Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

Jednadvacet vagonů naložených uhlím ve čtvrtek odpoledne vykolejilo u dolu Paskov na Frýdecko-Místecku. Vagony s lokomotivou ujely z vlečkové stanice Důl Staříč a postupně nabraly až devadesátikilometrovou rychlost. Mimo kolejnice se dostaly po sedmi kilometrech, většina se převrátila na bok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o17m88á36š 11V84a54l35d25e42r 7723350989

Hlavně, že nikoho nezabili fušeři. Ale jinak se nedivím. Všude na draze kvůli penězům kašlou na kvalitu a honí čas. A přitom třeba osobní vlaky mají pořád zpoždění.:-( Dispečeři provozu na dráze kašlou na ostatní účastníky provozu a klidně nechávají závory spadnuté  a rozsvícené světla na přejezdech i přes hodinu. Bordel je slabý výraz pro skutečný stav na celé dráze. Od kolejí až po samotné vlaky.

0/0
22.2.2015 15:36

J70i80ř93í 48K43o65v74a55ř97í41k 5450460734349

Já tedy nevím. Posunovat s loženou soupravou, která není průběžně bržděná, tj. propojená  vzduchem tak aby mohly zabrzdit všechny vagóny, není podle předpisů u ČD Cargo možné. Jak je to u AWT, IDS a dalšími to je vidět. V televizi říkali, že to vážilo 1000 tun. Ať se nezlobí, ale čtyřosý vysokostěnný ložený vůz váží minimálně 70 tun a těch vozů tam bylo 21. Navíc kdyby strojvedoucí brzdil byť jenom lokomotivou, nemohlo by se to rozjet rychlostí 91 km/h.

+1/0
20.2.2015 20:00

M71i95r66o85s13l95a30v 58Z33i61k80m89u49n66d 7909843894613

Posunovat se soupravou ložených vozů nezapojených na průběžnou brzdu může jen totální blbec ...

Než začnu posunovat s tolika vozy - byť jen prázdnými, tak budu vyžadovat, aby byly zapojeny na průběžnou brzdu ...  

Pokud by byla lokomotiva, stojící na soupravě, zabrzděna jen lokomotivní (přímočinnou) brzdou, tak se ta souprava sama o sobě jen tak nerozjede ....

+2/0
20.2.2015 16:30
Foto

V58í20t78ě30z31s65l28a74v 53K89l36o60z34í23k 3441119114387

Mirku, denne takto bez prubehu na vlecce AMO posunuji v souladu s predpisy, u posunu je na mne jestli rozhodnu zda mam dost brzdicich procent jen s masinou atd.

0/0
22.2.2015 7:20

M42a83r76t96i27n 83B41ř23e73z18i90n77a 8548885430672

Zde je popis funkce brzdy vlaku -  tlaková brzda.

http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/brzda.html

+2/0
20.2.2015 14:54
Foto

D62a69v61i50d 73K11o67m38á51r40e32k 3723360660558

Nějaká divná souprava, když se nedokáže sama zabrzdit, kort když je připojená k lokomotivě. Při sunutí snad brzdy nefungují?

0/−1
20.2.2015 14:53

M48i65c61h52a15l 83P60a91v93l88á18t 9903203834759

Za urcitych okolnosti funguji brzdy jen na lokomotive. Nemelo by se to stat, ale stalo se. Samotna lokomotiva nema na vetsim spadu sanci tu soupravu ubrzdit.

+2/0
20.2.2015 15:28

M44i47c26h66a59l 73P49a60v63l41á26t 9483543864619

PS: Pri spravnem zapojeni samozrejme brzdi souprava cela a takovy problem nemuze nastat. Cela souprava "to ubrzdi".

0/0
20.2.2015 15:29

J67i86ř17í 61K52ü22h92r 2450386830126

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

Popis nehody kdy brzdila jen lokomotiva a pár vagonů.

Kvalita nic moc, je to dost staré.

+2/0
20.2.2015 16:19

M77i67k61u65l19á57š 53L75é94v83y 5562695164801

Celkem bych rád věděl jak může nastat situace, že strojvedoucí nemůže nijak ovládat lokomotivu. Vždyť při prvním, zatím nepatrném pohybu by snad mělo být bezproblémové vlak ubrzdit. Neví někdo jak to je u nákladních vlaků? Tam nejsou vzduchem natlakované brzdy? Pak by stačilo vzduch vypustit rychlobrzdou podobně jako u osobních vlaků funguje nouzová brzda...

