Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zdravotní sestra, která podala těhotné ženě jed, dostala rok vězení

Okresní soud v Havířově poslal na rok do vězení osmašedesátiletou zdravotní sestru Ivanku Barochovou za to, že loni v červnu v Orlové podala dvaatřicetileté ženě v šestém měsíci těhotenství místo glukózy jedovatou směs kafru a fenolu. Žena poté zemřela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94e50r25o68n64i31k39a 82H50u87b68á76č46k90o27v60á 3776505736825

Umím si ten stres v ordinaci představit. Plná čekárna pacientů, telefony, objednávky, plnění ordinací lékaře. Není čas nic dokončit v klidu, natož kontrolovat roztoky. Jenže chyba to byla, a navíc fatální. Je mi líto maminky i jejího miminka, celé její rodiny. Hluboce s nimi soucítím. Ale je mi i líto sestřičky, která byla jistě v ohromném presu a byla jen otázka času, kdy se něco přihodí..

+4/0
14.1.2015 5:50
Foto

P73a21v52e82l 79J10a78n46c67i67k 9922523321719

Prace zdravotniku je zodpovedna. Nerad bych byl v jeji sutuaci. To, ze jsou si lahvicky podobne je nehoraznost.

+3/0
14.1.2015 1:01

D69a14v37i59d 61K18r55a69j78í69č30e24k 7833443326557

Mám takový dojem, že to promíchání lahví je blbost.

V jedné přepravce byla kompletní objednávka z lékárny - dezinfekce i glukóza, možná nějaké namíchané mastičky, fyziologický roztok a podobně.

Možná to není úplně v pořádku, ale přece se nebudou rozdělovat jednotlivé součásti objednávky do více přepravek - to si má udělat zákazník nebo si připlatit speciální balení, když to nezvládá.

0/−1
13.1.2015 23:45
Foto

P42a93v59e68l 18J13a93n79c56i57k 9192143151719

Pane, vy jste to vyhmat. Kdyby napriklad piloti byli pod vedenim vaseho nazoru padaly by dva az tri stroje za mesic, ne za rok. V letectvi si prvni uvedomili NUTNOST systemoveho zabezpeceni navadecich, komunikacnich, ridicich a bezpecnostnich systemu. Podle vaseho pohledu by kokpit mel sadu stejne vypadajicich pacek jednu vedle druhe, at si to ti piloti preberou, vzdyt pod ochranou sitkou je prece malym pismem napsano, ze leva paska je vypust paliva, stredni brzda a napravo je plyn! U pristiho/ jineho typu to muze byt naopak, ale to popiseme, koncovy zakaznik at si to precte. Pro inzenyry snadno a levne vyrobeno, prece cena rozhoduje, ne?

+1/0
14.1.2015 1:16

D52a37v45i32d 30K70r85a13j67í85č34e46k 7473313966477

Ty lahve snad neměly popisky s názvem, přesným složením, varovným obrázkem, bezpečnostní R-větou, bezpečnostní S-větou? Dokonce se i lišily tvarem - pravda nijak extrémně, ale přece.

A pokud se někdo nepodívá na nálepku, co kam leje, tak to už je poněkud alarmující.

Ve skladu mám desítky chemikálií ve stejných obalech a rozlišuju jenom podle nápisu na nálepce. A například kyseliny mají standardní balení - všechny stejné.

0/−1
14.1.2015 8:16

V21í62ť64a 17N51o64v23á11k 1238213405501

A za celou dobu případu nebyli reportéři schopní informovat,že toto nechutné vyšetření lze vynechat a za 300kč si připlatit za odběr krve !

+2/−3
13.1.2015 23:14

M72i79c24h76a59l 33S64l16a50v43í95č11e45k 1519658272839

V požití glukózy nic tak nechutného nevidím. A jak si myslíte, že se glukózový test vyhodnocuje? Hlubokým pohledem do očí?

Spíše mi přijde nechutné, že komentuje vyšetření, o kterém nemáte ani šajn. Že máte? Prosím, zde máte možnost jej a jeho principy popsat. Jsem zvědav a předem děkuji za pro mne novou informaci.

