Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto vletělo do neosvětleného nakladače, stroj ani neměl povinné ručení

Na Opavsku narazilo auto do nakladače, přičemž policisté poté zjistili, že za volantem pracovního stroje seděl opilý řidič. Navíc nakladači fungovala jen část osvětlení a ani neměl povinné ručení. Škoda přitom přesahuje dvě stě tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e16t58r 12N49e20s88v65a63d73b76a 2774255716389

A neměl by jet řidič tak aby stihl reagovat? Ne že bych obhajoval řidiče nakladače, ale řidič OA taky není úplně bez viny :/. Nepřiměřená rychlost a nejspíš se ani moc nevěnoval řízení:-/

+2/−1
21.10.2014 21:22
Foto

M85a51r19e83k 82B18a14š39i69s77t88a 7943932413490

Tak pokud na tom bude dělat Opava potom lituji toho řidiče. Může se mu stát, že soud řidiče Nissana zbaví jakékoliv viny, ovšem magistrát si dupne a nebude rozhodnutí soudu brát v potaz. Z řidiče UNC se vyklube nějaký známej pana ouřady a bude zle. Myslíte že tohle není možné, bohužel ......

0/0
21.10.2014 19:07

A70n64t55o79n54í77n 81S53v20o22b54o25d11a 3104393149402

Jezdím do servisu a tam mne to kontrolovali, světla sviti spis na krajnici a na značky

0/0
21.10.2014 17:24

A93n41t95o20n66í19n 63S78v65o46b80o22d53a 3254563259912

Zase blbe zarazeny příspěvek, idnes umi

0/0
21.10.2014 17:25

J18a31r96o70s92l55a41v 41L95e38b66e17d13a 3986649477940

... a na chodce a neosvětlené bicyklisty.

0/0
22.10.2014 9:28

R62a97d31i82m 61P10o76l24á18š96e69k 9986933659399

JJ, doba socialistická, kdy po osmé večer do pěti ráno projelo po silnici jedno auto za půl hodiny a tudíž se mohlo na silnici blbnout třeba se strojem bez povinného ručení a v mizerném technickém stavu,  je dávno pryč.

+1/0
21.10.2014 13:39

J32a91r78o41s43l46a47v 10K64a23d37l51e56c 5741659812421

Dle debaty jinde jsem si myslel, že se to může stát jen v Rusku na letišti... a hle, jsme zase v Čechách...;-D

+4/−1
21.10.2014 13:29

F26r90a27n34t42i40š17e53k 82K62o94c85o42u46r40e98k 4442249333674

Letiště a cesta na vesnici, je přeci jen rozdíl.

+1/0
21.10.2014 16:13

J30a10r56o62s42l18a54v 20Z52a11j57i36c63e52k 6184751407967

Opavsko neni v Cechach!

0/0
21.10.2014 16:38

T91o84m35á57š 80Z50e61m66á27n81e38k 5170428516976

Oba porušili pravidla. To je nesporné. Jistě, většině z nás zatrne, protože málokdo věnuje řízení takovou pozornost, aby se byl  vždy schopen vyhnout překážce takového typu, zkrátka objektu, který nemá na silnici co dělat. Asi je to tak i v pořádku (po stránce duševního zdraví), ale vyhláška hovoří jasně. Na vině je i řidič osobáku. To nakolik se každý z nich podílí na vině určí až soud.

+4/−6
21.10.2014 13:15

J60a42n 68S37a84l26o86m30o63n 4519350361415

To bysme klidmě mohli použít místo všech pravidel silničního provozu to jedno jediný kterým se řídí v Egyptě a jiných arabských zemích. Kdo je nabouranej zepředu, ten za to může. ;-D

+9/0
21.10.2014 13:26

M43a34r70t10i12n 52H39a97v19l49í58k 4940945257363

Takže čelní srážka je automaticky spoluvina? ;-D

+1/0
21.10.2014 14:09

J26a13n 20S59a59l74o31m82o79n 4909240191705

No, v podstatě se pak oba řidiči přímo na místě hádaj kdo měl uhnout první. ;-D Je to takovej zvláštní systém, ale docela jim to prý funguje. :-)

+1/0
21.10.2014 14:17

J30a82n 32N54ě19m27e42c 2550808366633

Hlavně dupat, aby chodci nosili za tmy svítící vesty ;-D

+6/−3
21.10.2014 13:13

J13a53n 87N21o82v73á41k 9687892707277

Tak zrovna ten blb, co si to štrádoval dneska v půl sedmé ráno po pravé straně silnice v černém oblečení, ačkoliv vlevo vede chodík, by si tím ušetřil pocákání z louže kterou jsem projel, když jsem se mu vyhybal. A je klika, že nejel proti nikdo, kdo by mi v tu chvíli svítil do očí, protože i takhle byl dotyčný trouba na cestě prakticky neviditelný.

