- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedna věc je nostalgie, ale druhá co si dovolí vyrobit.
O motorech nemluvě. ty už Tatra dávno vyrábět neumí, dovážejí nějaké obyčejné EURO 5. Tatra se z nostalgie ale neprobrala ani se zbytkem :-(
Potkal jsem na D1 nějaká 3 šáska na převozních r.z. a tak jsem si je prohlédl. Klasické vyvrácené kola, styk pneumatik s vozovkou opravdu jen hrankami pneumatik jako na T148, sotva se to udrželo na silnici, i když s tím jeli pěkně svižně. OK, po zatížení pneumatiky snad dosednou větší plochou, ale stejně konstantní váha není nikdy. Zastavili natankovat na Shellce u Humpolce jako já, tak jsem omrknul vnitřek. Katastrofa i tam, opravdu maximálně 80. léta! I kdyby to mělo fungovat jako zahradní traktůrek, základní ergonomii by to přece mělo mít, no ne? Ti důchodci za volanty, co mluvili napůl moravsky a napůl polsky se rozplývali, že je to ta naša Tatra seciál, ale mě z toho bylo spíš smutno ;-(
To, co jste viděl, v podstatě je stará 815 po faceliftu, motory vzduchem chlazené do toho ale dělají až do EURO 5 vlastní. Sice nevím, proč by si to dneska někdo kromě hasičů (kteří na to mají už ozkoušené přestavby) kupoval, ale zákazníci se asi pořád najdou.
Hlavní nabídka Tatry teď jsou Phoenixy a ty jsou trošku jinde, motor je tam EURO 6 z DAFu, kabina taky (takže vevnitř to vypadá jak normální západní náklaďák z roku 2015). Podvozek je odpružený vzduchem, takže i nezatížené to sedí na zemi a nežere gumy. Loni dali na trh i zemědělskou verzi (natáčecí zadní náprava, možnost instalace tříbodových závěsů jako má traktor a v případě potřeby i omezení rychlosti na 50 + homologace na traktorové papíry) - v podstatě takový velký Unimog.
Aspoň bude mít gestapo čím rozhánět protivládní demonstrace.
Tatra dodává unikátní podvozek,bez kterého by byl transportér poloviční. Proto by měl mít na přední kapotě logo TATRA - NEXTER,nebo naopak.To už je jedno.Ale v každém případě by tam své logo TATRA měla mít.
To nějakým kravaťákům anebo kancelářníkům ošlehaným větry kancelářských ventilátorů a opálených světly PC monitorů , co nikdy v ruce nedrželi ani šroub, natož aby na něčem takovém jako je tatrovácký podvozek něco namontovali, nikdy nevysvětlíte.
Na hotovém výrobku to vidět není, tak proč by na tom mělo být logo jakési Tatry?
Nějak mi to připomnělo krabicoidní francouzská letadla Bloch 200, která se tady také před 2.sv.válkou vyráběla v licenci.
je to geniální výrobek ,první obrněnce a tanky pospojovaly pomocí nýtů , tatra už dokázala přejít na šrouby , ano je to geniální ,vše dovezeme a zde odborně sešroubujeme a nástupní plat pro kvalifikovaného soustřužníka 770 euro ? to není plat ale výsměch ,to má německý soustružník za týden
A co jsme jiného než montovny - díky polistopadovým vládám darmožroutů.
Svého času si fabriky nechávaly své budoucí zaměstnance učit nebo měly vlastní učiliště. Nabízely také mnoho benefitů jak pro učně, tak pro zaměstnance - byty, podniková rekreační zařízení, letní tábory pro děti zaměstnanců.
Dnes je holt kapitalismus a každá firma chce hotového odborníka, hotového hlavně proto, že ta výchova stojí nemálo peněz. A toto břemeno se dnes hází na stát.
No jaký je podíl Tatrovky na tom vozidle ? Podvozek a volant ? Co motor, převodovka (y ), nástavba a vybavení ? Takže 95 % zisku z vozidla půjde Frantíkům. Kšeft jak stehno
Furt lepší toto než nevyrábět nic. Podstatná je ta nálepka Tatra, která může přinést fabrice další zakázky. Je vnitřní problém Tatrovky, že se provozů vyrábějících nástavby na ty své podvozky zbavila. Ale ty provozy vesměs existují. Až při další zakázce budou ty nástavby na tatrovácký podvozek jenodušší nebo se to místní firmy naučí, bude většina práce tady pro nás.
8 hodin u soustruhu od 6 rano nebo chodit jeste na směny za nejakych 15 tis cisteho na ruku mesicne je terno, proto se tam vsichni hrnou.
To je tak 40 % německé minimální mzdy po 25 letech budování vyspělé kapitalistické společnosti.
Docela velká obluda, ne že hnusná, ale velká ;-)