Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Viník se musí najít, říká matka ženy, která omylem vypila jed

Pláč a hlavně otázky, proč se něco takového stalo. Nejbližší lidé 32leté Lucie, která ve středu dopoledne v Orlové na Karvinsku zemřela po záměně cukerného roztoku s desinfekcí, se ještě nevzpamatovali ze šoku. A ptají se, jak je možné, že se něco takového ve 21. století stane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A80n24n51a 46Č91e22r75m55á81k86o63v49á 1225225366804

je to strašný...hlavně pro toho kluka - těšil se na sestřičku, přišel i o maminku...mě se dělá úplně fyzicky nevolno při takových tragédiích;-( zároveň ale lituji i tu sestru, která to má na svědomí (pokud to teda je její vina) - její pocity musí být teď taky strašný...takhle důležité věci by se opravdu měli kontrolovat raději stokrát, než se jednou seknout:-(

0/0
23.6.2014 19:18

A50n20n73a 97Č63e90r13m93á42k11o29v73á 1825415896334

měly:-P

0/0
23.6.2014 19:19

M82i50l81e43n31a 60K41l24o26u97č69k36o77v18á 1844473421240

mně tu něco nehraje - v Blesku dnes píšou, že: po vypití musí matka 2 hodiny čekat na odběr krve, a zároveň Mudr. Pelclová tam uvádí, že během několika desítek minut selhávají orgány. Jak to, že si toho nikdo nevšiml??? a pak doktorka uvádí, že Fenol se dnes už tolik nepoužívá - proč ho používají? že by byl levnější?V

+1/0
20.6.2014 16:26

A80n54n27a 42Č83e89r20m57á13k89o91v11á 1715495966394

píšou to tam -  že šla zřejmě domů a pak se chtěla vrátit - aby nemusela dvě hodiny strávit v čekárně - nám sestra říkala, že tam máme čekat, ale zas to nikdo nějak nekontroloval, takže...

0/0
23.6.2014 19:14

M40i92l59o88s 78Z58a80k 6646308767265

Pred mesicem toto vysetreni podstoupila pritelkyne. Neumim si predstavit jak bych reagoval. Asi dost prehnane... Lehky to nebude mit rodina ani ten kdo zpusobil zamenu... Fuj. Je mi z toho nejak divne...

+2/0
20.6.2014 13:47
Foto

K80r41i68s60t44ý15n50a 65K91a32b73á56t50o32v25á 7362309396483

Je to souhra nešťastných náhod, které vedly k tragédii. Kde a kdy došlo k záměně zatím není vůbec jasné a bohužel lidé nejsou neomylní. To, že žena vypila něco jiného je zvláštní, i vzhledem k tomu, že už měla syna a tedy v minulosti už podobný test absolvovala. A bohužel pro ni neuposlechla a středisko opustila. Kdyby zůstala, měla by alespoň nějakou šanci na záchranu, než když ji museli hledat.

+1/0
20.6.2014 9:58

Ř51e23h17o48ř 64V90l75a68s61á29k 2684434401786

Syn je šestiletý a před šesti-sedmi lety se tenhle test ještě (alespoň myslím) nedělal plošně. Nehledě k tomu, že odmítnout se dá i dnes. Takže zda ho už absolvovala, to není jisté.

+1/0
20.6.2014 10:15

P73a20v69e13l 88O61d33r25a16z48i70l 6854419377350

CO jako neuposlechla, chytráku?

0/−1
20.6.2014 12:18

M64i37l10o47s 77Z81a12k 6736918147695

Neviim jak ve Vasem pripade, ale nam sestra rekla ze v cekarne cekat nemusime....

0/0
20.6.2014 14:22
Foto

K68r46i88s45t32ý88n42a 77K75a21b55á33t41o77v24á 7352179686773

Po požití by měla žena sedět a být v klidu, jinak by to mohlo ovlivnit výsledky. Z toho důvodu vyžadují, aby  neodcházely, ale asi jsou i výjimky, jak píšete, to jsem nevěděla.

