Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muzeum marně čeká na miliony, které by železniční legendu zbavily rzi

Nadšenci z Technického muzea v Kopřivnici už delší dobu touží opravit legendární vlak z roku 1936. Takzvaná Slovenská strela sice po jarní očistě prokoukla, potřebovala by ale hlavně zbavit rzi a obnovit interiér i pohon, což by stálo až dvacet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H28o76n39z81a 41T83a55r 3449502544882

https://www.youtube.com/watch?v=PNXwoGLDHes

0/0
7.9.2014 16:52

H11o96n12z75a 98T37a23r 3119102694672

Nejvíc mě fascinuje její hybridní pohon 

od moravského Edisona - Josefa Sousedíka[>-]

http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_290.0

http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/210452801240016/

http://shop.allforpower.cz/index.php?route=product/product&product_id=58

0/0
7.9.2014 16:39

J88a18n 28Z30e76m83a44n 1266455734596

Kdyby pro Strelu chtěli udělat víc, než čekat, až jim někdo nasype miliony, tak už je dávno někde pod střechou, kde se aspoň zastaví chátrání.

0/0
7.7.2014 19:45

J98o71s89e71f 71Č53v95a29n98č48a21r62a 2332729683391

Kdyby to byli opravdovi nadsenci, tak to udelaji ve volnych chvilich, a nebudou cekat, az jim neco spadne do klina.

+2/−9
7.7.2014 8:24

D37a85v97i51d 86A53u20l58i18c14k56ý 2497391985762

a proč čekají až jim někdo něco dá? tady ta republika je na tom vážně špatně! lidé pořád čekají až jim někdo něco dá, nebo jim řekne co mají dělat......

+1/−6
7.7.2014 8:00
Foto

V93í89t39ě16z40s13l55a40v 93K11l60o58z15í64k 3441599904487

Dávno měla běžet na fejsu stránka o střele a kontu pro její záchranu, dále v pokladně kasička  v podobě střely a v několika světových jazycích vysvětlení proč se sbírka pořádá. Osobně bych klidně stovečkou přispěl a takových jako já by jistě bylo více. Tatra je pojem!!![>-]

+14/0
7.7.2014 6:39

L96a45d74i57s29l49a50v 62W85e24i32s 5240965510147

Lepší dát peníze na opravu takovéhoto krásného unikátu, než je utápět v pofidérních spolcích, které se prý pokoušejí začlenit...nezačlenitelné.

+16/0
7.7.2014 6:33

Z57l81a56t92u69š23e 97J43e83l46í92n80k87o74v97á 1275652597132

Škoda že si člověk nemůže nemůže vybírat, na co by šla alespoň část jeho daní - na školství, opravu kostela ve vesnici ateistů a zaplacení faráře, nebo na opravu technického unikátu... .

+6/0
6.7.2014 23:39

P64a50v57e53l 49S75o30u26č80e41k 7434512957135

Al Pacino dela strojvudce na strele?!?8-o

+1/0
6.7.2014 23:10

M75i58r71e74k 46T91u15r22e97č81e75k 4403742510452

"...čekáte na miliony..." ? O ty zadejte kmotry a miliardare napojene na statni penezovod. Nebot ty statni "miliony" se nachazeji bezpecne na soukromych anonymnich nedohledatelnych uctech v danovych rajich...

+3/−4
6.7.2014 22:23

M29i63c28h59a55l 93M60a18l16a35t 8750874808631

Co na tom vlaku budou dělat za dvacet milionu? Zbavovat ho rzi? To jako budou dělat pozlacenými ocelovými kartáči a zlatými bruskami? Docela by mě zajímly detaily takového tendru.

+2/−13
6.7.2014 22:15

M91a87t43ú26š 32B25e98n61a34k 9608464152813

Len obyčajný náter prevádzkovaného rušna stojí okolo milóna, toto je väčšie ak je to značne hrdzavé tak sa nečudujem tej sume okolo 5 miliónov. 20 milionov by bolo ak by to chceli uviesť do prevádzky schopného stavu s kompletnou obnovou interíeru, bohužiaľ obnova železničných vozidiel je veľmi nákladná vec, stačí sa opýtať ľudí z rôznych spolkov, pričom tí to robia svojpomocne.

