Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Popelářský vůz rozpáral osobní vlak. Spolujezdec z náklaďáku se zranil

Byl to pořádný náraz. Popelářské auto, které se před sedmou ráno střetlo s osobním vlakem na přejezdu v Oticích na Opavsku, doslova rozpáralo kabinu strojvůdce. Ve vlaku cestovalo pět lidí, nikdo se nezranil. Lehké zranění utrpěl spolucestující z popelářského vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a14r98t87i13n 86Š59a33f96á11ř 8436688234847

Řešení by tu bylo velmi jednoduché, bohužel v naší zemi zřejmě neproveditelné. Přejezd vybavit standardní světelnou signalizací a na silnici dát na hlavní před křižovatku semafory, které by fungovaly až společně se světelnou signalizací a umožnily by bezproblémový výjezd těm kteří přejíždějí přejezd. Semafor by tak mohl být v činnosti jen na dobu potřebnou pro rozjetí vozidla, které by takto na přejezdu uvízlo. Prostě na pár desítek sekund. Pak už by zase mohla blikat oranžová.  Prosté jednoduché, ale u nás je lepší nechat někoho zhebnout, než dát korunu na zabezpečení, když už nějaký idiot zplodí takovou dopravní zhovadilost.;-)

0/−3
4.7.2014 22:32

J71a36n 91Z23e76m87a13n 8796582984252

Taková dopravní zhovadilost, jako je přejezd těsné blízkosti, je u nás už dávno zakázána.

0/0
5.7.2014 8:22

J47i36n58d59ř14i73c72h 49Š28k14o53p46e18k 4725881310125

asi nováček, ten řidič - popelář. Protože zpravidla jezdí pořád stejný okruh, tak musí vědět kde si co může dovolit

+1/0
4.7.2014 15:33
Foto

K72a83r51e45l 22T13o44m19á80š65e41k 7104979887549

Ten nadpis je skutečně matoucí; kdyby tam nebylo, že popelářský vůz rozpáral osobní vlak, tak jsem se ani na to nepodíval

+4/0
4.7.2014 14:37

V10í72t64e59k 11V73e91č36e70r29e93k 7808289893825

To je hodně špatný přejezd, železnice vede kilometry rovnoběžně od silnice 1. třídy ve vzdálenosti cca pár metrů (možná i jen 2). KDyž ještě vyroste obilí, tak na trať není vidět, zastaví se před tratí, přejede se a hned se zase zastavuje před tou silnicí. V opačném směru to samé, hlavně při odbočování vlevo, člověk čeká na protisměr, pak se rozjede, odbočí, musí rychle, ale pak hned zastavit na místě kvůli vlaku.

0/−1
4.7.2014 14:21

P49a86v66e10l 17Z73a57t79l35o33u23k49a33l 7181409482307

Tři čtvrtě milionu škody? To snad muselo tomu motoráku minimálně zkřivit podvozek, to přece nemůže těch pár kusů sklolaminátu stát.

+1/0
4.7.2014 12:31

M24a97r46t45i18n 39H29a38v79l56í79k 4260275327263

šikovnej vodák jim to zalepí :)

+1/0
4.7.2014 13:01

M29i96r25o54s42l96a81v 80J52e91ž39e36k 8861336682288

Taky se kolikrát divím, když dráhy při nehodách počítají škodu do milionů až desítek milionů, že ty vraky co jezdí mimo hlavní tratě, mají takovou cenu :)

0/−1
4.7.2014 18:45

M39i79l73o65š 30D53v46o40ř57á46k 8715367276761

Predpokladam, ze popelari pres prejezd prejeli, kdyz jeste nikde zadny vlak nebyl a na prednosti pred hlavni asi stravili docela dlouhou dobu. Co se mi ale nezda, ze by tam byla takova tratova rychlost, ze by fira nedokazal pochopit, ze se tam jednak nevejde a jednak, ze by reginu neubrzdil. nebo to tam rozhledove pomery neumoznuji? Nevim, neznam to tam...

0/0
4.7.2014 12:18

J63a17n 10Z96e30m35a91n 8856152324422

Traťová rychlost je v tomto úseku 60 km/h.

