Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Města dostala nový bič na ubytovny. Teď tápou, komu schválit doplatky

Lidem z ubytoven hrozí, že přijdou o doplatky na bydlení a kvůli tomu i o střechu nad hlavou. Od 1. května totiž potřebují k získání dávky souhlas měst. Úředníci ale neví, podle čeho rozhodovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a76n25i48e59l 50V83a33l70í34č61e85k 7634440877544

vymýtit cigány a problém ubytoven se vyřeší.nedat jim ani kačku a oni potáhnou dál a bude klid

+2/−1
21.4.2015 22:09

T70o90m10á83š 49V33e26l19č46o60v36s51k51ý 4683958759398

Já nevím... Já bydlím se svou rodinou v našem starém domě, jsme čtyři, elektřinu platím 900 měsíčně a ještě nám vrací, topení vychází na 1000, když kupuju dřevo a uhlí. Vychází mi to 500 na osobu a měsíc i s daní z nemovitosti. Stát by mi mohl taky něco doplatit, mohl bych si vyměnit okna, položit novou dlažbu aspod.. Místo toho budem sypat do mizerných ubytoven a ani tento nový paskvil na tom nic nezmění, jen se zvýší korupce.

+6/0
21.4.2015 12:39
Foto

J50i18ř25í 28K38h87e18i61l 9816124500763

Ono to bude tím, že máte k dispozici ten váš starý dům a defakto náklady bydlení si můžete částečně ovlivnit. Pokud někdo nevlastní nic a dostal se na sociální dno, pak je odkázán na to, co nabízí buď trh a nebo stát, popř. obec. Jak už popsal pan Sedona, velkou chybou byla snaha obcí napakovat se na privatizacích obecních bytů a teď nejsou díky tomu obce schopné řešit sociální bydlení pro potřebné tak, aby na tomto problému neparazitovaly ubytovny. Plošným odmítnutím výplaty doplatků na bydlení, si jen ve své obci vyrobí zástup bezdomovců, nic víc. Je to řešení ve stylu "zaplácneme díru ve vaně plastelínou, ono to nepoteče".:-/

+2/0
21.4.2015 13:08

A40l41i63c41e 60K55u24c79z43e98r58o36v91a 1324499143339

Ti lidé si tu situaci ve většině případu zavinili sami. NEJDE O JEJICH PRVNÍ UBYTOVÁNÍ. Fakt je ten, že se s tím musí něco dělat. Je to v rukou sociálních pracovníků. Organizace na začleňování ? Ty se živí jenom hubou.

+1/0
21.4.2015 16:54

H96e29l82e91n89a 87K14a46v46k54o72v71á 4943406709433

Vím, že třeba čtyřčlenná rodina, odkázaná jen na dávky  za jednu místnost platí přes dvanáct tisíc, což se mi zdá přemrštěné.Sociální pracovnice by si ubytovny měly projít a zjistit v jakých poměrech ti lidé a podle toho  stanovit výši  doplatku na bydlení.Ale taky by měly  mít snahu tyhle lidi  zaměstnanat třeba při úklidu města,a jiných pracech, aby ten doplatek nedostávali  zadarmo.A nebudou-li chtít pracovat, doplatek stopnout.

+4/0
21.4.2015 12:18

M17a94r83t94i19n 86S36e44d30o24n69a 5737263680119

Cena 12 tis za 4 lidi v zarizenem byte neni rozhodne premrstena. Jenom sluzby budou stat cca 4 tisice, pri odpisu vybaveni (20 let) je cena najmu 7 tis/rok. Ja bych byt za 7 tis ve vetsim meste nepronajal, je to nizka cena

+1/−1
21.4.2015 12:35

L95u84k22á76š 78B53r56a57n48d72e53j56s 2183775341691

Ty kráso, tahle vláda fakt neumí dotáhnout vůbec nic...

+2/0
21.4.2015 11:43

J37a62n 95K30o87c42i18á49n 9120191947652

Obchod s ubytovnami (a přeneseně s přízpěvky na bydlení) je nehoráznost a to i v poměru k sociálně slabým. Osobně jsem byl svědkem toho, že  3 člená rodina bydlela v místnosti 3x3 metry s záchodem a sprchou 1 na patro a majitel za tuhle špeluňku požadoval v maximální (určovaný směrnicemi o přízpěvkách) nájem což bylo asi 9000 měsíčně. J8 vím, že si sociálně slabý mohou často za svou situaci samy (nízké vzdělání, alkoholismus, drogy) ale to neznamená, že na nich necháme parazitovat takové zločince jako jsou majitelé ubytoven.

