Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava zkouší čínský elektrobus. Na jedno nabití ujede 250 kilometrů

Ostravané se v těchto dnech mohou svézt na lince 38 z centra do Bartovic krom běžných vozidel i zcela novým čínským elektrobusem BYD. Ostravský dopravní podnik jej testuje jako první v zemi, jeho výsledky pak porovná s vlastními elektrobusy, které na lince jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a16r63t17i42n 20W24u71n61s41c38h 8485948501982

Tak a ještě budem podporovat Čínskou ekonomiku !!!fuuuuj!!

0/0
28.5.2014 16:13

J62i23n60d65ř63i83c27h 87Š24k37o98p65e51k 4635941670195

název autobusu je naprosto úžasný, to neumí vymyslet název, který by nebyl zkratkou několika slov ? ;-D

0/0
27.5.2014 18:29

P50a88v69e79l 93K79a68r41a39s 1589392359

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů a pak se navždy zastaví ...;-D;-D;-D

0/0
27.5.2014 15:29

T43o77m37á10š 24Z19e59m33a69n 3785348984285

Zrovna MHD je ideální místo pro využití elektromobilů - není třeba velký dojezd, cesty jsou plánované, takže lze snadno podchytit dobíjení/výměnu baterií atd.

0/0
27.5.2014 14:34

J49a79n 42S54o71u18k66u72p 1284964156795

No nevím. Trasy jsou sice krátké, ale autobusy po každé jízdě nejedou na garáž na kontrolu. Na konečné se řidič natáhne a jede se dál. Proto taky myslím, že používají 38, protože jezdí přes Hranečník.

V reálu by tak těch autobusů potřebovali víc, myslím, že se nenabíjí zrovna 5 minut.

0/0
27.5.2014 15:17

K28r67i42s90t34i34á34n 86M62a80r58č71í65k 3373535453443

Většina elektrobusů je koncipována pro nabíjení na konečné (konečných) zastávkách, a díky tomu by vůz měl vydržet v provozu celý den.

0/0
27.5.2014 16:27

M49a71r64e70k 61K54o10s35t85e66l50e71c61k24ý 6803326298

O nákupech dopravního podniku v Ostravě se přece nerozhoduje podle technických parametrů!

Rozhoduje se podle toho, kolik z kšeftu kápne hejtmanu Novákovi a jeho kamarádu Dědicovi, t.č. ve vazbě. Třeba za repasovanou tramvaj dostávali přes milion.

Kolik asi tak jsou ochotní dát do kasy ČSSD Číňani?

+2/0
27.5.2014 13:37

J94a51n 26P41a44v53e10l21k65a 3677301704881

Jé, to znám. Tomu se kdysi říkalo trolejbus a mělo to tyladla.

0/0
27.5.2014 13:04

D44a63n 31M38a77c34h49o19l66d22a 8427642474662

Nápad s elektromobily chválím. Ale to je musime kupovat z číny? To je u nas nikdo nedela nebo aspon v Evrope?

+5/0
27.5.2014 11:04
Foto

A82l25a10n 65Ř77e48p45k41a 4125286

Včera v Událostech v regionech řidič, který ho právě řídil řekl, že se mu zdá lepší než ty dosavadní co DPO má ;-) Otestovat je třeba vše, však se to ještě nekupuje...

0/0
27.5.2014 12:08

D12a14n 27M64a58c95h86o79l63d96a 8317852494332

jenze ty co v ostrave jezdi jsou uz dost stare, co jsem pochopil. Myslim ze nove uz budou jinde od vsech vyrobcu. Tak nechapu proc vubec Cina. meli bychom podporit hlavne nase lidi.

+2/0
27.5.2014 14:25

J46a55n 81S20o38u39k82u76p 1964854266955

SORů jezdí po Ostravě tuším dost, ne? S věkem je to tak půl na půl bych řekl, hodně nových, ale stále dost starých (viz. dnešní cesta s 49).

0/0
27.5.2014 15:19
Foto

A64l12a51n 32Ř52e12p61k12a 4355726

A furt známá fráze "podpořit naše lidi" :D 1) otestovat se musí vše, jen prostá podpora našich výrobků bez testu těch cizích není dobrá 2) ta čína nakonec klidně může být ve všem lepší, než náš (český či evropský) výrobek a proč pak kupovat náš?R^

0/0
28.5.2014 8:15

D17a84n 59M70a35c61h11o50l45d95a 8747762284322

pochybuju ze bude lepsi nes nas nebo evropsky. Mozna levnejsi. At si toho otestujou klidne vice, nemam s tim problem, ale nikde se nepise ze testuji i konkurenci

0/0
28.5.2014 8:45

P66a35v13e72l 45O35d17r40a47z62i41l 6834379417530

A proč by nemohli mít lepší výrobek? Čaj taky mají neporovnatelně lepší.

0/−1
28.5.2014 15:21

H28o34n47z96a 72F48á95t59o66r 2139315744560

Elektrobusy mají jednu velkou výhodu - lze zpětně využít energii při zpomalování, takže pokud s nimi nejede úplné čuně, tak mohou být dost efektivní.

