Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šotouši a tři sta volných míst. K ostravskému letišti začaly jezdit vlaky

Mezi Ostravou a letištěm v Mošnově začaly jezdit vlaky. Desetkrát denně mají vozit nejen cestující, ale také zaměstnance firem sousední průmyslové zóny. Redaktor iDNES.cz se jedním z prvních spojů svezl. Lidí byla v soupravě jen hrstka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64v43ě41t86o41s76l64a83v 40N79y91t16r22a 9516878568657

Na začátek celkem slušné obsazení, v Posázaví přes týden ani tolik lidí nejezdí, a to už tam vlak jezdí přes sto let. Ty 3 km na konečnou nic divného, u MHD je to také celkem normální, je to jen trochu posunutá konečná, náklady se zdají vysoké, ale když to zatáhla EU tak aspoň trochu užitečné. Jsou mnohem horší projekty. Pokud se průmyslová zóna dodělá, nemusí to být marné. Trochu předčasné závěry, tunel Blanka se také dělá přes čas a pořád se jen tuneluje. Pokud bude dostupná veřejná doprava, bude to minimálně ekologičtější. Až se dobuduje nákladní terminál může to být zajímavější, nakonec z Mošnova mohou létat největší letadla světa, což jinde není běžné ani možné. Nepostavilo se to na pár let...:-)

+6/0
13.4.2015 19:03

R23o40m55a40n 84S84t77o46n84e95k 1629453669141

největší nákladní letadla světa už občas z Mošnova lítají :-)

0/0
13.4.2015 20:25

J10i60n17d72r77a 73V84o42š29t15a 1894634779312

Napsat článek o tom, že právní den provozu není hned dost cestujících, to už taky vyžaduje určité mentální nastavení. Tím samozřejmě nechci říct, že by snad autor byl hloupý člověk, ale hodnotit vytíženost trati tři hodiny po zahájení provozu, může jen opravdu velký pitoma.

+6/0
13.4.2015 17:20

M45i86r21o13s16l71a44v 58Z40i85k15m10u76n69d 7839303324383

Račte se podívat do letového řádu ... z Prahy do Ostravy létá ATR 72 s necelou padesátkou cestujících ... přistavena je souprava s kapacitou cca 300 sedaček ...

To, že vlakem nebude téměř nikdo jezdit je patrné ze srovnání letového a železničního jízdního řádu ...

+1/−3
13.4.2015 17:42

P21e73t27r 75N46a25j75d37e78k 7447946593341

Vedle letiště je průmyslová zóna a obec Mošnov. Těch 5 km navíc ze Studénky jednou za 2 hodiny opravdu moc stát nebude a může to to letiště dost zatraktivnit.

0/0
13.4.2015 19:53

B79r14o64n40i54s67l32a60v 18Š34i26m96o95n37í35k 5882135242727

Lépe stamiliony rozházet nebo rozkrást, než je nevyčerpat...

0/−1
13.4.2015 17:10

Z25d91e14n75ě29k 46J23o54n56á16š 9561599386400

Prostě letiště získalo touto tratí nový potenciál a je otázkou, zda ho dokáže využít. Nyní se pořád ČR ještě vzapamatovává z recese, ale za takových 5 let může být situace jiná a ten vlak chválím, ten projekt není postavený pro současné potřeby, ale pro ty budoucí. Což někteří nechápou....

+8/0
13.4.2015 16:37

L82a64d23i71s60l69a17v 29P12l58á16n95e94k 7150420511879

V Ostravě umí vyhazovat peníze na nepotřebné. Místo aby pomohli lidem sehnat práci ( zejména je motivovat a rekvalifikovat ), tak postaví trať na nejméně využívané letiště v republice a 10x denně vypraví prázdný vlak ( na to by stačil jeden vůz motoráčku ). Rv

0/−5
13.4.2015 15:46

P84e24t85r 62N17a92j43d54e40k 7947666383361

Bohužel o tom jak pomoct lidem sehnat práci rozhodují v Praze..... A ten vlak nejede jen na letiště, ale i do průmyslové zóny která bude v budoucnu zaměstnávat až 10 000 lidí.

