Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Popelářský vůz rozpáral osobní vlak. Spolujezdec z náklaďáku se zranil

Byl to pořádný náraz. Popelářské auto, které se před sedmou ráno střetlo s osobním vlakem na přejezdu v Oticích na Opavsku, doslova rozpáralo kabinu strojvůdce. Ve vlaku cestovalo pět lidí, nikdo se nezranil. Lehké zranění utrpěl spolucestující z popelářského vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a14r98t29i10n 83Š94a88f88á73ř 8946338984607

Řešení by tu bylo velmi jednoduché, bohužel v naší zemi zřejmě neproveditelné. Přejezd vybavit standardní světelnou signalizací a na silnici dát na hlavní před křižovatku semafory, které by fungovaly až společně se světelnou signalizací a umožnily by bezproblémový výjezd těm kteří přejíždějí přejezd. Semafor by tak mohl být v činnosti jen na dobu potřebnou pro rozjetí vozidla, které by takto na přejezdu uvízlo. Prostě na pár desítek sekund. Pak už by zase mohla blikat oranžová.  Prosté jednoduché, ale u nás je lepší nechat někoho zhebnout, než dát korunu na zabezpečení, když už nějaký idiot zplodí takovou dopravní zhovadilost.;-)

0/−3
4.7.2014 22:32

J22a93n 39Z48e48m30a84n 8796742374712

Taková dopravní zhovadilost, jako je přejezd těsné blízkosti, je u nás už dávno zakázána.

0/0
5.7.2014 8:22

J75i38n59d35ř40i89c60h 69Š57k32o23p49e57k 4575481210305

asi nováček, ten řidič - popelář. Protože zpravidla jezdí pořád stejný okruh, tak musí vědět kde si co může dovolit

+1/0
4.7.2014 15:33
Foto

K62a70r14e67l 12T59o30m69á86š82e39k 7814729497909

Ten nadpis je skutečně matoucí; kdyby tam nebylo, že popelářský vůz rozpáral osobní vlak, tak jsem se ani na to nepodíval

+4/0
4.7.2014 14:37

V14í88t60e45k 74V13e18č97e67r60e32k 7318629683985

To je hodně špatný přejezd, železnice vede kilometry rovnoběžně od silnice 1. třídy ve vzdálenosti cca pár metrů (možná i jen 2). KDyž ještě vyroste obilí, tak na trať není vidět, zastaví se před tratí, přejede se a hned se zase zastavuje před tou silnicí. V opačném směru to samé, hlavně při odbočování vlevo, člověk čeká na protisměr, pak se rozjede, odbočí, musí rychle, ale pak hned zastavit na místě kvůli vlaku.

0/−1
4.7.2014 14:21

P58a86v59e37l 56Z60a87t24l27o89u47k14a77l 7291569122557

Tři čtvrtě milionu škody? To snad muselo tomu motoráku minimálně zkřivit podvozek, to přece nemůže těch pár kusů sklolaminátu stát.

+1/0
4.7.2014 12:31

M71a92r78t70i74n 18H39a57v23l78í98k 4770515247553

šikovnej vodák jim to zalepí :)

+1/0
4.7.2014 13:01

M66i77r83o71s30l49a27v 38J45e89ž12e57k 8241746612478

Taky se kolikrát divím, když dráhy při nehodách počítají škodu do milionů až desítek milionů, že ty vraky co jezdí mimo hlavní tratě, mají takovou cenu :)

0/−1
4.7.2014 18:45

M78i46l15o41š 24D63v31o38ř40á57k 8815837676181

Predpokladam, ze popelari pres prejezd prejeli, kdyz jeste nikde zadny vlak nebyl a na prednosti pred hlavni asi stravili docela dlouhou dobu. Co se mi ale nezda, ze by tam byla takova tratova rychlost, ze by fira nedokazal pochopit, ze se tam jednak nevejde a jednak, ze by reginu neubrzdil. nebo to tam rozhledove pomery neumoznuji? Nevim, neznam to tam...

0/0
4.7.2014 12:18

J52a51n 80Z18e56m63a50n 8566332134572

Traťová rychlost je v tomto úseku 60 km/h.

