Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z neštěstí ve Studénce se nikdo nepoučil. Je to ještě horší, říká znalec

Po třech měsících pokračovalo soudní projednávání železniční tragédie ve Studénce, kde po pádu mostu před vlak zemřelo osm lidí. Vypovídal znalec na bezpečnost práce, který řekl, že už při přípravě stavby se udělala řada chyb. Dodal, že v současnosti to není ve stavebnictví lepší a podobné neštěstí se může opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V84l25a76d62i33m26i43r 15V12o20j28a88c97e55k 5176114949272

Co ten soudce dělá je až neuvěřitelné.Tady se potřebují lidé soudit dvacet let a potom příjde parchant  typu Klauze a všechno je na H:vno.Postižení by měly vzít zákon do svých rukou a začít by měly u soudce.

0/0
14.6.2014 0:11

O70n62d12r64á27š 91B26e81s46k45y59d 5190382105383

Tenhle případ se bude vyšetřovat ještě ve dvacátém druhém století a pak již nebude soud mít koho odsoudit. Mám dojem, že se to, tak stane. Možná, že naši potomci se pak budou moci dočíst o justici v ČR, tak jako my dnes čteme o pyramidách. a sedmi divech světa. To je realita české zkorumpované justici.!!

0/0
13.6.2014 9:40

J16o11s30e28f 32Š92l74o94u74f 1889187398111

Zkuste si někdo na Vaší zahradě postavit RD s výjezdem na komunikaci II. tř. a uvidíte kolik, a od koho budete potřebovat různých vyjádření (a to i v případě, že to je v zastavěné části obce). Nevěřím tomu, že se k projektové dokumentaci nevyjadřovaly orgány od ČD, drážního úřadu, správce či vlastník dopravní cesty atd. atd. A tam se zřejmě stala chyba, ti měli požadovat výluku. No a projektant spolu s dodavatelem potom zjistí, na jak dlouho bude výluka potřeba (minimální možná doba), a navrhnou potřebná technická a technologická opatření. V tomto případě si ale myslím, že především selhaly orgány, které dovolily provádět podobné experimenty nad nezajištěnou tratí.

+3/0
12.6.2014 20:09

J16i23n80d29ř85i45c20h 24Š66k29o96p83e46k 4505791970555

přesně tak. Nebo překopat silnici např. kvůli soukromé přípojce......

100% se vyjadřovaly. Pravděpodobně dle technologie v projektu usoudili, že omzení dopravy je zbytečné. Nikdo nemohl čekat, že to firma technologicky nezvládne

0/−1
13.6.2014 6:33
Foto

O92l81d28ř60i90c54h 86V81y71k34y95d66a36l 1759191619254

Doporučil bych panu Burdovi, aby si zjistil, jakou vazbu měl koordinátor na projektanta. Dost by se tím vysvětlilo.

0/0
12.6.2014 19:02

J75o33s63e39f 32B91r88o23ž49k80a 6324442858527

Ale ten hotový most je celkem pěkný, že?

0/0
12.6.2014 18:00

J93a96n 29M95a36c21h 3503257672920

Víte, oni taky někdy stavbyvedoucí nepustí kontrolory (někdy ani investora) na stavbu. Taky se mi to nedávno stalo.

0/0
12.6.2014 17:06
Foto

J46a24r21o24s57l39a53v 87V31o31j74t56ě43c25k69ý 4883398464506

Rada automaticky vyřadit nejlevnější a nejdražší nabídku by byla k ničemu. Fimy jsou na sebe dnes už úspěšně dobře vázané. Například Materostav, vlastní 100% akcií Subterry, může si s ní dělat prakticky co chce. Prostě jeden telefonát, aby Subetrra poslala mizerně nízkou cenu, Metrostav pošle svou levnou cenu. Subterra bude automaticky vyřazena, zakázku získá Metrostav. Metrostav si najme jako subdodavatele Subetrru. Všichni žerou na jednom korýtku a nic se nezměnilo. Jidiný rozdíl je ten, že dnes mezi sebou ještě soutěží, ale stejně si najímají jeden druhého.;-)

a takto se to dělá v [>-]

