Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brzdy jsem odmontoval, umím brzdit motorem, chlácholil řidič policii

Policisté na Novojičínsku kontrolovali dodávkové a nákladní automobily. A výsledky potěšující nebyly. Zhruba u třetiny zjistili závady, někdy zcela zásadní. Policie se například setkala i s tím, že nákladní vůz měl odmontované brzdové kotouče nebo zalomené brzdové hadice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85u58r27a65j 11S94e65m88a68n 3110447824169

V naší zemi je záměrně nastaven systém tak,aby za vše mohl řidič. Jde totiž o lidi,kteří budou klást minimální odpor a než by ztráceli čas lítáním po úřadech,soudech,raději zaplatí. Navíc je řidič něco jako náhradní díl.. Vysoká nezaměstnanost tak nahrává firmám. Je bežné "nelíbí se ti? Můžeš jít..." dopravní odbory většinou táhnou za jeden provaz s majiteli a tak se tu jezdí jak se jezdí. Že je tak málo nehod kamionů je jen díky rozumným řidičům. (když vezmu stav vozidel) Zažil jsem i firmu,kde minimální výška vzorku pro výměnu pneu je stanovena na 0,5mm, znám i firmu,kde často mají návěsy bez brzdových válců a jimž již některé servisy odmítají dělat údržbu a opravy,znám i firmy které nařizují řidičům ledajaké lumpárny... A když odmítnou... Odevzdej klíče a můžeš jít... Hodně řidičů tedy raději riskuje.. Musí, pokud chtějí mít práci... A nějaký zákoník práce? Ne,to je pro dnešní podnikatele jen sbírka vtipů... Řidič se těžko půjde soudit, když jen počáteční investice do sázky (naše soudy fungují jako sázkové kancelářed) je vysoká a výhra sporu i při zcela jasné věci nejistá. DUkud bude vše fungovat jak funguje, změní se jen datum...:-(

0/0
29.7.2014 10:17

M91i79r31o60s45l25a81v 46S87t90r44á36n26s60k41ý 5436362920467

Jo marně bojujeme jako řidiči nákladáků za změnu zákona aby za vozidlo zodpovídal majitel -provozovatel a za náklad odesílatel tak jako je to ve většině zemí Evropy ,to by seto potom jezdilo firma by si nedovolila neudržovat vozidla v řádném stavu a odesílatel si nedovolil přetížit auto a pustit náklad řáně zkurtován nebo zaplachtován na silnici  ALE JSME  V ČECHÁCH .Tady se vymejšlej bejkárny   a pokud se řidič ozve TAK NA PRACÁKU JE MÍSTA DOST

+6/−1
10.7.2014 18:43

J85i34n13d21ř12i26c17h 62Š98k89o23p29e41k 4325841230255

pokud bude za auto odpovídat majitel, papírově se přesunou sídla na Kypr nebo podobných pseudorepublik z hlediska zákonů a vymahatelnost pokud řádově klesne

Pokud budou tresty dostatečně vysoké a intenzivní četnost kontrol, nikdo se neriskne řídit přetížené auto, technicky nezpůsobilé a majitelům nezbyde nic jihého než do vozového parku investovat

+1/−3
10.7.2014 19:08

J44i15ř59í 51D90v29o97ř67á82k 5398843438330

Jak poznáš , že je vozidlo přetížené?

+1/0
10.7.2014 19:30

J54i42n17d97ř96i80c87h 67Š28k43o38p62e82k 4565731700125

nemáš auto, že tě to nenapadne ? Nikdy jsi na ničem či v ničem nevezl více než bylo povolenou, takže netušíš, jak přeložené auto/vlek vypadá ??

0/0
10.7.2014 21:07

D14a41n46i25e98l 30U43r93b93á15n15e53k 6297868329288

Takže poznáte od oka, jestli má tahač s návěsem 47 nebo 49 tun?

0/0
28.7.2014 20:19

P74e44t80r 22N43o34v13o35t56n26y 3709312889182

Zvazis ho a pak se podivas do technicaku, jajestli to sedi.

