Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotiva táhla vykolejené nákladní vagony, až se vlak roztrhl

Škodu 5,6 milionu korun za sebou zanechal nákladní vlak, který v pátek večer vykolejil u hlavního vlakového nádraží v Ostravě. Během 1,5 kilometru, kdy lokomotiva vybočené vagony táhla, se vyvrátilo několik sloupů trakčního vedení a nakonec se celá souprava roztrhla na tři části.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a83r88e76l 12B38a92r67t52á34č82e50k 9962339102845

doufam ze az PKP Cargo koupi AWT nebudou po nasich zeleznicich jezdit tyto vraky vlaky ....

+1/0
24.11.2014 7:06

D95a22n96i57e80l 76Ř90e32h81á77č57e50k 5747513331397

Smůla že vlak nemůže objet překážku jak autobus a poračovat dál v původní trase, proto nemůže zastavit v zastávce Ostrava - Mariánské Hory. 8-o

0/0
23.11.2014 12:02

J55i52ř64í 45E29n80g51l62i62š 1515849125161

Dnes po rozednění to by docela smutný pohled.

Místo, kde došlo k vykolejení bylo cca pár metrů pod dálničním přívaděčem směrem k zastávce Ostrava- Mariánské hory, kterou si neumětel z Plastové lupy popletl se Svinovem.

   Měl jsem pocit, že jsem zahlédl poškozený jazyk výhybky. Vzhledem k tomu, se se na místě pohybovala spousta oranžových mravenečků, nedá se vylouči, že už se pracovalo na odstarnění následků mimořádné události. Dřevěné pražce byly právě za touto výhybkou posekané. Po cestě směrem od Hlavního nádraží byly více či méně poškozené trakční sloupy a v jednom místě bylo trakční vedení přímo na vozech. Vykolejily dva vozy, každý pouze jedním podvozkem. Pokud nepočítám dvojče, tak byl vlak roztržem zhruba v polovině (za 13. vozem). Háku na šroubovce byla jen polovina. Polské dvojče stálo roztržené až u budovy stanoviště staničního dispečera Ostrava- levé.

  Skutečně mě zajímá výsledek vyšetřování. Kde byla příčina.

+6/0
22.11.2014 17:45

J22o39s37e10f 86H23a15n23y46á73š 2294869403

Teď je třeba dávat pozor i na jiné mravenečky, jinak ti oranžoví budou bez práce.

+1/0
22.11.2014 18:42

J95i34ř47í 70P85r74ů76š41a 7755552105709

To že by se na opravě nezačalo pracovat se dá vyloučit. Zpravidla se začne hned jak to vyšetřující orgány dovolí, popřípadě po odklizení vykolejených vozů.

0/0
23.11.2014 10:48

J38a52n57a 60Š38i10m34o37n68o39v91á 2556441619221

Na "zastávce" Ostrava-Svinov je historicky cenná budova z dob, kdy tam ještě bylo nádraží, pak je tam nová, taky celkem opěvovaná budova, ale to asi nebude budova nádraží, ale jenom nějaké zastávky. Ještě autor zapomněl napsat, že se to stalo poblíž vísky Ostrava, a bude to kompletní ;-D

+5/0
22.11.2014 15:35

D95a39v67i39d 58Š32a81f16r32á75n32e55k 5597634457363

Tak ono v podstatě celá Ostrava žije z historie. Smiřte se s tím, že Ostrava-Svinov je z dnešního pohledu zastávka.

0/−8
22.11.2014 15:46

V63í59t 67M21r67h15a52l 1185319713350

Článek opravdu na úrovni, jen co je pravda8-o. Když píšu článek, tak se nesnažím být odbornější, než odborník, když tomu nerozumím.

+7/0
22.11.2014 14:24

J11o95s10e19f 11Š56e81m30e96l23í43k 7149411690237

No vidíte. Kdyby nezdrhnul jistej Staník Gross k advokacii a dělal koloťuka, na kterýho se vyučil, tak by se tohle stát nemohlo.