0/0
4.7.2014 12:19

M21a91r90e46k 18O17p 9942497637866

ale jde videt na nekolikset metru dopředu, takze masnfira to proste podcenil, stejne jako popelar

+1/0
4.7.2014 12:21

M48á66r40i90a 26K46r91a83j44č84i24o80v68á 4737271650923

Přejezd je to pitomý, stalo se tady už hodně podobných nehod např. kdy na přejezdu takhle uváznul kamion.

Vlak přijížděl podle fotek směrem od Opavy a auto stojící na přejezdu musel vidět  na několik set metrů. "Hradecká koza" se tady dá běžně dojet na kole a ubrzdit jeden vagónek z téhle rychlosti je otázka desítek metrů. I když má nepochybně přednost, tak odvrátit nehodu asi mohl i mašinfíra.

Obdobný přejezd byl o kilometr dál u křižovatky silniice z Otic do Kylešovic. Tam to bylo vyřešeno v rámci vybudovaného obchvatu posunutím křižovatky dál od trati a vedením výjezdu z nového kruháku přes trať nadjezdem. U křižovatky silnice přes Rybníčky by podobným nehodám zabránil jedině zákaz vjezdu náklaďáků na úsek silnice z Rybníčků směrem k silnici I/57.

+2/−2
4.7.2014 13:54

J76i78ř70í 92D62r60d15a 6161663871828

Někteří mají problém zastavit před přechodem, natož před přejezdem.

+2/0
4.7.2014 11:57

J33i77ř36í 30K95r59a60m43p10l 4496684106926

tak alesoň jednou vlak nevyhrál

0/−1
4.7.2014 11:51

O45n64d89ř16e30j 75F54e54l34c71a20n 6352814281747

Zajímavé by bylo vědět, jaká byla v tom úseku povolena rychlost pro vlak. Zvlášť když se jedná o nechráněný a signalizací zabezpečený přejezd.

+1/−1
4.7.2014 11:47

J48a74n 96Z48e67m30a89n 8816342184742

Nechráněný přejezd? Co to je?

0/−2
4.7.2014 11:51

O11n84d43ř41e25j 50F57e73l42c11a26n 6152664971867

Bez závor a bez světel.

0/0
4.7.2014 11:53

J89a87n 22Z45e24m75a83n 8166872744762

A kdepak je tento pojem definovaný? Navíc píšete o nechráněném přejezdu a signalizací zabezpečeném přejezdu, což si trochu protiřečíte vůči vlastní definici.

0/0
4.7.2014 11:55

M57i74c20h27a88e50l 40F32l36e86n33d43r 2890844269172

To chcete mít všechno přesně definované? I to, kdy a jak přesně vykonávat potřebu?

0/0
4.7.2014 12:25

J26a88n 14Z42e81m97a19n 8566572794182

Zvědavost, protože v jedné větě píše o koze i o voze ;-D

0/0
4.7.2014 12:27

P12a17v13e96l 53L53e12š14t42i96n58s94k37ý 7398895492223

Možná bude levnější tu lokálku zrušit a místo ní dotovat busy. Po kolikáté letos je tam nehoda? ;-D

0/−1
4.7.2014 11:33

M78a69r33t93i82n 53H56a29v64l41í85k 4720575127103

Kvůli 5 lidem není potřeba ani bus. Stačí místo doplácení těhle dopravních firem aby se několik okolních obcí domluvilo a zaplatilo si u nějakého soukromého dopravce jízdy minibusem. On ten provoz karosy vyjde na stejné brdo, když v něm sedí jen 5 lidí.

+1/−1
4.7.2014 11:46

P98e45t97r 50N38o76v76o85t19n76y 3249102229912

Akorát se vám ty velké autobusy nebo vlaky budou někde hromadit, když jedním směrem pojede minibus s 5 lidmi a druhým velký bus nebo vlak plně obsazen.

+2/0
4.7.2014 11:50

J60a87n 78P93r76o59v97a84z79n71í27k 6638844740831

No, vám se podle téhle logiky zase někde hromadí lidé.

+1/0
4.7.2014 11:52

P78e19t58r 53N11o75v72o97t13n75y 3639752689332

Ani ne.

0/0
4.7.2014 11:53

V57í84t12e27k 52V87e55č75e95r43e12k 7868179843195

Ráno jede z Hradce a okolí do Opavy pár set lidí a vlak se vrací na HRadec prázdný. A večer jedou ti lidi zase z práce a vlak se vrací prázdný do Opavy. Chápete?

