Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šotouši a tři sta volných míst. K ostravskému letišti začaly jezdit vlaky

Mezi Ostravou a letištěm v Mošnově začaly jezdit vlaky. Desetkrát denně mají vozit nejen cestující, ale také zaměstnance firem sousední průmyslové zóny. Redaktor iDNES.cz se jedním z prvních spojů svezl. Lidí byla v soupravě jen hrstka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19v10ě68t19o37s40l19a36v 19N59y13t59r41a 9376228238947

Na začátek celkem slušné obsazení, v Posázaví přes týden ani tolik lidí nejezdí, a to už tam vlak jezdí přes sto let. Ty 3 km na konečnou nic divného, u MHD je to také celkem normální, je to jen trochu posunutá konečná, náklady se zdají vysoké, ale když to zatáhla EU tak aspoň trochu užitečné. Jsou mnohem horší projekty. Pokud se průmyslová zóna dodělá, nemusí to být marné. Trochu předčasné závěry, tunel Blanka se také dělá přes čas a pořád se jen tuneluje. Pokud bude dostupná veřejná doprava, bude to minimálně ekologičtější. Až se dobuduje nákladní terminál může to být zajímavější, nakonec z Mošnova mohou létat největší letadla světa, což jinde není běžné ani možné. Nepostavilo se to na pár let...:-)

+6/0
13.4.2015 19:03

R55o51m72a71n 74S24t14o58n49e76k 1589593749201

největší nákladní letadla světa už občas z Mošnova lítají :-)

0/0
13.4.2015 20:25

J12i80n24d62r56a 94V90o60š46t33a 1314644319892

Napsat článek o tom, že právní den provozu není hned dost cestujících, to už taky vyžaduje určité mentální nastavení. Tím samozřejmě nechci říct, že by snad autor byl hloupý člověk, ale hodnotit vytíženost trati tři hodiny po zahájení provozu, může jen opravdu velký pitoma.

+6/0
13.4.2015 17:20

M51i37r42o55s44l47a82v 25Z41i93k94m20u68n59d 7809583604983

Račte se podívat do letového řádu ... z Prahy do Ostravy létá ATR 72 s necelou padesátkou cestujících ... přistavena je souprava s kapacitou cca 300 sedaček ...

To, že vlakem nebude téměř nikdo jezdit je patrné ze srovnání letového a železničního jízdního řádu ...

+1/−3
13.4.2015 17:42

P19e10t77r 26N74a65j28d14e94k 7157486493201

Vedle letiště je průmyslová zóna a obec Mošnov. Těch 5 km navíc ze Studénky jednou za 2 hodiny opravdu moc stát nebude a může to to letiště dost zatraktivnit.

0/0
13.4.2015 19:53
Foto

B92r23o16n22i43s12l25a37v 36Š35i69m85o28n51í86k 5452195112847

Lépe stamiliony rozházet nebo rozkrást, než je nevyčerpat...

0/−1
13.4.2015 17:10

Z33d22e63n52ě72k 76J70o24n51á48š 9411439746310

Prostě letiště získalo touto tratí nový potenciál a je otázkou, zda ho dokáže využít. Nyní se pořád ČR ještě vzapamatovává z recese, ale za takových 5 let může být situace jiná a ten vlak chválím, ten projekt není postavený pro současné potřeby, ale pro ty budoucí. Což někteří nechápou....

+8/0
13.4.2015 16:37

L11a81d13i56s25l78a43v 33P72l82á40n91e97k 7320780821949

V Ostravě umí vyhazovat peníze na nepotřebné. Místo aby pomohli lidem sehnat práci ( zejména je motivovat a rekvalifikovat ), tak postaví trať na nejméně využívané letiště v republice a 10x denně vypraví prázdný vlak ( na to by stačil jeden vůz motoráčku ). Rv

0/−5
13.4.2015 15:46

P92e29t24r 37N56a49j50d39e51k 7297606753941

Bohužel o tom jak pomoct lidem sehnat práci rozhodují v Praze..... A ten vlak nejede jen na letiště, ale i do průmyslové zóny která bude v budoucnu zaměstnávat až 10 000 lidí.