+3/−1
12.6.2014 16:54

J73a63r47o85s81l11a69v 16Š78i82m50á73č59e64k 6704917189808

Takhle průhledně to nedělají ani u Metrostavu. Zejména proto, že třeba VINCI, COLAS, SKANSKA a podobní tu též vlastní vícero formálně samostatných společností a mohli by jít se svou nabídkou "na odpis" ještě níže (pak by dolní verze Metrostavgrůpe mohla zůstat ve hře a třeba i uspět!) Dojednat funkční kartel prostě není jen tak.

0/0
12.6.2014 18:29
Foto

O74l65d20ř36i44c22h 64V76y47k63y13d36a47l 1819131739934

Nejedná se pouze o VVR na stavbu - zde bylo myšleno, že obecně jsou ceny na činnost koordinátora BOZP natolik podtržené, že neumožňují kvalitní dohled. Vybírá se nejlevnější projektant, nejlevnější dozor....Nesmyslná nařízení, která zavazují komisím vybrat nejlevnějšího dodavatele je cestou do pekel.

0/0
12.6.2014 18:34

A38n98t38o39n22í86n 32V74á15c80l56a24v91í71k 3328612173645

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!!!!

Kapitalisti. Jsem šťastný že se můžeme ,,nažrát banánů '' !!!EU;-€;-€;-€

+1/−11
12.6.2014 16:41

J80a40n 47M29o35h30y14l63a 6162139519441

Pořád se radši "pokochám" v novinách tím, že na jednom ministerstvu je víc kopírek než lidí než abych jen četl kolik kdo vypěstoval pšenice zatímco na hranicích se střílí lidi.

+7/0
12.6.2014 17:01

A68l69e85š 70K41e92d79z51i61o77r 2866601396411

XBohužel počet obětí současného systému již dávno překročil počty usmrcených na hranicích.....;-D

+2/0
12.6.2014 19:01

P17a62v55e90l 79M73o39r26a32v42e56c 3192729172358

Myslíte si snad že za komunistů podobný šlendrián nebyl? Byl, ale nesmělo se o tom psát natožpak svobodně mluvit!

+2/0
12.6.2014 18:54

R57o80m29a32n 69S21t86o37n31e40k 1389813659121

všechen šlendrián je pozůstatek po komunistech !!

0/0
12.6.2014 21:07

O13l53d85ř89i92c23h 50L18e25b32e77d15a 5517475521230

Hlavní vinu má ten, kdo nezajistil výluku na trati. Manipulace mostem možná někomu připadá běžnou záležitost, je to ale laický přístup. Vždy je třeba počítat s tím, že něco selže, nebo že to dělníci bez řádného vedení zmotají. Pojištění u pojišťovny nestačí.

+6/−2
12.6.2014 16:21

J31i30n72d26ř14i95c67h 37Š68k29o29p34e34k 4595511910735

pokud to práce nevyžadují (např. dle technologie), navýluku to házet nejde.

Dle tvé logiky by se měla uzavřít silnice, protože se může stát, že finišer při pokládce asfaltu sejme autobus ??

+3/0
12.6.2014 16:25

O24l28d88ř69i29c78h 92L83e48b65e96d54a 5647695491840

Máte pravdu, že pokud to nevyžadují.... Ale já tvrdím, že v případě manipulace mostem to vyžaduje již pouhý rozum a co se skutečně stalo to potvrzuje.

+4/0
12.6.2014 16:49

J17i19n18d19ř48i96c17h 85Š58k30o73p92e25k 4835641800845

na rozum se v dnešní době nehraje, co není psáno neexistuje. A tak je třeba k tomu přistupovat.

