Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf psychiatrické nemocnice v Opavě po útoku ve žďárské škole odstoupil

Ředitel Psychiatrické nemocnice v Opavě Ivan Drábek rezignoval na svou funkci. Dohodl se na tom ve středu ráno s ministrem zdravotnictví Svatoplukem Němečkem. Ten si primáře předvolal kvůli případu propuštěné pacientky, která zaútočila ve Žďáru nad Sázavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a47n 30S61m60í91š74e86k 9175807922555

Odstoupení p. ředitele Ivana Drábka je zcela nesmyslné. Je pouhou politickou obětí v rámci hledání viníka. Předhození davu, aby se tento nasytil a nehledal viníky systémově výš. Popravíme odborníka, aby politik zůstal čistý. Protože politik má strach, že dav se hněvá.  

A ještě jak Němeček vypráví krávoviny o tom, jak Drábka ta tragédie osobně zasáhla a tak podal rezignaci a on ji přijal. Němeček měl Drábkovi říct, že jeho rezignaci nepřijme, protože to by byla blbost. Ne ho k ní donutit. 

Žádné pochybení tam být nemuselo a pravděpodobně také nebylo. Pacientka stabilizovaná, bez projevů nemoci. Po soudně znaleckém vyšetření propuštěna do povinné ambulantní péče. 

K dekompenzaci může dojít kdykoliv. Typicky ho spouští vyšší emoční zátěž - ztráta, vztah, THC, ale také třeba jen roční období, vysazení léků, přestěhování se atd. Kterýkoliv čl. s psychotickým onemocněním se může kdykoliv dekompenzovat a třeba i někoho zabít. V naprosté většině dekompenzací se to neděje. Lidé s psychotickým onemocněním jsou celkově méně nebezpeční než třeba lidé s některými poruchami osobnosti (např. Brevik). Dá se s tím jedině naučit žít - tak to prostě je, riziko je to menší, než že se utopíte nebo vás přejede auto. Nebo můžete alibisticky a nesmyslně všechny zavírat a držet v izolaci. To nedělá na světě nikdo, je to nesmysl.

Jediné kde vidím prostor pro zlepšení je systém následné péče o lidi s psychotickým onemocněním, který je u nás oproti např. Německu velmi slabý. 

To se týká celých investic do následné psychiatrické a psychologické péče. Porovnejte procenta HDP investovaných do psychiatrie u nás a v záp. Evropě.

+2/−1
15.10.2014 15:28

H30a46n62k96a 61C72h83e15n 7707979145555

Jak psali v článku - už je to starší pan doktor a já se mu nedivím, že radši odstoupil, než by se stal obětí mediálního cirkusu/lynče. Ale je to smutné, určitě hodně lidem pomohl, a musí končit takhlel...

+2/0
15.10.2014 18:46

J21i70r25i 55O16s68v48a23l17d 2895614116607

Pokud soudni znalec - psychiatr doporuci ambulantni lecbu a soud rozhodne ze ustavni lecba bude pokracovat tak takove rozhodnuti smete odvolaci soud nebo soud pro lidska prava.

Je to zacarovany kruh, psychiatr nikdy neponese realnou odpovednost, muze nest jen odpovednost osobni podobne jako pan reditel. Ortoped muze zmerit kost, fyzioterapeut muze zmerit vykonnost svalu, ale psychiatr se bude vzdycky jenom domnivat, odhadovat.

0/0
15.10.2014 15:26

D12a30n59i68e89l 91K71o65r29o62u72s 9811814189730

Paranoidní schizofrenie, útok na vychovatelku, po dvou letech na svobodě...

No comment.

+4/−1
15.10.2014 15:01

J73i59ř49í 82L42a73t50o89ň 4756299809476

Znáte zákon? Tak nekomentujte něco, o čem nic nevíte!!! Museli ji propustit na základě zákona, nebyl důvod k držení v ústavu. Že tady je chyba v zákoně je problém zákonodárců, ne doktorů, kteří je musí dodržovat!

+2/−1
15.10.2014 15:08

D42a78n47i40e84l 60K46o59r51o33u45s 9791154429890

Proč tu na mě hulákáte? Hovořím snad o něčem jiném, než vy, Latoň?

0/0
15.10.2014 15:13

J90a18n 52U72l34r59i73c49h 7570493778678

Už vyjádření toho pána v Tv je podivné - Odcházím, ale k žádnému pochybení nedošlo a všichni to uznali.  Chtěl bych vidět seznam těch, co to uznali.