+4/0
13.4.2015 16:05

R91o59m48a84n 46S48t39o29n40e67k 1619603389331

kdyby postavily zastávku hned vedle průmyslové zóny kolem které trat vede tak by i zvedla zaměstnanost

0/−1
13.4.2015 16:32

J60i73ř53í 90H41o55d55a22n 6284467743600

Teď jsem tu někde četl ze v pardubicích ubylo cestujících

0/−1
13.4.2015 16:39

P40e73t14r 94N28a66j38d80e33k 7917166613831

Výborně, teď by to ještě chtělo nasadit takové letištní taxy aby to přitáhlo nízkonákladové letecké společnosti. Kdo má pořád jezdit do Katowic......

+2/0
13.4.2015 15:29

J48a62n 64S35ů67r63a 4985333883762

To není zdaleka jen o taxách, ale potenciálu letiště a počtu lidí, které může nasát. Zkuste si udělat kružnice se stejným poloměrem a středem v Katovicích a středem v Mošnově. Mošnov nemá bohužel takovou spádovost, jako Katovice

+1/0
13.4.2015 15:40

P84e59t86r 14N30a81j72d23e72k 7347156743341

No vzhledem k tomu, že nízkonákladovky jdou po ceně a ty letadla často lítají na zapadlá letišťátka, kde třeba přiletí jen 10 letadel za den, tak bych takový pesimista nebyl. MS, Olomoucký a Zlínský kraj mají 2,5 milionu obyvatel, nevidím důvod proč by se tu třeba Wizzair nemohl začít létat.

+2/0
13.4.2015 15:51

J33a21n 10S32ů79r15a 4405533213692

Proč už tam dávno tedy nelétá? Čekal na vlak?:-)Jinak si zkuste najít spojení třeba z Přerova vlakem na Mošnov, jak psal někdo z diskutujících níže. 10 letadel je v Mošnově realita pár dní v sezóně. Jinak trend se výrazně mění, lowcosty z těchto zapadlých letišť jdou čím dál častěji na hlavní. Malý příklad - Lipsko a letiště Altenburg, kde kdysi byly i dvě linky Ryanairu. Už nejsou, naopak jsou v Lipsku na hlavním letišti.

0/0
13.4.2015 15:53

P52e77t90r 29N54a64j47d51e70k 7637876543171

Jenže Mošnov není zapadlé letiště, je to nejbližší letiště pro 2,5 miliónů lidí, z Přerova do Brna jízdní doba nejmíň 1:15 a to pouze na nádraží.... do Mošnova v pohodě pod 1 hodinu přimo před letištní halu, pokud se upraví JŘ aby navazoval přestup ve Studénce. Doba se mění a mění se i lidi. Kdysi každý považoval za normální si na letiště dojet do Prahy, dneska už by si málokdo koupil zájezd u cestovky, pokud by nebyl odlet z Mošnova.

+2/0
13.4.2015 16:17

J24a45n 56S17ů19r28a 4815563193232

A druhé, významnější letiště s podstatně větší nabídkou letů, hodinu od Ostravy.  Přerov mi nachází tedy IDOS na Mošnov nejméně 1 hodinu a 23 minut. Na 71 km trošku dost.

0/0
13.4.2015 16:19

P38e52t34r 44N83a92j91d44e64k 7257176193221

Protože JŘ jsou blbě sestavené a nebral se na to ohled. Jinak většina rychlíků stojí ve Studénce, tedy Přerov-Studénka 45 minut a Studénka-Mošnov 9 minut.

0/0
13.4.2015 16:36

J10a36n 17S74ů31r62a 4505853793252

A kdo je objednává a sestavuje? MS kraj.

0/0
13.4.2015 16:37

P96e63t75r 71N94a22j70d64e60k 7387496483941

Co není může být........

0/0
13.4.2015 16:40

J19i80ř53í 59K35o98c72u46r97e11k 6455294985448

Rychlíky objednává Ministerstvo dopravy. Posunout rychlíky nelze libovolně, neboť z Brna do Přerova vede jednokolejka a rychlíky se na ní potkávají každou půlhodinu.

