Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tragickou záměnu glukózy za jed potvrdila i pitva, hledá se viník

Patologové už prohlédli tělo zesnulé dvaatřicetileté Lucie, která ve středu zemřela po návštěvě diabetologické ambulance v Orlové na Karvinsku. A potvrdili, že těhotná místo glukózy vypila dezinfekci. Co se stalo, na místě prověří také pracovníci Státního ústavu pro kontrolu léčiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a23k68u50b 46F25e60i55f96a63r 7509259796379

Tak nevím co si o tom mám myslet, fakt nechápu jak někdo může vypít chlumák, to snad ani nemůže být v lidských silách. Kdo s tím někdy přišel do styku, ví, co tím myslím.

+1/0
21.6.2014 7:46

V75á79c45l75a68v 79K81o26h68o42u14t 8567374632244

Tak mám čím dál ím větší dojem, že záměna se stala v distribuci. Tedy v lékárně při předávání k přepravě, a nebo mohla býti zaměněná nálepka na sklenici. A nebo ve skladě nemocnice, kde nálepka vypadla, a někdo jí tam chybě nalepil. Nezdá se mi to na pochybení v ordinaci. Lékař to zavinit nemohl, ten ordinuje a nepodává léky. A sestřičky? letité praxí ?  Možná se mýlím, každopádně sem zvědav jak dopadne vyšetřování.

+1/0
20.6.2014 15:27

J90a90k42u96b 41S74e30m17e84r57á60d 2747936961341

plyne z toho jedna vec (a ted nerikam, kdo je vinen), doktori/sestry nejsou bozi, jak bohuzel je vseobecne vnimano....jsou to take lidi, take delaji chyby.....jakmile se mi neco nezda, nelibi, je treba se okamzite ozvat, zeptat, nenechat si libit!!!

+1/0
20.6.2014 15:24

K87l16a37r43a 88B20a26r23t 3109425862344

Po pozření dezinfekce by se následek dostavil do pár minut , poleptáním, zvracením, nevolností... Nebo si snad těhotná myslela, že jí pálí žáha ? Něco tady smrdí ;-O?

0/0
20.6.2014 14:55

Ř77e81h56o97ř 69V10l36a33s87á94k 2734474191546

Já to tedy nikdy nepil, ale někdo v jedné diskusi tu tvrdil, že ten Chlumského roztok se běžně používá/používal do zubních drenů. Takže s tím poleptáním to asi není tak horké. A prý má také trochu účinky proti bolesti, takže i kdyby leptal, tak zároveň umrtvuje.

0/−1
20.6.2014 15:21

P72a59v27e17l 15H86u28č43í54n 2966291931734

Ano, psalo se to v diskusi, že stačí gram fenolu k usmrcení a v tom objemu kapaliny není jeho chuť tak výrazná, protože ji snižuje kafr, který působí navíc jako anestetikum, takže to poleptání nemusela cítit. Ale smrdí prý to stejně. Ovšem pokud mi doktor řekne, že musím, vypiji to i když to bude cítit petrolejem, ale ani on by to neudržel v mém žaludku...

0/0
20.6.2014 15:52
Foto

M14i74l77o41s63l53a50v 52K34u38ž59e90l 5745673731456

Diskuze už jsou k ničemu i potrestání viníka mladou ženu i její nenarozené dítě manželovi ani rodině už nevrátí. Sdílím smutek s celou rodinou, musí to být hrozné. Teď je potřeba pomoct pozůstalým. Pokud je viník normální člověk je už potrestaný do konce života.

+10/−1
20.6.2014 14:43

P91e42t89r 34R44e46m65e94š 5911375102

Fatální selhání personálu na celé čáře. S lajdáckou prací se kdeska setkáváme na každém kroku, ve zdravotnictví to bohužel může mít až tragické následky, viz tento případ.

+2/−8
20.6.2014 14:29

J15a43n 37P59a78v74e35l 8313582208626

Nevíme co se stalo, ale to neznamená že nemůžeme mít jasný názor a okamžitě všechny odsoudit ;-D

+2/−1
20.6.2014 14:43

P20e92t67r 12R47e31m67e26š 5401285542

My nevíme, co se stalo??? Bože, kam ten svět spěje... :-(

0/−3
20.6.2014 14:50

P97e61t63r 38M68a39r67š18o81u48n 5365538456186

Ano, nevíte. Nebo myslíte selhání personálu kde? (Nevim po povinnosti personálu ordinace ochutnavat) Pokud doslo k záměně uz treba v plnění lahví (nezdá se mi, ale co když ano),tak ano mozna myslíte personál továrny? Treba taky ne. Co ja vim jak to plni a obsluhuje stroj. ... jasne, pravděpodna je vzdy vice chyba lidského faktoru. Ale kde? Takze ano, nic nevíme.

