Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidička srazila na přechodu v Karviné tři děti ze školky

Řidička v Karviné narazila před polednem na přechodu pro chodce do skupinky dětí z mateřské školy. Podle prvotních informací předškoláci sice utrpěli zranění, neměla by však být vážná. Šokované učitelce musela pomoci psycholožka záchranářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73i53b11o37r 20K15o39u24t94n35y 3486989395261

je to klasická emocionální diskuse. Nikdo tam z diskutujicích nebyl, nezná okolnosti ale naprostá většina ma jasného viníka. Nechme na policii, popř. na soudu ať určí odpovědnost.

Kdo z Vás (řidičů) se nikdy nedostal do situace (neúmyslně) kdy to bylo o "kriminál" ?

: jednou nohou v hrobě, druhou...

0/0
29.5.2014 17:31

M18a20r72t88i44n 48L43u31k70e16š 3186621461545

Ještě něco pro pana Vlasáka:

Chápu váš neúprosný postoj vůči chybujícím řidičům. Možná že si představujete, že jednou budete žít ve světě neomylných lidí, kteří budou dodržovat na silnici veškerá pravidla a nehody se stávat nebudou. Já naproti tomu realisticky předpovídám, že k takovému stavu nikdy nedojde, vždy budou řidiči nějaké to pravidlo porušovat.

Vaše filosofie je hledat podle paragrafu viníky a přísně je trestat za každou nehodu. Moje filosofie je nehodám předcházet. Řidiči nikdy nebudou neomylní - proto je třeba, aby chodci s takovým stavem počítali. Nespoléhali se na to, že auto v levém pruhu zastaví, protože podle zákona MUSÍ.

0/−1
28.5.2014 12:31

J79i53ř11í 29K87ü82h22r 2500656870476

Řidič je osoba, které absolvovala autoškolu, dělala testy a snad byla i poučena o bezpečnosti.Chodec kdežto nemusel dělat nic z toho. Navíc může být pod vlivem alkoholu léků či jiných látek.

Řidič je ten, kdo má předpokládat, že na přechod někdo vstoupí a tomu přizpůsobit rychlost své jízdy.(samozřejmě v závislosti na jeho přehledu o dění okolo přechodu)

Samozřejmě ,že újmu na zdraví odnese chodec.

Ale jak sem psal. Pod pojmem chodec se může vyskytovat kde jaká existence.

+2/0
28.5.2014 12:47

Ř22e98h23o16ř 50V87l14a85s20á17k 2714484791646

Já také předpokládám, že lidé budou vždy omylní. Ale bez přiměřeně přísných trestů se bude dál rozšiřovat úmyslně rizikové jednání.

Řízení pod  vlivem či během nemoci. Nepřiměřená rychlost. Nevěnování pozornosti řízení. Různě "ošetřené" zdravotní prohlídky. A tak dále.

Buď řidička přechod přehlédla, nebo v jeho okolí nezvýšila pozornost. Obojí je opravdu velmi hrubá chyba.

0/0
28.5.2014 14:03

M42a43r40t31i40n 31L12u51k91e68š 3256811471785

Já přece nepopírám, že řidička nechybovala. Ale pochopte už konečně, že zraněné byly ty děti, to je věc, která by měla být na prvním místě. Učitelka je na ten přechod neměla pustit, pokud se k němu bezprostředně blížilo auto.

Co je důležitější - umět rozpoznat viníka nehody a následně ho potrestat nebo nehodě včasným jednáním zabránit??

0/0
28.5.2014 14:14

P51a43v95e69l 16O10d96r35a43z18i63l 6644299577600

Pro různé skalní zastánce a skalní odpůrce předpisů: Řidička měla v dané situaci zastavit. Chodci neměli vstupovat bezprostředně před přijíždějící auto. Je tu dvojí porušení předpisů, díky tomu došlo k nehodě, kdyby bylo porušení jen jedno, bylo by to prošlo bez nehody. Jako chodec jsem si vědom toho, že mé tělo toho proti autu moc nezmůže, jako řidič zase vím, že mohu během chvilky někoho vážně zranit až zabít. Dávejte sakra pozor.

P.S. ono by možná uspělo i  braní papírů třeba na dva tři týdny, to aby si přestupce fakticky zchladil žáhu hned po průšvihu, ne až nasbírá za x let dostatek trestných bodů.

