Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brzdy jsem odmontoval, umím brzdit motorem, chlácholil řidič policii

Policisté na Novojičínsku kontrolovali dodávkové a nákladní automobily. A výsledky potěšující nebyly. Zhruba u třetiny zjistili závady, někdy zcela zásadní. Policie se například setkala i s tím, že nákladní vůz měl odmontované brzdové kotouče nebo zalomené brzdové hadice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26u65r42a71j 33S72e26m67a92n 3720467304159

V naší zemi je záměrně nastaven systém tak,aby za vše mohl řidič. Jde totiž o lidi,kteří budou klást minimální odpor a než by ztráceli čas lítáním po úřadech,soudech,raději zaplatí. Navíc je řidič něco jako náhradní díl.. Vysoká nezaměstnanost tak nahrává firmám. Je bežné "nelíbí se ti? Můžeš jít..." dopravní odbory většinou táhnou za jeden provaz s majiteli a tak se tu jezdí jak se jezdí. Že je tak málo nehod kamionů je jen díky rozumným řidičům. (když vezmu stav vozidel) Zažil jsem i firmu,kde minimální výška vzorku pro výměnu pneu je stanovena na 0,5mm, znám i firmu,kde často mají návěsy bez brzdových válců a jimž již některé servisy odmítají dělat údržbu a opravy,znám i firmy které nařizují řidičům ledajaké lumpárny... A když odmítnou... Odevzdej klíče a můžeš jít... Hodně řidičů tedy raději riskuje.. Musí, pokud chtějí mít práci... A nějaký zákoník práce? Ne,to je pro dnešní podnikatele jen sbírka vtipů... Řidič se těžko půjde soudit, když jen počáteční investice do sázky (naše soudy fungují jako sázkové kancelářed) je vysoká a výhra sporu i při zcela jasné věci nejistá. DUkud bude vše fungovat jak funguje, změní se jen datum...:-(

0/0
29.7.2014 10:17

M88i92r98o87s52l45a88v 60S32t57r40á90n31s95k88ý 5406512570597

Jo marně bojujeme jako řidiči nákladáků za změnu zákona aby za vozidlo zodpovídal majitel -provozovatel a za náklad odesílatel tak jako je to ve většině zemí Evropy ,to by seto potom jezdilo firma by si nedovolila neudržovat vozidla v řádném stavu a odesílatel si nedovolil přetížit auto a pustit náklad řáně zkurtován nebo zaplachtován na silnici  ALE JSME  V ČECHÁCH .Tady se vymejšlej bejkárny   a pokud se řidič ozve TAK NA PRACÁKU JE MÍSTA DOST

+6/−1
10.7.2014 18:43

J18i57n26d44ř43i68c93h 55Š78k18o63p20e72k 4765241460575

pokud bude za auto odpovídat majitel, papírově se přesunou sídla na Kypr nebo podobných pseudorepublik z hlediska zákonů a vymahatelnost pokud řádově klesne

Pokud budou tresty dostatečně vysoké a intenzivní četnost kontrol, nikdo se neriskne řídit přetížené auto, technicky nezpůsobilé a majitelům nezbyde nic jihého než do vozového parku investovat

+1/−3
10.7.2014 19:08

J35i17ř88í 42D92v92o17ř11á79k 5118753378360

Jak poznáš , že je vozidlo přetížené?

+1/0
10.7.2014 19:30

J50i24n86d74ř95i40c75h 64Š54k82o50p42e81k 4235931300275

nemáš auto, že tě to nenapadne ? Nikdy jsi na ničem či v ničem nevezl více než bylo povolenou, takže netušíš, jak přeložené auto/vlek vypadá ??

0/0
10.7.2014 21:07

D54a81n52i82e26l 50U69r22b25á63n19e42k 6627668289288

Takže poznáte od oka, jestli má tahač s návěsem 47 nebo 49 tun?

0/0
28.7.2014 20:19

P51e67t48r 32N97o79v82o70t91n79y 3339482989212

Zvazis ho a pak se podivas do technicaku, jajestli to sedi.

