Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

Jednadvacet vagonů naložených uhlím ve čtvrtek odpoledne vykolejilo u dolu Paskov na Frýdecko-Místecku. Vagony s lokomotivou ujely z vlečkové stanice Důl Staříč a postupně nabraly až devadesátikilometrovou rychlost. Mimo kolejnice se dostaly po sedmi kilometrech, většina se převrátila na bok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o38m91á25š 75V81a28l65d91e39r 7163160369

Hlavně, že nikoho nezabili fušeři. Ale jinak se nedivím. Všude na draze kvůli penězům kašlou na kvalitu a honí čas. A přitom třeba osobní vlaky mají pořád zpoždění.:-( Dispečeři provozu na dráze kašlou na ostatní účastníky provozu a klidně nechávají závory spadnuté  a rozsvícené světla na přejezdech i přes hodinu. Bordel je slabý výraz pro skutečný stav na celé dráze. Od kolejí až po samotné vlaky.

0/0
22.2.2015 15:36

J30i72ř28í 65K42o46v46a42ř33í94k 5300460314669

Já tedy nevím. Posunovat s loženou soupravou, která není průběžně bržděná, tj. propojená  vzduchem tak aby mohly zabrzdit všechny vagóny, není podle předpisů u ČD Cargo možné. Jak je to u AWT, IDS a dalšími to je vidět. V televizi říkali, že to vážilo 1000 tun. Ať se nezlobí, ale čtyřosý vysokostěnný ložený vůz váží minimálně 70 tun a těch vozů tam bylo 21. Navíc kdyby strojvedoucí brzdil byť jenom lokomotivou, nemohlo by se to rozjet rychlostí 91 km/h.

+1/0
20.2.2015 20:00

M30i92r60o17s24l49a32v 45Z40i52k22m37u49n24d 7129713184713

Posunovat se soupravou ložených vozů nezapojených na průběžnou brzdu může jen totální blbec ...

Než začnu posunovat s tolika vozy - byť jen prázdnými, tak budu vyžadovat, aby byly zapojeny na průběžnou brzdu ...  

Pokud by byla lokomotiva, stojící na soupravě, zabrzděna jen lokomotivní (přímočinnou) brzdou, tak se ta souprava sama o sobě jen tak nerozjede ....

+2/0
20.2.2015 16:30

V63í61t88ě57z75s36l28a16v 50K30l46o43z70í78k 3541249964727

Mirku, denne takto bez prubehu na vlecce AMO posunuji v souladu s predpisy, u posunu je na mne jestli rozhodnu zda mam dost brzdicich procent jen s masinou atd.

0/0
22.2.2015 7:20

M41a32r91t65i14n 83B42ř74e52z15i96n31a 8398615860582

Zde je popis funkce brzdy vlaku -  tlaková brzda.

http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/brzda.html

+2/0
20.2.2015 14:54
Foto

D82a68v76i71d 27K34o87m18á98r12e98k 3963810430828

Nějaká divná souprava, když se nedokáže sama zabrzdit, kort když je připojená k lokomotivě. Při sunutí snad brzdy nefungují?

0/−1
20.2.2015 14:53

M34i27c39h39a85l 78P96a57v15l25á10t 9823233184289

Za urcitych okolnosti funguji brzdy jen na lokomotive. Nemelo by se to stat, ale stalo se. Samotna lokomotiva nema na vetsim spadu sanci tu soupravu ubrzdit.

+2/0
20.2.2015 15:28

M89i83c55h22a95l 84P47a34v55l17á43t 9833663124849

PS: Pri spravnem zapojeni samozrejme brzdi souprava cela a takovy problem nemuze nastat. Cela souprava "to ubrzdi".

0/0
20.2.2015 15:29

J44i92ř19í 32K72ü14h98r 2320106780846

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

Popis nehody kdy brzdila jen lokomotiva a pár vagonů.

Kvalita nic moc, je to dost staré.

+2/0
20.2.2015 16:19

M21i70k56u26l50á74š 98L79é21v24y 5502685474961

Celkem bych rád věděl jak může nastat situace, že strojvedoucí nemůže nijak ovládat lokomotivu. Vždyť při prvním, zatím nepatrném pohybu by snad mělo být bezproblémové vlak ubrzdit. Neví někdo jak to je u nákladních vlaků? Tam nejsou vzduchem natlakované brzdy? Pak by stačilo vzduch vypustit rychlobrzdou podobně jako u osobních vlaků funguje nouzová brzda...

