Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brzdy jsem odmontoval, umím brzdit motorem, chlácholil řidič policii

Policisté na Novojičínsku kontrolovali dodávkové a nákladní automobily. A výsledky potěšující nebyly. Zhruba u třetiny zjistili závady, někdy zcela zásadní. Policie se například setkala i s tím, že nákladní vůz měl odmontované brzdové kotouče nebo zalomené brzdové hadice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31u96r32a37j 89S82e48m98a76n 3550907684879

V naší zemi je záměrně nastaven systém tak,aby za vše mohl řidič. Jde totiž o lidi,kteří budou klást minimální odpor a než by ztráceli čas lítáním po úřadech,soudech,raději zaplatí. Navíc je řidič něco jako náhradní díl.. Vysoká nezaměstnanost tak nahrává firmám. Je bežné "nelíbí se ti? Můžeš jít..." dopravní odbory většinou táhnou za jeden provaz s majiteli a tak se tu jezdí jak se jezdí. Že je tak málo nehod kamionů je jen díky rozumným řidičům. (když vezmu stav vozidel) Zažil jsem i firmu,kde minimální výška vzorku pro výměnu pneu je stanovena na 0,5mm, znám i firmu,kde často mají návěsy bez brzdových válců a jimž již některé servisy odmítají dělat údržbu a opravy,znám i firmy které nařizují řidičům ledajaké lumpárny... A když odmítnou... Odevzdej klíče a můžeš jít... Hodně řidičů tedy raději riskuje.. Musí, pokud chtějí mít práci... A nějaký zákoník práce? Ne,to je pro dnešní podnikatele jen sbírka vtipů... Řidič se těžko půjde soudit, když jen počáteční investice do sázky (naše soudy fungují jako sázkové kancelářed) je vysoká a výhra sporu i při zcela jasné věci nejistá. DUkud bude vše fungovat jak funguje, změní se jen datum...:-(

0/0
29.7.2014 10:17

M71i47r92o79s93l15a15v 40S68t89r74á56n26s14k79ý 5316982900107

Jo marně bojujeme jako řidiči nákladáků za změnu zákona aby za vozidlo zodpovídal majitel -provozovatel a za náklad odesílatel tak jako je to ve většině zemí Evropy ,to by seto potom jezdilo firma by si nedovolila neudržovat vozidla v řádném stavu a odesílatel si nedovolil přetížit auto a pustit náklad řáně zkurtován nebo zaplachtován na silnici  ALE JSME  V ČECHÁCH .Tady se vymejšlej bejkárny   a pokud se řidič ozve TAK NA PRACÁKU JE MÍSTA DOST

+6/−1
10.7.2014 18:43

J58i36n93d38ř73i15c57h 24Š93k82o22p75e42k 4315541450855

pokud bude za auto odpovídat majitel, papírově se přesunou sídla na Kypr nebo podobných pseudorepublik z hlediska zákonů a vymahatelnost pokud řádově klesne

Pokud budou tresty dostatečně vysoké a intenzivní četnost kontrol, nikdo se neriskne řídit přetížené auto, technicky nezpůsobilé a majitelům nezbyde nic jihého než do vozového parku investovat

+1/−3
10.7.2014 19:08

J64i37ř31í 24D78v64o62ř17á56k 5808723788680

Jak poznáš , že je vozidlo přetížené?

+1/0
10.7.2014 19:30

J77i77n64d89ř19i61c77h 19Š29k74o46p90e21k 4565561230425

nemáš auto, že tě to nenapadne ? Nikdy jsi na ničem či v ničem nevezl více než bylo povolenou, takže netušíš, jak přeložené auto/vlek vypadá ??

0/0
10.7.2014 21:07

D35a71n67i92e65l 70U69r85b79á70n41e30k 6277348849448

Takže poznáte od oka, jestli má tahač s návěsem 47 nebo 49 tun?

0/0
28.7.2014 20:19

P34e14t44r 21N51o21v91o66t76n44y 3629842329672

Zvazis ho a pak se podivas do technicaku, jajestli to sedi.