0/0
10.7.2014 23:05

M71i33r95o80s34l53a96v 18B55u21d73a 9132132747822

Když je v našem kocourkově možné, aby majitel vozidla zodpovídal za přestupky které s ním spáchal jiný řidič, tak proč by nemohl majitel - provozovatel - zaměstnavatel zodpovídat plně za jeho technický stav. Řidič to těžko ovlivní, náhradní díly si za svoje peníze jistě kupovat nebude a práci potřebuje.

+2/0
10.7.2014 20:13

J24i98n56d16ř43i18c21h 92Š58k67o78p37e21k 4675811580215

náhradní díly kupovat nemusí, ale může odmítnout jet s nevyhovujícím autem či nákladem

"Majitel odpovídal za přestupky, které s ním spáchá jiný řidičů - jestli je tím myšlen případ, kdy majitel nechce sdělit, kdo s autem jezdil (a nechal se vyfotit při přestupku), tak pak je to v pořádku

0/0
10.7.2014 21:09
Foto

J15a85n 43M81a56c48k 5617772312665

Tak to jsem zvedavy jak zabrzdi az mu pred auto vbehne maly dite ;-€

0/−1
10.7.2014 15:47

J88i68n47d40ř31i37c52h 42Š26k24o25p54e98k 4605401460225

nijak. Prostě by se vymlouval, že mu náhle selhaly brzdy.

Něco v duchu, jako když záhadně mizí vzorek. Viditelné zejména v zimním období (auto v pořádku, ale první kopec znamená stopku)

0/0
10.7.2014 19:09

M55i25r84o49s72l62a61v 96B27u41d10a 9672602947372

Bude předvídat o trochu víc dopředu, no. Jak asi zastavil těm policistům, co?

+1/−1
10.7.2014 20:14

J22i51n32d33ř21i37c56h 98Š68k35o64p44e95k 4605851810505

jak se nechá náhlá událost předvídat ? Vjetí jiného auto do protisměru, pád nákladu, náhlý vstup člověka do vozovky ??

0/0
10.7.2014 21:10

J20i35ř15í 61K45r26a25m16p84l 4426144956516

mezi řidiči jsou neuvěřitelná paka, nejen mezi řidiči kamionů

+4/0
10.7.2014 14:16

M73i65r28o86s41l57a37v 16B35u84d97a 9262262237172

A mezi neřidiči jsou ještě větší, dokonce si ani neumí udělat řidičák. :-)

0/0
10.7.2014 20:16
Foto

M27i65r46o40s58l59a57v 34Z88a75p76l34e17t27a35l 3937525138273

Tak hadice jsem taky zalamoval už mnohokrát, ono na dojetí to bohatě stačí a věřte, že rozdíl mez brzdícími 9 a 10koly nepoznáte. A je lepší když vám brzdí 9 kol, než žádné, protož přes ruplý brzdič vám utěče všechen vzduch na 2-3 sešlápnutí. Co ale nechápu je, že někomu tojí za to sundat celý kotouč a nedá tam už rovnou nový - když je to rozdělané. zas tak velká finanční položka to není, většinou zaplatíme v servisu víc za práci, než za díly a nahodit kotouč je otázka pár minut, nejdéle trvá sundat ten starý.

+7/−1
10.7.2014 13:30

J60i98n25d18ř28i37c54h 44Š83k50o17p45e29k 4125171870285

na druhou stranu hadice zpravidla neuletí najednou, ale postupně stárne a ztrácí těsnost. Takže pokud někdo musí zalamovat hadice, je to důkaz intentivní péče o stav vozu /vleku

+3/−1
10.7.2014 13:51
Foto

M94i72r46o91s26l41a38v 21Z64a32p30l88e98t89a55l 3227975628183

Praklou hacici jsem neviděl už leta protože se na většinu vedení používají plastové a když už, tak začne fučet a hotovo. O nějaké postupné ztrátě těsnosti nemůže být řeč, při 9atm hadice drží a nebo fučí, nic mezi tím. Je očividné, že o problému nevíte zhoal nic, to je pak těžko diskutovat. Ono hadice se totiž nezalamují protože fučí ale většinou se tím vyřazuje z provozu zařízení za ním . Třeba menbránový válec. tam většinou pružina probodne menbránu a díra je hodova. Celé je to jeden výměnný díl, která je prakticky bezúdržbový - dokud funguje :-)

+1/−1
10.7.2014 14:05

J11o57s28e13f 14S25o72k83o81l 2390569322989

Další typický český ignorant. Takovým bych svěřil leda koště a lopatu, volant nikdy.

