- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápem tie negatívne reakcie na Hyundai, nebyť nich, tak moravsko-slezký region sa postupne vyludnuje. Priniesol sebou kopec dodávateľských firiem, ktorý sú napr.v Hrabové a zamestnáva sa v ďaka nemu niekoľko tisíc ľudí. Neviem či nošovické zelí bolo to najlepšie, priznám sa že nebyť dokumentu ohľadne Hyundaiu vačšina ľudí o ňom ani nepočula. Je to príležitosť pre kraj, pre ľudí... Vďaka nemu sa ľudia nemusia sťahovať zo severnej moravy, tak skor než zlosť by ste mali cítiť vďačnosť že máte pod nosom prácu. A aj keď sa na to priživia kórejské firmy, tak kto v nich pracuje, kórejci to asi nebudú... Aj keď nie je ideálne mať automobilku pod nosom, lepšie ako prázdne pole či pole s kapustou...
porblem je to umisteni......uplne mimo, na hranici CHKO, kde si o dva kilometry dal nepostavite ani kadibudky bez vyjadreni kdekoho.....a z Prasive, sveho casu poustniho misto cumite na automobilku......pritom dodavatelske firmy jsou na okraji Ostravy nebo u letiste Mosnov......kdyby stala tam, tak nam po dalnicich nejezdi neustale kamiony tam a zpatky
Nechápu proč se říká že Hyundai je v nošovicích , když podle katastrálního uzemí spadá pod obec Nižní Lhoty, tak by měl být vyroben v Nižních a név Nošovicích není to trošku divný ? a tak jsem zvědav jak skončí daňové prázdiny komu vlastně připadnou ty peníze no osobně to budu sledovat .-) J&j
Příklad parazitismu na jménu vybudovaném díky produkci zelí. Nižší Lhotky by tak netáhly, jako věhlasné jméno.
Nedávno jsme byli na exkurzi v Hyundai, moc se nám tam líbilo, čisto, upravené okolí. Ptali jsme se, kolik je zaměstnáno našich, bylo nám řečeno, že přes 90%. Nevím, jak kvalitní půda je u Nošovic, ale jestliže u přehrady jsou nižší výnosy než míst pod horami, tak je to divné. To asi bude spíš tou vzdáleností od základny.
Bohatý stát ČR, m§že si dovolit stavět na nejlepší půdě
Kde se dá koupit to světoznámé Nošovické zelí?
To se dává zdarma ke každému vozu hjondé
150Kč/m2... HA má 10 000m... to jsme na 1,5m/HA... při 280HA to je 420 milionů... a družstvo dostalo 130... kde je ten zbytek?
Nakonec nevudeme mit co jist protoze dobra puda bude znicena, mozna by bylo vhodny nemyslet kratkodobe a jestli s ok nekdo mysli ze bude dostatek pracovnich mist,o tom opravdu pochybuju
Lidi mají práci a stát získává peníze do rozpočtu. Můžeme být rádi, že u nás někdo investuje
No, zajimalo by mě, jestli to je pravda, že stát získává peníze do rozpočtu. Stát vykoupil ty pozemky a dal firmě daňové úlevy a platil fůru věcí, třeba rekvalifikační kurzy a další. Takže nějaký super příjem pro stát to zase nebude.
Bydlím mimo Nošovice, ale relativně v dostřelu. Stavba je velkou chybou, téměř nenapravitelnou. Levné pracovní síly přicházejí z Polska, Slovenska, takže nezaměstnanost to nesnížilo, jak se tvrdilo. Zejména se však v kraji s desítkami brownfields postavilo něco obludně velkého na zelené louce. Pokud se skutečně postaví u Ostravy subdodavatelská jednotka, jak se o tom mluvilo nedávno, pak bude zatížení dopravou enormní na trase OVA - FM - Dobrá - Nošovice a zejména zbytečné, než kdyby se H. postavila v ostravské lokalitě, což byla alternativa. BTW - pár let po realizaci si paní Tošenovská koupila za 20MM firmu na Havířovsku (vím, kolik za ni majitelé chtěli...). Ale korejčíci si plesají, v jak hezkém prostředí mají fabriku. Mimochodem - dopravně firmu obsluhují zase převážně korejské firmy - Charles Bridge Transportation a vydělávají na tom desítky milionů ročně v době, kdy čeští autodopravci sotva přežívají... ale určitě to má i svá pozitiva.
Kecy.. dělá tam i dost našich. A jasně, že tam dělají i cizinci, když firma nesežene schopné a ochotné našince k práci tam
Vy byste radši živil ty tisíce pracovníků (nejen v Hyundayi, ale i v dodavatelských firmách) na pracáku? (za předpokladu, že pracujete :D)