Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Popelářský vůz rozpáral osobní vlak. Spolujezdec z náklaďáku se zranil

Byl to pořádný náraz. Popelářské auto, které se před sedmou ráno střetlo s osobním vlakem na přejezdu v Oticích na Opavsku, doslova rozpáralo kabinu strojvůdce. Ve vlaku cestovalo pět lidí, nikdo se nezranil. Lehké zranění utrpěl spolucestující z popelářského vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a58r31t91i86n 76Š51a36f71á10ř 8376958234827

Řešení by tu bylo velmi jednoduché, bohužel v naší zemi zřejmě neproveditelné. Přejezd vybavit standardní světelnou signalizací a na silnici dát na hlavní před křižovatku semafory, které by fungovaly až společně se světelnou signalizací a umožnily by bezproblémový výjezd těm kteří přejíždějí přejezd. Semafor by tak mohl být v činnosti jen na dobu potřebnou pro rozjetí vozidla, které by takto na přejezdu uvízlo. Prostě na pár desítek sekund. Pak už by zase mohla blikat oranžová.  Prosté jednoduché, ale u nás je lepší nechat někoho zhebnout, než dát korunu na zabezpečení, když už nějaký idiot zplodí takovou dopravní zhovadilost.;-)

0/−3
4.7.2014 22:32

J34a88n 64Z28e97m36a45n 8256642574572

Taková dopravní zhovadilost, jako je přejezd těsné blízkosti, je u nás už dávno zakázána.

0/0
5.7.2014 8:22

J94i37n87d34ř55i44c32h 87Š20k71o68p15e75k 4825321830445

asi nováček, ten řidič - popelář. Protože zpravidla jezdí pořád stejný okruh, tak musí vědět kde si co může dovolit

+1/0
4.7.2014 15:33
Foto

K43a67r23e48l 95T67o27m56á10š42e92k 7654489107929

Ten nadpis je skutečně matoucí; kdyby tam nebylo, že popelářský vůz rozpáral osobní vlak, tak jsem se ani na to nepodíval

+4/0
4.7.2014 14:37

V73í43t91e48k 62V11e26č64e14r17e13k 7208649833875

To je hodně špatný přejezd, železnice vede kilometry rovnoběžně od silnice 1. třídy ve vzdálenosti cca pár metrů (možná i jen 2). KDyž ještě vyroste obilí, tak na trať není vidět, zastaví se před tratí, přejede se a hned se zase zastavuje před tou silnicí. V opačném směru to samé, hlavně při odbočování vlevo, člověk čeká na protisměr, pak se rozjede, odbočí, musí rychle, ale pak hned zastavit na místě kvůli vlaku.

0/−1
4.7.2014 14:21

P45a74v51e11l 80Z95a43t19l97o69u69k77a54l 7121399322717

Tři čtvrtě milionu škody? To snad muselo tomu motoráku minimálně zkřivit podvozek, to přece nemůže těch pár kusů sklolaminátu stát.

+1/0
4.7.2014 12:31

M71a74r41t42i90n 83H31a42v27l12í18k 4410925577623

šikovnej vodák jim to zalepí :)

+1/0
4.7.2014 13:01

M72i22r95o28s23l46a28v 95J39e34ž92e78k 8911336702628

Taky se kolikrát divím, když dráhy při nehodách počítají škodu do milionů až desítek milionů, že ty vraky co jezdí mimo hlavní tratě, mají takovou cenu :)

0/−1
4.7.2014 18:45

M74i84l41o47š 88D51v55o53ř90á30k 8675637926351

Predpokladam, ze popelari pres prejezd prejeli, kdyz jeste nikde zadny vlak nebyl a na prednosti pred hlavni asi stravili docela dlouhou dobu. Co se mi ale nezda, ze by tam byla takova tratova rychlost, ze by fira nedokazal pochopit, ze se tam jednak nevejde a jednak, ze by reginu neubrzdil. nebo to tam rozhledove pomery neumoznuji? Nevim, neznam to tam...

0/0
4.7.2014 12:18

J76a15n 21Z17e14m42a15n 8206182344522

Traťová rychlost je v tomto úseku 60 km/h.