0/−3
15.10.2014 14:16

M85a60r40t82i49n 19H53o38d85í80k 2325865308447

Jsem přesvědčen, že pan ředitel nelže. Viníkem tohoto b.rdelu je někdo zcela jiný. Počínaje zákonodárci=poslanci, přes výkonnou moc až po pojišťovnu. Ono se velkopansky dobře spílá do médií potom co se něco stane, ale když jste v terénu v první linii, vypadá to zcela jinak. Když se člověk snaží pro mladistvého pacienta, o kterém není jisté zda není nebezpečný min. sobě, možná i svému okolí, sehnat psychiatra, dozví se, že na celý okres je nasmlouván jeden jediný dětský psychiatr a ten je samozřejmě beznadějně zavalený a pojišťovna opakovaně shazuje ze stolu pokusy nové psychiatričky získat smlouvu, protože je to údajně zbytečné, aby byli na okrese dva. Jako lékař s pojišťovnou nepohnete a pacienti si maximálně zanadávají na internetu.

+5/0
15.10.2014 14:59

J58a32n 49U23l68r76i10c83h 7590813338558

Rozhodně mu nikdo nebránil ještě ji tam nějaký čas ponechat, zvlášť v případě tak brutálního jednání.

0/0
15.10.2014 17:04

M55a86r68t39i89n 89H16o91d59í97k 2205505958707

Potom, co soud rozhodl o ambulantní léčbě? To myslíte vážně?

+1/0
15.10.2014 17:24

J61i14ř14í 19E84r64b51e88n 1103514986437

Právě že bránil. Listina práv a svobod. Nemohli jí omezit osobní svobodu, pokud pro to nebyl zákonný důvod. A zákonný důvod pominul na základě znaleckého posudku.

+1/0
15.10.2014 20:37

M80i11r67o12s11l58a59v 92K63a65š69p55a90r 3412807381841

Neviděl bych to jako selhání systému, spíš selhání jednotlivce. Soud umožnil ambulantní léčbu bez oponentního posudku. Paní byla nařízená ochranná ambulanční léčba, otázkou tedy je zda dodržovala léčebný režim a pakliže ne, zda o tom ošetřující lékař informoval, zda toto soud kontroloval a jaká byla přijata opatření!!

+8/−3
15.10.2014 13:51

M60a21r97t26i97n 25H95o79d50í95k 2675135658857

Nemyslím. naopak systém je přetížen a tíhne k chybám. Tohle je jen špička ledovce a navíc chyba byla opravdu spíše na straně soudu. To jen dokládá, jak pečliví psychiatři při své nelehké práci s mnoha klacky pod nohama od různých chytráků s razítkem, jsou.

+3/0
15.10.2014 15:01

J27i40r55i 19O14s33v57a95l61d 2905124176947

Soud pozaduje oponentni (treti, autoritativni) posudek jen kdyz jsou dva posudky v rozporu. Toto je system.

+1/0
15.10.2014 15:28

P43e57t27r 52F83i23a14l49a 9393116273823

A proč tedy soudu stačil pouze jeden posudek....

0/0
15.10.2014 15:43

J85a70n 31F60r61o91l88í96k 6796510255444

To, že socialisti donutili přesluhujícího féfa špitálu přijmout roli obětního beránka je sice prima, ale já bych rád slyšel, kde se ambulantně léčila, s jakými výsledky a co dělala ve Žďáru.

+11/0
15.10.2014 13:38

Ř32e75h14o36ř 64V58l17a23s89á29k 2614314321526

Mně to přijde spíš jako selhání systému.

Kdyby ji lékaři na začátku nepřiklepli papíry na hlavu, ale šla normálně do vězení, tak ji bohužel i z toho vězení propustí po pár letech.

A že by byla neoficiální cvok by nic nezměnilo na tom, že by se zase zachovala jako cvok. Kolik si myslíte, že je ve vězeních lidí, kteří to mají v hlavě všechno v pořádku?