0/−2
10.7.2014 14:33

P39e16t98r 78N65o35v44o66t85n95y 3639152339542

"prakticky bezúdržbový - dokud funguje"  výměna z preventivních důvodů, dokud ještě díl funguje, to u kamionů neexistuje? nebo se radši všechno řeší takhle partyzánsky?

0/−3
10.7.2014 14:41

P84a59v61e32l 30H49u97č85í70n 2766691421754

Ano, co funguje, do toho se nevrtá, u Vašeho osobáku také preventivně nemění naráz všechny těsnící gumičky(proto jsou více okruhové brzdy, kontrolky atd.), pokud ale dojde k závadě, musí se opravit. I u kamiónu to tak zpravidla platí. Pokud dojde k poškození tlakové soustavy, vozidlo se samo zabrzdí, svítí kontrolky, a mělo by se opravit. Pokud to někdo, tím, že vyřadí poškozenou součást obejde, je to špatně. Nemluvím o nouzovém dojetí, ale dále s tím jezdit je už hazard. Viz demontovaný kotouč jak je uvedeno  v článku.

+7/0
10.7.2014 14:55

J53i56n56d80ř17i10c31h 58Š91k90o75p56e72k 4285511250605

souhlas až na to nouzové dojetí.

Nouzové dojetí je přesně definované a určitě to nesmí být na úkor bezpečnosti ostatních účastníků. Prostě primitiv chtěl ušetřit za odtah či opravu

+1/0
10.7.2014 19:10

J64i96ř79í 69D86v33o30ř17á35k 5818103528450

Další odporník.

0/0
10.7.2014 19:32
Foto

M31i19r33o58s89l19a39v 25Z55a14p12l95e91t68a84l 3757575318563

Co všechno na autě měníte Vy z preventivních důvodů???? Já myslím že nic krom náplní.

0/0
10.7.2014 21:45

P70e19t22r 71N62o16v65o33t36n73y 3819272309152

Taky ale nejezdím 40t kamionem.

0/0
10.7.2014 23:00

J56i68n66d32ř23i37c41h 84Š45k18o91p76e73k 4945631440405

to nic nemění na tom, že v momentě kdy je problém s brzdami (případně se je řidič snaží amatérsky spravit) se má auto odstavit a buď opravit nebo odtáhnout. Náklad zpravidla nikdy není tak rychle podléhající zkáze, že by se musely dělat takovýhle improvizace.

+1/0
10.7.2014 16:46

J77i59n53d81ř35i18c46h 69Š51k33o85p13e50k 4725861810895

u osobáku taky neflikujete brzdovou trubičku páskou, aby se ještě pár km nechalo jet

0/0
10.7.2014 16:47

I44v98a 28V52a43l93č25í84k73o13v78á 1849428701681

Co to je:"pružina probodne menbránu a díra je hodova"?

8-o

0/0
10.7.2014 17:54

J90i43n14d66ř76i33c30h 60Š30k61o71p13e54k 4815931450155

prostě jinak řečeno, že když je technický stav kousek od šrotu, snadno brzdy něco poškodí a chudáci řidiči to pak musí takhle flikovat

+1/0
10.7.2014 19:06
Foto

M94i83r59o64s26l86a43v 65Z37a96p61l15e66t84a19l 3627265218173

Membránový válec funguje jednoduše - ve válci je membrána tlačící po napuštění vzduchem na tyč, která pak pohybuje pákou k brzdovému klíči. A aby se membrána sama vracela zpět, je tam pružina. A ta pružina může do membrány udělat díru - čímž začne při zabrždění vzduch unikat.

0/0
10.7.2014 21:20

J68i29ř15í 65D24v48o97ř89á71k 5898693128780

Máš papíry alespoň na trojkolku?Jseš úplně mimo mísu.