+4/0
13.4.2015 16:05

R98o24m41a55n 44S41t78o60n49e12k 1399423379901

kdyby postavily zastávku hned vedle průmyslové zóny kolem které trat vede tak by i zvedla zaměstnanost

0/−1
13.4.2015 16:32

J13i67ř76í 15H35o53d56a49n 6634427353500

Teď jsem tu někde četl ze v pardubicích ubylo cestujících

0/−1
13.4.2015 16:39

P23e34t86r 46N83a54j22d19e24k 7607646103471

Výborně, teď by to ještě chtělo nasadit takové letištní taxy aby to přitáhlo nízkonákladové letecké společnosti. Kdo má pořád jezdit do Katowic......

+2/0
13.4.2015 15:29

J13a24n 88S70ů81r39a 4275743233822

To není zdaleka jen o taxách, ale potenciálu letiště a počtu lidí, které může nasát. Zkuste si udělat kružnice se stejným poloměrem a středem v Katovicích a středem v Mošnově. Mošnov nemá bohužel takovou spádovost, jako Katovice

+1/0
13.4.2015 15:40

P15e38t64r 33N11a45j94d55e64k 7507196873321

No vzhledem k tomu, že nízkonákladovky jdou po ceně a ty letadla často lítají na zapadlá letišťátka, kde třeba přiletí jen 10 letadel za den, tak bych takový pesimista nebyl. MS, Olomoucký a Zlínský kraj mají 2,5 milionu obyvatel, nevidím důvod proč by se tu třeba Wizzair nemohl začít létat.

+2/0
13.4.2015 15:51

J21a85n 68S14ů91r24a 4655263313912

Proč už tam dávno tedy nelétá? Čekal na vlak?:-)Jinak si zkuste najít spojení třeba z Přerova vlakem na Mošnov, jak psal někdo z diskutujících níže. 10 letadel je v Mošnově realita pár dní v sezóně. Jinak trend se výrazně mění, lowcosty z těchto zapadlých letišť jdou čím dál častěji na hlavní. Malý příklad - Lipsko a letiště Altenburg, kde kdysi byly i dvě linky Ryanairu. Už nejsou, naopak jsou v Lipsku na hlavním letišti.

0/0
13.4.2015 15:53

P60e22t44r 41N87a98j42d86e46k 7977446263641

Jenže Mošnov není zapadlé letiště, je to nejbližší letiště pro 2,5 miliónů lidí, z Přerova do Brna jízdní doba nejmíň 1:15 a to pouze na nádraží.... do Mošnova v pohodě pod 1 hodinu přimo před letištní halu, pokud se upraví JŘ aby navazoval přestup ve Studénce. Doba se mění a mění se i lidi. Kdysi každý považoval za normální si na letiště dojet do Prahy, dneska už by si málokdo koupil zájezd u cestovky, pokud by nebyl odlet z Mošnova.

+2/0
13.4.2015 16:17

J53a36n 47S94ů41r55a 4355443243122

A druhé, významnější letiště s podstatně větší nabídkou letů, hodinu od Ostravy.  Přerov mi nachází tedy IDOS na Mošnov nejméně 1 hodinu a 23 minut. Na 71 km trošku dost.

0/0
13.4.2015 16:19

P77e93t24r 26N88a18j85d90e71k 7297686603411

Protože JŘ jsou blbě sestavené a nebral se na to ohled. Jinak většina rychlíků stojí ve Studénce, tedy Přerov-Studénka 45 minut a Studénka-Mošnov 9 minut.

0/0
13.4.2015 16:36

J85a78n 77S34ů71r89a 4955523893322

A kdo je objednává a sestavuje? MS kraj.

0/0
13.4.2015 16:37

P86e36t27r 54N25a30j10d66e47k 7337746493101

Co není může být........

0/0
13.4.2015 16:40

J42i72ř96í 72K44o30c50u11r47e64k 6285604135688

Rychlíky objednává Ministerstvo dopravy. Posunout rychlíky nelze libovolně, neboť z Brna do Přerova vede jednokolejka a rychlíky se na ní potkávají každou půlhodinu.

