Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šotouši a tři sta volných míst. K ostravskému letišti začaly jezdit vlaky

Mezi Ostravou a letištěm v Mošnově začaly jezdit vlaky. Desetkrát denně mají vozit nejen cestující, ale také zaměstnance firem sousední průmyslové zóny. Redaktor iDNES.cz se jedním z prvních spojů svezl. Lidí byla v soupravě jen hrstka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10v58ě46t93o58s36l59a15v 53N28y12t65r15a 9966838208487

Na začátek celkem slušné obsazení, v Posázaví přes týden ani tolik lidí nejezdí, a to už tam vlak jezdí přes sto let. Ty 3 km na konečnou nic divného, u MHD je to také celkem normální, je to jen trochu posunutá konečná, náklady se zdají vysoké, ale když to zatáhla EU tak aspoň trochu užitečné. Jsou mnohem horší projekty. Pokud se průmyslová zóna dodělá, nemusí to být marné. Trochu předčasné závěry, tunel Blanka se také dělá přes čas a pořád se jen tuneluje. Pokud bude dostupná veřejná doprava, bude to minimálně ekologičtější. Až se dobuduje nákladní terminál může to být zajímavější, nakonec z Mošnova mohou létat největší letadla světa, což jinde není běžné ani možné. Nepostavilo se to na pár let...:-)

+6/0
13.4.2015 19:03

R22o55m93a71n 63S53t24o43n42e51k 1879653579531

největší nákladní letadla světa už občas z Mošnova lítají :-)

0/0
13.4.2015 20:25

J49i61n16d15r13a 78V42o97š35t70a 1174714339892

Napsat článek o tom, že právní den provozu není hned dost cestujících, to už taky vyžaduje určité mentální nastavení. Tím samozřejmě nechci říct, že by snad autor byl hloupý člověk, ale hodnotit vytíženost trati tři hodiny po zahájení provozu, může jen opravdu velký pitoma.

+6/0
13.4.2015 17:20

M60i72r21o47s38l40a92v 82Z44i34k45m14u32n60d 7269833704493

Račte se podívat do letového řádu ... z Prahy do Ostravy létá ATR 72 s necelou padesátkou cestujících ... přistavena je souprava s kapacitou cca 300 sedaček ...

To, že vlakem nebude téměř nikdo jezdit je patrné ze srovnání letového a železničního jízdního řádu ...

+1/−3
13.4.2015 17:42

P94e74t61r 13N98a91j80d41e15k 7247306323641

Vedle letiště je průmyslová zóna a obec Mošnov. Těch 5 km navíc ze Studénky jednou za 2 hodiny opravdu moc stát nebude a může to to letiště dost zatraktivnit.

0/0
13.4.2015 19:53
Foto

B91r30o34n82i69s39l50a36v 26Š59i65m26o81n68í97k 5552815802507

Lépe stamiliony rozházet nebo rozkrást, než je nevyčerpat...

0/−1
13.4.2015 17:10

Z10d67e75n58ě37k 56J72o29n65á96š 9341789626210

Prostě letiště získalo touto tratí nový potenciál a je otázkou, zda ho dokáže využít. Nyní se pořád ČR ještě vzapamatovává z recese, ale za takových 5 let může být situace jiná a ten vlak chválím, ten projekt není postavený pro současné potřeby, ale pro ty budoucí. Což někteří nechápou....

+8/0
13.4.2015 16:37

L68a53d83i97s77l56a53v 30P22l78á24n95e86k 7270320811859

V Ostravě umí vyhazovat peníze na nepotřebné. Místo aby pomohli lidem sehnat práci ( zejména je motivovat a rekvalifikovat ), tak postaví trať na nejméně využívané letiště v republice a 10x denně vypraví prázdný vlak ( na to by stačil jeden vůz motoráčku ). Rv

0/−5
13.4.2015 15:46

P33e42t78r 32N95a25j70d95e35k 7957206833391

Bohužel o tom jak pomoct lidem sehnat práci rozhodují v Praze..... A ten vlak nejede jen na letiště, ale i do průmyslové zóny která bude v budoucnu zaměstnávat až 10 000 lidí.