0/0
4.7.2014 12:19

M77a11r17e96k 14O38p 9182567497426

ale jde videt na nekolikset metru dopředu, takze masnfira to proste podcenil, stejne jako popelar

+1/0
4.7.2014 12:21

M55á61r19i72a 30K65r52a36j92č77i64o13v14á 8560873664843

Přejezd je to pitomý, stalo se tady už hodně podobných nehod např. kdy na přejezdu takhle uváznul kamion.

Vlak přijížděl podle fotek směrem od Opavy a auto stojící na přejezdu musel vidět  na několik set metrů. "Hradecká koza" se tady dá běžně dojet na kole a ubrzdit jeden vagónek z téhle rychlosti je otázka desítek metrů. I když má nepochybně přednost, tak odvrátit nehodu asi mohl i mašinfíra.

Obdobný přejezd byl o kilometr dál u křižovatky silniice z Otic do Kylešovic. Tam to bylo vyřešeno v rámci vybudovaného obchvatu posunutím křižovatky dál od trati a vedením výjezdu z nového kruháku přes trať nadjezdem. U křižovatky silnice přes Rybníčky by podobným nehodám zabránil jedině zákaz vjezdu náklaďáků na úsek silnice z Rybníčků směrem k silnici I/57.

+2/−2
4.7.2014 13:54

J29i37ř57í 63D76r17d93a 6201493481568

Někteří mají problém zastavit před přechodem, natož před přejezdem.

+2/0
4.7.2014 11:57

J86i91ř59í 16K53r91a31m52p12l 4436824766626

tak alesoň jednou vlak nevyhrál

0/−1
4.7.2014 11:51

O83n24d55ř87e74j 96F60e19l46c53a88n 6282904771787

Zajímavé by bylo vědět, jaká byla v tom úseku povolena rychlost pro vlak. Zvlášť když se jedná o nechráněný a signalizací zabezpečený přejezd.

+1/−1
4.7.2014 11:47

J54a24n 61Z79e27m94a49n 8116282574582

Nechráněný přejezd? Co to je?

0/−2
4.7.2014 11:51

O21n35d44ř64e50j 45F59e94l79c61a60n 6162454521867

Bez závor a bez světel.

0/0
4.7.2014 11:53

J46a49n 48Z69e87m61a24n 8526972864802

A kdepak je tento pojem definovaný? Navíc píšete o nechráněném přejezdu a signalizací zabezpečeném přejezdu, což si trochu protiřečíte vůči vlastní definici.

0/0
4.7.2014 11:55

M13i59c66h43a22e36l 39F26l85e35n74d80r 2120534689952

To chcete mít všechno přesně definované? I to, kdy a jak přesně vykonávat potřebu?

0/0
4.7.2014 12:25

J96a26n 92Z17e26m37a39n 8586982624572

Zvědavost, protože v jedné větě píše o koze i o voze ;-D

0/0
4.7.2014 12:27

P69a95v95e81l 45L76e68š42t10i38n46s48k33ý 7758285652613

Možná bude levnější tu lokálku zrušit a místo ní dotovat busy. Po kolikáté letos je tam nehoda? ;-D

0/−1
4.7.2014 11:33

M71a68r45t26i29n 65H26a36v15l78í63k 4740305177433

Kvůli 5 lidem není potřeba ani bus. Stačí místo doplácení těhle dopravních firem aby se několik okolních obcí domluvilo a zaplatilo si u nějakého soukromého dopravce jízdy minibusem. On ten provoz karosy vyjde na stejné brdo, když v něm sedí jen 5 lidí.

+1/−1
4.7.2014 11:46

P59e77t69r 29N89o52v38o13t42n21y 3679672609762

Akorát se vám ty velké autobusy nebo vlaky budou někde hromadit, když jedním směrem pojede minibus s 5 lidmi a druhým velký bus nebo vlak plně obsazen.

+2/0
4.7.2014 11:50

J68a41n 96P71r76o85v40a27z41n50í40k 6798554400971

No, vám se podle téhle logiky zase někde hromadí lidé.

+1/0
4.7.2014 11:52

P14e66t78r 30N12o88v55o16t98n75y 3199432649122

Ani ne.

0/0
4.7.2014 11:53

V14í60t96e64k 58V45e47č65e12r53e30k 7128429453285

Ráno jede z Hradce a okolí do Opavy pár set lidí a vlak se vrací na HRadec prázdný. A večer jedou ti lidi zase z práce a vlak se vrací prázdný do Opavy. Chápete?

