Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projektant se sutí počítal, s odpadem ne. Hulvácký terminál bude dražší

Nebýt potíží, předávali by 23. února stavbaři Ostravě nový dopravní terminál, který má zlepšit přestup mezi trolejbusy, tramvajemi i autobusy v Ostravě-Hulvákách. Na to si však lidé budou muset ještě půl roku počkat. Stavba se prodlouží i prodraží - o 11,5 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R70a67d56i69m 88K56o45u37t78ň78á28k 5129576907738

Projektantovi selský rozum nechyběl. Nechal si udělat sondy a podle nich se řídil. Ne každý projektant je nutně z Ostravy a navíc pamětníkem původní zástavby. Velmi nedávno byla v těsném sousedství, tj. na stejném území se shodným podložím, dokončena stavba komunitního centra, nyní zvaného Duhový dům. Investorem bylo město Ostrava a jeho zástupci, úředníci investičního odboru, se už při této stavbě dozvěděli, jaká je situace s podložím. Takže jak to, že okamžitě nereagovali a nenechali u projektu dopravního terminálu, o kterém pochopitelně věděli, že existuje, protože původně měl být realizován dříve než ono komunitní centrum, zkontrolovat řešení založení stavby a opravit projektové řešení na skutečný stav podloží? Stavbu by to nejspíše nezlevnilo, ale celková investice by byla součástí žádosti o dotaci a tedy mohla dotace pokrýt i část zvýšených nákladů, na které nyní dotace poskytnuta nebude. Ale hlavně by se s nutnými pracemi od počátku počítalo a stavba by se tedy nezpozdila a mohla být již hotová.

Pro mne jsou tedy jasným viníkem úředníci města. Jakpak asi budou za tento šlendrián potrestáni? A kolik ze způsobené škody uhradí?

+4/0
15.2.2015 22:38

M56a96r30t57i38n 27N23o85v58á85k 4853412869354

pokud měl sondy, tak vidět hned podvody je už trapárna. Stát se to může a zahrabáno u nás je všude něco. Při stavbě domu jsem viditelně byl u lesa na louce a našel jsem při výkopu starou plynovou rouru, která taky nikde nebyla a i pro plynaře to bylo překvapení. Důležité je jasně specifikovat za kolik to odvezou a nahradí správný zátěžovým materiálem.

+2/0
15.2.2015 20:09

K76a83r14e96l 68K45u81t82t45e24l68w54a56s31c44h21e45r 2721981174753

To je tak, když chybí selský rozum projektantovi, investorovi a stavební firmě.Dálnice D47 je toho důkazem.

0/−3
15.2.2015 19:36

J20a19n 45S59a83l83o42m79o85n 4839580751905

Projektantovi selský rozum rozhodně nechyběl. Prostě se ani jednou sondou netrefili do směsného odpadu, ale vždycky jen do sutě, tak udělal to co udělá každý normální člověk. On projektant nevlastní žádný rentgenový zrak aby věděl předem co ho čeká pod zemí.

+3/0
16.2.2015 7:17

L95a94d82i86s87l46a26v 34S62a19u21e65r 8287151193484

Co by chtěli. Vyhlašují soutěže na demolice a kontrola přijde až když je tam rozestřena ornice a rozsetá tráva místo, aby se to předávalo postupně s podpisy odpovědných. Ať to dají k úhradě firmě, která prováděla demolici nebo bývalým majitelům pozemku, protože tohle je vyloženě černá skládka.

+2/0
15.2.2015 17:11
Foto

R76a49d81i12m 50K44o14u27t22ň19á68k 5899866507418

Jste poněkud mimo. V době kdy se demolovalo, se ještě žádné soutěže nevyhlašovaly. Navíc způsob zbourat-zplanýrovat-zavézt zeminou mohl být požadovaný způsob řešení, co se stavební sutí.

0/0
16.2.2015 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.