Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z neštěstí ve Studénce se nikdo nepoučil. Je to ještě horší, říká znalec

Po třech měsících pokračovalo soudní projednávání železniční tragédie ve Studénce, kde po pádu mostu před vlak zemřelo osm lidí. Vypovídal znalec na bezpečnost práce, který řekl, že už při přípravě stavby se udělala řada chyb. Dodal, že v současnosti to není ve stavebnictví lepší a podobné neštěstí se může opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V85l80a83d64i93m93i19r 75V87o60j43a55c45e38k 5986354209932

Co ten soudce dělá je až neuvěřitelné.Tady se potřebují lidé soudit dvacet let a potom příjde parchant  typu Klauze a všechno je na H:vno.Postižení by měly vzít zákon do svých rukou a začít by měly u soudce.

0/0
14.6.2014 0:11

O11n48d59r21á87š 94B41e40s19k74y29d 5210272965643

Tenhle případ se bude vyšetřovat ještě ve dvacátém druhém století a pak již nebude soud mít koho odsoudit. Mám dojem, že se to, tak stane. Možná, že naši potomci se pak budou moci dočíst o justici v ČR, tak jako my dnes čteme o pyramidách. a sedmi divech světa. To je realita české zkorumpované justici.!!

0/0
13.6.2014 9:40

J45o68s67e96f 35Š74l95o75u38f 1229857298651

Zkuste si někdo na Vaší zahradě postavit RD s výjezdem na komunikaci II. tř. a uvidíte kolik, a od koho budete potřebovat různých vyjádření (a to i v případě, že to je v zastavěné části obce). Nevěřím tomu, že se k projektové dokumentaci nevyjadřovaly orgány od ČD, drážního úřadu, správce či vlastník dopravní cesty atd. atd. A tam se zřejmě stala chyba, ti měli požadovat výluku. No a projektant spolu s dodavatelem potom zjistí, na jak dlouho bude výluka potřeba (minimální možná doba), a navrhnou potřebná technická a technologická opatření. V tomto případě si ale myslím, že především selhaly orgány, které dovolily provádět podobné experimenty nad nezajištěnou tratí.

+3/0
12.6.2014 20:09

J45i73n94d98ř85i47c60h 74Š91k88o33p63e84k 4435551760425

přesně tak. Nebo překopat silnici např. kvůli soukromé přípojce......

100% se vyjadřovaly. Pravděpodobně dle technologie v projektu usoudili, že omzení dopravy je zbytečné. Nikdo nemohl čekat, že to firma technologicky nezvládne

0/−1
13.6.2014 6:33
Foto

O45l89d10ř69i41c38h 83V29y14k71y30d97a11l 1759741289434

Doporučil bych panu Burdovi, aby si zjistil, jakou vazbu měl koordinátor na projektanta. Dost by se tím vysvětlilo.

0/0
12.6.2014 19:02

J22o15s14e44f 21B78r80o75ž39k76a 6904232588447

Ale ten hotový most je celkem pěkný, že?

0/0
12.6.2014 18:00

J14a10n 61M24a34c72h 3243757662310

Víte, oni taky někdy stavbyvedoucí nepustí kontrolory (někdy ani investora) na stavbu. Taky se mi to nedávno stalo.

0/0
12.6.2014 17:06
Foto

J81a18r92o39s47l62a57v 91V98o16j37t34ě19c14k48ý 4393508554266

Rada automaticky vyřadit nejlevnější a nejdražší nabídku by byla k ničemu. Fimy jsou na sebe dnes už úspěšně dobře vázané. Například Materostav, vlastní 100% akcií Subterry, může si s ní dělat prakticky co chce. Prostě jeden telefonát, aby Subetrra poslala mizerně nízkou cenu, Metrostav pošle svou levnou cenu. Subterra bude automaticky vyřazena, zakázku získá Metrostav. Metrostav si najme jako subdodavatele Subetrru. Všichni žerou na jednom korýtku a nic se nezměnilo. Jidiný rozdíl je ten, že dnes mezi sebou ještě soutěží, ale stejně si najímají jeden druhého.;-)

a takto se to dělá v [>-]

