Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Ostravská firma dodává do USA tramvaje, které jezdí na baterky

V americkém městě Seattle začne brzy jezdit sedm unikátních tramvajových souprav z Ostravy. Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi. Zaoceánští cestující si také užijí více pohodlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86o67s97e45f 61S61v63o72b25o39d43a 3232499

Pane Redachtór! Ta tramvaj je takřka DVAKRÁT tak drahá, ne jednou. To by musela být levnější.

0/0
31.5.2015 7:42

M73a22r19t84i54n 67N37e21v24r57l87a 2277231664907

A prosím prosím, ta baterie je vodovodní nebo dělostřelecká?

Když už teda není ta, ta... jak se to říká... elektrická!

+4/−1
7.5.2015 7:22

T54o29m35á12š 25V17a50v26e53r20k12a 7131920842654

není to náhodou akumulátor?

0/0
8.5.2015 20:48

K21a78m16i25l 10S89k36r42o50b65a79n83e71k 3197204287481

My tu technologií Máme v Ostravě a ne použijeme ji? Vždyť se začíná opravovat ul. Nádražní a kdyby ty dráty zmizely z historických budov bylo by to jen dobře! škoda že za Dědice se pros.... toliko peněz.

+3/0
7.5.2015 6:16

J94i72ř28í 94K13o40c96u41r33e95k 6645744515648

Za 60 mega, s klimatizací a pojezdem na baterie až 15 km. Taková 13T/14T sice nemá ani klimu, ani havarijní pojezd z baterie (natož trakční baterii), zato je o hodně delší a díky vnitřnímu spořádání toho zas o moc víc neuveze než tahle. Rovněž za 60 mega. A nejstarší kousky 13T nepěkně reznou, plus problémy s převodovkama...

+2/0
7.5.2015 2:01

P44e36t58r 46V18e20s96e66l10ý 2279868843466

Pane, vám hrabe? Co je na Nádražní tak zajímavého, že by tam neměli být troleje? A uvědomujete si, kolik těch tramvají byste musel vybavit baterkama? Kvůli dvěma kilometrům tratě? To je opravdu ekonomické jak víno

+1/0
7.5.2015 7:31

P33e77t16r 43V91e63s18e29l66ý 2699178483196

To sem vůbec nepatřilo, to byla reakce na pana Škrobánka.

0/0
7.5.2015 7:33

R83o76b93e71r67t 97Č11e44r57v23e72n11ý 5171509380710

Krása...

0/0
6.5.2015 23:20
Foto

R10o18m28a92n 61H18o54r88n31í81k 2875562254691

„Především není tramvaj poháněná jen elektřinou, ale také bateriemi, které jsou umístěné na střeše."

Aha, a z těch baterií tedy kape voda na mlýnské kolo?

+13/−1
6.5.2015 22:06
Foto

B87r38o69n11i23s88l16a55v 29G85a45b10r75y64š 2432429831

"Tramvaje na baterky jsou za oceánem nutností. Jen málokde jsou v ­amerických městech natažené troleje. A pokud, tak tamní nařízení zakazují, aby nehyzdily výhled na památky."

Aspoň že to tak neplatí u nás. V době, kdy se zakládaly tramvajové provozy, ty domy památkami ještě nebyly a normálně se mezi ně natahovaly závěsy pro trolejové vedení. Navíc, když se podíváte na dobové pohlednice, kde bývají vyobrazeny právě historické tramvaje a dá se říct, že se jimi města chlubila. Byly to bytelné stavby, které něco vydržely (tím víc vydržely růžice), ne jako ty dnešní.

+5/0
6.5.2015 21:33

J22i78ř57í 66M61a88c54e56k 3745315144491

"Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi". V těch bateriích je totiž taková pružinka a klíček...

+9/−1
6.5.2015 21:24

F84i19l54i29p 87N35e43s40p16o37r 6487647538872

Proc nemame i my klimu pro cestujici?

0/0
6.5.2015 21:06

J41i57ř61í 42E89r55b87e97n 1753764666127

Protože jste si ji neobjednali!

+2/0
6.5.2015 21:25

J35i49ř24í 54M47a67c12e16k 3435755904791

Ve vlacích ji máme a věčně je vypnutá. A když se ozvu průvodčímu, že je tam nepříjemných 26 °C, tak řekne, že si lidé stěžují, že jim je zima.

0/0
6.5.2015 21:26

M87a38r98t11i77n 83K40o91ž23í73n 1565966931420

Nevím co je na 26 °C nepříjemnýho.

0/−3
6.5.2015 21:44
Foto

R40o57m60a86n 43H76o62r84n10í92k 2255602884791

Ta teplota zkombinovaná s vydýchaným vzduchem, navíc aromatizovaným puchem zpocených spolucestujících?

+3/0
6.5.2015 22:08
Foto

M62a47r53e64k 66S81o54f61r 9555860298909

Podobné tramvaje dodává Inekon do Plzně. Praha kupuje z Plzně drahé a těžké šmejdovky, asi díky Bémovi.

+1/0
6.5.2015 20:34

J45i74ř88í 61E91r27b59e15n 1363534546567

Ty "podobné tramvaje" jsou ve skutečnosti Astry Škoda 05T a odvozené typy. Které vyráběla právě plzeňská Škoda Dopravní Technika ve spolupráci s tím Inekonem. Bezpečnost a hospodárnost 05T a 15T je ovšem diametrálně rozdílná, o takové 01T (neboli rekonstruované Tatře T3) nemluvě.

+3/0
6.5.2015 21:28

P42e23t27r 12V38e15s85e26l93ý 2609388743296

Ty podobná tramvaji - Inekon je "odvozen" z Astry čili Škoda 03T

0/0
7.5.2015 7:28

J91a39n 22V87a78l11o73u66c51h 6412867948470

Trochu technických dat od člověka, který na tom SKUTEČNĚ dělá (jistě, v podstatě nic nového, je to jen o tom, kolik je objednavatel ochotný do toho investovat, příp. jaké "byrokratické vychytávky" je třeba splnit):

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3336138

+2/0
6.5.2015 20:24

V11o96j11t83a 52S19u92k 3967325537631

Asi v tom SEATTLU potrebuji baterie kvuli ruseni zelene a bez ptactva. A to jeste se budou budovat odpocivadla aby se sobe vyhnuli ty tramvaje bez pasazeru.!!!!

0/−1
6.5.2015 20:15

J51i32ř50í 11E13r95b83e45n 1233424106867

Proč si tramvaj při vyhýbání potřebuje odpočinout? 8-o

+1/0
6.5.2015 21:28

V46o26j57t51a 79S89u89k 3807395177891

Aby se nesrazili ty dundo a nna tu kratkou trasu jich maji jiz prehrsle...!!!! !!!!Mluvim o Seattlu.

0/−2
6.5.2015 23:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.