Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Náklaďáky smáčkly osobní auto mezi sebou. Nepřežil řidič ani spolujezdec

Dva lidé zahynuli při srážce dvou nákladních a jednoho osobního automobilu v Klimkovicích nedaleko Ostravy. Hasiči z auta vyprostili mrtvého řidiče a spolujezdce, práci jim ztěžovala výrazná deformace auta po srážce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65e88n78k38a 64K41o64u94t22o39v34á 1919588937782

Opravdu smáčkly se "s"? Nezmáčkly ho náhodou?

0/0
8.8.2014 11:20

P52e65t37r 45Š33a44f72r87á29n 9386331709

člověk by měl být stále připravený na setkání s Bohem..

+1/−1
30.7.2014 16:57

F48r73a94n70t73a 60P61r69e95i77s84s 5664294377284

Si tak sedíte v autě a najednou konec, šmitec :-( Je mi z toho zle... Upřímnou soustrast rodině. Provoz na silnici je nebezpečný, nikdy dříve takový nebýval...

+7/0
30.7.2014 9:32

D12a58n22i41e96l 77Ř82e75h21á10č79e77k 5827913111587

Takže normální lis.

+1/0
30.7.2014 8:56

D70a26v31i27d 68B60r41u95c33k81n73e80r 5702264959255

Strašné. Nákladní vozy bohužel řídí stále nedbalejší lidé, kteří řidičům v osobních vozech rádi dávají ´sežrat´jak maj velký silný auto.

+5/−1
30.7.2014 8:47

L70u38k17á96š 35H91l64i97s82n69i93k81o78v77s93k28ý 1843355588218

No ty vole! Být takhle sešrotován...

+1/0
30.7.2014 8:26

M96a84r89t61i98n 10H54o10r11ň39á38k 7621811672

pro mě mazec a něco nepředstavitelnýho

+3/0
30.7.2014 8:12

P31e72t51r 12V14e78s60e32l43ý 2979658583276

První náklaďák pravděpodobně obočoval doleva, osobák za ním zastavil a frajer s indiánem ho slisoval a celkem dost daleko odhodil první nákladák. Vzhledem k tomu, že je to v obci, dole je ještě navíc menší esičko, tak ten kamioňák se rozhodně nevěnoval řízeni, pokud vyloučíme technickou závadu. Ještě je možné, že si to od křižovatky na náměstí pustil z kopce a pak už neměl šanci zastavit.

+4/0
30.7.2014 6:10

M54i86r54o95s44l67a83v 27D85i48o55p96a34n 2466639958532

Podle svědka který to viděl, tak ten Fiat vyjel na té spodní křižovatce od koupaliště. Osud, kterému se asi nedá zabránit.

0/0
30.7.2014 9:29

M41i40l10a21n 56V31o76s81t30r78ý 6599746504904

Až na to, že na novinkách to je popsáno a šlo o Opel Kadett a ne o Fiat...

Cituji: "V prostoru křižovatky s Lagnovskou ulicí řidič nákladního auta přibrzdil a začal odbočovat doleva. Za ním zastavilo osobního auto značky Opel Kadett, do kterého zezadu ve velmi vysoké rychlosti narazil kamión značky DAF."

Zdroj: http://www.novinky.cz/krimi/343622-desiva-pricina-nehody-u-ostravy-nevinnou-osadku-auta-primackl-kamion.html

0/0
30.7.2014 11:39

M49i82r10o22s55l43a92v 94D96u49f45e33k 1957152791

V tom článku se nepíše,že osobák předjížděl,ne on byl za tím prvním kamionem a ten DAF ho dojel a nedobrzdil.A kdo tu nehodu zavinil je vidět na těch fotkách.Ten osobák to nebyl.

+2/0
30.7.2014 5:37

M41i95l36o89š 65Š35t57ě16p97á65n77e23k 8236874331524

Podle mě ten Mercedes předjížděl kamion a protože to nestíhal, nacpal se mezi ně.