+4/0
20.2.2015 14:36

P85a92v82e31l 51H94u40č54í30n 2796171721894

Pokud je to na spádu a soustava není propojena, či není v soustavě vzduch, což po určitém čase vždy ze soustavy unikne, nemá lokomotiva šanci. Fyzikální zákony tam platí stále. Ubrzdíte rozjíždějící se auto z kopce za zadní nárazník?

+4/0
20.2.2015 14:53

M45i24r90o61s54l43a20v 72J75e76ž39e65k 8671836852908

Souhlas. Takový případ se jednou stal při nehodě v Háji ve Slezsku.

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

+2/0
20.2.2015 15:08

M69i92r33o71s34l85a21v 25Z10i58k82m53u65n50d 7759183764833

Když tam sladce spinká spánkem spravedlivých ....

+1/−2
20.2.2015 16:32

J63i65ř29í 62S95t34e36h34l19í25k 9537646825212

Zajímavý,že se to stalo včera odpoledne a až po 22 hodinách se dostalo ven.To si AWT(PKP Cargo)mysleli,že to ututlatí.Na ČD se jen škrábnou a místní žlutý fanatik má hned článek;-D

+2/−7
20.2.2015 14:22

B53o63h59u86s82l11a65v 58K13r74á60l95í59k 2651160349116

Ukřivděnej odborář z ČD se ozval ;-D

+2/−2
20.2.2015 15:02

J30i87ř83í 30S30t70e17h96l97í44k 9107756945712

Nejsem odborář,ale jen strojvedoucí ČD a vidím jakej je u soukromníků "pořádek"

+1/−3
20.2.2015 15:24

M44i74c71h10a11l 90P88a34v75l28á14t 9623543124989

No jiste, odboraskemu, eh prominte, statnimu podniku CD se nic takoveho nikdy nestalo. Tato slavna zumpa na penize funguje naprosto bezchybne! :o)))

0/−1
20.2.2015 15:27

J73i69ř27í 83S23t32e76h98l90í32k 9927526885842

Ty tam děláš,že to víš nebo jen sedíš u počítače?

+1/0
20.2.2015 15:38
Foto

P65a65v82e17l 12M25a31r87t65i14n43e21k 9955225641253

Ja treba na te vlecce pred lety delal vlakvedouciho a pred tim i u drahy. Predpisy se dodrzovaly uplne stejne, jediny rozdil byl, nemuseli jsme nosit blembaky na palici.

0/0
20.2.2015 17:47

M67a25r14t97i33n 74L81a90s81e48v67i74č 2796766187484

No on je podobný bordel i u ČD, co si budeme povídat .....

0/0
20.2.2015 16:29

T10o49m19á62š 31F54u51k 2850771856137

čd vozí osobní vlaky,ale takový bordel budeš se divit tam není

0/0
20.2.2015 18:08
Foto

J22i50ř11í 36Š63r43á74m64e77k 3478897609901

Odhadem z mapy mi vychází převýšení cca 50 m na těch 6 km.

0/0
20.2.2015 14:22
Foto

P82a90v35e63l 56M55a18r87t95i94n21e55k 9135125931223

Nepamatuji si už, ale určitě se to dohledat. Traťové promile a brzdové procenta. Ten spád je tam opravdu drsný.

0/0
20.2.2015 14:27

J72i27ř30í 47S70t69e50h79l21í13k 9407156225392

To je tak,když se vměšují do dopravy soukromníci.Předpisy je nezajímají,udělat práci s jedním člověkem,nedodržovat pracovní doby,hlavně když hrabeme.

+4/−10
20.2.2015 14:20

P10a19v88e27l 78H40u29č87í39n 2316771251254

Stalo se to i dříve, při zkouškách brzd, kdy zůstal uzavřený kohout ovládací větve(po brzdové zkoušce), tím se souprava automaticky zabrzdí, ovšem netěsnostmi po čase vzduch unikne a dojde k samovolnému odbrzdění soupravy. Nákladní vlak z Opavy se sice sám  nerozjel, rozjela ho lokomotiva, aniž zkontrolovali soustavu. A pak už stačil strojvedoucí jen vyskočit z rozjetého vlaku, po 20km jízdy v Háji u Opavy, než vlak zastavil najetím do nákladní(naštěstí) soupravy.

