Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z náměstí jsou parkoviště, ani tak řidiči nemají kde nechat auta

Aby centrum Ostravy ožilo, musejí se do něj vrátit lidé. „A lidé se tam nevrátí, pokud nebudou mít kde zaparkovat,“ říká Martina Peřinková z VŠB-TUO. Lidé z Okrašlovacího spolku Za krásnou Ostravu ale namítají, že třeba parkoviště u katedrály Božského Spasitele je barbarstvím a auta sem nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O59t37o 68M81a91n 2874114771250

Jak chtějí řešit situaci s parkováním, když projekt podzemního parkoviště zrušili? Zákazem vjezdu? Rv K čemu má vůbec město architekta a odbor územního plánování, když výsledky za nimi nejsou žádné?

0/0
3.6.2015 19:21

J76a64r45o16m69í34r 38F61o55b57e33r 3558691974387

Problém není v nedostatku parkovacích míst, ale v tom že i o víkendu do 13:00 se v centru za parkování platí.

To jsou samé parkovací zóny, placená parkoviště, odtržení centra od MHD a když tam navíc nic není, tak proč platit za parkování?

Proč např. upustili od podzemního parkoviště? Udělejte Masarykáč po obvodu jednosměrný, hoďte pod povrch parkoviště, aby astetům nevadily audiny na ulici ,povrch dostatečně osázejte stromy a hlavně udělajte dětské hřiště a lavičky.

Však ten dlážděný buzerplac s prasklým potrubím je děsný. Nezachrání ho ani těch pár stromů zasazených mezi rošty.

Uvolnil by se povrch, kde by se nad parkovištěm navíc mohlo něco dalšího postavit.

Z těch ploch

Jak by tam ti lidi v těch bytech místo kanceláří měli bydlet, když u baráku nezaparkují, děti si tam nepohrají a nic pořádnehé tam nekoupí.

+2/0
1.6.2015 21:15

J15a50n 25T15u30r18o98ň 3821800340735

"Baví" mě názory mudrlantů jako je pan Gabryš níže. Jako příklad uvádět centrum Prahu je zcela zcestné, je to historická památka, kterou chce vidět každý turista. Navíc tam staví metro!

Ostatní města mají do centra krátkou docházkovou vzdálenost od MHD, u Masarykova náměstí to neplatí. Většina lidí totiž dojíždí nebo by spíše dojížděla do centra tramvají. Jenže proč vlastně? Co je centru Ostravy, abych jej navštívil, co není jinde? Respektive abych jej navštěvoval pravidelně?

Bydlím v Ostravě nějaký ten pátek, dlouho v Porubě,  nyní v Zábřehu a pracuji v Mariánských Horách. Do centra jedu tak jedenkrát nebo dvakrát za rok. víc nepotřebuji, nemám důvod.

P.S. Honza Valouch to popsal přesně.

+3/0
1.6.2015 11:04

J26a43n 16V61a40l51o77u10c98h 6762747528170

"Roztahanost" Ostravy, zdaleka to není víceméně kompaktní město, největší sídliště za řekou a poli, další za umírajícím vítkovickým "ocelovým městem", je velice nepříznivý faktor pro užití MHD (díky kapacitním komunikacím - Rudná, Místecká - nevznikají velká zdržení, čemuž MHD nemůže konkurovat). Když se k tomu připočte, že v těchto podmínkách město ještě podmínky MHD zhorší výstavbou terminálů (pod heslem "zamezením vjezdu autobusům zlepšíme životní prostředků, na což se podojí fondy EU, kde nemají o situaci "regionu razovitem" ani páru) nutící přestupovat dojíždějící (viz Hranečník, kam už brzy "vyklopí" cestující od aglomerací Havířov, Orlová, Karviná), není se co divit, že kdo může, jede autem. Navíc ona historická "roztahanost" způsobuje, že ho za "své" zdaleka ne každý považuje.

A navíc - "uživit" centrum bez aut lze jen tam, kde se vyplatí prodávat zboží odvoz nepotřebující - tedy pohostinství, suvenýry (Praha), případně je blízko PŘIROZENÝCH dopravních uzlů (Brno) anebo je dostatečně "malé", aby bylo i pro dlešní "línou" generaci dostupné pěšky (a to už je třeba i Olomouc s tramvají v areálu - Denisova ul. - či na hranici - tř. Svobody - bývalé pevnosti "na hraně"). Jak vidno, nic z toho Ostrva nesplňuje.

+4/0
31.5.2015 18:44

V45l33a51d18i46m40í88r 88R39o40z75e50h71n94a56l 5178760807636

Postavit Karolínu, zrušit Bazaly - centrum Ostravy se stává mrtvým městem. Je jedno, jestli tu parkují auta, nebo se obnoví středověký hřbitov. 

Ať žijí naši radní.....!!

0/0
31.5.2015 12:46

P80e95t17r 93B55á92č26a 8805776695975

Presne tak, kam nemuzu zajet autem a zaparkovat, tam nechodim.