+2/0
22.11.2014 14:05

P97e38t55r 92V12e61s46e82l42ý 2909978353576

Zastávka Ostrava-Svinov, myslel jsem, že už mě Dřišťálová tlupa nemá čím překvapit. Ó, jak jsem se mýlil...

+4/0
22.11.2014 13:57

J45o70s56e70f 53Š79e73m84e59l49í30k 7599591540437

Dyť to psala Martina, tak to tolerujte. Vy taky nerozlišujete broskvovou barvu od meruňkové, což žádná ženská nepochopí. ;-)

+2/−1
22.11.2014 14:10

I79v81a39n 69M96a33r10e20k 6474178722

"Klasika", na 99% lom hlavního listu pružnice což je specialita nejen u vozů této serie ale i u vozů Wap a Raj R^

+1/0
22.11.2014 13:39

D96a55n12i96e57l 64K72r48o39n98e87r 7854684696237

PKP...no, tak to me neprekvapuje...

+6/−1
22.11.2014 13:01

K51a54r58e80l 18M51i22š25k33a 2826462632549

Takové nehody se stávají i jiným dopravcům, než je PKP.

+2/0
22.11.2014 13:02

D74a16n10i58e46l 52K68r36o76n85e51r 7744564616957

Ano...stejne tak jako zlodej kovu muze byt i bily clovek.

+3/−1
22.11.2014 13:05

P78e16t42r 98N70o18v47o41t49n34y 3659282479732

A u havlbrodu pred 14 dny vykolejili Poláci? Nebo u Prevysova v létě?

0/0
22.11.2014 13:07

D93a55n45i49e48l 65K91r44o42n20e61r 7694634146127

Nejde o vykolejeni...ale o to, ze s tim jel dalsiho 1.5 km

0/0
22.11.2014 13:21

K89a54r40e64l 69M49i76š30k49a 2846482422169

Ale to se stalo i našim dopravcům. Navíc vyskočené vozy ve vlaku nemusíte vůbec poznat, pokud to neposkakuje po pražcích blízko lokomotivy.

0/0
22.11.2014 13:24

P38e50t98r 20N28o11v21o67t13n11y 3619162609392

U Havlbrodu s tim jel 3 km a u Převyšova se to zarylo poměrne brzo do země.

+2/0
22.11.2014 13:46

M66a75t17ú36š 74B37e79n79a69k 9608254572283

keď vidím tie podvozky tak sa ani nečudujem, že sa vykoľajil, vozne s týmito podvozkami majú zákaz jazdiť po väčšine koľají v EÚ, len ČR a SR má pre ne výnimku, samozrejme aj Poľsko kde sú tie vozne doma.

+2/0
22.11.2014 12:33

R63o89b75e98r71t 45R51. 59S93i77m55e40k 6238154918700

"Mezi hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Svinov" - opravdu jsem netušil, že Pendolína zastavují i na zastávkách.

+3/0
22.11.2014 12:18

M52a28r95e65k 48F24l24e88k55a80č 1657972120741

Zatímco Ostrava- Hlavní nádraží je nejmenší nádraží, je OStrava - Svinov největší zastávka jakou znám

+1/0
22.11.2014 13:19

M71i39l47o40š 60K52o55h81o97u25t 6844394945401

Je to jen důsledek toho, jak se náš sporadicky fungující stát stará o železniční cesty... Tady je celkem hezká ukázka, jak "dobře" to stát dělá. http://melnicek.tv/porady/zajimavosti/video/zeleznicni-trat-076-melnik-mseno-video/

+1/0
22.11.2014 12:08

D64a75v80i58d 33Š48a56f55r33á85n74e44k 5927194597573

Spíš mi přijde, že ty rachotiny z Polska už prostě pár desítek let přesluhují. Třeba v SRN nebo Rakousku by to nepustili na trať.

