Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projektant se sutí počítal, s odpadem ne. Hulvácký terminál bude dražší

Nebýt potíží, předávali by 23. února stavbaři Ostravě nový dopravní terminál, který má zlepšit přestup mezi trolejbusy, tramvajemi i autobusy v Ostravě-Hulvákách. Na to si však lidé budou muset ještě půl roku počkat. Stavba se prodlouží i prodraží - o 11,5 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R29a42d66i75m 31K71o95u20t61ň31á23k 5629126127898

Projektantovi selský rozum nechyběl. Nechal si udělat sondy a podle nich se řídil. Ne každý projektant je nutně z Ostravy a navíc pamětníkem původní zástavby. Velmi nedávno byla v těsném sousedství, tj. na stejném území se shodným podložím, dokončena stavba komunitního centra, nyní zvaného Duhový dům. Investorem bylo město Ostrava a jeho zástupci, úředníci investičního odboru, se už při této stavbě dozvěděli, jaká je situace s podložím. Takže jak to, že okamžitě nereagovali a nenechali u projektu dopravního terminálu, o kterém pochopitelně věděli, že existuje, protože původně měl být realizován dříve než ono komunitní centrum, zkontrolovat řešení založení stavby a opravit projektové řešení na skutečný stav podloží? Stavbu by to nejspíše nezlevnilo, ale celková investice by byla součástí žádosti o dotaci a tedy mohla dotace pokrýt i část zvýšených nákladů, na které nyní dotace poskytnuta nebude. Ale hlavně by se s nutnými pracemi od počátku počítalo a stavba by se tedy nezpozdila a mohla být již hotová.

Pro mne jsou tedy jasným viníkem úředníci města. Jakpak asi budou za tento šlendrián potrestáni? A kolik ze způsobené škody uhradí?

+4/0
15.2.2015 22:38

M96a31r15t14i81n 81N69o24v35á47k 4913132329434

pokud měl sondy, tak vidět hned podvody je už trapárna. Stát se to může a zahrabáno u nás je všude něco. Při stavbě domu jsem viditelně byl u lesa na louce a našel jsem při výkopu starou plynovou rouru, která taky nikde nebyla a i pro plynaře to bylo překvapení. Důležité je jasně specifikovat za kolik to odvezou a nahradí správný zátěžovým materiálem.

+2/0
15.2.2015 20:09

K80a77r63e66l 44K98u98t17t72e45l84w10a13s63c41h55e80r 2521321644253

To je tak, když chybí selský rozum projektantovi, investorovi a stavební firmě.Dálnice D47 je toho důkazem.

0/−3
15.2.2015 19:36

J26a94n 31S96a86l14o17m29o82n 4289490611395

Projektantovi selský rozum rozhodně nechyběl. Prostě se ani jednou sondou netrefili do směsného odpadu, ale vždycky jen do sutě, tak udělal to co udělá každý normální člověk. On projektant nevlastní žádný rentgenový zrak aby věděl předem co ho čeká pod zemí.

+3/0
16.2.2015 7:17

L83a66d56i27s13l12a82v 34S84a29u14e78r 8277371683534

Co by chtěli. Vyhlašují soutěže na demolice a kontrola přijde až když je tam rozestřena ornice a rozsetá tráva místo, aby se to předávalo postupně s podpisy odpovědných. Ať to dají k úhradě firmě, která prováděla demolici nebo bývalým majitelům pozemku, protože tohle je vyloženě černá skládka.

+2/0
15.2.2015 17:11
Foto

R93a68d48i16m 27K85o56u66t79ň39á90k 5799336547958

Jste poněkud mimo. V době kdy se demolovalo, se ještě žádné soutěže nevyhlašovaly. Navíc způsob zbourat-zplanýrovat-zavézt zeminou mohl být požadovaný způsob řešení, co se stavební sutí.

0/0
16.2.2015 16:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.