0/0
14.4.2015 0:21

V35o65j83t81ě25c97h 25T89r54l98i21c42a 4116491425421

Se hlavně zaspalo dříve, když měl Mošnov před Katowicema náskok. Socan Lukša tehdy odmítal aby z Mošnová létaly nízkonákladovky, chtěl se soustředit na klasické aerolinky, asi si myslel, že sem bude létat US Airways z New Yorku nebo co. Teď se škemrá, aby ryanair přihodil Barcelonu Bergamo nebo Dublin. Ale už je pozdě, ujel vlak :-/

+2/0
13.4.2015 16:03

R42a86d70e57k 77J67a34n65a30t13a 9885896234382

Jak jsem napsal v jiné diskuzi. Ostravaci si nejsou schopni přiznat, že v Katowicích je prostě z mnoha důvodů větší poptávka po leteckém spojení, lhostejno, zda kraj ty letištní poplatky aerolinkám zadotuje nebo ne.

a) v té aglomeraci bydlí více lidí

b) je tam průmysl, proto je to i pro business zajímavější, v ostravě to spíš upadá

c) lidí jsou tam bohatší než v ostravě, průměrný plat v katowicích je kolem 28 tísíc (víc než ve Varšavě!), v Ostravě cca 22.

d) poláci více pracují v zahraničí než češi

+6/0
13.4.2015 15:47

P54e19t94r 79N97a28j82d15e24k 7457406163171

Jinými slovy mělo 2,5 miliónu obyvatel v regionu nadále dojíždět na letiště do Katowic nebo Vídně? Nevidím pro to jediný důvod...

0/0
13.4.2015 16:01

R23a89d28e31k 34J21a92n65a16t27a 9125296924322

Nebo do Prahy, kde jste za 3 hoďky a za pár korun. 2.5 mil. lidí není argument, jelikož kolem Katowic jich je 3.5 mil. a navíc prostě bohatších. Zatímco na Moravě, kdo něco umí, natáhne se do Prahy. Zbylým důchodcům je určeno těch pár letních charterů. Až budou v Ostravě vyšší platy než v Praze (tak jsko jsou v Katowicích vyšší platy než ve Varšavě), tak si můžem povídat dál.

Navíc nevím, koho tady chcete vlastně přesvědčovat. Letecká doprava je v EU liberalizovaná, nikdo aerolinkám na Mošnov létat nebrání. Pokud by v tom byznys viděly, přišly by.

0/0
13.4.2015 16:15

P50e94t54r 50N47a31j29d42e90k 7387216583291

Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci a vysokoškoláci s úzkou specializací. 

Je jasné, že KTW bude větší letiště než Mošnov, protože tam jednoduše žije víc lidí, ale absolutně nevídím důvod proč by mělo být 4 miliony Moraváku odkázány na letiště v Polsku a Rakousku.

0/0
13.4.2015 16:33

R13a87d76e75k 77J78a48n51a59t16a 9675586824162

"Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci "

Jasně. Dobří v Rakousku, zoufalci v Praze. A na Moravě teda zůstal podle vás kdo, ti co jsou horší než zoufalci?

"absolutně nevídím důvod"

Tak proč to tak teda je když není důvod? O důvodech přemýšlejte vy, já už jsem 4 napsal :-)

"odkázány na letiště v Polsku a Rakousku. "

Pořád zapomínáte na Prahu. Asi nějaký mindrák ;-)

0/0
13.4.2015 16:49

P25e63t90r 72N54a86j35d26e98k 7967426213231

Pořád nechcete chápat, že do Vídně na letiště to mám autem 200 km, do Katowic 90 km, do Bratislavy 220 km, do Popradu 150 km, do Krakowa 135 km a do Prahy po slavném tankodromu jménem D1 380 km!

 Důvod  proč to tak není je jasný, lidi nejsou zvyklí létat z Mošnova a letecké společnosti taky ne, ale to se může změnit..... Naučili se lítat z KTW, naučí se lítat z Mošnova..... 

Na Moravě zůstali ti horší než zoufalci a ti co se tady dokážou docela dobře uživit.

