Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Ostravská firma dodává do USA tramvaje, které jezdí na baterky

V americkém městě Seattle začne brzy jezdit sedm unikátních tramvajových souprav z Ostravy. Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi. Zaoceánští cestující si také užijí více pohodlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o27s10e28f 69S76v78o14b61o48d45a 3432939

Pane Redachtór! Ta tramvaj je takřka DVAKRÁT tak drahá, ne jednou. To by musela být levnější.

0/0
31.5.2015 7:42

M73a25r14t92i38n 73N98e29v93r98l67a 2727631554967

A prosím prosím, ta baterie je vodovodní nebo dělostřelecká?

Když už teda není ta, ta... jak se to říká... elektrická!

+4/−1
7.5.2015 7:22

T15o11m70á26š 71V46a30v46e13r95k89a 7441160752124

není to náhodou akumulátor?

0/0
8.5.2015 20:48

K62a91m74i73l 34S47k39r60o52b45a26n33e32k 3287414557151

My tu technologií Máme v Ostravě a ne použijeme ji? Vždyť se začíná opravovat ul. Nádražní a kdyby ty dráty zmizely z historických budov bylo by to jen dobře! škoda že za Dědice se pros.... toliko peněz.

+3/0
7.5.2015 6:16

J30i80ř98í 60K77o29c71u56r53e77k 6115964485388

Za 60 mega, s klimatizací a pojezdem na baterie až 15 km. Taková 13T/14T sice nemá ani klimu, ani havarijní pojezd z baterie (natož trakční baterii), zato je o hodně delší a díky vnitřnímu spořádání toho zas o moc víc neuveze než tahle. Rovněž za 60 mega. A nejstarší kousky 13T nepěkně reznou, plus problémy s převodovkama...

+2/0
7.5.2015 2:01

P91e52t91r 45V74e96s89e31l59ý 2749508283806

Pane, vám hrabe? Co je na Nádražní tak zajímavého, že by tam neměli být troleje? A uvědomujete si, kolik těch tramvají byste musel vybavit baterkama? Kvůli dvěma kilometrům tratě? To je opravdu ekonomické jak víno

+1/0
7.5.2015 7:31

P55e22t96r 27V70e50s83e23l34ý 2769518833726

To sem vůbec nepatřilo, to byla reakce na pana Škrobánka.

0/0
7.5.2015 7:33

R13o26b79e68r38t 63Č13e16r33v79e39n82ý 5651579240980

Krása...

0/0
6.5.2015 23:20

R31o34m19a59n 47H26o43r55n59í39k 2555632254661

„Především není tramvaj poháněná jen elektřinou, ale také bateriemi, které jsou umístěné na střeše."

Aha, a z těch baterií tedy kape voda na mlýnské kolo?

+13/−1
6.5.2015 22:06
Foto

B75r50o60n12i93s73l50a90v 45G85a24b73r31y42š 2672449141

"Tramvaje na baterky jsou za oceánem nutností. Jen málokde jsou v ­amerických městech natažené troleje. A pokud, tak tamní nařízení zakazují, aby nehyzdily výhled na památky."

Aspoň že to tak neplatí u nás. V době, kdy se zakládaly tramvajové provozy, ty domy památkami ještě nebyly a normálně se mezi ně natahovaly závěsy pro trolejové vedení. Navíc, když se podíváte na dobové pohlednice, kde bývají vyobrazeny právě historické tramvaje a dá se říct, že se jimi města chlubila. Byly to bytelné stavby, které něco vydržely (tím víc vydržely růžice), ne jako ty dnešní.

+5/0
6.5.2015 21:33

J91i68ř24í 13M51a41c34e34k 3855815344181

"Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi". V těch bateriích je totiž taková pružinka a klíček...

+9/−1
6.5.2015 21:24

F97i17l49i90p 65N13e88s32p63o62r 6507587398872

Proc nemame i my klimu pro cestujici?

0/0
6.5.2015 21:06

J33i45ř73í 94E11r87b25e34n 1623944106637

Protože jste si ji neobjednali!

+2/0
6.5.2015 21:25

J33i19ř36í 76M17a90c26e81k 3475785744811

Ve vlacích ji máme a věčně je vypnutá. A když se ozvu průvodčímu, že je tam nepříjemných 26 °C, tak řekne, že si lidé stěžují, že jim je zima.

0/0
6.5.2015 21:26

M64a38r77t22i50n 39K27o65ž72í63n 1185876601900

Nevím co je na 26 °C nepříjemnýho.

0/−3
6.5.2015 21:44

R79o45m92a73n 53H53o89r12n79í79k 2955852544591

Ta teplota zkombinovaná s vydýchaným vzduchem, navíc aromatizovaným puchem zpocených spolucestujících?

+3/0
6.5.2015 22:08
Foto

M41a57r50e53k 70S90o39f72r 9195120838339

Podobné tramvaje dodává Inekon do Plzně. Praha kupuje z Plzně drahé a těžké šmejdovky, asi díky Bémovi.

+1/0
6.5.2015 20:34

J76i44ř89í 69E10r47b26e26n 1203794886727

Ty "podobné tramvaje" jsou ve skutečnosti Astry Škoda 05T a odvozené typy. Které vyráběla právě plzeňská Škoda Dopravní Technika ve spolupráci s tím Inekonem. Bezpečnost a hospodárnost 05T a 15T je ovšem diametrálně rozdílná, o takové 01T (neboli rekonstruované Tatře T3) nemluvě.

+3/0
6.5.2015 21:28

P35e30t90r 62V58e97s26e64l83ý 2679338253226

Ty podobná tramvaji - Inekon je "odvozen" z Astry čili Škoda 03T

0/0
7.5.2015 7:28

J63a27n 68V61a17l36o89u89c29h 6762557218190

Trochu technických dat od člověka, který na tom SKUTEČNĚ dělá (jistě, v podstatě nic nového, je to jen o tom, kolik je objednavatel ochotný do toho investovat, příp. jaké "byrokratické vychytávky" je třeba splnit):

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3336138

+2/0
6.5.2015 20:24

V78o57j68t38a 48S60u67k 3767285507101

Asi v tom SEATTLU potrebuji baterie kvuli ruseni zelene a bez ptactva. A to jeste se budou budovat odpocivadla aby se sobe vyhnuli ty tramvaje bez pasazeru.!!!!

0/−1
6.5.2015 20:15

J75i23ř20í 85E28r49b18e21n 1743564466297

Proč si tramvaj při vyhýbání potřebuje odpočinout? 8-o

+1/0
6.5.2015 21:28

V57o64j13t53a 98S82u15k 3527455507481

Aby se nesrazili ty dundo a nna tu kratkou trasu jich maji jiz prehrsle...!!!! !!!!Mluvim o Seattlu.

0/−2
6.5.2015 23:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.