Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z neštěstí ve Studénce se nikdo nepoučil. Je to ještě horší, říká znalec

Po třech měsících pokračovalo soudní projednávání železniční tragédie ve Studénce, kde po pádu mostu před vlak zemřelo osm lidí. Vypovídal znalec na bezpečnost práce, který řekl, že už při přípravě stavby se udělala řada chyb. Dodal, že v současnosti to není ve stavebnictví lepší a podobné neštěstí se může opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V79l92a42d48i84m21i84r 43V22o39j48a66c90e84k 5946144949732

Co ten soudce dělá je až neuvěřitelné.Tady se potřebují lidé soudit dvacet let a potom příjde parchant  typu Klauze a všechno je na H:vno.Postižení by měly vzít zákon do svých rukou a začít by měly u soudce.

0/0
14.6.2014 0:11

O63n12d73r98á60š 92B60e10s41k95y69d 5590472385923

Tenhle případ se bude vyšetřovat ještě ve dvacátém druhém století a pak již nebude soud mít koho odsoudit. Mám dojem, že se to, tak stane. Možná, že naši potomci se pak budou moci dočíst o justici v ČR, tak jako my dnes čteme o pyramidách. a sedmi divech světa. To je realita české zkorumpované justici.!!

0/0
13.6.2014 9:40

J46o91s21e25f 64Š78l47o86u90f 1109927518231

Zkuste si někdo na Vaší zahradě postavit RD s výjezdem na komunikaci II. tř. a uvidíte kolik, a od koho budete potřebovat různých vyjádření (a to i v případě, že to je v zastavěné části obce). Nevěřím tomu, že se k projektové dokumentaci nevyjadřovaly orgány od ČD, drážního úřadu, správce či vlastník dopravní cesty atd. atd. A tam se zřejmě stala chyba, ti měli požadovat výluku. No a projektant spolu s dodavatelem potom zjistí, na jak dlouho bude výluka potřeba (minimální možná doba), a navrhnou potřebná technická a technologická opatření. V tomto případě si ale myslím, že především selhaly orgány, které dovolily provádět podobné experimenty nad nezajištěnou tratí.

+3/0
12.6.2014 20:09

J95i62n37d88ř28i19c75h 89Š53k79o41p49e87k 4835781870735

přesně tak. Nebo překopat silnici např. kvůli soukromé přípojce......

100% se vyjadřovaly. Pravděpodobně dle technologie v projektu usoudili, že omzení dopravy je zbytečné. Nikdo nemohl čekat, že to firma technologicky nezvládne

0/−1
13.6.2014 6:33
Foto

O90l20d73ř53i91c82h 87V40y93k25y25d81a98l 1669501479144

Doporučil bych panu Burdovi, aby si zjistil, jakou vazbu měl koordinátor na projektanta. Dost by se tím vysvětlilo.

0/0
12.6.2014 19:02

J77o67s79e40f 38B61r12o92ž22k78a 6754752948687

Ale ten hotový most je celkem pěkný, že?

0/0
12.6.2014 18:00

J97a26n 47M12a41c48h 3513707542100

Víte, oni taky někdy stavbyvedoucí nepustí kontrolory (někdy ani investora) na stavbu. Taky se mi to nedávno stalo.

0/0
12.6.2014 17:06

J24a60r74o70s79l74a97v 49V79o10j30t93ě30c62k57ý 4703598794136

Rada automaticky vyřadit nejlevnější a nejdražší nabídku by byla k ničemu. Fimy jsou na sebe dnes už úspěšně dobře vázané. Například Materostav, vlastní 100% akcií Subterry, může si s ní dělat prakticky co chce. Prostě jeden telefonát, aby Subetrra poslala mizerně nízkou cenu, Metrostav pošle svou levnou cenu. Subterra bude automaticky vyřazena, zakázku získá Metrostav. Metrostav si najme jako subdodavatele Subetrru. Všichni žerou na jednom korýtku a nic se nezměnilo. Jidiný rozdíl je ten, že dnes mezi sebou ještě soutěží, ale stejně si najímají jeden druhého.;-)

a takto se to dělá v [>-]

