Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

Jednadvacet vagonů naložených uhlím ve čtvrtek odpoledne vykolejilo u dolu Paskov na Frýdecko-Místecku. Vagony s lokomotivou ujely z vlečkové stanice Důl Staříč a postupně nabraly až devadesátikilometrovou rychlost. Mimo kolejnice se dostaly po sedmi kilometrech, většina se převrátila na bok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o66m38á24š 67V91a75l57d82e90r 7243290849

Hlavně, že nikoho nezabili fušeři. Ale jinak se nedivím. Všude na draze kvůli penězům kašlou na kvalitu a honí čas. A přitom třeba osobní vlaky mají pořád zpoždění.:-( Dispečeři provozu na dráze kašlou na ostatní účastníky provozu a klidně nechávají závory spadnuté  a rozsvícené světla na přejezdech i přes hodinu. Bordel je slabý výraz pro skutečný stav na celé dráze. Od kolejí až po samotné vlaky.

0/0
22.2.2015 15:36

J67i71ř85í 68K83o20v68a64ř66í78k 5600480484779

Já tedy nevím. Posunovat s loženou soupravou, která není průběžně bržděná, tj. propojená  vzduchem tak aby mohly zabrzdit všechny vagóny, není podle předpisů u ČD Cargo možné. Jak je to u AWT, IDS a dalšími to je vidět. V televizi říkali, že to vážilo 1000 tun. Ať se nezlobí, ale čtyřosý vysokostěnný ložený vůz váží minimálně 70 tun a těch vozů tam bylo 21. Navíc kdyby strojvedoucí brzdil byť jenom lokomotivou, nemohlo by se to rozjet rychlostí 91 km/h.

+1/0
20.2.2015 20:00

M43i73r55o81s62l91a82v 26Z57i34k71m84u35n70d 7189583874233

Posunovat se soupravou ložených vozů nezapojených na průběžnou brzdu může jen totální blbec ...

Než začnu posunovat s tolika vozy - byť jen prázdnými, tak budu vyžadovat, aby byly zapojeny na průběžnou brzdu ...  

Pokud by byla lokomotiva, stojící na soupravě, zabrzděna jen lokomotivní (přímočinnou) brzdou, tak se ta souprava sama o sobě jen tak nerozjede ....

+2/0
20.2.2015 16:30

V56í24t50ě60z65s27l59a41v 83K85l13o86z77í75k 3291239414837

Mirku, denne takto bez prubehu na vlecce AMO posunuji v souladu s predpisy, u posunu je na mne jestli rozhodnu zda mam dost brzdicich procent jen s masinou atd.

0/0
22.2.2015 7:20

M36a19r61t36i12n 51B23ř61e96z97i83n97a 8558175900462

Zde je popis funkce brzdy vlaku -  tlaková brzda.

http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/brzda.html

+2/0
20.2.2015 14:54
Foto

D90a34v37i82d 17K38o31m31á18r96e22k 3703550950658

Nějaká divná souprava, když se nedokáže sama zabrzdit, kort když je připojená k lokomotivě. Při sunutí snad brzdy nefungují?

0/−1
20.2.2015 14:53

M22i38c34h31a78l 61P30a21v97l46á14t 9293603564849

Za urcitych okolnosti funguji brzdy jen na lokomotive. Nemelo by se to stat, ale stalo se. Samotna lokomotiva nema na vetsim spadu sanci tu soupravu ubrzdit.

+2/0
20.2.2015 15:28

M40i95c95h40a83l 94P84a58v75l97á86t 9393273154389

PS: Pri spravnem zapojeni samozrejme brzdi souprava cela a takovy problem nemuze nastat. Cela souprava "to ubrzdi".

0/0
20.2.2015 15:29

J52i15ř11í 42K71ü68h30r 2840226840696

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

Popis nehody kdy brzdila jen lokomotiva a pár vagonů.

Kvalita nic moc, je to dost staré.

+2/0
20.2.2015 16:19

M22i39k45u13l18á69š 73L33é66v26y 5732255214691

Celkem bych rád věděl jak může nastat situace, že strojvedoucí nemůže nijak ovládat lokomotivu. Vždyť při prvním, zatím nepatrném pohybu by snad mělo být bezproblémové vlak ubrzdit. Neví někdo jak to je u nákladních vlaků? Tam nejsou vzduchem natlakované brzdy? Pak by stačilo vzduch vypustit rychlobrzdou podobně jako u osobních vlaků funguje nouzová brzda...