0/0
10.7.2014 23:05

M17i15r92o23s55l11a21v 75B21u16d94a 9142392897462

Když je v našem kocourkově možné, aby majitel vozidla zodpovídal za přestupky které s ním spáchal jiný řidič, tak proč by nemohl majitel - provozovatel - zaměstnavatel zodpovídat plně za jeho technický stav. Řidič to těžko ovlivní, náhradní díly si za svoje peníze jistě kupovat nebude a práci potřebuje.

+2/0
10.7.2014 20:13

J87i12n50d60ř55i85c52h 21Š12k90o24p78e10k 4255301180835

náhradní díly kupovat nemusí, ale může odmítnout jet s nevyhovujícím autem či nákladem

"Majitel odpovídal za přestupky, které s ním spáchá jiný řidičů - jestli je tím myšlen případ, kdy majitel nechce sdělit, kdo s autem jezdil (a nechal se vyfotit při přestupku), tak pak je to v pořádku

0/0
10.7.2014 21:09
Foto

J62a21n 63M35a36c13k 5787832332575

Tak to jsem zvedavy jak zabrzdi az mu pred auto vbehne maly dite ;-€

0/−1
10.7.2014 15:47

J92i37n26d46ř80i12c30h 87Š42k22o33p76e80k 4645931900315

nijak. Prostě by se vymlouval, že mu náhle selhaly brzdy.

Něco v duchu, jako když záhadně mizí vzorek. Viditelné zejména v zimním období (auto v pořádku, ale první kopec znamená stopku)

0/0
10.7.2014 19:09

M41i31r20o59s89l96a20v 50B28u36d21a 9612972717762

Bude předvídat o trochu víc dopředu, no. Jak asi zastavil těm policistům, co?

+1/−1
10.7.2014 20:14

J32i37n59d83ř85i54c42h 76Š79k36o87p95e59k 4855401980415

jak se nechá náhlá událost předvídat ? Vjetí jiného auto do protisměru, pád nákladu, náhlý vstup člověka do vozovky ??

0/0
10.7.2014 21:10

J45i81ř47í 61K23r96a12m40p15l 4956624746196

mezi řidiči jsou neuvěřitelná paka, nejen mezi řidiči kamionů

+4/0
10.7.2014 14:16

M36i44r50o56s53l52a14v 19B15u76d97a 9542402327122

A mezi neřidiči jsou ještě větší, dokonce si ani neumí udělat řidičák. :-)

0/0
10.7.2014 20:16
Foto

M11i59r64o86s36l78a25v 25Z34a25p19l39e56t52a79l 3577795118693

Tak hadice jsem taky zalamoval už mnohokrát, ono na dojetí to bohatě stačí a věřte, že rozdíl mez brzdícími 9 a 10koly nepoznáte. A je lepší když vám brzdí 9 kol, než žádné, protož přes ruplý brzdič vám utěče všechen vzduch na 2-3 sešlápnutí. Co ale nechápu je, že někomu tojí za to sundat celý kotouč a nedá tam už rovnou nový - když je to rozdělané. zas tak velká finanční položka to není, většinou zaplatíme v servisu víc za práci, než za díly a nahodit kotouč je otázka pár minut, nejdéle trvá sundat ten starý.

+7/−1
10.7.2014 13:30

J10i52n54d13ř41i86c93h 31Š40k14o48p17e81k 4735981380555

na druhou stranu hadice zpravidla neuletí najednou, ale postupně stárne a ztrácí těsnost. Takže pokud někdo musí zalamovat hadice, je to důkaz intentivní péče o stav vozu /vleku

+3/−1
10.7.2014 13:51
Foto

M41i74r48o39s20l28a26v 40Z44a23p57l65e34t28a27l 3527695328593

Praklou hacici jsem neviděl už leta protože se na většinu vedení používají plastové a když už, tak začne fučet a hotovo. O nějaké postupné ztrátě těsnosti nemůže být řeč, při 9atm hadice drží a nebo fučí, nic mezi tím. Je očividné, že o problému nevíte zhoal nic, to je pak těžko diskutovat. Ono hadice se totiž nezalamují protože fučí ale většinou se tím vyřazuje z provozu zařízení za ním . Třeba menbránový válec. tam většinou pružina probodne menbránu a díra je hodova. Celé je to jeden výměnný díl, která je prakticky bezúdržbový - dokud funguje :-)

+1/−1
10.7.2014 14:05

J55o55s32e10f 41S57o84k20o84l 2170369642569

Další typický český ignorant. Takovým bych svěřil leda koště a lopatu, volant nikdy.