+3/0
22.11.2014 12:29

M31i62l14o23š 21K56o37h47o43u61t 6334224675531

jo, jsou to starý plečky, ale za tohle patrně nemohla stará lokomotiva,. Viděl bych to spíš na kombinaci mizerné údržby tratě i vozů

+1/0
22.11.2014 12:36

M20a66r25t97i14n 25H85a35n43z35a93l 8228169979835

V SRN nevim, ale v Rakousku to bohuzel na trat pousti. Vozime uhli do Rakouskych teplaren a elektraren prevazne v polskych vozech. Ano, obcas se stane, ze polovinu vlaku vyradime kvuli technickemu stavu v predavaci stanice, ale jestli to tak delaji i polaci, kteri zajizdeji az k nam na svou licenci, to je otazka... Jinak predloni vykolejil jeden vlak z polskych vozu Falls/Wap ve stanici Brück a.d.Mur a rozoral pul nadrazi... Bohuzel nikdo jiny tolik vozu nema.

0/0
22.11.2014 14:17

K14a28r68e16l 63N32o74v78á46k 2190123710665

Pořád se něco ruší a pak takto dopadne. Dříve byla funkce "strážce trati" který sledoval jízdu vlaku. Dnes vlak sleduje pouze výpravčí ve stanici a ti se také postupně zruší.

+4/−3
22.11.2014 12:06

J47i76ř21í 18E21r71b62e62n 1763484986927

Když vykolejí poslední vagony 700 m dlouhého vlaku, za jak dlouho doběhne strážce trati k telefonu, aby zavolal na následnou stanici, ať ten vlak zastaví? A kam až mezitím dojela lokomotiva, pokud jel vlak "jenom" 70 km/h (= 20 m/s)?

+2/−1
22.11.2014 13:53

A41d32a57m 87P37u85r23k11r53t 5316552348378

http://jihlava.idnes.cz/vykolejeni-nakladniho-vlaku-v-pribyslavi-fga-/jihlava-zpravy.aspx?c=A141114_092239_jihlava-zpravy_mv

V krátké době (během dvou týdnů) podruhé. Čímž nechci říct "že to na dráze flákají", jen prostě podivení, nevzpomínám si dříve na podobnou nehodu.

+3/−1
22.11.2014 11:38

M62a35r51t59i61n 75N38o45v48o26t40n63ý 3366746381864

Takové nehody se stávají pořád. Neusuzujte z toho, o čem se dočtete na iDnes.

http://www.dicr.cz/kratke-zpravy

+5/0
22.11.2014 12:02

O74t92t56o 15J52e86h82l75i84č15k85a 5530827393602

Dělal jsem na dráze přes patnáct let. Musím kvitovat rekonstrukce tratí, ale ten zbytek! V jakém stavu jsou dnes vozové jednotky (Cargo) a některé tratě! To, jak nám politici spravují 25 let silnice a železnici je toto jen důsledkem. Proč vlak vykolejí? Jsou jen dva důvody-stav trati-stav vozů. U tratí ukradené upevňovací prvky, u vozů zadřená ložiska, či opotřebené soukolí nad normu(šlendrián).

+1/−1
22.11.2014 11:35

J63a19n 64F89r25o38l34í23k 6236570435794

Ano, údržba u státního podniku je asi katastrofální. ;-)

0/−2
22.11.2014 11:46

J56a29n 52Š88e69s81t47á27k 3568269469624

a ředitelé drah s půlmilonovými platy štreky nespravují?;-D

+1/0
22.11.2014 12:08

V69ě77r45a 16L74o91r62e59n42c39o85v79á 5966230744

"působením síly se celá souprava roztrhla". asi nějaká tajemná síla ;-D

0/−2
22.11.2014 11:23

P77e19t12r 40R75u28m72p68l27i51k 4359387349403

prosím tě, zdrž se, tohle je od techniky a nehledej chyby. Zapojovalas někdy vagony? Nebo by sisi pošpinila ručičky?