+2/0
14.1.2015 3:02

O15l72g73a 56S50t67o27j22a97n57o81s37k57a 1468646499791

Me prijde neuveritelne jak muze neco jedovateho vypadat jako neco na konzumaci.uz toto neni v poradku.i drogisticke zbozi nebyva v podobnych lahvich jako treba mineralky. Proc asi.

+7/0
13.1.2015 22:39

R38a79d29o12v55a60n 44D27l70u40g90o47s60z 3146101658166

Ten nejdůležitější krok učinili zákonodárci zrušením legislativy upravující povinnost značení nebezpečných látek. Sestra byla tou, která na nedbalost zákonodárců dojela.

+4/0
13.1.2015 23:16
Foto

P17a53v80e53l 49J17a18n80c49i95k 9492103851499

Opravdu?!! No to je hruza! Systemove zabezpeceni ma pomahat zamenam predchazet a ne rict - je to na konecnem uzivateli. Pod tlakem se muze kazdy splest.

+1/0
14.1.2015 1:07

V51e54r98o57n58i79k95a 96H59u64b38á90č44k29o29v18á 3376725886715

A ona pod tlakem byla. Z celé události mi jde mráz po zádech.

+1/0
14.1.2015 5:39

R58e56n93é 41Z66a41c50h 9427830665927

Být na místě té sestry, odvolal bych se. Už protože je jediná odsouzená a viníků je tam víc. Asi měla málo schopného anebo dokonce neschopného advokáta. Neschopného protože to neuhrál na podmínku.

+5/−1
13.1.2015 22:08

H92a44n82k30a 71C16h61e64n 7897909215565

Tak tady je mi líto úplně všech :-( Nejvíc samozřejmě zabité paní a její rodiny, to musí být strašné. Ale té sestřičky taky :-(

+5/0
13.1.2015 21:36

J31a88n 20P26l73a61c30h86ý 1210367950770

Lidé dělají chyby. Tato chyba byla tragická a je to velmi smutné. Je mi té paní líto, protože když já udělám v práci podobnou chybu, stojí to jen peníze, a ty se dají vytisknout.

+3/0
13.1.2015 21:33

R92a97d15o25v91a48n 54D63l75u97g45o97s10z 3466971468316

Důsledek podhodnocování nelékařského personalu stran finanční a stran personalního obsazení. 

Když si jedna skupina zdravotníků nárokuje vyšší platy musí jít tyto vyšší platy na úkor jiných zdravotniků. Aby jiným zdravotníkům nebylo ubráno, snížuje se počet personálu.

0/0
8.2.2015 8:55

L21u34c81i66a 45Š46l20e76c30h34t68o32v45á 5153807170859

Zvláštní, že sestra nechala paní vypít cosi, co mělo "neobvyklý podivný zápach" jen tak, aniž by okamžitě zkontrolovala, co to bylo. To jasně ukazuje na obyčejnou snahu zakamuflovat svůj omyl. Ale když si představím, že bych něco vypila a pak slyšela "ojojoj mladá paní, spletla jsem se, to byl koncentrovaný jed"... tak bych tu sestru asi vzala na odpočinek s sebou;-D Trest je podle mě v pořádku, podmínka by byla výsměch pozůstalým.

+5/−1
13.1.2015 18:55

R52a77d17o56v48a96n 52D65l91u54g90o74s28z 3726241318506

Ono každý, kdo se snaží zakamufluvat něco posléze zavolá PČR - dobu zavolání prosím neřešte. Pro sestru muselo jít bezesporu o nadlimitně stresovou záležitost a je možné, že nějakou dobu si nechtěla záměnu připustit (spekulace více než pravděpodobná), leč nakonec učinila vše, co bylo nutné. Takže o zametení pod koberec nemůže být ani řeč. 

