Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kopřivničtí renovátoři dokončují vůz ve tvaru kapky. Zamíří do Ameriky

Kopřivničtí renovátoři dokončují kopii unikátního Dymaxionu z roku 1933. Vůz dlouhý 6,1 metru, který má vpředu dvě kola a vzadu jen jedno, renovátoři vyrábějí pro Lane Motor Museum v americkém Nashvillu. Do Spojených států ho dodají na Vánoce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a84r81e44l 97P61a85n52c74e18r 7961100758944

Starsi bracha Velorexu na rustovem hormonu.

0/0
14.10.2014 7:30

R41e76n60é 91Z81a27c27h 9827450515397

Stabilita při bočním větru musela být nulová. Na pohled, stačí silný závan větru a vozidlo se převrátí i když stojí, za jízdy ho máte v protisměru.

0/0
12.10.2014 23:03

T73o27m96á31š 29D70u18š16e72k 1347206592867

Auto bylo k vidění na srazu veteránů v Kuníně na začátku srpna. Bylo v pojízdném stavu - jako na první fotce. Vypadá úchvatně, jízdní vlastnosti ale asi nebudou nejlepší, s ohledem na rozložení hmotnosti. Na kluzkém povrchu bych to řídit nechtěl...

0/0
12.10.2014 21:53
Foto

M11i74r34o52s50l97a97v 20S20t13e37i18n79e19r 1515465148283

Buckminster Fuller je mimořádná osobnost, dá se přirovnat k Leonardovi da Vinci. S tím autem se ale vydal trochu na scestí. Snad nejznámější jeho vynález jsou kupole, které jsou sestavené ze šestihranů a mají největší možný obsah s nejmenší možnou plochou. Za války se používaly jako kryty vojenských lazaretů, dodnes se jimi chrání radarové antény. V Čechách je vidíte třeba na Vysokém Javoru- Arber, dobře viditelný z Železné Rudy.

Kapkovitá vozidla byla vyvíjena jak Tatrou, tak i třeba společností Audi nebo Mercedesem, snad nejznámější je však Ledwinka a jeho "brouk" VW. Ale i pozdější "Hadraplán", jak se zval Velorex ve slušivém montgomeráku, byl vysoce aerodynamický. V žádném silničním závodu však nejel, tříkolky jsou zkrátka nestabilní. V.V. Putina můžete zahlédnout na německé tříkolce- jedno kolo vpředu, motocyklová vidlice, vzadu nejspíš  VW boxer a VW náprava. Zadní "dáma" sedí o půl metru výše, než její řidič, pod sedačkou to krásně hřeje, jako v T 603.

0/0
12.10.2014 20:00

J39o95s88e43f 82V55a25l89a 9220823663953

Hans Ledwinka=Tatra, Ferdinand Porsche=KdF ("Käfer"), i kdyz byl brouk pouhym low endem Tatry, tak Tatra v dane dobe ztratila politickou podporu hned po tom, co Ledwinka odmitl Hitlerovu nabidku

0/0
12.10.2014 20:13

J17a62n 23J68a23n49e60č66e68k 9680153360226

"kupole, které jsou sestavené ze šestihranů"

"mají největší možný obsah s nejmenší možnou plochou"

No nazdar... :-P

0/0
13.10.2014 20:54

M59a50r72c80e69l 37P73a12v79l17í48k 7731964638369

náročné riadenie - no veď si sadnite za volant vysokozdvižného vozíka ... okrem toho rozchod kolies. v topgýr som videl auto s motorom zo stíhačky, riadili ho viac plynovým pedálom ako volantom.

+1/0
12.10.2014 19:38

J56a90n 45R26a50d68e87c20k91ý 5576414197666

8-oR^

+1/0
12.10.2014 19:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.