0/0
14.4.2015 0:21

V95o29j15t32ě43c23h 54T70r68l21i97c78a 4736101645771

Se hlavně zaspalo dříve, když měl Mošnov před Katowicema náskok. Socan Lukša tehdy odmítal aby z Mošnová létaly nízkonákladovky, chtěl se soustředit na klasické aerolinky, asi si myslel, že sem bude létat US Airways z New Yorku nebo co. Teď se škemrá, aby ryanair přihodil Barcelonu Bergamo nebo Dublin. Ale už je pozdě, ujel vlak :-/

+2/0
13.4.2015 16:03

R69a73d15e27k 36J31a71n36a51t23a 9425266954282

Jak jsem napsal v jiné diskuzi. Ostravaci si nejsou schopni přiznat, že v Katowicích je prostě z mnoha důvodů větší poptávka po leteckém spojení, lhostejno, zda kraj ty letištní poplatky aerolinkám zadotuje nebo ne.

a) v té aglomeraci bydlí více lidí

b) je tam průmysl, proto je to i pro business zajímavější, v ostravě to spíš upadá

c) lidí jsou tam bohatší než v ostravě, průměrný plat v katowicích je kolem 28 tísíc (víc než ve Varšavě!), v Ostravě cca 22.

d) poláci více pracují v zahraničí než češi

+6/0
13.4.2015 15:47

P56e71t60r 25N51a58j37d94e35k 7927346503691

Jinými slovy mělo 2,5 miliónu obyvatel v regionu nadále dojíždět na letiště do Katowic nebo Vídně? Nevidím pro to jediný důvod...

0/0
13.4.2015 16:01

R54a79d61e97k 18J68a38n37a39t11a 9725226344922

Nebo do Prahy, kde jste za 3 hoďky a za pár korun. 2.5 mil. lidí není argument, jelikož kolem Katowic jich je 3.5 mil. a navíc prostě bohatších. Zatímco na Moravě, kdo něco umí, natáhne se do Prahy. Zbylým důchodcům je určeno těch pár letních charterů. Až budou v Ostravě vyšší platy než v Praze (tak jsko jsou v Katowicích vyšší platy než ve Varšavě), tak si můžem povídat dál.

Navíc nevím, koho tady chcete vlastně přesvědčovat. Letecká doprava je v EU liberalizovaná, nikdo aerolinkám na Mošnov létat nebrání. Pokud by v tom byznys viděly, přišly by.

0/0
13.4.2015 16:15

P62e19t10r 95N58a51j22d48e47k 7637326503361

Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci a vysokoškoláci s úzkou specializací. 

Je jasné, že KTW bude větší letiště než Mošnov, protože tam jednoduše žije víc lidí, ale absolutně nevídím důvod proč by mělo být 4 miliony Moraváku odkázány na letiště v Polsku a Rakousku.

0/0
13.4.2015 16:33

R82a43d79e80k 75J66a75n91a73t52a 9155736864672

"Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci "

Jasně. Dobří v Rakousku, zoufalci v Praze. A na Moravě teda zůstal podle vás kdo, ti co jsou horší než zoufalci?

"absolutně nevídím důvod"

Tak proč to tak teda je když není důvod? O důvodech přemýšlejte vy, já už jsem 4 napsal :-)

"odkázány na letiště v Polsku a Rakousku. "

Pořád zapomínáte na Prahu. Asi nějaký mindrák ;-)

0/0
13.4.2015 16:49

P87e54t98r 47N90a57j94d28e93k 7397446813381

Pořád nechcete chápat, že do Vídně na letiště to mám autem 200 km, do Katowic 90 km, do Bratislavy 220 km, do Popradu 150 km, do Krakowa 135 km a do Prahy po slavném tankodromu jménem D1 380 km!

 Důvod  proč to tak není je jasný, lidi nejsou zvyklí létat z Mošnova a letecké společnosti taky ne, ale to se může změnit..... Naučili se lítat z KTW, naučí se lítat z Mošnova..... 

Na Moravě zůstali ti horší než zoufalci a ti co se tady dokážou docela dobře uživit.