Což dále dosvědčuje výpověď před soudem, kdy se k činu doznala. Jaký toť nezvyk ve stínu "nevinných" Ritingů, Janoušků, Bémů, Ráthů, kteří bíjíc se v hruď vinu odmítají. 

Pokud se cítíte dobře tím, že si myslíte, že jediným viníkem je sestra, budiž vám to přáno.

+8/0
13.1.2015 18:59

T88e25r71e95z35a 61H67a15j25k27o30v94a 5537612394260

Davat tehotne vypit glukozu je "nadlimitne stresova zatez"? 8-o

0/−4
13.1.2015 19:49

A92n59n55a 67M23a63c85h83a24č79o53v64á 2856558164948

Ono není zjištění že asi otrávila těhotnou ženu stresová záležitost?

+5/0
13.1.2015 20:41

R17a23d64o91v90a24n 56D52l55u87g42o81s34z 3446961118386

Promiňte Terezo, za vaší diagnozu debility opravdu nenesu žádnou vinu.

0/0
8.2.2015 8:31

R44a11d79o64v75a81n 74D61l84u21g20o81s23z 3496381718246

Promiňte Terezo, za vaší diagnozu debilismus opravdu nenesu žádnou vinu.

0/0
8.2.2015 8:31

A10n46n47a 73M34a11c45h98a25č67o75v52á 2116888444568

Kdyby chtěla něco kamuflovat tak nevolá policii. A proč to nekontrovala? Asi jí ani nenapadlo že lékárna zamění roztoky.

+3/0
13.1.2015 20:43

T63e56r20e14z24a 51H46a82j26k39o38v44a 5417722734920

Vzor jednani s pacienty.  Sice citila neco podivneho ale ani se nepodivala.....

+4/−5
13.1.2015 18:38

R52a62d30o96v64a90n 69D76l77u28g76o66s16z 3856421198316

Další zapšklý pacient, jež si potřebuje dokázat svou erudicí zevšeobecňováním a přidáváním vlastních negativních zkušenosti se zdravotnictvím do odlišného případu.

Každá mince má 2 strany, pacient jež je bez viny, nechť hodí kamenem. 

Chtějí-li být pacienti zdravotníkům rovnocennými partnery, musí se i oni začít chovat vůči personálů profesionálně, tedy tak, jak sami vyžadují, ale mnohdy vůbec nedodržují.

+3/−1
13.1.2015 19:21

L47u66c85i81e 61B20a84r93t10o90ň17o71v17á 5630828947115

Super, takže ještě tady definujte "vinu" té nešťastné mrtvé ženy...Vy tady hlavně požadujete odpovědné a studované a školené pacienty....A kde je důvěra v lékaře? Kdy a kde  se prosím studuje na pacienta, když požadujete od nich profesionální chování. Nenapadlo Vás, že pacient přichází většinou v zdravotnického zařízení v oslabené pozici, v nedobrém psychickém rozpoložení, prostě mu většinou nebývá dobře, má nějaký problém. Primární je odbornost zdravotníků, a jejich chování k pacientům. Toto celé je tragický případ, je mi líto i té zdravotní sestry, ale udělala skutečně fatální chybu. Výše zmiňujete, že sestra "dojela" na nedbalost zákonodárců....nedojela především na svou nedbalost, prosím? Bohužel ona byla ta, která se nepodívala na etiketu, která se neujistila o roztoku, co podává vypít pacientce, a jestli jsou skutečně pravdivá její slova, že samotné jí roztok přišel divně páchnoucí, ale okamžitě se nepřesvědčila, co skutečně pacientce podala, počkala několik desítek minut...Vám to přijde normální?