+3/−1
12.6.2014 16:54

J82a92r53o75s68l37a81v 82Š38i58m12á96č38e47k 6234397699878

Takhle průhledně to nedělají ani u Metrostavu. Zejména proto, že třeba VINCI, COLAS, SKANSKA a podobní tu též vlastní vícero formálně samostatných společností a mohli by jít se svou nabídkou "na odpis" ještě níže (pak by dolní verze Metrostavgrůpe mohla zůstat ve hře a třeba i uspět!) Dojednat funkční kartel prostě není jen tak.

0/0
12.6.2014 18:29
Foto

O46l91d23ř42i31c58h 38V23y79k89y56d75a93l 1319681589824

Nejedná se pouze o VVR na stavbu - zde bylo myšleno, že obecně jsou ceny na činnost koordinátora BOZP natolik podtržené, že neumožňují kvalitní dohled. Vybírá se nejlevnější projektant, nejlevnější dozor....Nesmyslná nařízení, která zavazují komisím vybrat nejlevnějšího dodavatele je cestou do pekel.

0/0
12.6.2014 18:34

A38n37t42o33n11í64n 78V29á42c96l18a98v85í95k 3748772513145

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!!!!

Kapitalisti. Jsem šťastný že se můžeme ,,nažrát banánů '' !!!EU;-€;-€;-€

+1/−11
12.6.2014 16:41

J62a13n 50M71o93h46y55l56a 6912369629641

Pořád se radši "pokochám" v novinách tím, že na jednom ministerstvu je víc kopírek než lidí než abych jen četl kolik kdo vypěstoval pšenice zatímco na hranicích se střílí lidi.

+7/0
12.6.2014 17:01

A11l37e63š 44K37e44d23z87i61o29r 2246921926811

XBohužel počet obětí současného systému již dávno překročil počty usmrcených na hranicích.....;-D

+2/0
12.6.2014 19:01

P26a16v55e42l 65M43o94r77a53v71e51c 3662779262808

Myslíte si snad že za komunistů podobný šlendrián nebyl? Byl, ale nesmělo se o tom psát natožpak svobodně mluvit!

+2/0
12.6.2014 18:54

R29o31m21a73n 50S86t69o35n67e36k 1829423279411

všechen šlendrián je pozůstatek po komunistech !!

0/0
12.6.2014 21:07

O93l71d81ř17i55c64h 56L79e87b15e81d10a 5767465891730

Hlavní vinu má ten, kdo nezajistil výluku na trati. Manipulace mostem možná někomu připadá běžnou záležitost, je to ale laický přístup. Vždy je třeba počítat s tím, že něco selže, nebo že to dělníci bez řádného vedení zmotají. Pojištění u pojišťovny nestačí.

+6/−2
12.6.2014 16:21

J27i45n66d64ř48i98c89h 93Š53k52o81p88e96k 4725881110475

pokud to práce nevyžadují (např. dle technologie), navýluku to házet nejde.

Dle tvé logiky by se měla uzavřít silnice, protože se může stát, že finišer při pokládce asfaltu sejme autobus ??

+3/0
12.6.2014 16:25

O62l76d19ř21i33c18h 13L97e98b98e57d59a 5917195551170

Máte pravdu, že pokud to nevyžadují.... Ale já tvrdím, že v případě manipulace mostem to vyžaduje již pouhý rozum a co se skutečně stalo to potvrzuje.

+4/0
12.6.2014 16:49

J30i24n89d48ř28i36c45h 70Š93k39o41p32e92k 4375621660485

na rozum se v dnešní době nehraje, co není psáno neexistuje. A tak je třeba k tomu přistupovat.

