Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto vletělo do neosvětleného nakladače, stroj ani neměl povinné ručení

Na Opavsku narazilo auto do nakladače, přičemž policisté poté zjistili, že za volantem pracovního stroje seděl opilý řidič. Navíc nakladači fungovala jen část osvětlení a ani neměl povinné ručení. Škoda přitom přesahuje dvě stě tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e94t92r 54N47e36s13v93a36d60b27a 2904135776659

A neměl by jet řidič tak aby stihl reagovat? Ne že bych obhajoval řidiče nakladače, ale řidič OA taky není úplně bez viny :/. Nepřiměřená rychlost a nejspíš se ani moc nevěnoval řízení:-/

+2/−1
21.10.2014 21:22
Foto

M23a32r60e47k 82B10a11š21i45s46t89a 7493612883320

Tak pokud na tom bude dělat Opava potom lituji toho řidiče. Může se mu stát, že soud řidiče Nissana zbaví jakékoliv viny, ovšem magistrát si dupne a nebude rozhodnutí soudu brát v potaz. Z řidiče UNC se vyklube nějaký známej pana ouřady a bude zle. Myslíte že tohle není možné, bohužel ......

0/0
21.10.2014 19:07

A47n49t20o24n94í68n 68S91v23o51b21o24d40a 3194333319502

Jezdím do servisu a tam mne to kontrolovali, světla sviti spis na krajnici a na značky

0/0
21.10.2014 17:24

A62n95t65o68n18í77n 45S55v47o54b41o65d24a 3884633829222

Zase blbe zarazeny příspěvek, idnes umi

0/0
21.10.2014 17:25

J64a57r31o20s63l23a12v 18L30e38b58e78d59a 3586499807310

... a na chodce a neosvětlené bicyklisty.

0/0
22.10.2014 9:28

R41a82d52i75m 10P93o78l58á79š79e15k 9196113869629

JJ, doba socialistická, kdy po osmé večer do pěti ráno projelo po silnici jedno auto za půl hodiny a tudíž se mohlo na silnici blbnout třeba se strojem bez povinného ručení a v mizerném technickém stavu,  je dávno pryč.

+1/0
21.10.2014 13:39

J91a29r54o20s29l42a42v 66K16a89d57l29e95c 5741269222571

Dle debaty jinde jsem si myslel, že se to může stát jen v Rusku na letišti... a hle, jsme zase v Čechách...;-D

+4/−1
21.10.2014 13:29

F22r48a87n68t13i62š83e77k 26K11o62c36o48u25r11e83k 4482599263254

Letiště a cesta na vesnici, je přeci jen rozdíl.

+1/0
21.10.2014 16:13

J81a74r40o82s63l56a10v 82Z81a31j45i41c90e45k 6154471127837

Opavsko neni v Cechach!

0/0
21.10.2014 16:38

T27o91m82á79š 26Z41e82m66á40n41e13k 5240108846386

Oba porušili pravidla. To je nesporné. Jistě, většině z nás zatrne, protože málokdo věnuje řízení takovou pozornost, aby se byl  vždy schopen vyhnout překážce takového typu, zkrátka objektu, který nemá na silnici co dělat. Asi je to tak i v pořádku (po stránce duševního zdraví), ale vyhláška hovoří jasně. Na vině je i řidič osobáku. To nakolik se každý z nich podílí na vině určí až soud.

+4/−6
21.10.2014 13:15

J93a65n 47S15a86l81o27m52o86n 4809950241345

To bysme klidmě mohli použít místo všech pravidel silničního provozu to jedno jediný kterým se řídí v Egyptě a jiných arabských zemích. Kdo je nabouranej zepředu, ten za to může. ;-D

+9/0
21.10.2014 13:26

M63a50r82t90i65n 78H98a83v97l17í10k 4510595417103

Takže čelní srážka je automaticky spoluvina? ;-D

+1/0
21.10.2014 14:09

J97a52n 36S78a92l85o57m32o30n 4589960931315

No, v podstatě se pak oba řidiči přímo na místě hádaj kdo měl uhnout první. ;-D Je to takovej zvláštní systém, ale docela jim to prý funguje. :-)

+1/0
21.10.2014 14:17

J76a58n 25N75ě57m90e11c 2600418296253

Hlavně dupat, aby chodci nosili za tmy svítící vesty ;-D

+6/−3
21.10.2014 13:13

J91a83n 86N44o33v46á16k 9447552477587

Tak zrovna ten blb, co si to štrádoval dneska v půl sedmé ráno po pravé straně silnice v černém oblečení, ačkoliv vlevo vede chodík, by si tím ušetřil pocákání z louže kterou jsem projel, když jsem se mu vyhybal. A je klika, že nejel proti nikdo, kdo by mi v tu chvíli svítil do očí, protože i takhle byl dotyčný trouba na cestě prakticky neviditelný.