+3/−1
12.6.2014 16:54

J22a63r98o56s27l64a61v 64Š19i97m61á17č23e78k 6524237119378

Takhle průhledně to nedělají ani u Metrostavu. Zejména proto, že třeba VINCI, COLAS, SKANSKA a podobní tu též vlastní vícero formálně samostatných společností a mohli by jít se svou nabídkou "na odpis" ještě níže (pak by dolní verze Metrostavgrůpe mohla zůstat ve hře a třeba i uspět!) Dojednat funkční kartel prostě není jen tak.

0/0
12.6.2014 18:29
Foto

O32l41d14ř77i35c24h 67V76y32k27y48d83a77l 1909891509874

Nejedná se pouze o VVR na stavbu - zde bylo myšleno, že obecně jsou ceny na činnost koordinátora BOZP natolik podtržené, že neumožňují kvalitní dohled. Vybírá se nejlevnější projektant, nejlevnější dozor....Nesmyslná nařízení, která zavazují komisím vybrat nejlevnějšího dodavatele je cestou do pekel.

0/0
12.6.2014 18:34

A34n24t13o56n15í28n 20V88á51c27l92a17v24í77k 3498562423375

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!!!!

Kapitalisti. Jsem šťastný že se můžeme ,,nažrát banánů '' !!!EU;-€;-€;-€

+1/−11
12.6.2014 16:41

J48a98n 43M37o83h88y49l42a 6442269359291

Pořád se radši "pokochám" v novinách tím, že na jednom ministerstvu je víc kopírek než lidí než abych jen četl kolik kdo vypěstoval pšenice zatímco na hranicích se střílí lidi.

+7/0
12.6.2014 17:01

A70l27e71š 90K28e98d96z79i26o22r 2936881836961

XBohužel počet obětí současného systému již dávno překročil počty usmrcených na hranicích.....;-D

+2/0
12.6.2014 19:01

P73a69v18e48l 98M36o44r63a50v50e54c 3962399242178

Myslíte si snad že za komunistů podobný šlendrián nebyl? Byl, ale nesmělo se o tom psát natožpak svobodně mluvit!

+2/0
12.6.2014 18:54

R72o83m92a63n 31S56t74o44n33e59k 1509583619211

všechen šlendrián je pozůstatek po komunistech !!

0/0
12.6.2014 21:07

O35l15d54ř52i86c24h 78L33e94b27e97d84a 5167755311460

Hlavní vinu má ten, kdo nezajistil výluku na trati. Manipulace mostem možná někomu připadá běžnou záležitost, je to ale laický přístup. Vždy je třeba počítat s tím, že něco selže, nebo že to dělníci bez řádného vedení zmotají. Pojištění u pojišťovny nestačí.

+6/−2
12.6.2014 16:21

J30i68n82d72ř52i38c10h 35Š61k50o98p35e84k 4885571770815

pokud to práce nevyžadují (např. dle technologie), navýluku to házet nejde.

Dle tvé logiky by se měla uzavřít silnice, protože se může stát, že finišer při pokládce asfaltu sejme autobus ??

+3/0
12.6.2014 16:25

O52l25d45ř10i53c52h 98L37e49b88e75d64a 5467495981230

Máte pravdu, že pokud to nevyžadují.... Ale já tvrdím, že v případě manipulace mostem to vyžaduje již pouhý rozum a co se skutečně stalo to potvrzuje.

+4/0
12.6.2014 16:49

J85i38n80d74ř88i67c96h 14Š28k90o45p25e53k 4475151680295

na rozum se v dnešní době nehraje, co není psáno neexistuje. A tak je třeba k tomu přistupovat.

