Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava zkouší čínský elektrobus. Na jedno nabití ujede 250 kilometrů

Ostravané se v těchto dnech mohou svézt na lince 38 z centra do Bartovic krom běžných vozidel i zcela novým čínským elektrobusem BYD. Ostravský dopravní podnik jej testuje jako první v zemi, jeho výsledky pak porovná s vlastními elektrobusy, které na lince jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a19r71t97i12n 37W76u34n20s45c81h 8665548601662

Tak a ještě budem podporovat Čínskou ekonomiku !!!fuuuuj!!

0/0
28.5.2014 16:13

J62i41n68d18ř17i37c92h 63Š91k30o86p30e88k 4285651130885

název autobusu je naprosto úžasný, to neumí vymyslet název, který by nebyl zkratkou několika slov ? ;-D

0/0
27.5.2014 18:29

P39a49v69e13l 76K32a11r38a45s 1199962959

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů a pak se navždy zastaví ...;-D;-D;-D

0/0
27.5.2014 15:29

T55o60m76á78š 37Z89e24m45a56n 3765948194545

Zrovna MHD je ideální místo pro využití elektromobilů - není třeba velký dojezd, cesty jsou plánované, takže lze snadno podchytit dobíjení/výměnu baterií atd.

0/0
27.5.2014 14:34

J78a77n 24S16o86u16k53u42p 1914364156905

No nevím. Trasy jsou sice krátké, ale autobusy po každé jízdě nejedou na garáž na kontrolu. Na konečné se řidič natáhne a jede se dál. Proto taky myslím, že používají 38, protože jezdí přes Hranečník.

V reálu by tak těch autobusů potřebovali víc, myslím, že se nenabíjí zrovna 5 minut.

0/0
27.5.2014 15:17

K63r84i19s67t79i70á28n 94M67a46r68č20í51k 3613375513663

Většina elektrobusů je koncipována pro nabíjení na konečné (konečných) zastávkách, a díky tomu by vůz měl vydržet v provozu celý den.

0/0
27.5.2014 16:27

M42a61r53e60k 57K97o53s85t31e58l13e53c62k62ý 6343716878

O nákupech dopravního podniku v Ostravě se přece nerozhoduje podle technických parametrů!

Rozhoduje se podle toho, kolik z kšeftu kápne hejtmanu Novákovi a jeho kamarádu Dědicovi, t.č. ve vazbě. Třeba za repasovanou tramvaj dostávali přes milion.

Kolik asi tak jsou ochotní dát do kasy ČSSD Číňani?

+2/0
27.5.2014 13:37

J73a14n 14P77a76v16e76l23k86a 3427191144641

Jé, to znám. Tomu se kdysi říkalo trolejbus a mělo to tyladla.

0/0
27.5.2014 13:04

D35a77n 11M74a59c73h60o40l15d86a 8647812574222

Nápad s elektromobily chválím. Ale to je musime kupovat z číny? To je u nas nikdo nedela nebo aspon v Evrope?

+5/0
27.5.2014 11:04

A25l50a14n 83Ř44e47p62k86a 4335466

Včera v Událostech v regionech řidič, který ho právě řídil řekl, že se mu zdá lepší než ty dosavadní co DPO má ;-) Otestovat je třeba vše, však se to ještě nekupuje...

0/0
27.5.2014 12:08

D88a65n 55M75a46c70h65o44l80d65a 8327342514862

jenze ty co v ostrave jezdi jsou uz dost stare, co jsem pochopil. Myslim ze nove uz budou jinde od vsech vyrobcu. Tak nechapu proc vubec Cina. meli bychom podporit hlavne nase lidi.

+2/0
27.5.2014 14:25

J13a59n 20S57o67u27k48u95p 1284924616715

SORů jezdí po Ostravě tuším dost, ne? S věkem je to tak půl na půl bych řekl, hodně nových, ale stále dost starých (viz. dnešní cesta s 49).

0/0
27.5.2014 15:19

A81l58a73n 66Ř11e47p54k64a 4855936

A furt známá fráze "podpořit naše lidi" :D 1) otestovat se musí vše, jen prostá podpora našich výrobků bez testu těch cizích není dobrá 2) ta čína nakonec klidně může být ve všem lepší, než náš (český či evropský) výrobek a proč pak kupovat náš?R^

0/0
28.5.2014 8:15

D27a84n 92M44a31c30h10o90l89d89a 8977262794842

pochybuju ze bude lepsi nes nas nebo evropsky. Mozna levnejsi. At si toho otestujou klidne vice, nemam s tim problem, ale nikde se nepise ze testuji i konkurenci

0/0
28.5.2014 8:45

P36a15v29e15l 96O92d46r62a24z73i87l 6174699247630

A proč by nemohli mít lepší výrobek? Čaj taky mají neporovnatelně lepší.

0/−1
28.5.2014 15:21

H83o79n86z11a 19F41á35t63o32r 2959285944360

Elektrobusy mají jednu velkou výhodu - lze zpětně využít energii při zpomalování, takže pokud s nimi nejede úplné čuně, tak mohou být dost efektivní.

