Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva mrtví po střetu pendolina a kamionu. Řidič ho nechal mezi závorami

Ve Studénce na Novojičínsku se srazilo pendolino s polským kamionem naloženým plechy. Zranilo se třináct lidí, někteří vážně, dva nepřežili. Nákladní auto vjelo na přejezd, když šly závory dolů. Řidič vyvázl lehce zraněný. Strojvedoucí podle informací ČTK zřejmě přišel o obě nohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G15a12b88r70i51e42l81a 75H70o34r61a26k27o38v10a 6226944371232

staci jedine .... polsky ridic kamionu....neni co dodat, snad jen "jako vždy"

0/0
25.7.2015 23:02

K73a83r75e92l 28L91a84n68a 68I46n35g38. 9826981382

Znám pár lidí (naivků), kteří toužili se svézt tímto vláčkem. Už je to přešlo... Jak  to může být bezpečné, když to neumí zastavit ?

0/−3
25.7.2015 10:32
Foto

B82r63o53n21i82s18l96a98v 40G72a71b20r48y88š 2412869391

Takhle přemýšlí inženýr?

+2/0
25.7.2015 17:03

B48a60r14b74o86r20a 13N12o82v95á 1563462866341

Mě by zajímalo, když už těch nehod s najetím na přejezd bylo více než dost, proč závory nejsou přes celou vozovku a HLAVNĚ, proč je nestahují dříve. Sama bydlím u dvojích závor, a když je stahovala ručně paní byly dole mnohem delší dobu před příjezdem vlaku. Dnes začne blikat červený ( a zvykejte si po 30ti letech, že tam něco bliká, ale to je můj problém) a po delším čase jdou závory  dolů a pak DO PÁR VTEŘIN jede vlak. Můžu všem říct, že jen čekám, kdy se tu něco stane. A taky mě to připadá, že snad člověk, který vymyslel tento časový rozvrh nebyl při smyslech. A když to přeženu, opravdu přeženu, tak to vypadá jako naschvál od ČD.

0/0
25.7.2015 9:26

R32o43m63a84n87a 39P86i40v23o42d21o14v81á 2787129535803

Nikdo nepíše, jak je ten přejezd vytížený. Přes Přes přejezd se běžně posunují a řadí vlaky . Zcela příšerně . Čekací doba přes 30 min. je běžná. Z toho plynoucí nervozita řidičů je jasná. Na přejezdu se běžně z toho důvodu porušují předpisy. I proto, že pak člověku klidně ujede vlak. Daný přejezd je min. 30 let zralý na změnu. Snad se konečně tak stane a Studénka něco udělá !!!!

0/−1
23.7.2015 5:48

L38u97k74á33š 18R21y27c78h61l69ý 5257366703197

studénka už udělala

- rekonstrukce "zanádražní" plochy, asi 30 metrů před přejezdem je odbočka doprava, vyasfaltovaná cesta k parkovišti, pro pěší chodník. U parkoviště podchod, který vede až na nádraží - kdo spěchá a nechce čekat na přejezdu, může tama

studénka může udělat

-ano může, studénka má městskou policii, která místo nesmyslného popojíždění městem tam a zpět může vyslat dva strážníky aby přejezd hlídali. Nemusí 24/7, stačí nárazově, jednou v pondělí od 6 do 14 podruhé v sobotu od 12 do 18 ono se to časem rozkřikne, že se v těchto místech nevyplatí porušovat předpisy.

+1/0
23.7.2015 8:53

P73e17t38r 18H35a59r59i53p56r25a15s49a10d 91H17a18j59i30č 8533960804237

Jestli podbíháte stažené závory aby vám neujel vlak je to vaše riziko. Ale je nepravděpodbné, že přitom zdemolujete pendolíno a zabijete několik lidí, maximálně zlikvidujete sebe, cestující budou mít další blbý zážitek a vlak bude mít zpoždění. Motoristi jsou trochu jiná skupina.

0/0
23.7.2015 17:13

P78a23v14e64l 11M24e72j13s26t30r49i34k 2814953567286

Smula na druhou, ze jelo zrovna Pendolino a ne klasicka souprava s lokomotivou, kde by to odnesl maximalne kamion a mozna trochu strojvedouci ale cestujici  by az na nejake odreniny a boule od zavazadel byli v pohode. Jinak je to blbec na entou a za volantem nema co delat, ted za to bude platit do konce zivota.