+1/0
4.7.2014 14:03

M87a20r96t96i15n 37H53a87v46l58í86k 4230345977953

Tak je převezu vlakem, ne? No teď vážně. Pokud aspoň jedním směrem pojede ten bus vytížený, tak je jasný, že nepojede dodávka. Ale většinu tras po vesnicích jezdí fakt bus s důchodcema od doktora v počtu 5 ks. To může zastat ta dodávka oběma směry. Nelze to udělat obecně. Je potřeba sednout s kalkulačkou. Jenže když obce dotují poloprázdné spoje, dopravce nemá důvod měnit situaci.

0/0
4.7.2014 11:53

M66a52r75t24i37n 89H42o24u95b93a 6593471639358

takze taky vazne: 1.ti duchodci se musi nejak k doktorovi a od doktora dostat. od toho je ZDO. 2. obejdnatel ZDO obejdnava prepravu a dela odhady prepravenych osob, od toho se pak odviji cena za tokovou prepravu. protoze lae objednatel (urad) neni tak hloupy, jak je mu casto predhazovano, neni ochoten platit nakup vice vozu na jednu trasu a pak se stane, ze v nektere casy jezdu velky autobus plne obsazeny a v jine casy jezdi tentyz velky autobus obsazeny malo je to porad lacinejsi, nez mit 1 velky autobus na provoz do spicky a dalsi autobus pro dopravu mimo spicku. 3. krom toho je statisticky prokazano, ze v rannich spickach se prepravuji lide vice do mest, v odpolednich pak z mest. Pokud tedy ten vlak rano vyrazel z Opavy na venkov malo obsazeny, tak to nicemu neodporuje, protoze je predpoklad, ze zpet v 7 hodin jel obsazeny plne.

+1/0
4.7.2014 12:08

V98í98t56e19k 87V20e65č22e45r58e74k 7598719603165

Vy jste hrozný chytrák. Ten vlak jel od Opavy, takže prázdný. Opačným směrem praská ve švech. Večer zase naopak. Kolik vám ten bus převeze kol a kočárků? Navíc - teď jsou prázdniny, nejezdí školní mládež.

To se v každé takové diskusi najde pár hrozných inteligentů, kteří navrhnou nahradit vlak autobusem. Proč nejdete dál? Autobus jde nahradit kolem, kolo dobrýma botama, boty hrubýma ponožkama a nakonec vlastně vůbec nikdo cestovat nepotřebuje!

+4/0
4.7.2014 14:06

J71a31n 23F67r16o85l76í36k 6286180385544

Vždy když čtu takové zprávy tak mě fascinuje údaj o počtu cestujích typu "oběma pasažérům se nic nestalo", "všichni tři se jen lekli" .... Tady to bylo celých pět osob. Jo dopravní obslužnost nás něco stojí.;-)

+1/0
4.7.2014 11:04

Ř94e10h13o55ř 88V89l62a46s58á40k 2144464861396

Vlak před sedmou z Opavy do Hradce jede pravděpodobně hlavně proto, aby po sedmé mohl naopak jet z Hradce do Opavy.

+4/0
4.7.2014 11:09

M54a17r26e48k 76O27p 9812177347726

ale pak je najednou petice s tisíci podpisy pro zachování trati a nadávání na vládu jak vše rozkradla...přesné!!!!

0/0
4.7.2014 11:09

M45a79r57t49i32n 71H37o10u58b64a 6693211429138

a to si predstav, ze treba kdyz rano autobus vyjizdi z garazi na vychozi, tak jede uplne prazdny. ji dopravni obsluznost neco stoji

+4/0
4.7.2014 11:20

M84a69r19t23i56n 40H27a76v80l75í40k 4690205787403

Jak píšu výše. Třeba i v tom rusku běžně místo autobusu jezdí dodávky pro 13 osob. Náklady nesrovnatelně nižší, než kvůli 5 lidem honit velkou karosu.

+1/0
4.7.2014 11:47

P21e72t87r 75N40o19v19o41t22n24y 3869122149862

Berte to tak, že ten vlak jel pro lidi do toho Hradce. A nějak se tam dostat musí.