+7/0
20.6.2014 15:06

M95a77r79t25i49n 46V25o34t39a31v96a 6668418971445

Jak můžete někoho soudit, když nevíte, kdo to udělal? Nebo vy jste byl této nešťastné událisti osobně přítomen?

+2/−1
20.6.2014 14:49

P37e75t96r 80M60a45r75š94o50u15n 5945638506386

On byl ten co to měnil, tak na info z prvni ruky. Nikdo jiny logicky jasne informace zatim nema.

+2/−1
20.6.2014 15:08

V23á83c48l31a93v 50V53á86v10r90a 5816399721327

Jen 6 let max za zavinenou smrt maminky a plodu?

Vy zertujete.

V jake "civilizovane" zemi to zijete?

+3/−15
20.6.2014 14:14

P41e40t12r 97R68e73m54e72š 5391725842

Tady bude spíše zázrak, pokud se vůbec podaří někoho obvinit a usvědčit. ...

+4/−3
20.6.2014 14:23

Ř71e30h81o39ř 19V53l81a73s95á25k 2474574441466

Nevidím důvod, proč by to mělo být obtížné. V úvahu bude připadat jen několik lidí, stopy budou jasné.

+1/0
20.6.2014 15:12

P56e89t49r 75R16e98m30e72š 5521635192

Kdyby to bylo tak jasné, pachatel by byl již znám. Díky liknavosti úřadů jsou stopy dávno zahlazeny a případ vyšumí do ztracena..

0/0
21.6.2014 5:07

J13a95n94a 76N82o50v54á75k46o32v30á 7707560899468

Ve chvíli, kdy za pokus o úmyslnou vraždu vlastního děcka fridexem je 10 let, mi 6 let za zabití z nedbalosti přijde akorát. Ovšem z lidského hlediska jsou oba tyto tresty směšně nízké.

+3/0
20.6.2014 14:28

J98a64n 75P16a93v81e67l 8613212828146

Soudce Lynch se ozývá. Pan Vávra je člověk který nikdy neudělal chybu, je dokonalý a jeho prdy smrdí po fialkách.

U nás ostatních se určitá chybovost předpokládá, proto pro nedbalostní trestné činy jsou sazby o dost jiné než u těch úmyslných.

+12/0
20.6.2014 14:45

K96l32a73r63a 97B76a28r30t 3169575862964

teď jste mě rozesmál ;-D

0/−1
20.6.2014 14:51

P23e74t92r81a 96H24a36n29á92k84o68v98á 6650960464687

Jestli v ordinaci "na záměnu později přišli", pak je zjevné, že nemohla pochybit lékárna. V ordinaci totiž někdo přišel na to, že podal něco nesprávně. Kdyby pochybila lékárna, v ordinaci by "žili" s tím, že podali správnou látku.

+12/−3
20.6.2014 14:13

J36i45r44i 82K92n77o52t31e12k 2819338528529

To není tak jisté. Tu látku mohli podat někomu dalšímu, kdo si všiml nezvyklého pachu a upozornil je. Nebo to mohl náhodou zjistit i někdo z personálu...

+9/0
20.6.2014 14:23

P35e82t88r21a 66H62e41l10i10k69a46r83o63v21a 9218634737974

Je divné, že ten pach necítila ta sestra, přece to musí znát, jak co páchne, když tam ty látky používá. Buď měla zrovna rýmu, nebo je to teda nepochopitelné.

+5/0
20.6.2014 14:25

J11i40r58i 93K70n22o14t13e44k 2319718798259

Tak kdo ví, jak to probíhalo. Dokážu si představit, že to prostě vzala, paní podala a třeba k tomu ani nijak zvlášť nečichala.. Mimo to v ordinacích se vždy používá i dezinfekce a je cítit.

+2/0
20.6.2014 14:29

J89i83r75i 66K11n79o86t97e43k 2149688358749

To, že se to snažili řešit, zjišťovali, kde paní bydlí a volali jí záchranku svědčí o tom, že to nechtěli jen tak "ututlat" a pak se tvářit že o tom nic neví.

+9/0
20.6.2014 14:27

P39e65t40r 66R37e83m31e21š 5921415222

Přesně tak, to je to, co tvrdím od začátku, akorát mě tu kvůli tomu všichni minusuji, v lepším případě. Jak jsem už říkal, ordinace měla být okamžitě uzavřena, okamžitě měly kompetentní úřady provést razie. Teď s odstupem času už houby najdou, stopy jsou počítám zametené a viník zůstane nepotrestán.

0/−3
20.6.2014 14:26

M75a17r62t28i20n 38V29o54t55a10v86a 6548208821855

Spíš než najít a uštvat viníka na exemplární trest je nutné změnit postupy, znační obalů a jejich umístění tak, aby se toto neopakovalo.