+1/0
20.6.2014 14:30
Foto

L77u58c47i42e 95V90o68n94d62r95á71k46o76v98á 7290913863360

Pokud jim roztoky na OGTT připravovali jako magistralitu a sestra rozdávala vyšetřovaným lahvičky a kelímky, jak se již někde psalo, k záměně došlo v lékárně, nikoli na ambulanci. Druhá verze, že si někdo z personálu odlil chlumského do obalu od glukózy a pak to omylem vydal pacientce..

Bohužel, pacientka nutně musela být z těch typů, kteří považují slovo člověka v bílých hadrech za svaté a při příchodu do zdravotnického zařízení vypínají rozum. Glukóza se ředí do relativně velkého objemu, dát to na ex je výkon, nota bene se nemá vypít nýbrž popíjet.. a chlumský smrdí - velmi specificky smrdí - na sto honů.. Nemusela by být žádný paranoik ani kverulant aby jí došlo, že je něco špatně.

Je to průser.

+4/−1
20.6.2014 9:08

P69a25v81e52l 63H60u24č19í14n 2686691621564

Asi jste od fochu, když znáte dobře jak páchne chlumský a jak chutná glukóza.

 

Až u čerpačky, kde popletli při plnění  nádrže a Vy  natankujete naftu místo benzínu, či naopak a odvaříte motor svého auta, tak jsem zvědav na Vaši reakci, když Vám pumpař řekne, že jste vypnula rozum, že pach benzínu a nafty je nezaměnitelný a hned jste měla poznat, že je něco špatně. Zničený motor a zmařený život srovnávat nejde, ale Váš přístup se mi nelíbí, prostě doktor řekne, že ta modrá pilulka mi má pomoci, tak ji sním i když se z toho pobliju. To abych se bál nechat uspat před operací, jinak přeci nemohu sledovat, jestli mi řežou to co mají.

+3/−1
20.6.2014 10:27
Foto

L94u14c23i35e 20V30o13n92d53r63á92k78o80v14á 7730773343210

Jsem a klidně přiznám, že přístup, který uvádíte a který - uznávám - tu byl léta zažitý nemám ráda. Nechci tím říct, že preferuju kverulanty nebo že bych chtěla, aby někdo před návštěvou doktora studoval odbornou literaturu o svých obtížích. Ale největší zájem na svém zdraví a blahu má pacient, ne lékař, stejně tak je to pacient, kdo o svém těle, zdraví a nemoci ví v jistém smyslu nejvíc. Proto by měl hlavní zodpovědnost v péči o své zdraví nést on.

Když si někdo nechá provést rekonstrukci bytu od neznámé firmy, vše nechá na ní, o nic se nechce starat a odjede na dovolenou, jistě uznáte, že je to hazardér. Pokud někdo zcela deleguje své zdraví na personál nemocnice - "udělám, co mi řeknou", " je mi po tom nějak blbě, ale to je asi normální..", " s tímhle papírem mě sem poslali.." chová se úplně stejně. I zdravotník je jen úplně normální člověk, jeho profese je profese jako jakákoli jiná.

+2/−1
20.6.2014 11:28

P84a37v98e46l 53O95d35r93a86z28i85l 6864989357100

Aha, takže pacienti mají asi pro jistotu studovat medicínu, protože ve zdravotnictví dělá pár lemplů, kteří nejenom, že zprasí, co vidí, ale ještě to na nebohou oběť svýho lemplovství klidně hodí 8-o8-o8-o

+2/0
20.6.2014 12:20

P49a76v42e62l 73H18u71č82í43n 2266611871734

Ano profese zdravotníka je stejná jako jiné, ale sakra odpovědnější.

Stále mne však mrazí z Vašeho přístupu, on v podstatě říká: "když je blbá a vypila to...." Ale jsme na diskusi a každý máme svůj názor.

