- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Starsi bracha Velorexu na rustovem hormonu.
Stabilita při bočním větru musela být nulová. Na pohled, stačí silný závan větru a vozidlo se převrátí i když stojí, za jízdy ho máte v protisměru.
Auto bylo k vidění na srazu veteránů v Kuníně na začátku srpna. Bylo v pojízdném stavu - jako na první fotce. Vypadá úchvatně, jízdní vlastnosti ale asi nebudou nejlepší, s ohledem na rozložení hmotnosti. Na kluzkém povrchu bych to řídit nechtěl...
Buckminster Fuller je mimořádná osobnost, dá se přirovnat k Leonardovi da Vinci. S tím autem se ale vydal trochu na scestí. Snad nejznámější jeho vynález jsou kupole, které jsou sestavené ze šestihranů a mají největší možný obsah s nejmenší možnou plochou. Za války se používaly jako kryty vojenských lazaretů, dodnes se jimi chrání radarové antény. V Čechách je vidíte třeba na Vysokém Javoru- Arber, dobře viditelný z Železné Rudy.
Kapkovitá vozidla byla vyvíjena jak Tatrou, tak i třeba společností Audi nebo Mercedesem, snad nejznámější je však Ledwinka a jeho "brouk" VW. Ale i pozdější "Hadraplán", jak se zval Velorex ve slušivém montgomeráku, byl vysoce aerodynamický. V žádném silničním závodu však nejel, tříkolky jsou zkrátka nestabilní. V.V. Putina můžete zahlédnout na německé tříkolce- jedno kolo vpředu, motocyklová vidlice, vzadu nejspíš VW boxer a VW náprava. Zadní "dáma" sedí o půl metru výše, než její řidič, pod sedačkou to krásně hřeje, jako v T 603.
Hans Ledwinka=Tatra, Ferdinand Porsche=KdF ("Käfer"), i kdyz byl brouk pouhym low endem Tatry, tak Tatra v dane dobe ztratila politickou podporu hned po tom, co Ledwinka odmitl Hitlerovu nabidku
náročné riadenie - no veď si sadnite za volant vysokozdvižného vozíka ... okrem toho rozchod kolies. v topgýr som videl auto s motorom zo stíhačky, riadili ho viac plynovým pedálom ako volantom.