Ovšem jiná věc je, že test takového autobusu bych prováděl v zimních měsících a na té nejkopcovitější trati. Pak by se ukázalo, zač je toho technologie.

+5/0
27.5.2014 11:02

B50r29a30n86i82s29l64a27v 98Z88o66c10h65a 7755479958391

Zaujímavé, že Európa s takou bohatou priemyselnou tradíciou dováža autobusy z Číny. Môžete namietať, že ide o medzinárodnú deľbu práce a špecializáciu. Ono by na tom skutočne nebolo nič zvláštne a bolo by to normálne, keby v Európe nebola vo väčšine krajín vysoká nezamestnanosť. Česko má predsa bohatú tradíciu vo výrobe automobiloa a autobusov, má inžinierov, remeselnú tradíciu, má technickú infraštruktúru. A pritom Česká republika dovezie z Číny autobusy, zaplatí Číne peniaze a zároveň platí vlastným občanom podpory v nezamestnanosti. Tak kde je chyba? Ja mám blbé tušenie, že Európa smeruje práve týmto spôsobom. Stále viac sa budú dovážať tradičné európske výrobky z Číny a iných mimoeurópskych štátov a stále ťažšie si budú mladí ľudia v Európe hľadať prácu.

+6/0
27.5.2014 10:54

V50l33a68s96t26i71m37i79l 55T82e70n74c45e68r 4230590607890

Asi tak - kdysi si lidi u nás při práci zpívali. Dnes už oba tyhle zvyky zanikly.

0/0
27.5.2014 10:58

D27a41l53i11b18o75r 35R29o44z79s95y17p72a58l 7620373616969

Napsal jste to přesně.

0/0
27.5.2014 11:26

J16a58n 33S57t92o16d37o45l93a 7511620303520

Přesně tak. A nejzajímavější v Číně je to, že tam v akumulátorových vozidlech hodně pokročili. Už před pěti lety byla většina skůtrů na ulicích elektrická a že jich tam jezdí, Číňané na tom jezdili běžně, skůtry na benzín byly ve výrazné menšině. Autobusy a automobily jsou pochopitelně náročnější, ale že se v Evropě zasekl vývoj, je zřejmé. Je možné, že elekromobily i autobusy se nakonec neprosadí, ale zaráží mě evropská netečnost.

0/0
27.5.2014 15:31

V49í15t85ě29z64s84l49a25v 91G70o96r36g56o82ň 4477209228212

A nebylo by už lepší je udělat natahovací - na klíček ;-):-)

+2/0
27.5.2014 10:50

P16e26t53r 11B65o69c47e46k 7726722810823

ja chci autobusy na plyn a elektriku v Praze !!!!!!

+1/0
27.5.2014 10:49

F24r36a56n12t85i38š97e51k 22N81á23v86a36r30a 4465326881342

Už prosím pochopte, že elektromobily jsou slepá vývojová větev.

Baterie je chcemická věc, která velmi trpí klimacikými výkyvy. A má tak omezenou trvanlivost. A vůbec to není žádná levna věc.

Když už, tak autopusy na vodík, ten myslím budoucnost má.

+6/0
27.5.2014 10:48

J81i40n54d23ř36i95c13h 29H58r26a47b75e51c 6203877411222

Jenže elekřinu prozatím nejde vyrobit otočením vypínače a Temelín je v nedohlednu.Vodík jo ale naftoví magnáti nemají zájem.

+1/0
27.5.2014 10:57

D29a36l45i33b82o22r 65R92o43z40s23y39p49a11l 7230833476989

Ten vodík je ještě daleko, pro začátek by stačilo jezdit na CNG.

+1/0
27.5.2014 11:29

T52o21m10á98š 59Z97e66m79a81n 3145458394125

K osobnímu využití je elektormobil hodně špatný, ale pro MHD to skoro nemá chybu.

0/0
27.5.2014 14:35

F98i93l18i26p 95Č52e11r98n27ý 9872295925653

ať se zeptají řidičů v čsad vsetín, jak se jim jezdí sice v autobusech (ne elektrobusech) čínské výroby.... co od nich vím, tak všichni nadávají....a říkají jim pinpongy. klasická čína, do našich podmínek skoro nepoužitelná. a to ještě nebyla žádná zima... od cestujících jsem taky neslyšel žádné kladné hodnocení...a nejlepší bylo, že když se ten pinpong porouchal, všechno vyplo, zhaslo a cestující museli vydržet dvě hodity v tom horku ve vnitř, protože to nejde zevnitř otevřít. museli počkat, až přijel servicák Rv

+1/0
27.5.2014 10:41

M88a89r18t24i33n 91M14o21t44y30č21k29a 6751467667134

klasické elektromobily napájené z baterií jsou slepá vývojová větev.. V dohledné době nebudou baterie, které by dojezd auta protáhly na úroveň konvenčních pohonů.. Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích.. Dneska v obyč autech hybridy a v tomhle případě bych asi radsi vsadil na konvenční trolejbusy s diesel agregátem...

+2/0
27.5.2014 10:37

M39a61r57t14i37n 23D44u41f84e27k 3402467108354

Jak jste přišel na to, co uvádíte v první větě?

