Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdyby Studénkou nejel vlak, pád mostu by nikoho nezabil, hájí se firma

U soudu v Novém Jičíně ve středu po přestávce opět začalo projednávání železničního neštěstí ve Studénce, při které v srpnu 2008 zemřelo osm lidí. A v síni se řešilo mimo jiné i to, jestli má větší podíl na neštěstí chyba při stavbě mostu, nebo fakt, že pod ním v době pádu jel mezinárodní rychlík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o58s87e77f 80H77a52n65y91á59š 2894889803

Kdyby jsme nestavěli most, tak by nám nespadl.;-(

0/0
8.2.2015 18:58

J22a64n16a 65M68u73r71o36ň85o98v52á 4927483362

Asi je padání mostů věc běžná a normální?

+2/0
6.2.2015 13:30

J73o91s83e41f 38Š84e27m89e28l97í72k 7489311660797

A kdyby po D47 nikdo nejezdil, nezvlnila by se. Dobrej návod pro Euroviu.

+2/0
5.2.2015 21:34
Foto

O79l67d14ř86i63c20h 83V26y59k17y76d84a68l 1579161939394

Absolutní selhání osob pověřených dozorem nad stavbou. Jak se to dá obhájit? Jak je vidět, tak hloupě.

+1/0
5.2.2015 17:32

V53i13k60t81o59r 30K15u71č89e93r66a 5429276476171

Komedie.

+1/0
5.2.2015 14:45

M91i55l27o94š 64K39r37u52m57p 2424757644

Kdyby se židé nenechali nahnat do plynové komory, nikdo by je nezplynoval!

+1/0
5.2.2015 11:51

J52i26ř68í 83U33h67e28r44e70k 2838308597628

"Kdyby"?Kdyby nestavěli most,mohly vlaky jezdit bez zabitých!

+3/0
5.2.2015 10:54

V41e96r68o53n50i97k21a 98Š84k38v50á61r50o64v11á 5111540276156

Žasnu, jakým argumentem se to soudci zabývají. A to chtějí doplatit platy! Propustit, ihned. Msty se stavějí jen proto, aby stály, nebo, aby se používaly?

+1/0
5.2.2015 9:01

T94o76m87á12š 16B70u97r24a 1819756

Není chybou soudního senátu, zabývá-li se v rámci projednávání kauzy argumenty jedné ze stran. Chybou by naopak bylo, kdyby tak nečinil.

Jinak Vaše představa o statusu prezidentem jmenovaných soudců je úsměvná. Tyto funkcionáře nelze propustit. Natožpak ihned. Mohou být  pouze odvoláni. Kontrolní otázka: hádejte kým?

A ještě poznámka: dle mého na argumentu o dočasném uzavření trati v inkriminovaném místě podle mého něco je. Správce trati měl z důvodů preventivní bezpečnosti toto sám od sebe provést. Stejně tak jako v každé jiné obdobné situaci, kdy je trať dotčena jakoukoliv stavební činností podobného rozsahu. Jiná otázka ovšem je, že stavebníci měli o toto požádat sami od sebe a trvat na tom. Podle mne se jedná o hazardní podcenění elementárních pravidel obecné bezpečnosti u obou subjektů. A chybou SZ je, že do žaloby nebyly zahrnuty i osoby odpovědné za provoz předmětné dráhy.

0/0
5.2.2015 9:52

P32a70v95e64l 63C67h69v83a12l59i30n76a 3791234750161

Jako naschvál, tam byla trať, my za to nemůžem.

Je neskutečné, jak hloupé debaty se vedou u jasného porušení bezpečnostních podmínek a nekompetence odpovědných pracovníků stavby.

Kdo to platí a kdo z toho profituje? Tak by měla stát otázka.

+1/0
5.2.2015 8:56

P42a68v66e26l 89C52h77v34a81l73i38n89a 3971544360251

Tato část mé reakce, se najednou ztratila, že ba rdakční duch obhajoby soudců?

Platy soudců, je nutné zvyšovat neustále, neboť se rychle přizpůsobují a jejich potřeby, stále rostou.

Kdo si toto krmení hydry vymyslel, měl by být exemplárně potrestán a vyloučen ze společnosti, jako škůdce.

0/0
5.2.2015 9:22

P45e75t23r 42O84b97r81l93í26k 2983945961383

Je evidentní , že společnost Eurovia musí sypat úplatky na všechny strany.Jak jinak si vysvětlit, že stále funguje,stále dostává státní zakázky a stále je fušuje? Viz dálnice u Ostravy a její mosty.

0/0
5.2.2015 7:17
Foto

O24l63d22ř95i72c11h 41V96y91k33y54d46a24l 1899341769714

Stačí býát nejlevnější. Na ostatní se moc nehledí.