+3/0
21.4.2015 11:11

M55a66r89t76i71n 38S14e69d97o54n57a 5657373510369

Pokud jsou socialne slabi, tj. nejdou k mistu vazani kvuli praci, lze koupit byt v Usti a okoli za 100 tis.

0/0
21.4.2015 12:37

J46a70n 23S82o87c22h45o44r 2134876152156

Správný postoj Bohumína. Plošný STOP. Pokud to tak udělají všichni strarostové, ubytovny se přesunou na Slovensko, kam ostatně ti jejich obyvatelé patří.

+5/−1
21.4.2015 10:43
Foto

J74i96ř79í 68K39h50e47i61l 9826274850663

Pokud Bohumín udělá plošný STOP, vyrobí si armádu bezdomovců, která samozřejmě nikam neodtáhne, protože nikdo z nich na nějaké odtáhnutí jinam nebude mít peníze. Lidi přijdou o doplatky na bydlení, takže nebudou mít možnost si nikde žádnou střechu nad hlavou zaplatit a přímo v Bohumíně si budou jako bezdomovci chodit pro hmotnou nouzi 3410, popř. existenční minimum 2200 (pokud nebudou v evidenci ÚP) aby přežili a když jim to nebude na přežití stačit, budou to přikrmovat krádežema. Taková bude realita, pokud stát hodně rychle neudělá jasno.:-/

+2/0
21.4.2015 11:38

D41a16n 95M65a67c64h50o71l31d14a 8657222644482

ale odtahnou, za svyma pribuznyma do Ostravy, Karvine, Havirova atd. proste tam kde to budou mit povoleno. Vite tito lide cestuji zadarmo, takze v tom zadny problem neni

+2/−2
21.4.2015 12:38
Foto

J81i81ř67í 54K53h41e67i50l 9976634330573

Ten nesmysl, že cestují zadarmo, jste vzal kde?8-oRv

+1/0
21.4.2015 12:51

D77a96n 97M11a88c84h86o95l96d31a 8797392484472

to je realita, ktere si vsiml kazdy kdo trochu jezdi hromadnymi prostredky pro verejnost. Na ktere planete zijete?

+3/−2
21.4.2015 13:02
Foto

J30i50ř64í 13K74h74e12i26l 9846974790103

Aha, takže to jako stát má nepřímo podporovat to, aby sociálně slabší včetně matek s dětmi jezdili dopravou na černo a v konečném důsledku se propadali do ještě větších problémů?8-o Když nejste schopen konstruktivní diskuze, tak raději mlčte.Rv

0/−1
21.4.2015 13:11

D59a40n 22M98a48c55h67o13l40d91a 8927342154642

je ani nikdo nekontroluje chapete to? Revizoři si jich nevsimaji, boji se jich. Odkud jste?

+3/−1
21.4.2015 13:21

M92a30r29t56i98n 29S82e13d93o80n25a 5897143850459

Pane chytry, na zakladni socialni zabezpeceni maji narok z ustavy. Mesta v minulych letech prodavala obecni byty za hubicku, takze ted vlastnich bytu moc nema a bydleni chudych supluji ubytovny. Pokud by mesta umela zajistit socialne slabym bydleni, pak bych s plosnym stop nemel problem. Ale zbavit se za par supu bytu a z lidi udelat bezdomovce je nezodpovednost.

+3/0
21.4.2015 12:41

D65a18n 80M90a92c78h26o19l72d19a 8497682474912

no ja bych rek ze vetina tech lidi nema v danem mesti ani trvale bydliste, takze by se o nej melo postarat "materske" mesto nebo stat

+2/−2
21.4.2015 12:49

M15i46r92o24s22l65a97v 16Š27i35m20k14o 7215183892395

A proč nedávat příspěvky na bydlení jen na jednotlivé byty? Ne těm, co v nich přebývají. Kdo bude bydlet nabo ne a kolik lidí by si rozhodl majitel. Kdyby dělal problémy, tak by mu byl příspěvek odňat A navíc by se to dalo dobře kontrolovat, protože by se kontrolovaly jen ty ubytovny.

0/0
21.4.2015 10:17

M33i49l43a74n 74K49l29o38u93č32e10k 3500135478367

Takže majitel by místo státu rozhodoval kdo je potřebný jo, třeba jeho známý?

0/−1
21.4.2015 10:24

P20e42t43r 56N87i19v52n21i70c33k10ý 3192734725667

Je na rozhodnutí majitele, koho si ve své SOUKROMÉ ubytovně ubytuje. A je rozhodnutí státu, komu přizná doplatek na bydlení.