U nás dělali kruháč a projektant se seknul ve výškách, takže kanalizace z kruháče byla o metr níž než přípojka, na kterou se to mělo připojit. Udělali to přesně dle projektu, pak to rozkopali a předělali. Na zdravý rozum nejde spoléhat

0/0
12.6.2014 18:28

O42l43d61ř43i35c80h 45L90e42b61e94d10a 5957385401950

Všechno je otázka míry rizika. Jestliže se někdo bojí nesouhlasit kvůli místu, nese zas jiné riziko. Jak píšete o všemožných hloupostech co se dělají, tak to je proto, že vlastně o nic nejde když jde jen o peníze těch druhých. Když někdo neumí odlišit, kdy dělat pitomce a kdy přestává legrace, může mít výsledek jako ve Studénce. Představte si, když něco spadne na koleje a nejde to hned uklidit, jak budete telefonovat a běhat podle trati aby do toho vlak nevjel. A to by nebyla ani taková náhoda co se stala.

0/0
12.6.2014 19:03
Foto

J87a87r17o60m80í31r 24H31l24u26b75e38k 2876290854851

Mám kamaráda, kterému tam zemřel syn. Nejsem stavař ani dopravák, takže nesoudím. Všelijakých předpisů máme dost. Zásadní chybu však vidím v tom, že tam ten vlak, v době kdy most vysouvali, vůbec jel. Takže chyba v komunikaci. Kvůli ořezávaní stromů se výluka udělá, kvůli vysouvání mostu nad trať, ne. Viníky jsou všichni zúčastnění, ale ani jednoho bych nepodezíral, že v tom byl úmysl něco ošidit, někomu ublížit. Pro soudce těžké.

+1/−1
12.6.2014 16:20

J22i79n47d46ř74i85c88h 18Š12k36o92p82e75k 4925421120915

výluka se dělá, když je nutná z povahy prací - dotaz na projektanta a použitou techologii

Pokud o ni nikdo nepožádá, jen tak nemůže dorazit stavbyvedoucí za výpravčím a říci mu Pepo, na 3 h + - ná tam nic nepouštěj

+2/0
12.6.2014 16:27

A95l49e74x58a87n28d20r 29K40o28s19t15k17a 5139236759186

Totální výluka normálně ani není nutná, ael naprosto normálně (a zažil jsem to třeba i v Rakousku, Španělsku..) je to, že při průjezdu stavbou jede i rychlík krokem.. Aby se to okolo netřáslo, aby třeba nápor vzduchu nesrazil či nevcucnul dělníka.. A aby v případě nutnosti stihl zastavit.

+3/0
12.6.2014 16:53

J31i82n72d46ř90i78c20h 37Š34k60o36p26e44k 4665781130945

no jasně, ale bezpečnost by měla být řešena v projektové dokumentaci

+1/0
12.6.2014 18:26
Foto

J82a87r84o96m36í41r 70H21l43u64b80e62k 2656640764851

Na takových stavbách musí být koordinátor. Ten má za úkol aby nedošlo ke střetu zájmů. Stavbaři chtějí stavět, dopravci jezdit. Někde se musí najít kompromis. K tomu zjevně nedošlo.

0/0
12.6.2014 19:06

J43i29n94d62ř30i57c32h 86Š25k66o61p48e25k 4415441760935

koordinátor ano, ale představa, co bude stavba obnášet včetně výluk, zpomalení vlaků musí být součástí PD i stavebního povolení - podmínky provedení díla

0/0
12.6.2014 20:13

V30í87t13e56k 64V76e53č34e64r96e80k 7688799313945

Kdyby jel krokem, tak ten most vylisuje třeba jeden vagón. To by bylo mrtvých ještě více

+1/0
12.6.2014 23:27

J79i11n72d15ř15i28c37h 37Š87k22o27p42e28k 4725611870825

důkazy o šizení jsou. Stačí záběry na "kvalitně podložený most" při přítomnosti vozíků