+4/0
13.4.2015 16:05

R90o79m12a14n 22S24t24o56n14e34k 1959783549961

kdyby postavily zastávku hned vedle průmyslové zóny kolem které trat vede tak by i zvedla zaměstnanost

0/−1
13.4.2015 16:32

J43i40ř68í 55H95o83d21a11n 6464827883720

Teď jsem tu někde četl ze v pardubicích ubylo cestujících

0/−1
13.4.2015 16:39

P38e22t11r 51N59a43j46d82e86k 7447926813141

Výborně, teď by to ještě chtělo nasadit takové letištní taxy aby to přitáhlo nízkonákladové letecké společnosti. Kdo má pořád jezdit do Katowic......

+2/0
13.4.2015 15:29

J18a67n 38S29ů17r82a 4535513273372

To není zdaleka jen o taxách, ale potenciálu letiště a počtu lidí, které může nasát. Zkuste si udělat kružnice se stejným poloměrem a středem v Katovicích a středem v Mošnově. Mošnov nemá bohužel takovou spádovost, jako Katovice

+1/0
13.4.2015 15:40

P65e65t49r 23N98a27j89d42e29k 7257496853111

No vzhledem k tomu, že nízkonákladovky jdou po ceně a ty letadla často lítají na zapadlá letišťátka, kde třeba přiletí jen 10 letadel za den, tak bych takový pesimista nebyl. MS, Olomoucký a Zlínský kraj mají 2,5 milionu obyvatel, nevidím důvod proč by se tu třeba Wizzair nemohl začít létat.

+2/0
13.4.2015 15:51

J55a62n 74S62ů41r71a 4205983473862

Proč už tam dávno tedy nelétá? Čekal na vlak?:-)Jinak si zkuste najít spojení třeba z Přerova vlakem na Mošnov, jak psal někdo z diskutujících níže. 10 letadel je v Mošnově realita pár dní v sezóně. Jinak trend se výrazně mění, lowcosty z těchto zapadlých letišť jdou čím dál častěji na hlavní. Malý příklad - Lipsko a letiště Altenburg, kde kdysi byly i dvě linky Ryanairu. Už nejsou, naopak jsou v Lipsku na hlavním letišti.

0/0
13.4.2015 15:53

P51e86t25r 82N80a39j10d45e31k 7207846453841

Jenže Mošnov není zapadlé letiště, je to nejbližší letiště pro 2,5 miliónů lidí, z Přerova do Brna jízdní doba nejmíň 1:15 a to pouze na nádraží.... do Mošnova v pohodě pod 1 hodinu přimo před letištní halu, pokud se upraví JŘ aby navazoval přestup ve Studénce. Doba se mění a mění se i lidi. Kdysi každý považoval za normální si na letiště dojet do Prahy, dneska už by si málokdo koupil zájezd u cestovky, pokud by nebyl odlet z Mošnova.

+2/0
13.4.2015 16:17

J20a29n 46S64ů95r11a 4735663643322

A druhé, významnější letiště s podstatně větší nabídkou letů, hodinu od Ostravy.  Přerov mi nachází tedy IDOS na Mošnov nejméně 1 hodinu a 23 minut. Na 71 km trošku dost.

0/0
13.4.2015 16:19

P65e81t66r 42N29a21j79d17e37k 7287786973351

Protože JŘ jsou blbě sestavené a nebral se na to ohled. Jinak většina rychlíků stojí ve Studénce, tedy Přerov-Studénka 45 minut a Studénka-Mošnov 9 minut.

0/0
13.4.2015 16:36

J83a44n 18S13ů28r78a 4285743263192

A kdo je objednává a sestavuje? MS kraj.

0/0
13.4.2015 16:37

P76e63t42r 94N16a24j97d72e29k 7867646593101

Co není může být........

0/0
13.4.2015 16:40

J24i96ř79í 33K50o13c56u27r15e21k 6925624295868

Rychlíky objednává Ministerstvo dopravy. Posunout rychlíky nelze libovolně, neboť z Brna do Přerova vede jednokolejka a rychlíky se na ní potkávají každou půlhodinu.