A vlastně díky Vám začínám čím dál víc věřit, že nejde ani tak o léčení, jako o peníze, přesně jak uvádíte s tou stavební firmou, kde jde mnohdy jen o prachy, ne o dokonale odvedenou práci. Prostě člověk musí být  furt ve střehu, to s Vámi plně souhlasím, nevěřit nikomu a ničemu. Takže od lékařů co nejdál, pokud je snad budu potřebovat, tak už jedině s posledním pomazáním. Díky za Váš příspěvek, prozřel jsem.

+2/0
20.6.2014 12:24

P82a56v49e40l 79K56h83a34i57l 2578609272988

Zaměňujete odpovědnost o zdraví s odpovědností za lékařský zákrok. U zdravotnického pracovníka by to měl být docela problém, uvažujte o změně profese. A porovnání s rekonstrukcí je úplně mimo, paní snad nebyla u "léčitele" nebo šamana. ;-€

0/0
21.6.2014 9:20

L25u43c84i16e 66B63a66r78t40o37ň41o24v60á 5130228547655

No to přece nemyslíte vážně? Jak můžete vůbec stín pochyb a jakoukoliv stopu viny přenést na tu nešťastnou a mrtvou paní. Jaké vypínat nutně rozum? Vy jste opravdu empatický člověk. Osobně nemám problém se zeptat doktora na cokoliv, klidně s ním i polemizuji a nedávno jsem z jednoho lékařského zařízení, kde se mi nelíbilo během vyšetření jednoduše odešla.  Ale když mi řeknou, abych něco vypila, vysvětlí mi proč to mám vypít, a já budu nakonec souhlasit, že to vypiji....tak už opravdu nebudu polemizovat, že je to hnusné a že mi to nechutná. Také nevím, jak má chutnat glokóza v nemocnici - klidně může být roztok nakyslý - proč ne. Gkukóza, kterou zobu doma nemusí být stejně ochucená jako v nemocnici. Můžete mít kupříklad snížený cit pro chutě nebo úplně změněné vnímání chuti,  paní byla navíc těhotná.

+2/0
20.6.2014 14:24

A30n90n17a 61Č21e40r77m55á16k51o51v74á 1915285816454

tak vůbec nevěděla jak to má chutnat nebo smrdět...byla na tom prvně

0/0
23.6.2014 19:21

Z73d92e38n96e36k 58B96e31d93n52a28r 7187256297539

Z mého pohledu neuvěřitelná a navíc nakumulovaná chyba. Záměna látek nepochybně pramení z nedodržování pravidel skladování. U nás v práci se s Fenolem, také pracuje a musí byt v zamčené skříni v lahvi označené oranžovou nálepkou s lebkou. Dost dobře si nedovedu představit, že z toho by to někdo mohl nalít. Označování nebezpečných látek je obecně předepsáno. 

Druhá věc, kterou nechápu, je jak pani mohla odejít při testu na cukrovku, kdy má sedět a moc se nehýbat, protože pohyb test zkreslí. Předpokládám, že tento laxní způsob k testování byl v dané ordinaci standardem a to je znovu špatně. 

No a nepochybně i poučení o tom co pani dostává proběhlo na nedostatečné úrovni, jinak by si nejspíš divné chuti všimla. 

Přestože nejspíš chybovala sestra, tak velkou část odpovědnosti má lekařka a provozovatelka ordinace. Protože to, že se mohla podobná záměna stát pramení velmi pravděpodobně z systémových chyb a ignorace předpisů.

+3/0
20.6.2014 8:52

P70e79t90r 37Č68e19r47n14ý 8132172602597

Je to hrozný a s pozůstalými cítím, souhlasím i s tím, že viník si zaslouží trest. Není ale tato chyba mimo jiné i důsledkem nesystémových změn jednotlivých vlád za poslední roky? Není ta např. výsledek změn pana doktora Hegera,který tvrdil , že lékařů máme přebytek , kdy v nemocnicích slouží lidi s čerstvě ukončeným vzděláním bez praxe ?

Není to důsledek snahy o pásovou léčbu a "opravu" pacientů ?

Je třeba si uvědomit, že medicína se v úkolové mzdě dělat nedá .

A jak to bude vypadat, až budeme komunikovat s lékařem či sestrou z členských či nečlenských států EU??