0/0
5.2.2015 17:29

P39e74t43r 84O10b65r80l89í17k 2593735491273

No a viníka máme.Nakonec obviní samotné cestující,protože kdyby nepotřebovali někam jet, nemusel být vypraven vlak , kdyby se  nemusely  vypravovat  vlaky ,nemusely se pokládat koleje, kdyby se nemusely pokládat koleje nemusel se stavět most a bla,bla bla.................

+3/0
5.2.2015 7:06

Z93d55e49n20e28k 61Š42i26t95i22n38a 2323218310765

Takže viník po 7mi letech je vlak. Soudcům je potřeba zpětně dopkatit mzdy. Bravo. Ať žije právní stát.

+2/0
5.2.2015 5:47

P28a93v73e15l 32C86h33v60a21l38i58n81a 3311874230371

Platy soudců, je nutné zvyšovat neustále, neboť se rychle přizpůsobují a jejich potřeby, stále rostou.

Kdo si toto krmení hydry vymyslel, měl by dostat trest smrti.

0/0
5.2.2015 9:03

O91s78k97a76r 14K35o94v38a90ř60í74k 8267463206727

To už je skoro sedm let? Na této tragédii se jasně ukazuje zoufalost české justice.

+3/0
5.2.2015 5:41

D77a88d62a95k 43P54e50t61r 7921420434218

Smutné je to, že má pravdu. Firma měla o výluku požádat a ne se dnes vymlouvat ne provozovatele dopravy, To nejsou stavaři a neznají možná rizika.

+2/0
5.2.2015 5:12

P61e45t40r 54J13a68n30o58u34š 7449262502320

Kdybyste se nenarodil, tak jste nas usetril stupidni obhajoby, pane advokate.

+1/0
5.2.2015 3:31

K65a82r54e57l 69K86r50y48š59t68o29f 4354544677863

Kdyby babička měla koule, tak by nepotřebovala dědečka ;-D

+1/0
5.2.2015 1:46

O16l95d86ř85i38c60h 48K39a39d60ě10r92a 2912165913948

Tolik drzosti v jednom zoufalém blábolu a pokusu vyvinit nevyvinitelné.

+2/0
4.2.2015 23:08

T87o54m92á59š 30B66í43l47ý 2355690687

A tomuhle říkáme právní stát 8-o

I když na druhou stranu, pravdoláskaři, nemají vlastně pravdu;-)

0/−1
4.2.2015 22:43

R15a51d73o13s93l39a70v 70K38l24a83u53d50a 5484838314372

Kdyby....Někdy je lepší mlčetRv To je podstatou každé nehody že zrovna někdo někde jel, šel, letěl....

+1/0
4.2.2015 22:31

M20a61r53e73k 53A54n93t49o43š 9611977233

Kdyby pes nesral, dál by doběh!

to je fakt neskutečnýRv

+3/0
4.2.2015 22:30

L25u57b20o11š 48B79ř82e68z86i10n42a 2612653470141

To se často stává na železnici , že pod mostem jede vlak. S tím ovšem stavitelé padacího mostu jaksi nepočítali.

+4/0
4.2.2015 21:51

M75o98n39i33k85a 80S94i25k59o57r33o69v42á 5407577553

Je to výsměch vsem účastníkům této tragédie...

+7/0
4.2.2015 21:47

T79o13m81á15š 70B64e24l44i36c76a 9103873365491

Je smutné, že většina lidí nad celou tragédií už dnes máchne rukou s tím, že je to dávno. Čas se navíc podepsal i na stavařích - v minulosti smutné tváře, nyní arogantní pysky.

0/0
4.2.2015 21:24

V21l89a94d67i62m68í88r 38L75o25u85l87a 2328597982531

Do prkýnka, co je to za hovadinu. Pokud se něco staví, tak součástí podmínek té stavby je snad dohoda, jak bude zabezpečeno staveniště, tedy žádný provoz tam nebude, bude omezený provoz tak a tak, nebo bude provoz bez omezení. A technologie stavby musí být taková, aby byla v souladu s tím dohodnutým provozem, Pokud by stavaří dali podmínku, že tam vlaky nesmí jezdit, a dráha tam vlak pustila, tak ano, vina je dráha. Takhle myslím, že je vina na stavařích.

+11/0
4.2.2015 21:00

J69a83n 15K84o43c32o37u43r 1883608634130

Jo kdyby....Kdyby bylo ho-no cukrem,tak si se-em do kafe.

+1/0
4.2.2015 20:58

M55a85r92t67i74n 48V66r37b11a 1781718682263

Čtyřicet tisíc za hodinu výluky.Fajn.Na kolik přišlo znovuzprovoznění trati po té "nehodě" ? A kolik stály lidské oběti toho šlendriánu ? A co zranění ? O dalších nákladech ani nemluvě . . . :-/

+5/0
4.2.2015 20:27

Z13d86e94n27e47k 15B24e89d66n92a93r 7127916277829

Přemýšlím co je větší šlendrián, jestli pád mostu nebo doba po kterou to naše neschopné soudy nedokázali rozsoudit.

