Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Ostravská firma dodává do USA tramvaje, které jezdí na baterky

V americkém městě Seattle začne brzy jezdit sedm unikátních tramvajových souprav z Ostravy. Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi. Zaoceánští cestující si také užijí více pohodlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97o90s66e70f 76S40v39o98b82o59d47a 3802699

Pane Redachtór! Ta tramvaj je takřka DVAKRÁT tak drahá, ne jednou. To by musela být levnější.

0/0
31.5.2015 7:42

M79a33r59t58i86n 86N30e40v33r76l25a 2577571854697

A prosím prosím, ta baterie je vodovodní nebo dělostřelecká?

Když už teda není ta, ta... jak se to říká... elektrická!

+4/−1
7.5.2015 7:22

T80o71m74á89š 23V35a23v84e88r16k78a 7461230432724

není to náhodou akumulátor?

0/0
8.5.2015 20:48

K40a20m96i93l 15S46k96r26o28b23a68n49e97k 3927624427441

My tu technologií Máme v Ostravě a ne použijeme ji? Vždyť se začíná opravovat ul. Nádražní a kdyby ty dráty zmizely z historických budov bylo by to jen dobře! škoda že za Dědice se pros.... toliko peněz.

+3/0
7.5.2015 6:16

J16i59ř46í 85K65o38c92u95r17e10k 6265494185848

Za 60 mega, s klimatizací a pojezdem na baterie až 15 km. Taková 13T/14T sice nemá ani klimu, ani havarijní pojezd z baterie (natož trakční baterii), zato je o hodně delší a díky vnitřnímu spořádání toho zas o moc víc neuveze než tahle. Rovněž za 60 mega. A nejstarší kousky 13T nepěkně reznou, plus problémy s převodovkama...

+2/0
7.5.2015 2:01

P47e93t10r 53V14e86s24e80l41ý 2749858583776

Pane, vám hrabe? Co je na Nádražní tak zajímavého, že by tam neměli být troleje? A uvědomujete si, kolik těch tramvají byste musel vybavit baterkama? Kvůli dvěma kilometrům tratě? To je opravdu ekonomické jak víno

+1/0
7.5.2015 7:31

P94e97t80r 84V51e67s67e54l41ý 2889118923536

To sem vůbec nepatřilo, to byla reakce na pana Škrobánka.

0/0
7.5.2015 7:33

R95o52b10e18r33t 67Č37e17r28v85e58n89ý 5691149720700

Krása...

0/0
6.5.2015 23:20
Foto

R60o59m15a79n 38H54o25r50n91í62k 2205512214431

„Především není tramvaj poháněná jen elektřinou, ale také bateriemi, které jsou umístěné na střeše."

Aha, a z těch baterií tedy kape voda na mlýnské kolo?

+13/−1
6.5.2015 22:06

B32r93o81n63i94s83l56a59v 55G32a91b46r46y29š 6785774510

"Tramvaje na baterky jsou za oceánem nutností. Jen málokde jsou v ­amerických městech natažené troleje. A pokud, tak tamní nařízení zakazují, aby nehyzdily výhled na památky."

Aspoň že to tak neplatí u nás. V době, kdy se zakládaly tramvajové provozy, ty domy památkami ještě nebyly a normálně se mezi ně natahovaly závěsy pro trolejové vedení. Navíc, když se podíváte na dobové pohlednice, kde bývají vyobrazeny právě historické tramvaje a dá se říct, že se jimi města chlubila. Byly to bytelné stavby, které něco vydržely (tím víc vydržely růžice), ne jako ty dnešní.

+5/0
6.5.2015 21:33

J65i75ř16í 78M36a84c44e38k 3285755644291

"Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi". V těch bateriích je totiž taková pružinka a klíček...

+9/−1
6.5.2015 21:24

F72i81l93i56p 43N72e60s54p18o16r 8608944877507

Proc nemame i my klimu pro cestujici?

0/0
6.5.2015 21:06

J48i62ř72í 21E45r26b25e54n 1773604546387

Protože jste si ji neobjednali!

+2/0
6.5.2015 21:25

J82i90ř13í 28M63a52c71e44k 3145905414151

Ve vlacích ji máme a věčně je vypnutá. A když se ozvu průvodčímu, že je tam nepříjemných 26 °C, tak řekne, že si lidé stěžují, že jim je zima.

0/0
6.5.2015 21:26

M59a25r20t90i84n 13K53o27ž40í91n 1255656101700

Nevím co je na 26 °C nepříjemnýho.

0/−3
6.5.2015 21:44
Foto

R58o40m28a28n 81H93o62r76n76í13k 2835312274471

Ta teplota zkombinovaná s vydýchaným vzduchem, navíc aromatizovaným puchem zpocených spolucestujících?

+3/0
6.5.2015 22:08
Foto

M48a51r79e56k 31S66o60f29r 9155330698749

Podobné tramvaje dodává Inekon do Plzně. Praha kupuje z Plzně drahé a těžké šmejdovky, asi díky Bémovi.

+1/0
6.5.2015 20:34

J37i96ř90í 74E46r28b92e93n 1413254856187

Ty "podobné tramvaje" jsou ve skutečnosti Astry Škoda 05T a odvozené typy. Které vyráběla právě plzeňská Škoda Dopravní Technika ve spolupráci s tím Inekonem. Bezpečnost a hospodárnost 05T a 15T je ovšem diametrálně rozdílná, o takové 01T (neboli rekonstruované Tatře T3) nemluvě.

+3/0
6.5.2015 21:28

P47e52t81r 47V16e16s62e85l16ý 2779878213686

Ty podobná tramvaji - Inekon je "odvozen" z Astry čili Škoda 03T

0/0
7.5.2015 7:28

J44a42n 19V38a34l93o57u17c87h 6352797858380

Trochu technických dat od člověka, který na tom SKUTEČNĚ dělá (jistě, v podstatě nic nového, je to jen o tom, kolik je objednavatel ochotný do toho investovat, příp. jaké "byrokratické vychytávky" je třeba splnit):

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3336138

+2/0
6.5.2015 20:24

V47o13j34t53a 17S35u92k 3477835247781

Asi v tom SEATTLU potrebuji baterie kvuli ruseni zelene a bez ptactva. A to jeste se budou budovat odpocivadla aby se sobe vyhnuli ty tramvaje bez pasazeru.!!!!

0/−1
6.5.2015 20:15

J81i98ř27í 16E87r98b58e18n 1783164116847

Proč si tramvaj při vyhýbání potřebuje odpočinout? 8-o

+1/0
6.5.2015 21:28

V82o64j16t31a 38S11u58k 3267115607771

Aby se nesrazili ty dundo a nna tu kratkou trasu jich maji jiz prehrsle...!!!! !!!!Mluvim o Seattlu.

0/−2
6.5.2015 23:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.