0/−8
30.7.2014 0:01

M44i56r60o56s51l46a51v 49S19i47n44d13e70l21a96r 2795767504472

Mercedes byl ten prvni nakladak, ne? Ten zbytek osobaku moc na Mercedes nevypada.

+2/0
30.7.2014 0:09

D62a47n60i35e68l 91Ř75e11h56á77č29e78k 5177723961107

Ten už nevypadá ani na mercedes, ani na něco jiného. Otřesné, v jedné chvíli se baví, smějou, za okamžik je z nich drť... ;-(

0/0
30.7.2014 8:59

E76d45u57a37r94d 54B85l80a28z90e54k 1453850675965

I kdyby, měl stíhat kamionák preventivně a nelepit se na teho před sebou a nebo dříve zareagovat na předjíždějícího! Viz. paragraf 19 odstavec (2):

 

 "Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla 2) musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit; to neplatí, připravuje-li se k předjíždění, při předjíždění a při souběžné jízdě." :-P 

 Ale dole někdo píše co tam byl, že osobní stál!!! za nákladním a čekal až ten dokončí odbočení. Tedy asi další magor kamionák s mobilem nebo notebookem za jízdy volantem... Nebo proč nezareagoval? Vidím to deně ;-€ Nebo pro jinou nepozornost! ;-O

+3/0
30.7.2014 0:37

M46i71r50o70s14l83a31v 90D64i74o44p93a71n 2886689368392

Navíc to bylo v obci a silnice do kopce. Tak nechápu co ten magor dělal.

0/0
30.7.2014 0:49

M72i20r30o44s28l23a52v 17D61i78o16p76a46n 2406259888792

Takže vysvětlím. Nehoda se stala v obci, na křižovatce ve tvaru Y. Nákladní auto zn. Mercedes odbočovalo do leva a za ním zastavil osobák, pravděpodobně Fiat. Do něj nabuřil kamion DAF. Ten ho nalisoval na zadek Mercedesu.

+5/0
30.7.2014 0:45

P82e16t66r 12V92e26s55e53l91ý 2629598603246

Navíc v poměrně strmém stoupání.

0/0
30.7.2014 6:11

A90n58e63t 25K71r75á47l62í27k58o96v62á 6517141245232

Nevim co se tam stalo, ale fakt je, že když občas vidim, jak se řidiči osobáků cpou před kamiony, brzdí jim před frňákem a podobně, tak jsem dřív nebo později něco takovýho čekala. Nevim, jestli jsou tak namachrovaní nebo blboučcí, že neví, že kamion reaguje jinak, než osobák... Buď je to chyba řidiče osobáku nebo řidiče kamionu, ale aby se automaticky nadávalo na kamiony, mi přijde dost hloupý ;-)

+1/−17
29.7.2014 23:44

E28d43u29a15r90d 15B61l69a36z79e93k 1733900355605

jak se řidiči osobáků cpou před kamiony, brzdí jim před frňákem a podobně???8-o Vozidla ned 3.5 jsou povina mezi sebou dodržovat nejen bezpečné rozestupy kvůli dobrždění, ale i pro bezpečné vřazení vozidel do 3,5t! Pakliže je někdo předjíždí a vřadí se mezi ně, platí stále povinost odstupu toho zadního nákladáku pro případné vřazení dalšího malého auta! A talk dále!!! ;-O

 To proto, aby nevytvořili kolonou nepředjetelnej "vlak"!...;-€

 Automaticky nadávám na kamionáky neb mi skoro deně nenechávaj místo na vřazení (neb něco může během předjíždějí vyjet proti a celou kolonu naráz nepředjedu a ani nemusím, protože se na to tímto předpisem myslí!!!!!!!!!!!!!!! a najíždí mi ještě na zadek, někteří se mi snaží mezeru dokonce zavřít když dám pravej blinkr a přibrzím abych srovnal rychlost a dokonce na mě zezadu najíždí natěsno a arogantně troubí!!!!!!!!!!!;-€

