Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muzeum marně čeká na miliony, které by železniční legendu zbavily rzi

Nadšenci z Technického muzea v Kopřivnici už delší dobu touží opravit legendární vlak z roku 1936. Takzvaná Slovenská strela sice po jarní očistě prokoukla, potřebovala by ale hlavně zbavit rzi a obnovit interiér i pohon, což by stálo až dvacet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H49o49n81z48a 74T35a59r 3969382954982

https://www.youtube.com/watch?v=PNXwoGLDHes

0/0
7.9.2014 16:52

H89o45n66z61a 39T44a69r 3589692254392

Nejvíc mě fascinuje její hybridní pohon 

od moravského Edisona - Josefa Sousedíka[>-]

http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_290.0

http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/210452801240016/

http://shop.allforpower.cz/index.php?route=product/product&product_id=58

0/0
7.9.2014 16:39

J41a19n 78Z69e34m56a98n 1256115644266

Kdyby pro Strelu chtěli udělat víc, než čekat, až jim někdo nasype miliony, tak už je dávno někde pod střechou, kde se aspoň zastaví chátrání.

0/0
7.7.2014 19:45

J65o56s43e24f 23Č85v49a22n23č21a13r40a 2232689913461

Kdyby to byli opravdovi nadsenci, tak to udelaji ve volnych chvilich, a nebudou cekat, az jim neco spadne do klina.

+2/−9
7.7.2014 8:24

D52a55v74i48d 15A54u78l33i52c17k65ý 2557891725812

a proč čekají až jim někdo něco dá? tady ta republika je na tom vážně špatně! lidé pořád čekají až jim někdo něco dá, nebo jim řekne co mají dělat......

+1/−6
7.7.2014 8:00

V95í83t87ě79z49s94l81a11v 55K44l83o75z26í27k 3961759384207

Dávno měla běžet na fejsu stránka o střele a kontu pro její záchranu, dále v pokladně kasička  v podobě střely a v několika světových jazycích vysvětlení proč se sbírka pořádá. Osobně bych klidně stovečkou přispěl a takových jako já by jistě bylo více. Tatra je pojem!!![>-]

+14/0
7.7.2014 6:39

L87a16d77i57s18l51a26v 50W87e44i89s 5420415560667

Lepší dát peníze na opravu takovéhoto krásného unikátu, než je utápět v pofidérních spolcích, které se prý pokoušejí začlenit...nezačlenitelné.

+16/0
7.7.2014 6:33

Z31l39a58t26u83š13e 66J13e60l91í47n59k20o93v57á 1365882677792

Škoda že si člověk nemůže nemůže vybírat, na co by šla alespoň část jeho daní - na školství, opravu kostela ve vesnici ateistů a zaplacení faráře, nebo na opravu technického unikátu... .

+6/0
6.7.2014 23:39

P60a61v93e89l 16S40o70u97č78e41k 7224202547515

Al Pacino dela strojvudce na strele?!?8-o

+1/0
6.7.2014 23:10

M43i68r60e75k 45T79u93r13e12č21e54k 4573592770902

"...čekáte na miliony..." ? O ty zadejte kmotry a miliardare napojene na statni penezovod. Nebot ty statni "miliony" se nachazeji bezpecne na soukromych anonymnich nedohledatelnych uctech v danovych rajich...

+3/−4
6.7.2014 22:23

M77i50c42h15a52l 87M85a69l77a64t 8350774728941

Co na tom vlaku budou dělat za dvacet milionu? Zbavovat ho rzi? To jako budou dělat pozlacenými ocelovými kartáči a zlatými bruskami? Docela by mě zajímly detaily takového tendru.

+2/−13
6.7.2014 22:15

M14a81t59ú35š 49B65e52n23a66k 9388914442803

Len obyčajný náter prevádzkovaného rušna stojí okolo milóna, toto je väčšie ak je to značne hrdzavé tak sa nečudujem tej sume okolo 5 miliónov. 20 milionov by bolo ak by to chceli uviesť do prevádzky schopného stavu s kompletnou obnovou interíeru, bohužiaľ obnova železničných vozidiel je veľmi nákladná vec, stačí sa opýtať ľudí z rôznych spolkov, pričom tí to robia svojpomocne.

