- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No to si snad "experti" i novináři z nás odborníků dělají legraci?! Pracuji v cestovním ruchu a marketingu celý život a bezvýznamnější veletrh jako letošní Regiontour jsem ještě neviděl, a to se ho pravidelně účastním od roku 1998. Pravda, předchozí dva ročníky jsem již vynechával...
Efektivita a účinnost marketingu se hodnotí zejména poměrem vynaložených prostředků k efektu a ne podle expozice na upadajícím veletrhu. Proto se musím Moravskoslezského kraje zastat a u mě získává velké plus za to, že nepodlehl zájmovým a mediálním tlakům. Naopak nechápu jiné kraje, jak vůbec mohou vystavovat na takovém veletrhu skoro za 1 milion korun (Olomoucký kraj, Jihomoravský kraj apod., a hodnotit takový počin "marketingově pozitivně"... Už za to bych dával minusové hodnocení!
Co asi expozice za milion kraji a jeho aktérům v cestovním ruchu přinese?! Proč asi tam nikdo z těch, kteří musí každou svou korunu na marketing dvakrát otočit, než ji efektivně investují, nevystavuje a ani se neúčastní? Nebylo by lepší ten milion vůbec na daních nevybrat a nechat ho daňovým poplatníkům aby si ho raději utratili tam, kde se jim bude líbit? Nebo s ním naložili dle svého nejlepšího vědomí či svědomí?
Ti moudří a rozumní totiž s tím milionem na takový veletrh vůbec nešli... Tím naopak hodnotím pozitivně zejména ty, kteří se nezúčastnili, měli účast zadarmo, investovali co nejméně nebo za ní dokonce dostali zaplaceno, protože takový marketing ještě mohl mít nějaký smysl... Výsledky hodnocení bych tak úplně otočil!
A co by si tedy z tohoto veletrhu měli zejména naší politici a úředníci odnést za ponaučení? Že nejen v cestovním ruchu je něco špatně. A bohužel žádný, ani grafický špičkově zpracovaný stánek, ověnčený pochvalou zaplacených médií, v kontextu současné situace ničemu nepomůže a stává se tak pouze dobře provedenou "Potěmkinovou vesnicí..."