Ovšem jiná věc je, že test takového autobusu bych prováděl v zimních měsících a na té nejkopcovitější trati. Pak by se ukázalo, zač je toho technologie.

+5/0
27.5.2014 11:02

B12r71a72n64i77s88l39a95v 28Z48o66c92h56a 7645699288561

Zaujímavé, že Európa s takou bohatou priemyselnou tradíciou dováža autobusy z Číny. Môžete namietať, že ide o medzinárodnú deľbu práce a špecializáciu. Ono by na tom skutočne nebolo nič zvláštne a bolo by to normálne, keby v Európe nebola vo väčšine krajín vysoká nezamestnanosť. Česko má predsa bohatú tradíciu vo výrobe automobiloa a autobusov, má inžinierov, remeselnú tradíciu, má technickú infraštruktúru. A pritom Česká republika dovezie z Číny autobusy, zaplatí Číne peniaze a zároveň platí vlastným občanom podpory v nezamestnanosti. Tak kde je chyba? Ja mám blbé tušenie, že Európa smeruje práve týmto spôsobom. Stále viac sa budú dovážať tradičné európske výrobky z Číny a iných mimoeurópskych štátov a stále ťažšie si budú mladí ľudia v Európe hľadať prácu.

+6/0
27.5.2014 10:54

V24l60a85s36t16i19m21i25l 70T52e11n50c95e18r 4780960197600

Asi tak - kdysi si lidi u nás při práci zpívali. Dnes už oba tyhle zvyky zanikly.

0/0
27.5.2014 10:58

D52a11l32i38b80o83r 67R64o40z30s17y61p75a64l 7440753816679

Napsal jste to přesně.

0/0
27.5.2014 11:26

J19a98n 95S61t61o48d16o45l38a 7541320393870

Přesně tak. A nejzajímavější v Číně je to, že tam v akumulátorových vozidlech hodně pokročili. Už před pěti lety byla většina skůtrů na ulicích elektrická a že jich tam jezdí, Číňané na tom jezdili běžně, skůtry na benzín byly ve výrazné menšině. Autobusy a automobily jsou pochopitelně náročnější, ale že se v Evropě zasekl vývoj, je zřejmé. Je možné, že elekromobily i autobusy se nakonec neprosadí, ale zaráží mě evropská netečnost.

0/0
27.5.2014 15:31

V95í47t14ě27z27s33l84a78v 11G68o50r77g90o18ň 4197769458152

A nebylo by už lepší je udělat natahovací - na klíček ;-):-)

+2/0
27.5.2014 10:50

P29e36t21r 86B19o64c89e48k 7826322450553

ja chci autobusy na plyn a elektriku v Praze !!!!!!

+1/0
27.5.2014 10:49

F22r42a11n41t20i24š71e46k 27N52á96v87a18r40a 4545826701402

Už prosím pochopte, že elektromobily jsou slepá vývojová větev.

Baterie je chcemická věc, která velmi trpí klimacikými výkyvy. A má tak omezenou trvanlivost. A vůbec to není žádná levna věc.

Když už, tak autopusy na vodík, ten myslím budoucnost má.

+6/0
27.5.2014 10:48

J95i68n91d48ř12i13c76h 18H37r49a37b77e49c 6613437541562

Jenže elekřinu prozatím nejde vyrobit otočením vypínače a Temelín je v nedohlednu.Vodík jo ale naftoví magnáti nemají zájem.

+1/0
27.5.2014 10:57

D18a76l58i96b94o14r 97R87o75z39s32y78p78a19l 7160773526359

Ten vodík je ještě daleko, pro začátek by stačilo jezdit na CNG.

+1/0
27.5.2014 11:29

T75o62m72á39š 96Z64e12m85a32n 3195488134445

K osobnímu využití je elektormobil hodně špatný, ale pro MHD to skoro nemá chybu.

0/0
27.5.2014 14:35

F53i62l83i45p 16Č21e42r11n63ý 9932605355723

ať se zeptají řidičů v čsad vsetín, jak se jim jezdí sice v autobusech (ne elektrobusech) čínské výroby.... co od nich vím, tak všichni nadávají....a říkají jim pinpongy. klasická čína, do našich podmínek skoro nepoužitelná. a to ještě nebyla žádná zima... od cestujících jsem taky neslyšel žádné kladné hodnocení...a nejlepší bylo, že když se ten pinpong porouchal, všechno vyplo, zhaslo a cestující museli vydržet dvě hodity v tom horku ve vnitř, protože to nejde zevnitř otevřít. museli počkat, až přijel servicák Rv

+1/0
27.5.2014 10:41

M53a39r57t39i30n 98M95o36t66y90č82k77a 6781927947184

klasické elektromobily napájené z baterií jsou slepá vývojová větev.. V dohledné době nebudou baterie, které by dojezd auta protáhly na úroveň konvenčních pohonů.. Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích.. Dneska v obyč autech hybridy a v tomhle případě bych asi radsi vsadil na konvenční trolejbusy s diesel agregátem...

+2/0
27.5.2014 10:37

M80a87r48t72i94n 77D25u94f72e10k 3662207338224

Jak jste přišel na to, co uvádíte v první větě?