0/−1
13.1.2015 23:57

R33a69d26o19v53a95n 34D20l35u17g16o70s10z 3206211698896

Nepodsouvejte mi něco, co jsem nenapsal. Dosazujete si do mého příspěvku to, co jsem nikde neuvedl. 1) Kde píši něco o studování a vzdělávání se pacientů? 2) Základním apektem je slušné chování, tedy to, co vyžadují pacienti od zdravotníků, ale sami to nečiní. Slušné chování nikterak nesouvisí s nemoci pacienta, s nutnosti vzdělávání se, ne/slušnost je dána předně výchovou a nemoc na toto nemá žádný vliv. 3) Teoretizujete pěkně, ale jak vidno pouze fráze, které s realitou nemají nic společného. Pokud jste nikdy ve zdravotnictví nepracovala, je celkem zbytečné se vám snažit něco vysvětlit, předně když máte svůj názor a vše ostatní je lež. Lucie, urážet zdravotníka, o jehož pracovní náplní nevíte ani zbla, z nedbalosti, ale zároveň potichu tolerovat nedbalost zákonodárců je ohavný lidský hyenismus. 

Korektně je nutno napsat, že soudíte situaci s odstupem a pomíjíte toliko důležitou věc, jakou je časová deformace. Tedy to, co se Vám zda být dlouhý časový úsek je v reálu krátká doba a dle mého přesvědčení sestra provedla vše proto, aby svou chybu napravila. 

Je neoddiskutovatelným faktem, že byla sestra doplatila na kumulací chyb v řetězci události, na jejichž počátku stojí zákonodárci. 

Přijde vám normální rušit předpisy, které mají těmto případům zabránit (zákaz označování nebezpečných látek stejným nebo podobným způsobem látkam léčebným)?

0/0
8.2.2015 8:48

M78i68c15h21a23l 82U21n83z81e60i93t33i16g 7859268218828

Tohle je neuvěřitelný šlendrián hned na několika úrovních. Přestože po odborné stránce máme myslím zdravotnictví na velmi slušné úrovni, tak po stránce technické a lidské je to katastrofa. 

1) trest pro sestru je v pořádku; z nedbalosti a z pozice svého zaměstnání zabila člověka - to určitě nelze odbýt podmínkou; i když pro společnost prospěšnější by asi byly veřejné práce + odškodnění pozůstalým + předpokládám, že zákaz činnosti byl součástí rozsudku i teď

2) jak je možné, že se nepodařilo dohledat, kde došlo k promíchání lahví, to opravdu nechápu - zároveň by měli být souzeni i všichni další pracovníci, kteří za to odpovídají a nedodrželi své povinnosti - tj. ten kdo nepodepsal protokol, ten kdo ho měl nechat podepsat, ten kdo to skládal do skříňky, ten kdo to vydával, atd.

3) souzen by měl být i lékař(i), který ordinaci zaštiťuje a zcela jistě mu muselo být známo porušování praxe o posílání pacientek pryč, i když mely být pozorovány! Určitě je neposílal pryč sestra pro to, že ji to přišlo jako dobrý nápad

4) mělo by být souzeno vedení nemocnice za to, že zjevně jde o zavedenou praxi (nepodepisování dokladů, porušování postupů) a jejich interní audit to neodhalil - a pokud odhalil, tak že nebyla sjednána náprava

5) v neposlední řadě by mělo být přijato opatření, které zavede, že není možné aby takové látky měly takto snadno zaměnitelná balení!

+19/0
13.1.2015 18:34

D48a70v40i74d 97K28r21a38j72í68č92e52k 7863353136487

To promíchání lahví je blbost.

V jedné přepravce byla kompletní objednávka z lékárny - dezinfekce i glukóza, možná nějaké namíchané mastičky, fyziologický roztok a podobně.

Možná to není úplně v pořádku, ale přece se nebudou rozdělovat jednotlivé součásti objednávky do více přepravek - to si má udělat zákazník nebo si připlatit speciální balení, když to nezvládá.

0/0
13.1.2015 23:44

A38l75e70n67a 40P21e56t42r97u 4682235730251

to je porušování správné laboratorní praxe, k sobě nikdy nesmí přijít věci zaměnitelné, leč obsahem zcela odlišné

0/0
14.1.2015 10:33

D57a66v91i33d 42K46r75a74j38í26č66e96k 7523213716327

Popisek není zaměnitelný!

Vy se nedíváte jaká kyselina je v lahvi, přestože lahve jsou stejné a mezi kyselinami?