+4/0
21.10.2014 13:26

H11o32n72z93a 74F66á55t60o24r 2179625334350

A to ten prablb neměl ani odrazky? Ty "svítí" docela dost - pokud nechybí a nejsou od bahna z pole.

+2/0
21.10.2014 12:49

J16a16n 48S20a40l25o18m23o64n 4919550561785

To by mě zajímalo proč zjišťují kdo nese větší vinu. Je to přece jasné jak facka. Neosvětlený a neoznačkovaný pracovní stroj na silnici prostě nesmí bez doprovodu! Navíc rozhodně ne s opilým řidičem. Ten řidič Nissanu fakt za nic nemůže, prostě si ho všiml pozdě, protože měl jen tlumená světla a ty svítí tak do dvaceti metrů dopředu a to když jedete 90, tak je docela málo.

+5/0
21.10.2014 12:29

J23a76r82o98s94l70a58v 81L82e58b29e95d76a 3936979187920

Jestli vám svítí tlumená jen 20 metrů, tak si je seřiďte (jestli máte vůbec auto...).

Ale jinak souhlas.

+2/0
21.10.2014 12:38

J19a84n 44S76a14l17o38m92o78n 4629910121325

Ne, už nemám auto a světla jsem měl seřizovaná pravidelně profíkem. Pokud vím tak tlumená světla dělají takový zvláštní obrazec kdy u středu vozovky svítí poměrně blízko (těch 20 metrů byl typ, ale moc daleko od toho nebudu a mluvím o hlavním proudu světla, ne o tom rozptýleném kuželu) a u krajnice naopak svítí docela daleko, tam to jde nad stovku. No ale ten nakladač nebyl asi na krajnici. :-)

+1/0
21.10.2014 12:49

A19n94t21o75n71í83n 12S42v34o14b13o38d39a 3224503119462

Ja bych si tipnul, ze mne svitu 75 metru

+1/0
21.10.2014 12:55

A16n32t77o87n87í47n 28S84v43o23b90o96d72a 3614623709162

Sviti 75 metru, proroze mam svetla vyse nez je ma prumerne auto

+1/0
21.10.2014 13:02

J85a45n 93S43a69l92o15m63o78n 4729930741665

Já měl akorát Škodu 105 a pak Peugeot 205, takže malý a nízký. I když ten Peugeot svítil docela hezky. :-)

+1/0
21.10.2014 13:04

D11e15n24i90s 74W53i83t46z75k80u 5303772979327

tak si je nechte seštelovat a přestaňte ostatním svítit do očí

0/0
21.10.2014 14:57

J49a71n 27S27a67l44o94m51o57n 4959820361595

Možný to je, každopádně to není nic moc když se jede rychleji a to nemluvím o tom když se jede do zatáčky, to se bez adaptabilních světlometů dává blbě. :-)

0/0
21.10.2014 13:02

T83o23m30á45š 22Z69e52m47á46n23e35k 5850808496386

Mě je seřizoval profesionál a mám to tak, že za tmy na průměrné, rovné silnici 3 třídy, se mi zdá přiměřených 80 km/h.

0/0
21.10.2014 13:19

J87a22n 53S71a52l74o47m29o83n 4309450771835

Já to psal v jiný větvi. Ve Škodě 105 i po profesionálním seřízení světel bylo na tlumený světla moc 60 km/h. V Peugeotu 205 to šlo klidně i na těch 80 km/h. Ono je to asi taky o typu světlometů a žárovek.

0/0
21.10.2014 13:24

M73i55r40o76s54l17a70v 76K33a42š83p64a72r 3462677311871

Tak nevím, jet 90  s potkávačkama je fakt vo hubu!

+2/0
21.10.2014 14:23

J39a54n 89S32a98l81o58m62o52n 4389470441465

Někdy i to musíte, když se v protismeru vynoří jiný auto, ale já to jen tak plácnul. Nevíme kolik jel a podle toho jak málo byl nárazem zničenej bych řekl, že to nebylo víc jak 40.

0/0
21.10.2014 14:32

D70a66v39i74d 92N38o51h58e62l 4476652728242

Proč o hubu? Pokud je proti mě silnější provoz, tak si na dálkový ani nevzpomenu. Blbců co dálkový vypínaj těsně přede mnou potkávám nepočítaně.