U nás dělali kruháč a projektant se seknul ve výškách, takže kanalizace z kruháče byla o metr níž než přípojka, na kterou se to mělo připojit. Udělali to přesně dle projektu, pak to rozkopali a předělali. Na zdravý rozum nejde spoléhat

0/0
12.6.2014 18:28

O40l36d28ř62i52c11h 50L78e41b64e39d69a 5827145581790

Všechno je otázka míry rizika. Jestliže se někdo bojí nesouhlasit kvůli místu, nese zas jiné riziko. Jak píšete o všemožných hloupostech co se dělají, tak to je proto, že vlastně o nic nejde když jde jen o peníze těch druhých. Když někdo neumí odlišit, kdy dělat pitomce a kdy přestává legrace, může mít výsledek jako ve Studénce. Představte si, když něco spadne na koleje a nejde to hned uklidit, jak budete telefonovat a běhat podle trati aby do toho vlak nevjel. A to by nebyla ani taková náhoda co se stala.

0/0
12.6.2014 19:03
Foto

J49a26r50o42m82í34r 26H21l13u21b98e15k 2106680634111

Mám kamaráda, kterému tam zemřel syn. Nejsem stavař ani dopravák, takže nesoudím. Všelijakých předpisů máme dost. Zásadní chybu však vidím v tom, že tam ten vlak, v době kdy most vysouvali, vůbec jel. Takže chyba v komunikaci. Kvůli ořezávaní stromů se výluka udělá, kvůli vysouvání mostu nad trať, ne. Viníky jsou všichni zúčastnění, ale ani jednoho bych nepodezíral, že v tom byl úmysl něco ošidit, někomu ublížit. Pro soudce těžké.

+1/−1
12.6.2014 16:20

J25i68n33d42ř31i31c63h 17Š67k40o17p42e76k 4255741250245

výluka se dělá, když je nutná z povahy prací - dotaz na projektanta a použitou techologii

Pokud o ni nikdo nepožádá, jen tak nemůže dorazit stavbyvedoucí za výpravčím a říci mu Pepo, na 3 h + - ná tam nic nepouštěj

+2/0
12.6.2014 16:27

A22l74e67x24a48n12d15r 20K16o59s41t12k44a 5779726119386

Totální výluka normálně ani není nutná, ael naprosto normálně (a zažil jsem to třeba i v Rakousku, Španělsku..) je to, že při průjezdu stavbou jede i rychlík krokem.. Aby se to okolo netřáslo, aby třeba nápor vzduchu nesrazil či nevcucnul dělníka.. A aby v případě nutnosti stihl zastavit.

+3/0
12.6.2014 16:53

J54i23n79d26ř58i28c62h 43Š73k51o27p83e44k 4875451820895

no jasně, ale bezpečnost by měla být řešena v projektové dokumentaci

+1/0
12.6.2014 18:26
Foto

J86a92r95o85m76í65r 28H32l24u71b32e14k 2326610434401

Na takových stavbách musí být koordinátor. Ten má za úkol aby nedošlo ke střetu zájmů. Stavbaři chtějí stavět, dopravci jezdit. Někde se musí najít kompromis. K tomu zjevně nedošlo.

0/0
12.6.2014 19:06

J47i70n61d44ř97i63c56h 14Š80k73o59p86e35k 4715701940285

koordinátor ano, ale představa, co bude stavba obnášet včetně výluk, zpomalení vlaků musí být součástí PD i stavebního povolení - podmínky provedení díla

0/0
12.6.2014 20:13

V54í90t79e14k 51V76e57č61e92r44e55k 7408389503895

Kdyby jel krokem, tak ten most vylisuje třeba jeden vagón. To by bylo mrtvých ještě více

+1/0
12.6.2014 23:27

J83i52n95d27ř83i47c91h 33Š45k90o15p13e15k 4405951510105

důkazy o šizení jsou. Stačí záběry na "kvalitně podložený most" při přítomnosti vozíků