+3/0
22.11.2014 11:41

D49a89v80i70d 47Č43e98r90n71o52h45o21r36s14k63ý 1656914556396

kdyz mozek nestaci k pochopeni tak nastupuje magie co ;-D

+8/0
22.11.2014 11:52

M94i66l29o42š 50S68a52l67o46š68e87k 7114333441183

Asi nějaká tažná síla ;-)

0/0
22.11.2014 12:59

J17i11ř61í 49D56v32o92ř16á71k 5678413838550

Tak to sis s tvou inteligencí právě "naběhla na vidle ". P.S. Učivo čtvrté třídy základní školy.

+2/0
22.11.2014 13:20

P29e33t16r 25R30u74m67p48l93i60k 4849147279113

pozná fíra to cukání?

+1/−1
22.11.2014 11:17

V57ě32r28a 84L97o51r47e12n40c31o82v48á 5386430274

kde myslíte? ;-D

+3/−2
22.11.2014 11:23

P72e19t56r 61R79u98m15p84l41i81k 4989387929853

chlap pozná cukání třeba v šulinku, vy baby nepoznáte nic, vy se v autech ani nedíváte do zpětnýho zrcátka. Vy vůbec nechápete, že ta lokotka ty vozy táhla.!!;-O8-o

+5/−1
22.11.2014 11:48

D35a92v10i61d 71Č18e11r54n66o82h61o37r43s34k63ý 1766274436466

pokud ti to nevypadne hned za masinou tak nemas sanci :-)

+1/0
22.11.2014 11:31

P64e55t32r 51R86u53m90p10l69i47k 4859927669163

díky.

0/0
22.11.2014 11:38

D40a92v89i61d 12Š50a26f21r47á48n59e35k 5417324337143

Ta polská lokomotiva ET41 z roku 77, to snad byla prehistorie už v době výroby ;-D

Koukám, se jim roztrhla i ta mašina.

Docela se divím, že tohle na naše koleje může, když všem ostatním dělají dráhy problém, i kdyby se nakrásně jednalo o Taurus.

+3/0
22.11.2014 10:59

T47o73m73á26š 67K91n56a45i16f49l 6653240117740

No .. jenže většina těch problémů , které komplikují schválení pro naše tratě, je právě kvůli modernosti těch lokomotiv (a zastaralosti našeho HW), kdy ty lokomotivy účinně ruší české zabezpečovací zařízení ...

Tenhle "šrot" ... je přesně to, na co jsou naše tratě stavěny.

Apropo - a co je na tom, že je to loko z r. 77? tohle není auto, který obměnuješ co pět let.

+5/0
22.11.2014 11:15

P81e90t89r 56R41u96m69p96l13i52k 4749927299103

jančuru s vectorem  už pustili na trat?

0/0
22.11.2014 11:15

P69e42t53r 61N19o21v54o70t43n12y 3819652299732

To u nás potkáte daleko starší lokomotivy.

0/0
22.11.2014 12:35

J92i20ř92í 79E14r97b81e45n 1343654496417

Ve Francii či Švýcarsku běžně jezdí mnohem starší stroje. Když fungují spolehlivě a necrčí z nich olej, tak elektrické lokomotivy můžou být ve výborné kondici i sto let v provozním stavu. U naftových je to horší, tam je opotřebení rychlejší...

+2/0
22.11.2014 13:59
Foto

D23a89v42i76d 55K70r87á13s70e22n29s65k53ý 7677310307

Božínku. Tak železniční uzel Ostrava-Svinov je podle redakce jen "zastávka", a vykolejené vagony jsou prý jen "vybočené".

Vykolejení znamená skutečně jakýkoli stav, kdy se kolo vozu dostane mimo kolejnici, nikoli jen "vagony převrácené ze stráně". A "vybočená" může být jedině kolej v extrémním horku. Pošlete ty články občas na odbornou korekturu.

+12/0
22.11.2014 10:31

D62a67v24i46d 33Š10a10f19r17á89n37e54k 5787734867873

V němčině existuje pro příspěvky vašeho typu termín Fachidiot.

Přesto, že článek podle vás není odborně správně, troufnu si tvrdit, že většina lidí pochopila, o co se jedná.

+2/−12
22.11.2014 11:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.