+7/0
6.7.2014 23:01

V74l26a78d97i40m10í61r 61H81o86l56ý 8454931696327

když jsem viděl na fotce to vybrakované oddělení pro kuřáky a kabinu strojvůdce, tak na interiérech bude práce hodně. K tomu opravit pohon, to také nějakou korunu stát bude a samozřejmě zbavení rzi a nový nátěr. Snad se peníze seženou, protože se jedná o naprostý unikát.

Škoda jen, že se již dříve neinvestovalo do nějakého zakrytého stání, kde by Strela nebyla vystavena povětrnostním podmínkám. To by nějaké peníze ušetřilo.

+4/0
6.7.2014 23:11

R95o85m64a38n 22M34r63ó64z53e25k 8747888201682

To víte, Kopřivnice je z Prahy daleko. Tam do NTM dopravili i parní lokomotivu.

+4/−2
6.7.2014 23:49

R27a23d76i80m 77P81o19l74á35š23e36k 9986763459519

JJ. Stačilo by v Praze udělat o kilometr méně cyklostezky a hned by bylo  v Kopřivnici na opravy 20 Slovenských Strel.;-D

+10/−3
7.7.2014 5:14

J48a55n 98S29t23e96h95l47i21k 9505277306111

Každý by chtěl dotace. Ale ty jsou z DANÍ

+1/−4
6.7.2014 21:30

A13n18t30o40n44i48n 14B16l77a63z84e93k 4968812597641

No a z ceho jineho by mely byt.....?

+3/0
7.7.2014 3:07

T60o76m82á25š 18K54u94c60h91a23ř 3317151728581

Tomu novému muzeu jsem nikdy nepřišel na chuť. Víc se mi líbilo to ve starých prostorách, mělo to atmosféru. A to, že Strelu vystavili venku, takže z ní člověk odspoda vidí akorát kola, mi taky přišlo divné.

+4/0
6.7.2014 20:13

R60o76m77a11n 54M93r78ó86z93e69k 8667878631612

Hlavně tam neberou platební karty, což už je standard.

+1/0
6.7.2014 23:49

M12a46r63t42i44n 69H38o35r18ň75á15k 7521261162

Můžou na to udělat sbírku nebo hodit na hithit a nabízet za podporu jízdenky, věřím že by se našlo dostatek sponzorů z řad veřejnosti.

+4/0
6.7.2014 19:51

V75í54t 55H10o85l82l49e12r 8137712692906

je to škoda že ten přístřešek není větší a že rezne a hnije ale až ji opraví bude opět jako nová ale ztratí jako všechny ostatní vozy co se rekonstruují punc autentičnosti let od vzniku tedy alespon podle mne

+4/0
6.7.2014 18:12

O19n94d60r56e51j 57M96a59r78e60c76e47k 3500838710345

to je pravda, na druhou stranu x desitek let stara vec renovaci proste potrebuje. Nemuze zit vecne z prvotnich soucastek. Dulezite je aby to prezilo. jinak souhlas:-)

+14/0
6.7.2014 18:54

M83i48c84h50a21l 49M24a66l11a79t 8210104438901

Pokud by se prováděla pravidelná údržba a mazání, žádná rez by tam nebyla a mašina by jezdila dalších sto let.

0/−3
6.7.2014 22:16

M71a53r60t42i73n 60K33y57p54r 2662375584604

Pravidelná údržba v běžném provozu zahrnovala i velmi rozsáhlé generální opravy. Mimochodem jak si třeba představujete pravidelnou údržbu konstrukce skříně ukrytou pod obklad a izolaci? Myslíte si, že její protikorozní ochrana přežije věčně?

+5/0
6.7.2014 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.