Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z náměstí jsou parkoviště, ani tak řidiči nemají kde nechat auta

Aby centrum Ostravy ožilo, musejí se do něj vrátit lidé. „A lidé se tam nevrátí, pokud nebudou mít kde zaparkovat,“ říká Martina Peřinková z VŠB-TUO. Lidé z Okrašlovacího spolku Za krásnou Ostravu ale namítají, že třeba parkoviště u katedrály Božského Spasitele je barbarstvím a auta sem nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O60t29o 73M62a28n 2594834461540

Jak chtějí řešit situaci s parkováním, když projekt podzemního parkoviště zrušili? Zákazem vjezdu? Rv K čemu má vůbec město architekta a odbor územního plánování, když výsledky za nimi nejsou žádné?

0/0
3.6.2015 19:21

J75a30r42o44m59í29r 48F43o70b85e28r 3668841764967

Problém není v nedostatku parkovacích míst, ale v tom že i o víkendu do 13:00 se v centru za parkování platí.

To jsou samé parkovací zóny, placená parkoviště, odtržení centra od MHD a když tam navíc nic není, tak proč platit za parkování?

Proč např. upustili od podzemního parkoviště? Udělejte Masarykáč po obvodu jednosměrný, hoďte pod povrch parkoviště, aby astetům nevadily audiny na ulici ,povrch dostatečně osázejte stromy a hlavně udělajte dětské hřiště a lavičky.

Však ten dlážděný buzerplac s prasklým potrubím je děsný. Nezachrání ho ani těch pár stromů zasazených mezi rošty.

Uvolnil by se povrch, kde by se nad parkovištěm navíc mohlo něco dalšího postavit.

Z těch ploch

Jak by tam ti lidi v těch bytech místo kanceláří měli bydlet, když u baráku nezaparkují, děti si tam nepohrají a nic pořádnehé tam nekoupí.

+2/0
1.6.2015 21:15

J26a83n 12T47u64r42o88ň 3301620230885

"Baví" mě názory mudrlantů jako je pan Gabryš níže. Jako příklad uvádět centrum Prahu je zcela zcestné, je to historická památka, kterou chce vidět každý turista. Navíc tam staví metro!

Ostatní města mají do centra krátkou docházkovou vzdálenost od MHD, u Masarykova náměstí to neplatí. Většina lidí totiž dojíždí nebo by spíše dojížděla do centra tramvají. Jenže proč vlastně? Co je centru Ostravy, abych jej navštívil, co není jinde? Respektive abych jej navštěvoval pravidelně?

Bydlím v Ostravě nějaký ten pátek, dlouho v Porubě,  nyní v Zábřehu a pracuji v Mariánských Horách. Do centra jedu tak jedenkrát nebo dvakrát za rok. víc nepotřebuji, nemám důvod.

P.S. Honza Valouch to popsal přesně.

+3/0
1.6.2015 11:04

J56a66n 52V50a65l17o53u48c45h 6862187828210

"Roztahanost" Ostravy, zdaleka to není víceméně kompaktní město, největší sídliště za řekou a poli, další za umírajícím vítkovickým "ocelovým městem", je velice nepříznivý faktor pro užití MHD (díky kapacitním komunikacím - Rudná, Místecká - nevznikají velká zdržení, čemuž MHD nemůže konkurovat). Když se k tomu připočte, že v těchto podmínkách město ještě podmínky MHD zhorší výstavbou terminálů (pod heslem "zamezením vjezdu autobusům zlepšíme životní prostředků, na což se podojí fondy EU, kde nemají o situaci "regionu razovitem" ani páru) nutící přestupovat dojíždějící (viz Hranečník, kam už brzy "vyklopí" cestující od aglomerací Havířov, Orlová, Karviná), není se co divit, že kdo může, jede autem. Navíc ona historická "roztahanost" způsobuje, že ho za "své" zdaleka ne každý považuje.

A navíc - "uživit" centrum bez aut lze jen tam, kde se vyplatí prodávat zboží odvoz nepotřebující - tedy pohostinství, suvenýry (Praha), případně je blízko PŘIROZENÝCH dopravních uzlů (Brno) anebo je dostatečně "malé", aby bylo i pro dlešní "línou" generaci dostupné pěšky (a to už je třeba i Olomouc s tramvají v areálu - Denisova ul. - či na hranici - tř. Svobody - bývalé pevnosti "na hraně"). Jak vidno, nic z toho Ostrva nesplňuje.

+4/0
31.5.2015 18:44

V53l29a44d96i54m67í82r 68R25o60z46e50h31n37a12l 5558270627476

Postavit Karolínu, zrušit Bazaly - centrum Ostravy se stává mrtvým městem. Je jedno, jestli tu parkují auta, nebo se obnoví středověký hřbitov. 

Ať žijí naši radní.....!!

0/0
31.5.2015 12:46

P68e70t22r 33B16á37č22a 8825606615835

Presne tak, kam nemuzu zajet autem a zaparkovat, tam nechodim.