+1/0
4.7.2014 14:03

M70a44r10t26i86n 34H95a51v81l58í16k 4850145107833

Tak je převezu vlakem, ne? No teď vážně. Pokud aspoň jedním směrem pojede ten bus vytížený, tak je jasný, že nepojede dodávka. Ale většinu tras po vesnicích jezdí fakt bus s důchodcema od doktora v počtu 5 ks. To může zastat ta dodávka oběma směry. Nelze to udělat obecně. Je potřeba sednout s kalkulačkou. Jenže když obce dotují poloprázdné spoje, dopravce nemá důvod měnit situaci.

0/0
4.7.2014 11:53

M27a15r95t19i17n 73H23o86u30b97a 6243541619738

takze taky vazne: 1.ti duchodci se musi nejak k doktorovi a od doktora dostat. od toho je ZDO. 2. obejdnatel ZDO obejdnava prepravu a dela odhady prepravenych osob, od toho se pak odviji cena za tokovou prepravu. protoze lae objednatel (urad) neni tak hloupy, jak je mu casto predhazovano, neni ochoten platit nakup vice vozu na jednu trasu a pak se stane, ze v nektere casy jezdu velky autobus plne obsazeny a v jine casy jezdi tentyz velky autobus obsazeny malo je to porad lacinejsi, nez mit 1 velky autobus na provoz do spicky a dalsi autobus pro dopravu mimo spicku. 3. krom toho je statisticky prokazano, ze v rannich spickach se prepravuji lide vice do mest, v odpolednich pak z mest. Pokud tedy ten vlak rano vyrazel z Opavy na venkov malo obsazeny, tak to nicemu neodporuje, protoze je predpoklad, ze zpet v 7 hodin jel obsazeny plne.

+1/0
4.7.2014 12:08

V50í82t33e83k 51V36e79č30e72r80e25k 7728749403825

Vy jste hrozný chytrák. Ten vlak jel od Opavy, takže prázdný. Opačným směrem praská ve švech. Večer zase naopak. Kolik vám ten bus převeze kol a kočárků? Navíc - teď jsou prázdniny, nejezdí školní mládež.

To se v každé takové diskusi najde pár hrozných inteligentů, kteří navrhnou nahradit vlak autobusem. Proč nejdete dál? Autobus jde nahradit kolem, kolo dobrýma botama, boty hrubýma ponožkama a nakonec vlastně vůbec nikdo cestovat nepotřebuje!

+4/0
4.7.2014 14:06

J51a70n 68F51r10o91l30í38k 6106980155704

Vždy když čtu takové zprávy tak mě fascinuje údaj o počtu cestujích typu "oběma pasažérům se nic nestalo", "všichni tři se jen lekli" .... Tady to bylo celých pět osob. Jo dopravní obslužnost nás něco stojí.;-)

+1/0
4.7.2014 11:04

Ř60e81h21o89ř 25V87l76a67s71á85k 2864894541326

Vlak před sedmou z Opavy do Hradce jede pravděpodobně hlavně proto, aby po sedmé mohl naopak jet z Hradce do Opavy.

+4/0
4.7.2014 11:09

M53a63r23e85k 32O31p 9862167987346

ale pak je najednou petice s tisíci podpisy pro zachování trati a nadávání na vládu jak vše rozkradla...přesné!!!!

0/0
4.7.2014 11:09

M42a39r88t97i20n 10H80o23u82b84a 6793381529528

a to si predstav, ze treba kdyz rano autobus vyjizdi z garazi na vychozi, tak jede uplne prazdny. ji dopravni obsluznost neco stoji

+4/0
4.7.2014 11:20

M25a72r69t68i32n 69H59a77v36l21í24k 4610655237213

Jak píšu výše. Třeba i v tom rusku běžně místo autobusu jezdí dodávky pro 13 osob. Náklady nesrovnatelně nižší, než kvůli 5 lidem honit velkou karosu.

+1/0
4.7.2014 11:47

P25e26t38r 37N56o76v39o64t55n80y 3649852619572

Berte to tak, že ten vlak jel pro lidi do toho Hradce. A nějak se tam dostat musí.