Cim driv to vy ekopostizenci pochopite, tim lip.

+6/−2
31.5.2015 12:29

H60o40n97z18a 69K96r66o90u46ž49e44k 3834869128397

Ja to rikam porad, ze lidi jsou lini jak vandrakova ves.

+4/−6
31.5.2015 12:50
Foto

B20r68o56n30i92s31l94a20v 70G21a38b38r94y24š 2292589211

A jak se teda dostanete do banky, na úřad, do Vaší oblíbené Butcher's, na záchod? Vy ani nevíte, jak strašně auto omezuje, ne všude totiž můžete autem.

+3/−2
31.5.2015 13:19

P28a40v78e45l 51P63r35a59š49e85k 5444241466

Jak hloupá poznámka. Dnes do banky jezdí jen živnostníci a firmy, ostatní mají vše na internetu. A jak by firma jela do banky tramvaji? Čas jsou peníze. A navštívit centrum a jít patnáct minut odněkud je taky  na hlavu, hlavně zpět s nakoupeným zbožím někde daleko k zaparkovanému autu.

+3/0
31.5.2015 16:01
Foto

B21r29o91n25i81s57l34a56v 76G76a64b30r37y96š 2412679701

Daleko k zaparkovanému autu... ;-D Jenže to se normálně děje.

Nedávno byla v televizi reportáž o tom, že Mostu chybějí parkovací místa. Je jich tam prý "jen" 25000 a jedna paní si stěžovala, že musí 3x objet blok, než najde místo k zaparkování.

Můj strýc na jednom pražském sídlišti taky už dlouho neparkuje u svého vchodu. Protože není místo. Musí jet tedy dál, kde místo je, ale jeho docházka k autu je paradoxně delší, než docházka k metru, protože od vchodu má stanici 3 minuty. Doprava ve městech je v tomto stavu prostě dlouhodobě neudržitelná. A místa navíc to určitě nevyřeší.

Počtěte si, třeba budete překvapený, že mnohokrát byla platnost těchto teorií v praxi dokázána: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010032805

+2/−2
31.5.2015 16:33

P75e26t90r 33B64á55č32a 8935676145315

Proc se me ptate na moje oblibene Butchers, kdyz je u nej parkoviste jak krava? :-) I ostatni co jste vyjmenoval se v pohode dostanu autem.

0/0
31.5.2015 20:24

J69i52n44d60ř95i34c98h 18Š45k79o41p71e34k 4635511630235

V Ostravě to už pomalu začínají chápa, jinde na to přijdou časem, že zákaz aut do centra = centra bez aut, takže bez obchodů atd.

+11/−1
31.5.2015 11:39
Foto

B24r24o66n92i91s77l19a27v 32G22a56b73r68y30š 2232529131

Jasně, všude nacpěte auta. Už tak je to hnusný pohled. Byl jsem na královéhradeckém Velkém náměstí a je to jedno obrovské parkoviště. Myslel jsem, že historické centrum a náměstí má být oáza klidu, ne odstavná plocha pro zakouřená auta. Co to je za pitomou módu?

Opačný případ nastal v Opavě na Dolním náměstí. Po rekonstrukci náměstí parkoviště zmizelo vznikla pěší zóna. Jen s lidmi a bez aut. V době např. Vánoc se tam konají vánoční trhy, takže se náměstí mění na takový "bulvár" se stánky.

+4/−10
31.5.2015 11:10

J85i34n41d14ř34i13c96h 33Š31k90o44p54e66k 4685231910185

no a co v tom centru bude ? Myslíš, že tam lidi budou chodit nakupovat, když nejbližší parking bude X zastávek MHD ?

Jestli chceš mrtvé centrum, zruš tam možnost vjezdu osobáků

+11/−2
31.5.2015 11:59
Foto

B79r53o47n37i77s73l34a42v 72G21a51b43r75y58š 2272289301

Připadá Vám Staroměstské náměstí v Praze mrtvé? Nebo náměstí Svobody v Brně? Horní náměstí a Ostrožná ulice v Opavě? Třída Míru v Pardubicích? Horní náměstí v Olomouci? Náměstí Republiky v Plzni? Dolní náměstí v Jablonci nad Nisou? Benešovo náměstí v Liberci?

Chcete si do každého krámu dojet autem? Dobře. Co kdyby takhle přemýšlel každý? Chápete, že něco takového prostě není možné? Proč třeba neuděláte parkoviště z městských parků? Pak tam bude víc lidí a bude využívanější. Nebo proč se v zoo a v obrovských nákupiních centrech musí chodit pěšky? Takhle by tam bylo víc návštěvníků, kdyby si to mohli projet autem. Proč pořád máte tendenci všude cpát auta a z volných ploch nadělat parkoviště?