Cim driv to vy ekopostizenci pochopite, tim lip.

+6/−2
31.5.2015 12:29

H26o41n85z70a 45K64r69o88u49ž31e32k 3724749358487

Ja to rikam porad, ze lidi jsou lini jak vandrakova ves.

+4/−6
31.5.2015 12:50

B54r79o28n64i10s31l91a94v 51G74a89b48r73y65š 6575124820

A jak se teda dostanete do banky, na úřad, do Vaší oblíbené Butcher's, na záchod? Vy ani nevíte, jak strašně auto omezuje, ne všude totiž můžete autem.

+3/−2
31.5.2015 13:19

P78a25v18e31l 65P32r51a81š40e96k 5884671696

Jak hloupá poznámka. Dnes do banky jezdí jen živnostníci a firmy, ostatní mají vše na internetu. A jak by firma jela do banky tramvaji? Čas jsou peníze. A navštívit centrum a jít patnáct minut odněkud je taky  na hlavu, hlavně zpět s nakoupeným zbožím někde daleko k zaparkovanému autu.

+3/0
31.5.2015 16:01

B26r87o18n27i26s82l80a67v 31G93a50b49r80y26š 6605484590

Daleko k zaparkovanému autu... ;-D Jenže to se normálně děje.

Nedávno byla v televizi reportáž o tom, že Mostu chybějí parkovací místa. Je jich tam prý "jen" 25000 a jedna paní si stěžovala, že musí 3x objet blok, než najde místo k zaparkování.

Můj strýc na jednom pražském sídlišti taky už dlouho neparkuje u svého vchodu. Protože není místo. Musí jet tedy dál, kde místo je, ale jeho docházka k autu je paradoxně delší, než docházka k metru, protože od vchodu má stanici 3 minuty. Doprava ve městech je v tomto stavu prostě dlouhodobě neudržitelná. A místa navíc to určitě nevyřeší.

Počtěte si, třeba budete překvapený, že mnohokrát byla platnost těchto teorií v praxi dokázána: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010032805

+2/−2
31.5.2015 16:33

P62e94t48r 44B43á64č24a 8235186105485

Proc se me ptate na moje oblibene Butchers, kdyz je u nej parkoviste jak krava? :-) I ostatni co jste vyjmenoval se v pohode dostanu autem.

0/0
31.5.2015 20:24

J51i50n93d98ř30i44c11h 40Š18k21o17p55e27k 4295831780945

V Ostravě to už pomalu začínají chápa, jinde na to přijdou časem, že zákaz aut do centra = centra bez aut, takže bez obchodů atd.

+11/−1
31.5.2015 11:39

B97r19o95n61i70s51l22a63v 28G88a38b91r39y34š 6175524780

Jasně, všude nacpěte auta. Už tak je to hnusný pohled. Byl jsem na královéhradeckém Velkém náměstí a je to jedno obrovské parkoviště. Myslel jsem, že historické centrum a náměstí má být oáza klidu, ne odstavná plocha pro zakouřená auta. Co to je za pitomou módu?

Opačný případ nastal v Opavě na Dolním náměstí. Po rekonstrukci náměstí parkoviště zmizelo vznikla pěší zóna. Jen s lidmi a bez aut. V době např. Vánoc se tam konají vánoční trhy, takže se náměstí mění na takový "bulvár" se stánky.

+4/−10
31.5.2015 11:10

J66i88n37d47ř87i26c45h 41Š46k63o19p71e58k 4375871250635

no a co v tom centru bude ? Myslíš, že tam lidi budou chodit nakupovat, když nejbližší parking bude X zastávek MHD ?

Jestli chceš mrtvé centrum, zruš tam možnost vjezdu osobáků

+11/−2
31.5.2015 11:59

B17r90o71n75i27s86l78a81v 71G88a65b78r64y64š 6215704470

Připadá Vám Staroměstské náměstí v Praze mrtvé? Nebo náměstí Svobody v Brně? Horní náměstí a Ostrožná ulice v Opavě? Třída Míru v Pardubicích? Horní náměstí v Olomouci? Náměstí Republiky v Plzni? Dolní náměstí v Jablonci nad Nisou? Benešovo náměstí v Liberci?

Chcete si do každého krámu dojet autem? Dobře. Co kdyby takhle přemýšlel každý? Chápete, že něco takového prostě není možné? Proč třeba neuděláte parkoviště z městských parků? Pak tam bude víc lidí a bude využívanější. Nebo proč se v zoo a v obrovských nákupiních centrech musí chodit pěšky? Takhle by tam bylo víc návštěvníků, kdyby si to mohli projet autem. Proč pořád máte tendenci všude cpát auta a z volných ploch nadělat parkoviště?

