Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muzeum marně čeká na miliony, které by železniční legendu zbavily rzi

Nadšenci z Technického muzea v Kopřivnici už delší dobu touží opravit legendární vlak z roku 1936. Takzvaná Slovenská strela sice po jarní očistě prokoukla, potřebovala by ale hlavně zbavit rzi a obnovit interiér i pohon, což by stálo až dvacet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H46o19n18z57a 22T26a76r 3179852124502

https://www.youtube.com/watch?v=PNXwoGLDHes

0/0
7.9.2014 16:52

H13o14n85z68a 58T90a91r 3979242744222

Nejvíc mě fascinuje její hybridní pohon 

od moravského Edisona - Josefa Sousedíka[>-]

http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_290.0

http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/210452801240016/

http://shop.allforpower.cz/index.php?route=product/product&product_id=58

0/0
7.9.2014 16:39

J81a32n 59Z20e93m60a41n 1326785214316

Kdyby pro Strelu chtěli udělat víc, než čekat, až jim někdo nasype miliony, tak už je dávno někde pod střechou, kde se aspoň zastaví chátrání.

0/0
7.7.2014 19:45

J44o95s76e56f 67Č62v21a41n61č76a94r31a 2492339683671

Kdyby to byli opravdovi nadsenci, tak to udelaji ve volnych chvilich, a nebudou cekat, az jim neco spadne do klina.

+2/−9
7.7.2014 8:24

D45a69v66i84d 17A57u16l98i42c97k14ý 2107911185492

a proč čekají až jim někdo něco dá? tady ta republika je na tom vážně špatně! lidé pořád čekají až jim někdo něco dá, nebo jim řekne co mají dělat......

+1/−6
7.7.2014 8:00

V64í76t41ě45z29s34l64a62v 71K11l74o64z37í85k 3101199854357

Dávno měla běžet na fejsu stránka o střele a kontu pro její záchranu, dále v pokladně kasička  v podobě střely a v několika světových jazycích vysvětlení proč se sbírka pořádá. Osobně bych klidně stovečkou přispěl a takových jako já by jistě bylo více. Tatra je pojem!!![>-]

+14/0
7.7.2014 6:39

L92a94d61i21s36l23a85v 88W76e24i68s 5570215490537

Lepší dát peníze na opravu takovéhoto krásného unikátu, než je utápět v pofidérních spolcích, které se prý pokoušejí začlenit...nezačlenitelné.

+16/0
7.7.2014 6:33

Z36l39a53t18u87š48e 43J79e17l93í82n41k91o78v22á 1415872287742

Škoda že si člověk nemůže nemůže vybírat, na co by šla alespoň část jeho daní - na školství, opravu kostela ve vesnici ateistů a zaplacení faráře, nebo na opravu technického unikátu... .

+6/0
6.7.2014 23:39

P98a22v87e52l 50S27o58u39č56e50k 7924242887355

Al Pacino dela strojvudce na strele?!?8-o

+1/0
6.7.2014 23:10

M20i10r56e56k 11T97u85r59e24č54e27k 4523812930202

"...čekáte na miliony..." ? O ty zadejte kmotry a miliardare napojene na statni penezovod. Nebot ty statni "miliony" se nachazeji bezpecne na soukromych anonymnich nedohledatelnych uctech v danovych rajich...

+3/−4
6.7.2014 22:23

M64i81c80h39a45l 49M40a48l85a13t 8890384188861

Co na tom vlaku budou dělat za dvacet milionu? Zbavovat ho rzi? To jako budou dělat pozlacenými ocelovými kartáči a zlatými bruskami? Docela by mě zajímly detaily takového tendru.

+2/−13
6.7.2014 22:15

M39a23t79ú93š 15B80e77n65a84k 9868304872493

Len obyčajný náter prevádzkovaného rušna stojí okolo milóna, toto je väčšie ak je to značne hrdzavé tak sa nečudujem tej sume okolo 5 miliónov. 20 milionov by bolo ak by to chceli uviesť do prevádzky schopného stavu s kompletnou obnovou interíeru, bohužiaľ obnova železničných vozidiel je veľmi nákladná vec, stačí sa opýtať ľudí z rôznych spolkov, pričom tí to robia svojpomocne.

