52r34a56z39i90l 6194299287320

R^R^

0/0
28.5.2014 15:20

L20u33k21á17š 22K39o41š37ť70á26l 6367857856387

Zas není tak daleko doba, kdy překonat v autě 50 km/hod. byl "nadlidský" úkon hodný metálů, kdy letadla létala "krokem" a nikdo si neuměl představit, že počítač se vejde do kapsy. Aneb, uvidíme, co budoucnost přinese :-)

0/0
27.5.2014 12:20

J96a33n 15S13o36u70k63u44p 1634354326845

"Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích." ;-D Tohle sem prvně slyšel 15 let zpět. Jako, ne že bych tomu apriori nevěřil, ale..

0/0
27.5.2014 15:20

D19a57n58i16e89l 41V76o43ň67k98a 6811508131

To jsou mi novinky. V Hradci Králové testují elektrobus již několik měsíců.:-/

http://www.dpmhk.cz/cs/node/404

0/0
27.5.2014 10:34

M33a86r19t48i38n 32K34a65r95á59s16e84k 9158913578678

Cetl jste clanek? SORu u nas jezdi kopec, clanek je o testovani cinskeho elektrobusu....

+1/0
27.5.2014 10:51

K74a68r84e83l 37D30u82b 9775638351931

Problém elektrobusů je v kapacitě baterií.  Při kombinaci  trolejbusu s elektrobusem by nemusela být tak velká. Páteřní štreku  s trolejí, a odbočené tratě s baterií, která se na té páteřní trase dobije.

0/0
27.5.2014 10:26

T18o52m70á96š 50B63a10ř13i83n54k94a 2353125967289

V autobusu  čínské výroby jsem cestoval,nikomu ten zážitek nedoporučuju.

+2/0
27.5.2014 10:16

M48a29r74t91i39n 95D66u74f13e14k 3402847128374

Máte na mysli úroveň interiéru?

0/0
27.5.2014 10:43

J26a23r35d61a 64C30h15o88v72a23n78e43c 6821855183179

My jsme dříve vyváželi do celého světa trolejbusy i tramvaje ... a teď budeme z Číny dovážet elektrobusy. No hlavně že jsme v tej EU, že...:-/

+2/−1
27.5.2014 10:14

T83o35m42á51š 55V87y76b77í66r53a96l 4348989798242

jakou to má souvislost s EU?

+2/0
27.5.2014 10:17

K20a32r73e80l 15D86u45b 9865108781581

Velkou.

+1/−1
27.5.2014 10:27

T55o61m22á94š 23V79y66b95í29r14a52l 4608819378452

takže jako kdybychom nebyli v EU, tak dál vyvážíme tramvaje do celýho světa, chápu to dobře? ;-D

+2/0
27.5.2014 10:37
Foto

L56u93k21á32š 80N89o92v97o68t20n18ý 6146137298488

250 km v ideálních podmínkách? Takže to je tak 50 km v reálném provozu, 25 km v mrazu (pokud ta klima nemá vlastní naftový agregát). Suma sumárum, nepoužitelné, pokud do toho nezapojí nějaké rychlonabíječky na konečných nebo bezdrátové nabíječky přes střechu na zastávkách.

+9/0
27.5.2014 9:48

J41o71s95e41f 25Š64e71m40e27l67í12k 7599201670717

Místo jízdenek se budou při nástupu odevzdávat 4 tužkové baterie.

A kdo donese baterku z auta, dostane měsíčník. ;-)

+1/0
27.5.2014 10:38

P91a53v68e39l 50O75d76r96a68z62i62l 6534839147740

O elektromobilech diskutuje spousta diletantů, ale vy jste svou příšernou neznalostí vyloženě unikátní.

0/0
28.5.2014 15:18

M62a76r80e64k 20F87l84e94k30a91č 1327792150231

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů. Problém vidí dopravní podnik hlavně v tom, že autobusy nejsou nabíjecí:-)

+4/0
27.5.2014 9:45

M86a42r87t11i48n 26F60i44l88i96p72c64z74y37k 3781611215863

Asi by bylo lepší testovat je v mrazech.

+11/0
27.5.2014 9:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.