+1/−2
15.10.2014 13:29

J82o89s61e46f 86S38u38k 4365280620354

K tomu, abych řekl "Ani dobrý systém nedokáže zabránit všem možným tragédiím" mi chybí zatím podstatné informace:

1. byly intervaly kontrol této psychiatrické  pacientky dostatečně četné k tomu, aby se dalo s vysokou pravděpodobností hraničící s jistotou / v tomto případě nutné vzhledem k čerstvé  anamnéze útočnice  s násilným útokem vůči druhým  / -  hovořit o tom, že nastavená léčba je trvale účinná?

2. pokud tomu tak nebylo, proč ne a kdo za to může?

3. pokud tomu tak bylo, dohlížel na to skutečně soud, jak často  a s jakým výsledkem?

4. pokud selhali lidé - ponesou odpovědnost?  neřešil lékař, soud či Policie ?

5. pokud selhal systém - změníme ho?

Lidé bděte a snažte se tuto tragedii a  zmařený nádherný lidský život přetavit v pozitivní změnu systému tak, aby se tato tragedie nemohla tak snadno opakovat!

Trvejme na odpovědích, trvejme ve volání po skutečném řešení, za které odstoupení

šéfa PL v Opavě opravdu nepovažuji!!!

Vzpomeňte i na případy sadistických sexuálních deviantů, vraždících děti, kteří jsou "chráněni" sluníčkáři před anatomickou kastrací s upřednostňováním  nastavováni na chemickou - farmakologickou kastraci - kde je též riziko svévolného vysazení medikace a tím pádem recidivy se všemi důsledky - zde je systém dohledu podobný!!!

+11/0
15.10.2014 13:19

J45a98n 97F23r19o25l91í42k 6816300175194

Stačí si jen připomenout jak se angažovala Šabatová v případě  kuřimské kauzy mučení dětí.

+7/0
15.10.2014 13:40

M76i84l80e92n13a 91K65l19o10u37č19k18o98v45á 1424643851160

Chtělo by se mi věřit,ze už teď má někdo stazeny zadek, ale neverim,obětní beranek na sebe vzal "vinu" a odstoupil a zivot pujde dál.Asi by se muselo stat neco podobneho nekomu z těch nahore a pak by se možná neco hnulo.

+2/−1
15.10.2014 13:11

A95n57n51a 11M29a58c18h10a80č14o69v88á 2496328754798

Tak on sám přiznal že je starý a nemocný a proto rezignoval. Ale do politiky se tlačí.

+2/−4
15.10.2014 13:00

S83l61a15v45o35m43í61r 52Š35t17ě89p89á23n 1738814362554

Odstoupení je ale málo, tam musí být konkrétní osoba ...doktor nebo primář, který bude potrestán za způsobení smrti z nedbalosti......to že odejde někdo do důchodu není trest ....

+1/−4
15.10.2014 12:58

J75a33n 59C66h75o65b31o83t 5122214618481

Jaké způsobení z nedbalosti? Pokud několik odborníků shledalo, že baba bude ambulantně OK, tak se sice kolektivně zmýlili, ale pokud postupovali podle uznávaných pravidel, z čeho je chceš vinit? V bedně ruplo babě a ne jim.

+5/0
15.10.2014 13:11

A20l87e85x42a28n60d80r 58K50o79s61t94k97a 8752218686284

Jim ruplo v bedně prvním, jestliže někdo vůbec mohl uvažovat nad tím, takovou ženskou pustit volně mezi lidi. Ano, zákon to umožňuje, nikoliv nařizuje.. Za rozumnějších dob se prostě soud sešel, formálně projednal, zcela automaticky zamítl a byl klid.

0/−5
15.10.2014 13:28

J86a16n 31C43h43o73b98o25t 5232184958831

Ano, a proto například v Německu 5 let v blázinci seděl chlap, kterého manželka křivě obvinila a několik lékařů opsanými posudky poslalo dů ústavu a tam 5 let drželo. Chlapovi nic nění, jeho domnělé kverulantství se ukázalo jako zcela oprávněné - ale 5 let života v háji.

Tak vede to vaše "zcela automaticky zamítnou". Možná právě kvůli takovým, co myslí jako vy, jako druhý extrém raději preventivně pouštějí i ty, které by si radši měli nechat.

+6/−1
15.10.2014 13:31

J60a33n 32F10r13o24l29í14k 6576930225114

Ten muž v minulosti napadl a pobodal cizí ženu v mateřské školce? Pokud ne tak srovnávate nesrovnatelné.

