Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotiva táhla vykolejené nákladní vagony, až se vlak roztrhl

Škodu 5,6 milionu korun za sebou zanechal nákladní vlak, který v pátek večer vykolejil u hlavního vlakového nádraží v Ostravě. Během 1,5 kilometru, kdy lokomotiva vybočené vagony táhla, se vyvrátilo několik sloupů trakčního vedení a nakonec se celá souprava roztrhla na tři části.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K45a90r11e48l 26B71a15r14t28á41č26e95k 9872869642335

doufam ze az PKP Cargo koupi AWT nebudou po nasich zeleznicich jezdit tyto vraky vlaky ....

+1/0
24.11.2014 7:06

D51a75n14i33e82l 68Ř20e28h11á66č57e27k 5667143161647

Smůla že vlak nemůže objet překážku jak autobus a poračovat dál v původní trase, proto nemůže zastavit v zastávce Ostrava - Mariánské Hory. 8-o

0/0
23.11.2014 12:02

J83i25ř39í 56E38n76g21l25i24š 1905329315781

Dnes po rozednění to by docela smutný pohled.

Místo, kde došlo k vykolejení bylo cca pár metrů pod dálničním přívaděčem směrem k zastávce Ostrava- Mariánské hory, kterou si neumětel z Plastové lupy popletl se Svinovem.

   Měl jsem pocit, že jsem zahlédl poškozený jazyk výhybky. Vzhledem k tomu, se se na místě pohybovala spousta oranžových mravenečků, nedá se vylouči, že už se pracovalo na odstarnění následků mimořádné události. Dřevěné pražce byly právě za touto výhybkou posekané. Po cestě směrem od Hlavního nádraží byly více či méně poškozené trakční sloupy a v jednom místě bylo trakční vedení přímo na vozech. Vykolejily dva vozy, každý pouze jedním podvozkem. Pokud nepočítám dvojče, tak byl vlak roztržem zhruba v polovině (za 13. vozem). Háku na šroubovce byla jen polovina. Polské dvojče stálo roztržené až u budovy stanoviště staničního dispečera Ostrava- levé.

  Skutečně mě zajímá výsledek vyšetřování. Kde byla příčina.

+6/0
22.11.2014 17:45

J22o30s63e12f 88H32a14n21y47á44š 2344539303

Teď je třeba dávat pozor i na jiné mravenečky, jinak ti oranžoví budou bez práce.

+1/0
22.11.2014 18:42

J66i97ř49í 93P57r10ů65š40a 7575862215359

To že by se na opravě nezačalo pracovat se dá vyloučit. Zpravidla se začne hned jak to vyšetřující orgány dovolí, popřípadě po odklizení vykolejených vozů.

0/0
23.11.2014 10:48

J60a23n10a 60Š88i97m96o46n63o67v94á 2626921689301

Na "zastávce" Ostrava-Svinov je historicky cenná budova z dob, kdy tam ještě bylo nádraží, pak je tam nová, taky celkem opěvovaná budova, ale to asi nebude budova nádraží, ale jenom nějaké zastávky. Ještě autor zapomněl napsat, že se to stalo poblíž vísky Ostrava, a bude to kompletní ;-D

+5/0
22.11.2014 15:35

D10a39v93i79d 89Š40a37f27r67á24n34e91k 5737914107933

Tak ono v podstatě celá Ostrava žije z historie. Smiřte se s tím, že Ostrava-Svinov je z dnešního pohledu zastávka.

0/−8
22.11.2014 15:46

V13í88t 87M70r24h23a49l 1965699843350

Článek opravdu na úrovni, jen co je pravda8-o. Když píšu článek, tak se nesnažím být odbornější, než odborník, když tomu nerozumím.

+7/0
22.11.2014 14:24

J95o73s38e29f 93Š27e15m85e50l27í58k 7939661450877

No vidíte. Kdyby nezdrhnul jistej Staník Gross k advokacii a dělal koloťuka, na kterýho se vyučil, tak by se tohle stát nemohlo.