+1/0
23.7.2015 0:54

M52a98r33t23i91n 35R33u26z13i19c28k41a 1262278546577

to si nejsem tak jisty, v te rychlosti by zrejme doslo k vykolejeni lokomotivy a vagony by se pekne poskladali...

0/0
24.7.2015 23:45

J40a60n12a 73N16o21v86a55k37o36v75a 1809663140447

doufam, ze toho blbce budou soudit v polsku tam by dostal na tvrdo 8 let,za kazdeho zabiteho cloveka autem je 4 roky  bez pardonu

tady dostane tak dva

ja to proste nechapu, jak muze nechat stat auto na prejezdu a odejit, ja bych to projela

0/0
22.7.2015 22:34

Z88b64y59n95ě40k 15D55o88l62e19ž94a45l 4693972543581

nepomohlo by, kdyby se u přejezdů zobrazoval čas do příjezdu vlaku ?

+1/0
22.7.2015 22:25

M67i88c88h32a17l 88M45r41a96z70i96k 6477217674290

urcite nepomohlo, stejne by to nekdo zkousel, nekdo by tomu neveril, obecne ale je ten system delany tak, ze tam zase tolik casu neni.

+2/−1
22.7.2015 22:28

Z80b24y53n67ě44k 84D22o97l67e77ž50a17l 4373462223411

U všech by to nepomohlo, ale pokud je někdo aspoň trochu normální a vidí, že vlak přijede za pár vteřin, tak počká. Problém je totiž v tom, že člověk neví kdy vlak přijede a myslí si, že "to stihne".

0/0
23.7.2015 8:09

M95i68c46h85a57l 58M24r98a56z67i87k 6977927924870

To neni problem, v zasade se rozsviti svetla cca 30-40 vterin pred tim nez zacnou padat zavory, uz jak jsou svetla tak tam nema kdo co vjizdet. Tedy pokud budou vedet, ze je to pr vterin, stejne to budou zkouset tito bezmozci...

0/0
23.7.2015 9:20

J68a80n 93V50e76l34i22z 3419597102210

Dnes hodně řidičů jezdí nadoraz. Je třeba zdokonalit zabezpečovací zařízení. Přítomnost auta na přejezdu v době závor musí automaticky zastavit vlak. Zaznamenaní řidiči musí být tvrdě trestáni zákazem řízení.

+3/0
22.7.2015 21:23

M47i24c79h51a32l 98M10r12a60z60i62k 6187147804670

Zakaz rizeni ano s tim souhlasim, ale zastaveni vlaku to je otazka. Vlak jedou ci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? Obavam se ze pokud jiz jsou zavory dole tak obvykle je vlak podstatne blize... tedy asi byto jiz nepomohlo bohuzel...

+1/0
22.7.2015 21:30

I84v78a46n91a 29F20e97r95o55v65á 5598224103101

Souhlasím s vaším názorem - lidi jsou prostě magoři, takže na kritických místech, o nichž se to všeobecně ví, že jsou kritická, tudíž jsou vybavená kamerami, by tyto kamery měly být propojeny se zabezpečovacím systémem.

Mám povolání, při kterém najezdím +- 5 000 km/měsíc, za posledních 20 let jsem neměla žádnou vážnou dopravní nehodu. Bylo pár "plechařinek", ale ty by se daly shrnout pod pojmy "škody při parkování" a "nedodržení bezpečné vzdálenosti v městském provozu". Tím chci říct, že jsem se párkrát neúmyslně otřela o jiné vozidlo při popojíždění na nějakém parkovišti nebo v pražských zácpách.

Ale takovou kravinu, jako udělal řidič toho kamionu, bych nikdy neudělala! A to jezdím s osobákem, kterým by se teoreticky dalo spuštěnými závorami prosmýknout... Ale prostě jsem to nikdy neudělala, přestože mám frekventovaný přejezd na trati Brno - Praha pár metrů od baráku.

A co vůbec nechápu je to, proč ten nešťastník nechal ten kamion stát na kolejích... Krista pána, proč ten magor neprojel/nezlomil ty závory? To mi mozek fakt nebere....