+4/0
12.6.2014 16:36

M89i12l25o43š 33S81a83l80o45š81e61k 7394793401483

Třeba jsem nepochopil,proč v úseku pod mostem nebyla nahlášena pomalá jízda a to má jednoznačného viníka,který ji měl nahlásit.Nebo si byl víc jak 100% jistý,že se nemůže nikdy nic stát?............:-(

0/0
12.6.2014 16:20

J97i18n81d78ř97i15c86h 65Š79k29o25p98e56k 4695911900435

má to viníka, pokud projekt opravy mostu uváděl nutnost výluky/zpomalení dopravy

0/0
12.6.2014 16:28

M29i38l15o65š 91S75a32l19o71š47e85k 7864183151713

Pokud to tam projektant nenapsal,tak je velkej lajdák....;-)

0/0
12.6.2014 16:40

J27i35n46d17ř63i38c53h 89Š25k40o88p53e29k 4835651580685

ne nutně. Nikdo z nás projekt neviděl, takže je možné, že při dodržení postupu prací a technologie by žádná výluka třeba nebyla

0/0
13.6.2014 6:34

J48a25r79o86m12í38r 74S47t74r47a88š35i13l 32S12t34. 1157880273386

Mám  Velký soucit k Vám postiženým !!

A nyní k příčině -skutku.... Vím, že  přirozené je se bránit. Jenže Vážení, kdo jste konstruovali přemostění, tak  jste zatažení tvrdě do věci.

Měli by jste se všem  omluvit s největší pokorou !! A dát samozřejmě na ruku pořádné odškodné! To je za prvé  a pak  jasně soud  udělá další verdikt.

    Jestli si někdo myslí, že ohloupí a dělá všem, aby byl čistý, tak bohužel nebude !!

     Přijdou jednou soudy a ty kvalifikují !!

+1/0
12.6.2014 16:04

J14i14n14d78ř55i39c82h 52Š83k52o29p18e61k 4705651550655

tak samozřejmě, buď odpovídá projektant za špatným projekt nebo firma za špatné provedení. Třetí variantu nevidím

+2/0
12.6.2014 16:09

V16á48c89l60a92v 44Z71e94l30i24n80k89a 2922530393232

Pan Ondruš bude tak dlouho kecat o výluce, až v někom z pozůstalých bouchnou saze a udělá "výluku" na panu Ondrušovi. A bude mít mou plnou podporu, protože takové cynické hovádko si nic jiného nezaslouží.

+2/0
12.6.2014 16:00

J97i30n36d42ř86i55c74h 69Š37k87o82p29e52k 4375101250875

výluku má cenu vytahovat jen v případě, že ji projektant doporučil/nařídil. Jinak je to jen právnické plkání

+1/0
12.6.2014 16:04

P20a30v58e21l 68M41a82t34o24u12š61e90k 5980897938684

Ten, kdo měl někdy možnost přičuchnout k podobným stavbám, mi možná dá za pravdu, že potenciální riziko průšvihu je při nich značné. Problém č. 1 je to, že firma, která stavbu získá, ji zpravidla vůbec nebo téměř vůbec neprování, nýbrž si najímá firmy menší, často zahraniční (hlavně slovenské apod.). Když se na stavbě takových drobných firem sejde několik, je téměř nemožné je řídit a koordinovat. Slovník se pak často omezuje na několik výrazů, které mnozí z nás důvěrně znají např. z vojenského prostředí. Problém č. 2: dnes na stavbách rozhoduje každý, kdo má díru do pr.. Akce se konají za zády druhých, každý druhý si myslí, že on jediný je ten nejchytřejší a všemu rozumí. Přitom má stěží učňák, často i v úplně jiném oboru. Nechci zobecňovat, ale přinejmenším na části staveb takové problémy panují. Pak se opravdu nelze čemu divit. Přitom např. práce se zvedací hydraulikou je dosti náročná na soustředěnost a pracovní kázeň.

