Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotiva táhla vykolejené nákladní vagony, až se vlak roztrhl

Škodu 5,6 milionu korun za sebou zanechal nákladní vlak, který v pátek večer vykolejil u hlavního vlakového nádraží v Ostravě. Během 1,5 kilometru, kdy lokomotiva vybočené vagony táhla, se vyvrátilo několik sloupů trakčního vedení a nakonec se celá souprava roztrhla na tři části.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a33r76e15l 36B32a85r93t85á18č81e62k 9172409422625

doufam ze az PKP Cargo koupi AWT nebudou po nasich zeleznicich jezdit tyto vraky vlaky ....

+1/0
24.11.2014 7:06

D44a48n88i19e75l 73Ř36e93h35á22č40e91k 5187613901557

Smůla že vlak nemůže objet překážku jak autobus a poračovat dál v původní trase, proto nemůže zastavit v zastávce Ostrava - Mariánské Hory. 8-o

0/0
23.11.2014 12:02

J64i39ř56í 17E36n39g53l86i83š 1185219855501

Dnes po rozednění to by docela smutný pohled.

Místo, kde došlo k vykolejení bylo cca pár metrů pod dálničním přívaděčem směrem k zastávce Ostrava- Mariánské hory, kterou si neumětel z Plastové lupy popletl se Svinovem.

   Měl jsem pocit, že jsem zahlédl poškozený jazyk výhybky. Vzhledem k tomu, se se na místě pohybovala spousta oranžových mravenečků, nedá se vylouči, že už se pracovalo na odstarnění následků mimořádné události. Dřevěné pražce byly právě za touto výhybkou posekané. Po cestě směrem od Hlavního nádraží byly více či méně poškozené trakční sloupy a v jednom místě bylo trakční vedení přímo na vozech. Vykolejily dva vozy, každý pouze jedním podvozkem. Pokud nepočítám dvojče, tak byl vlak roztržem zhruba v polovině (za 13. vozem). Háku na šroubovce byla jen polovina. Polské dvojče stálo roztržené až u budovy stanoviště staničního dispečera Ostrava- levé.

  Skutečně mě zajímá výsledek vyšetřování. Kde byla příčina.

+6/0
22.11.2014 17:45

J12o89s81e39f 97H63a54n97y88á66š 2724969823

Teď je třeba dávat pozor i na jiné mravenečky, jinak ti oranžoví budou bez práce.

+1/0
22.11.2014 18:42

J78i24ř90í 93P84r33ů27š35a 7975762825359

To že by se na opravě nezačalo pracovat se dá vyloučit. Zpravidla se začne hned jak to vyšetřující orgány dovolí, popřípadě po odklizení vykolejených vozů.

0/0
23.11.2014 10:48

J35a14n94a 11Š34i67m61o49n53o32v32á 2586621199961

Na "zastávce" Ostrava-Svinov je historicky cenná budova z dob, kdy tam ještě bylo nádraží, pak je tam nová, taky celkem opěvovaná budova, ale to asi nebude budova nádraží, ale jenom nějaké zastávky. Ještě autor zapomněl napsat, že se to stalo poblíž vísky Ostrava, a bude to kompletní ;-D

+5/0
22.11.2014 15:35

D46a57v74i72d 82Š19a53f60r39á95n89e32k 5867674247143

Tak ono v podstatě celá Ostrava žije z historie. Smiřte se s tím, že Ostrava-Svinov je z dnešního pohledu zastávka.

0/−8
22.11.2014 15:46

V22í97t 13M71r58h58a96l 1635989203570

Článek opravdu na úrovni, jen co je pravda8-o. Když píšu článek, tak se nesnažím být odbornější, než odborník, když tomu nerozumím.

+7/0
22.11.2014 14:24

J39o55s90e42f 40Š75e36m80e77l33í13k 7989251810537

No vidíte. Kdyby nezdrhnul jistej Staník Gross k advokacii a dělal koloťuka, na kterýho se vyučil, tak by se tohle stát nemohlo.