0/0
4.7.2014 12:19

M27a92r53e77k 12O42p 9142217377506

ale jde videt na nekolikset metru dopředu, takze masnfira to proste podcenil, stejne jako popelar

+1/0
4.7.2014 12:21

M45á53r65i95a 75K60r83a96j94č35i54o62v74á 4387321350893

Přejezd je to pitomý, stalo se tady už hodně podobných nehod např. kdy na přejezdu takhle uváznul kamion.

Vlak přijížděl podle fotek směrem od Opavy a auto stojící na přejezdu musel vidět  na několik set metrů. "Hradecká koza" se tady dá běžně dojet na kole a ubrzdit jeden vagónek z téhle rychlosti je otázka desítek metrů. I když má nepochybně přednost, tak odvrátit nehodu asi mohl i mašinfíra.

Obdobný přejezd byl o kilometr dál u křižovatky silniice z Otic do Kylešovic. Tam to bylo vyřešeno v rámci vybudovaného obchvatu posunutím křižovatky dál od trati a vedením výjezdu z nového kruháku přes trať nadjezdem. U křižovatky silnice přes Rybníčky by podobným nehodám zabránil jedině zákaz vjezdu náklaďáků na úsek silnice z Rybníčků směrem k silnici I/57.

+2/−2
4.7.2014 13:54

J13i42ř36í 52D73r50d32a 6131593921618

Někteří mají problém zastavit před přechodem, natož před přejezdem.

+2/0
4.7.2014 11:57

J54i14ř66í 25K89r36a27m62p43l 4116534736176

tak alesoň jednou vlak nevyhrál

0/−1
4.7.2014 11:51

O88n19d96ř86e63j 28F24e55l76c51a10n 6772104961707

Zajímavé by bylo vědět, jaká byla v tom úseku povolena rychlost pro vlak. Zvlášť když se jedná o nechráněný a signalizací zabezpečený přejezd.

+1/−1
4.7.2014 11:47

J13a43n 91Z26e67m31a51n 8906672394722

Nechráněný přejezd? Co to je?

0/−2
4.7.2014 11:51

O48n20d69ř90e88j 58F67e29l63c63a52n 6452484401777

Bez závor a bez světel.

0/0
4.7.2014 11:53

J16a77n 61Z66e46m88a38n 8556582104182

A kdepak je tento pojem definovaný? Navíc píšete o nechráněném přejezdu a signalizací zabezpečeném přejezdu, což si trochu protiřečíte vůči vlastní definici.

0/0
4.7.2014 11:55

M37i16c84h46a28e39l 56F90l78e13n85d84r 2620514199802

To chcete mít všechno přesně definované? I to, kdy a jak přesně vykonávat potřebu?

0/0
4.7.2014 12:25

J43a16n 60Z96e53m84a88n 8256732384112

Zvědavost, protože v jedné větě píše o koze i o voze ;-D

0/0
4.7.2014 12:27

P92a83v19e64l 20L89e79š31t61i43n26s45k22ý 7878575602733

Možná bude levnější tu lokálku zrušit a místo ní dotovat busy. Po kolikáté letos je tam nehoda? ;-D

0/−1
4.7.2014 11:33

M29a91r98t24i36n 17H94a48v96l12í63k 4510275687723

Kvůli 5 lidem není potřeba ani bus. Stačí místo doplácení těhle dopravních firem aby se několik okolních obcí domluvilo a zaplatilo si u nějakého soukromého dopravce jízdy minibusem. On ten provoz karosy vyjde na stejné brdo, když v něm sedí jen 5 lidí.

+1/−1
4.7.2014 11:46

P89e38t63r 16N69o48v74o93t81n29y 3579462279702

Akorát se vám ty velké autobusy nebo vlaky budou někde hromadit, když jedním směrem pojede minibus s 5 lidmi a druhým velký bus nebo vlak plně obsazen.

+2/0
4.7.2014 11:50

J47a19n 95P34r24o94v80a39z85n65í75k 6248254230861

No, vám se podle téhle logiky zase někde hromadí lidé.

+1/0
4.7.2014 11:52

P25e79t43r 74N52o54v83o33t50n90y 3359542969262

Ani ne.

0/0
4.7.2014 11:53

V94í77t70e76k 76V59e92č67e27r12e72k 7908609513965

Ráno jede z Hradce a okolí do Opavy pár set lidí a vlak se vrací na HRadec prázdný. A večer jedou ti lidi zase z práce a vlak se vrací prázdný do Opavy. Chápete?