+7/−1
4.2.2015 20:15

K56r15y16š97t65o42f 52L82a56n21í49k 1649310975745

co byste nechtel, za ty prachy se prece nepretrhnou, kdyz navic nemaji zadne terminy.

+4/−1
4.2.2015 20:23
Foto

I96m24r87i80c55h 36S20u94c83h46a72r45s62k91ý 8896753575641

Po 7 letech už ani nevím co si mám myslet, asi je něco špatně nastavené.

+6/0
4.2.2015 20:13

R79o16b36b73e30r40t 83B76e82r82g26e25r 2685774159

Kdyby firma dělala to, co má, tak by most nespadl...

+4/0
4.2.2015 20:00

B31r45o89n72i61s31l69a35v 29G78a59b92r80y62š 6845534980

Co to je za debilní argument?? Mohli říct hned před stavbou, že potřebují traťovou výluku. Ale dost o tom pochybuju, protože Studénka leží na vytíženém evropském koridoru a jiný odklon nepřipadal v úvahu.

+8/0
4.2.2015 20:00

P13e93t90r 87K24o60l25á52ř 2428217104291

Tím myslíš, že do tendru měli dát, že se musí počítat s tím, že jim most alespoň jednou spadne? :-P

0/0
4.2.2015 20:01

M57i76c84h85a68l 39C66h90a58l11u34p54a 6868560239363

Tak asi je lepší počítat s problémem a na nějakou dobu to zavřít zbytečně než se spoléhat na to, že se nic nestane.

0/0
4.2.2015 20:23

P59e30t91r 38K83o23l31á76ř 2888907694301

To je hodně stupidní obhajoba. To je stejné jako kdyby Kájínek tvrdil, že kdyby zavraždění nestáli tam co on střílel, tak by se nikomu nic nestalo ...

+6/0
4.2.2015 19:59

M47a40r49t30i49n 77K51a93v73k33a 4506951932942

Nebude li prset nezmoknem

+1/0
4.2.2015 19:56

M96a78r48t14i41n 10Č33e65r31n50ý 7811254161

To je same kdyby tuto a kdyby tamto. Kdyby bylo houno cukr tak si s***** do kafe.

+2/0
4.2.2015 19:32

M35i98l94o94s 98H19o29n60z18i79k 9839760446612

Divím se,že ještě EUROVIA dostává zakázky.Nehoda v Studénce, pád postu na při

stavbě dálnice na Slovensku, adfláknutý úsek dálnice u Ostravy a další. Není

to k zamyšlení odstavit tuto firmu od zakázek,kerou zadává stát!!!!!!

+7/0
4.2.2015 19:30

J49a12r18o34s97l43a86v 43F82r72a56n89t45i64š25e89k 67B14r43ü51m52m97e77r 1341416753430

Legálně to nejde.

0/−4
4.2.2015 19:35

T86o26m94á70š 68T78a60t31í56č96e52k 5480382710528

Napadá mě, že by to mohlo jít přes reference v konkursu - povinný seznam provedených nebo prováděných děl, s tím, že by špatné reference (prokázané šmejdy, trvající soudní řízení) zásadně snížovaly hodnocení nabídky.

0/0
4.2.2015 19:49

T35o47m15á62š 54K14a69p50l75a49n 8353919633713

Ale to víte že to jde. Např. je zcela běžné a legální mít v podmínkách výběrového řízení, že aktuálně firma nemá žádné závazky či nevyřešené soudní spory se zadavatelem.

+6/0
4.2.2015 19:50

R77o75b57b63e56r69t 48B21e14r77g39e24r 2175274469

Toto vám ÚOHS smete ze stolu...

0/−1
4.2.2015 20:01

P28e75t70r 98K26o59l72á71ř 2868717724451

Nesmete, pokud to není diskriminační. Například není určitě nic diskriminačního na tom, že se o veřejnou zakázku nemůže ucházet nikdo, s kým je vedeno trestní řízení v souvislosti s jeho podnikáním ...

+3/0
4.2.2015 20:03

P50e54t45r 75K24o88l53á80ř 2488877914681

Ale jde, nicméně zřejmě dobře platí ...

+1/0
4.2.2015 20:00

M33i40c31h69a75l 48C46h85a32l31u10p78a 6368750139973

Je zvláštní, že firma, která dělá takové průšvihy může dál podnikat. V jiných oborech se stává, že jim mohou až zakázat činnost.

+1/0
4.2.2015 20:25

H15e87l84e90n20a 28K92r75o37p62o50v70á 7367779586360

pán sudca my sme mali mačety ale veď sa tak moc nestalo .Nikdo nebo zabitý

+2/0
4.2.2015 19:25
Foto

R16o47s67t93i89s95l32a50v 85H49r23á50č75e18k 6108210896470

Nebudou nakonec chtít odškodné, že ten vlak most zničil? Chce se mi zvracet.

+10/0
4.2.2015 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.