+2/−3
15.10.2014 13:41

J76a15n 94C70h63o68b10o53t 5622654248141

Nikoliv, mluvím o "zcela automatickém" prodloužení ústavní léčby bez přihlédnutí k aktuálnímu stavu osoby

+6/−1
15.10.2014 13:42

J39o15s76e24f 86D26o15č52k84a74l 4881566394944

Můžete vyjmenovat těch několik odborníků?Nemocnice navrhla (důvody finanční) a údajně jeden znalecký posudek (není mi známo kdo ho vystavil - možno že samotná psychiatrie) a soud rozhodl bez oponentního znaleckého posudku a na tragédii bylo zaděláno.Vyníka si vyberte sám.Já tvrdím, že jde o klasické selhání systému a to v tom,že:

1. nedostatek financí pro zdravotnictví (propuštění z psychiatrie)

2. Neexistence detenčních doléčovacích zařízení

3. Přetížení soudních úředníku (absence důsledné kontroly nařízené ambulantní péče.

4..Díry v legislativě - nekvalitní zákony.

+6/0
15.10.2014 13:57

J94o60s91e63f 70D92o93č30k66a37l 4771386614544

oprava -viníka

+2/0
15.10.2014 14:07

J18a51n 30U94l18r28i70c96h 7470143268408

Pan ředitel moc dobře ví, že má  máslo na hlavě. Doporučit propustit po dvou letech osobu, která se dopustila tak závažného jednání je pěkný hazard, bohužel to stálo lidský život.

+1/−5
15.10.2014 12:57

A87n69n26a 11M26a48c40h68a72č48o60v97á 2946318204198

Takové bláboly rodině nepomůžou. Tohle se mělo řešit dávno. Není to poprvé co schizofrenil vraždil. Není to tak dlouho co schizofrenička ubodala dvouletou holčičku, další ubodal jedno z šestiletých dvojčat a další ubodal rodiče. Nobo jejich smrt je méně tragická než v případě tohodle chlapce?

+7/0
15.10.2014 12:50
Foto

D48a48v45i58d 64H60r44u42š53k92a 2481212331964

pani nemá schizofrénii

0/−2
15.10.2014 13:15
Foto

J22i86ř46í 39K14r33a13t64ě21n39a 1961912807687

Jak víte že nemá schizofrenii.

+2/0
15.10.2014 13:53

J90a32n 10C85h17o61b58o98t 5682674758361

Tak snad radši možná podezřelé z duševní nemoci zastřelit. A pak i ty, kdo se divně oblékají, protože úplně normální nemůžou být také. A rupnout v bedně může každému, tak možná radši rovnou postřílet všechny?

Neštěstí se prostě stávají...kluka mohlo také přejet auto.

+4/−1
15.10.2014 13:33
Foto

J10i29ř44í 75K36r72a60t64ě26n85a 1151832367167

Zajímal by mě poměr utoků u psychicky nemocných a počet utoků pod vlivem alkoholu nebo náhleho pominutí (může se stát i zdravému).

+4/0
15.10.2014 13:54

J71o79s74e51f 31D91o61č13k71a47l 4231286784624

Jan Chobot - pane,velmi slušně řečeno,jste otrlý cynik.Nic zlého Vám nepřeji,ale stát se to Vašemu dítěti,určitě by jste změnil Váš slovník.Pokud to neumíte,raději mlčte nebo jděte diskutovat k méně závažným tématům.

+1/−3
15.10.2014 14:05

J77a97n 29C17h88o39b76o56t 5142424278711

Pokud nejste schopen snést diskusi, doporučuji něco méně náročného.

+2/−2
15.10.2014 14:06

J44a68r31o56s74l71a61v 16K13a55d59l42e36c 5391479262711

Takovýto lidé by se neměli dostávat do ambulantní péče.