0/0
14.4.2015 0:21

V96o55j86t45ě56c48h 72T88r77l86i25c72a 4926391545591

Se hlavně zaspalo dříve, když měl Mošnov před Katowicema náskok. Socan Lukša tehdy odmítal aby z Mošnová létaly nízkonákladovky, chtěl se soustředit na klasické aerolinky, asi si myslel, že sem bude létat US Airways z New Yorku nebo co. Teď se škemrá, aby ryanair přihodil Barcelonu Bergamo nebo Dublin. Ale už je pozdě, ujel vlak :-/

+2/0
13.4.2015 16:03

R21a70d33e44k 93J16a47n55a76t71a 9685916714522

Jak jsem napsal v jiné diskuzi. Ostravaci si nejsou schopni přiznat, že v Katowicích je prostě z mnoha důvodů větší poptávka po leteckém spojení, lhostejno, zda kraj ty letištní poplatky aerolinkám zadotuje nebo ne.

a) v té aglomeraci bydlí více lidí

b) je tam průmysl, proto je to i pro business zajímavější, v ostravě to spíš upadá

c) lidí jsou tam bohatší než v ostravě, průměrný plat v katowicích je kolem 28 tísíc (víc než ve Varšavě!), v Ostravě cca 22.

d) poláci více pracují v zahraničí než češi

+6/0
13.4.2015 15:47

P48e42t85r 36N10a27j41d50e17k 7207376353291

Jinými slovy mělo 2,5 miliónu obyvatel v regionu nadále dojíždět na letiště do Katowic nebo Vídně? Nevidím pro to jediný důvod...

0/0
13.4.2015 16:01

R92a18d77e20k 27J72a54n10a32t38a 9845926904182

Nebo do Prahy, kde jste za 3 hoďky a za pár korun. 2.5 mil. lidí není argument, jelikož kolem Katowic jich je 3.5 mil. a navíc prostě bohatších. Zatímco na Moravě, kdo něco umí, natáhne se do Prahy. Zbylým důchodcům je určeno těch pár letních charterů. Až budou v Ostravě vyšší platy než v Praze (tak jsko jsou v Katowicích vyšší platy než ve Varšavě), tak si můžem povídat dál.

Navíc nevím, koho tady chcete vlastně přesvědčovat. Letecká doprava je v EU liberalizovaná, nikdo aerolinkám na Mošnov létat nebrání. Pokud by v tom byznys viděly, přišly by.

0/0
13.4.2015 16:15

P41e68t84r 79N79a26j35d47e82k 7867656393371

Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci a vysokoškoláci s úzkou specializací. 

Je jasné, že KTW bude větší letiště než Mošnov, protože tam jednoduše žije víc lidí, ale absolutně nevídím důvod proč by mělo být 4 miliony Moraváku odkázány na letiště v Polsku a Rakousku.

0/0
13.4.2015 16:33

R27a69d63e23k 17J68a86n53a46t98a 9605516294262

"Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci "

Jasně. Dobří v Rakousku, zoufalci v Praze. A na Moravě teda zůstal podle vás kdo, ti co jsou horší než zoufalci?

"absolutně nevídím důvod"

Tak proč to tak teda je když není důvod? O důvodech přemýšlejte vy, já už jsem 4 napsal :-)

"odkázány na letiště v Polsku a Rakousku. "

Pořád zapomínáte na Prahu. Asi nějaký mindrák ;-)

0/0
13.4.2015 16:49

P51e26t13r 11N43a18j19d98e80k 7317406563181

Pořád nechcete chápat, že do Vídně na letiště to mám autem 200 km, do Katowic 90 km, do Bratislavy 220 km, do Popradu 150 km, do Krakowa 135 km a do Prahy po slavném tankodromu jménem D1 380 km!

 Důvod  proč to tak není je jasný, lidi nejsou zvyklí létat z Mošnova a letecké společnosti taky ne, ale to se může změnit..... Naučili se lítat z KTW, naučí se lítat z Mošnova..... 

Na Moravě zůstali ti horší než zoufalci a ti co se tady dokážou docela dobře uživit.