+2/0
22.11.2014 14:05

P64e15t43r 44V74e80s38e28l19ý 2599588463486

Zastávka Ostrava-Svinov, myslel jsem, že už mě Dřišťálová tlupa nemá čím překvapit. Ó, jak jsem se mýlil...

+4/0
22.11.2014 13:57

J86o60s20e73f 72Š61e23m15e47l63í58k 7569601860467

Dyť to psala Martina, tak to tolerujte. Vy taky nerozlišujete broskvovou barvu od meruňkové, což žádná ženská nepochopí. ;-)

+2/−1
22.11.2014 14:10

I79v19a98n 86M89a15r92e91k 6304638452

"Klasika", na 99% lom hlavního listu pružnice což je specialita nejen u vozů této serie ale i u vozů Wap a Raj R^

+1/0
22.11.2014 13:39

D75a11n36i81e81l 81K38r86o93n26e22r 7384364636687

PKP...no, tak to me neprekvapuje...

+6/−1
22.11.2014 13:01

K48a27r50e83l 87M23i93š90k48a 2986602712569

Takové nehody se stávají i jiným dopravcům, než je PKP.

+2/0
22.11.2014 13:02

D43a92n68i89e20l 36K85r22o77n65e81r 7764274736917

Ano...stejne tak jako zlodej kovu muze byt i bily clovek.

+3/−1
22.11.2014 13:05

P29e67t79r 71N33o30v65o75t50n45y 3749322809192

A u havlbrodu pred 14 dny vykolejili Poláci? Nebo u Prevysova v létě?

0/0
22.11.2014 13:07

D87a81n30i20e81l 53K10r57o31n28e10r 7774564696607

Nejde o vykolejeni...ale o to, ze s tim jel dalsiho 1.5 km

0/0
22.11.2014 13:21

K68a17r70e49l 11M70i79š29k88a 2476352762269

Ale to se stalo i našim dopravcům. Navíc vyskočené vozy ve vlaku nemusíte vůbec poznat, pokud to neposkakuje po pražcích blízko lokomotivy.

0/0
22.11.2014 13:24

P27e54t44r 13N14o12v89o82t60n66y 3459292919702

U Havlbrodu s tim jel 3 km a u Převyšova se to zarylo poměrne brzo do země.

+2/0
22.11.2014 13:46

M45a61t71ú55š 73B94e25n80a38k 9148824782473

keď vidím tie podvozky tak sa ani nečudujem, že sa vykoľajil, vozne s týmito podvozkami majú zákaz jazdiť po väčšine koľají v EÚ, len ČR a SR má pre ne výnimku, samozrejme aj Poľsko kde sú tie vozne doma.

+2/0
22.11.2014 12:33

R17o62b41e71r55t 75R83. 39S76i82m95e72k 6538794768180

"Mezi hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Svinov" - opravdu jsem netušil, že Pendolína zastavují i na zastávkách.

+3/0
22.11.2014 12:18

M49a35r29e19k 10F44l67e26k91a61č 1807112460261

Zatímco Ostrava- Hlavní nádraží je nejmenší nádraží, je OStrava - Svinov největší zastávka jakou znám

+1/0
22.11.2014 13:19

M39i30l34o63š 82K30o29h94o88u52t 6174404675771

Je to jen důsledek toho, jak se náš sporadicky fungující stát stará o železniční cesty... Tady je celkem hezká ukázka, jak "dobře" to stát dělá. http://melnicek.tv/porady/zajimavosti/video/zeleznicni-trat-076-melnik-mseno-video/

+1/0
22.11.2014 12:08

D75a81v29i25d 47Š72a87f78r62á69n47e71k 5937244787923

Spíš mi přijde, že ty rachotiny z Polska už prostě pár desítek let přesluhují. Třeba v SRN nebo Rakousku by to nepustili na trať.