+2/−4
20.6.2014 7:16

E22l25i13š47k19a 59K78u85č19e83r56o38v70á 1936858667689

ale prosímvás - tohle se vám může stát i v hospodě, že vám místo vodky nalijou roztok na desinfekci. stávalo se, byť výjimečně, že louh zůstal ve vratné skleněné lahvi po nějaké chybě linky a dolil se limonádou. tohle se vám může stát kdekoliv, nejen v nemocnici. jen lidi mají (nesmyslný) pocit, že nemocnice je bezpečné místo. bohužel ho mají i doktoři a sestry, což je problém, protože ignorují fakta.

+1/0
20.6.2014 7:34

J21a68r39o86m97í79r 93K10r89á22l 4350359884359

To se může stát.  Ale přijdete na to okamžitě.

+1/0
20.6.2014 7:44

E89l75i98š84k15a 89K14u19č58e46r42o43v85á 1336628657739

to bych si myslela i v tomhle případě - že se to přijde hned, jak k  tomu potenciální konzumentka čichne...  ale zbytečné mudrovat, stalo se.

+2/0
20.6.2014 7:49

P32e80t44r 90K47n30ě71b23o44r19t 3471280

Viník má teď asi blbý spaní.

+2/0
20.6.2014 6:47

T46o52m60á30š 58K66r61a71u19s 6796756644

Mám z toho taky zkaženou náladu a to ty lidi vůbec neznám. Raději se vůbec nepokouším vžít do jejich situace :-(.

+4/0
20.6.2014 6:38

J12a20n 92P54o63l92a70n47s34k48ý 4132537533431

Musí to být naprosto zdrcující pro všechny. Ono udělat v práci takovou chybu a dát někomu místo cukerného roztoku smrtelnou dávku jedu, tak se kompletně zhroutím a asi si hodím mašli - vůbec si neumím představit, jak bych s tímto mohl žít. Ráno de člověk do práce a pak se celý život promění v totální peklo. Je mi líto opravdu všech.

+25/0
20.6.2014 6:34
Foto

O51l54d36ř70i70c80h 65V89y22k92y80d23a36l 1669101939634

Zřejmě se nejedná pouze o zavinění ze strany pomocného personálu. I v běžné laboratoři se nebezpečné látky skladovaly v uzamčené skříni.

+1/0
20.6.2014 6:30

J51a15n79a 88P37o37s27p58í50š48i10l93o96v49á 1170764253243

Chtěla bych  vidět, jak by všichni, co jste zde nad věcí a konstatujete, že nehody se zkrátka stávají, jak byste byli nad věcí, když by se jednalo o vaši příbuznou. Když by to byla vaše manželka, dcera, sestra apod...., když by po ní zůstalo šestileté dítě, které nikdy už neuvidí mámu, bude v nejlepším případě pendlovat mezi otcem a prarodiči, protože se s ním bude muset někdo v  první třídě bude muset učit, když maminka, která by byla doma s malou sestřičkou je mrtvá, protože se o něj musí někdo starat. Když by se trápilo, že všichni ve škole, kam nastoupí mají maminku, jen on ne? Jak byste byli nad věcí, když by  byli vaši rodiče zdrceni ze ztráty dcery a celá vaše rodina by byla zasažena touto tragedií. Byli byste stejně nad věcí?

+7/−3
20.6.2014 6:09

P17e45t48r 19R93e97m21e97š 5101725502

Přesně tak. Mě přijde, že velká část diskutujících snad ještě i schvaluje to podání jedu. Podle mě měla být ordinace okamžitě uzavřena do doby, než se vše vyšetří. Proboha lidi, vždyť došlo k dvojnásobné vraždě!!! Když např. řidič způsobí nehodu se smrtelnými následky, tak prakticky ihned jde do chládku. A ne jak tady, dojde k dvojnásobné vraždě a ordinuje se dál, jako by se nechumelilo. Je to hnus. Jak vidět, doktoři mohou beztrestně všechno, i zabíjet.