To, že najdete viníka, který (alespoň doufám) to neudělal úmyslně, a exemplárně ho potrestáte, té ženě život nevrátí.

Naopak než trestat bychom se měli z této chyby poučit a snažit se odstranit její příčinu.

Samozřejmě se jedná o tragickou událost ...

+9/−3
20.6.2014 14:08

P98e66t36r89a 67H94e24l15i73k77a89r14o51v40a 9688724817354

Najít viníka ale musíte tak jako tak - je možné, že všechno bylo označeno správně, systém byl taky správný, ale bylo tam prostě selhání lidského faktoru - sestra omylem sáhla po nesprávné lahvi. A zkrátka ve zdravotnictví je odpovědnost za lidské životy, takže ten, kdo udělá chybu, musí nést následky. Ono kdyby to byla vaše příbuzná, tak pochybuji, že byste jen pokýval hlavou a řekl: Poučte se z toho pro příště.

+4/−1
20.6.2014 14:16

M88a14r79t44i25n 92V40o16t30a50v97a 6528218301835

Vážená paní, člověk je stvoření, které se občas splete. Netvrďte, že Vám se to nikdy nestalo. A pokud ano, pak je to pouze alibismus.

Je nutné vytvořit takové prostředí, aby chyba jednoho člověka nezpůsobila úmrtí. Aby muselo těch chyb nastat více současně. Aby na vše dohlíželo více pracovníků, aby nevypadaly obaly na jedovaté látky podobně jako na léky, aby nebyly léky pro vnitřní použití a látky pouze pro vnější použití blízko u sebe atd.

Pokud budete vytvářet stresové prostředí, kde lékař/sestra při každém pohybu bude riskovat doživotí ve vězení, pak nikdo nebude lékaře dělat. Navíc lidé ve stresu jsou mnohem více náchylní k chybám.

Samozřejmě, že kdybych byl příbuzný, pak bych takto neuvažoval, ale žijeme v demokracii a nemáme zde právo "Oko za Oko". Potrestáním člověka (nejlépe jak v diskuzích lidé navrhují doživotím nebo rovnou zabitím někoho z rodiny) nevytvoříte bezpečnější prostředí ve zdravotnictví. Takto prostě lidská mysl nefunguje.

A pokud si přečtete můj předchozí příspěvek, nikde v něm jsem nepsal, že viník nemá být potrestán. Trest určitě má být, jenom je otázka, jaký. Já jsem pouze po tom, aby byla potrestána jedna osoba exemplárně, aby měl národ pocit, že se někdo potrestal. Ale to nepovede ke zlepšení situace!!

PS: Věřím, že zde to dotyčná udělala neúmyslně, narozdíl od například mnoha řidičů, kteří úmyslně riskují a zabíjejí na silnicích. A jaké tresty dostávají oni?

+8/0
20.6.2014 14:42

P51e84t63r83a 13H72e26l60i11k88a49r30o33v77a 9238864377144

Samozřejmě že stalo, jenomže na mých pochybeních nezávisí lidské životy - to je holt riziko zdravotnictví. A se sebelépe dokonalým systémem prostě můžete udělat chybu, pokud se dobře nepodíváte, jste unavený apod. - a holt máte smůlu, vy i vaše oběť. Aby byly v ordinaci dvě sestry, které se budou navzájem kontrolovat, je asi dost nereálné, takže prostě musí ta sestra nebo doktor vždycky přemýšlet nad tím, co dělají - to ale žádným systémem nenařídíte, to je prostě v lidech a jejich přístupu.

0/0
20.6.2014 14:48

J29a31n 78P16a63v51e42l 8583612748736

Máte hodně rozumný přístup. Tipl bych si, že bude i ovlivněn Vaší prací. Což se u lynče chtivého davu nedá očekávat.

+8/0
20.6.2014 14:48

S17t30a65n68i30s10l54a14v 87S78e61d71l52á77k 1555749727

Pochopitelně, že postupy musely být porušeny. Přinejmenším v tom, že glukozu nelze uchovavat vedle jedů.

+3/0
20.6.2014 14:20

V16á38c16l62a69v 47V91á98v14r45a 5316229511537

značení obalů bude asi v pořádku a eventuální organizační změny té ženě život také nevrátí.

Nejspíš hrál roli laxní přístup zdravotního personálu. Jak je obvyvklé v kolchozním  (státním) zdravotnictví už odedávna. Nebo máte pocit, že zdravotní sestry zacházejí s pacienty lépe než s jatečným dobytkem?

Nebo čekáte že zdravotní personál s minimálními platy bude mít nějakou zodpovědnost? Zájem o svou práci? Nebo dokonce že stát a jím placení lékaři a personál, má zájem vás uzdravit? Že někdo z nich po průšvihu přijde o klientelu?