0/0
13.4.2015 16:58

R83a71d94e73k 80J86a88n72a32t25a 9875906694722

A proč byste do Prahy jezdil autem, když tam jezdí vlak v krátkých intervalech za směšné ceny (které jsou možné i díky tomu, že tam "zoufalí" (váš výraz) Moraváci masově jezdí pracovat)?

A proč byste jezdil do Vídně, když z Prahy jsou lety obvykle levnější (ve Vidni jsou tarify přizpůsobené kupní síle Rakušana)? Jen abyste ukázal, že na to máte?

0/0
13.4.2015 17:11

P28e62t27r 78N71a67j82d77e82k 7837706613751

To je právě přesně naopak, čím bohatší region, tím levnější lety se dají vyzobat. Z Německa nebo Rakouska není tak těžké sehnat levnou letenku na Kanáry za 10 eur, z ČR je to prakticky nemožné. To je důvod proč spousta lidí létá z Vídně. A poté co Poláci protáhli naši D1 prakticky až na letiště, tak si tu spousta lidí uvědomila, že je blbost jezdit někde do Prahy, když do Katowic se dá zajet z Ostravy za půl hodiny, Poláci vycházejí vstříc i velmi levným týdenním parkováním. Nicméně pořád si říkám, že na Moravě žije dost lidí na to aby jsme tu měli vlastní frekventované letiště. I taková "blbost" jako stanice vlaku před letišní halou může nějakou nízkonákladovku přesvědčit aby to tu zkusila. Já jsem optimista.

0/0
13.4.2015 19:49

R23a87d33e85k 12J32a91n22a34t60a 9195356464682

Tak se předveďte a najděte mi tu levnou letenku z Vídně na Kanáry za 10 EUR. Obývám se že neuspějete. Niki je docela drahý. A dálkové letenky jsou z Vídně tak drahé, že je někdy k vidění i letenka Praha-Vídeň-X levnější, že Vídeň-X tím samým letem.

Německo je něco trochu jiného, tam je několik menších letišť, která se předhánějí v tom, kdo zadotuje provoz víc. Něměcko je ovšem z Ostravy trochu z ruky.

0/0
13.4.2015 21:05

J31o52s68e26f 91Š67e96m62e93l83í18k 7509501490647

Tak vlaky už do Mošnoiva na letiště jezdí. Urááá.

A teď se můžeme pustit do shánění letadel. ;-)

+3/0
13.4.2015 15:06

M19a76r94e18k 29F16l94e49k40a27č 1387932590401

a víte že to je běžná praxe? Obce například připraví průmyslovou zonu a pak tam shánějí nájemníky. Dokážu si představit že podmínkou pro zřízení linky musí být pohodové spojení do centra!

+5/0
13.4.2015 15:08

M38a41r75e48k 74F69l52e31k74a44č 1257162900441

Ty stížnosti mi přijdou jako stěžovat že nově otevřené koupaliště je prázdé když venku prší.

Uvědomujete si že sezona teprve přijde. Na letiště se budou tlačit davy turistů odletajíci za teplem. A nebo prostě letiště bude růst a kdyby se dráha neudělala tak by se zase řvalo, přoč tam ještě nejde vlak, vždyt by stačilo udělat "vlečku" ze studénky. Lidi si budou furt stěžovat.

+8/−2
13.4.2015 14:51

J64a68n 19S64ů94r59a 4395753103832

Tohle koupaliště (Mošnov) je ale otevřené už dost dlouho a bylo už i dost dlouho jasno a slunečno. Navíc s podporou z veřejných peněz na rozlétání nových linek.

+3/0
13.4.2015 15:17

M95a29r65e43k 91F31l82e47k90a67č 1547532900211

Možná tam nelétá nikdo proto, že tam nebylo to spojení vlakem;-)

0/0
13.4.2015 15:19

J56a88n 34S80ů44r28a 4695543453512

Určitě. To bude ten hlavní důvod:-)

0/0
13.4.2015 15:19

J27i64ř81í 23K87o68c94u73r71e66k 6835794205238

Jo, tím to bude. Sfra, jakžetomají v Praze? To už tu železnici na letiště postavili, jako ve Vídni?