0/0
14.1.2015 11:45

A55u76g83u98s56t 82F42o71r14m47á22n64e50k 6745709700376

Rok za vraždu ? Oj, ti zdravotníci se mají.

+5/−12
13.1.2015 18:14

K12a28r61e84l 98N15o41v31á53k 7911284338820

Nepřehánějte, max. zabití a ještě z nedbalosti. To je podstatný rozdíl.;-)

+15/0
13.1.2015 18:18

M27i64c47h21a18l 53U80n22z64e11i83t58i60g 7379988628208

Tak o vraždu zcela jistě nešlo.

Myslím si, že paní je potrestána už teď víc, než ji kdy jakýkoliv náš soud dokáže potrestat. To, že bude sedět rok ve vězení za peníze daňových poplatníků, to už ničemu nepomůže, ani se tím nikomu neuleví. Nemyslím si, že by hrozila recidiva.

Nicméně je samozřejmě jasné, že bez trestu to projít nemůže, ale jaký trest by byl adekvátní? 

Zákaz činnosti považuji za jednoznačný. 

A dál? Možná veřejně prospěšné práce formou toho, že bude na vlastní náklady objíždět všechny nemocnice v republice a sestrám tam vykládat svůj příběh a varovat je, že není radno věci odbývat.

+6/0
13.1.2015 18:40

R87a51d94o35v24a18n 53D70l70u77g78o67s34z 3386501528796

Plně souhlasím. Pokud člověk necítí sám od sebe pocit viny za spáchaný čin, byť ne zcela z vlastní viny, žádné vězení tuto osobní retrospekci nevynahradí. 

Jaký toť značný kontrast v porovnání s ISIL válečníky, kteří jsou za smrt druhé osoby naopak rádi a oslavují ji.

Sestra projevila lítost, vzala na sebe vinu, která dle mého není plně na jejich bedrech ať si soud rozhodne jak chce a to je více, než 10 let vězení. Je si vědoma svého prohřešku, který stál život člověk. S tím bude žít do konce života.

Zdravotní setře věřím více než komukoliv jinému, že danou lítost myslí opravdu upřímně (na rozdíl od vypočítavých recidivistů). Je-li česká justice lucidní, bude daná sestra potrestána podmínku, dožije-li se ji. Nechtěl bych být nyní v její kůži, psychickou zátěž nyní prožívající si nikdo z nás nedovede představit. Psychickou zátěž z pocitu viny a opakovaného oživování traumata.

Soucit se sestrou.

+2/0
13.1.2015 19:14

M63i94c98h12a62l 62U27n55z88e62i59t11i50g 7539138318898

Určitě věřím, že pokud má svědomí, tak si prožívá své. Tím, že vinu doznala a projevila lítost ji snad má. Asi lze soudit i dle toho, že skončila u psychiatra. Tomu se ani nedivím.

Na druhou stranu soucit? To podle mě není ten pravý výraz. Alespoň jak to vnímám já.

Pořád je to o tom, že došlo k úmrtí ženy a nenarozeného dítěte z NEDBALOSTI. To nelze opomíjet.

NEDBALOST není nešťastná náhoda. Nešťastná náhoda je, když jsem udělal vše co jsem udělal měl a přesto něco nevyšlo nebo selhalo. Ale tady došlo k opomenutí dost zásadních věcí. A to hned několika.

Samozřejmě, není to JEN vina té sestry, to už jsem psal výše a skutečně mi dost vadí, že je jediná, kdo je souzen. Ale ona je hlavní viník.