0/0
10.7.2014 23:05

M79i23r80o62s56l92a84v 53B34u73d27a 9612802757662

Když je v našem kocourkově možné, aby majitel vozidla zodpovídal za přestupky které s ním spáchal jiný řidič, tak proč by nemohl majitel - provozovatel - zaměstnavatel zodpovídat plně za jeho technický stav. Řidič to těžko ovlivní, náhradní díly si za svoje peníze jistě kupovat nebude a práci potřebuje.

+2/0
10.7.2014 20:13

J32i91n25d32ř24i39c55h 54Š96k28o73p97e80k 4895451260315

náhradní díly kupovat nemusí, ale může odmítnout jet s nevyhovujícím autem či nákladem

"Majitel odpovídal za přestupky, které s ním spáchá jiný řidičů - jestli je tím myšlen případ, kdy majitel nechce sdělit, kdo s autem jezdil (a nechal se vyfotit při přestupku), tak pak je to v pořádku

0/0
10.7.2014 21:09
Foto

J22a14n 83M94a60c98k 5207342422965

Tak to jsem zvedavy jak zabrzdi az mu pred auto vbehne maly dite ;-€

0/−1
10.7.2014 15:47

J43i74n15d45ř98i17c14h 69Š87k17o26p84e80k 4335671830435

nijak. Prostě by se vymlouval, že mu náhle selhaly brzdy.

Něco v duchu, jako když záhadně mizí vzorek. Viditelné zejména v zimním období (auto v pořádku, ale první kopec znamená stopku)

0/0
10.7.2014 19:09

M82i94r13o62s87l56a95v 48B76u91d70a 9702912157962

Bude předvídat o trochu víc dopředu, no. Jak asi zastavil těm policistům, co?

+1/−1
10.7.2014 20:14

J80i41n22d79ř90i82c73h 90Š76k29o56p18e14k 4365321600375

jak se nechá náhlá událost předvídat ? Vjetí jiného auto do protisměru, pád nákladu, náhlý vstup člověka do vozovky ??

0/0
10.7.2014 21:10

J76i64ř36í 39K39r44a54m27p19l 4956324256426

mezi řidiči jsou neuvěřitelná paka, nejen mezi řidiči kamionů

+4/0
10.7.2014 14:16

M13i35r42o40s47l90a22v 53B40u43d92a 9372772667502

A mezi neřidiči jsou ještě větší, dokonce si ani neumí udělat řidičák. :-)

0/0
10.7.2014 20:16
Foto

M96i66r62o81s85l51a75v 44Z30a61p17l85e32t82a48l 3497835138283

Tak hadice jsem taky zalamoval už mnohokrát, ono na dojetí to bohatě stačí a věřte, že rozdíl mez brzdícími 9 a 10koly nepoznáte. A je lepší když vám brzdí 9 kol, než žádné, protož přes ruplý brzdič vám utěče všechen vzduch na 2-3 sešlápnutí. Co ale nechápu je, že někomu tojí za to sundat celý kotouč a nedá tam už rovnou nový - když je to rozdělané. zas tak velká finanční položka to není, většinou zaplatíme v servisu víc za práci, než za díly a nahodit kotouč je otázka pár minut, nejdéle trvá sundat ten starý.

+7/−1
10.7.2014 13:30

J35i13n11d24ř78i28c83h 77Š83k98o15p67e32k 4605631510545

na druhou stranu hadice zpravidla neuletí najednou, ale postupně stárne a ztrácí těsnost. Takže pokud někdo musí zalamovat hadice, je to důkaz intentivní péče o stav vozu /vleku

+3/−1
10.7.2014 13:51
Foto

M34i20r74o65s37l90a22v 78Z40a14p88l69e91t92a18l 3337595408463

Praklou hacici jsem neviděl už leta protože se na většinu vedení používají plastové a když už, tak začne fučet a hotovo. O nějaké postupné ztrátě těsnosti nemůže být řeč, při 9atm hadice drží a nebo fučí, nic mezi tím. Je očividné, že o problému nevíte zhoal nic, to je pak těžko diskutovat. Ono hadice se totiž nezalamují protože fučí ale většinou se tím vyřazuje z provozu zařízení za ním . Třeba menbránový válec. tam většinou pružina probodne menbránu a díra je hodova. Celé je to jeden výměnný díl, která je prakticky bezúdržbový - dokud funguje :-)

+1/−1
10.7.2014 14:05

J94o52s83e62f 11S73o91k44o25l 2930839342689

Další typický český ignorant. Takovým bych svěřil leda koště a lopatu, volant nikdy.