0/0
14.4.2015 0:25

P55e73t59r 29N85a34j11d71e46k 7357276133911

Přes sezónu tam létá docela dost letadel Travel Service, takže to spousta lidí ocení, k tomu průmyslová zóna, obec Mošnov, jsou daleko tragičtější tratě v ČR než bude tato. Navíc jde jenom o 5 km zajíždku ze Studénky, kde ty vlaky jezdily tak jako tak....

0/0
13.4.2015 15:36

J84a32n 19S72ů48r39a 4415623563132

sezóna jsou tři měsíce a je to max 6 letadel, takže 6x189 cestujících. tragičtější tratě jistě jsou, ale ty se postavily před x desítkami let.

0/0
13.4.2015 15:39

P23e92t54r 25N37a87j18d97e67k 7307396173721

Ale prdlajz, když letí od Brna tak mi to lítá nad barákem a to rozdhodně není 6 letadel denně. Navíc sezona trvá od května do října....

0/0
13.4.2015 15:43

J60a84n 73S34ů38r71a 4905313933112

http://www.airport-ostrava.cz/page.php?stranka=4&page=letovy-rad-turisticke-lety&Lng=cz&smer=104&

tak například tento červencový týden...

květen, červen, září, říjen jsou slabší měsíce.

0/0
13.4.2015 15:44

P43e92t11r 34N40a65j75d28e38k 7327646863791

To jsou turistické, teď ještě přidat ty pravidelné a jsme na 10 letech denně....... Ale jak říkám, v Čechách žije 6M lidí, na moravě 4M, nejvyšší čas aby lidi pochopili, že trmácet se někam do Prahy na přeplněné letiště už není třeba......

0/0
13.4.2015 16:50

J56a92n 48J25e43m21e33l57k75a 1565440

Navíc protože je mizerně napojeno nádraží Ostrava Svinov (například autobusy) i když někdo jede jen do Prahy tak ho často někdo hodí na vlak autem. Takže když pojede na dovolenou rodina s kufry tak je hodí autem až na letiště. A ještě asi levněji.

0/0
13.4.2015 17:18

D10a74v80i18d 12H55u83r51k37a 3280293861651

Doporučuji všem, co pořád píšou o tom odletu v 15.30hod, ať se podívají na odlety v době dovolených. Já lítam z OSR tak 3 - 4 krát ročně. Bydlím v Porubě, tedy kousek od nádraží Svinov. Než abych platil parking na letišti či řešil levné parkování v létě na odstavné ploše + dojezd nějakým minibusem k terminálu, tak na 100% vím, že pojedu vlakem. Možná tu někdo závidí spojení letiště s městem vlakem, ale co by Praha za to dala, kdyby jelo metro k odbavovací hale.

+11/−1
13.4.2015 13:41

V95i86k13t66o85r 45N15á47r30o29ž97n16ý 3109482368

Dokážete k sobě sehnat dalších 299 cestujících , aby ten vlak byl stoprocentně zaplněný ? Je nepopírám to , že několika jednotlivcům to pomůže... Ale opravdu je třeba pro pár jednotlivců stavět železniční trať ?

+4/−3
13.4.2015 13:48

S44t23e53p50a54n 84T90o28t42h 8278529805868

necetls neco o nejaky Hnujdaj v tom clanku?? POkud tam bude delat tolik lidi, tak ten vlak ani nebude stacit...

+4/0
13.4.2015 14:11

D63a22n97i47e90l 91K41r90o82n15e37r 7874904476237

doufejme

0/0
13.4.2015 14:49

V70i24k31t65o49r 46N31á18r30o23ž86n26ý 3699522888

Kolik tam bude pracovat lidí je s otazníkem. A kolik pracujících bude využívat k přepravě vlak , je ještě s větším otazníkem.....

0/0
13.4.2015 15:06

K22a45r89e30l 55B11a86r79t62á28č60e71k 9312249162595

mate problem se ctenim???cas odjezdu 6.39 vsichni vime ze pracovni doba v prumyslove zone zacina v 6.00 tak nemuzete chtit aby byl spoj preplneny v 6.39...

+1/0
13.4.2015 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.