+2/0
22.11.2014 14:05

P18e86t96r 96V13e42s73e78l33ý 2479788293326

Zastávka Ostrava-Svinov, myslel jsem, že už mě Dřišťálová tlupa nemá čím překvapit. Ó, jak jsem se mýlil...

+4/0
22.11.2014 13:57

J39o53s67e83f 25Š11e18m33e50l18í48k 7509561420167

Dyť to psala Martina, tak to tolerujte. Vy taky nerozlišujete broskvovou barvu od meruňkové, což žádná ženská nepochopí. ;-)

+2/−1
22.11.2014 14:10

I36v66a11n 79M83a27r26e46k 6644958162

"Klasika", na 99% lom hlavního listu pružnice což je specialita nejen u vozů této serie ale i u vozů Wap a Raj R^

+1/0
22.11.2014 13:39

D12a57n93i19e96l 64K72r46o11n34e25r 7504704266377

PKP...no, tak to me neprekvapuje...

+6/−1
22.11.2014 13:01

K48a67r40e63l 90M75i74š72k98a 2496302622819

Takové nehody se stávají i jiným dopravcům, než je PKP.

+2/0
22.11.2014 13:02

D66a42n47i65e35l 31K91r20o67n76e70r 7464254406917

Ano...stejne tak jako zlodej kovu muze byt i bily clovek.

+3/−1
22.11.2014 13:05

P44e20t39r 61N22o53v63o34t70n89y 3339162629372

A u havlbrodu pred 14 dny vykolejili Poláci? Nebo u Prevysova v létě?

0/0
22.11.2014 13:07

D41a36n39i31e34l 80K75r13o32n39e12r 7494654116517

Nejde o vykolejeni...ale o to, ze s tim jel dalsiho 1.5 km

0/0
22.11.2014 13:21

K98a71r55e65l 44M20i86š94k66a 2376212762199

Ale to se stalo i našim dopravcům. Navíc vyskočené vozy ve vlaku nemusíte vůbec poznat, pokud to neposkakuje po pražcích blízko lokomotivy.

0/0
22.11.2014 13:24

P13e97t89r 65N80o46v51o89t70n22y 3179612429702

U Havlbrodu s tim jel 3 km a u Převyšova se to zarylo poměrne brzo do země.

+2/0
22.11.2014 13:46

M73a59t69ú53š 90B78e15n54a22k 9298664702133

keď vidím tie podvozky tak sa ani nečudujem, že sa vykoľajil, vozne s týmito podvozkami majú zákaz jazdiť po väčšine koľají v EÚ, len ČR a SR má pre ne výnimku, samozrejme aj Poľsko kde sú tie vozne doma.

+2/0
22.11.2014 12:33

R24o61b21e92r77t 77R23. 66S58i64m96e75k 6408394908190

"Mezi hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Svinov" - opravdu jsem netušil, že Pendolína zastavují i na zastávkách.

+3/0
22.11.2014 12:18

M22a94r70e59k 26F50l74e57k16a32č 1967212450361

Zatímco Ostrava- Hlavní nádraží je nejmenší nádraží, je OStrava - Svinov největší zastávka jakou znám

+1/0
22.11.2014 13:19

M85i50l28o35š 58K22o91h97o50u13t 6764724965291

Je to jen důsledek toho, jak se náš sporadicky fungující stát stará o železniční cesty... Tady je celkem hezká ukázka, jak "dobře" to stát dělá. http://melnicek.tv/porady/zajimavosti/video/zeleznicni-trat-076-melnik-mseno-video/

+1/0
22.11.2014 12:08

D40a62v80i66d 19Š82a62f12r25á94n54e18k 5397244807413

Spíš mi přijde, že ty rachotiny z Polska už prostě pár desítek let přesluhují. Třeba v SRN nebo Rakousku by to nepustili na trať.