 Naco ty profesáky ksakru tedy jsou?! ;-€;-€;-€Rv Vy jste taky případ...:-(

+12/−1
29.7.2014 23:52

V91á56c47l87a56v23e30k 68P49e50t27r 2655566683490

případ jste Vy, myslíte že ten kamion jde tak rychle zastavit a zase rozjet jak ta vaše plechovka? Někdy si do toho kamionu vlezte a budete mluvit jinak a že se jezdí ve vláčku? úspora PHM, to neznáte, co.... a profesáky? ten musíte obhajovat každý rok, jinak končíte, kdo ví, kdyby tohle zavedli i mezi plechovkáři..... to by se to jezdilo krásně po silnicích, to by ubylo aut, páč někteří se učili naposledy vyhlášku 90....

+3/−18
30.7.2014 1:13

I50r21e41n39a 73P28l40a54c32h84e96t93k87o91v80á 3724714900977

tu mezeru mezi sebou tam radsi nechavejte, bo zrovna za tohle berou svestky docela uspesne body

+1/−1
30.7.2014 3:53

V15á15c14l26a66v10e96k 74P79e63t73r 2495146103860

tak za tohle jsem opravdu pokutu nikdy nedostal...... ono totiž pro všechny ty mínusáře, je ve vyhlášce taky psáno něco o předjíždění, já vím, pro plechovkáře jsou to jen kecy, ale chce to trošku přemýšlet... kdypak se nesmí předjíždět, milí mínusáři? Mimo jiné taky tehdy, nemám li jistotu, že se můžu před předjížděné vozidlo bezpečně zařadit aniž bych ..... no, na tohle milé plechovky zapomínají a rvou se pak mezi kamiony a divi se že na ně troubí, je to fakt supr když se takový jedinec narve mezi vás, ze vsteku ubere a vy jak trouba brzdíte až se od gum kouří a nejen vy, ale i ti ostatní za vámi a pak těch čtyřicet tun za zadkem znovu musíte rozpohybovat .... fakt supr, nebo když jedete úzkou silnicí a kolem jsou stromy, fakt supr, když plechovkář jede prostředkem a vy rvete plachtu o větve, páč on neuhne, on totiž jede ve svém pruhu.... až vy budete místo nadávání na kamioňáky trošku za tím volantem i myslet, bude fajn, je jasné že i mezi námi se najdou "řidiči" bez mozku..... ale fakt jich zase tolik není jako pánů plechovkářů v kloboucích.....

+2/0
30.7.2014 10:57

V38á81c42l60a61v41e61k 11P25e12t59r 2285416753670

vzteku*

0/0
30.7.2014 10:59

P77e55t74r 58Č63e43r46v94e73n39ý 3756521602905

Pane Václavku, já se snažím být i ke kamionům, stejně jako ostatním vozidlům na silnici, tolerantní.

Ale to s těmi větvemi a plachtou snad nemůžete myslet vážně - v zákoně se píše mimojiné cosi o tom, že pokud máte překážku (v tomto případě zasahující větve) na své straně komunikace, tak jste to Vy, kdo je povinen případně i zastavit vozidlo a dát protijedoucímu vozidlu jedoucímu ve SVÉM PRUHU přednost v jízdě, pokud Vám překážka znemožňuje pokračování v jízdě.