+4/0
20.2.2015 14:36

P98a15v96e21l 88H44u15č15í41n 2306311831574

Pokud je to na spádu a soustava není propojena, či není v soustavě vzduch, což po určitém čase vždy ze soustavy unikne, nemá lokomotiva šanci. Fyzikální zákony tam platí stále. Ubrzdíte rozjíždějící se auto z kopce za zadní nárazník?

+4/0
20.2.2015 14:53

M62i51r12o86s81l57a94v 80J97e97ž31e67k 8941786912778

Souhlas. Takový případ se jednou stal při nehodě v Háji ve Slezsku.

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

+2/0
20.2.2015 15:08

M21i27r10o79s52l17a94v 34Z49i49k96m72u35n41d 7449353104233

Když tam sladce spinká spánkem spravedlivých ....

+1/−2
20.2.2015 16:32

J22i52ř81í 68S86t58e85h27l16í98k 9887316495362

Zajímavý,že se to stalo včera odpoledne a až po 22 hodinách se dostalo ven.To si AWT(PKP Cargo)mysleli,že to ututlatí.Na ČD se jen škrábnou a místní žlutý fanatik má hned článek;-D

+2/−7
20.2.2015 14:22

B23o63h18u14s83l76a86v 55K55r77á47l41í60k 2321550669636

Ukřivděnej odborář z ČD se ozval ;-D

+2/−2
20.2.2015 15:02

J95i66ř80í 65S48t94e52h39l50í93k 9357106955442

Nejsem odborář,ale jen strojvedoucí ČD a vidím jakej je u soukromníků "pořádek"

+1/−3
20.2.2015 15:24

M28i10c69h59a70l 32P40a50v33l35á66t 9953143304559

No jiste, odboraskemu, eh prominte, statnimu podniku CD se nic takoveho nikdy nestalo. Tato slavna zumpa na penize funguje naprosto bezchybne! :o)))

0/−1
20.2.2015 15:27

J97i62ř70í 48S44t92e63h67l70í74k 9677656735422

Ty tam děláš,že to víš nebo jen sedíš u počítače?

+1/0
20.2.2015 15:38
Foto

P81a61v54e59l 42M29a41r89t72i84n44e33k 9545435551973

Ja treba na te vlecce pred lety delal vlakvedouciho a pred tim i u drahy. Predpisy se dodrzovaly uplne stejne, jediny rozdil byl, nemuseli jsme nosit blembaky na palici.

0/0
20.2.2015 17:47

M51a90r31t83i52n 41L64a61s60e50v64i42č 2986846127664

No on je podobný bordel i u ČD, co si budeme povídat .....

0/0
20.2.2015 16:29

T65o18m50á73š 21F46u70k 2110231176887

čd vozí osobní vlaky,ale takový bordel budeš se divit tam není

0/0
20.2.2015 18:08
Foto

J29i21ř71í 32Š75r43á89m89e50k 3968927989901

Odhadem z mapy mi vychází převýšení cca 50 m na těch 6 km.

0/0
20.2.2015 14:22
Foto

P64a98v89e87l 82M76a66r46t92i81n86e14k 9305295691443

Nepamatuji si už, ale určitě se to dohledat. Traťové promile a brzdové procenta. Ten spád je tam opravdu drsný.

0/0
20.2.2015 14:27

J51i78ř56í 48S12t44e30h37l61í35k 9337746275102

To je tak,když se vměšují do dopravy soukromníci.Předpisy je nezajímají,udělat práci s jedním člověkem,nedodržovat pracovní doby,hlavně když hrabeme.

+4/−10
20.2.2015 14:20

P76a28v46e78l 46H24u27č11í12n 2366531111364

Stalo se to i dříve, při zkouškách brzd, kdy zůstal uzavřený kohout ovládací větve(po brzdové zkoušce), tím se souprava automaticky zabrzdí, ovšem netěsnostmi po čase vzduch unikne a dojde k samovolnému odbrzdění soupravy. Nákladní vlak z Opavy se sice sám  nerozjel, rozjela ho lokomotiva, aniž zkontrolovali soustavu. A pak už stačil strojvedoucí jen vyskočit z rozjetého vlaku, po 20km jízdy v Háji u Opavy, než vlak zastavil najetím do nákladní(naštěstí) soupravy.