+4/0
12.6.2014 16:36

M36i85l77o69š 62S36a95l92o14š82e14k 7294103731513

Třeba jsem nepochopil,proč v úseku pod mostem nebyla nahlášena pomalá jízda a to má jednoznačného viníka,který ji měl nahlásit.Nebo si byl víc jak 100% jistý,že se nemůže nikdy nic stát?............:-(

0/0
12.6.2014 16:20

J32i69n13d82ř75i53c21h 79Š62k67o43p22e45k 4735511300965

má to viníka, pokud projekt opravy mostu uváděl nutnost výluky/zpomalení dopravy

0/0
12.6.2014 16:28

M91i55l13o51š 72S30a30l26o98š33e79k 7644863141443

Pokud to tam projektant nenapsal,tak je velkej lajdák....;-)

0/0
12.6.2014 16:40

J26i62n79d45ř37i23c75h 56Š24k15o25p12e28k 4235591290615

ne nutně. Nikdo z nás projekt neviděl, takže je možné, že při dodržení postupu prací a technologie by žádná výluka třeba nebyla

0/0
13.6.2014 6:34

J61a17r36o54m70í10r 59S49t81r66a75š29i41l 25S74t63. 3984954820925

Mám  Velký soucit k Vám postiženým !!

A nyní k příčině -skutku.... Vím, že  přirozené je se bránit. Jenže Vážení, kdo jste konstruovali přemostění, tak  jste zatažení tvrdě do věci.

Měli by jste se všem  omluvit s největší pokorou !! A dát samozřejmě na ruku pořádné odškodné! To je za prvé  a pak  jasně soud  udělá další verdikt.

    Jestli si někdo myslí, že ohloupí a dělá všem, aby byl čistý, tak bohužel nebude !!

     Přijdou jednou soudy a ty kvalifikují !!

+1/0
12.6.2014 16:04

J16i92n83d26ř97i87c45h 56Š27k11o12p49e13k 4275121790765

tak samozřejmě, buď odpovídá projektant za špatným projekt nebo firma za špatné provedení. Třetí variantu nevidím

+2/0
12.6.2014 16:09

V89á55c62l29a95v 54Z55e98l36i82n89k49a 2482290273762

Pan Ondruš bude tak dlouho kecat o výluce, až v někom z pozůstalých bouchnou saze a udělá "výluku" na panu Ondrušovi. A bude mít mou plnou podporu, protože takové cynické hovádko si nic jiného nezaslouží.

+2/0
12.6.2014 16:00

J35i55n68d32ř19i55c81h 63Š12k31o79p63e36k 4255241220935

výluku má cenu vytahovat jen v případě, že ji projektant doporučil/nařídil. Jinak je to jen právnické plkání

+1/0
12.6.2014 16:04

P85a18v49e29l 73M19a47t37o27u70š15e55k 5160787818834

Ten, kdo měl někdy možnost přičuchnout k podobným stavbám, mi možná dá za pravdu, že potenciální riziko průšvihu je při nich značné. Problém č. 1 je to, že firma, která stavbu získá, ji zpravidla vůbec nebo téměř vůbec neprování, nýbrž si najímá firmy menší, často zahraniční (hlavně slovenské apod.). Když se na stavbě takových drobných firem sejde několik, je téměř nemožné je řídit a koordinovat. Slovník se pak často omezuje na několik výrazů, které mnozí z nás důvěrně znají např. z vojenského prostředí. Problém č. 2: dnes na stavbách rozhoduje každý, kdo má díru do pr.. Akce se konají za zády druhých, každý druhý si myslí, že on jediný je ten nejchytřejší a všemu rozumí. Přitom má stěží učňák, často i v úplně jiném oboru. Nechci zobecňovat, ale přinejmenším na části staveb takové problémy panují. Pak se opravdu nelze čemu divit. Přitom např. práce se zvedací hydraulikou je dosti náročná na soustředěnost a pracovní kázeň.