0/0
10.7.2014 19:31

J67i73n89d58ř20i14c74h 55Š70k11o48p36e68k 4555621760615

mám, proto vím, že většině problémů lze předcházet údržbou a náhlé poruchy se řeší opravou, nikoli vyřazením podstatné části

0/−1
11.7.2014 7:04

P49e38t70r 86D75u85c88h27o45s25l28a96v 3702754663

takových kontrol by mělo být mnohem víc a častěji, a každej trotl co takhle  ohrožuje ostatní účastníky provozu by měl přijít o řid. prukaz:-(

+4/−2
10.7.2014 13:08

J93i81r46i 92R94u59s52n21o46k 4615972287653

Takovy by mel prijit ne o ridicak, ale o zivot.

+1/0
10.7.2014 13:16

A39l54e92x44a23n19d49r 41K41o90s90t86k10a 5419746889566

jenže když to udělá s kamionem vážícím 20 tun (čili lehčí náklad) tak při tom zabije XY nevinných lidí.

+2/0
10.7.2014 13:54
Foto

M58i98r34o80s41l85a18v 69Z81a12p96l26e34t35a77l 3677335868893

A kde takovou nehodu máte? Zato vím o stovkách nehod, kdy řidiči osobáků zabili násobně víc nevinných. Mrtví nejsou o váze vozu ale vždy o okolnostech, když pako ve 150 napálí do stromu, zabije celou osádku, Když kamion naboří do domu, může ho zbořit, můžou tam být mrtví ale taky nemusí. Když osobák smetl 9lidí na zastávce, taky nevážil 20tun... Odpovědnost je na absolutně každém řidiči, jak řidiči osobáku, tak kamionu, každý může zabíjet a ne že ne.

+5/0
10.7.2014 14:40

J31i82n83d60ř35i35c61h 89Š54k15o93p28e77k 4325881130975

nehoda kamionu má horší následky, větší škody a déle se likviduje

0/−1
10.7.2014 16:48
Foto

M92i83r97o67s83l73a40v 17Z52a24p17l65e23t28a76l 3537835668723

Jenom tlachy  a hloupé kecy.

+1/0
10.7.2014 21:48

J74i48n98d55ř78i94c62h 63Š86k83o29p93e44k 4325791740485

pokud bys uměl počítat, přijdeš na to sám, že kamion díky své hmotnosti musí udělat větší škodu při nehodě. Ale to asi chci moc, že

0/−1
11.7.2014 7:05

E88d32a 47D19r52á52b81e20k 7549342413867

Nekoukali na tom návěsu pod takový ty rezervní kola co se spouští jen když je hodně naložíno? Jinak dost neuvěřitelný příběh o návěsu bez brzd.

+2/0
10.7.2014 12:55
Foto

M27i73r92o64s26l37a58v 92Z37a28p71l31e19t53a33l 3337305718433

Ono ve svém důsledku je to policisty poněkud zveličené, stejně jako dkyž chytili Tatru bez předního kola. velký humbuk a přitom v návodu pro vojáky je přesně popsán postup, jak kolo sundat a jak zatížit aby nepadalo auto na stranu kde kolo není a jak dojet do servisu. Stejné je to i s tímto - dalších děvět kol bylo v pořádku (jinak by tu asi byly fotky) a ty ubrzdí to samé co10kol.

+4/−3
10.7.2014 13:37

J43i53n38d64ř61i29c63h 31Š94k27o45p34e70k 4315761690205

srovnávat postup dojetí pro vojáky (v terénu, v akci) a silniční provoz je nesmysl a blábol

+4/−2
10.7.2014 13:40
Foto

M35i38r28o93s30l80a20v 70Z59a26p98l98e29t58a88l 3817905978423

Nesmysl ani blábol to není, u tater ložiska odcházela běžně a vždy se tak chlapi vraceli na dílny. To jen dnešní svět je při...raný z takových věcí. Operuje se tu pak s brzdnýma drahama a bůhví čím, přitom stačí jet pomalej a brzdná dráha je tím kompenzována. Na laně taky nejezdíte po dálnici 130... prostě idiocie dnešního světa.