+1/0
20.2.2015 14:46

K39a84r27e55l 23N30o54v97o27t45n59ý 4886290775615

Dneska je to bráceně...:) Pokud vzduch unikne, souprava se zabrzdí!!!

0/0
20.2.2015 14:55

P36a56v53e91l 28H92u15č67í67n 2516821541274

Ale ze spojovacího ,potrubí, ten pokles tlaku je impulsem pro brzdič, aby do brzdící soustavy pustil tlakový vzduch. Jedině, že se používají pružinové válce, pak ano. O nových systémech nevím, jsem přeci už jen stará škola. Pak se omlouvám.

+1/0
20.2.2015 14:58

K50a75r29e93l 11N18o90v52o43t78n19ý 4536720115585

To "Dnes je to obráceně.." je jen takové odlehčení, nemající přímy vztah k tématu, je to odkaz na film Světáci (kdo si vzpomíná):)

Pokud je mně známo, tak na starších nákladních vagonech se stále používají pružinové brzdy, ty dvouokruhové, o kterých píšete Vy, se používají u osobní dopravy a snad u novějších dálkových nákladů.

0/0
20.2.2015 15:39
Foto

V81í85t89ě27z45s64l73a54v 82K61l81o43z33í26k 3591149404747

Pokud vzduch unika pomalu z hlavniho potrubi mimo mez citlivosti brzdy, coz je asi neco pod desetinu baru za minutu tak brzda nezabrzdi, pokles by musel byt razantnejsi.

0/0
22.2.2015 7:25

M37a57r51t26i65n 86L20a86s19e92v76i44č 2476556907564

To co píšete je trošku jinak - sice ano -  kohout mezi HDV a soupravou byl uzavřen, ale to nezpůsobilo automatické zabrždění. Celý mechanismus toho neštěstí byl ten, že sice vlak rozjeli, ale tím, že byl kohout uzavřen, tak celý vlak byl bržděn jen lokomotivou a nikoliv celou soupravou - proto byla ta souprava neubrzditelná - ona ta souprava laicky řečeno ani nevěděla, že má brzdit, resp. lokomotiva jí to neměla "jak sdělit" že má brzdit - je to to samé, jako by měl trabant ubrzdit za sebou připojený kamion s návěsem....

+3/0
20.2.2015 15:09

P85a80v60e65l 18H61u75č31í46n 2426281741664

Při uzavření toho kohoutu přes něj unikne vzduch z ovládací větve a souprava se zabrzdí, pak se  "oklepávají pakny", ale když to zůstane zabrzděno, po čase vzduch unikne a odbrzdí se. A navíc pak nedojde k plnění soustavy z kompresoru lokomotivy. A dobře říkáte, že vagóny neví, že lokomotiva brzdí.

0/0
20.2.2015 15:27

M35a82r74t78i77n 44L53a17s65e30v12i16č 2586546807764

No, nevím, ale poprvé slyším, že by se zkouška brzdy (jak vy říkáte "oklepávat pakny") dělala tím, že by se zavíraly kohouty.

Podstatou zkoušky brzdy je nejen zkontrololovat, zda souprava zabrzdí a tedy reaguje na snížení tlaku vzduchu v průběžném potrubí ovladačem brzdiče průběžné brzdy na lokomotivě. 

Nicméně to co říkáte by se dalo dělat a občas jsem to i vídával (nevím a netvrdím, že to je v souladu s předpisy), kdy dojede souprava, uzavřou se kohouty na lokomotivě a na prvním voze, rozpojí se hadice a pak se teprve otevřením kohoutu na voze upustí vzduch z potrubí a tím dojde k zabrždění soupravy. A právě z důvodu netěsností a nedoplňování vzduchu kompresorem z lokomotivy je pak nutné i takto odstavenou soupravu zajistit i jinak - ruční brzdou nebo klíny.

0/0
20.2.2015 16:27

P48a23v35e51l 76H39u78č52í74n 2656741801294

Právě, že jsem to vídával i já, proto jsem to zmínil... a je to jedna z možností, proč právě ujede souprava(nezajištěná klíny, či mechanickou brzdou), nebo pak rozjetá nezabrzdí. A ty "pakny" přeci oklepávají(měli na to kladívka na dlouhé násadě), ovšem máte pravdu, že je to asi jeden z mnoha úkonů zkoušky brzd.