+4/0
31.5.2015 12:12

J26i24n97d68ř19i91c59h 30Š33k86o12p90e68k 4605501750745

je to možné. Pokud mám na náměstí obchody, lze udělat omezená parkovací stání (např. na 20 min)

Těžko srovnávat běžné centrum okresního či krajského města s některým pražským, kde nemalou část lidí tvoří turisti. Ano, uznávám, turisti na možnost parkingu tolik nehrají

+4/0
31.5.2015 12:17

B20r21o72n26i93s96l97a21v 54G92a98b75r89y12š 6375254120

To není jen o turistech. A schválně jsem kromě Prahy uvedl i jiná města, podstatně menší než Ostrava. Opava ani Jablonec podle mě nemá tak moc turistů, jako se jich dostane do Ostravy.

Zarážející pro mě ale je, že i když se Ostrava vylidňuje (podle posledních statistik už nemá ani 300 tis. obyv.) a jedná se vlastně o jednu z lokalit s nejvyšší nezaměstnaností, lidi jezdí autem ještě víc, místo aby ušetřili. To je pořád "já nemám na tohle, tohle si nemůžu dovolit", ale vsadím se, že většina z nich kouří a pije a k tomu živí čtyřkolovou obludu.

+2/−1
31.5.2015 12:40

J88a47n 94P89í44c76h22a 3492138934647

Další nevýhodou MHD je i její cena. Kdyby bylo MHD zdarma (město platí dvě třetiny nákladů - je psáno na jízdence) lidé by ho více používali, protože by skutečně ušetřili. Při MHD zdarma by se ušetřilo na nákladech za jízdenky, automaty, revizoři. servis značících zařízení atd.

0/0
31.5.2015 19:17

B80r66o51n86i13s89l58a49v 76G59a80b29r27y67š 6575544120

MHD zdarma je dost komplikovaný projekt. Vím, že funguje např. v Tallinnu nebo u nás ve Frýdku-Místku. MHD zdarma sice taky podporuju, má to však své "ale". Tím "ale" myslím typické české chování zneužít všechno. Byl jsem na konferenci v Plzni a obdivoval jsem, že mají vozy ve velmi slušném stavu - žádná poškrábaná okna, zničené sedačky. Když se ale podívám na vozový park v Brně, je to otřesné - lidi zničí kde co. Lidi se hlavně bojí, že by to zvýšilo přísun pobudů.

Možná jsem se unáhlil s tou českou povahou, ale ta mentalita lidí je rozdílná kraj od kraje. Proč si v Plni dokážou udržet pořádek, ale Brno už ne? Podobně na tom podle mě bude i Ostrava a těch řečech, že na lince k Nové Huti vozí cikáni zadarmo a revizoři už ani nemají snahu tam jezdit, zřejmě něco bude. Prostě zneužít, obejít, okrást, přečůrat, jet načerno, zničit vozidlo.

Ale nejsem ekonom, jen technolog zabývající se organizací dopravy. Česká města se však do MHD zdarma zrovna nerhnou.

0/0
31.5.2015 22:29

V77l31a86d32i20m66í37r 80B65r26a16d57a 1343104773821

Nevím, jaké informace máte třeba o té Opavě, ale po rekonstrukci a rozšíření obchodního domu Breda do bývalého pivovaru spousta lidí brečelo, že se všichni nahrnuli tam a na Hormím i Dolním náměstí chcípl pes (no, na Dolním i 2).

Co se Ostravy týče, tak to, že se město jako celek vylidňuje a je tam vysoká nezaměstnanost nemá žádnou spojitost s tím, že je v centru moc aut a není je tam kde zaparkovat. Vysoká nezaměstnanost je dána propouštěním v těžkém průmyslu, kteý už v centru dlouho není. Tam jsou kanceláře a služby které (alespoň v centru) spíše rostou (Tieto, NKP) a lidi co tam pracují chtějí někde parkovat, protože spousta z nich bydlí mimo Ostravu.

No a co se vylidňování centra týče, tak to probíhá už víc jak půl století. Nejdříve chtěli komunisti celé centrum srovnat se zemí a poddolovat, tak se o budovy nestarali, no ale nakonec jim to nějak nevyšlo. Pak vyrostla a zalidnila se Poruba, která je defacto samostatné město ve městě, poté OV-Jih odku taky lidé nemají moc důvodů jezdit do centra, protože tam mají vše co potřebují. Pak tramvaje, které jezdili přes Masarykáč nahradili trolejbusy, které pak taky zrušili a zakázali tam vjezd aut takže lidé přišli o hromadnou i individuální dopravu do historického centra města. Mezi tím, se samozřejmě soudruzi o spoustu budov nestarali, tak je radši zbourali. Nakonec to kapitalisti po Plyšáku zrpivatizovali a ze spousty bytů udělali kanceláře, které jsou dnes ale prázdné, protože nevyhovují požadavkům firem. Problém s parkováním mají jak zaměstnanci tak zákazníci. No a ty zbylé byty, které se zrekonstruovali nepatří zrovna mezi sociální bydldení a jsou určeny pro ty majetnější. Ti ale většinou mají taky auto, a v pípadě rodiny i více jak jedno, takže opět problém s parkováním.

+2/0
31.5.2015 19:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.