Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od července do září. Motoráky se vrátí na trať mezi Opavu a Jakartovice

Rozhodnuto. Vlaky se na zrušenou trať mezi Opavou a Jakartovicemi vrátí v červenci a o víkendech budou jezdit až do září. Motoráky vypraví zatím neznámá pražská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a28r75o17s73l78a64v 57K41a68d57l83e62c 2873403391755

Zatím neznámá pražská společnost... kurňa, co jsme to za stát....:-);-D

+1/0
2.6.2014 9:26

P67e10t83r 41M53a88l84ý 7722457708147

Jenomže s lidmi s dvacetiletou praxí s provozováním drážní dopravy.

+2/0
2.6.2014 22:01

Ř78e11h84o37ř 98V40l50a95s89á28k 2394794381526

Dokud se nerozprodají pozemky, tak vždycky žije naděje na obnovu.

+3/0
2.6.2014 8:40

A16l65e82x28a33n95d42r 40K88o80s72t62k80a 5569396899446

Problém železniční dopravy (u lokálek) jsou hlavně ohromné náklady. Strašlivě těžký železniční podvozek se prostě nerozhýbe bez velkých nákladů na energii (naftu, elektřinu, jedno co) Nešlo by na tratích, kde se nemůže potkat s jiným vlakem provozovat něco odlehčeného? Autobus pro stejný počet lidí váží polovinu a podle toho také méně žere, nešlo by na něj prostě namontovat železniční kola?

+1/−2
2.6.2014 8:39

J38a17n 59Č78e40k83a29l 7839325464444

Přesně z této myšlenky a konstrukce vznikly motorové vozy. Tam není zas takový rozdíl v nákladech na provoz, třeba zrovna samotný vůz ř.810 má spotřebu cca 25l/100, a také může být obsluhovaný jediným člověkem.

Nedokážu posoudit rozdíl v nákladech na údržbu a opravy, ale rozdíl je určitě v ceně dopravní cesty. Autobus používá silnici, za kterou nijak přímo platit nemusí, vlak si musí jízdu po "svoji silnici" zaplatit...

+5/0
2.6.2014 9:25

A48l57e37x29a54n88d47r 33K12o54s21t73k71a 5479216139646

Mě právě přijde, že i ta 810 táhne na podvozku x tun kovu naprosto zbytečně. Nárazníky, spřáhla, daleko mohutnější pérování, od toho jsou potřeba silnější brzdy, motor, převodovka atd.

0/−1
2.6.2014 9:47

J46a58n 93Č66e10k83a11l 7729775734754

Ano, ale to už je dáno systémem "kolo-kolejnice" - vlak musí mít tužší konstrukci kvůli vibracím a nárazům, které systém "pneumatika-asfalt" tlumí jinak... a také asi i kvůli odolnosti při nehodě, protože má delší brzdnou dráhu... a to se asi dá těžko nějak víc odlehčit... už takhle mají motoráky lehčí typy spřáhel a nárazníků, a nemohou díky tomu mít za sebou připojeno cokoliv z kategorie "těžších".

+2/0
2.6.2014 10:00

M80i62r43e11k 59T97u90r41e52č53e17k 4903192160862

Typicky trend dnesni svobodne, demokraticke a pravdolaskave spolecnosti -  rusit vsechno co je dobre a ma smysl...

+3/−1
2.6.2014 8:37

T88o27m42á87š 40K28n79a64i47f72l 6513770487730

Tom trendem je rušit to, co sd nevyplatí. Je to správný trend.

+2/−3
2.6.2014 9:05

A36l56e76x25a71n51d49r 21K20o24s73t56k78a 5599216399676

Stát bere od občanů nemalé peníze a tvrdí, že za ně dostávají nějaké služby.

+2/0
2.6.2014 9:25

T84o59m22á93š 82K39n89a42i56f11l 6973950377170

A vy je snad nedostáváte?

0/0
2.6.2014 9:26

T29o52m67á26š 95K39n75a46i63f47l 6773170287230

Mimochodem, jezdi jim tam autobus. Takže tu službu dostávají, jen v jine podobě.

+2/−2
2.6.2014 9:27

A83l49e30x53a17n15d66r 27K35o78s52t26k85a 5819256509516

A co až (dle vašeho mínění oprávněně, přece se nevyplatí) zruší i autobus? Já to zažil na chalupě, když se v místě styku dvou oblastí MHD dohodly obce na obou stranách, že přece nebudou platit "zbytečné" autobusy a k nám asi 3 roky přes léto nejelo NIC. Bylo to super, mistní na to dodnes vzpomínají jako na nejhorší roky v existenci vesnice.

+1/0
2.6.2014 10:27

M25a81t16ě53j 14V20o42n24d98ř90i47č95k74a 4254750218756

Ta vaše "jiná podoba" vypadá tak, že některé obce jsou značeně odříznuty od světa, neboť vlakovou zastávku měli v obci, ale autobus zastaví až na kilometry (!) vzdálené zastávce. Není to úplně obvyklé, nicméně v případě této tratě to tak je. :-(

0/0
3.6.2014 16:27

J58a16r79o53s87l31a50v 12K26a88d73l79e53c 2933313231955

Nevyplatí se mít tolik občanů, tak co s tím chcete provést...;-D;-D;-D na ty prachy společnost dojede...:-)

0/0
2.6.2014 9:27

J62a34n 21Č69e79k38a86l 7399175244284

Pokud víte o jiném modelu, sem s ním. Ale motivace zlepšením vlastního života, ať již formou peněz či jinou, zatím překonána nebyla...

0/0
2.6.2014 10:06

J31a59n 63Č75e14k19a32l 7189695964364

A co vám brání si založit firmu a tu trať provozovat za své? Aha, to ne, ať to platí ostatní, že?

+3/−1
2.6.2014 9:16

V60á64c50l86a31v 68B43u55r95e26š 5819775616519

Co má společného stav nádražní budovy v Heřmanicích s ukončením dopravy dole v Jakartovicích?:-/

+2/0
2.6.2014 8:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.