0/−2
10.7.2014 14:33

P41e93t25r 73N38o61v97o22t88n44y 3479232939172

"prakticky bezúdržbový - dokud funguje"  výměna z preventivních důvodů, dokud ještě díl funguje, to u kamionů neexistuje? nebo se radši všechno řeší takhle partyzánsky?

0/−3
10.7.2014 14:41

P90a16v95e43l 72H29u26č55í12n 2506561721914

Ano, co funguje, do toho se nevrtá, u Vašeho osobáku také preventivně nemění naráz všechny těsnící gumičky(proto jsou více okruhové brzdy, kontrolky atd.), pokud ale dojde k závadě, musí se opravit. I u kamiónu to tak zpravidla platí. Pokud dojde k poškození tlakové soustavy, vozidlo se samo zabrzdí, svítí kontrolky, a mělo by se opravit. Pokud to někdo, tím, že vyřadí poškozenou součást obejde, je to špatně. Nemluvím o nouzovém dojetí, ale dále s tím jezdit je už hazard. Viz demontovaný kotouč jak je uvedeno  v článku.

+7/0
10.7.2014 14:55

J45i55n95d84ř56i79c30h 38Š97k76o44p94e96k 4425341160175

souhlas až na to nouzové dojetí.

Nouzové dojetí je přesně definované a určitě to nesmí být na úkor bezpečnosti ostatních účastníků. Prostě primitiv chtěl ušetřit za odtah či opravu

+1/0
10.7.2014 19:10

J45i49ř16í 65D10v38o28ř59á20k 5148523858910

Další odporník.

0/0
10.7.2014 19:32
Foto

M74i26r64o69s62l65a91v 58Z90a42p73l78e92t39a61l 3477745868903

Co všechno na autě měníte Vy z preventivních důvodů???? Já myslím že nic krom náplní.

0/0
10.7.2014 21:45

P49e93t14r 17N65o35v45o27t76n34y 3459752779512

Taky ale nejezdím 40t kamionem.

0/0
10.7.2014 23:00

J15i11n27d40ř37i79c68h 23Š58k54o16p42e85k 4165971660225

to nic nemění na tom, že v momentě kdy je problém s brzdami (případně se je řidič snaží amatérsky spravit) se má auto odstavit a buď opravit nebo odtáhnout. Náklad zpravidla nikdy není tak rychle podléhající zkáze, že by se musely dělat takovýhle improvizace.

+1/0
10.7.2014 16:46

J45i26n60d46ř97i70c19h 97Š43k26o47p24e34k 4545661940365

u osobáku taky neflikujete brzdovou trubičku páskou, aby se ještě pár km nechalo jet

0/0
10.7.2014 16:47

I86v38a 43V16a46l16č31í35k44o59v11á 1329498381281

Co to je:"pružina probodne menbránu a díra je hodova"?

8-o

0/0
10.7.2014 17:54

J20i21n10d58ř27i15c17h 40Š18k41o93p62e31k 4975341980485

prostě jinak řečeno, že když je technický stav kousek od šrotu, snadno brzdy něco poškodí a chudáci řidiči to pak musí takhle flikovat

+1/0
10.7.2014 19:06
Foto

M47i58r28o69s33l15a97v 20Z38a20p62l20e17t74a93l 3877285148223

Membránový válec funguje jednoduše - ve válci je membrána tlačící po napuštění vzduchem na tyč, která pak pohybuje pákou k brzdovému klíči. A aby se membrána sama vracela zpět, je tam pružina. A ta pružina může do membrány udělat díru - čímž začne při zabrždění vzduch unikat.

0/0
10.7.2014 21:20

J53i18ř77í 31D79v96o34ř73á52k 5538103378200

Máš papíry alespoň na trojkolku?Jseš úplně mimo mísu.