+4/0
20.2.2015 14:36

P36a79v57e33l 90H31u13č16í68n 2926971281284

Pokud je to na spádu a soustava není propojena, či není v soustavě vzduch, což po určitém čase vždy ze soustavy unikne, nemá lokomotiva šanci. Fyzikální zákony tam platí stále. Ubrzdíte rozjíždějící se auto z kopce za zadní nárazník?

+4/0
20.2.2015 14:53

M84i26r19o20s82l55a23v 81J55e22ž72e89k 8261656932488

Souhlas. Takový případ se jednou stal při nehodě v Háji ve Slezsku.

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

+2/0
20.2.2015 15:08

M22i78r89o88s71l44a87v 71Z61i30k62m66u16n69d 7519143884513

Když tam sladce spinká spánkem spravedlivých ....

+1/−2
20.2.2015 16:32

J87i16ř56í 16S89t68e96h87l80í67k 9847426745642

Zajímavý,že se to stalo včera odpoledne a až po 22 hodinách se dostalo ven.To si AWT(PKP Cargo)mysleli,že to ututlatí.Na ČD se jen škrábnou a místní žlutý fanatik má hned článek;-D

+2/−7
20.2.2015 14:22

B19o67h56u24s17l39a55v 50K37r46á58l61í91k 2561750849696

Ukřivděnej odborář z ČD se ozval ;-D

+2/−2
20.2.2015 15:02

J67i11ř73í 77S86t90e15h87l30í90k 9837626305862

Nejsem odborář,ale jen strojvedoucí ČD a vidím jakej je u soukromníků "pořádek"

+1/−3
20.2.2015 15:24

M28i55c97h57a47l 22P37a95v59l95á47t 9783203574379

No jiste, odboraskemu, eh prominte, statnimu podniku CD se nic takoveho nikdy nestalo. Tato slavna zumpa na penize funguje naprosto bezchybne! :o)))

0/−1
20.2.2015 15:27

J76i50ř21í 94S96t26e41h10l86í31k 9757506365862

Ty tam děláš,že to víš nebo jen sedíš u počítače?

+1/0
20.2.2015 15:38
Foto

P47a71v86e16l 59M39a16r93t98i37n72e42k 9705515771393

Ja treba na te vlecce pred lety delal vlakvedouciho a pred tim i u drahy. Predpisy se dodrzovaly uplne stejne, jediny rozdil byl, nemuseli jsme nosit blembaky na palici.

0/0
20.2.2015 17:47

M18a80r57t59i52n 50L71a67s32e69v86i55č 2206356717704

No on je podobný bordel i u ČD, co si budeme povídat .....

0/0
20.2.2015 16:29

T11o19m22á33š 60F71u59k 2280311826507

čd vozí osobní vlaky,ale takový bordel budeš se divit tam není

0/0
20.2.2015 18:08
Foto

J83i32ř64í 55Š88r31á57m23e94k 3928757439951

Odhadem z mapy mi vychází převýšení cca 50 m na těch 6 km.

0/0
20.2.2015 14:22
Foto

P98a28v83e88l 51M59a82r73t65i11n40e61k 9395535781453

Nepamatuji si už, ale určitě se to dohledat. Traťové promile a brzdové procenta. Ten spád je tam opravdu drsný.

0/0
20.2.2015 14:27

J30i39ř37í 69S98t87e44h67l24í97k 9347626215752

To je tak,když se vměšují do dopravy soukromníci.Předpisy je nezajímají,udělat práci s jedním člověkem,nedodržovat pracovní doby,hlavně když hrabeme.

+4/−10
20.2.2015 14:20

P77a34v74e25l 34H41u87č70í75n 2716981761274

Stalo se to i dříve, při zkouškách brzd, kdy zůstal uzavřený kohout ovládací větve(po brzdové zkoušce), tím se souprava automaticky zabrzdí, ovšem netěsnostmi po čase vzduch unikne a dojde k samovolnému odbrzdění soupravy. Nákladní vlak z Opavy se sice sám  nerozjel, rozjela ho lokomotiva, aniž zkontrolovali soustavu. A pak už stačil strojvedoucí jen vyskočit z rozjetého vlaku, po 20km jízdy v Háji u Opavy, než vlak zastavil najetím do nákladní(naštěstí) soupravy.