0/0
30.7.2014 11:23

V57á45c92l92a11v63e97k 39P20e38t66r 2535136883230

vidíte, proto to píšu, musím zastavit a pak ten kolos zase rozjet a za mnou další auta..... a stačí tak málo, aby se protijedoucí osobák trocho poposunul ke krajnici.... přál bych vám vidět ten nabubřelý obličej těch plechovkářů, fak to někdy stojí za pozorování..... ono plachta stojí hříšný peníz a každý z nás si rozmyslí jí trhnout.. a o tom to je, mistr neuhne, vy musíte zastavit a za sebou slyšíte jen pískot gum a milí plechovkáři troubí, proč zastavujete, ale nikdo z nich si neuvědomí, že brzdíte a zastavujete díky jednomu z nich, kterému je zatěžko se posunout ke krajnici .. inu, některé bych moc rád svezl aby viděli jak to vypadá z pohledu kamioňáka, každý si myslí že za vše můžou jen oni (krom takových případů tady ve článku) ale to co se děje na silnicích a hlavně teď o prázdninách fakt stojí za podivání.... borci co jezdí akorát do práce a Kaufu jsou nejednou těžcí dálkaři, něco jako zip a podobné vychytávky neznají, ale budou blikat a rtobit jak šílenci, nebo taky vůbec nevědí co znamená když jim bliknete pravým, nebo levým blinkrem, nebo když zapnete varovné a začnete brzdit, tihle vás klidně začnou predjíždět a najednou zjistí že před nim stojí kolona a začne se cpát před vás... inu, já jsem pro, aby i tihle řidíči aspoň jednou za 5 let šli ke zkouškám, né jen my každý rok, to by fakt ubyl aut na silnicích, věřte tomu.

+2/0
30.7.2014 11:56

P16e80t65r 98Č21e84r28v74e55n46ý 3526911862685

Se vším, co píšete, naprosto souhlasím. I já jako neprofesionální řidič bych velmi uvítal, kdybychom my neprofesionálové nějaké to přezkoušení občas museli absolvovat:-) - jenže to by pravděpodobně muselo dojít k pořádnému posílením veřejné dopravy;-D

Upřímně řečeno si se svou snahou o ohleduplnou jízdu v rámci předpisů velmi často připadám jako blbec. O volném pruhu v případě kolony na dálnici jsem snad slyšel jako jediný, o povinnosti dát znamení o změně směru jízdy při objíždění cyklisty zřejmě taky nikdo jiný neslyšel a pokud se snažím uhnout protijedoucí sanitce ke krajnici, tak mně okamžitě někdo předjede;-D

Když vidím chalupáře mezi Benešovem a Mirošovicemi, jak si sami dokážou vyrobit kolonu na hodinu a více, tak se tomu musím smát - každý desátý při rychlosti 20 km/h odstup 100 metrů a než se vzpamatuje, že auto před ním zrychlilo, má odstup pomalu půl kilometru. a zbytečně brzdí auta za sebou... No, možná kdyby někdy jeli v protisměru a viděli na vlastní oči mechanismus tvorby kolony, trochu by své návyky změnili...

Párkrát jsem měl možnost řídit největší auto, na které mám oprávnění - delší dodávku se skříňovou nástavbou. A pravda je, že "náklaďák" za každou cenu musí předjet skoro každý.

"Vyřezané" tunely od náklaďáků mezi stromy a zarostlé značky v křoví snad ani nemá cenu komentovat, nakonec díky nim vznikla naše komunikace:-) Zkrátka vše není jen o řidičích, ale občas i o správci komunikací.

Tak snad zbývá Vám popřát pevné nervy, na silnicích jsou někdy skutečně potřeba:-)

+1/0
30.7.2014 13:30

L30u85c87i11e 20J66i65ř66í34k40o22v68á 4489443452913

tak proto nejezdíte po obci 50km/hod., ono je těžké přibrzdit a zase se rozjet, aha, tak to raději na těch 40tun za zadkem zapomeňte a přesedlejte na tříkolku....Rv

0/0
30.7.2014 17:19

E20d40u56a80r66d 57B20l53a48z15e39k 1703460565575

Už jsem našel přesné znění: paragraf 19 odstavec (2):

  "Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla 2) musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit; to neplatí, připravuje-li se k předjíždění, při předjíždění a při souběžné jízdě." :-P

+2/0
30.7.2014 0:16

T70o21m70á89š 52B77í52l91ý 2325560497

Kristapána, co na tom chtějí vyšetřovat. 