0/0
10.7.2014 19:31

J59i61n84d89ř20i57c85h 15Š12k48o87p94e54k 4295111660105

mám, proto vím, že většině problémů lze předcházet údržbou a náhlé poruchy se řeší opravou, nikoli vyřazením podstatné části

0/−1
11.7.2014 7:04

P74e12t92r 21D54u40c69h37o48s72l97a41v 3542654383

takových kontrol by mělo být mnohem víc a častěji, a každej trotl co takhle  ohrožuje ostatní účastníky provozu by měl přijít o řid. prukaz:-(

+4/−2
10.7.2014 13:08

J81i51r59i 54R89u13s76n69o28k 4165512687893

Takovy by mel prijit ne o ridicak, ale o zivot.

+1/0
10.7.2014 13:16

A35l34e77x33a17n52d77r 97K43o98s15t30k25a 5619716849866

jenže když to udělá s kamionem vážícím 20 tun (čili lehčí náklad) tak při tom zabije XY nevinných lidí.

+2/0
10.7.2014 13:54
Foto

M73i56r81o58s22l13a69v 55Z76a95p96l41e74t15a12l 3707785118233

A kde takovou nehodu máte? Zato vím o stovkách nehod, kdy řidiči osobáků zabili násobně víc nevinných. Mrtví nejsou o váze vozu ale vždy o okolnostech, když pako ve 150 napálí do stromu, zabije celou osádku, Když kamion naboří do domu, může ho zbořit, můžou tam být mrtví ale taky nemusí. Když osobák smetl 9lidí na zastávce, taky nevážil 20tun... Odpovědnost je na absolutně každém řidiči, jak řidiči osobáku, tak kamionu, každý může zabíjet a ne že ne.

+5/0
10.7.2014 14:40

J93i74n33d12ř86i40c48h 52Š54k34o73p51e15k 4835401410945

nehoda kamionu má horší následky, větší škody a déle se likviduje

0/−1
10.7.2014 16:48
Foto

M40i23r30o17s77l40a55v 79Z65a68p92l12e59t45a59l 3577905228503

Jenom tlachy  a hloupé kecy.

+1/0
10.7.2014 21:48

J53i93n28d73ř60i25c31h 12Š53k91o57p43e73k 4175831480875

pokud bys uměl počítat, přijdeš na to sám, že kamion díky své hmotnosti musí udělat větší škodu při nehodě. Ale to asi chci moc, že

0/−1
11.7.2014 7:05

E91d86a 96D92r56á17b73e78k 7589512733387

Nekoukali na tom návěsu pod takový ty rezervní kola co se spouští jen když je hodně naložíno? Jinak dost neuvěřitelný příběh o návěsu bez brzd.

+2/0
10.7.2014 12:55
Foto

M90i56r92o28s90l51a91v 21Z48a69p91l56e37t11a87l 3177355298943

Ono ve svém důsledku je to policisty poněkud zveličené, stejně jako dkyž chytili Tatru bez předního kola. velký humbuk a přitom v návodu pro vojáky je přesně popsán postup, jak kolo sundat a jak zatížit aby nepadalo auto na stranu kde kolo není a jak dojet do servisu. Stejné je to i s tímto - dalších děvět kol bylo v pořádku (jinak by tu asi byly fotky) a ty ubrzdí to samé co10kol.

+4/−3
10.7.2014 13:37

J74i96n71d64ř14i25c56h 95Š86k53o94p12e72k 4565731620445

srovnávat postup dojetí pro vojáky (v terénu, v akci) a silniční provoz je nesmysl a blábol

+4/−2
10.7.2014 13:40
Foto

M63i24r81o64s90l36a48v 32Z93a49p64l54e28t65a53l 3397565988403

Nesmysl ani blábol to není, u tater ložiska odcházela běžně a vždy se tak chlapi vraceli na dílny. To jen dnešní svět je při...raný z takových věcí. Operuje se tu pak s brzdnýma drahama a bůhví čím, přitom stačí jet pomalej a brzdná dráha je tím kompenzována. Na laně taky nejezdíte po dálnici 130... prostě idiocie dnešního světa.