0/0
20.2.2015 18:41

J78i32ř67í 45K30ü82h19r 2120646680216

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

A těch kilometrů je tak 15...

0/0
20.2.2015 16:21

J47a48n 30Ž59o57f59č59i17n 5942535971280

škoda 20 mega? To asi někdo zapomněl dopsat nulu. Vždyˇjsou skoto všechny vozy zkroucené v rámu, nápravy taky nebudou úplně OK. tohle všechno vyměnit nebo opravit bude dražší. 20 mega odhaduji tak na samotném železničním svršku.

0/−1
20.2.2015 14:08

M91i32c88h94a13l 31C14h21a69l71u86p85a 6978440699383

Nebo to mysleli tak, že je to tak stará technika, že už nemá hodnotu :-).

0/0
20.2.2015 14:14
Foto

J71i70ř74í 82Š53r24á14m37e19k 3298947249161

Třeba to chtěli poslat jako surovinu do hutí rovnou i s uhlím.

0/0
20.2.2015 14:16
Foto

P67a84v75e80l 13M74a22r40t86i16n79e60k 9575505741613

Taky se divím.

0/0
20.2.2015 14:15

Z43d61e23n88ě31k 45D34u77f25e74k 2774284618

To je nějaký divný chlapci, asi máte v Paskově docela slušný bordel na tej vašej železnici.

0/0
20.2.2015 14:07

M85a83r36t88i15n 11K86ř20í15ž 9933682560967

To jsou dneska zprávy:

 - Zeman se svezl vláčkem po Kvasinách, nasedl i do „svého“ nového superbu

- Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

0/0
20.2.2015 14:06

P83a64v93e31l 95S72o39b74o75t66k80a 5350834

To si děláte srandu, že jo? 

Jak je možné, že vlak se sám rozjede a není ho možno zastavit? Co je to za předpotopní soupravu?

To jako na té trati normálně vlaky nejezdí protože je neubrzditelná?

+1/−5
20.2.2015 13:52

M32a60r97t65i38n 96J93i78r11o31u53s71e51k 7486875515388

To mě taky praštilo do učí. Přece každý ten vagon musí být brzditelný, tj nejspíš nepřipojili hydrauliku. Vlaky přece nebrzdí lokomotiva! ;-D

0/−3
20.2.2015 13:54

T66o53m41á33š 60F68u82k 2920771146887

další odborníci.....

+4/−1
20.2.2015 14:00

T85o19m27á54š 62F30u78k 2350221496657

Pokud něco nezajistíš tak se to rozjede ne?auto taky nech na kopci bez brzdy a kvaltu a je fuč

+4/0
20.2.2015 14:02

P70a62v28e81l 42H50u58č53í34n 2506331471984

Nevím zda  je to nyní jinak, ale brzdí je tlakový vzduch z jímek na vagónech a impulsem je pokles tlaku ve spojovací hadici s lokomotivou, pokud ovšem je zapojená, či nezastavený přívod do plnící větve. Když však jsou  jímky prázdné, není co pustit do brzdových válců. Sama lokomotiva nemá šanci.

+3/0
20.2.2015 14:09

M36i92c59h70a91l 24C71h59a92l14u92p90a 6148970199303

Třeba to nezapojili kompletně, takže vlak nebrzdil a samotná lokomotiva to neubrzdí.

0/0
20.2.2015 14:15

T69o61m39á87š 11F82u78k 2150771356427

Váhu 21 ložených wapek odhaduji na 1640 tun.Na místě to lok udrží(nevím kolik je tam spád)ale za jízdy pokud vozy nebrzdí tak ne a na spádu vůbec ne.

0/0
20.2.2015 13:40
Foto

P44a34v79e47l 61M71a27r27t69i69n18e43k 9965765161773

Vůbec mi není jasné, jak to udělali. Vexl je na odjezdu a s nalozenyma se tam nemanipuluje, ten se odemyka až je hotova brzdenka a povoleni k odjezdu. Na víc klíč je v zámku v boudě a odemkne ho vypravci dalkove a až potom můžu postavit vexl do tratě.

0/0
20.2.2015 13:47
Foto

R58o35m90a38n 51K49r33a64t87o93c58h97v53i24l 1547918658819

to je fakt česky???

+3/0
20.2.2015 13:48
Foto

P37a35v23e65l 40M29a85r80t48i59n60e28k 9415215941143

Ajzlbonacky.

+6/0
20.2.2015 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.