+1/−1
28.5.2014 10:01

J44i71ř81í 61K49ü32h50r 2770196430566

Jelikož jela řidička, co nezastavila, v levém pruhu, těžko se bude jednat o vstup bezprostředně před blížící se vozidlo.

+3/0
28.5.2014 10:59

P26a19v56e30l 46O35d15r66a16z67i73l 6754789727630

Takový výklad vítám.

0/0
28.5.2014 11:02

M45a17r96t23i76n 66L82u93k41e34š 3526101841395

A jak ta nehoda asi vznikla? Pochopitelně se jednalo o vstup bezprostředně před blížící se vozidlo.

0/−2
28.5.2014 11:04

J59i72ř53í 79K26ü85h86r 2260396230906

Co to je bezprostředně? Bez prostředí mezi dvěma body? V tomto případě vozidlem a chodcem?

Jinak to ustanovení zní: ¨Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem.¨

Vstup na přechod vozovku se odehrál před zastaveným/brzdícím vozidlem (Matiz). Takže o nějakém bezprostředním vstupu na přechod, před blížící se vozidlo, nemůže být řeč.

+2/0
28.5.2014 11:34

M54a75r97t15i82n 75L68u14k69e22š 3296791591365

Zase ty doslovné citace zákonů. Zkuste na chvíli vytáhnout hlavu z příruček a začněte myslet selským rozumem. Ta řidička určitě nenajela do dětí, které z dálky viděla. S nejvyšší pravděpodobností jela ve vedlejším pruhu kousek za Matizem a prostě nereagovala na jeho brždění.

Děti bohužel vstoupily těsně před blížící se auto a je úplně jedno, jestli to bylo na začátku nebo v půlce přechodu.V

+1/0
28.5.2014 12:20

J62i88ř22í 81K15ü81h75r 2490806570286

To je možné.Ale co ten zbytek. Jako .že řidička nepřizpůsobila rychlost jízdy situaci,která je možno předpovídat. Ohrozila lidi na přechodu a nezastavila a (případně málo) snížila rychlost vozu, když ve vedlejším pruhu brzdilo/zastavilo auto před přechodem.

Vy dle selského rozumu brzdíte při jízdě na hlavní před každou křižovatkou?

Co kdyby se odtamaď vyřítil někdo a vás vy zabil?

Dle selského rozumu  by bylo nejlepší kolikrát se k silnici ani nepřibližovat a pokud ano ,tak v tanku.

Jinak ty děti ze školky ještě toho rozumu moc nepobraly, těžko jim to dávat za vinu. Zda-li porušila učitelka nějaký postup, jak bezpečně překročit silnici po přechodu, netuším.

+1/0
28.5.2014 12:40

M10a20r64e90k 20R35ů59ž36i68č13k85a 9583538931114

Už z principu by u 3 a více proudových silnic nechráněné přechody neměly být budovány. Řekl bych, že tím je zaděláno na problém. Stejně tak, když při odbočování vozidla dávají přednost chodcům na světelné křižovatce. U nás je to ošetřeno tak, že když jedou auta, tak chodci stojí a obráceně. Myslím, že to dává smysl.

0/−1
28.5.2014 8:23

J64i75ř58í 49K78ü12h93r 2290326670596

Tak co? Svedeme tam dopravu do jednoho pruhu, který vyhradíme MHD a vozům taxi(případně vozům s právem přednosti v jízdě)?Já sem pro.

+1/0
28.5.2014 11:36

M12a62r38e20k 79R22ů88ž91i11č79k56a 9463438111854

A co takhle, nadchody, podchody nebo jen světelná signalizace? Zmáčknout tlačítko a půl minuty počkat by snad šlo, ne? Přechod sám o sobě přes víc proudů je podle mě jen výzva k podobnému průšvihu.

0/0
28.5.2014 12:48

Ř36e54h79o59ř 93V18l31a35s46á46k 2864114471776

Nadchody a podchody jsou dost drahé a ve městě často obtížně realizovatelné z prostorových důvodů.

To spíš světelná signalizace. Otázka je, zda řidička, která přehlédne přechod, nepřehlédne i červenou.