+1/0
15.10.2014 12:42

L37u23b54o81š 11P48e86š84t76a 9476760837242

Kdo nezažil schizofrenii přímo ve svém nejbližším okolí, nemůže nikdy pochopit, co se děje s nemocným člověkem. Já mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že chyba je více méně v systému léčby. Můj syn onemocněl touto nemocí krátce po střední škole. Vůbec jsme doma nechápali, co se s ním děje. První hospitalizace v psychiatrické klinice trvala skoro tři měsíce, pak byl tzv. zaléčený propuštěn do ambulantní léčby. Samozřejmě po krátké době se již cítil zdravý, přestal užívat léky a kolotoč psychóza - nucená hospitalizace - ambulantní léčba se opakoval asi 7x v průběhu pěti let. Po jeho posledním pobytu na klinice  jsem žádal o jeho další ústavní léčbu, jelikož se mi nezdálo, že je v pořádku. Byl jsem ubezpečen, že se syn zase vrátí. Vrátil se. Za dva měsíce skočil přímo před manželkou z okna ve třetím patře. Klečel jsem pod oknem na něm, aby se nehýbal, než přijede záchranka. Při tom mi opakoval, že ho k tomu dohnal nějaký hlas. Nechtěl do nemocnice, hlasy ho vždy při psychózách naváděly proti všem. Pád z okna přežil, zůstal ale zmrzačený, naštěstí není na vozíku. Po dalším roce se ovšem situace opakovala a při posledním jeho pobytu na psychiatrii trvalo tři měsíce, za neustálé změny léků, než se lékařům podařilo najít správný lék. Tři měsíce s člověkem, který neví čí je, nikoho nepoznává byly utrpením celé naší rodiny. Bez rodiny takto nemocný člověk nemá šanci, nemá šanci ani bez správných léků. Je to o zkoušení preparátů, kterých je v dnešní době mnoho. Na každého zabírají jiné. Ale k tomu je nutná hospitalizace v nemocnici. S tímto nelze experimentovat v rámci ambulantní léčby. Je to také o vůli nemocného se s tím poprat. Je to již pět let, co se syn úspěšně vrací do života bez větších známek nemoci. Chci tímto poukázat na nutnost spolupráce celé rodiny a také psychiatrických klinik. Tuto tragédii nelze vrátit, ale já vím, že ta žena vůbec neví, co způsobila. Tomu se dalo předejít pouze správnou léčbou. Tam kde není možná, je asi nutná nějaká forma izolace.

+37/0
15.10.2014 12:39

A75l42e33x58a56n91d81r 25K72o50s65t71k58a 8312478866794

Ano, to je přesně ten problém. Schyzofrenie nelze vyléčit. Lze jen prášky potlačit projevy. A i u zcela vzorného pacienta, který prášky bere může dojít k nerovnováze a opět se to projeví.

+4/−1
15.10.2014 12:45

H34a84n32a 87G79a27l18l76e81t55t44i55o63v71á 8871194516278

Naprosto s Vami souhlasim. Jednou haem se snazila najit spolupraci na psychiatrii v krajske nemocnici .... najit zpusob jak hospitalizovat podobneho pacienta .....vysledkem byl absolutni nezajem ze strany doktorky. Nakonec si ho prebrali z kozniho, kde jim v noci obracel naruby oddeleni. Kdo to nezazil, nepochopi.

+5/0
15.10.2014 13:09
Foto

J48i96ř95í 87K85r33a39t98ě23n60a 1691232717477

Naprostý souhlas. Hlavní je nutnost braní léků a dennodení kontrolování stavu příbuznými. Po rakovině nejhorší nemoc s různými stupni projevu.

0/0
15.10.2014 13:58

D54r74a26h80a 49H70e50r30t78l13o75v45á 5259388217560

Víte, kolik takových schizofreniků běhá po svobodě a je na ambulantní léčbě? Zajímal by mne tento počet protože pak stačí, aby přestali brát léky a jsou to neřízené střely, které můžeme potkat všude, i na chodníku, když vyjdu z domu. Kolik by asi muselo být psychiatrických léčeben, aby se tam všichni umístili? Nechci se nikoho zastávat, neznám zdravotní posudky na tu paní. Ale když jednou něco takového udělala, pak místo z psychiatrické léčebny měla jít do kriminálu.

+1/−1
15.10.2014 12:37

A83l78e90x12a93n73d11r 45K98o97s58t80k14a 8562178676824

Klidně do té léčebny, ale zkrátka doživotně, bez možnosti propuštění.

+3/−1
15.10.2014 12:39

J95a11k88u55b 16P69r80o76k28e28š 6913218492183

Co ctreba HIV pozitivni, nebo jinou nevylecitelnou chorobou, taky by ste je nekam zaviral? Take Vas muzou ohrozit.

+3/−2
15.10.2014 14:06

P11e86t65r 76F89i32a69l53a 9803736793813

To nevíte, že když Vás někdo záměrně takovou chorobou ohrozí, jde sedět?