+7/0
6.7.2014 23:01

V66l89a86d93i84m23í48r 10H50o44l69ý 8224451906807

když jsem viděl na fotce to vybrakované oddělení pro kuřáky a kabinu strojvůdce, tak na interiérech bude práce hodně. K tomu opravit pohon, to také nějakou korunu stát bude a samozřejmě zbavení rzi a nový nátěr. Snad se peníze seženou, protože se jedná o naprostý unikát.

Škoda jen, že se již dříve neinvestovalo do nějakého zakrytého stání, kde by Strela nebyla vystavena povětrnostním podmínkám. To by nějaké peníze ušetřilo.

+4/0
6.7.2014 23:11

R73o16m66a24n 67M34r39ó26z49e75k 8987528501222

To víte, Kopřivnice je z Prahy daleko. Tam do NTM dopravili i parní lokomotivu.

+4/−2
6.7.2014 23:49

R97a29d48i23m 95P51o87l20á73š48e83k 9876813659809

JJ. Stačilo by v Praze udělat o kilometr méně cyklostezky a hned by bylo  v Kopřivnici na opravy 20 Slovenských Strel.;-D

+10/−3
7.7.2014 5:14

J19a89n 79S53t16e31h85l64i85k 9765667986641

Každý by chtěl dotace. Ale ty jsou z DANÍ

+1/−4
6.7.2014 21:30

A57n77t44o46n49i56n 98B32l71a92z96e77k 4838312277561

No a z ceho jineho by mely byt.....?

+3/0
7.7.2014 3:07

T49o29m50á50š 44K83u93c88h61a70ř 3677901968611

Tomu novému muzeu jsem nikdy nepřišel na chuť. Víc se mi líbilo to ve starých prostorách, mělo to atmosféru. A to, že Strelu vystavili venku, takže z ní člověk odspoda vidí akorát kola, mi taky přišlo divné.

+4/0
6.7.2014 20:13

R58o20m73a31n 21M19r89ó15z52e44k 8267338201672

Hlavně tam neberou platební karty, což už je standard.

+1/0
6.7.2014 23:49

M18a60r19t53i12n 42H67o30r26ň78á24k 7161431602

Můžou na to udělat sbírku nebo hodit na hithit a nabízet za podporu jízdenky, věřím že by se našlo dostatek sponzorů z řad veřejnosti.

+4/0
6.7.2014 19:51

V52í59t 94H37o63l79l94e45r 8287732562956

je to škoda že ten přístřešek není větší a že rezne a hnije ale až ji opraví bude opět jako nová ale ztratí jako všechny ostatní vozy co se rekonstruují punc autentičnosti let od vzniku tedy alespon podle mne

+4/0
6.7.2014 18:12

O44n40d39r44e97j 98M66a69r78e92c62e17k 3810538590255

to je pravda, na druhou stranu x desitek let stara vec renovaci proste potrebuje. Nemuze zit vecne z prvotnich soucastek. Dulezite je aby to prezilo. jinak souhlas:-)

+14/0
6.7.2014 18:54

M51i53c15h42a93l 82M71a91l90a65t 8380814148371

Pokud by se prováděla pravidelná údržba a mazání, žádná rez by tam nebyla a mašina by jezdila dalších sto let.

0/−3
6.7.2014 22:16

M64a73r34t37i84n 71K84y84p49r 2782185434924

Pravidelná údržba v běžném provozu zahrnovala i velmi rozsáhlé generální opravy. Mimochodem jak si třeba představujete pravidelnou údržbu konstrukce skříně ukrytou pod obklad a izolaci? Myslíte si, že její protikorozní ochrana přežije věčně?

+5/0
6.7.2014 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.