0/0
28.5.2014 14:06

M45a58r53e97k 32R73ů95ž50i27č97k38a 9643468341564

Máte pravdu, že nadchody a podchody jsou drahé. Proto se spíš přikláním ke světlům. Myslím, že řidič nepřehlédne světla u přechodu, spíš snáze přehlédne při jízdě v levém pruhu, že auto jedoucí pár metrů před ním v pravém pruhu může brzdit před přechodem, signalizovat chodcům, že můžou jít. I ty chodce kvůli provozu v pravém pruhu může zaregistrovat později. Prostě se mi v tomto případě zdá účelnější a levnější, řešit prevenci světly, než důsledky fatální nehody. Bylo by na delší vyprávění, že jinde se tyto věci dají ošetřit a nestojí to tolik zraněných a nervů

0/0
28.5.2014 15:40

A84n28t21o16n77í25n 66K73o51u17d64e92l41k12a 1725425356872

často si říkám, nebo se spíše modlím, abych jako řidič něco podobného neudělal. Může se to stát každému z nás.....

+1/−2
28.5.2014 7:07
Foto

G54e33o43r97g92i44s 78F22a40s14u61l60i64s 1526843103

Hepnarova v 70. letech najela umyslne nakladakem na ostruvek plny lidi. Zabila x lidi. Modlim se aby se mi to nestalo, muze se to stat kazdemu z nas! Takhle nejak jste to myslel?

Proboha, ve meste se jezdi 50, vsude jsou prechody. Skupina deti z materske skoly neni jedno nepozorne dite, co vam vbehne do cesty! Lidi jezdi jak prasata, nejenze pred prechody nezastavuji, ale dokonce, kdyz jedno auto pred prechodem zastavi, ti za nim jej zacnou predjizdet do vedlejsiho pruhu a jedou dal. Chodci, kterym jste dali vy prednost, se nestaci divit. Zrovna vcera se mi to stalo.

+6/0
28.5.2014 7:35

P89a61v67e88l 41O10d30r90a78z55i24l 6184129197250

No vidíte, stává se to. A blahopřeji vám k jistotě, že vám se to nikdy stát nemůže.

+2/0
28.5.2014 9:55

I34v95a 39H58o79r32o50š30e28n70s97k13á 1351695892566

přecházela jsem s dcerou přechod pro chodce...měly jsme zelenou v tom řidič si najel do druhého pruhu-měl naspěch přeci a myslel si, že to stihne projet než přejdeme-nestihl, zastavil přede mnou asi dvacet cm..mít na druhé straně dceru tak raději nedomyslet...bouchla jsem do kapoty a koukala na něho a říkala mu jestli je normální...a ten blbec jiný slovo bych ted i použila se zamkl a ukázal mi prostředníček..ale jedno vím, stalo by se něco malé tak pak bych se vážně neudržela a byla bych schopna udělat věci co se normálně nedělají..a pani učitelky je mi moc líto...musí to být pro ní hrozně hrozné..

+2/−1
27.5.2014 22:49

A10n50t56o11n82í80n 66V98á23c33l23a16v23í87k 3648132383935

Mě je líto dětí !!! Učitelky vůbec.

0/−9
27.5.2014 23:35

I35v68a 23H36o30r66o21š47e69n69s11k26á 1651185652676

pane Václavík, vy jste to nepochopil, že ....ano dětí je mi líto nejvíc, ale chtěla jsem napsat a bylo to tak myšleno, že učitelce nemůže být z toho dobře , jelikož má zodpovědnost za mnoho dětí, které má na starost.....takže buďte tak laskav a myslete ! Díky...

+4/0
27.5.2014 23:45

T18o61m62á23š 51V24e71r58n65e98r 1365244147815

Václavík a myslet?

0/0
28.5.2014 10:14

J43i98ř96í 74K52ü30h41r 2360306800256

Mě je líto vás.

+1/0
28.5.2014 1:06

L69e29n39k52a 31Č95e50r15n31o95h93l75á41v32k83o53v50á 8766631667831

zase jeden chytrej.

0/0
28.5.2014 17:38

J32a64n 86K66r27p67e42c 5236463764342

neco takoveho se snad neda spachat nedopatrenim, to musi byt umysl, nebo neskutecna lidska blbost.