+3/0
22.11.2014 12:29

M50i36l26o39š 39K48o63h47o40u50t 6164444315721

jo, jsou to starý plečky, ale za tohle patrně nemohla stará lokomotiva,. Viděl bych to spíš na kombinaci mizerné údržby tratě i vozů

+1/0
22.11.2014 12:36

M39a84r87t92i90n 95H48a44n18z29a41l 8418429889205

V SRN nevim, ale v Rakousku to bohuzel na trat pousti. Vozime uhli do Rakouskych teplaren a elektraren prevazne v polskych vozech. Ano, obcas se stane, ze polovinu vlaku vyradime kvuli technickemu stavu v predavaci stanice, ale jestli to tak delaji i polaci, kteri zajizdeji az k nam na svou licenci, to je otazka... Jinak predloni vykolejil jeden vlak z polskych vozu Falls/Wap ve stanici Brück a.d.Mur a rozoral pul nadrazi... Bohuzel nikdo jiny tolik vozu nema.

0/0
22.11.2014 14:17

K76a79r51e70l 34N72o47v34á43k 2810103220745

Pořád se něco ruší a pak takto dopadne. Dříve byla funkce "strážce trati" který sledoval jízdu vlaku. Dnes vlak sleduje pouze výpravčí ve stanici a ti se také postupně zruší.

+4/−3
22.11.2014 12:06

J31i87ř20í 32E27r37b12e62n 1213904796717

Když vykolejí poslední vagony 700 m dlouhého vlaku, za jak dlouho doběhne strážce trati k telefonu, aby zavolal na následnou stanici, ať ten vlak zastaví? A kam až mezitím dojela lokomotiva, pokud jel vlak "jenom" 70 km/h (= 20 m/s)?

+2/−1
22.11.2014 13:53

A21d19a94m 82P50u28r71k82r94t 5686262438968

http://jihlava.idnes.cz/vykolejeni-nakladniho-vlaku-v-pribyslavi-fga-/jihlava-zpravy.aspx?c=A141114_092239_jihlava-zpravy_mv

V krátké době (během dvou týdnů) podruhé. Čímž nechci říct "že to na dráze flákají", jen prostě podivení, nevzpomínám si dříve na podobnou nehodu.

+3/−1
22.11.2014 11:38

M95a39r57t84i74n 28N69o18v38o21t90n91ý 3396786311964

Takové nehody se stávají pořád. Neusuzujte z toho, o čem se dočtete na iDnes.

http://www.dicr.cz/kratke-zpravy

+5/0
22.11.2014 12:02

O40t14t68o 42J75e50h32l29i62č59k85a 5400957413342

Dělal jsem na dráze přes patnáct let. Musím kvitovat rekonstrukce tratí, ale ten zbytek! V jakém stavu jsou dnes vozové jednotky (Cargo) a některé tratě! To, jak nám politici spravují 25 let silnice a železnici je toto jen důsledkem. Proč vlak vykolejí? Jsou jen dva důvody-stav trati-stav vozů. U tratí ukradené upevňovací prvky, u vozů zadřená ložiska, či opotřebené soukolí nad normu(šlendrián).

+1/−1
22.11.2014 11:35

J90a79n 73F41r62o82l92í13k 6616670805294

Ano, údržba u státního podniku je asi katastrofální. ;-)

0/−2
22.11.2014 11:46

J78a26n 61Š52e86s66t24á62k 3928749219774

a ředitelé drah s půlmilonovými platy štreky nespravují?;-D

+1/0
22.11.2014 12:08

V43ě78r71a 54L78o86r45e26n57c47o59v39á 5556840274

"působením síly se celá souprava roztrhla". asi nějaká tajemná síla ;-D

0/−2
22.11.2014 11:23

P44e72t33r 49R62u59m87p78l41i94k 4459327469303

prosím tě, zdrž se, tohle je od techniky a nehledej chyby. Zapojovalas někdy vagony? Nebo by sisi pošpinila ručičky?