+1/0
20.2.2015 14:46

K55a89r79e60l 40N80o51v14o29t69n22ý 4296220495555

Dneska je to bráceně...:) Pokud vzduch unikne, souprava se zabrzdí!!!

0/0
20.2.2015 14:55

P52a52v25e13l 75H65u93č12í66n 2846331631924

Ale ze spojovacího ,potrubí, ten pokles tlaku je impulsem pro brzdič, aby do brzdící soustavy pustil tlakový vzduch. Jedině, že se používají pružinové válce, pak ano. O nových systémech nevím, jsem přeci už jen stará škola. Pak se omlouvám.

+1/0
20.2.2015 14:58

K84a87r97e69l 55N53o94v89o40t52n98ý 4336690345795

To "Dnes je to obráceně.." je jen takové odlehčení, nemající přímy vztah k tématu, je to odkaz na film Světáci (kdo si vzpomíná):)

Pokud je mně známo, tak na starších nákladních vagonech se stále používají pružinové brzdy, ty dvouokruhové, o kterých píšete Vy, se používají u osobní dopravy a snad u novějších dálkových nákladů.

0/0
20.2.2015 15:39

V49í75t96ě65z89s73l45a85v 16K73l48o58z60í87k 3221749174277

Pokud vzduch unika pomalu z hlavniho potrubi mimo mez citlivosti brzdy, coz je asi neco pod desetinu baru za minutu tak brzda nezabrzdi, pokles by musel byt razantnejsi.

0/0
22.2.2015 7:25

M58a29r41t70i51n 73L68a54s64e21v10i25č 2786156407244

To co píšete je trošku jinak - sice ano -  kohout mezi HDV a soupravou byl uzavřen, ale to nezpůsobilo automatické zabrždění. Celý mechanismus toho neštěstí byl ten, že sice vlak rozjeli, ale tím, že byl kohout uzavřen, tak celý vlak byl bržděn jen lokomotivou a nikoliv celou soupravou - proto byla ta souprava neubrzditelná - ona ta souprava laicky řečeno ani nevěděla, že má brzdit, resp. lokomotiva jí to neměla "jak sdělit" že má brzdit - je to to samé, jako by měl trabant ubrzdit za sebou připojený kamion s návěsem....

+3/0
20.2.2015 15:09

P61a90v86e66l 72H28u48č12í91n 2946161931444

Při uzavření toho kohoutu přes něj unikne vzduch z ovládací větve a souprava se zabrzdí, pak se  "oklepávají pakny", ale když to zůstane zabrzděno, po čase vzduch unikne a odbrzdí se. A navíc pak nedojde k plnění soustavy z kompresoru lokomotivy. A dobře říkáte, že vagóny neví, že lokomotiva brzdí.

0/0
20.2.2015 15:27

M12a27r77t91i16n 21L14a48s77e33v33i96č 2456186347854

No, nevím, ale poprvé slyším, že by se zkouška brzdy (jak vy říkáte "oklepávat pakny") dělala tím, že by se zavíraly kohouty.

Podstatou zkoušky brzdy je nejen zkontrololovat, zda souprava zabrzdí a tedy reaguje na snížení tlaku vzduchu v průběžném potrubí ovladačem brzdiče průběžné brzdy na lokomotivě. 

Nicméně to co říkáte by se dalo dělat a občas jsem to i vídával (nevím a netvrdím, že to je v souladu s předpisy), kdy dojede souprava, uzavřou se kohouty na lokomotivě a na prvním voze, rozpojí se hadice a pak se teprve otevřením kohoutu na voze upustí vzduch z potrubí a tím dojde k zabrždění soupravy. A právě z důvodu netěsností a nedoplňování vzduchu kompresorem z lokomotivy je pak nutné i takto odstavenou soupravu zajistit i jinak - ruční brzdou nebo klíny.

0/0
20.2.2015 16:27

P90a94v42e28l 46H35u31č86í50n 2536391801394

Právě, že jsem to vídával i já, proto jsem to zmínil... a je to jedna z možností, proč právě ujede souprava(nezajištěná klíny, či mechanickou brzdou), nebo pak rozjetá nezabrzdí. A ty "pakny" přeci oklepávají(měli na to kladívka na dlouhé násadě), ovšem máte pravdu, že je to asi jeden z mnoha úkonů zkoušky brzd.