+1/−10
20.6.2014 6:17

J65i13ř46í 39P83e60l48n72á54ř 6245273186219

Vražda to asi nebyla a s tím řidičem hned v chládku je to taky dost dobrý vtip... :-P

+8/−1
20.6.2014 6:31

T29o42m65á95š 24H52u73d46e21č52e92k 5581258427208

Takže by jste radši ohrozil na životě další lidi kvůli vyšetřování, i když za to doktorka zdá se nemůže? Lékařka je široko daleko jediná a dojíždí k ni opravdu spousta lidi i z okolnich vesnic. Nedávno naopak zachránila mého otce po operaci srdce, když mu v nemocnici podávali špatný inzulín se špatným dávkováním a na jeho upozornění a výsledky nedali.

+4/−1
20.6.2014 6:46

P81e76t39r 37R53e18m84e44š 5631635232

Do téhle ordinace může vstoupit jedině sebevrah a nebo totální blázen. I kdybych měl jet do jiného města, tak bych tam nešel ani partnerku bych tam nepustil, leda že bych se jí chtěl zbavit třeba jako Kramný. Ale třeba to vidíte jinak, tak vám všem přeji sladké sny po vypití rajského roztoku. Jo a nezapomeňte minusovat :D :D :D

0/−9
20.6.2014 7:05

B88a68r13b69o10r89a 36S36v89o61b41o25d82o56v98á 6142547608520

No ja si spis myslim ze ted tam bude obzvlast bezpecno protoze si budou davat velky pozor

+3/0
20.6.2014 8:14

E80l67i28š37k89a 76K83u88č63e13r44o97v12á 1416108627159

nebyla bych nad věcí. na druhou stranu moje vlastní babička byla v černé kronice, protože měla ve skříňce na záchodě desinfekci ve flašce od fernetu a jeden z dědových přiopilých kumpánů si cvakl. otravy se prostě dějí. co mi vadí, je systémová chyba, totiž že pacienti nejsou povzbuzování ke spolupráci a ostražitosti - aby upozornili na to, když se jim něco nezdá. já měla docela prudkou reakci na nitrožilně podané antibiotikum a musela jsem udělat dost velký kravál, aby pochopili, že něco není v pořádku. nejdřív jsem si vyslechla kecy sestry, že ONA má dvě vysoké školy. No a pak mi další měsíc tu ruku léčili.

+1/0
20.6.2014 7:40

Ř42e51h52o13ř 31V87l51a58s50á61k 2554794541136

Nehody se zkrátka stávají. Kdyby se taková stala mojí manželce, tak bych nebyl v pohodě, ale na hranici šílenství. Spokojená?

0/0
20.6.2014 9:10
Foto

P40e82t20r 82P54r70o40c22h91á25z10k71a 3332556632384

Upřímnou  hlubokou soustrast všem pozůstálým.Dokázat se alespoň nějak vyrovnat s něčím takovým bude stát hodně sil.

+6/0
20.6.2014 5:31

J82a82n 93N93o70v13á18k 6494584

Asi muslimové, oko za oko, zub za zub.

Sorry, že to sem pletu, ale kdy jindy si uvědomit, že člověk je prostě ovládán emocemi a okolí ho "brzdí".

Upřímně lituji tuto rodinu a jejich situaci. Každá snaha o vcítění je asi tak 0,001 % toho co znamená to prožít. I přesto i já bych chtěl pomstu. Aby člověk, který mi tuto bolest způsobil strašně trpěl... Něco na těch muslimech je...  Sakra.

0/−12
20.6.2014 2:38

P79e75t78r 49R25e38m19e19š 5981135252

Co tady pleteš nějaké muslimy. Nevím, co bys mlel, kdyby ti takto zabili tvou ženu a dítě...

0/0
20.6.2014 5:12

T91o58m55á91š 73T30a58t36í12č59e64k 5950932210788

Taky si říkám, co má s muslimama. Ale já bych snad vážil slova, než bych volal po zákonu oko za oko, kór když je důvod naprosto neznámý.