+4/−3
10.7.2014 13:50

J88i18n41d45ř62i16c63h 75Š91k92o11p98e42k 4825231960915

na laně max. 60 a po dálnici k nejbližšímu sjezdu.

Prostě se pozastavuji nad tím aplikovat postupy pro vojáky v běžném provozu

+3/−2
10.7.2014 13:56

P53a48v23e71l 27H93u11č13í63n 2326751671564

Máte pravdu v tom, že se to tak kdysi řešilo, myslím dojetí Tatry bez předního kola, či přívěsu, kde se chybějící kolo (po zadření ložisek a poškození osy) nahradilo trámkem "šprajcnutým" pod nápravu. To však platilo zhruba před třiceti lety, kdy se za pomalu jedoucím autem udělala kolona max. pěti  aut. Dnes už to tak opravdu nejde.

+3/−2
10.7.2014 14:04
Foto

M51i79r33o43s80l11a92v 91Z65a87p66l15e27t76a57l 3267665258163

No tak kolona, to je to nejmenší, když se k věcem přistupuje rozumně, občas necháte rychlejší předjet atd, dojedete v pohodě :-) A třeba kutilové, co osb desky přivážou gumicukama a potom je za jízdy musí držet rukama aby neuletěly, nebo naloží vozík kubíkem štěrku a na vrch ještě přivážou kolečka a pak se  šinou rychlostí 40km/hod, ti kolony neřeší vůbec a nikdo je ani nekritizuje :-)

+3/−1
10.7.2014 14:16

P60a96v37e51l 84H70u70č24í39n 2426971821864

V pohodě dojedete vždy, což o to, ale jde o ohleduplnost, vždyť tak zablokujete průjezd městem. Já se nevyjadřuji k tomu, že se nedá dojet, kdysi jsme tahali i osobní vleky za autobusy, které měly rejdové čepy, u kterých se poškodila spojovací tyč. Přední kola šla šejdrem a smykem, muselo se jet prostředkem silnice a dojelo se. Ale jak píšu výše, ten provoz tehdy a nyní se nedá srovnat.

0/0
10.7.2014 14:45

J17i45n50d31ř75i97c12h 21Š13k98o87p60e55k 4655981260535

ohleduplnost ? U řidičů kamionů ??

To je tak max. v západní Evropě, u nás těžko. Sice ze sebe dělají chudáky, ale za negativní obraz si mohou sami. Např. tvrdí, že dál od krajnice jezdit musí kvůli stromům, ale už nedodají, že na tyhle silnice nižších cest sjíždí právě z důvodu, aby nemuseli platit mýto..... Překračování rychlosti (jak je možné, že při omezovači 80 km/h) jezdí v reálu kolem 100km/h (odhad dle osobáku) ?

Jak je možné, že ignorují hmotnostní omezení např. mostů ?? Místo nasazení řetězů v zimě radši zablokují oba pruhy a ještě mají kecy, že silničáři neuklízí cesty do poslední vločky..............

Žádná ohleduplnost u řidičů náklaďáků v ČR není

0/0
10.7.2014 19:19
Foto

M85i96r17o68s17l58a23v 37Z48a72p19l85e63t59a67l 3147785978813

vaše odhady - třeba podle rychloměru osobáku je právě ta demagogie kterou mnozí rádi šíří. Vaše tachometrová stovka je cca 90km/hod (kdybyste technice rozumněl, tak nejezdíte tachometrových 50 a občas kounete na ty tabule ukazující rychlost - většinou ukazují 43-45km/hod) a na to jsou omezovače nastaveny, někdy jsou jen na 85, 82, na 80 nikdy.

0/0
10.7.2014 21:54

J35i36n49d67ř22i93c56h 96Š49k89o38p14e70k 4965851550105

jezdím dle zkutečnosti, vím kolik tacho proměřuje. Takže 100 - 110 tachometrových je u mě v reálu 95 - 100 km/h (dle radarů), takže nechápu, jak takové rychlosti může dosáhnout kamion, ty mají limit 80 km/h v reálu (cca 90 km/h dle tacho)

0/0
11.7.2014 7:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.