+1/0
4.7.2014 11:52

M31a69r42t74i22n 63H17o18u67b60a 6923541689988

podle pana Havlika by bylo lepsi prevezt ho tam nakladakem, aby vlak nejel prazdny

0/0
4.7.2014 12:00

M80a19r61t61i58n 68H47a91v81l45í11k 4930745377963

Tak já vím. Na váš názor nemám a máte samozřejmě 100% pravdu. Ale je celkem zajímavé, že jinde tato minidoprava funguje a v ČR jezdí poloprázdný vlaky a velké karosy, protože by se přece nekde museli hromadit. Rv

0/0
4.7.2014 13:03

V98í69t38e23k 88V58e16č96e93r96e25k 7338129153375

No on jel pro lidi na Hradec a cestou zpět v něm jelo určitě 50 lidí. A kdyby byl školní rok, tak zrovna tu v tom vlaku by jelo i 150. No a večer to máte zase naopak. Chápete? Prostě lidi jezdí do práce a školy do většího města a ne naopak a večer se zase vracejí do domovů.

Jiné řešení by bylo nakoupit 10 vlaků místo 1, všechny dopoledne posílat jedním směrem a večer opačně.

+2/0
4.7.2014 14:25

T81o84m49a20s 60B13a61l34w53a44r 7496399872966

Z některých příspěvků jsem logickou dedukcí usoudil, že některé uživatele to po kliknutí na nadpis článku háže rovnou do diskuze. Dá se to někde nastavit a nebo je tahle funkce jen pro vyvolené? Já jen, že bych si taky ušetřil to čtení a rovnou se tu čertil ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

P72ř28e87m78y21s67l 89H64e41i79n49z 8744213675649

Nehody tam bývají docela často, ale vždy se jedná o chybu řidiče auta... Nedodržení předepsané rychlosti, popř. vjetí do křižovatky, aniž by byl volný průjezd...

+1/−1
4.7.2014 10:59
Foto

M42i45r44o85s54l62a26v 54Z64a76p93l46e45t83a78l 3487295278103

Pletete si pojmy s dojmy.

+1/0
4.7.2014 11:29

T30o78m36a53s 90B46a46l27w52a69r 7706859902936

Na druhou stranu. Dobrá zpráva pro Krnovské opravny a strojírny. Připlácnou tam kousek žlutýho trabanta a lokotka bude zase jako nová ;-)

+1/0
4.7.2014 10:54
Foto

H68a20n97a 15M52u43s43i56l73o33v12a 9265304541798

PAne Vodicko, kdyz uz neumite cist, tak aspon zkouknete obrazky...;-D

0/0
4.7.2014 10:53

V62a40c29l56a21v 46P85e16r90o52u48t17k45a 6728837924901

nemohl by někdo kdo to tam zná dát přednější odkaz na místo? / nspř. google maps/ Zajímalo by mne jak blízko přejezdu se nachází ta křižovatka a zda je možná její úprava.

0/0
4.7.2014 10:47

T12o52m75a73s 79B43a76l83w65a73r 7156139512736

Máte stavební firmu? ;-D

+1/0
4.7.2014 10:50

M26a91r47e89k 39O50p 9382797567826

zeleznicni trat je soubezna s cestou, nechapu, jak tam ten ridic mohl vjet, to bych neudelal ani v osobaku, mista tam je hodne malo

https://www.google.cz/maps/place/44346/@49.9032657,17.8844759,19z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4713d9b78ebf71c9:0x35d9c2ee6f858274

není to tak davno, co tam byla také nehoda - clanek bude mozna i zde

0/0
4.7.2014 10:53

M14a17r61e13k 35O97p 9822887397206

https://www.google.cz/maps/@49.903258,17.884522,3a,75y,235.97h,80.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1sjR9Oz-zIy890NVVzbLEvaA!2e0

na streetview místa je vidět, jak to vypadá, když tam stojí dodávka, takže je jasné, že tam ten popelář vjel naprosto nesmyslně.

0/0
4.7.2014 10:55

J24i76ř77í 15L82a95t52o72ň 4546719809126

Ten úsek je sice přehledný, ale cesta z Opavy na Hradec je docela frekventovaná. Nejde tedy usoudit, kdy tam najel. Navíc chybí informace zda odbočoval doprava nebo doleva. V tu chvíli ten vlak ještě nemusel být vůbec vidět.

+1/0
4.7.2014 11:12

P48e77t32r 25N96o82v54o52t61n32y 3959922699722

Najel na přejezd, když za ním nemohl pokračovat dál.

0/0
4.7.2014 11:45

J80i72ř57í 67L90a25t73o40ň 4596489239416

A vy jste u toho byl?

0/0
4.7.2014 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.