0/−2
10.7.2014 14:33

P24e34t26r 14N62o40v88o33t38n71y 3959732469642

"prakticky bezúdržbový - dokud funguje"  výměna z preventivních důvodů, dokud ještě díl funguje, to u kamionů neexistuje? nebo se radši všechno řeší takhle partyzánsky?

0/−3
10.7.2014 14:41

P15a85v31e63l 22H51u49č81í98n 2186741161804

Ano, co funguje, do toho se nevrtá, u Vašeho osobáku také preventivně nemění naráz všechny těsnící gumičky(proto jsou více okruhové brzdy, kontrolky atd.), pokud ale dojde k závadě, musí se opravit. I u kamiónu to tak zpravidla platí. Pokud dojde k poškození tlakové soustavy, vozidlo se samo zabrzdí, svítí kontrolky, a mělo by se opravit. Pokud to někdo, tím, že vyřadí poškozenou součást obejde, je to špatně. Nemluvím o nouzovém dojetí, ale dále s tím jezdit je už hazard. Viz demontovaný kotouč jak je uvedeno  v článku.

+7/0
10.7.2014 14:55

J35i17n40d33ř18i57c10h 51Š10k12o22p89e38k 4435351260825

souhlas až na to nouzové dojetí.

Nouzové dojetí je přesně definované a určitě to nesmí být na úkor bezpečnosti ostatních účastníků. Prostě primitiv chtěl ušetřit za odtah či opravu

+1/0
10.7.2014 19:10

J35i35ř94í 92D79v34o63ř52á23k 5238163428340

Další odporník.

0/0
10.7.2014 19:32
Foto

M17i39r55o58s62l25a97v 48Z87a25p45l22e14t82a18l 3737825188243

Co všechno na autě měníte Vy z preventivních důvodů???? Já myslím že nic krom náplní.

0/0
10.7.2014 21:45

P64e25t82r 48N20o87v55o82t76n79y 3939442939192

Taky ale nejezdím 40t kamionem.

0/0
10.7.2014 23:00

J74i93n82d43ř79i79c19h 28Š43k46o19p59e79k 4745501540785

to nic nemění na tom, že v momentě kdy je problém s brzdami (případně se je řidič snaží amatérsky spravit) se má auto odstavit a buď opravit nebo odtáhnout. Náklad zpravidla nikdy není tak rychle podléhající zkáze, že by se musely dělat takovýhle improvizace.

+1/0
10.7.2014 16:46

J40i15n91d76ř18i34c89h 44Š70k17o42p30e68k 4935801500135

u osobáku taky neflikujete brzdovou trubičku páskou, aby se ještě pár km nechalo jet

0/0
10.7.2014 16:47

I38v87a 35V39a13l38č14í45k80o45v38á 1609188801411

Co to je:"pružina probodne menbránu a díra je hodova"?

8-o

0/0
10.7.2014 17:54

J32i10n62d39ř12i41c66h 69Š91k97o19p71e76k 4975741520385

prostě jinak řečeno, že když je technický stav kousek od šrotu, snadno brzdy něco poškodí a chudáci řidiči to pak musí takhle flikovat

+1/0
10.7.2014 19:06
Foto

M18i75r45o61s29l48a37v 75Z86a40p36l88e60t83a62l 3367115978683

Membránový válec funguje jednoduše - ve válci je membrána tlačící po napuštění vzduchem na tyč, která pak pohybuje pákou k brzdovému klíči. A aby se membrána sama vracela zpět, je tam pružina. A ta pružina může do membrány udělat díru - čímž začne při zabrždění vzduch unikat.

0/0
10.7.2014 21:20

J40i51ř48í 71D71v28o42ř41á92k 5658373478160

Máš papíry alespoň na trojkolku?Jseš úplně mimo mísu.