0/0
27.5.2014 10:41

J32a80n 16N93o19v75á70k 6674794536343

Před nedávnem jsem uvažoval, že bych si koupil vlastní palivový článek. při ceně 160 000 Kč za článek o el. výkonu 800 W mě přešla chuť. Palivové články (až jednou zlevní) se asi budou používat, ale nejspíše jen jako range extender do elektromobilu, který si pronajmete, když budete 2x za rok absolvovat nějakou dlouhou štreku. Vždyť už dneska stačí 50-60 km dojezd na baterie u plug-in hybridů na pokrytí 90% všech reálně najetých kilometrů.

Jinak 250 km dojezd je pro MHD víc než dostačující. Tolik ten bus neujede ani za celou šichtu. Ale stejně se mi líbí ty elektobusy z USA (firmu jsem bohužel zapomněl), které mají na střeše "žraločí ploutev" a na každé zastávce si přes ní cucnou.

+1/0
27.5.2014 11:52

P90a64v73e96l 95O29d16r43a95z86i36l 6714879377740

R^R^

0/0
28.5.2014 15:20

L54u76k39á15š 60K67o21š19ť96á40l 6227817376897

Zas není tak daleko doba, kdy překonat v autě 50 km/hod. byl "nadlidský" úkon hodný metálů, kdy letadla létala "krokem" a nikdo si neuměl představit, že počítač se vejde do kapsy. Aneb, uvidíme, co budoucnost přinese :-)

0/0
27.5.2014 12:20

J41a71n 80S13o78u46k58u70p 1444874976345

"Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích." ;-D Tohle sem prvně slyšel 15 let zpět. Jako, ne že bych tomu apriori nevěřil, ale..

0/0
27.5.2014 15:20

D12a14n47i95e18l 28V65o43ň31k92a 6381738921

To jsou mi novinky. V Hradci Králové testují elektrobus již několik měsíců.:-/

http://www.dpmhk.cz/cs/node/404

0/0
27.5.2014 10:34

M66a79r55t76i65n 83K47a78r52á63s25e54k 9678193908268

Cetl jste clanek? SORu u nas jezdi kopec, clanek je o testovani cinskeho elektrobusu....

+1/0
27.5.2014 10:51

K83a42r51e17l 35D64u17b 9705118311931

Problém elektrobusů je v kapacitě baterií.  Při kombinaci  trolejbusu s elektrobusem by nemusela být tak velká. Páteřní štreku  s trolejí, a odbočené tratě s baterií, která se na té páteřní trase dobije.

0/0
27.5.2014 10:26

T25o92m68á48š 43B17a20ř21i66n13k92a 2773145607559

V autobusu  čínské výroby jsem cestoval,nikomu ten zážitek nedoporučuju.

+2/0
27.5.2014 10:16

M59a49r32t51i49n 18D74u27f46e60k 3852657668124

Máte na mysli úroveň interiéru?

0/0
27.5.2014 10:43

J71a84r75d44a 88C31h84o82v24a80n46e57c 6961345233899

My jsme dříve vyváželi do celého světa trolejbusy i tramvaje ... a teď budeme z Číny dovážet elektrobusy. No hlavně že jsme v tej EU, že...:-/

+2/−1
27.5.2014 10:14

T63o47m56á79š 14V66y47b58í81r85a49l 4758329878562

jakou to má souvislost s EU?

+2/0
27.5.2014 10:17

K50a52r19e93l 28D27u43b 9245388691761

Velkou.

+1/−1
27.5.2014 10:27

T34o50m14á90š 20V50y14b55í95r48a19l 4858969158462

takže jako kdybychom nebyli v EU, tak dál vyvážíme tramvaje do celýho světa, chápu to dobře? ;-D

+2/0
27.5.2014 10:37
Foto

L26u62k12á80š 19N59o36v34o95t14n86ý 6396937718308

250 km v ideálních podmínkách? Takže to je tak 50 km v reálném provozu, 25 km v mrazu (pokud ta klima nemá vlastní naftový agregát). Suma sumárum, nepoužitelné, pokud do toho nezapojí nějaké rychlonabíječky na konečných nebo bezdrátové nabíječky přes střechu na zastávkách.

+9/0
27.5.2014 9:48

J32o28s19e37f 41Š95e54m89e74l98í70k 7759901170417

Místo jízdenek se budou při nástupu odevzdávat 4 tužkové baterie.

A kdo donese baterku z auta, dostane měsíčník. ;-)

+1/0
27.5.2014 10:38

P66a22v87e80l 11O79d21r56a60z26i97l 6254189867330

O elektromobilech diskutuje spousta diletantů, ale vy jste svou příšernou neznalostí vyloženě unikátní.

0/0
28.5.2014 15:18

M20a19r82e74k 26F90l75e68k73a49č 1707722370811

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů. Problém vidí dopravní podnik hlavně v tom, že autobusy nejsou nabíjecí:-)

+4/0
27.5.2014 9:45

M47a82r45t27i64n 47F74i51l23i70p50c20z70y58k 3211431795463

Asi by bylo lepší testovat je v mrazech.

+11/0
27.5.2014 9:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.