+3/0
22.11.2014 12:29

M93i82l92o60š 52K75o47h89o95u56t 6874544455751

jo, jsou to starý plečky, ale za tohle patrně nemohla stará lokomotiva,. Viděl bych to spíš na kombinaci mizerné údržby tratě i vozů

+1/0
22.11.2014 12:36

M11a68r75t89i50n 20H41a65n62z73a37l 8608669649255

V SRN nevim, ale v Rakousku to bohuzel na trat pousti. Vozime uhli do Rakouskych teplaren a elektraren prevazne v polskych vozech. Ano, obcas se stane, ze polovinu vlaku vyradime kvuli technickemu stavu v predavaci stanice, ale jestli to tak delaji i polaci, kteri zajizdeji az k nam na svou licenci, to je otazka... Jinak predloni vykolejil jeden vlak z polskych vozu Falls/Wap ve stanici Brück a.d.Mur a rozoral pul nadrazi... Bohuzel nikdo jiny tolik vozu nema.

0/0
22.11.2014 14:17

K20a35r15e25l 94N57o34v47á17k 2340983430395

Pořád se něco ruší a pak takto dopadne. Dříve byla funkce "strážce trati" který sledoval jízdu vlaku. Dnes vlak sleduje pouze výpravčí ve stanici a ti se také postupně zruší.

+4/−3
22.11.2014 12:06

J28i89ř83í 43E42r86b67e78n 1953144736687

Když vykolejí poslední vagony 700 m dlouhého vlaku, za jak dlouho doběhne strážce trati k telefonu, aby zavolal na následnou stanici, ať ten vlak zastaví? A kam až mezitím dojela lokomotiva, pokud jel vlak "jenom" 70 km/h (= 20 m/s)?

+2/−1
22.11.2014 13:53

A61d38a29m 28P32u91r18k82r73t 5856302828388

http://jihlava.idnes.cz/vykolejeni-nakladniho-vlaku-v-pribyslavi-fga-/jihlava-zpravy.aspx?c=A141114_092239_jihlava-zpravy_mv

V krátké době (během dvou týdnů) podruhé. Čímž nechci říct "že to na dráze flákají", jen prostě podivení, nevzpomínám si dříve na podobnou nehodu.

+3/−1
22.11.2014 11:38

M49a27r75t30i67n 65N50o75v12o46t72n88ý 3936276791964

Takové nehody se stávají pořád. Neusuzujte z toho, o čem se dočtete na iDnes.

http://www.dicr.cz/kratke-zpravy

+5/0
22.11.2014 12:02

O46t24t31o 40J55e43h29l15i29č84k41a 5890607643422

Dělal jsem na dráze přes patnáct let. Musím kvitovat rekonstrukce tratí, ale ten zbytek! V jakém stavu jsou dnes vozové jednotky (Cargo) a některé tratě! To, jak nám politici spravují 25 let silnice a železnici je toto jen důsledkem. Proč vlak vykolejí? Jsou jen dva důvody-stav trati-stav vozů. U tratí ukradené upevňovací prvky, u vozů zadřená ložiska, či opotřebené soukolí nad normu(šlendrián).

+1/−1
22.11.2014 11:35

J69a11n 14F92r68o90l57í37k 6486320925584

Ano, údržba u státního podniku je asi katastrofální. ;-)

0/−2
22.11.2014 11:46

J90a55n 38Š38e73s38t84á37k 3708979519814

a ředitelé drah s půlmilonovými platy štreky nespravují?;-D

+1/0
22.11.2014 12:08

V16ě97r70a 11L82o33r59e24n46c14o12v87á 5886340204

"působením síly se celá souprava roztrhla". asi nějaká tajemná síla ;-D

0/−2
22.11.2014 11:23

P15e87t86r 82R18u62m83p37l58i89k 4569677619743

prosím tě, zdrž se, tohle je od techniky a nehledej chyby. Zapojovalas někdy vagony? Nebo by sisi pošpinila ručičky?