+1/0
4.7.2014 14:03

M40a54r33t61i17n 65H49a23v71l73í26k 4620845547423

Tak je převezu vlakem, ne? No teď vážně. Pokud aspoň jedním směrem pojede ten bus vytížený, tak je jasný, že nepojede dodávka. Ale většinu tras po vesnicích jezdí fakt bus s důchodcema od doktora v počtu 5 ks. To může zastat ta dodávka oběma směry. Nelze to udělat obecně. Je potřeba sednout s kalkulačkou. Jenže když obce dotují poloprázdné spoje, dopravce nemá důvod měnit situaci.

0/0
4.7.2014 11:53

M88a50r83t22i89n 86H15o46u47b62a 6933571629418

takze taky vazne: 1.ti duchodci se musi nejak k doktorovi a od doktora dostat. od toho je ZDO. 2. obejdnatel ZDO obejdnava prepravu a dela odhady prepravenych osob, od toho se pak odviji cena za tokovou prepravu. protoze lae objednatel (urad) neni tak hloupy, jak je mu casto predhazovano, neni ochoten platit nakup vice vozu na jednu trasu a pak se stane, ze v nektere casy jezdu velky autobus plne obsazeny a v jine casy jezdi tentyz velky autobus obsazeny malo je to porad lacinejsi, nez mit 1 velky autobus na provoz do spicky a dalsi autobus pro dopravu mimo spicku. 3. krom toho je statisticky prokazano, ze v rannich spickach se prepravuji lide vice do mest, v odpolednich pak z mest. Pokud tedy ten vlak rano vyrazel z Opavy na venkov malo obsazeny, tak to nicemu neodporuje, protoze je predpoklad, ze zpet v 7 hodin jel obsazeny plne.

+1/0
4.7.2014 12:08

V11í61t93e41k 36V19e46č11e92r89e59k 7558639973135

Vy jste hrozný chytrák. Ten vlak jel od Opavy, takže prázdný. Opačným směrem praská ve švech. Večer zase naopak. Kolik vám ten bus převeze kol a kočárků? Navíc - teď jsou prázdniny, nejezdí školní mládež.

To se v každé takové diskusi najde pár hrozných inteligentů, kteří navrhnou nahradit vlak autobusem. Proč nejdete dál? Autobus jde nahradit kolem, kolo dobrýma botama, boty hrubýma ponožkama a nakonec vlastně vůbec nikdo cestovat nepotřebuje!

+4/0
4.7.2014 14:06

J60a95n 17F22r83o22l32í17k 6476610195344

Vždy když čtu takové zprávy tak mě fascinuje údaj o počtu cestujích typu "oběma pasažérům se nic nestalo", "všichni tři se jen lekli" .... Tady to bylo celých pět osob. Jo dopravní obslužnost nás něco stojí.;-)

+1/0
4.7.2014 11:04

Ř17e84h97o22ř 18V85l81a69s22á31k 2304584441956

Vlak před sedmou z Opavy do Hradce jede pravděpodobně hlavně proto, aby po sedmé mohl naopak jet z Hradce do Opavy.

+4/0
4.7.2014 11:09

M86a57r92e62k 43O32p 9162437857666

ale pak je najednou petice s tisíci podpisy pro zachování trati a nadávání na vládu jak vše rozkradla...přesné!!!!

0/0
4.7.2014 11:09

M85a44r77t28i78n 54H55o79u26b84a 6383261939768

a to si predstav, ze treba kdyz rano autobus vyjizdi z garazi na vychozi, tak jede uplne prazdny. ji dopravni obsluznost neco stoji

+4/0
4.7.2014 11:20

M50a68r81t38i89n 38H74a58v77l87í34k 4730235847273

Jak píšu výše. Třeba i v tom rusku běžně místo autobusu jezdí dodávky pro 13 osob. Náklady nesrovnatelně nižší, než kvůli 5 lidem honit velkou karosu.

+1/0
4.7.2014 11:47

P85e28t72r 98N41o35v73o18t62n90y 3679752509412

Berte to tak, že ten vlak jel pro lidi do toho Hradce. A nějak se tam dostat musí.