0/0
20.2.2015 18:41

J77i55ř66í 73K20ü62h92r 2320326710936

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

A těch kilometrů je tak 15...

0/0
20.2.2015 16:21

J35a74n 83Ž66o63f68č37i20n 5242255111980

škoda 20 mega? To asi někdo zapomněl dopsat nulu. Vždyˇjsou skoto všechny vozy zkroucené v rámu, nápravy taky nebudou úplně OK. tohle všechno vyměnit nebo opravit bude dražší. 20 mega odhaduji tak na samotném železničním svršku.

0/−1
20.2.2015 14:08

M73i75c96h76a95l 89C51h61a80l33u19p98a 6768660339343

Nebo to mysleli tak, že je to tak stará technika, že už nemá hodnotu :-).

0/0
20.2.2015 14:14
Foto

J54i40ř63í 67Š33r48á91m70e50k 3648337809261

Třeba to chtěli poslat jako surovinu do hutí rovnou i s uhlím.

0/0
20.2.2015 14:16
Foto

P28a65v23e76l 56M92a96r22t85i96n42e80k 9195225121653

Taky se divím.

0/0
20.2.2015 14:15

Z83d88e96n45ě12k 64D82u61f43e75k 2344834368

To je nějaký divný chlapci, asi máte v Paskově docela slušný bordel na tej vašej železnici.

0/0
20.2.2015 14:07

M35a40r65t69i45n 62K67ř95í32ž 9303722350227

To jsou dneska zprávy:

 - Zeman se svezl vláčkem po Kvasinách, nasedl i do „svého“ nového superbu

- Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

0/0
20.2.2015 14:06

P67a43v31e85l 23S36o89b15o66t75k36a 5450234

To si děláte srandu, že jo? 

Jak je možné, že vlak se sám rozjede a není ho možno zastavit? Co je to za předpotopní soupravu?

To jako na té trati normálně vlaky nejezdí protože je neubrzditelná?

+1/−5
20.2.2015 13:52

M63a81r60t43i79n 67J23i84r60o65u75s21e72k 7596435685618

To mě taky praštilo do učí. Přece každý ten vagon musí být brzditelný, tj nejspíš nepřipojili hydrauliku. Vlaky přece nebrzdí lokomotiva! ;-D

0/−3
20.2.2015 13:54

T67o33m19á88š 96F49u40k 2560621976937

další odborníci.....

+4/−1
20.2.2015 14:00

T31o68m64á38š 34F31u98k 2840451876507

Pokud něco nezajistíš tak se to rozjede ne?auto taky nech na kopci bez brzdy a kvaltu a je fuč

+4/0
20.2.2015 14:02

P14a22v36e17l 77H54u73č49í75n 2556451141174

Nevím zda  je to nyní jinak, ale brzdí je tlakový vzduch z jímek na vagónech a impulsem je pokles tlaku ve spojovací hadici s lokomotivou, pokud ovšem je zapojená, či nezastavený přívod do plnící větve. Když však jsou  jímky prázdné, není co pustit do brzdových válců. Sama lokomotiva nemá šanci.

+3/0
20.2.2015 14:09

M13i35c33h66a42l 29C85h26a69l28u63p91a 6118470859513

Třeba to nezapojili kompletně, takže vlak nebrzdil a samotná lokomotiva to neubrzdí.

0/0
20.2.2015 14:15

T60o57m33á72š 26F28u96k 2610881706857

Váhu 21 ložených wapek odhaduji na 1640 tun.Na místě to lok udrží(nevím kolik je tam spád)ale za jízdy pokud vozy nebrzdí tak ne a na spádu vůbec ne.

0/0
20.2.2015 13:40
Foto

P81a22v31e48l 85M63a56r34t98i96n41e52k 9255125331443

Vůbec mi není jasné, jak to udělali. Vexl je na odjezdu a s nalozenyma se tam nemanipuluje, ten se odemyka až je hotova brzdenka a povoleni k odjezdu. Na víc klíč je v zámku v boudě a odemkne ho vypravci dalkove a až potom můžu postavit vexl do tratě.

0/0
20.2.2015 13:47
Foto

R92o72m25a75n 16K87r97a25t96o21c40h90v83i37l 1717768708439

to je fakt česky???

+3/0
20.2.2015 13:48
Foto

P13a14v48e79l 77M37a54r22t86i53n28e15k 9185705911833

Ajzlbonacky.

+6/0
20.2.2015 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.