Problém je, že náš soudní řád nezná adekvátní tresty pro takový případ. Ono obecně, žádný trest za usmrcení člověka nemůže být nikdy "adekvátní". (snad jen kromě chladnokrevné, úmyslné vraždy, tam bych jel dle schématu oko za oko, tam podle mě není moc co řešit, protože taký člověk prostě nemá ve společnosti místo)

A naši soudci zřejmě nejsou schopni (resp. asi ani nemají možnost) vynést trest, který by v takovém případě k něčemu byl. V tomto konkrétně bych dal soudcům mnohem volnější ruce, aby mohli dávat tresty, které pomohou prohřešek odčinit. Co se stalo zde bohužel odčinit nelze, takže jediné, co mi připadá alespoň trochu smysluplné je omluva (to již učinila, což je jí skutečně ke cti, protože se mi zdá, že přijetí odpovědnosti za své chyby nějak není v módě), finanční kompenzace pozůstalým a hlavně ta osvěta a zasazení se o to, aby se podobný případ už nikdy nemohl stát.

Ale o to může koneckonců usilovat i sama, pokud bude chtít co způsobila alespoň trochu odčinit.

Vážím si lidí, kteří něco spáchali, dokážou se s tím smířit a pak jdou alespoň varovným případem ostatním, kteří si tak mohou lépe uvědomit, jak jsou ty hranice někdy křehké.

+2/0
13.1.2015 20:16

R80a40d81o87v91a49n 38D67l47u82g13o43s96z 3756541178186

Vidím-li dobře, nikde o nešťastné události nic nepíši.

+1/0
13.1.2015 20:50

M57i45c67h20a84l 88U42n18z68e28i89t20i68g 7379348648138

To máte pravdu - to jsem ani nechtěl naznačit.

Chtěl jsem tím spíš poukázat na to, že pokud by se něco podobného stalo nešťastnou náhodou, tj. aniž by obviněný/á něco skutečně vědomě porušil, pak by bylo možno uvažovat o podmíněném nebo i žádném trestu a postačilo by konstatování zavinění.

I když to asi není nejlepší příklad, tak něco jako když pojedu autem, a přestože dodržím povolenou rychlost, pojedu přiměřeně situaci a budu se snažit předvídat, atd., atd.,  ale přes to všechno způsobím nehodu, při které někdo zemře.

Pakliže jde ale o nedbalost, a kvůli ní zemře člověk, myslím si, že je potřeba, aby soud vyřkl i nějaký konkrétní trest. Protože přes fakt, že člověk se svědomím sám sebe vytrestá nejvíce, si myslím, že to nelze ponechat jen na sebezpytování viníka. A to už kvůli poškozeným, kteří to tak vidět nemusí, tak jako určité varování ostatním, aby si dávali pozor.

0/0
13.1.2015 21:12

R48a68d22o97v75a13n 59D73l93u24g44o52s54z 3656831568426

Je třeba si předně uvědomit podstatu trestu odnětí svobody v naší společnosti. Základem je náprava pachatelé T.Č. Je-li si však pachatel t.č. plně vědom svého jednání, přiznává jej, zřetelně a neoddiskutovatelně tohoto činu lituje a je-li zjištěn stav, kdy se osoba páchající nedbalosti t.č.bez zbytečných odkladů obrátila na policií v nejbližší možné době, nelze než přihlédnout k takovémuto jednání. Pokud bude mít dobrého právníka, pokusí se ve spolupráci s žalobcem najít cestu (paragrafy), jak vyváznout bez dalšího trestu, který by měl dle všeho nulový, daleko spíše negativní následek - vzhledem k modernímu pojetí soudnictví je negativní dopad odnětí svobody nepřijatelný.

Tento případ je ve vší té tragédií v něčem málo pozitivní, když ukazuje, že všichni co se dopustili přečinu nejsou automaticky egoistické zrůdy. 

Této dámě nesahají rádobyintelektuálové ala Rath, Bém, Riting, Nečas, Nagyová a další "elity" národy ani po kotníky co se osobní odpovědnosti, odvahy a morálky týče.

Více takových sester ve společnosti.

0/0
13.1.2015 21:30

E45l55i85š32k70a 54K91u54č83e80r19o76v36á 1236748197419

hlavní problém je, že pacient není partner a  nekomunikuje se s ním, kdyby byla žena poučena ve stylu: teď vám dáme roztok, je sladký, jako rozpuštěný cukr, a nikdo nebagatelizoval protesty, pokud by řekla, že sladké není... ale to jsou kdyby. sama vím, že upozornění pacientů na chyby-problémy jsou ignorovány.