Doufám, že nepřijdou na to, že za to může osobák, kterej se nacpal mezi náklaďáky8-o8-o8-o

0/0
29.7.2014 23:10

P55e34t85r 51N46o82v38o63t36n22y 4449155112724

Dle fotografie  odhaduji, že zadní kamion pozdě zabrzdil a narazil do osobního  vozu, osobní vůz měl ale smůlu, protože před osobním vozem bylo málo místa. Zadní kamión natlačil osobní na přední kamion. Deformace zadní části osobního vozu je nesrovnatelně horší než přední části.  Navíc logicky, pokud by zadní kamión reagoval správně, tak by při nejhorším byl jen osobní vůz v předním kamionu, pokud by osobní auto  neubrzdilo střet .

+1/0
29.7.2014 22:59

V74l43a61d15i36m94í29r 77M82e50n57d77i 3542919231676

Neviem no, ale stojaci kamion mohol asi ťažko zmačknuť niekoho medzi seba. No ale hra so slovíčkami tu asi nie je na mieste, zomreli dvaja ludia... RIP.

+3/0
29.7.2014 22:53

F44r89a85n94t61i29š77e51k 45L93u68f38t 5467499684736

Zřejmě kamion nedobrsdil

+1/0
29.7.2014 22:49

M20i81r82o70s88l75a64v 47B80r62o45z56i47k 7241519184377

Smáčkly vs. Zmáčkly = V případě, že si nejsme jisti, zda použít psaní S nebo Z, a obě varianty jsou z hlediska pravidel přípustné, zkusíme nahradit sporné sloveso příbuzným slovesem stejného významu. 

V tomto případě Náklaďáky zmáčkly, zmačkaly, rozmáčkly i rozmačkaly, atd. tudíž je vhodnější psát Z.

PS. Internetový archiv prakticky nezná použití slova "Smáčkly" se S. Výsledky vyhledávání hovoří jasně. 16 milionů pro Z vs. 100 pro S. 

Takže S snad bylo vědomě použito jenom zde, na Idnes... 

Pěkný den!

+4/−2
29.7.2014 22:26

R24a78d76k60a 38P71o96š33t43u31l12k98o27v94á 1439619

přikláním se ke "sešrotovaly" - objížděla jsem je a sešrotovaly by bylo přesné

0/0
29.7.2014 22:29

J70o25s33e85f 55N87o67v34á48k 9245979821300

Přikláním se k "s/zmáčkly" podle toho jak to pisatele napadne. V rámci multikulti je to jedno, protože se čeština musí zjednodušit aby i oni prošli alespoň přes 5.třídu základní školy. 

Jinak, účel to splnilo, hlavní je počet otevření stránky.;-)

+1/0
30.7.2014 0:36

J13i30ř52i59n11a 31M70a90n22d80á20t84o46v54á 9537628470625

Opravdu řešíte S a Z, když tam zemřeli dva lidé? 8-o

+4/0
29.7.2014 22:33
Foto

M67i12r94o76s97l27a32v 80B36o20ž52i22k 8248726233122

A co řešite vy? Co chcete řešit? Stala se nehoda, při které zemřeli dva lidé, bohužel! To může potkat mne zítra, nebo kohokoliv z nás... A co chcete řešit...?!

+2/−1
29.7.2014 22:42

P40e11t58r 49M25o73t71y69č57k44a 2232108190429

Přesně tak. Jestli něco v diskusích opravdu nesnáším, jsou to plačky, prožívající si svou denní dávku emocí.

Život je, jaký je. Smiřme se s tím. A snažme se to vylepšit, pobrekávat už je zbytečné.

+6/0
29.7.2014 23:01

D40a80v35i36d 32A34d36l29e93r 5607485108659

Posuzovat vhodnost užití slova podle vyhledávače, to je vrchol stupidity. Zmáčknout se používá ve smyslu stisknout. Smáčknout naopak ve smyslu něco stlačit dohromady. Mimochodem pomůcka "směr dohromady" se používala právě při výuce pro správné určení, jestli psát s nebo z. Ať se vám to líbí nebo ne, slovo smáčknout je zde užito naprosto správně.