0/0
10.7.2014 19:31

J91i10n51d41ř44i78c12h 60Š35k62o24p10e39k 4805401230565

mám, proto vím, že většině problémů lze předcházet údržbou a náhlé poruchy se řeší opravou, nikoli vyřazením podstatné části

0/−1
11.7.2014 7:04

P45e75t10r 16D22u85c68h13o72s43l85a17v 3432204583

takových kontrol by mělo být mnohem víc a častěji, a každej trotl co takhle  ohrožuje ostatní účastníky provozu by měl přijít o řid. prukaz:-(

+4/−2
10.7.2014 13:08

J92i30r95i 59R42u30s90n31o94k 4175142887343

Takovy by mel prijit ne o ridicak, ale o zivot.

+1/0
10.7.2014 13:16

A71l42e47x11a27n46d30r 61K47o10s79t24k81a 5379716459266

jenže když to udělá s kamionem vážícím 20 tun (čili lehčí náklad) tak při tom zabije XY nevinných lidí.

+2/0
10.7.2014 13:54
Foto

M91i51r64o16s18l84a80v 80Z35a54p53l14e97t17a95l 3447415398953

A kde takovou nehodu máte? Zato vím o stovkách nehod, kdy řidiči osobáků zabili násobně víc nevinných. Mrtví nejsou o váze vozu ale vždy o okolnostech, když pako ve 150 napálí do stromu, zabije celou osádku, Když kamion naboří do domu, může ho zbořit, můžou tam být mrtví ale taky nemusí. Když osobák smetl 9lidí na zastávce, taky nevážil 20tun... Odpovědnost je na absolutně každém řidiči, jak řidiči osobáku, tak kamionu, každý může zabíjet a ne že ne.

+5/0
10.7.2014 14:40

J83i89n95d89ř96i55c29h 25Š45k59o91p28e85k 4785631220465

nehoda kamionu má horší následky, větší škody a déle se likviduje

0/−1
10.7.2014 16:48
Foto

M68i64r34o61s30l45a20v 75Z17a42p11l72e27t47a94l 3417485418623

Jenom tlachy  a hloupé kecy.

+1/0
10.7.2014 21:48

J94i61n66d60ř88i68c45h 31Š43k35o66p34e44k 4945581740765

pokud bys uměl počítat, přijdeš na to sám, že kamion díky své hmotnosti musí udělat větší škodu při nehodě. Ale to asi chci moc, že

0/−1
11.7.2014 7:05

E15d43a 63D54r85á24b88e22k 7289522273217

Nekoukali na tom návěsu pod takový ty rezervní kola co se spouští jen když je hodně naložíno? Jinak dost neuvěřitelný příběh o návěsu bez brzd.

+2/0
10.7.2014 12:55
Foto

M95i85r47o47s10l26a84v 11Z13a44p92l84e24t76a49l 3507185658763

Ono ve svém důsledku je to policisty poněkud zveličené, stejně jako dkyž chytili Tatru bez předního kola. velký humbuk a přitom v návodu pro vojáky je přesně popsán postup, jak kolo sundat a jak zatížit aby nepadalo auto na stranu kde kolo není a jak dojet do servisu. Stejné je to i s tímto - dalších děvět kol bylo v pořádku (jinak by tu asi byly fotky) a ty ubrzdí to samé co10kol.

+4/−3
10.7.2014 13:37

J68i71n28d36ř14i76c18h 19Š46k77o48p70e26k 4275191460485

srovnávat postup dojetí pro vojáky (v terénu, v akci) a silniční provoz je nesmysl a blábol

+4/−2
10.7.2014 13:40
Foto

M29i86r44o77s73l73a72v 69Z50a78p40l18e73t48a14l 3617745588493

Nesmysl ani blábol to není, u tater ložiska odcházela běžně a vždy se tak chlapi vraceli na dílny. To jen dnešní svět je při...raný z takových věcí. Operuje se tu pak s brzdnýma drahama a bůhví čím, přitom stačí jet pomalej a brzdná dráha je tím kompenzována. Na laně taky nejezdíte po dálnici 130... prostě idiocie dnešního světa.