+2/−1
27.5.2014 22:17

P42e42t36r54a 52M29a23l77á 7391738981605

Taky jsem jednou zastavila na přechodu cyklistovi, který vedl!! své kolo. Nějaký debil v rychlém pruhu asi nedomyslel, že když stojím, asi mám proč...a tak se mi cyklista válel na kapotě jak stihl taktak odskočit

+7/0
27.5.2014 20:27

J46a14n 30M43o29l46n87a85r 7520265571840

Proc tu nadavate ucitelce fakt nechapu. Vykouknout pred matize - co ja vim tak male deti nedokazou zrovna sprintovat, Takze kdyz do nich ta dama narazila tak uz tam ty deti davno byly. Madam se bude jiste branit tim ze ji ty zatracene deti skakaly sipkou na kapotu. Vina je jednoznacne na ridicce. Faktem ovsem zustava ze prechazet s detmi 4 proudou silnici je narez, Pokud tam chodi s detmi casto mel by tam byt semafor.

+12/0
27.5.2014 20:16

P95e73t64r 64T78y81č72k18a 6595272519972

Taky mě několikrát takhle auto málem srazilo.

+4/0
27.5.2014 20:00

M89a57r97t97i57n 50H88o54r58a 4645365290222

.... auto bez řidiče....

+2/0
27.5.2014 19:56

K46a97r92e10l 87V48í88t 1251770697568

Nemám slov!

+1/0
27.5.2014 18:43

M54a57r22t59i90n 36L51u86k86e78š 3446381881885

MMch, dnes a denně zažívám situace, kdy mě nějaký řidič na přechodu pro chodce nepustí. Je mi to jedno, počkám a pustí mě třeba další. Ani v nejmenším by mě nenapadlo skákat pod rozjeté auto s vědomím, že z hlediska pravidel silničního provozu jsem v právu.

Dle diskuze mi bohužel připadá, že někteří to dělají.

+3/−9
27.5.2014 18:22

B87ě94l75a 68H40o47r19á38k44o66v45á 1738242589390

Hlavně Vlasák, ale radí to hlavně ostatním, protože by tu jinak nebyl!! ;-)

0/−5
27.5.2014 18:27

M13a19r74t78i38n 50L13u92k75e93š 3666381841425

Jo, Vlasák je výživnej. Ten dá mínus i za zcela nekonfliktní a racionální příspěvek o přecházení. ;-D

+1/−4
27.5.2014 18:33

Ř34e66h63o63ř 21V97l60a93s48á19k 2384184451286

Vaše příspěvky jsou konfliktní. Předpokládám, že úmyslně provokujete. Až budete mít děti, budete to vidět jinak.

O některých věcech se nežertuje.

+1/0
27.5.2014 18:37

M91a54r62t36i38n 56L75u35k63e19š 3606461901825

Tak to mi ukažte ten konflikt v příspěvku, který založil tohle vlákno. Pro vaší představu, dítě mám a to si pište, že mu při přecházení říkám, aby nesázel na to, že ho ochrání nějaké zákony.

Pokud vám připadá dbaní na poviinnosti přesvědčit se o tom, že přecházení je bezpečné jako provokace, tak to se celkem divím, že vás už něco nesundalo.

+1/−2
27.5.2014 18:49

Ř91e46h79o79ř 53V11l41a77s19á59k 2474404511246

V úvodním příspěvku vyslovujete předpoklád, že ostatní skáčí pod rozjeté automobily. To mi přijde docela konfliktní.

0/−1
27.5.2014 18:52

M35a69r98t42i67n 73L97u11k22e75š 3576141771905

Tím jsem ale jen konstatoval a shrnul váš přístup k problematice přecházení. Čili to vám musí připadat konfliktní vaše vlastní filosofie. Zajímavé.

+1/−2
27.5.2014 18:56

Ř37e10h12o47ř 24V13l65a26s91á38k 2644744751596

Ne. Tím mi podsunujete něco, co jsem nepsal. Což je samozřejmě velmi konfliktní, jak už lži bývají. A všimněte si, že v tom pokračujete.

0/−1
27.5.2014 18:59

J76i52ř75í 90K26ü33h21r 2370486600146

Je rozdíl vstoupit před vozidlo a do vozovky. Oni pak kolikrát šlápnout na brzdu a divoce gestikulují.