0/0
13.4.2015 16:58

R30a17d26e39k 57J80a84n94a57t58a 9355166464412

A proč byste do Prahy jezdil autem, když tam jezdí vlak v krátkých intervalech za směšné ceny (které jsou možné i díky tomu, že tam "zoufalí" (váš výraz) Moraváci masově jezdí pracovat)?

A proč byste jezdil do Vídně, když z Prahy jsou lety obvykle levnější (ve Vidni jsou tarify přizpůsobené kupní síle Rakušana)? Jen abyste ukázal, že na to máte?

0/0
13.4.2015 17:11

P28e20t13r 35N18a90j62d67e49k 7987716733541

To je právě přesně naopak, čím bohatší region, tím levnější lety se dají vyzobat. Z Německa nebo Rakouska není tak těžké sehnat levnou letenku na Kanáry za 10 eur, z ČR je to prakticky nemožné. To je důvod proč spousta lidí létá z Vídně. A poté co Poláci protáhli naši D1 prakticky až na letiště, tak si tu spousta lidí uvědomila, že je blbost jezdit někde do Prahy, když do Katowic se dá zajet z Ostravy za půl hodiny, Poláci vycházejí vstříc i velmi levným týdenním parkováním. Nicméně pořád si říkám, že na Moravě žije dost lidí na to aby jsme tu měli vlastní frekventované letiště. I taková "blbost" jako stanice vlaku před letišní halou může nějakou nízkonákladovku přesvědčit aby to tu zkusila. Já jsem optimista.

0/0
13.4.2015 19:49

R18a87d13e45k 98J47a45n67a74t43a 9945336884912

Tak se předveďte a najděte mi tu levnou letenku z Vídně na Kanáry za 10 EUR. Obývám se že neuspějete. Niki je docela drahý. A dálkové letenky jsou z Vídně tak drahé, že je někdy k vidění i letenka Praha-Vídeň-X levnější, že Vídeň-X tím samým letem.

Německo je něco trochu jiného, tam je několik menších letišť, která se předhánějí v tom, kdo zadotuje provoz víc. Něměcko je ovšem z Ostravy trochu z ruky.

0/0
13.4.2015 21:05

J20o39s29e92f 10Š58e39m84e24l68í31k 7529281690807

Tak vlaky už do Mošnoiva na letiště jezdí. Urááá.

A teď se můžeme pustit do shánění letadel. ;-)

+3/0
13.4.2015 15:06

M17a53r65e12k 72F95l91e21k58a86č 1697772660831

a víte že to je běžná praxe? Obce například připraví průmyslovou zonu a pak tam shánějí nájemníky. Dokážu si představit že podmínkou pro zřízení linky musí být pohodové spojení do centra!

+5/0
13.4.2015 15:08

M24a78r46e26k 80F32l47e55k97a22č 1437692920291

Ty stížnosti mi přijdou jako stěžovat že nově otevřené koupaliště je prázdé když venku prší.

Uvědomujete si že sezona teprve přijde. Na letiště se budou tlačit davy turistů odletajíci za teplem. A nebo prostě letiště bude růst a kdyby se dráha neudělala tak by se zase řvalo, přoč tam ještě nejde vlak, vždyt by stačilo udělat "vlečku" ze studénky. Lidi si budou furt stěžovat.

+8/−2
13.4.2015 14:51

J81a91n 79S76ů64r59a 4315773913602

Tohle koupaliště (Mošnov) je ale otevřené už dost dlouho a bylo už i dost dlouho jasno a slunečno. Navíc s podporou z veřejných peněz na rozlétání nových linek.

+3/0
13.4.2015 15:17

M91a98r97e79k 41F32l32e91k54a69č 1447312150711

Možná tam nelétá nikdo proto, že tam nebylo to spojení vlakem;-)

0/0
13.4.2015 15:19

J95a32n 34S18ů40r31a 4425783763202

Určitě. To bude ten hlavní důvod:-)

0/0
13.4.2015 15:19

J29i78ř19í 15K27o45c16u31r28e54k 6265814515168

Jo, tím to bude. Sfra, jakžetomají v Praze? To už tu železnici na letiště postavili, jako ve Vídni?