0/0
13.4.2015 16:58

R92a55d34e89k 53J86a44n36a39t67a 9245766334142

A proč byste do Prahy jezdil autem, když tam jezdí vlak v krátkých intervalech za směšné ceny (které jsou možné i díky tomu, že tam "zoufalí" (váš výraz) Moraváci masově jezdí pracovat)?

A proč byste jezdil do Vídně, když z Prahy jsou lety obvykle levnější (ve Vidni jsou tarify přizpůsobené kupní síle Rakušana)? Jen abyste ukázal, že na to máte?

0/0
13.4.2015 17:11

P63e93t69r 33N37a60j10d82e30k 7797856313311

To je právě přesně naopak, čím bohatší region, tím levnější lety se dají vyzobat. Z Německa nebo Rakouska není tak těžké sehnat levnou letenku na Kanáry za 10 eur, z ČR je to prakticky nemožné. To je důvod proč spousta lidí létá z Vídně. A poté co Poláci protáhli naši D1 prakticky až na letiště, tak si tu spousta lidí uvědomila, že je blbost jezdit někde do Prahy, když do Katowic se dá zajet z Ostravy za půl hodiny, Poláci vycházejí vstříc i velmi levným týdenním parkováním. Nicméně pořád si říkám, že na Moravě žije dost lidí na to aby jsme tu měli vlastní frekventované letiště. I taková "blbost" jako stanice vlaku před letišní halou může nějakou nízkonákladovku přesvědčit aby to tu zkusila. Já jsem optimista.

0/0
13.4.2015 19:49

R27a28d88e41k 82J59a60n92a97t22a 9185176644832

Tak se předveďte a najděte mi tu levnou letenku z Vídně na Kanáry za 10 EUR. Obývám se že neuspějete. Niki je docela drahý. A dálkové letenky jsou z Vídně tak drahé, že je někdy k vidění i letenka Praha-Vídeň-X levnější, že Vídeň-X tím samým letem.

Německo je něco trochu jiného, tam je několik menších letišť, která se předhánějí v tom, kdo zadotuje provoz víc. Něměcko je ovšem z Ostravy trochu z ruky.

0/0
13.4.2015 21:05

J88o21s58e87f 33Š19e13m54e15l21í96k 7129941170197

Tak vlaky už do Mošnoiva na letiště jezdí. Urááá.

A teď se můžeme pustit do shánění letadel. ;-)

+3/0
13.4.2015 15:06

M34a54r14e31k 64F27l18e50k36a41č 1277722210641

a víte že to je běžná praxe? Obce například připraví průmyslovou zonu a pak tam shánějí nájemníky. Dokážu si představit že podmínkou pro zřízení linky musí být pohodové spojení do centra!

+5/0
13.4.2015 15:08

M81a60r26e72k 76F20l71e71k90a61č 1227282710231

Ty stížnosti mi přijdou jako stěžovat že nově otevřené koupaliště je prázdé když venku prší.

Uvědomujete si že sezona teprve přijde. Na letiště se budou tlačit davy turistů odletajíci za teplem. A nebo prostě letiště bude růst a kdyby se dráha neudělala tak by se zase řvalo, přoč tam ještě nejde vlak, vždyt by stačilo udělat "vlečku" ze studénky. Lidi si budou furt stěžovat.

+8/−2
13.4.2015 14:51

J76a44n 80S63ů52r82a 4725673133842

Tohle koupaliště (Mošnov) je ale otevřené už dost dlouho a bylo už i dost dlouho jasno a slunečno. Navíc s podporou z veřejných peněz na rozlétání nových linek.

+3/0
13.4.2015 15:17

M98a66r79e70k 31F56l16e46k90a89č 1327602790381

Možná tam nelétá nikdo proto, že tam nebylo to spojení vlakem;-)

0/0
13.4.2015 15:19

J28a95n 47S62ů62r51a 4195463543942

Určitě. To bude ten hlavní důvod:-)

0/0
13.4.2015 15:19

J73i91ř60í 62K29o38c90u24r56e41k 6735204405118

Jo, tím to bude. Sfra, jakžetomají v Praze? To už tu železnici na letiště postavili, jako ve Vídni?