+4/0
12.6.2014 15:59

J72i76n70d43ř56i66c43h 73Š98k26o73p73e91k 4715201680775

ano, to jsou současné problémy, ale nic z toho nezbavuje odpovědnosti za řádné provedení díla firmu, která s investorem podepsala smlouvu. Ručí ona, pokud je problém s kvalitou, musí si ho následně řešit se svým spletencem subdodavatelů

+3/0
12.6.2014 16:03
Foto

J55i61r20i 77J56a61l45u30v94k91a 3848769174947

A za Hitlera by je už stihli i popravit.. Rv

0/0
12.6.2014 15:49
Foto

J52i97r79i 63J48a52l78u47v28k74a 3758309564447

No dovolte ! Proč mi odpověď na jiný příspěvek skočí jako nový ? Rv

0/0
12.6.2014 15:50

P73e45t54r 59Š45í76p60e27k 5702169259

"stavební dozor na staveniště nejezdí, protože není na benzin"

Tak tady by byly dvě možnosti: buď aby na KAŽDÉ stavbě musel být PŘÍTOMEN  stavební dozor po celou pracovní dobu nebo aspoň aby byly vybrané rizikovější druhy činností, které by se prostě NESMĚLY PROVÁDĚT bez přítomnosti stavebního dozoru PO CELOU DOBU PROVÁDĚNÍ TÉ ČINNOSTI.

+2/−1
12.6.2014 15:43

J25i34n22d60ř74i58c96h 90Š31k31o75p21e18k 4715251970185

tak hloupý zdůvodnění nepřítomnosti TDI jsem ještě neviděl.

Investor dá představu o stavbě, z toho plyne četnost výskytu TDI na stavbě. Že to dotyčný finančně podstřelil, investora zajímat nemusí, protože na základě smlouvy za stavbu zodpovídá TDI

+2/0
12.6.2014 15:59

A42d45a11m 36R15y10c56h59l47ý 1348407399433

Takto to vypadá, když zakázku dělají subdodavatele a firmy přes outsorcing. Kdyby všechno dělala jedna firma, tak se to nestane a kdyby se to stalo, tak se viník rychle najde

0/0
12.6.2014 15:42

J34i37r72k47a 33A27n65d85r53y26s 1788389350235

To by ty firmy krome lidi, kteri jim "vyhravaji" zakazky, musely zamestnavat i delniky. No fuj ;-)

+5/0
12.6.2014 15:46

J96i33n45d87ř30i78c52h 83Š34k14o87p19e33k 4655111370335

když to investor povolí, proč by to firmy nedělaly

0/0
12.6.2014 15:59

A65d60a86m 95R48y48c70h48l96ý 1428317879293

Ano a potom nikdo za nic nemůže a jsou takové problémy jako v tomto případě

0/0
12.6.2014 16:35

J32i97n79d86ř58i36c11h 46Š20k60o90p50e12k 4675581230935

může, pro investora je důležitá smlouva mezi ním a první firmou. Po té chce plnění, kvalitu a sankce. Že to firma  přeprodá dál, je její problém a musí pak sankce vymáhat dále, pokud je nechce zaplatit sama

0/0
12.6.2014 16:37

A98d84a26m 91R22y76c47h26l58ý 1838747489323

Tak proč ten soud trvá tak dlouho, když je to podle vás tak jasné?????

0/0
12.6.2014 16:47
Foto

B45r30o94n15i80s89l39a45v 17Š73i35m85o55n98í94k 5552455792217

Kdyby se bezpečnostní předpisy dodržovaly doslovně a do nejmenšího detailu, tak nepostvíte an budku pro špačky

+1/−7
12.6.2014 15:29
Foto

P35a13v43e46l 71P36o20k30o41r70n98ý 2516364970872

Nejen bezpečnostní, ale obecně předpisy, pak by nevyjely třeba ani vlaky.

+1/−3
12.6.2014 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.