+2/−2
29.7.2014 22:41

P46e70t43r 24N52o14v97o47t93n40y 4349285622144

Ale kdepak, "Z" by se mělo použít ve významu "změna stavu" "smáčknout" by znamenalo, že se obnoví původní stav.  Použití "S" navíc evokuje to, co píšete, že se tedy vozidla dala dohromady a to určitě nebylo  tak myšleno

Tedy obsahově určitě "Zmáčknout"   !!!

"Smáčknutí bych použil leda tak v narvané  tramvaji  pro lidi. 

Jinak ale souhlas, že použití správného tvaru vyhledávačem není nejšťastnější. Karel Čapek se v hrobě obrací

+4/0
29.7.2014 22:51

M32i71r93o95s80l21a62v 41S42i76n13d78e34l22a95r 2785217314572

No jo, ale argumentací prvního odstavce by bylo lze i tvrdit, že mohu psát třeba "Zpadnout"....

0/0
29.7.2014 23:30

J78a75n 38P74a27v71e66l12k23a 3467491104181

Shora dolů a s povrchu pryč je s.

0/0
30.7.2014 9:46

M68i29r14o57s10l64a66v 87S12i14n38d66e20l73a78r 2855507244292

Jiste, ale zmena stavu je to rovnez - stejne jako stlaceni. Tudiz by argumentaci obdobnou te, na kterou odkazuji, bylo lze tvrdit, ze se to ma psat se "Z".... cimz se pokousim tvrdit, ze ten argument nebyl korektni.

0/0
30.7.2014 21:20

P70e83t38r 92N95o75v34o24t19n49y 4949925762944

Doporučuji číst klasiku a naučit se pravidla. Pokud je více důvodů pro psaní s a z, ( shora dolů i změna stavu), použije se ten, který máme na mysli ve věcném vyjádření a který převažuje. V pravidlech je také psáno, že se upřednostňuje  spíše znělá forma ("z" místo "s") stejně jako "i" místo "Y". Nepíšeme tedy šachysta, ale šachista, neboť pravidlu pro "CH"  ustupuje pravidlo koncovky a "i" má přednost.  

Prosím nemluvte o korektnosti argumentu a naučte se pravidla.

Ještě prosím vysvětlete, že spadnout ( synonym může být upadnout) je změna stavu. Vy totiž považujete změnu stavu za jakýkoliv pohyb, tak to ale není. Změna je ve smyslu změna taková, že  již návrat k původnímu stavu je nemožný nebo obtížný.

Jsem ještě ze staré školy a znalosti češtiny jsou dnes na velmi nízké úrovni a ještě ty neznalosti jsou schopni lidé obhajovat.

0/0
31.7.2014 9:31
Foto

M19i15r17o47s78l55a63v 68B75o70ž10i18k 8168966863252

Smáčkni plastovou láhev a vzduchem ji vrátíš do původního stavu.

+1/0
29.7.2014 22:56

J71a31n 30P95a47v83e90l20k61a 3337401514781

Zmáčknou láhev a pak ji vrátit. Smáčknout dvě láhve a pak je roztrhnout.

0/0
30.7.2014 9:47

P62e19t45r 89M25o63t73y78č13k44a 2722488110189

Výraz "smáčknout" se prakticky nepoužívá, byť ano - je přípustný.

+1/0
29.7.2014 23:05

J66a92n 87P69a36v36e92l76k72a 3717791574341

U štrůdlu můžete smáčknout těsto - mačkáním slepit.

0/0
30.7.2014 9:49

M23i95r85o54s25l22a89v 22S61i63n27d90e42l23a46r 2685867574572

Ja jsem tedy nasel pomer 551 000 ku 6500... pro infinitiv....

Smacknout ve smyslu "ucinit mackanim mensi" x zmacknout ve smyslu "zmacknout tlacitko"...

0/0
29.7.2014 23:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.