+4/0
21.10.2014 13:26

H53o91n74z60a 19F59á53t78o85r 2919805194240

A to ten prablb neměl ani odrazky? Ty "svítí" docela dost - pokud nechybí a nejsou od bahna z pole.

+2/0
21.10.2014 12:49

J86a93n 49S77a62l68o54m89o48n 4169160711635

To by mě zajímalo proč zjišťují kdo nese větší vinu. Je to přece jasné jak facka. Neosvětlený a neoznačkovaný pracovní stroj na silnici prostě nesmí bez doprovodu! Navíc rozhodně ne s opilým řidičem. Ten řidič Nissanu fakt za nic nemůže, prostě si ho všiml pozdě, protože měl jen tlumená světla a ty svítí tak do dvaceti metrů dopředu a to když jedete 90, tak je docela málo.

+5/0
21.10.2014 12:29

J47a19r47o31s33l48a53v 75L90e56b93e98d66a 3876759947430

Jestli vám svítí tlumená jen 20 metrů, tak si je seřiďte (jestli máte vůbec auto...).

Ale jinak souhlas.

+2/0
21.10.2014 12:38

J82a93n 38S10a26l43o95m78o98n 4449790781465

Ne, už nemám auto a světla jsem měl seřizovaná pravidelně profíkem. Pokud vím tak tlumená světla dělají takový zvláštní obrazec kdy u středu vozovky svítí poměrně blízko (těch 20 metrů byl typ, ale moc daleko od toho nebudu a mluvím o hlavním proudu světla, ne o tom rozptýleném kuželu) a u krajnice naopak svítí docela daleko, tam to jde nad stovku. No ale ten nakladač nebyl asi na krajnici. :-)

+1/0
21.10.2014 12:49

A84n13t96o71n50í15n 57S61v52o37b42o32d39a 3104493209732

Ja bych si tipnul, ze mne svitu 75 metru

+1/0
21.10.2014 12:55

A91n58t55o65n22í76n 70S46v14o23b68o32d88a 3684743389152

Sviti 75 metru, proroze mam svetla vyse nez je ma prumerne auto

+1/0
21.10.2014 13:02

J53a95n 37S26a82l28o42m90o54n 4609150701265

Já měl akorát Škodu 105 a pak Peugeot 205, takže malý a nízký. I když ten Peugeot svítil docela hezky. :-)

+1/0
21.10.2014 13:04

D92e84n14i16s 84W34i22t34z17k41u 5593672369457

tak si je nechte seštelovat a přestaňte ostatním svítit do očí

0/0
21.10.2014 14:57

J34a72n 83S61a13l27o85m13o22n 4929900721265

Možný to je, každopádně to není nic moc když se jede rychleji a to nemluvím o tom když se jede do zatáčky, to se bez adaptabilních světlometů dává blbě. :-)

0/0
21.10.2014 13:02

T64o20m60á71š 10Z29e20m37á64n25e13k 5430618146966

Mě je seřizoval profesionál a mám to tak, že za tmy na průměrné, rovné silnici 3 třídy, se mi zdá přiměřených 80 km/h.

0/0
21.10.2014 13:19

J21a45n 69S88a46l93o69m16o92n 4579870831225

Já to psal v jiný větvi. Ve Škodě 105 i po profesionálním seřízení světel bylo na tlumený světla moc 60 km/h. V Peugeotu 205 to šlo klidně i na těch 80 km/h. Ono je to asi taky o typu světlometů a žárovek.

0/0
21.10.2014 13:24

M79i91r22o43s68l69a12v 72K45a41š40p56a98r 3802197681491

Tak nevím, jet 90  s potkávačkama je fakt vo hubu!

+2/0
21.10.2014 14:23

J10a97n 29S74a66l52o13m53o78n 4559570271135

Někdy i to musíte, když se v protismeru vynoří jiný auto, ale já to jen tak plácnul. Nevíme kolik jel a podle toho jak málo byl nárazem zničenej bych řekl, že to nebylo víc jak 40.

0/0
21.10.2014 14:32

D82a25v16i39d 45N51o81h43e73l 4596412618782

Proč o hubu? Pokud je proti mě silnější provoz, tak si na dálkový ani nevzpomenu. Blbců co dálkový vypínaj těsně přede mnou potkávám nepočítaně.