+4/0
31.5.2015 12:12

J76i27n31d19ř89i21c68h 69Š69k86o74p72e65k 4535421810605

je to možné. Pokud mám na náměstí obchody, lze udělat omezená parkovací stání (např. na 20 min)

Těžko srovnávat běžné centrum okresního či krajského města s některým pražským, kde nemalou část lidí tvoří turisti. Ano, uznávám, turisti na možnost parkingu tolik nehrají

+4/0
31.5.2015 12:17
Foto

B50r69o15n74i17s59l16a70v 60G90a54b88r55y41š 2262369451

To není jen o turistech. A schválně jsem kromě Prahy uvedl i jiná města, podstatně menší než Ostrava. Opava ani Jablonec podle mě nemá tak moc turistů, jako se jich dostane do Ostravy.

Zarážející pro mě ale je, že i když se Ostrava vylidňuje (podle posledních statistik už nemá ani 300 tis. obyv.) a jedná se vlastně o jednu z lokalit s nejvyšší nezaměstnaností, lidi jezdí autem ještě víc, místo aby ušetřili. To je pořád "já nemám na tohle, tohle si nemůžu dovolit", ale vsadím se, že většina z nich kouří a pije a k tomu živí čtyřkolovou obludu.

+2/−1
31.5.2015 12:40

J90a94n 69P98í88c41h78a 3672188854597

Další nevýhodou MHD je i její cena. Kdyby bylo MHD zdarma (město platí dvě třetiny nákladů - je psáno na jízdence) lidé by ho více používali, protože by skutečně ušetřili. Při MHD zdarma by se ušetřilo na nákladech za jízdenky, automaty, revizoři. servis značících zařízení atd.

0/0
31.5.2015 19:17
Foto

B69r16o66n19i61s25l17a57v 22G55a69b66r24y48š 2382299231

MHD zdarma je dost komplikovaný projekt. Vím, že funguje např. v Tallinnu nebo u nás ve Frýdku-Místku. MHD zdarma sice taky podporuju, má to však své "ale". Tím "ale" myslím typické české chování zneužít všechno. Byl jsem na konferenci v Plzni a obdivoval jsem, že mají vozy ve velmi slušném stavu - žádná poškrábaná okna, zničené sedačky. Když se ale podívám na vozový park v Brně, je to otřesné - lidi zničí kde co. Lidi se hlavně bojí, že by to zvýšilo přísun pobudů.

Možná jsem se unáhlil s tou českou povahou, ale ta mentalita lidí je rozdílná kraj od kraje. Proč si v Plni dokážou udržet pořádek, ale Brno už ne? Podobně na tom podle mě bude i Ostrava a těch řečech, že na lince k Nové Huti vozí cikáni zadarmo a revizoři už ani nemají snahu tam jezdit, zřejmě něco bude. Prostě zneužít, obejít, okrást, přečůrat, jet načerno, zničit vozidlo.

Ale nejsem ekonom, jen technolog zabývající se organizací dopravy. Česká města se však do MHD zdarma zrovna nerhnou.

0/0
31.5.2015 22:29

V79l24a54d58i46m30í61r 47B21r60a61d38a 1353164983721

Nevím, jaké informace máte třeba o té Opavě, ale po rekonstrukci a rozšíření obchodního domu Breda do bývalého pivovaru spousta lidí brečelo, že se všichni nahrnuli tam a na Hormím i Dolním náměstí chcípl pes (no, na Dolním i 2).

Co se Ostravy týče, tak to, že se město jako celek vylidňuje a je tam vysoká nezaměstnanost nemá žádnou spojitost s tím, že je v centru moc aut a není je tam kde zaparkovat. Vysoká nezaměstnanost je dána propouštěním v těžkém průmyslu, kteý už v centru dlouho není. Tam jsou kanceláře a služby které (alespoň v centru) spíše rostou (Tieto, NKP) a lidi co tam pracují chtějí někde parkovat, protože spousta z nich bydlí mimo Ostravu.

No a co se vylidňování centra týče, tak to probíhá už víc jak půl století. Nejdříve chtěli komunisti celé centrum srovnat se zemí a poddolovat, tak se o budovy nestarali, no ale nakonec jim to nějak nevyšlo. Pak vyrostla a zalidnila se Poruba, která je defacto samostatné město ve městě, poté OV-Jih odku taky lidé nemají moc důvodů jezdit do centra, protože tam mají vše co potřebují. Pak tramvaje, které jezdili přes Masarykáč nahradili trolejbusy, které pak taky zrušili a zakázali tam vjezd aut takže lidé přišli o hromadnou i individuální dopravu do historického centra města. Mezi tím, se samozřejmě soudruzi o spoustu budov nestarali, tak je radši zbourali. Nakonec to kapitalisti po Plyšáku zrpivatizovali a ze spousty bytů udělali kanceláře, které jsou dnes ale prázdné, protože nevyhovují požadavkům firem. Problém s parkováním mají jak zaměstnanci tak zákazníci. No a ty zbylé byty, které se zrekonstruovali nepatří zrovna mezi sociální bydldení a jsou určeny pro ty majetnější. Ti ale většinou mají taky auto, a v pípadě rodiny i více jak jedno, takže opět problém s parkováním.

+2/0
31.5.2015 19:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.