0/0
27.5.2014 10:41

J68a22n 13N33o21v71á38k 6924884486163

Před nedávnem jsem uvažoval, že bych si koupil vlastní palivový článek. při ceně 160 000 Kč za článek o el. výkonu 800 W mě přešla chuť. Palivové články (až jednou zlevní) se asi budou používat, ale nejspíše jen jako range extender do elektromobilu, který si pronajmete, když budete 2x za rok absolvovat nějakou dlouhou štreku. Vždyť už dneska stačí 50-60 km dojezd na baterie u plug-in hybridů na pokrytí 90% všech reálně najetých kilometrů.

Jinak 250 km dojezd je pro MHD víc než dostačující. Tolik ten bus neujede ani za celou šichtu. Ale stejně se mi líbí ty elektobusy z USA (firmu jsem bohužel zapomněl), které mají na střeše "žraločí ploutev" a na každé zastávce si přes ní cucnou.

+1/0
27.5.2014 11:52

P17a86v70e10l 67O36d27r46a92z82i15l 6224629777740

R^R^

0/0
28.5.2014 15:20

L23u62k65á29š 42K85o12š54ť32á70l 6747557816337

Zas není tak daleko doba, kdy překonat v autě 50 km/hod. byl "nadlidský" úkon hodný metálů, kdy letadla létala "krokem" a nikdo si neuměl představit, že počítač se vejde do kapsy. Aneb, uvidíme, co budoucnost přinese :-)

0/0
27.5.2014 12:20

J78a87n 98S98o66u86k90u54p 1934154736485

"Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích." ;-D Tohle sem prvně slyšel 15 let zpět. Jako, ne že bych tomu apriori nevěřil, ale..

0/0
27.5.2014 15:20

D72a40n38i62e98l 50V54o46ň57k75a 6361688151

To jsou mi novinky. V Hradci Králové testují elektrobus již několik měsíců.:-/

http://www.dpmhk.cz/cs/node/404

0/0
27.5.2014 10:34

M29a15r41t48i39n 91K80a45r23á23s93e16k 9228943908828

Cetl jste clanek? SORu u nas jezdi kopec, clanek je o testovani cinskeho elektrobusu....

+1/0
27.5.2014 10:51

K68a67r60e55l 93D23u71b 9255688701331

Problém elektrobusů je v kapacitě baterií.  Při kombinaci  trolejbusu s elektrobusem by nemusela být tak velká. Páteřní štreku  s trolejí, a odbočené tratě s baterií, která se na té páteřní trase dobije.

0/0
27.5.2014 10:26

T87o18m74á22š 21B16a43ř25i78n67k68a 2803105477199

V autobusu  čínské výroby jsem cestoval,nikomu ten zážitek nedoporučuju.

+2/0
27.5.2014 10:16

M41a75r28t57i19n 33D63u12f47e63k 3902637548804

Máte na mysli úroveň interiéru?

0/0
27.5.2014 10:43

J21a82r77d45a 81C85h94o85v26a81n40e48c 6431355953539

My jsme dříve vyváželi do celého světa trolejbusy i tramvaje ... a teď budeme z Číny dovážet elektrobusy. No hlavně že jsme v tej EU, že...:-/

+2/−1
27.5.2014 10:14

T12o20m17á12š 79V68y95b54í38r34a15l 4378589308512

jakou to má souvislost s EU?

+2/0
27.5.2014 10:17

K87a44r66e84l 89D44u27b 9605248551581

Velkou.

+1/−1
27.5.2014 10:27

T46o27m70á89š 37V15y93b51í87r52a46l 4778419248802

takže jako kdybychom nebyli v EU, tak dál vyvážíme tramvaje do celýho světa, chápu to dobře? ;-D

+2/0
27.5.2014 10:37
Foto

L90u52k61á88š 58N67o60v87o59t97n67ý 6216627768848

250 km v ideálních podmínkách? Takže to je tak 50 km v reálném provozu, 25 km v mrazu (pokud ta klima nemá vlastní naftový agregát). Suma sumárum, nepoužitelné, pokud do toho nezapojí nějaké rychlonabíječky na konečných nebo bezdrátové nabíječky přes střechu na zastávkách.

+9/0
27.5.2014 9:48

J59o91s56e30f 32Š78e82m48e96l10í43k 7179421980517

Místo jízdenek se budou při nástupu odevzdávat 4 tužkové baterie.

A kdo donese baterku z auta, dostane měsíčník. ;-)

+1/0
27.5.2014 10:38

P66a35v69e18l 52O73d98r34a95z90i84l 6384219907680

O elektromobilech diskutuje spousta diletantů, ale vy jste svou příšernou neznalostí vyloženě unikátní.

0/0
28.5.2014 15:18

M92a40r73e12k 92F54l30e20k91a12č 1177142630881

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů. Problém vidí dopravní podnik hlavně v tom, že autobusy nejsou nabíjecí:-)

+4/0
27.5.2014 9:45

M25a59r28t88i18n 41F42i51l54i34p21c59z66y59k 3381461495713

Asi by bylo lepší testovat je v mrazech.

+11/0
27.5.2014 9:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.