0/0
21.10.2014 14:58

J75i84ř50í 63B45r91o38ž 5609305632297

Koukám, že tady to je samý opatrný, předvídavý řidič. Zřejmě ještě tito pánové nezažiliv noci  v zatáčce ležícího ožralu, či když jim skočí před auto z lesa srna. Zažil jsem oboje a v druhém případě  mi byly dobré reflexy na dvě věci. Stejně tak se ve mně nemohlo krve dořezat, když rovněž v noci za vrcholem prudkého stoupání stáli dementi s neosvětleným fáčkem, kterému došel benzín a v protisměru jel kamion. Ti co se vedle toho fáčka motali se podruhé narodili.

Pro mne je jednoznačně na vině ten řidič nakladače.

+16/0
21.10.2014 12:20

A30n31t27o91n42í17n 46S14v46o57b48o55d23a 3244823309652

Neosvetlena prekazka silnicniho provozu s opilym ridicem, tady neni treba resit, kdo je vinik, zde je to jasne, nakladac ani ridic nemeli na silnici byt. Takze budeme vsude jezdit krokem a vyhlizet neosvetlene nakladace, cyklisty atd. Jinak podle vyhlasky se ma prekazka silnicniho provozu viditelne oznacit

+8/0
21.10.2014 12:17

J25i24ř78í 14B81o45l46f 8655347908175

No hlavně chudák řidič toho osobáku. Auto zničené a co si na kom vezme? Může to zkusit na ČKP, ale to jen tak 50 na 50, nebo pak žalovat majitele, nebo řidiče toho UNC (nejlépe oba) o náhradu škody a té se taky nemusí dočkat, resp. se jí možná dočká, ale než to třeba vymůže exekutor, tak to bude trvat roky a roky...

Nezávidění hodná situace ...:-/

+4/0
21.10.2014 12:15
Foto

J83i24ř25í 49C49h46o41c85h91o46l21á14č 5974193590106

nevím přesně ale měl by to dostat zaplaceno a pak to čkp vymáhat po viníkovi

+5/0
21.10.2014 12:25

J91a64n 83S48a30l23o33m77o84n 4269620941405

Myslím, že ČKP je povinna mu to zaplatit. Kde pak ty prachy veme ona je čistě její problém, ale s tím si umí ČKP velice dobře poradit. ;-D

+3/0
21.10.2014 12:30

J19i18ř27í 90B95o64l10f 8265627638755

Ale hlavně bude záležet na tom, jak to uzavře PČR. Pokud by to měla být spoluvina typu "nepřizpůsobil", tak pak se bude krátit a pak ještě amortizovat a já nevím co přesně ...

0/0
21.10.2014 13:23

J12a78n 31S55a64l24o85m49o97n 4969260521115

No, to jsou ty vychytávky pojišťoven aby pojišťovna ušetřila. Ono pod to "nepřizpůsobení" lze schovat strašně moc věcí. Je to nejvíc buzerační pravidlo.

+1/0
21.10.2014 13:27

J22i32ř66í 60B30o18l39f 8385247938945

Kluci, to sice ano, ale ČKP bude v tomto případě určitě argumentovat oním "nepřizpůsobil" a "měl předvídat". dostat z nich prachy, to je opravdu na soud a tam to nakonec podle mě skončí ... 

Hezký den a bacha na nakladače, pluhy a podobně :-)

+1/0
21.10.2014 13:20
Foto

M81a20r87e45k 55B82a96š22i43s38t82a 7153362833790

Já potkal v sobotu na hlavní silnici číslo 11 dokonce neosvětlenou vlečku taženou za ploužícím se traktorem, na vlečce nebyli ani odrazky ;-D;-D;-D;-D

0/0
21.10.2014 19:09

Z86b10y20n93ě27k 86P50r65o70c86h35á71z11k67a 8675933903906

Do zatáčky jedu vždy tak, abych do ní viděl na takovou vzdálenost, kdy při své rychlosti stihnu bezpečně zastavit, jinak je to opravdu ruská ruleta sázet na to, že tam kam nevidím je volná silnice.

+3/−7
21.10.2014 12:13

J85o98s81e26f 72H15a69n23y20á25š 2264429443

Já to vidím tak, že: Řidič byl pod vlivem. Zadní světla i ukazatele směru (čeho dle idnes?) nefungovaly, protože neexistovaly!!! Na základě toho bych řidiči ŘP odebral, ne-li přímo sebral a dále bych zjišťoval, kdo nese větší vinu na nehodě, zda řidič nakladače nebo ten, kdo jej přinutil k tomu, aby s takovým vozidlem a jeho výbavou vůbec vyjel na veřejnou komunikaci.