U nás dělali kruháč a projektant se seknul ve výškách, takže kanalizace z kruháče byla o metr níž než přípojka, na kterou se to mělo připojit. Udělali to přesně dle projektu, pak to rozkopali a předělali. Na zdravý rozum nejde spoléhat

0/0
12.6.2014 18:28

O12l63d60ř84i45c76h 25L82e44b13e49d33a 5697245101980

Všechno je otázka míry rizika. Jestliže se někdo bojí nesouhlasit kvůli místu, nese zas jiné riziko. Jak píšete o všemožných hloupostech co se dělají, tak to je proto, že vlastně o nic nejde když jde jen o peníze těch druhých. Když někdo neumí odlišit, kdy dělat pitomce a kdy přestává legrace, může mít výsledek jako ve Studénce. Představte si, když něco spadne na koleje a nejde to hned uklidit, jak budete telefonovat a běhat podle trati aby do toho vlak nevjel. A to by nebyla ani taková náhoda co se stala.

0/0
12.6.2014 19:03
Foto

J22a97r60o76m12í92r 83H27l41u80b62e16k 2836830114831

Mám kamaráda, kterému tam zemřel syn. Nejsem stavař ani dopravák, takže nesoudím. Všelijakých předpisů máme dost. Zásadní chybu však vidím v tom, že tam ten vlak, v době kdy most vysouvali, vůbec jel. Takže chyba v komunikaci. Kvůli ořezávaní stromů se výluka udělá, kvůli vysouvání mostu nad trať, ne. Viníky jsou všichni zúčastnění, ale ani jednoho bych nepodezíral, že v tom byl úmysl něco ošidit, někomu ublížit. Pro soudce těžké.

+1/−1
12.6.2014 16:20

J17i45n44d85ř47i37c50h 61Š65k90o53p64e57k 4795581750455

výluka se dělá, když je nutná z povahy prací - dotaz na projektanta a použitou techologii

Pokud o ni nikdo nepožádá, jen tak nemůže dorazit stavbyvedoucí za výpravčím a říci mu Pepo, na 3 h + - ná tam nic nepouštěj

+2/0
12.6.2014 16:27

A25l41e49x53a91n27d18r 78K42o53s64t23k18a 5989606119646

Totální výluka normálně ani není nutná, ael naprosto normálně (a zažil jsem to třeba i v Rakousku, Španělsku..) je to, že při průjezdu stavbou jede i rychlík krokem.. Aby se to okolo netřáslo, aby třeba nápor vzduchu nesrazil či nevcucnul dělníka.. A aby v případě nutnosti stihl zastavit.

+3/0
12.6.2014 16:53

J26i34n79d24ř61i83c57h 98Š20k20o49p29e69k 4605321850705

no jasně, ale bezpečnost by měla být řešena v projektové dokumentaci

+1/0
12.6.2014 18:26
Foto

J68a51r60o39m25í28r 35H16l14u83b84e47k 2566910914621

Na takových stavbách musí být koordinátor. Ten má za úkol aby nedošlo ke střetu zájmů. Stavbaři chtějí stavět, dopravci jezdit. Někde se musí najít kompromis. K tomu zjevně nedošlo.

0/0
12.6.2014 19:06

J91i63n33d95ř30i63c57h 91Š54k80o16p68e59k 4725911420375

koordinátor ano, ale představa, co bude stavba obnášet včetně výluk, zpomalení vlaků musí být součástí PD i stavebního povolení - podmínky provedení díla

0/0
12.6.2014 20:13

V47í40t19e50k 35V10e16č53e18r56e98k 7718619633285

Kdyby jel krokem, tak ten most vylisuje třeba jeden vagón. To by bylo mrtvých ještě více

+1/0
12.6.2014 23:27

J56i65n77d96ř97i89c49h 15Š93k68o84p44e21k 4665551410915

důkazy o šizení jsou. Stačí záběry na "kvalitně podložený most" při přítomnosti vozíků