+1/0
27.5.2014 19:03

M33a19r93c44e67l 13H94r96o63c86h 9819599442

Jak já nenávidím ty ....... řidiče, (v tomhle případě řidičku) kteří vidí před sebou přechod. U přechodu lidi. Auto vedle mě brzdí. Né, já si pojedu dál. Brát za tohle řidičáky, dobytkům. ;-O

+10/0
27.5.2014 18:05

J92o37s21e69f 53T17o13m12a97š31t50í44k 1336807229

Nevěřím tomu, že tam byla pouze jedna učitelka. Nejméně dvě a věřím tomu, že to měly zmáknuté. Bohužel s nepozorností řidičky se dá jen stěží kalkulovat.

+6/−1
27.5.2014 17:52

M60a66r26t72i62n 85R19a78y55m32a56n 4702608783778

Jednoznacne chyba ridicky oktavie. Pokud v pravem pruihu zastavi auto pred prechodem neexistuje aby v druhem pruhu nekdo jel pres prechod dal !!! Proctete si tu zakon co pisou ze je vina na strane ucitelky. Ridicce sebrat papiry.

+11/−1
27.5.2014 17:49

M95a88r70t26i55n 33L94u10k67e94š 3526101311215

Další pravidlový maniak, který patrně hltá všechny příručky, pravidla a zákony. V provozu jsou takovýhle mamlasové to nejhorší, co lze potkat. Místo používání zdravého rozumu raději způsobí nehodu a pak se ohání paragrafy.

+2/−12
27.5.2014 17:54

B72ě92l32a 79H24o83r13á29k64o85v80á 1168282419230

Je to spíš hlupák co čte za A a nekouká za B. Každý účastník provozu je povinen zabránit nehodě !! To učitelka co nechá svěřené děti skočit před řítící se auto zcela zjevně porušila !!

+2/−11
27.5.2014 18:01

M31a60r41t50i28n 52R54a54y61m63a66n 4372718263158

Chtel bych vas videt jako ucitelku co ma uhlidat treba 20 deti, ktere jsou na vychazce rozjancene. a zrovna jste se otocila k jednomu co zacal brecet protoze druhy ho kopl. Asi mate oci i vzadu.

+8/−2
27.5.2014 18:07

Ř67e42h18o57ř 44V59l62a48s80á64k 2924914691156

Pro slečnu Horákovou neexistuje slušné označení. Asi jen tak troluje. ;-)

+4/−1
27.5.2014 18:31

M39a73r26t76i67n 53R72a91y68m79a91n 4292488763278

Tak to si jenom myslite ... prekracuji povolenou rychlost, parkuju tak poruznu, chodce bezne nepoustim a z predpisu si velkou hlavu nedelam. Ale predpisy, ktere jsou dulezite kvuli zivotu (prave ono zastaveni pokud auto pred prechodem ve vedlejsim pruhu zastavi, zakaz predjizdeni pred zatackou, pripoutani se za jizdy) Myslite ze to auto pred tim prechodem stoji jen tak? Z dlouhe chvile? Jasne, ze tam nekdo jde. Jsou predpisy o jejichz smyslu velmi pochybuju, ale jsou takove ktere jsou velmi dulezite. Ps. Jako 26ti lety mladik, ktery jezdi po tuningsrazech a zavodi na 400m nejsem rozhodne svatousek.

+4/0
27.5.2014 18:06

M60a27r75t56i48n 80L23u72k19e83š 3776711961925

Tak to sedí, zrovna jsem chtěl reagovat na Bělu, že vás tipuju na klasického účastníka, který sice na diskuzi vyřvává o braní řidičáků apod a sám jezdí jako prase.

Zkuste se zamyslet - jedete v levém pruhu rychlostí překračující tu povolenou (cca 65 km/h), o 20 metrů před váma jede v pravém pruhu  Matiz. Jeho řidič narozdíl od vás vidí skupinku dětí, která se chystá přecházet a začne brzdit. Než zareagujete, než sešlápnete brzdu, než brzdy začnou brzdit, Matiz narozdíl od vás už stojí a děti jsou na cestě. Dojíždíte k přechodu, stále brzdíte, ale díky té vysoké rychlosti to neubrzdíte a děti porazíte - v nižší rychlosti, ale i 20 km/h je to pořádná rána. Zrovna tak se mohla udát tahle nehoda.

Kdyby byla učitelka opatrná a vykoukla zpoza Matizu, viděla by vás, zastavila děti, vy byste projel, a děti by dál přecházely. Je to tak složité na pochopení?

+2/−4
27.5.2014 18:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.