Diskuze

Jeden a dost. Vozíčkáři z lázní řeší, jak se dostat do autobusů

Chtěli si užít neděli bez rehabilitací a zajet do města. Češi i Arabové. Už na zastávce u lázní v Klimkovicích ale zjistili, že bude problém. Do autobusu totiž chtěly současně hned tři rodiny se stejným osudem: s dítětem na invalidním vozíku. Řidič jim dal ale jasně najevo, že mají smůlu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IM

I50v73a96n 81M86a91n74t47a28s

30. 12. 2014 7:16

Jedno je ovšem v článku až příliš... a sice postoj zástupce lázní- _já nic, já muzikant, já jen na hostech vydělávám, dopravu hostů, jejich  servis, si řešte sami".. .takový vyčůraRvnek...

2 0
možnosti
MB

O problému mám určité informace a tedy nabízím názor :

1) O situaci se ví dlouho, divím se, že se zveřejnil teprve nyní ...

2) MHD je druh veřejné služby, kterou si objednal - zaplatil objednavatel ...

3) Řešení není na bedrech DP , a už už vůbec nikoliv v pravomoci  řidiče ...

4) Zřizovatelem je Magistrát Ostravy, po lince obce a podnikatelského subjektu - 

Tedy lázní .. S tím totiž , souvislí vše :

- Technická vybavenost autobusu, jeho četnost jízdy, cizojazyčné nálepky - piktogramy - informační panely v cizím jazyce, a třeba myslet i na jazykovou výbavu člověka za volantem ... Je třeba jasně říci, co se tedy vlastně chce a hlavně, kdo to zaplatí ...  

- Zatím to funguje tak, že běžní cestující hledí na cizojazyčného invalidu, jako na "Nepatřičného cestujícího", "Lázeňský host" má zase dojem nedostatečné služby .. Jede bez kamarádů do města, nicméně další, na vozíku mu přijede nejdříve za 60 minut .. ! Prostě jede MHD . dle platného JŘ ..R^

1 0
možnosti
JZ

J93a83n 59Z47e73m28a88n

29. 12. 2014 9:07

Jak se asi problém vozíčkářů řeší v Islámském státu? Tam by se ti arabáši měli inspirovat.

0 1
možnosti
JF

J95i31ř86í 61F50o88g23e97l

29. 12. 2014 7:53

Hlavně když se investuje do mešity..............Rv

2 1
možnosti
AS

To je takový problém koupit pár popruhů a bezpečnostních přezek? Uměle vytvořený problém, na který doplatí ti nejzranitelnější...

1 5
možnosti
PV

P77e26t41r 92V49e90s68e33l28ý

29. 12. 2014 8:43

Marš zpátky k plotně, ty umělý probléme. Když tomu nerozumím, tak do toho nekafrám.

5 1
možnosti
DV

Řidič má pravdu,musí dodržovat nařízení.Vozíčkáři mají také pravdu,chtějí se dopravovat.Zajímá mne na tomhle problému pouze jedna věc.Lázně Klimkovice nevznikly před rokem,ani před pěti.Tedy problém je již letitý.Jak je možné,že se začíná řešit až v době,kdy jsou lázně plné arabů.A ti opravdu mezi žádné chudáky nepatří.Určitě ne mezi takové,kteří si v Ostravě nedokáží zaplatit taxi.

5 0
možnosti
PR

protože vozíčkáře našeho bere řidič na  ztp/p, arabové ten průkaz nemají a podle vyhlášky může vzít řidič jen kočár s dítětem do 6 let. Prostě jsme uzavřený stát, poslanci jednají jenom o sobě a mohl by být článek, jak český invalida tohle dělá jinde on.

1 0
možnosti

Opravdu mne baví příspěvky lidí, kteří jsou všichni evidentně na slovo vzatí odborníci.

Vypíchnu jen paní/slečnu Moniku Konecnou a pana Konrada Sladka.

Téměř všechny vozíky, vyjma elektrických, jsou skládací. Bohužel dítě či dospěký odkázaný na vozík ve většině případů není paralympionik a vozík bývá přizpůsoben tak, aby dotyčnéímu postiženému poskytoval řádnou oporu, není to jenom přostředek pro přemísťování. Usadit  takového člověka na sedadlo v autobuse, které nemá žádné boční vedení, pásy či jiné možnosti jak uržet stabilitu, když už teda z logických důvodů nohy nemůžou použít, je prachsprosté riziko. Nemluvě o tom co se asi tak bude dít se samotným vozíkem, ve složeném stavu je to nestabilní heblo s příjemnou hmotností 15-25kg podle výbavy. Když ho neupevníte, tak bude v první zatáčce doprovod řešit zajímavé dilema, zda zachraňovat postiženého před pádem ze sedačky nebo spolucestující před neřízeným vozíkem.. 

Rozumím tomu, že předpisy jsou jasné a jakékoli porušení padá na hlavu řidiče. Rozumím taky tomu, že vše stojí peníze a čas.

Ovšem žijeme v době, kdy každá druhá firma přispívá nějaké té nadaci kvůli daňovým úlevám a někdy i ze společenské odpovědnosti. V tomhle případě, je to smysluplné využití prostředků a dva až tři autobusy upravené pro převoz většího množství lidí odkázaných na vozík, by cela jistě nenávratně nepošramotili pověst ani kasu DPMO.

Jo a rasistické kydy o národnosti nebo barvě pleti si nechte od cesty.. Žádný z lidí odkázaných na vozík si ten úděl nezasloužil ať už je modrý, žlutý nebo třeba mluví řečí kterou neznáte..

9 0
možnosti
SS

Arabove pry prinaseji penize a jsou bohati, tak at daji vydelat chudym ceskym taxikarum...

4 2
možnosti
PR

taxíky nemají sedačky pro invalidy.;-O

0 0
možnosti
MK

Kdysi dávno, když ještě v Klimkovicích žádné lázně nebyly, tak z hrabyňského rehabilitačního ústavu vozily vozíčkáře do Ostravy upravené Karosy, kde byla sedadla jen v zadní části a vešlo se jich tam snad 10. Pravidelnou linku provozovalo ČSAD Ostrava.

Ale to byl ještě ten špatný moskevský socialismus. Za toho současného si úředníci bez nařízení z Bruselu a peněz z dotací sami na vlastní odpovědnost ani neprdnou. Sami nic nevymyslí, na všechno potřebují bumážky a předpisy...

A nemohl by na to přispět soudruh ministr Němeček nějakým milionem z těch, které získal za nákup předražených přístrojů pro nemocnici v Ostravě?

2 1
možnosti
RK

Zrovna nedavno jsem jel autobusem pres Hrabini a vozickaru se tam narvalo asi 8. Byl to nejaky soukromy prepravce. Takze to nema se socialismem fakt nic spolecneho. Nejpise je to jen o domluve toho ustavu/lazni s prepravcem.

1 1
možnosti
PZ

Uz delsi cas pozoruju ze Harovsky ma v hlave prazdno

1 0
možnosti