+4/−3
10.7.2014 13:50

J77i59n42d70ř90i17c47h 33Š64k73o75p66e14k 4405111300315

na laně max. 60 a po dálnici k nejbližšímu sjezdu.

Prostě se pozastavuji nad tím aplikovat postupy pro vojáky v běžném provozu

+3/−2
10.7.2014 13:56

P31a97v93e97l 54H65u63č97í77n 2106721381434

Máte pravdu v tom, že se to tak kdysi řešilo, myslím dojetí Tatry bez předního kola, či přívěsu, kde se chybějící kolo (po zadření ložisek a poškození osy) nahradilo trámkem "šprajcnutým" pod nápravu. To však platilo zhruba před třiceti lety, kdy se za pomalu jedoucím autem udělala kolona max. pěti  aut. Dnes už to tak opravdu nejde.

+3/−2
10.7.2014 14:04
Foto

M18i51r68o69s67l87a86v 25Z52a70p35l49e17t94a74l 3227355778723

No tak kolona, to je to nejmenší, když se k věcem přistupuje rozumně, občas necháte rychlejší předjet atd, dojedete v pohodě :-) A třeba kutilové, co osb desky přivážou gumicukama a potom je za jízdy musí držet rukama aby neuletěly, nebo naloží vozík kubíkem štěrku a na vrch ještě přivážou kolečka a pak se  šinou rychlostí 40km/hod, ti kolony neřeší vůbec a nikdo je ani nekritizuje :-)

+3/−1
10.7.2014 14:16

P28a82v40e75l 63H51u32č92í77n 2716221161744

V pohodě dojedete vždy, což o to, ale jde o ohleduplnost, vždyť tak zablokujete průjezd městem. Já se nevyjadřuji k tomu, že se nedá dojet, kdysi jsme tahali i osobní vleky za autobusy, které měly rejdové čepy, u kterých se poškodila spojovací tyč. Přední kola šla šejdrem a smykem, muselo se jet prostředkem silnice a dojelo se. Ale jak píšu výše, ten provoz tehdy a nyní se nedá srovnat.

0/0
10.7.2014 14:45

J94i30n64d34ř96i44c71h 22Š42k15o77p36e68k 4575461690885

ohleduplnost ? U řidičů kamionů ??

To je tak max. v západní Evropě, u nás těžko. Sice ze sebe dělají chudáky, ale za negativní obraz si mohou sami. Např. tvrdí, že dál od krajnice jezdit musí kvůli stromům, ale už nedodají, že na tyhle silnice nižších cest sjíždí právě z důvodu, aby nemuseli platit mýto..... Překračování rychlosti (jak je možné, že při omezovači 80 km/h) jezdí v reálu kolem 100km/h (odhad dle osobáku) ?

Jak je možné, že ignorují hmotnostní omezení např. mostů ?? Místo nasazení řetězů v zimě radši zablokují oba pruhy a ještě mají kecy, že silničáři neuklízí cesty do poslední vločky..............

Žádná ohleduplnost u řidičů náklaďáků v ČR není

0/0
10.7.2014 19:19
Foto

M85i52r32o98s19l60a77v 74Z15a28p44l94e19t53a40l 3647605548853

vaše odhady - třeba podle rychloměru osobáku je právě ta demagogie kterou mnozí rádi šíří. Vaše tachometrová stovka je cca 90km/hod (kdybyste technice rozumněl, tak nejezdíte tachometrových 50 a občas kounete na ty tabule ukazující rychlost - většinou ukazují 43-45km/hod) a na to jsou omezovače nastaveny, někdy jsou jen na 85, 82, na 80 nikdy.

0/0
10.7.2014 21:54

J39i49n24d90ř15i60c85h 77Š61k48o93p92e84k 4325881850695

jezdím dle zkutečnosti, vím kolik tacho proměřuje. Takže 100 - 110 tachometrových je u mě v reálu 95 - 100 km/h (dle radarů), takže nechápu, jak takové rychlosti může dosáhnout kamion, ty mají limit 80 km/h v reálu (cca 90 km/h dle tacho)

0/0
11.7.2014 7:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.