+1/0
20.2.2015 14:46

K31a33r93e59l 76N77o76v74o62t48n73ý 4956210825255

Dneska je to bráceně...:) Pokud vzduch unikne, souprava se zabrzdí!!!

0/0
20.2.2015 14:55

P74a53v35e30l 61H88u32č16í85n 2236291471574

Ale ze spojovacího ,potrubí, ten pokles tlaku je impulsem pro brzdič, aby do brzdící soustavy pustil tlakový vzduch. Jedině, že se používají pružinové válce, pak ano. O nových systémech nevím, jsem přeci už jen stará škola. Pak se omlouvám.

+1/0
20.2.2015 14:58

K59a62r65e69l 32N69o23v43o30t47n56ý 4836430115245

To "Dnes je to obráceně.." je jen takové odlehčení, nemající přímy vztah k tématu, je to odkaz na film Světáci (kdo si vzpomíná):)

Pokud je mně známo, tak na starších nákladních vagonech se stále používají pružinové brzdy, ty dvouokruhové, o kterých píšete Vy, se používají u osobní dopravy a snad u novějších dálkových nákladů.

0/0
20.2.2015 15:39

V85í11t28ě22z57s71l94a32v 46K78l25o37z97í27k 3181469564407

Pokud vzduch unika pomalu z hlavniho potrubi mimo mez citlivosti brzdy, coz je asi neco pod desetinu baru za minutu tak brzda nezabrzdi, pokles by musel byt razantnejsi.

0/0
22.2.2015 7:25

M28a24r10t82i13n 73L50a69s81e54v15i77č 2456286877174

To co píšete je trošku jinak - sice ano -  kohout mezi HDV a soupravou byl uzavřen, ale to nezpůsobilo automatické zabrždění. Celý mechanismus toho neštěstí byl ten, že sice vlak rozjeli, ale tím, že byl kohout uzavřen, tak celý vlak byl bržděn jen lokomotivou a nikoliv celou soupravou - proto byla ta souprava neubrzditelná - ona ta souprava laicky řečeno ani nevěděla, že má brzdit, resp. lokomotiva jí to neměla "jak sdělit" že má brzdit - je to to samé, jako by měl trabant ubrzdit za sebou připojený kamion s návěsem....

+3/0
20.2.2015 15:09

P30a83v93e17l 88H85u63č40í29n 2906161411244

Při uzavření toho kohoutu přes něj unikne vzduch z ovládací větve a souprava se zabrzdí, pak se  "oklepávají pakny", ale když to zůstane zabrzděno, po čase vzduch unikne a odbrzdí se. A navíc pak nedojde k plnění soustavy z kompresoru lokomotivy. A dobře říkáte, že vagóny neví, že lokomotiva brzdí.

0/0
20.2.2015 15:27

M26a21r10t98i52n 24L85a24s13e97v54i70č 2876886507264

No, nevím, ale poprvé slyším, že by se zkouška brzdy (jak vy říkáte "oklepávat pakny") dělala tím, že by se zavíraly kohouty.

Podstatou zkoušky brzdy je nejen zkontrololovat, zda souprava zabrzdí a tedy reaguje na snížení tlaku vzduchu v průběžném potrubí ovladačem brzdiče průběžné brzdy na lokomotivě. 

Nicméně to co říkáte by se dalo dělat a občas jsem to i vídával (nevím a netvrdím, že to je v souladu s předpisy), kdy dojede souprava, uzavřou se kohouty na lokomotivě a na prvním voze, rozpojí se hadice a pak se teprve otevřením kohoutu na voze upustí vzduch z potrubí a tím dojde k zabrždění soupravy. A právě z důvodu netěsností a nedoplňování vzduchu kompresorem z lokomotivy je pak nutné i takto odstavenou soupravu zajistit i jinak - ruční brzdou nebo klíny.

0/0
20.2.2015 16:27

P67a42v95e49l 89H95u33č51í49n 2506421601684

Právě, že jsem to vídával i já, proto jsem to zmínil... a je to jedna z možností, proč právě ujede souprava(nezajištěná klíny, či mechanickou brzdou), nebo pak rozjetá nezabrzdí. A ty "pakny" přeci oklepávají(měli na to kladívka na dlouhé násadě), ovšem máte pravdu, že je to asi jeden z mnoha úkonů zkoušky brzd.