0/0
15.10.2014 14:21

J51a21k68u26b 32P95r18o61k28e36š 6323108772193

To vim, ale pani Hertlova pise o umisteni vsech do lecebny, vy dodavate jeste dozivotne a bez moznosti propusteni to mi prijde trochu krute.

Neznam okolnosti, jiste zde bude mnoho pritezujicich okolnosti pro tuto zenu, ostatne malo kdy byva tragedie dusledek jen jedinneho selhani, z pravidla to byva cely retezec udalosti. Pravdepodobne vsak ani ona nezpusobila smrt cloveku umyslne, ale dohnala ji k tomu jeji choroba. Z nejakeho duvodu zde selhala lecba a bohuzel i selhala kontrola, ale to neni duvod vsechny nemocne nekam zavrit a zapomenout na ne.

0/−1
15.10.2014 17:46

P19e34t74r 55F19i33a58l88a 9563936473783

Pane Prokeši, nepodsouvejte diskutérům něco, co nepsali.

Paní Herlová to psala jinak, než tvrdíte. Já jsem vůbec nedodával ...... "jeste dozivotne a bez moznosti propusteni".

Pokud jste se potřeboval pohádat, vybral jste si nevhodnou diskuzi, u tak velkého neštěstí, kdy zemře nevinný, statečný mladý kluk, se to nehodí.

0/0
16.10.2014 0:23

J26a45k23u51b 30P25r74o33k28e68š 6173128942943

Omlouvam se, pisi do diskuze vetsinou z mobilu, takze jsem se prehledl, napsal to p. Kostka, ne vy.

Nemam potrebu se hadat, ani zde ani pod jinym clankem, pouze se snazim pochopit situaci bez emoci. Bohuzel temer pod kazdym clankem se sejde skupina lidi ochotna lincovat a p. Hertlova nastavila jako kriterium pouze ekonomickou unosnost, z toho mi tedy vyplyva presne to na co sem reagoval.

Zkuzte se trochu zamyslet, jak by bylo Vam, kdyz se dozvite, ze mate na rukou krev nevinneho kluka, kvuli situaci, kterou ste dost mozna ani nemohl ovlivnit, treba jen pro to, ze lekar neupravil davku leku kdyz mel, nebo byl interval kontroly prilis dlouhy. Samotna takova udalost je tragedii pro vsechny zucastnene, proc ji tedy jeste rozsirovat? Zavrit nemocnou do vezeni za jeji nemoc? To nekomu prijde spravne? Uprit nemocnym ta nejzakladnejsi lidska prava? Mnoho zde diskutujicich se uhani tim jak se maji nemocni a postizeni v tehle zemi spatne a pak by je smahem zavirali do ustavu. Takove veci opravdu nemuzu nechat bez komentare.

0/0
16.10.2014 6:14

P13e87t88r 73F63i65a98l80a 9233446773353

Když psychicky nemocný člověk něco vyvedl, prokázalo se ve všech případech, o kterých jsem slyšel, že přestal brát léky, protože měl pocit, že již je zdravý. V diskuzích popisují diskutéři příběhy z vlastní rodiny nebo okolí a je to vždy stejné - nemocný se po čase domnívá, že je v pořáku a léky nebere. Záleží na tom, jak se chová rodina.

Zkuste se trochu zamyslet Vy, zda přehnaně neomlouváte tu ženu a nesnažíte se přehrát vše pouze na lékaře. Pochybuji, že měla v rodině správnou podporu ohledně léčby - její matka ji nemožně vychvaluje a nevlastní otec zavolal novináře a žádal o peníze za příběh dcery.

Zamotal jste dohromady handicapované lidi, kterým náš stát dává skutečně malou podporu, s psychicky nemocnými lidmi.... pokud jsou tito opakovaně nebezpeční vůči ostatním lidem, musí být v uzavřeném prostoru detenčního ústavu.

Již jsem nechtěl odpovídat, ale použiju Vaše slova - takové věci opravdu nemohu nechat bez komentáře. O jakých nejzákladnějších lidských právech píšete, nikdo přece nemůže mít taková práva, jaká by chtěl on sám a na úkor jiných lidí ......kdo špatně vidí, nemůže být pilotem, dementní nemůže studovat, nešikovný nebude chirurgem, švadlenou nebo jemným mechanikem. Nebezpečný člověk nesmí mít větší práva než jiní lidé.

+1/0
16.10.2014 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.