+2/−1
21.10.2014 12:12

K66a50r35e90l 52W86a57t33z17k55o 9486857767876

Jak můžou světla nefungovat když neexistují? ;-D ;-D ;-D

+1/0
21.10.2014 12:32

T87o16m31á56š 38Z11e88m62á77n20e72k 5890948766846

Průlom v celém případu.

0/0
21.10.2014 13:22

M51i83c25h45a95l 82K83o53z44d60e47r52k14a 4190215921

Podle těch indicií - řidič pod vlivem, chybějící osvětlení a papíry... se to tváří na jednoznočnou chybu zemědělce.

Na druhou stranu, narazit do něčeho co je na silnici, to je taky dost výrazná chyba a jednoznačné nepřizpůsobení stavu a povaze vozovky. Skoro by se dalo říct že v tomto případě alkohol ani nehrál žádnou významnou roli.

Člověk má vždycky předpokládat že na silnici může potkat chodce v tmavém oblečení, neosvětleného cyklistu, může tam ležet strom nebo ožralý soused. A vždycky musíme být schopni na překážku reagovat a zastavit před ní.

A je vidět, že ikdyž je technická pořádná otrava, k něčemu to je, že nám někdo každé dva roky povinně kontroluje brzdy a světla, když je mezi námi dostatek lidí, kteří se o tyto "detaily" nestarají.

+2/−2
21.10.2014 12:07

V20á51c58l40a22v 30P61o48u32s70t75k54a 3570161102

Pokud někdo s vědomím že nesvítí a je pod parou vjede s takovým strojem v noci na silnici, pak nepomůže ani svěcená.

+3/−1
21.10.2014 12:14

F13r41a87n21t72a 63T41i42m37a49n 7620268471270

Pokud by tam místo toho stroje šel chodec, který pod parou být legálně může a svítit rozhodně nemusí, a ten řidič to do něho napral, tak by to spíš odnesl ten řidič

0/0
21.10.2014 12:29

J17a78n 21S29a78l60o68m43o38n 4629790171705

Taky ne tak jednoznačně jak si myslíte vy.

0/0
21.10.2014 12:32

J86a89r81o80s21l56a48v 74L88e72b75e83d52a 3566349207230

Však se dočkáte povinných reflexních pro chodce... už se na tom pracuje.

A mimochodem - chodec jdoucí řádně po okraji vozovky nezasahuje do silnice tolik, jako zemědělský stroj.

+1/0
21.10.2014 12:41

J14a51n 49S29a52l20o17m21o29n 4539290941705

A když jde po správné (levé) straně vozovky, tak vás většinou vidí mnohem dřív než vy jeho, takže i ožrala se stihne uhnout, případně to "zaparkovat" do příkopu. :-)

0/0
21.10.2014 12:51

A10n31t90o81n30í84n 87S74v73o53b70o42d64a 3314853189642

Na okreskach jezdim u stredu vozovky, jiz se mne to vyplatilo, neprejel jsem spiciho kluka na silnici, odvezl jsem ho domu a nadal jsem mu do debilu. Ale neosvetleny nakladac jedouci po okresce, to bych asi necekal

+1/0
21.10.2014 13:14

P55e26t92r 18K19o69z10á59k 8675467627854

Vy jste Vaši úvahu vzal z trochu jiného konce. Ono především ten stroj neměl na veřejné komunikaci co dělat! To je zásadní. A poku byl v takovém stavu, měl mít alespoň doprovod ( ani to si nejsem ale jistý, jestli je vůbec legální ). Jestli to bylo mimo obec, kde mohu jet více jak 50km/h a dostihl ho v nepřehledném místě v zatáčce, neosvětleného, není to takový problém pomalu jedoucí nakladač trefit.

Jedno ale je jisté. 100% naše cinklé zákony na zemědělce neuvalí, takže část viny přenesou na řidiče osobného vozu, který má na Nissanu totálku a od pojišťovny dostane kulové, protože UN žádnou pojistku nemělo. Takže bude značně obtížně soudní cestou vymáhat nějaké peníze za své zničené auto! Pána v os. voze je mi dost líto. Nedopustil se žádného přestupku a stejně je ten nejvíce poškozený. Ale tak snad mu v tom pomůže Česká kancelář pojistitelů.

+1/0
21.10.2014 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.