+4/0
21.4.2015 10:40

M68i22l97a63n 28K20l45o96u58č39e71k 3530945838707

Bravo, to by nikoho nenapadlo, ale kdybyste si přečetl příspěvek na který reaguju, tak stát by dle jeho návrhu nepřiznával příspěvek osobě, ale bytu.

+1/0
21.4.2015 11:16

P75e16t76r 31S72v77o10b74o56d81a 6444392896633

Nic proti snaze Bohumína, ale zajímalo by mě, jestli by kovaný socan Vícha brojil i proti ministerstvu, které by vedl ministr z ČSSD. To by s ním jednal, ale jinak by před veřejností vše tutlal... ;-(

0/−1
21.4.2015 10:16

D13a26n 28M28a29c58h42o81l90d48a 8717912324972

no ona ministine za socialni veci Marksova-Tominova jez CSSD. Takze o co Vam presne jde?

+1/0
21.4.2015 10:42

P80a66v75e48l 38Ř42a66p95e45k 7942436979875

Jsou to vesměs kočovníci, takže veškeré dávky utnout a nechat je odtáhnout tam, kde budou tak hloupí, že si je budou živit.

Alternativně vyplácet dávky pouze těm, kteří mají čistý trestní rejstřík.

+7/−2
21.4.2015 9:25

J71a37n 10Š67t68o75č67e37k 5760645510264

Naprosto souhlasím !!

+1/−2
21.4.2015 10:45

P73e93t40r 34B15r17o52ž 8582324156584

Stát zase něco podělal - poslanci schválili doplatky nájemného bez limitu a teď se diví, že nájemné stoupá taky bez limitu. Teď zase hurá do druhého extrému, všechno zrušit, aby se nějaký kapitalistický zlosyn moc nenapakoval. A výsledek? Lidi, co byli na ubytovnách, budou na ulici. Super!

+3/−1
21.4.2015 9:20

J18a95n 37S76o88c85h61o62r 2954866562496

Cikáni na Slovensko odkud přišli.

+1/0
21.4.2015 10:45

T82o30m93á96š 90S69l14a22v39í98č83e86k 6263924126141

Tady tenhle byznys okamžitě zrušit!

+4/0
21.4.2015 9:09

R89e45n22é 15H94a18l59l78a 8401598866786

P. Plaček, majitel "hotelu Grand", je vtipálek. Zapomněl dodat, kolik má lidí na jednom pokoji, tipuji min.4, tj. 15600/měsíc/pokoj. I při 2/pokoj by to za tu hrůzu, kterou nazývá hotelem bylo moc.

+4/0
21.4.2015 9:05

R88e63n76é 17H82a83l32l86a 8571608416446

A jestli si je cíleně vybírá, tak to bych chtěl vidět ty, které nevybral:-P

0/0
21.4.2015 9:06

D54a94n 66M37a92c11h68o68l60d91a 8257282594462

herdek, jsem myslel ze uz mesto Grand odkoupilo, aspon se o tom tak mluvilo. No ted budou mit na ne drsnou paku.

0/0
21.4.2015 9:08

F17r88a12n81t20i35š81e78k 21E14l97i62á25š 6937303865166

Ti lidé by aspoň měli mít možnost zakoupení levného stanu. Také by si mohli koupit nějaký plácek, kde by si stany postavili.

0/0
21.4.2015 9:01

J13a87k60u73b 59D62o64l21a12n66s84k19ý 5297130844907

Máš na mysli vybudovat ghetto...

+1/0
21.4.2015 10:52

D64a34n 84M79a68c58h58o34l29d23a 8877262874132

tak Bohumin se s tim nese.. ostatne jako vždy. Pokud to opravdu udělaji zbavi se drtivé většiny těchto lidí, protože ostatní města takto postupovat nebudou a pochybuju že stát dá do 1.května jasnější instrukce

+1/−1
21.4.2015 8:58
Foto

J16i52ř65í 70K38h22e55i58l 9556244520283

Samozřejmě, že nezbaví, to je hodně naivní představa, tak jak už bylo řečeno v článku.:-/

0/0
21.4.2015 11:24

D55a23n 78M22a36c93h77o59l40d13a 8657612304332

to vite ze zbavi. Pokud ovsem stejny metr nezavedou i ostatni mesta v okoli. Odkud myslite ze tady prisli spoluobcane ze slovenska a proc? Hadejte trikrat

+1/−1
21.4.2015 12:40
Foto

J28i12ř25í 34K43h50e33i85l 9776814130763

Máte hodně zcestné představy o tom problému jako celku. Spoluobčané ze Slovenska jsou jen relativně zanedbatelnou menšinou a pokud u nás dnes mají trvalý pobyt, jako občané EU mají nárok na čerpání sociální podpory tak, jak jim to umožňuje zákon o hmotné nouzi platný v ČR. Než zase napíšete nějakou blbost, trochu si ten zákon prostudujte. A pak je další problém, pokud odešli ze Slovenska, protože tam nemohli sehnat práci (a nebo tam byl sociální systém přísnější) a tady o práci přišli, na Slovensku ji tuplem neseženou a nemají sebemenší důvod se vracet. Už jen proto, že i tomu největšímu naivovi je jasné, že tak jak se věci mají nyní, to prostě zůstat nemůže, protože by stát defakto dopustil protiústávní sociální masakr.