+1/0
20.6.2014 5:38

P72e85t60r 42R37e73m69e33š 5741945602

Tady ke potřeba hledat důvod??? Došlo k dvojnásobné vraždě, ať už úmyslné nebo neúmyslné a v ordinaci si evidentně z toho těžkou hlavu nedělají.

+2/−6
20.6.2014 6:20

P71e76t85r 90F62i34a51l48a 9463346363113

Zatím se neví, jak k tomu došlo, postup je různý, někde roztok připravuje sestra v ordinaci, někde to dostanou z lékárny.

Včera o tom byla na iDNES diskuze.

0/0
20.6.2014 7:44

T29o50m53á81š 46T98a24t79í83č38e46k 5640322570658

K vraždě? K neúmyslné vraždě? :-P

0/0
20.6.2014 13:03

F75r50a31n34t79i95š22k57a 80Č49a21n96í39k53o55v73á 5546459839402

V tomto případě pozor na rychlé soudy. Kdoví jak to všechno to bylo a možná se ještě dozvíme, že všechno je jinak. Neumím si představit, že člověk vypije desifenkci, která musí v puse pálit jako čert a mít podivnou chuť, v břiše určitě taky udělá pěknou divočinu a normálně si odejde po svých domů...  a doma aniž by si zavolala sanitku, která je všude za pár minut, umře..  není možné, že by to byla sebevražda?

0/−2
20.6.2014 1:02

J90a82r91o33s34l59a25v 75S43v40o31b67o14d67a 1744965248989

sebevražda ve dvou případech? (já vím, ta druhá to přežila)

0/−1
20.6.2014 2:18

M56a14r16t92i72n41a 34B11r83a35b38e63n90c29o48v27á 4743925588979

Ta druhá nic takového nevypila, to včera vyvrátili. Ale sebevraždě tedy vážně nevěřím.

0/0
20.6.2014 8:28

S10t30a80n46i24s49l28a53v 91S71e77d58l59á54k 1885789347

Hm. A na to jste přišla sama?

Člověk, který by na takováto vyšetření chodil obden, by věděl, jak to má chutnat. Pacient to obvykle neví. Navíc ta osoba, která jí to podala přišla na svůj "omyl" sama.

+3/0
20.6.2014 2:42

P97e19t60r 97R32o74u88b47í78č48e11k 2291860929811

pokud bych bral míru zavinění tak to je podobné jako ,když pojedete v autě budete kecat mobilem a přehlédnete lidi na přechodu ,nebo dám si cigárko v plnírně probambutanových lahví a bum také je to jen chyba ,dobrá chyba asi tak 5-8 let v base a do smrti platit odškodné ,pokud je to doktor má výhodu může to zaplatit pojišťovna tak zbude jen ta basa za dobré chování je za pár let venku ,ale ty výčitky svědomí pokud nějaké má předpokládejme ,že ano ,jak zabránit tomu aby se to neopakovalo to je oč tu běží lidé dělají chyby někdy i fatální ,opravář PC moc chyb udělat nemůže a většina není nic hrozného maximálně práce navíc.

0/0
20.6.2014 0:03

E48v26a 97K36a32š69p78á32r22k80o19v22á 7560791149462

Já tohle nechápu, kdo pracoval v montovnách zahraničních majitelů, ví, co vše se eviduje a jak a kde to může být a hlavně- jak to má být označené...A musí se vše podepsat a běda tomu, kdo by to popletl...Škoda mladých životů....

0/0
19.6.2014 23:57

P40e68t92r 76N82o97v98o76t54n91y 3979442119272

Nevěřim tomu, že někdo dobrovolne vypil Chlumskesho roztok. Vždyť je to rozpuštěné v lihu.

+3/−2
19.6.2014 23:38

T34o15m78á95š 19B42ř56o62u55š63e29k 6851470270239

;-(;-( Upřímnou soustrast rodině, příbuzným a kamarádům. Přeji vám mnoho síly do další fáze života (snad už veselejší) v této nelehké situaci. Držte se!!!!

+2/0
19.6.2014 23:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.