+1/0
4.7.2014 11:52

M25a42r54t53i22n 15H19o47u11b36a 6703811889248

podle pana Havlika by bylo lepsi prevezt ho tam nakladakem, aby vlak nejel prazdny

0/0
4.7.2014 12:00

M25a38r50t76i20n 63H15a58v67l23í90k 4860115607543

Tak já vím. Na váš názor nemám a máte samozřejmě 100% pravdu. Ale je celkem zajímavé, že jinde tato minidoprava funguje a v ČR jezdí poloprázdný vlaky a velké karosy, protože by se přece nekde museli hromadit. Rv

0/0
4.7.2014 13:03

V52í93t41e12k 11V96e56č67e79r11e37k 7598669113945

No on jel pro lidi na Hradec a cestou zpět v něm jelo určitě 50 lidí. A kdyby byl školní rok, tak zrovna tu v tom vlaku by jelo i 150. No a večer to máte zase naopak. Chápete? Prostě lidi jezdí do práce a školy do většího města a ne naopak a večer se zase vracejí do domovů.

Jiné řešení by bylo nakoupit 10 vlaků místo 1, všechny dopoledne posílat jedním směrem a večer opačně.

+2/0
4.7.2014 14:25

T82o13m63a33s 55B17a79l37w25a79r 7676109272266

Z některých příspěvků jsem logickou dedukcí usoudil, že některé uživatele to po kliknutí na nadpis článku háže rovnou do diskuze. Dá se to někde nastavit a nebo je tahle funkce jen pro vyvolené? Já jen, že bych si taky ušetřil to čtení a rovnou se tu čertil ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

P13ř44e93m54y42s52l 68H57e90i12n22z 8644833975829

Nehody tam bývají docela často, ale vždy se jedná o chybu řidiče auta... Nedodržení předepsané rychlosti, popř. vjetí do křižovatky, aniž by byl volný průjezd...

+1/−1
4.7.2014 10:59
Foto

M77i60r13o61s21l54a21v 84Z72a11p86l50e98t58a98l 3467725108603

Pletete si pojmy s dojmy.

+1/0
4.7.2014 11:29

T10o72m22a78s 97B10a76l65w98a28r 7396109742366

Na druhou stranu. Dobrá zpráva pro Krnovské opravny a strojírny. Připlácnou tam kousek žlutýho trabanta a lokotka bude zase jako nová ;-)

+1/0
4.7.2014 10:54
Foto

H68a66n88a 65M87u62s41i14l61o25v92a 9395904571128

PAne Vodicko, kdyz uz neumite cist, tak aspon zkouknete obrazky...;-D

0/0
4.7.2014 10:53

V78a26c49l62a96v 56P83e29r61o65u87t20k93a 6208227604311

nemohl by někdo kdo to tam zná dát přednější odkaz na místo? / nspř. google maps/ Zajímalo by mne jak blízko přejezdu se nachází ta křižovatka a zda je možná její úprava.

0/0
4.7.2014 10:47

T87o49m31a91s 98B28a42l98w85a72r 7146549892416

Máte stavební firmu? ;-D

+1/0
4.7.2014 10:50

M22a24r34e94k 66O23p 9172457457206

zeleznicni trat je soubezna s cestou, nechapu, jak tam ten ridic mohl vjet, to bych neudelal ani v osobaku, mista tam je hodne malo

https://www.google.cz/maps/place/44346/@49.9032657,17.8844759,19z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4713d9b78ebf71c9:0x35d9c2ee6f858274

není to tak davno, co tam byla také nehoda - clanek bude mozna i zde

0/0
4.7.2014 10:53

M19a49r47e98k 44O56p 9772957417726

https://www.google.cz/maps/@49.903258,17.884522,3a,75y,235.97h,80.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1sjR9Oz-zIy890NVVzbLEvaA!2e0

na streetview místa je vidět, jak to vypadá, když tam stojí dodávka, takže je jasné, že tam ten popelář vjel naprosto nesmyslně.

0/0
4.7.2014 10:55

J12i46ř17í 68L14a87t41o18ň 4176619369616

Ten úsek je sice přehledný, ale cesta z Opavy na Hradec je docela frekventovaná. Nejde tedy usoudit, kdy tam najel. Navíc chybí informace zda odbočoval doprava nebo doleva. V tu chvíli ten vlak ještě nemusel být vůbec vidět.

+1/0
4.7.2014 11:12

P47e55t21r 18N46o17v16o40t55n37y 3179672149612

Najel na přejezd, když za ním nemohl pokračovat dál.

0/0
4.7.2014 11:45

J29i91ř49í 37L92a88t80o91ň 4736249899476

A vy jste u toho byl?

0/0
4.7.2014 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.