0/0
20.2.2015 18:41

J62i22ř66í 19K54ü65h42r 2140786920136

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

A těch kilometrů je tak 15...

0/0
20.2.2015 16:21

J12a92n 27Ž85o49f45č11i96n 5232235601580

škoda 20 mega? To asi někdo zapomněl dopsat nulu. Vždyˇjsou skoto všechny vozy zkroucené v rámu, nápravy taky nebudou úplně OK. tohle všechno vyměnit nebo opravit bude dražší. 20 mega odhaduji tak na samotném železničním svršku.

0/−1
20.2.2015 14:08

M20i91c34h29a87l 58C58h11a81l34u54p49a 6858860619433

Nebo to mysleli tak, že je to tak stará technika, že už nemá hodnotu :-).

0/0
20.2.2015 14:14
Foto

J33i17ř21í 87Š49r92á47m96e78k 3478127149491

Třeba to chtěli poslat jako surovinu do hutí rovnou i s uhlím.

0/0
20.2.2015 14:16
Foto

P44a47v55e12l 62M56a27r30t45i54n55e29k 9905315761473

Taky se divím.

0/0
20.2.2015 14:15

Z77d10e61n83ě67k 72D15u11f71e19k 2264544368

To je nějaký divný chlapci, asi máte v Paskově docela slušný bordel na tej vašej železnici.

0/0
20.2.2015 14:07

M50a49r55t54i61n 46K86ř98í46ž 9323402440227

To jsou dneska zprávy:

 - Zeman se svezl vláčkem po Kvasinách, nasedl i do „svého“ nového superbu

- Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

0/0
20.2.2015 14:06

P86a62v64e68l 58S71o69b59o11t47k50a 5290814

To si děláte srandu, že jo? 

Jak je možné, že vlak se sám rozjede a není ho možno zastavit? Co je to za předpotopní soupravu?

To jako na té trati normálně vlaky nejezdí protože je neubrzditelná?

+1/−5
20.2.2015 13:52

M71a41r53t39i53n 39J71i92r94o14u10s73e38k 7836885475408

To mě taky praštilo do učí. Přece každý ten vagon musí být brzditelný, tj nejspíš nepřipojili hydrauliku. Vlaky přece nebrzdí lokomotiva! ;-D

0/−3
20.2.2015 13:54

T76o31m49á54š 84F51u46k 2130591546837

další odborníci.....

+4/−1
20.2.2015 14:00

T76o48m12á15š 35F79u74k 2540551176777

Pokud něco nezajistíš tak se to rozjede ne?auto taky nech na kopci bez brzdy a kvaltu a je fuč

+4/0
20.2.2015 14:02

P10a71v29e91l 58H64u93č29í86n 2796211701694

Nevím zda  je to nyní jinak, ale brzdí je tlakový vzduch z jímek na vagónech a impulsem je pokles tlaku ve spojovací hadici s lokomotivou, pokud ovšem je zapojená, či nezastavený přívod do plnící větve. Když však jsou  jímky prázdné, není co pustit do brzdových válců. Sama lokomotiva nemá šanci.

+3/0
20.2.2015 14:09

M28i79c36h85a89l 17C36h92a84l87u25p55a 6128940489583

Třeba to nezapojili kompletně, takže vlak nebrzdil a samotná lokomotiva to neubrzdí.

0/0
20.2.2015 14:15

T18o44m91á32š 98F31u76k 2340921926807

Váhu 21 ložených wapek odhaduji na 1640 tun.Na místě to lok udrží(nevím kolik je tam spád)ale za jízdy pokud vozy nebrzdí tak ne a na spádu vůbec ne.

0/0
20.2.2015 13:40
Foto

P18a40v66e13l 65M77a41r85t54i52n88e64k 9475805831243

Vůbec mi není jasné, jak to udělali. Vexl je na odjezdu a s nalozenyma se tam nemanipuluje, ten se odemyka až je hotova brzdenka a povoleni k odjezdu. Na víc klíč je v zámku v boudě a odemkne ho vypravci dalkove a až potom můžu postavit vexl do tratě.

0/0
20.2.2015 13:47
Foto

R83o13m46a55n 68K55r69a78t45o28c47h70v96i12l 1127918958359

to je fakt česky???

+3/0
20.2.2015 13:48
Foto

P27a62v27e83l 59M76a69r18t93i16n29e78k 9545515241163

Ajzlbonacky.

+6/0
20.2.2015 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.