0/0
21.10.2014 14:58

J15i22ř89í 65B83r10o65ž 5919585682197

Koukám, že tady to je samý opatrný, předvídavý řidič. Zřejmě ještě tito pánové nezažiliv noci  v zatáčce ležícího ožralu, či když jim skočí před auto z lesa srna. Zažil jsem oboje a v druhém případě  mi byly dobré reflexy na dvě věci. Stejně tak se ve mně nemohlo krve dořezat, když rovněž v noci za vrcholem prudkého stoupání stáli dementi s neosvětleným fáčkem, kterému došel benzín a v protisměru jel kamion. Ti co se vedle toho fáčka motali se podruhé narodili.

Pro mne je jednoznačně na vině ten řidič nakladače.

+16/0
21.10.2014 12:20

A55n37t87o68n63í23n 21S84v69o62b25o33d26a 3634383379352

Neosvetlena prekazka silnicniho provozu s opilym ridicem, tady neni treba resit, kdo je vinik, zde je to jasne, nakladac ani ridic nemeli na silnici byt. Takze budeme vsude jezdit krokem a vyhlizet neosvetlene nakladace, cyklisty atd. Jinak podle vyhlasky se ma prekazka silnicniho provozu viditelne oznacit

+8/0
21.10.2014 12:17

J75i50ř66í 67B94o60l39f 8235877948545

No hlavně chudák řidič toho osobáku. Auto zničené a co si na kom vezme? Může to zkusit na ČKP, ale to jen tak 50 na 50, nebo pak žalovat majitele, nebo řidiče toho UNC (nejlépe oba) o náhradu škody a té se taky nemusí dočkat, resp. se jí možná dočká, ale než to třeba vymůže exekutor, tak to bude trvat roky a roky...

Nezávidění hodná situace ...:-/

+4/0
21.10.2014 12:15
Foto

J90i34ř53í 24C16h60o12c56h82o27l30á61č 5744713970636

nevím přesně ale měl by to dostat zaplaceno a pak to čkp vymáhat po viníkovi

+5/0
21.10.2014 12:25

J81a95n 35S37a56l74o89m51o90n 4109240931965

Myslím, že ČKP je povinna mu to zaplatit. Kde pak ty prachy veme ona je čistě její problém, ale s tím si umí ČKP velice dobře poradit. ;-D

+3/0
21.10.2014 12:30

J73i80ř68í 67B29o59l25f 8475197718245

Ale hlavně bude záležet na tom, jak to uzavře PČR. Pokud by to měla být spoluvina typu "nepřizpůsobil", tak pak se bude krátit a pak ještě amortizovat a já nevím co přesně ...

0/0
21.10.2014 13:23

J16a54n 19S15a23l74o94m68o41n 4789430871595

No, to jsou ty vychytávky pojišťoven aby pojišťovna ušetřila. Ono pod to "nepřizpůsobení" lze schovat strašně moc věcí. Je to nejvíc buzerační pravidlo.

+1/0
21.10.2014 13:27

J47i79ř11í 81B62o23l90f 8665147818125

Kluci, to sice ano, ale ČKP bude v tomto případě určitě argumentovat oním "nepřizpůsobil" a "měl předvídat". dostat z nich prachy, to je opravdu na soud a tam to nakonec podle mě skončí ... 

Hezký den a bacha na nakladače, pluhy a podobně :-)

+1/0
21.10.2014 13:20
Foto

M58a62r42e24k 55B59a53š20i81s28t81a 7463692763750

Já potkal v sobotu na hlavní silnici číslo 11 dokonce neosvětlenou vlečku taženou za ploužícím se traktorem, na vlečce nebyli ani odrazky ;-D;-D;-D;-D

0/0
21.10.2014 19:09

Z95b41y82n25ě63k 85P30r30o86c28h76á62z34k27a 8155193343526

Do zatáčky jedu vždy tak, abych do ní viděl na takovou vzdálenost, kdy při své rychlosti stihnu bezpečně zastavit, jinak je to opravdu ruská ruleta sázet na to, že tam kam nevidím je volná silnice.

+3/−7
21.10.2014 12:13

J59o51s80e60f 48H18a86n67y60á68š 2774119203

Já to vidím tak, že: Řidič byl pod vlivem. Zadní světla i ukazatele směru (čeho dle idnes?) nefungovaly, protože neexistovaly!!! Na základě toho bych řidiči ŘP odebral, ne-li přímo sebral a dále bych zjišťoval, kdo nese větší vinu na nehodě, zda řidič nakladače nebo ten, kdo jej přinutil k tomu, aby s takovým vozidlem a jeho výbavou vůbec vyjel na veřejnou komunikaci.