+7/0
6.7.2014 23:01

V97l42a35d96i45m64í29r 90H68o22l84ý 8524841786607

když jsem viděl na fotce to vybrakované oddělení pro kuřáky a kabinu strojvůdce, tak na interiérech bude práce hodně. K tomu opravit pohon, to také nějakou korunu stát bude a samozřejmě zbavení rzi a nový nátěr. Snad se peníze seženou, protože se jedná o naprostý unikát.

Škoda jen, že se již dříve neinvestovalo do nějakého zakrytého stání, kde by Strela nebyla vystavena povětrnostním podmínkám. To by nějaké peníze ušetřilo.

+4/0
6.7.2014 23:11

R69o52m20a68n 76M72r84ó40z47e58k 8757228421982

To víte, Kopřivnice je z Prahy daleko. Tam do NTM dopravili i parní lokomotivu.

+4/−2
6.7.2014 23:49

R96a92d18i56m 10P42o16l60á16š54e72k 9886943699119

JJ. Stačilo by v Praze udělat o kilometr méně cyklostezky a hned by bylo  v Kopřivnici na opravy 20 Slovenských Strel.;-D

+10/−3
7.7.2014 5:14

J94a50n 30S11t26e94h41l75i60k 9215757226121

Každý by chtěl dotace. Ale ty jsou z DANÍ

+1/−4
6.7.2014 21:30

A87n48t69o52n85i91n 70B28l75a94z84e46k 4548192467641

No a z ceho jineho by mely byt.....?

+3/0
7.7.2014 3:07

T95o86m76á24š 39K52u18c55h20a25ř 3137641278571

Tomu novému muzeu jsem nikdy nepřišel na chuť. Víc se mi líbilo to ve starých prostorách, mělo to atmosféru. A to, že Strelu vystavili venku, takže z ní člověk odspoda vidí akorát kola, mi taky přišlo divné.

+4/0
6.7.2014 20:13

R45o33m30a14n 72M66r84ó30z13e13k 8977818281542

Hlavně tam neberou platební karty, což už je standard.

+1/0
6.7.2014 23:49

M44a64r70t85i94n 20H63o33r98ň96á71k 7441391242

Můžou na to udělat sbírku nebo hodit na hithit a nabízet za podporu jízdenky, věřím že by se našlo dostatek sponzorů z řad veřejnosti.

+4/0
6.7.2014 19:51

V42í69t 87H16o11l27l59e60r 8257502452786

je to škoda že ten přístřešek není větší a že rezne a hnije ale až ji opraví bude opět jako nová ale ztratí jako všechny ostatní vozy co se rekonstruují punc autentičnosti let od vzniku tedy alespon podle mne

+4/0
6.7.2014 18:12

O79n75d83r73e25j 56M33a63r20e54c54e27k 3690168920225

to je pravda, na druhou stranu x desitek let stara vec renovaci proste potrebuje. Nemuze zit vecne z prvotnich soucastek. Dulezite je aby to prezilo. jinak souhlas:-)

+14/0
6.7.2014 18:54

M34i32c41h37a37l 70M87a42l24a91t 8790114938831

Pokud by se prováděla pravidelná údržba a mazání, žádná rez by tam nebyla a mašina by jezdila dalších sto let.

0/−3
6.7.2014 22:16

M49a30r49t25i40n 87K49y34p81r 2242215754134

Pravidelná údržba v běžném provozu zahrnovala i velmi rozsáhlé generální opravy. Mimochodem jak si třeba představujete pravidelnou údržbu konstrukce skříně ukrytou pod obklad a izolaci? Myslíte si, že její protikorozní ochrana přežije věčně?

+5/0
6.7.2014 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.