+4/−3
10.7.2014 13:50

J29i91n88d13ř43i54c15h 66Š53k67o29p98e63k 4485521530205

na laně max. 60 a po dálnici k nejbližšímu sjezdu.

Prostě se pozastavuji nad tím aplikovat postupy pro vojáky v běžném provozu

+3/−2
10.7.2014 13:56

P46a39v82e69l 32H42u19č74í91n 2516671861504

Máte pravdu v tom, že se to tak kdysi řešilo, myslím dojetí Tatry bez předního kola, či přívěsu, kde se chybějící kolo (po zadření ložisek a poškození osy) nahradilo trámkem "šprajcnutým" pod nápravu. To však platilo zhruba před třiceti lety, kdy se za pomalu jedoucím autem udělala kolona max. pěti  aut. Dnes už to tak opravdu nejde.

+3/−2
10.7.2014 14:04
Foto

M71i25r57o42s42l52a74v 21Z48a19p85l68e94t63a73l 3497115158753

No tak kolona, to je to nejmenší, když se k věcem přistupuje rozumně, občas necháte rychlejší předjet atd, dojedete v pohodě :-) A třeba kutilové, co osb desky přivážou gumicukama a potom je za jízdy musí držet rukama aby neuletěly, nebo naloží vozík kubíkem štěrku a na vrch ještě přivážou kolečka a pak se  šinou rychlostí 40km/hod, ti kolony neřeší vůbec a nikdo je ani nekritizuje :-)

+3/−1
10.7.2014 14:16

P22a42v91e26l 25H70u96č58í78n 2386511131464

V pohodě dojedete vždy, což o to, ale jde o ohleduplnost, vždyť tak zablokujete průjezd městem. Já se nevyjadřuji k tomu, že se nedá dojet, kdysi jsme tahali i osobní vleky za autobusy, které měly rejdové čepy, u kterých se poškodila spojovací tyč. Přední kola šla šejdrem a smykem, muselo se jet prostředkem silnice a dojelo se. Ale jak píšu výše, ten provoz tehdy a nyní se nedá srovnat.

0/0
10.7.2014 14:45

J78i12n94d13ř51i30c16h 10Š78k98o97p29e96k 4105371770455

ohleduplnost ? U řidičů kamionů ??

To je tak max. v západní Evropě, u nás těžko. Sice ze sebe dělají chudáky, ale za negativní obraz si mohou sami. Např. tvrdí, že dál od krajnice jezdit musí kvůli stromům, ale už nedodají, že na tyhle silnice nižších cest sjíždí právě z důvodu, aby nemuseli platit mýto..... Překračování rychlosti (jak je možné, že při omezovači 80 km/h) jezdí v reálu kolem 100km/h (odhad dle osobáku) ?

Jak je možné, že ignorují hmotnostní omezení např. mostů ?? Místo nasazení řetězů v zimě radši zablokují oba pruhy a ještě mají kecy, že silničáři neuklízí cesty do poslední vločky..............

Žádná ohleduplnost u řidičů náklaďáků v ČR není

0/0
10.7.2014 19:19
Foto

M34i89r45o91s74l18a79v 98Z41a71p44l93e94t81a95l 3167495888913

vaše odhady - třeba podle rychloměru osobáku je právě ta demagogie kterou mnozí rádi šíří. Vaše tachometrová stovka je cca 90km/hod (kdybyste technice rozumněl, tak nejezdíte tachometrových 50 a občas kounete na ty tabule ukazující rychlost - většinou ukazují 43-45km/hod) a na to jsou omezovače nastaveny, někdy jsou jen na 85, 82, na 80 nikdy.

0/0
10.7.2014 21:54

J68i70n97d80ř98i74c43h 43Š93k95o28p69e69k 4795431130615

jezdím dle zkutečnosti, vím kolik tacho proměřuje. Takže 100 - 110 tachometrových je u mě v reálu 95 - 100 km/h (dle radarů), takže nechápu, jak takové rychlosti může dosáhnout kamion, ty mají limit 80 km/h v reálu (cca 90 km/h dle tacho)

0/0
11.7.2014 7:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.