+1/0
4.7.2014 11:52

M59a66r70t62i25n 21H74o50u77b52a 6563901379668

podle pana Havlika by bylo lepsi prevezt ho tam nakladakem, aby vlak nejel prazdny

0/0
4.7.2014 12:00

M88a93r14t40i70n 62H39a65v65l26í62k 4500765597283

Tak já vím. Na váš názor nemám a máte samozřejmě 100% pravdu. Ale je celkem zajímavé, že jinde tato minidoprava funguje a v ČR jezdí poloprázdný vlaky a velké karosy, protože by se přece nekde museli hromadit. Rv

0/0
4.7.2014 13:03

V46í32t62e34k 26V27e31č62e20r96e72k 7528459503295

No on jel pro lidi na Hradec a cestou zpět v něm jelo určitě 50 lidí. A kdyby byl školní rok, tak zrovna tu v tom vlaku by jelo i 150. No a večer to máte zase naopak. Chápete? Prostě lidi jezdí do práce a školy do většího města a ne naopak a večer se zase vracejí do domovů.

Jiné řešení by bylo nakoupit 10 vlaků místo 1, všechny dopoledne posílat jedním směrem a večer opačně.

+2/0
4.7.2014 14:25

T51o50m97a17s 29B68a85l36w14a87r 7126939102536

Z některých příspěvků jsem logickou dedukcí usoudil, že některé uživatele to po kliknutí na nadpis článku háže rovnou do diskuze. Dá se to někde nastavit a nebo je tahle funkce jen pro vyvolené? Já jen, že bych si taky ušetřil to čtení a rovnou se tu čertil ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

P10ř73e43m24y31s40l 29H92e65i21n49z 8674403925429

Nehody tam bývají docela často, ale vždy se jedná o chybu řidiče auta... Nedodržení předepsané rychlosti, popř. vjetí do křižovatky, aniž by byl volný průjezd...

+1/−1
4.7.2014 10:59
Foto

M96i20r93o25s45l74a21v 52Z69a40p59l60e94t58a46l 3247335308183

Pletete si pojmy s dojmy.

+1/0
4.7.2014 11:29

T19o33m38a37s 23B19a98l57w83a86r 7676609372926

Na druhou stranu. Dobrá zpráva pro Krnovské opravny a strojírny. Připlácnou tam kousek žlutýho trabanta a lokotka bude zase jako nová ;-)

+1/0
4.7.2014 10:54
Foto

H93a16n76a 17M77u64s78i88l31o73v82a 9715794341448

PAne Vodicko, kdyz uz neumite cist, tak aspon zkouknete obrazky...;-D

0/0
4.7.2014 10:53

V28a95c25l46a31v 82P19e67r81o79u15t45k27a 6378657124781

nemohl by někdo kdo to tam zná dát přednější odkaz na místo? / nspř. google maps/ Zajímalo by mne jak blízko přejezdu se nachází ta křižovatka a zda je možná její úprava.

0/0
4.7.2014 10:47

T31o66m11a51s 68B16a54l65w39a30r 7126649542506

Máte stavební firmu? ;-D

+1/0
4.7.2014 10:50

M39a74r22e64k 89O51p 9242157197846

zeleznicni trat je soubezna s cestou, nechapu, jak tam ten ridic mohl vjet, to bych neudelal ani v osobaku, mista tam je hodne malo

https://www.google.cz/maps/place/44346/@49.9032657,17.8844759,19z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4713d9b78ebf71c9:0x35d9c2ee6f858274

není to tak davno, co tam byla také nehoda - clanek bude mozna i zde

0/0
4.7.2014 10:53

M47a94r37e71k 28O61p 9612647717136

https://www.google.cz/maps/@49.903258,17.884522,3a,75y,235.97h,80.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1sjR9Oz-zIy890NVVzbLEvaA!2e0

na streetview místa je vidět, jak to vypadá, když tam stojí dodávka, takže je jasné, že tam ten popelář vjel naprosto nesmyslně.

0/0
4.7.2014 10:55

J50i22ř32í 92L58a89t69o80ň 4916619179136

Ten úsek je sice přehledný, ale cesta z Opavy na Hradec je docela frekventovaná. Nejde tedy usoudit, kdy tam najel. Navíc chybí informace zda odbočoval doprava nebo doleva. V tu chvíli ten vlak ještě nemusel být vůbec vidět.

+1/0
4.7.2014 11:12

P37e39t75r 69N14o71v75o59t64n25y 3579262139732

Najel na přejezd, když za ním nemohl pokračovat dál.

0/0
4.7.2014 11:45

J78i82ř46í 76L68a46t91o50ň 4106279529296

A vy jste u toho byl?

0/0
4.7.2014 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.