Diskuze

Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

Jednadvacet vagonů naložených uhlím ve čtvrtek odpoledne vykolejilo u dolu Paskov na Frýdecko-Místecku. Vagony s lokomotivou ujely z vlečkové stanice Důl Staříč a postupně nabraly až devadesátikilometrovou rychlost. Mimo kolejnice se dostaly po sedmi kilometrech, většina se převrátila na bok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Hlavně, že nikoho nezabili fušeři. Ale jinak se nedivím. Všude na draze kvůli penězům kašlou na kvalitu a honí čas. A přitom třeba osobní vlaky mají pořád zpoždění.:-( Dispečeři provozu na dráze kašlou na ostatní účastníky provozu a klidně nechávají závory spadnuté  a rozsvícené světla na přejezdech i přes hodinu. Bordel je slabý výraz pro skutečný stav na celé dráze. Od kolejí až po samotné vlaky.

0 0
možnosti
Foto

Já tedy nevím. Posunovat s loženou soupravou, která není průběžně bržděná, tj. propojená  vzduchem tak aby mohly zabrzdit všechny vagóny, není podle předpisů u ČD Cargo možné. Jak je to u AWT, IDS a dalšími to je vidět. V televizi říkali, že to vážilo 1000 tun. Ať se nezlobí, ale čtyřosý vysokostěnný ložený vůz váží minimálně 70 tun a těch vozů tam bylo 21. Navíc kdyby strojvedoucí brzdil byť jenom lokomotivou, nemohlo by se to rozjet rychlostí 91 km/h.

1 0
možnosti
MZ

Posunovat se soupravou ložených vozů nezapojených na průběžnou brzdu může jen totální blbec ...

Než začnu posunovat s tolika vozy - byť jen prázdnými, tak budu vyžadovat, aby byly zapojeny na průběžnou brzdu ...  

Pokud by byla lokomotiva, stojící na soupravě, zabrzděna jen lokomotivní (přímočinnou) brzdou, tak se ta souprava sama o sobě jen tak nerozjede ....

2 0
možnosti
VK

Mirku, denne takto bez prubehu na vlecce AMO posunuji v souladu s predpisy, u posunu je na mne jestli rozhodnu zda mam dost brzdicich procent jen s masinou atd.

0 0
možnosti
MB

Zde je popis funkce brzdy vlaku -  tlaková brzda.

http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/brzda.html

2 0
možnosti
DK

Nějaká divná souprava, když se nedokáže sama zabrzdit, kort když je připojená k lokomotivě. Při sunutí snad brzdy nefungují?

0 1
možnosti
MP

Za urcitych okolnosti funguji brzdy jen na lokomotive. Nemelo by se to stat, ale stalo se. Samotna lokomotiva nema na vetsim spadu sanci tu soupravu ubrzdit.

2 0
možnosti
ML

Celkem bych rád věděl jak může nastat situace, že strojvedoucí nemůže nijak ovládat lokomotivu. Vždyť při prvním, zatím nepatrném pohybu by snad mělo být bezproblémové vlak ubrzdit. Neví někdo jak to je u nákladních vlaků? Tam nejsou vzduchem natlakované brzdy? Pak by stačilo vzduch vypustit rychlobrzdou podobně jako u osobních vlaků funguje nouzová brzda...

4 0
možnosti
PH

Pokud je to na spádu a soustava není propojena, či není v soustavě vzduch, což po určitém čase vždy ze soustavy unikne, nemá lokomotiva šanci. Fyzikální zákony tam platí stále. Ubrzdíte rozjíždějící se auto z kopce za zadní nárazník?

4 0
možnosti
JS

Zajímavý,že se to stalo včera odpoledne a až po 22 hodinách se dostalo ven.To si AWT(PKP Cargo)mysleli,že to ututlatí.Na ČD se jen škrábnou a místní žlutý fanatik má hned článek;-D

2 7
možnosti
BK

Ukřivděnej odborář z ČD se ozval ;-D

2 2
možnosti
Foto

Odhadem z mapy mi vychází převýšení cca 50 m na těch 6 km.

0 0
možnosti
Foto

Nepamatuji si už, ale určitě se to dohledat. Traťové promile a brzdové procenta. Ten spád je tam opravdu drsný.

0 0
možnosti
JS

To je tak,když se vměšují do dopravy soukromníci.Předpisy je nezajímají,udělat práci s jedním člověkem,nedodržovat pracovní doby,hlavně když hrabeme.

4 10
možnosti
PH

Stalo se to i dříve, při zkouškách brzd, kdy zůstal uzavřený kohout ovládací větve(po brzdové zkoušce), tím se souprava automaticky zabrzdí, ovšem netěsnostmi po čase vzduch unikne a dojde k samovolnému odbrzdění soupravy. Nákladní vlak z Opavy se sice sám  nerozjel, rozjela ho lokomotiva, aniž zkontrolovali soustavu. A pak už stačil strojvedoucí jen vyskočit z rozjetého vlaku, po 20km jízdy v Háji u Opavy, než vlak zastavil najetím do nákladní(naštěstí) soupravy.

1 0
možnosti

J38a51n 97Ž18o57f98č69i96n

20. 2. 2015 14:08

škoda 20 mega? To asi někdo zapomněl dopsat nulu. Vždyˇjsou skoto všechny vozy zkroucené v rámu, nápravy taky nebudou úplně OK. tohle všechno vyměnit nebo opravit bude dražší. 20 mega odhaduji tak na samotném železničním svršku.

0 1
možnosti
MC

Nebo to mysleli tak, že je to tak stará technika, že už nemá hodnotu :-).

0 0
možnosti