+23/0
13.1.2015 17:47

M72i16l48o95š 58B68é63m 6604219932273

Já bych spíš řekl klient, než partner.

+3/−1
13.1.2015 17:52

B72a25r73b34o36r22a 94L88a19n27č25o97v66á 3152311296787

No..zase koho by na dalo ze nikdo neví že glukóza není sladka??Já mám zkušenost s doktory Dobrou..vždyť mi všechno zatím vysvetlili

+3/−1
13.1.2015 18:13

L63u27c87i30a 76Š45l33e21c50h92t49o95v26á 5673197420979

S doktory já mám taky zkušenosti vesměs dobré, ale sestry jsou horší a když jsou přepracované, dovedou být velmi arogantní.

+3/0
13.1.2015 18:29

Ř36e20h64o45ř 52V10l11a79s30á32k 2544894491386

To není nic zvlášť sesterského. Ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by byl přepracovaný a byl příjemný.

+3/0
13.1.2015 18:42

T52e47r44e81z57a 76H39a52j47k37o10v24a 5717112484220

Ona treba vedela, ze glukoza je sladka. Tedy ta pacientka. Ale jednani s pacienty je priserne.

+1/−3
13.1.2015 19:12

R11a56d87o34v16a93n 19D23l27u73g87o29s96z 3256101658596

Jednání pacientů s lékaři a sestrami je také otřesné.

+3/−2
13.1.2015 19:24

T53e21r53e77z33a 37H84a31j95k66o26v18a 5517842384770

Ja jsem v zivote nezazila, ale na druhou stranu, clovek prichazi k lekari nemocen a v bolestech....takze slusne a vnimave chovani ze strany doktoru je elementarni vec.

+1/−1
13.1.2015 19:51

R80a20d53o43v60a13n 45D52l35u67g39o12s51z 3336501218106

;-D Vyžadovat jednostranné slušné chování a dožadovat se zároveň partnerského, tj. stejného zacházení se hodí asi jak kdy a jak kde že ;-D

Pokud chce být pacient partnerem, měl by být natolik profesionální, že nebude otřesně jednat se zdravotníky.

+3/0
13.1.2015 19:58

V58l21a57d37a 68M32u33s60i48l 9840966518963

Je až zarážející, že ve zdratnickém zařízení může být takový  chaos.

  Kdoái   ví klo!!ik    jiných  sester by to udělalo také tak !!!

+3/0
13.1.2015 17:42

V19e31r12o89n29i43k 89C22l26e91w17n17e34r 9965683559

Ceske zdravotnictvi se ma v ramci bezpecnosti a soukromi pacientu stale hodne co ucit. Odsouzena byla sestra, ale v kazdem pripade selhal system. Presne toto je duvod, proc ve vsech civilizovanych zemich sveta kontroluji leky dve osoby. Ceske sestry se tomu brani, protoze maji pocit, ze je to zbytecne zdrzovani!!! Nekontroluji se rodna cisla ani se neoznacuje operacni pole pred operaci, nekontroluji se rodna cisla a jmena pacientek pred ivf, na chodbach nemocnic chybi desinfekcni prostredky na ruce ( nejvice infekci se prenasi rukama), ale hlavne ze nas donuti si koupit navleky na boty nebo dokonce chodit bosy!!! Lekarska pece je na svetove urovni, ale osetrovatelsky standard je na velmi nizke urovni a musim rict, ze jsem nikde na svete nepotkala tolik neprofesionalne se chovajicich sester. Samozrejme nemluvim o vsech :( sama jsem zdravotni sestra a mrzi me to.

+14/−3
13.1.2015 17:35

J28i54ř43i75n95a 51M36a27n30d52á50t30o20v98á 9647608550825

.... a víte, jaký plat ty sestry mají? Světový rozhodně ne.

+5/−7
13.1.2015 17:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.