Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od července do září. Motoráky se vrátí na trať mezi Opavu a Jakartovice

Rozhodnuto. Vlaky se na zrušenou trať mezi Opavou a Jakartovicemi vrátí v červenci a o víkendech budou jezdit až do září. Motoráky vypraví zatím neznámá pražská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a73r45o11s47l40a38v 67K81a92d36l58e37c 2143143411155

Zatím neznámá pražská společnost... kurňa, co jsme to za stát....:-);-D

+1/0
2.6.2014 9:26

P51e52t74r 59M83a81l54ý 7582697558797

Jenomže s lidmi s dvacetiletou praxí s provozováním drážní dopravy.

+2/0
2.6.2014 22:01

Ř91e19h43o61ř 16V37l86a57s81á24k 2394674961276

Dokud se nerozprodají pozemky, tak vždycky žije naděje na obnovu.

+3/0
2.6.2014 8:40

A69l52e46x33a92n21d42r 74K46o24s52t87k22a 5839686149946

Problém železniční dopravy (u lokálek) jsou hlavně ohromné náklady. Strašlivě těžký železniční podvozek se prostě nerozhýbe bez velkých nákladů na energii (naftu, elektřinu, jedno co) Nešlo by na tratích, kde se nemůže potkat s jiným vlakem provozovat něco odlehčeného? Autobus pro stejný počet lidí váží polovinu a podle toho také méně žere, nešlo by na něj prostě namontovat železniční kola?

+1/−2
2.6.2014 8:39

J95a87n 63Č17e97k21a80l 7109665584344

Přesně z této myšlenky a konstrukce vznikly motorové vozy. Tam není zas takový rozdíl v nákladech na provoz, třeba zrovna samotný vůz ř.810 má spotřebu cca 25l/100, a také může být obsluhovaný jediným člověkem.

Nedokážu posoudit rozdíl v nákladech na údržbu a opravy, ale rozdíl je určitě v ceně dopravní cesty. Autobus používá silnici, za kterou nijak přímo platit nemusí, vlak si musí jízdu po "svoji silnici" zaplatit...

+5/0
2.6.2014 9:25

A49l95e17x90a67n32d95r 34K72o44s40t86k82a 5739496909256

Mě právě přijde, že i ta 810 táhne na podvozku x tun kovu naprosto zbytečně. Nárazníky, spřáhla, daleko mohutnější pérování, od toho jsou potřeba silnější brzdy, motor, převodovka atd.

0/−1
2.6.2014 9:47

J81a44n 75Č25e16k77a25l 7259195144844

Ano, ale to už je dáno systémem "kolo-kolejnice" - vlak musí mít tužší konstrukci kvůli vibracím a nárazům, které systém "pneumatika-asfalt" tlumí jinak... a také asi i kvůli odolnosti při nehodě, protože má delší brzdnou dráhu... a to se asi dá těžko nějak víc odlehčit... už takhle mají motoráky lehčí typy spřáhel a nárazníků, a nemohou díky tomu mít za sebou připojeno cokoliv z kategorie "těžších".

+2/0
2.6.2014 10:00

M82i41r37e95k 33T77u66r47e13č70e86k 4553352440642

Typicky trend dnesni svobodne, demokraticke a pravdolaskave spolecnosti -  rusit vsechno co je dobre a ma smysl...

+3/−1
2.6.2014 8:37

T98o88m96á95š 84K11n85a17i64f36l 6703500747560

Tom trendem je rušit to, co sd nevyplatí. Je to správný trend.

+2/−3
2.6.2014 9:05

A26l74e84x86a30n19d65r 66K25o70s73t68k63a 5179826539476

Stát bere od občanů nemalé peníze a tvrdí, že za ně dostávají nějaké služby.

+2/0
2.6.2014 9:25

T52o46m48á39š 22K54n31a58i58f47l 6763380177350

A vy je snad nedostáváte?

0/0
2.6.2014 9:26

T81o80m46á26š 62K32n28a63i93f88l 6513720317200

Mimochodem, jezdi jim tam autobus. Takže tu službu dostávají, jen v jine podobě.

+2/−2
2.6.2014 9:27

A97l80e76x50a96n21d10r 76K16o92s18t91k40a 5499776719276

A co až (dle vašeho mínění oprávněně, přece se nevyplatí) zruší i autobus? Já to zažil na chalupě, když se v místě styku dvou oblastí MHD dohodly obce na obou stranách, že přece nebudou platit "zbytečné" autobusy a k nám asi 3 roky přes léto nejelo NIC. Bylo to super, mistní na to dodnes vzpomínají jako na nejhorší roky v existenci vesnice.

+1/0
2.6.2014 10:27

M37a13t25ě52j 19V14o68n16d25ř39i26č64k67a 4924940908976

Ta vaše "jiná podoba" vypadá tak, že některé obce jsou značeně odříznuty od světa, neboť vlakovou zastávku měli v obci, ale autobus zastaví až na kilometry (!) vzdálené zastávce. Není to úplně obvyklé, nicméně v případě této tratě to tak je. :-(

0/0
3.6.2014 16:27

J40a94r53o86s85l44a14v 70K82a64d49l21e34c 2173623261825

Nevyplatí se mít tolik občanů, tak co s tím chcete provést...;-D;-D;-D na ty prachy společnost dojede...:-)

0/0
2.6.2014 9:27

J58a63n 39Č78e57k13a14l 7339695184844

Pokud víte o jiném modelu, sem s ním. Ale motivace zlepšením vlastního života, ať již formou peněz či jinou, zatím překonána nebyla...

0/0
2.6.2014 10:06

J33a95n 87Č48e84k25a19l 7619175584434

A co vám brání si založit firmu a tu trať provozovat za své? Aha, to ne, ať to platí ostatní, že?

+3/−1
2.6.2014 9:16

V17á34c54l78a19v 24B29u38r94e21š 5929835376559

Co má společného stav nádražní budovy v Heřmanicích s ukončením dopravy dole v Jakartovicích?:-/

+2/0
2.6.2014 8:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.