- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedno je ovšem v článku až příliš... a sice postoj zástupce lázní- _já nic, já muzikant, já jen na hostech vydělávám, dopravu hostů, jejich servis, si řešte sami".. .takový vyčůranek...
O problému mám určité informace a tedy nabízím názor :
1) O situaci se ví dlouho, divím se, že se zveřejnil teprve nyní ...
2) MHD je druh veřejné služby, kterou si objednal - zaplatil objednavatel ...
3) Řešení není na bedrech DP , a už už vůbec nikoliv v pravomoci řidiče ...
4) Zřizovatelem je Magistrát Ostravy, po lince obce a podnikatelského subjektu -
Tedy lázní .. S tím totiž , souvislí vše :
- Technická vybavenost autobusu, jeho četnost jízdy, cizojazyčné nálepky - piktogramy - informační panely v cizím jazyce, a třeba myslet i na jazykovou výbavu člověka za volantem ... Je třeba jasně říci, co se tedy vlastně chce a hlavně, kdo to zaplatí ...
- Zatím to funguje tak, že běžní cestující hledí na cizojazyčného invalidu, jako na "Nepatřičného cestujícího", "Lázeňský host" má zase dojem nedostatečné služby .. Jede bez kamarádů do města, nicméně další, na vozíku mu přijede nejdříve za 60 minut .. ! Prostě jede MHD . dle platného JŘ ..
Jak se asi problém vozíčkářů řeší v Islámském státu? Tam by se ti arabáši měli inspirovat.
Hlavně když se investuje do mešity..............
To je takový problém koupit pár popruhů a bezpečnostních přezek? Uměle vytvořený problém, na který doplatí ti nejzranitelnější...
Marš zpátky k plotně, ty umělý probléme. Když tomu nerozumím, tak do toho nekafrám.
Řidič má pravdu,musí dodržovat nařízení.Vozíčkáři mají také pravdu,chtějí se dopravovat.Zajímá mne na tomhle problému pouze jedna věc.Lázně Klimkovice nevznikly před rokem,ani před pěti.Tedy problém je již letitý.Jak je možné,že se začíná řešit až v době,kdy jsou lázně plné arabů.A ti opravdu mezi žádné chudáky nepatří.Určitě ne mezi takové,kteří si v Ostravě nedokáží zaplatit taxi.
protože vozíčkáře našeho bere řidič na ztp/p, arabové ten průkaz nemají a podle vyhlášky může vzít řidič jen kočár s dítětem do 6 let. Prostě jsme uzavřený stát, poslanci jednají jenom o sobě a mohl by být článek, jak český invalida tohle dělá jinde on.
Opravdu mne baví příspěvky lidí, kteří jsou všichni evidentně na slovo vzatí odborníci.
Vypíchnu jen paní/slečnu Moniku Konecnou a pana Konrada Sladka.
Téměř všechny vozíky, vyjma elektrických, jsou skládací. Bohužel dítě či dospěký odkázaný na vozík ve většině případů není paralympionik a vozík bývá přizpůsoben tak, aby dotyčnéímu postiženému poskytoval řádnou oporu, není to jenom přostředek pro přemísťování. Usadit takového člověka na sedadlo v autobuse, které nemá žádné boční vedení, pásy či jiné možnosti jak uržet stabilitu, když už teda z logických důvodů nohy nemůžou použít, je prachsprosté riziko. Nemluvě o tom co se asi tak bude dít se samotným vozíkem, ve složeném stavu je to nestabilní heblo s příjemnou hmotností 15-25kg podle výbavy. Když ho neupevníte, tak bude v první zatáčce doprovod řešit zajímavé dilema, zda zachraňovat postiženého před pádem ze sedačky nebo spolucestující před neřízeným vozíkem..
Rozumím tomu, že předpisy jsou jasné a jakékoli porušení padá na hlavu řidiče. Rozumím taky tomu, že vše stojí peníze a čas.
Ovšem žijeme v době, kdy každá druhá firma přispívá nějaké té nadaci kvůli daňovým úlevám a někdy i ze společenské odpovědnosti. V tomhle případě, je to smysluplné využití prostředků a dva až tři autobusy upravené pro převoz většího množství lidí odkázaných na vozík, by cela jistě nenávratně nepošramotili pověst ani kasu DPMO.
Jo a rasistické kydy o národnosti nebo barvě pleti si nechte od cesty.. Žádný z lidí odkázaných na vozík si ten úděl nezasloužil ať už je modrý, žlutý nebo třeba mluví řečí kterou neznáte..
Arabove pry prinaseji penize a jsou bohati, tak at daji vydelat chudym ceskym taxikarum...
taxíky nemají sedačky pro invalidy.
Kdysi dávno, když ještě v Klimkovicích žádné lázně nebyly, tak z hrabyňského rehabilitačního ústavu vozily vozíčkáře do Ostravy upravené Karosy, kde byla sedadla jen v zadní části a vešlo se jich tam snad 10. Pravidelnou linku provozovalo ČSAD Ostrava.
Ale to byl ještě ten špatný moskevský socialismus. Za toho současného si úředníci bez nařízení z Bruselu a peněz z dotací sami na vlastní odpovědnost ani neprdnou. Sami nic nevymyslí, na všechno potřebují bumážky a předpisy...
A nemohl by na to přispět soudruh ministr Němeček nějakým milionem z těch, které získal za nákup předražených přístrojů pro nemocnici v Ostravě?
Zrovna nedavno jsem jel autobusem pres Hrabini a vozickaru se tam narvalo asi 8. Byl to nejaky soukromy prepravce. Takze to nema se socialismem fakt nic spolecneho. Nejpise je to jen o domluve toho ustavu/lazni s prepravcem.
Uz delsi cas pozoruju ze Harovsky ma v hlave prazdno