+1/0
21.4.2015 13:01

D46a24n 61M52a77c35h33o53l16d39a 8787162434752

jiste ze jsou zanedbatelnou mencinou v globalu, ovsem v urcitych socialnich sferach zas tak zanedbatelnou mensinou nejsou. Cerpat socialni samozrejme mohou, ovsem meli by si o ne zadat a vyrizovat v miste sveho trvaleho bydliste. Vracet se budou tam kde jim bude lepe. Pokud od statu nedostanou ubytovny penize tak tyto ubytovny nebudou a zmineni lide se musi poohlidnout jinde, treba komercni podnajem, socialni bydleni, azylove domy apodobne. A pokud je nikde nebudou chtit, tak proste skonci pod mostem. Bezdomovectvi neni neznamy jev, ovsem bezdomovce spouobcana jsem jeste nevidel. A zadny socialni masakr se nestane, stejne jako se nic nestalo na slovensku

+1/−2
21.4.2015 13:10

J88i93n34d56ř22i61c14h 76K90u32c40h53a98ř 4276843148

Komu schválit? Tak to je snad jasné - těm co se dostali do složité situace a potřebují podat pomocnou ruku aby se z ní dostali.

Komu neschválit? Těm co jsou úmyslně a dobrovolně ve složité situaci a nesnaží se ji zlepšit.

Na tohle úředníci potřebují pokyny?

+5/0
21.4.2015 8:54

B88o91h43u54m90i11l 22M26i50c22h83a94l 3985734955841

Dobrá teorie, ale podle čeho mají rozhodnout, když o těch lidech dostanou z ÚP pouze jméno a datum narození? O tom ostatně celý ten článek je.

+5/0
21.4.2015 9:02

Z36b16y57n96ě83k 57H55l64á84v19k84a 8612542947793

Tak třeba by stačilo, aby dotyčný přinesl výpis z úřad práce. Pokud je tam déle, jak dva roky a není mu více, jak 45 let, tak žádné dávky.

+2/−1
21.4.2015 9:11

D54a87n 53M74a26c50h41o44l12d32a 8447942204912

je otázkou zda město může takové dokumenty žádat. Podle článku to vypadá, že pravomoci jsou naprosto nejasné. A města tak neví co mohou a co ne a oficiální cestou nedostanou skoro žádné informace

+1/0
21.4.2015 9:15

L91a94d32i65s57l23a71v 57T96o41m94á58n95e45k 7467377165658

tyto veci by mely byt statni. podnikani z chudobou je odporne.

+3/0
21.4.2015 8:52

L60u38k10á29š 29Š17m41a79h20e65l 2257614812344

Spíš obecní. Obce už by to ohlídaly. Bylo to tak i za první republiky.

+5/0
21.4.2015 8:55

Z21b68y73n27ě91k 65H32l38á32v40k26a 8942762837543

Osobně jsem zvědaví, jak se k tomu radnice postaví. Jestli vydrží nebo si nadělají do kalhot. Příspěvek by měl dostat jen obyvatel daného města. Minimálně jednu třetinu dnes tvoří slováci a nevidím důvod proč je dále živit. Pevně doufám, že polovina ubytoven skončí.

+2/0
21.4.2015 8:30

J81a47n 65K84r17u88p54k40a 4636948125462

Jj, 130 az 150 korun za den. Ale jeste by se sluselo zminit, za co to je. Jestli to je za osobu a noc a tech osob je 15 na 30m^2? I kdyby jich bylo 5 v 1+1, tak se jedna o cenu premrstenou.

+3/0
21.4.2015 8:25

Z50b81y90n47ě41k 25H43l76á71v34k77a 8622882727943

Samozřejmě, že je to za osobu a noc. Takže za jednu rodinu to je 13 000 a více měsíčně, což je šílená cena.

+6/0
21.4.2015 8:33
Foto

J16i70ř96í 87K89h45e13i35l 9206424230253

To co popisujete už od 1.1.2015 zákon o hmotné nouzi nepřipouští.

+1/0
21.4.2015 11:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.