0/0
14.4.2015 0:25

P49e44t55r 74N36a81j89d26e63k 7517456553441

Přes sezónu tam létá docela dost letadel Travel Service, takže to spousta lidí ocení, k tomu průmyslová zóna, obec Mošnov, jsou daleko tragičtější tratě v ČR než bude tato. Navíc jde jenom o 5 km zajíždku ze Studénky, kde ty vlaky jezdily tak jako tak....

0/0
13.4.2015 15:36

J20a14n 60S74ů61r22a 4845953393942

sezóna jsou tři měsíce a je to max 6 letadel, takže 6x189 cestujících. tragičtější tratě jistě jsou, ale ty se postavily před x desítkami let.

0/0
13.4.2015 15:39

P53e26t62r 97N18a13j47d64e18k 7657466223281

Ale prdlajz, když letí od Brna tak mi to lítá nad barákem a to rozdhodně není 6 letadel denně. Navíc sezona trvá od května do října....

0/0
13.4.2015 15:43

J95a44n 20S71ů15r56a 4375183263732

http://www.airport-ostrava.cz/page.php?stranka=4&page=letovy-rad-turisticke-lety&Lng=cz&smer=104&

tak například tento červencový týden...

květen, červen, září, říjen jsou slabší měsíce.

0/0
13.4.2015 15:44

P92e80t20r 94N66a21j97d54e14k 7197486123571

To jsou turistické, teď ještě přidat ty pravidelné a jsme na 10 letech denně....... Ale jak říkám, v Čechách žije 6M lidí, na moravě 4M, nejvyšší čas aby lidi pochopili, že trmácet se někam do Prahy na přeplněné letiště už není třeba......

0/0
13.4.2015 16:50

J72a83n 81J23e25m86e37l88k97a 1965840

Navíc protože je mizerně napojeno nádraží Ostrava Svinov (například autobusy) i když někdo jede jen do Prahy tak ho často někdo hodí na vlak autem. Takže když pojede na dovolenou rodina s kufry tak je hodí autem až na letiště. A ještě asi levněji.

0/0
13.4.2015 17:18

D64a40v51i49d 79H48u11r86k36a 3520693271971

Doporučuji všem, co pořád píšou o tom odletu v 15.30hod, ať se podívají na odlety v době dovolených. Já lítam z OSR tak 3 - 4 krát ročně. Bydlím v Porubě, tedy kousek od nádraží Svinov. Než abych platil parking na letišti či řešil levné parkování v létě na odstavné ploše + dojezd nějakým minibusem k terminálu, tak na 100% vím, že pojedu vlakem. Možná tu někdo závidí spojení letiště s městem vlakem, ale co by Praha za to dala, kdyby jelo metro k odbavovací hale.

+11/−1
13.4.2015 13:41

V17i80k52t20o21r 42N13á78r92o85ž46n87ý 3329432228

Dokážete k sobě sehnat dalších 299 cestujících , aby ten vlak byl stoprocentně zaplněný ? Je nepopírám to , že několika jednotlivcům to pomůže... Ale opravdu je třeba pro pár jednotlivců stavět železniční trať ?

+4/−3
13.4.2015 13:48

S31t88e83p93a82n 34T40o36t69h 8578749645178

necetls neco o nejaky Hnujdaj v tom clanku?? POkud tam bude delat tolik lidi, tak ten vlak ani nebude stacit...

+4/0
13.4.2015 14:11

D61a75n15i13e65l 82K16r43o44n26e77r 7644934156707

doufejme

0/0
13.4.2015 14:49

V53i15k61t56o15r 88N64á46r68o74ž44n72ý 3759542818

Kolik tam bude pracovat lidí je s otazníkem. A kolik pracujících bude využívat k přepravě vlak , je ještě s větším otazníkem.....

0/0
13.4.2015 15:06

K61a45r77e94l 27B27a80r42t31á49č37e77k 9852719152395

mate problem se ctenim???cas odjezdu 6.39 vsichni vime ze pracovni doba v prumyslove zone zacina v 6.00 tak nemuzete chtit aby byl spoj preplneny v 6.39...

+1/0
13.4.2015 15:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.