- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pane Redachtór! Ta tramvaj je takřka DVAKRÁT tak drahá, ne jednou. To by musela být levnější.
A prosím prosím, ta baterie je vodovodní nebo dělostřelecká?
Když už teda není ta, ta... jak se to říká... elektrická!
My tu technologií Máme v Ostravě a ne použijeme ji? Vždyť se začíná opravovat ul. Nádražní a kdyby ty dráty zmizely z historických budov bylo by to jen dobře! škoda že za Dědice se pros.... toliko peněz.
Za 60 mega, s klimatizací a pojezdem na baterie až 15 km. Taková 13T/14T sice nemá ani klimu, ani havarijní pojezd z baterie (natož trakční baterii), zato je o hodně delší a díky vnitřnímu spořádání toho zas o moc víc neuveze než tahle. Rovněž za 60 mega. A nejstarší kousky 13T nepěkně reznou, plus problémy s převodovkama...
Pane, vám hrabe? Co je na Nádražní tak zajímavého, že by tam neměli být troleje? A uvědomujete si, kolik těch tramvají byste musel vybavit baterkama? Kvůli dvěma kilometrům tratě? To je opravdu ekonomické jak víno
„Především není tramvaj poháněná jen elektřinou, ale také bateriemi, které jsou umístěné na střeše."
Aha, a z těch baterií tedy kape voda na mlýnské kolo?
"Tramvaje na baterky jsou za oceánem nutností. Jen málokde jsou v amerických městech natažené troleje. A pokud, tak tamní nařízení zakazují, aby nehyzdily výhled na památky."
Aspoň že to tak neplatí u nás. V době, kdy se zakládaly tramvajové provozy, ty domy památkami ještě nebyly a normálně se mezi ně natahovaly závěsy pro trolejové vedení. Navíc, když se podíváte na dobové pohlednice, kde bývají vyobrazeny právě historické tramvaje a dá se říct, že se jimi města chlubila. Byly to bytelné stavby, které něco vydržely (tím víc vydržely růžice), ne jako ty dnešní.
"Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi". V těch bateriích je totiž taková pružinka a klíček...
Proc nemame i my klimu pro cestujici?
Podobné tramvaje dodává Inekon do Plzně. Praha kupuje z Plzně drahé a těžké šmejdovky, asi díky Bémovi.
Ty "podobné tramvaje" jsou ve skutečnosti Astry Škoda 05T a odvozené typy. Které vyráběla právě plzeňská Škoda Dopravní Technika ve spolupráci s tím Inekonem. Bezpečnost a hospodárnost 05T a 15T je ovšem diametrálně rozdílná, o takové 01T (neboli rekonstruované Tatře T3) nemluvě.