+1/−5
20.6.2014 14:25

M20a51r86t93i67n 82V60o13t76a68v82a 6488358661585

Byl jsem v nesoukromé nemocnici za posledních pět let dvakrát a ani jednou nemohu říct proti personálu křivé slovo. (No, možná jedno, že doktor měl účes, se kterým vypadal jako debil).

Ale bohužel záleží od člověka - každý se může chovat jinak.

0/0
20.6.2014 14:46

J36i38ř18í 75M68a52n33d67á20t 4467822730696

Pokud vím, byla to soukromá ordinace. Ale o to vám nejde, vy chcete jen ukázat, že jste velký chytrý Američan a v USA je všechno nejlepší, ne jako tady v tomto komoušském zapadákově.

0/0
20.6.2014 18:11

K25a64r33e90l 46P34o51k30o64r82n86ý 7909227123602

Neuvěřitelný bordel je v tomto státě!!

+2/−6
20.6.2014 14:07

V47l79a30d22i34m49í77r 16H23e46r81i11n86g 2829769562848

Divné je, že matka byla těhotná po druhé, tedy glukózový test už jednou absolvovala, sestra byla podle včerejších zpráv v TV také starší a zkušená a ani jedna si záměny nevšimla. Při tom Chlumák smrdí jak bolavá noha a chuť kafru a glukózy je také podstatně rozdílná. Ale sestra určitě podle zápachu Chlumák poznat mohla a měla.

+6/0
20.6.2014 13:43

P19e89t87r22a 44H90e12l10i25k38a70r54o30v83a 9558494717304

Nemusela ho absolvovat - on se všem těhotným dělá jen asi 3 roky, předtím se dělal jen těm, u kterých bylo zvýšené riziko - a pokud vím, paní měla pětileté dítě.

+7/0
20.6.2014 14:13

V39a25n69d49a 30M46a57l20k54o63v33a 7633461874362

Mám děti 15 a 9 let a tento test jsem absolvovala 2x. Nejsem v rizikové skupině. Pamatuji si, že sestřička mi tenkrát říkala, že je to běžný test, který se provádí všem těhotným.

+1/0
20.6.2014 14:40

D11a81g32m24a47r 12K87r28a22t19o20c17h61v91í61l35o60v24á 2623461404

No vidíte, já mám děti 5 a 11 a na test mě neposlali ani jednou. Zřejmě záleží na lékaři.

+2/0
20.6.2014 14:50

D25a68g69m50a64r 33K46r48a76t60o91c81h27v29í11l33o34v33á 2273501964

Před šesti lety se test ještě plošně neprováděl, paní na něm mohla být poprvé...

+3/0
20.6.2014 14:35

J57a40n19a 39V94a28n91k37o71v49a 5825505948840

Já mám jen pocit, že na tu kontrolu snad měli vyrazit hned. Pokud mají v ambulanci nebo lékárně v takovýchto věcech binec, tak už to stihli poklidit a uspořádat a teď mohou tvrdit, že jsou čistí jak lilie a u nich by se to nikdy ale nikdy nemohlo stát a to jim přece už poslali odjinud... Třeba to tak nebude, ale člověka to napadne.

+5/−1
20.6.2014 13:31

P22e61t73r 82R77e51m78e45š 5571285342

Přesně tak, tohle jsem tvrdil hned na začátku. Ambulance měla být okamžitě uzavřená a provedená důkladná razie. Teprve teď tam pošlou kontrolu a ještě ohlášenou, to je naprostý výsměch pozůstalým.

0/−1
20.6.2014 14:35

P43e71t60r 11M36a89r45š94o42u67n 5385608206686

A na co by tam pri razii asi narazili? :) tu jde hlavne o pracovní postupy a konkrétní flašku ze které to lili...

+3/0
20.6.2014 15:16

P15a53v20e14l 21K18u40n31c 9432879718608

Jediná informace: byla provedena pitva.

0/0
20.6.2014 13:26

D50a48v98i27d 22C81e89j15c60h56a 7416357459586

ze by seriova vrazedkyne zelenkova?

0/0
20.6.2014 13:07

P47e55t61r 27D83v11o62ř24á72k 9974687402460

OMG, to je zase mediální honba. Víc než samotný viník mě zajímá příčina záměny. Zda byl porušen nějaký nějaký postup.

+11/0
20.6.2014 13:07

V19ě92r22a 37L71o39r74e49n96c95o24v55á 5566690154

samozřejmě že byl, to je přece jasné

+4/0
20.6.2014 13:58

V83í68t 61J70e84ž68e26k 4146709979355

OMQ, viník je zajímavější pro média, lépe se to ´prodává´. Navíc policajty zajímá jak viník, tak příčina záměny, už pro důkazový materiál a následné obvinění. Následně, jak se zjistí příčina záměny, tak se zjistí i to, zda byl porušen nějaký zadaný předpis...

0/0
20.6.2014 18:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.