+4/0
12.6.2014 15:59

J88i77n64d29ř92i43c16h 38Š87k52o18p71e52k 4225781370975

ano, to jsou současné problémy, ale nic z toho nezbavuje odpovědnosti za řádné provedení díla firmu, která s investorem podepsala smlouvu. Ručí ona, pokud je problém s kvalitou, musí si ho následně řešit se svým spletencem subdodavatelů

+3/0
12.6.2014 16:03
Foto

J87i60r98i 69J74a85l24u58v85k72a 3878619584707

A za Hitlera by je už stihli i popravit.. Rv

0/0
12.6.2014 15:49
Foto

J87i90r72i 52J78a84l33u49v72k81a 3248909504697

No dovolte ! Proč mi odpověď na jiný příspěvek skočí jako nový ? Rv

0/0
12.6.2014 15:50

P16e70t28r 76Š39í81p83e29k 5922499659

"stavební dozor na staveniště nejezdí, protože není na benzin"

Tak tady by byly dvě možnosti: buď aby na KAŽDÉ stavbě musel být PŘÍTOMEN  stavební dozor po celou pracovní dobu nebo aspoň aby byly vybrané rizikovější druhy činností, které by se prostě NESMĚLY PROVÁDĚT bez přítomnosti stavebního dozoru PO CELOU DOBU PROVÁDĚNÍ TÉ ČINNOSTI.

+2/−1
12.6.2014 15:43

J82i72n46d83ř78i75c57h 31Š92k10o93p63e28k 4615161140805

tak hloupý zdůvodnění nepřítomnosti TDI jsem ještě neviděl.

Investor dá představu o stavbě, z toho plyne četnost výskytu TDI na stavbě. Že to dotyčný finančně podstřelil, investora zajímat nemusí, protože na základě smlouvy za stavbu zodpovídá TDI

+2/0
12.6.2014 15:59

A98d22a70m 82R93y66c44h98l49ý 1268917449103

Takto to vypadá, když zakázku dělají subdodavatele a firmy přes outsorcing. Kdyby všechno dělala jedna firma, tak se to nestane a kdyby se to stalo, tak se viník rychle najde

0/0
12.6.2014 15:42

J98i71r67k34a 71A39n12d11r81y91s 1448679490685

To by ty firmy krome lidi, kteri jim "vyhravaji" zakazky, musely zamestnavat i delniky. No fuj ;-)

+5/0
12.6.2014 15:46

J93i35n96d50ř44i37c80h 91Š29k14o96p35e20k 4795971210815

když to investor povolí, proč by to firmy nedělaly

0/0
12.6.2014 15:59

A66d96a18m 70R97y33c53h46l87ý 1218467869933

Ano a potom nikdo za nic nemůže a jsou takové problémy jako v tomto případě

0/0
12.6.2014 16:35

J44i69n77d59ř79i68c24h 24Š98k59o30p84e55k 4895161890385

může, pro investora je důležitá smlouva mezi ním a první firmou. Po té chce plnění, kvalitu a sankce. Že to firma  přeprodá dál, je její problém a musí pak sankce vymáhat dále, pokud je nechce zaplatit sama

0/0
12.6.2014 16:37

A20d70a17m 31R53y81c89h50l83ý 1128537459373

Tak proč ten soud trvá tak dlouho, když je to podle vás tak jasné?????

0/0
12.6.2014 16:47
Foto

B84r52o43n47i56s59l10a75v 79Š71i90m86o87n19í95k 5662705782707

Kdyby se bezpečnostní předpisy dodržovaly doslovně a do nejmenšího detailu, tak nepostvíte an budku pro špačky

+1/−7
12.6.2014 15:29
Foto

P14a19v95e21l 36P32o97k64o91r79n34ý 2286794460382

Nejen bezpečnostní, ale obecně předpisy, pak by nevyjely třeba ani vlaky.

+1/−3
12.6.2014 15:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.