+4/0
12.6.2014 16:36

M52i19l19o61š 82S22a66l62o27š51e22k 7164583291913

Třeba jsem nepochopil,proč v úseku pod mostem nebyla nahlášena pomalá jízda a to má jednoznačného viníka,který ji měl nahlásit.Nebo si byl víc jak 100% jistý,že se nemůže nikdy nic stát?............:-(

0/0
12.6.2014 16:20

J27i87n22d92ř94i94c44h 47Š96k35o24p80e49k 4655931860615

má to viníka, pokud projekt opravy mostu uváděl nutnost výluky/zpomalení dopravy

0/0
12.6.2014 16:28

M25i16l29o51š 53S65a72l53o21š43e79k 7474363971453

Pokud to tam projektant nenapsal,tak je velkej lajdák....;-)

0/0
12.6.2014 16:40

J49i91n27d33ř54i61c46h 96Š18k71o21p36e67k 4415261960325

ne nutně. Nikdo z nás projekt neviděl, takže je možné, že při dodržení postupu prací a technologie by žádná výluka třeba nebyla

0/0
13.6.2014 6:34

J64a59r90o51m98í50r 72S31t48r49a82š60i63l 98S69t36. 3784404570485

Mám  Velký soucit k Vám postiženým !!

A nyní k příčině -skutku.... Vím, že  přirozené je se bránit. Jenže Vážení, kdo jste konstruovali přemostění, tak  jste zatažení tvrdě do věci.

Měli by jste se všem  omluvit s největší pokorou !! A dát samozřejmě na ruku pořádné odškodné! To je za prvé  a pak  jasně soud  udělá další verdikt.

    Jestli si někdo myslí, že ohloupí a dělá všem, aby byl čistý, tak bohužel nebude !!

     Přijdou jednou soudy a ty kvalifikují !!

+1/0
12.6.2014 16:04

J70i42n98d77ř19i21c78h 42Š39k15o22p94e45k 4565821750175

tak samozřejmě, buď odpovídá projektant za špatným projekt nebo firma za špatné provedení. Třetí variantu nevidím

+2/0
12.6.2014 16:09

V93á50c51l53a12v 15Z22e62l45i53n72k50a 2982880103682

Pan Ondruš bude tak dlouho kecat o výluce, až v někom z pozůstalých bouchnou saze a udělá "výluku" na panu Ondrušovi. A bude mít mou plnou podporu, protože takové cynické hovádko si nic jiného nezaslouží.

+2/0
12.6.2014 16:00

J58i61n31d59ř22i41c86h 70Š40k91o42p37e87k 4255161260925

výluku má cenu vytahovat jen v případě, že ji projektant doporučil/nařídil. Jinak je to jen právnické plkání

+1/0
12.6.2014 16:04

P29a84v88e15l 93M67a36t86o25u72š66e16k 5900397258214

Ten, kdo měl někdy možnost přičuchnout k podobným stavbám, mi možná dá za pravdu, že potenciální riziko průšvihu je při nich značné. Problém č. 1 je to, že firma, která stavbu získá, ji zpravidla vůbec nebo téměř vůbec neprování, nýbrž si najímá firmy menší, často zahraniční (hlavně slovenské apod.). Když se na stavbě takových drobných firem sejde několik, je téměř nemožné je řídit a koordinovat. Slovník se pak často omezuje na několik výrazů, které mnozí z nás důvěrně znají např. z vojenského prostředí. Problém č. 2: dnes na stavbách rozhoduje každý, kdo má díru do pr.. Akce se konají za zády druhých, každý druhý si myslí, že on jediný je ten nejchytřejší a všemu rozumí. Přitom má stěží učňák, často i v úplně jiném oboru. Nechci zobecňovat, ale přinejmenším na části staveb takové problémy panují. Pak se opravdu nelze čemu divit. Přitom např. práce se zvedací hydraulikou je dosti náročná na soustředěnost a pracovní kázeň.