+3/0
22.11.2014 11:41

D29a55v57i10d 11Č86e82r95n56o85h14o29r31s88k33ý 1406444176246

kdyz mozek nestaci k pochopeni tak nastupuje magie co ;-D

+8/0
22.11.2014 11:52

M73i10l42o86š 41S45a47l42o48š17e57k 7664883671563

Asi nějaká tažná síla ;-)

0/0
22.11.2014 12:59

J71i55ř59í 38D41v40o52ř12á59k 5398293538700

Tak to sis s tvou inteligencí právě "naběhla na vidle ". P.S. Učivo čtvrté třídy základní školy.

+2/0
22.11.2014 13:20

P26e61t71r 32R13u42m87p19l19i66k 4619787359393

pozná fíra to cukání?

+1/−1
22.11.2014 11:17

V67ě27r56a 83L58o43r73e11n12c76o70v41á 5246700234

kde myslíte? ;-D

+3/−2
22.11.2014 11:23

P43e70t28r 85R70u26m13p24l78i78k 4579897829923

chlap pozná cukání třeba v šulinku, vy baby nepoznáte nic, vy se v autech ani nedíváte do zpětnýho zrcátka. Vy vůbec nechápete, že ta lokotka ty vozy táhla.!!;-O8-o

+5/−1
22.11.2014 11:48

D29a30v70i23d 83Č68e53r25n64o27h50o93r55s29k56ý 1616894986276

pokud ti to nevypadne hned za masinou tak nemas sanci :-)

+1/0
22.11.2014 11:31

P95e45t75r 20R59u87m69p66l10i65k 4239537409883

díky.

0/0
22.11.2014 11:38

D91a12v87i97d 15Š95a92f75r72á65n24e63k 5237254607873

Ta polská lokomotiva ET41 z roku 77, to snad byla prehistorie už v době výroby ;-D

Koukám, se jim roztrhla i ta mašina.

Docela se divím, že tohle na naše koleje může, když všem ostatním dělají dráhy problém, i kdyby se nakrásně jednalo o Taurus.

+3/0
22.11.2014 10:59

T50o27m67á80š 80K62n93a98i98f44l 6723610487140

No .. jenže většina těch problémů , které komplikují schválení pro naše tratě, je právě kvůli modernosti těch lokomotiv (a zastaralosti našeho HW), kdy ty lokomotivy účinně ruší české zabezpečovací zařízení ...

Tenhle "šrot" ... je přesně to, na co jsou naše tratě stavěny.

Apropo - a co je na tom, že je to loko z r. 77? tohle není auto, který obměnuješ co pět let.

+5/0
22.11.2014 11:15

P83e58t45r 74R43u10m96p93l20i42k 4749307349653

jančuru s vectorem  už pustili na trat?

0/0
22.11.2014 11:15

P17e29t20r 20N70o66v22o65t63n24y 3699812189532

To u nás potkáte daleko starší lokomotivy.

0/0
22.11.2014 12:35

J16i48ř95í 37E36r24b35e18n 1413604626827

Ve Francii či Švýcarsku běžně jezdí mnohem starší stroje. Když fungují spolehlivě a necrčí z nich olej, tak elektrické lokomotivy můžou být ve výborné kondici i sto let v provozním stavu. U naftových je to horší, tam je opotřebení rychlejší...

+2/0
22.11.2014 13:59
Foto

D71a74v95i42d 25K72r42á83s87e38n77s60k95ý 7847890237

Božínku. Tak železniční uzel Ostrava-Svinov je podle redakce jen "zastávka", a vykolejené vagony jsou prý jen "vybočené".

Vykolejení znamená skutečně jakýkoli stav, kdy se kolo vozu dostane mimo kolejnici, nikoli jen "vagony převrácené ze stráně". A "vybočená" může být jedině kolej v extrémním horku. Pošlete ty články občas na odbornou korekturu.

+12/0
22.11.2014 10:31

D37a30v37i61d 10Š65a82f28r49á21n92e14k 5547454477443

V němčině existuje pro příspěvky vašeho typu termín Fachidiot.

Přesto, že článek podle vás není odborně správně, troufnu si tvrdit, že většina lidí pochopila, o co se jedná.

+2/−12
22.11.2014 11:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.