+3/0
22.11.2014 11:41

D37a70v70i59d 31Č85e70r30n56o54h25o71r77s21k86ý 1536504486496

kdyz mozek nestaci k pochopeni tak nastupuje magie co ;-D

+8/0
22.11.2014 11:52

M28i79l48o83š 25S42a29l31o69š21e20k 7364653971483

Asi nějaká tažná síla ;-)

0/0
22.11.2014 12:59

J19i42ř41í 38D67v47o49ř83á41k 5428673468840

Tak to sis s tvou inteligencí právě "naběhla na vidle ". P.S. Učivo čtvrté třídy základní školy.

+2/0
22.11.2014 13:20

P72e49t15r 49R17u28m42p94l88i86k 4549267129643

pozná fíra to cukání?

+1/−1
22.11.2014 11:17

V10ě19r45a 27L58o72r38e12n53c22o21v80á 5116770944

kde myslíte? ;-D

+3/−2
22.11.2014 11:23

P17e51t57r 95R44u58m30p15l69i28k 4479647539303

chlap pozná cukání třeba v šulinku, vy baby nepoznáte nic, vy se v autech ani nedíváte do zpětnýho zrcátka. Vy vůbec nechápete, že ta lokotka ty vozy táhla.!!;-O8-o

+5/−1
22.11.2014 11:48

D55a85v21i64d 82Č49e74r94n24o18h72o55r69s95k92ý 1386364266646

pokud ti to nevypadne hned za masinou tak nemas sanci :-)

+1/0
22.11.2014 11:31

P10e80t44r 95R29u67m16p79l13i75k 4989217179843

díky.

0/0
22.11.2014 11:38

D81a97v35i10d 25Š27a38f29r21á37n49e33k 5877874337223

Ta polská lokomotiva ET41 z roku 77, to snad byla prehistorie už v době výroby ;-D

Koukám, se jim roztrhla i ta mašina.

Docela se divím, že tohle na naše koleje může, když všem ostatním dělají dráhy problém, i kdyby se nakrásně jednalo o Taurus.

+3/0
22.11.2014 10:59

T41o90m30á10š 52K48n20a88i90f96l 6763680707290

No .. jenže většina těch problémů , které komplikují schválení pro naše tratě, je právě kvůli modernosti těch lokomotiv (a zastaralosti našeho HW), kdy ty lokomotivy účinně ruší české zabezpečovací zařízení ...

Tenhle "šrot" ... je přesně to, na co jsou naše tratě stavěny.

Apropo - a co je na tom, že je to loko z r. 77? tohle není auto, který obměnuješ co pět let.

+5/0
22.11.2014 11:15

P24e95t64r 70R87u97m66p37l20i98k 4359797699173

jančuru s vectorem  už pustili na trat?

0/0
22.11.2014 11:15

P56e95t78r 27N55o90v43o17t90n17y 3419422869462

To u nás potkáte daleko starší lokomotivy.

0/0
22.11.2014 12:35

J18i28ř50í 68E57r91b22e52n 1673274986357

Ve Francii či Švýcarsku běžně jezdí mnohem starší stroje. Když fungují spolehlivě a necrčí z nich olej, tak elektrické lokomotivy můžou být ve výborné kondici i sto let v provozním stavu. U naftových je to horší, tam je opotřebení rychlejší...

+2/0
22.11.2014 13:59
Foto

D54a13v80i30d 73K71r78á13s42e93n27s58k23ý 7797840167

Božínku. Tak železniční uzel Ostrava-Svinov je podle redakce jen "zastávka", a vykolejené vagony jsou prý jen "vybočené".

Vykolejení znamená skutečně jakýkoli stav, kdy se kolo vozu dostane mimo kolejnici, nikoli jen "vagony převrácené ze stráně". A "vybočená" může být jedině kolej v extrémním horku. Pošlete ty články občas na odbornou korekturu.

+12/0
22.11.2014 10:31

D15a57v38i54d 21Š30a29f91r58á66n31e76k 5937134387613

V němčině existuje pro příspěvky vašeho typu termín Fachidiot.

Přesto, že článek podle vás není odborně správně, troufnu si tvrdit, že většina lidí pochopila, o co se jedná.

+2/−12
22.11.2014 11:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.