+4/0
12.6.2014 15:59

J35i86n94d60ř25i93c61h 63Š80k23o19p72e84k 4735301470565

ano, to jsou současné problémy, ale nic z toho nezbavuje odpovědnosti za řádné provedení díla firmu, která s investorem podepsala smlouvu. Ručí ona, pokud je problém s kvalitou, musí si ho následně řešit se svým spletencem subdodavatelů

+3/0
12.6.2014 16:03
Foto

J56i79r13i 20J62a63l93u94v72k96a 3688299634487

A za Hitlera by je už stihli i popravit.. Rv

0/0
12.6.2014 15:49
Foto

J61i26r25i 62J37a21l64u76v34k33a 3358339804577

No dovolte ! Proč mi odpověď na jiný příspěvek skočí jako nový ? Rv

0/0
12.6.2014 15:50

P63e12t50r 52Š29í59p43e58k 5222109729

"stavební dozor na staveniště nejezdí, protože není na benzin"

Tak tady by byly dvě možnosti: buď aby na KAŽDÉ stavbě musel být PŘÍTOMEN  stavební dozor po celou pracovní dobu nebo aspoň aby byly vybrané rizikovější druhy činností, které by se prostě NESMĚLY PROVÁDĚT bez přítomnosti stavebního dozoru PO CELOU DOBU PROVÁDĚNÍ TÉ ČINNOSTI.

+2/−1
12.6.2014 15:43

J32i11n65d52ř96i91c43h 27Š73k57o55p68e21k 4915361900785

tak hloupý zdůvodnění nepřítomnosti TDI jsem ještě neviděl.

Investor dá představu o stavbě, z toho plyne četnost výskytu TDI na stavbě. Že to dotyčný finančně podstřelil, investora zajímat nemusí, protože na základě smlouvy za stavbu zodpovídá TDI

+2/0
12.6.2014 15:59

A55d79a83m 39R82y45c40h69l55ý 1258107139143

Takto to vypadá, když zakázku dělají subdodavatele a firmy přes outsorcing. Kdyby všechno dělala jedna firma, tak se to nestane a kdyby se to stalo, tak se viník rychle najde

0/0
12.6.2014 15:42

J13i14r24k89a 15A20n97d34r37y40s 1918169160105

To by ty firmy krome lidi, kteri jim "vyhravaji" zakazky, musely zamestnavat i delniky. No fuj ;-)

+5/0
12.6.2014 15:46

J18i42n39d59ř91i67c64h 13Š41k26o42p49e64k 4345821500755

když to investor povolí, proč by to firmy nedělaly

0/0
12.6.2014 15:59

A43d23a69m 54R50y54c31h86l26ý 1928547289493

Ano a potom nikdo za nic nemůže a jsou takové problémy jako v tomto případě

0/0
12.6.2014 16:35

J91i33n75d44ř32i36c26h 65Š17k45o49p10e72k 4975561650545

může, pro investora je důležitá smlouva mezi ním a první firmou. Po té chce plnění, kvalitu a sankce. Že to firma  přeprodá dál, je její problém a musí pak sankce vymáhat dále, pokud je nechce zaplatit sama

0/0
12.6.2014 16:37

A72d51a85m 63R57y91c46h55l66ý 1878187729753

Tak proč ten soud trvá tak dlouho, když je to podle vás tak jasné?????

0/0
12.6.2014 16:47

B74r19o83n91i33s19l72a30v 12Š55i34m20o35n77í29k 5542775562737

Kdyby se bezpečnostní předpisy dodržovaly doslovně a do nejmenšího detailu, tak nepostvíte an budku pro špačky

+1/−7
12.6.2014 15:29
Foto

P30a70v29e13l 41P84o43k40o39r88n64ý 2486184910402

Nejen bezpečnostní, ale obecně předpisy, pak by nevyjely třeba ani vlaky.

+1/−3
12.6.2014 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.