Diskuze

Projektant se sutí počítal, s odpadem ne. Hulvácký terminál bude dražší

Nebýt potíží, předávali by 23. února stavbaři Ostravě nový dopravní terminál, který má zlepšit přestup mezi trolejbusy, tramvajemi i autobusy v Ostravě-Hulvákách. Na to si však lidé budou muset ještě půl roku počkat. Stavba se prodlouží i prodraží - o 11,5 milionu korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Projektantovi selský rozum nechyběl. Nechal si udělat sondy a podle nich se řídil. Ne každý projektant je nutně z Ostravy a navíc pamětníkem původní zástavby. Velmi nedávno byla v těsném sousedství, tj. na stejném území se shodným podložím, dokončena stavba komunitního centra, nyní zvaného Duhový dům. Investorem bylo město Ostrava a jeho zástupci, úředníci investičního odboru, se už při této stavbě dozvěděli, jaká je situace s podložím. Takže jak to, že okamžitě nereagovali a nenechali u projektu dopravního terminálu, o kterém pochopitelně věděli, že existuje, protože původně měl být realizován dříve než ono komunitní centrum, zkontrolovat řešení založení stavby a opravit projektové řešení na skutečný stav podloží? Stavbu by to nejspíše nezlevnilo, ale celková investice by byla součástí žádosti o dotaci a tedy mohla dotace pokrýt i část zvýšených nákladů, na které nyní dotace poskytnuta nebude. Ale hlavně by se s nutnými pracemi od počátku počítalo a stavba by se tedy nezpozdila a mohla být již hotová.

Pro mne jsou tedy jasným viníkem úředníci města. Jakpak asi budou za tento šlendrián potrestáni? A kolik ze způsobené škody uhradí?

4 0
možnosti

pokud měl sondy, tak vidět hned podvody je už trapárna. Stát se to může a zahrabáno u nás je všude něco. Při stavbě domu jsem viditelně byl u lesa na louce a našel jsem při výkopu starou plynovou rouru, která taky nikde nebyla a i pro plynaře to bylo překvapení. Důležité je jasně specifikovat za kolik to odvezou a nahradí správný zátěžovým materiálem.

2 0
možnosti

To je tak, když chybí selský rozum projektantovi, investorovi a stavební firmě.Dálnice D47 je toho důkazem.

0 3
možnosti

Projektantovi selský rozum rozhodně nechyběl. Prostě se ani jednou sondou netrefili do směsného odpadu, ale vždycky jen do sutě, tak udělal to co udělá každý normální člověk. On projektant nevlastní žádný rentgenový zrak aby věděl předem co ho čeká pod zemí.

3 0
možnosti

Co by chtěli. Vyhlašují soutěže na demolice a kontrola přijde až když je tam rozestřena ornice a rozsetá tráva místo, aby se to předávalo postupně s podpisy odpovědných. Ať to dají k úhradě firmě, která prováděla demolici nebo bývalým majitelům pozemku, protože tohle je vyloženě černá skládka.

2 0
možnosti
Foto

Jste poněkud mimo. V době kdy se demolovalo, se ještě žádné soutěže nevyhlašovaly. Navíc způsob zbourat-zplanýrovat-zavézt zeminou mohl být požadovaný způsob řešení, co se stavební sutí.

0 0
možnosti