0/0
14.4.2015 0:25

P33e75t30r 88N98a58j96d75e30k 7837546393511

Přes sezónu tam létá docela dost letadel Travel Service, takže to spousta lidí ocení, k tomu průmyslová zóna, obec Mošnov, jsou daleko tragičtější tratě v ČR než bude tato. Navíc jde jenom o 5 km zajíždku ze Studénky, kde ty vlaky jezdily tak jako tak....

0/0
13.4.2015 15:36

J89a55n 59S81ů24r88a 4785113323272

sezóna jsou tři měsíce a je to max 6 letadel, takže 6x189 cestujících. tragičtější tratě jistě jsou, ale ty se postavily před x desítkami let.

0/0
13.4.2015 15:39

P14e56t48r 48N26a76j88d88e53k 7257116423201

Ale prdlajz, když letí od Brna tak mi to lítá nad barákem a to rozdhodně není 6 letadel denně. Navíc sezona trvá od května do října....

0/0
13.4.2015 15:43

J42a42n 29S78ů43r98a 4945633743752

http://www.airport-ostrava.cz/page.php?stranka=4&page=letovy-rad-turisticke-lety&Lng=cz&smer=104&

tak například tento červencový týden...

květen, červen, září, říjen jsou slabší měsíce.

0/0
13.4.2015 15:44

P54e59t71r 45N40a36j13d50e82k 7157716723501

To jsou turistické, teď ještě přidat ty pravidelné a jsme na 10 letech denně....... Ale jak říkám, v Čechách žije 6M lidí, na moravě 4M, nejvyšší čas aby lidi pochopili, že trmácet se někam do Prahy na přeplněné letiště už není třeba......

0/0
13.4.2015 16:50

J60a41n 30J86e40m39e38l38k19a 1785230

Navíc protože je mizerně napojeno nádraží Ostrava Svinov (například autobusy) i když někdo jede jen do Prahy tak ho často někdo hodí na vlak autem. Takže když pojede na dovolenou rodina s kufry tak je hodí autem až na letiště. A ještě asi levněji.

0/0
13.4.2015 17:18

D26a61v44i55d 78H15u68r52k37a 3110883761801

Doporučuji všem, co pořád píšou o tom odletu v 15.30hod, ať se podívají na odlety v době dovolených. Já lítam z OSR tak 3 - 4 krát ročně. Bydlím v Porubě, tedy kousek od nádraží Svinov. Než abych platil parking na letišti či řešil levné parkování v létě na odstavné ploše + dojezd nějakým minibusem k terminálu, tak na 100% vím, že pojedu vlakem. Možná tu někdo závidí spojení letiště s městem vlakem, ale co by Praha za to dala, kdyby jelo metro k odbavovací hale.

+11/−1
13.4.2015 13:41

V45i61k84t12o42r 95N69á46r91o81ž87n58ý 3559672648

Dokážete k sobě sehnat dalších 299 cestujících , aby ten vlak byl stoprocentně zaplněný ? Je nepopírám to , že několika jednotlivcům to pomůže... Ale opravdu je třeba pro pár jednotlivců stavět železniční trať ?

+4/−3
13.4.2015 13:48

S34t45e66p75a45n 54T82o94t80h 8338459245618

necetls neco o nejaky Hnujdaj v tom clanku?? POkud tam bude delat tolik lidi, tak ten vlak ani nebude stacit...

+4/0
13.4.2015 14:11

D43a71n60i83e60l 83K34r54o37n95e42r 7484414316437

doufejme

0/0
13.4.2015 14:49

V73i85k98t21o49r 43N16á70r35o52ž31n96ý 3509802608

Kolik tam bude pracovat lidí je s otazníkem. A kolik pracujících bude využívat k přepravě vlak , je ještě s větším otazníkem.....

0/0
13.4.2015 15:06

K65a28r43e36l 74B40a97r36t73á31č23e37k 9382139282435

mate problem se ctenim???cas odjezdu 6.39 vsichni vime ze pracovni doba v prumyslove zone zacina v 6.00 tak nemuzete chtit aby byl spoj preplneny v 6.39...

+1/0
13.4.2015 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.