Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od července do září. Motoráky se vrátí na trať mezi Opavu a Jakartovice

Rozhodnuto. Vlaky se na zrušenou trať mezi Opavou a Jakartovicemi vrátí v červenci a o víkendech budou jezdit až do září. Motoráky vypraví zatím neznámá pražská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a34r27o51s72l16a13v 33K41a27d40l96e72c 2863273131615

Zatím neznámá pražská společnost... kurňa, co jsme to za stát....:-);-D

+1/0
2.6.2014 9:26

P55e38t62r 90M82a52l23ý 7652347658557

Jenomže s lidmi s dvacetiletou praxí s provozováním drážní dopravy.

+2/0
2.6.2014 22:01

Ř23e22h44o73ř 70V92l43a69s76á65k 2464114261346

Dokud se nerozprodají pozemky, tak vždycky žije naděje na obnovu.

+3/0
2.6.2014 8:40

A80l40e42x82a50n29d15r 70K76o75s71t91k23a 5259816149856

Problém železniční dopravy (u lokálek) jsou hlavně ohromné náklady. Strašlivě těžký železniční podvozek se prostě nerozhýbe bez velkých nákladů na energii (naftu, elektřinu, jedno co) Nešlo by na tratích, kde se nemůže potkat s jiným vlakem provozovat něco odlehčeného? Autobus pro stejný počet lidí váží polovinu a podle toho také méně žere, nešlo by na něj prostě namontovat železniční kola?

+1/−2
2.6.2014 8:39

J48a49n 57Č19e29k82a66l 7359785524574

Přesně z této myšlenky a konstrukce vznikly motorové vozy. Tam není zas takový rozdíl v nákladech na provoz, třeba zrovna samotný vůz ř.810 má spotřebu cca 25l/100, a také může být obsluhovaný jediným člověkem.

Nedokážu posoudit rozdíl v nákladech na údržbu a opravy, ale rozdíl je určitě v ceně dopravní cesty. Autobus používá silnici, za kterou nijak přímo platit nemusí, vlak si musí jízdu po "svoji silnici" zaplatit...

+5/0
2.6.2014 9:25

A35l95e19x36a46n66d12r 21K79o81s82t46k49a 5519456689116

Mě právě přijde, že i ta 810 táhne na podvozku x tun kovu naprosto zbytečně. Nárazníky, spřáhla, daleko mohutnější pérování, od toho jsou potřeba silnější brzdy, motor, převodovka atd.

0/−1
2.6.2014 9:47

J78a79n 27Č87e72k78a96l 7609675244604

Ano, ale to už je dáno systémem "kolo-kolejnice" - vlak musí mít tužší konstrukci kvůli vibracím a nárazům, které systém "pneumatika-asfalt" tlumí jinak... a také asi i kvůli odolnosti při nehodě, protože má delší brzdnou dráhu... a to se asi dá těžko nějak víc odlehčit... už takhle mají motoráky lehčí typy spřáhel a nárazníků, a nemohou díky tomu mít za sebou připojeno cokoliv z kategorie "těžších".

+2/0
2.6.2014 10:00

M57i75r57e71k 75T57u44r79e65č44e55k 4553232690332

Typicky trend dnesni svobodne, demokraticke a pravdolaskave spolecnosti -  rusit vsechno co je dobre a ma smysl...

+3/−1
2.6.2014 8:37

T13o64m12á17š 66K82n23a64i56f97l 6343680627260

Tom trendem je rušit to, co sd nevyplatí. Je to správný trend.

+2/−3
2.6.2014 9:05

A21l74e77x52a50n63d13r 34K21o69s91t17k65a 5139666329346

Stát bere od občanů nemalé peníze a tvrdí, že za ně dostávají nějaké služby.

+2/0
2.6.2014 9:25

T14o27m48á75š 41K57n60a56i77f43l 6213110727500

A vy je snad nedostáváte?

0/0
2.6.2014 9:26

T87o80m62á53š 68K76n13a71i15f29l 6773530427240

Mimochodem, jezdi jim tam autobus. Takže tu službu dostávají, jen v jine podobě.

+2/−2
2.6.2014 9:27

A59l27e20x97a33n72d30r 51K23o49s79t26k27a 5949716309916

A co až (dle vašeho mínění oprávněně, přece se nevyplatí) zruší i autobus? Já to zažil na chalupě, když se v místě styku dvou oblastí MHD dohodly obce na obou stranách, že přece nebudou platit "zbytečné" autobusy a k nám asi 3 roky přes léto nejelo NIC. Bylo to super, mistní na to dodnes vzpomínají jako na nejhorší roky v existenci vesnice.

+1/0
2.6.2014 10:27

M32a47t29ě14j 35V12o58n96d55ř31i41č21k28a 4974870258456

Ta vaše "jiná podoba" vypadá tak, že některé obce jsou značeně odříznuty od světa, neboť vlakovou zastávku měli v obci, ale autobus zastaví až na kilometry (!) vzdálené zastávce. Není to úplně obvyklé, nicméně v případě této tratě to tak je. :-(

0/0
3.6.2014 16:27

J95a60r33o23s77l10a30v 46K67a23d73l51e59c 2173103841375

Nevyplatí se mít tolik občanů, tak co s tím chcete provést...;-D;-D;-D na ty prachy společnost dojede...:-)

0/0
2.6.2014 9:27

J54a15n 22Č20e34k25a61l 7109765514874

Pokud víte o jiném modelu, sem s ním. Ale motivace zlepšením vlastního života, ať již formou peněz či jinou, zatím překonána nebyla...

0/0
2.6.2014 10:06

J39a94n 51Č90e11k80a97l 7219955784544

A co vám brání si založit firmu a tu trať provozovat za své? Aha, to ne, ať to platí ostatní, že?

+3/−1
2.6.2014 9:16

V47á97c66l67a88v 83B54u95r23e41š 5369895526829

Co má společného stav nádražní budovy v Heřmanicích s ukončením dopravy dole v Jakartovicích?:-/

+2/0
2.6.2014 8:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.