+2/−1
21.10.2014 12:12

K34a15r65e80l 18W50a50t95z80k38o 9746237477926

Jak můžou světla nefungovat když neexistují? ;-D ;-D ;-D

+1/0
21.10.2014 12:32

T35o35m15á71š 93Z38e85m27á94n25e56k 5320948566126

Průlom v celém případu.

0/0
21.10.2014 13:22

M27i52c28h75a93l 70K95o52z19d63e68r37k70a 4310765671

Podle těch indicií - řidič pod vlivem, chybějící osvětlení a papíry... se to tváří na jednoznočnou chybu zemědělce.

Na druhou stranu, narazit do něčeho co je na silnici, to je taky dost výrazná chyba a jednoznačné nepřizpůsobení stavu a povaze vozovky. Skoro by se dalo říct že v tomto případě alkohol ani nehrál žádnou významnou roli.

Člověk má vždycky předpokládat že na silnici může potkat chodce v tmavém oblečení, neosvětleného cyklistu, může tam ležet strom nebo ožralý soused. A vždycky musíme být schopni na překážku reagovat a zastavit před ní.

A je vidět, že ikdyž je technická pořádná otrava, k něčemu to je, že nám někdo každé dva roky povinně kontroluje brzdy a světla, když je mezi námi dostatek lidí, kteří se o tyto "detaily" nestarají.

+2/−2
21.10.2014 12:07

V22á54c82l61a62v 87P73o48u24s92t38k88a 3190571232

Pokud někdo s vědomím že nesvítí a je pod parou vjede s takovým strojem v noci na silnici, pak nepomůže ani svěcená.

+3/−1
21.10.2014 12:14

F93r47a78n38t19a 97T28i75m96a81n 7260518131650

Pokud by tam místo toho stroje šel chodec, který pod parou být legálně může a svítit rozhodně nemusí, a ten řidič to do něho napral, tak by to spíš odnesl ten řidič

0/0
21.10.2014 12:29

J67a64n 49S37a13l11o49m43o93n 4239520141145

Taky ne tak jednoznačně jak si myslíte vy.

0/0
21.10.2014 12:32

J82a64r80o85s93l95a69v 30L58e42b21e77d48a 3466569107440

Však se dočkáte povinných reflexních pro chodce... už se na tom pracuje.

A mimochodem - chodec jdoucí řádně po okraji vozovky nezasahuje do silnice tolik, jako zemědělský stroj.

+1/0
21.10.2014 12:41

J21a84n 18S80a58l52o11m85o17n 4189780981335

A když jde po správné (levé) straně vozovky, tak vás většinou vidí mnohem dřív než vy jeho, takže i ožrala se stihne uhnout, případně to "zaparkovat" do příkopu. :-)

0/0
21.10.2014 12:51

A35n34t14o24n63í93n 20S86v30o81b81o16d34a 3524703889652

Na okreskach jezdim u stredu vozovky, jiz se mne to vyplatilo, neprejel jsem spiciho kluka na silnici, odvezl jsem ho domu a nadal jsem mu do debilu. Ale neosvetleny nakladac jedouci po okresce, to bych asi necekal

+1/0
21.10.2014 13:14

P54e48t97r 82K38o44z32á54k 8405637937784

Vy jste Vaši úvahu vzal z trochu jiného konce. Ono především ten stroj neměl na veřejné komunikaci co dělat! To je zásadní. A poku byl v takovém stavu, měl mít alespoň doprovod ( ani to si nejsem ale jistý, jestli je vůbec legální ). Jestli to bylo mimo obec, kde mohu jet více jak 50km/h a dostihl ho v nepřehledném místě v zatáčce, neosvětleného, není to takový problém pomalu jedoucí nakladač trefit.

Jedno ale je jisté. 100% naše cinklé zákony na zemědělce neuvalí, takže část viny přenesou na řidiče osobného vozu, který má na Nissanu totálku a od pojišťovny dostane kulové, protože UN žádnou pojistku nemělo. Takže bude značně obtížně soudní cestou vymáhat nějaké peníze za své zničené auto! Pána v os. voze je mi dost líto. Nedopustil se žádného přestupku a stejně je ten nejvíce poškozený. Ale tak snad mu v tom pomůže Česká kancelář pojistitelů.

+1/0
21.10.2014 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.