+2/0
22.7.2015 22:59

O45n68d35ř47e43j 78M72a76r56e67k 9852470417409

Vlak jel přes nádraží a závorový přejezd 160? Pokud ano, tak viník je jasný.

0/−6
22.7.2015 21:18

J79o64s98e36f 64M96i87š30k22o49v11s24k91ý 9588291391328

Pane Marku,

kolik byste si představoval, že může jet vlak v těch místech. Pro doplnění, v Německu, Francii apod. jezdí vlaky i přes nádraží i podstatně rychleji. Nevím, kde jste vzal údaj o rychlosti vlaku v době nehody, podle dostupných informací to bylo přes 100 km/h. Rychlost 160km/h je u nás maximální a na vybraných úsecích koridorů.

0/0
22.7.2015 22:20

T98o63m42á35š 22V29a38l41d14e20r 7273920979

to tak bývá. Stojíme na peróně a najednou profrčí přímo u nástupiště vlak více než 80-tkou. Dokud se nic neděje je to v pořádku. Ale pak občas povolí vyhýbka. A máte smůlu, jelikož je to běžná praxe. Na prostřední koleji je odstaven vlak, tak se projíždějící pouští přímo k nástupišti. A ve Francii byl masakr, když takto jedoucí vlak demoloval nástupiště plný lidí. Pokud si pamatuji.Ono je asi problém pouštět vlaky jinou kolejí než stojí lidi na peróně  čekající na vlak, který hned staví po projíždějícím. A odstavené vlaky zaparkovat na úplně jiné třeba slepé koleje.

0/0
23.7.2015 6:30

J59a87n 40J43e95m29e10l61k34a 1795860

No tak jestli chceme zase jezdit do Prahy hodin...

0/0
23.7.2015 7:28

F95r66a20n55t84a 58T43i54m57a14n 7520228291200

Ten řidič půjde sedět a pak bude do smrti platit, platit a platit. Zraněným i mrtvým. A pokud nebude schopný, přeju mu za to, co udělal, z celého V zabavení majetku a finanční zruinování.

0/−1
22.7.2015 20:11

M50i33c94h26a47l 14M88r69a33z19i67k 6277727574660

platit budou nejspise pojistovny...

+1/0
22.7.2015 20:41

F14r52a22n67t74a 24T65i43m78a96n 7590628221490

Ale ty po něm budou nemalou část vymáhat určitě zpětně.

0/0
22.7.2015 21:18

M84i40c76h88a20l 11M12r61a57z44i19k 6627857984910

To zalezi na vysledku vysetrovani. Navic od toho mate to pojisteni - aby platila pojistovna a ne vy. Profi ridic by navic mel mit i pojisteni odpovednosti, tedy co nezaplati povinne ruceni, zaplati se z tohoto.

+1/−1
22.7.2015 21:29

M82a36r91t38i12n 45B46l77o97v62s76k70ý 8355451630

Kdyz mu prokazi poruseni zakona (jizda na prejezd na cervenou ), budou chtit pojistovny penize po ridici.

+2/0
22.7.2015 23:37

M35i64c14h38a56l 29M57r26a69z94i19k 6697427584800

Jak pisu, to zalezi na vysledku vysetrovani...

0/0
23.7.2015 5:40

J75o31s82e16f 86M68i57š27k75o71v86s77k10ý 9288841641488

Platit bude hlavně firma, která ho zaměstnává.

0/0
22.7.2015 22:13

M36i92c39h79a16l 65M51a74c23h41e81k 1674682854649

ČD prohlašují, že na nehodě nenesou žádnou vinu. Ale  zamlčují skutečnost, že vlak před sražkou vůbec nebrzdil. Kdyby se ale strojvedoucí věnoval řízení, musel by kamion vidět nejméně na sto metrů!

+2/−14
22.7.2015 19:39

P11e75t78r 69T82y65č87k46a 6585912269602

Což je při rychlosti co jezdí Pendolino tak 2-3s. To ani pomalu nestihne šáhnout po brzdě. Takové chytráky mám nejradši.

+11/0
22.7.2015 19:43

M55i11c71h60a30l 67M26a40c61h52e25k 1344562694749

Za 3 sekundy se nestačí sáhnout po brzdě??? Takové hlupáky mám opravdu nejradši. Vy vůbec nesedejte za volant!

+3/−12
22.7.2015 19:50

P15e11t87r 40T20y69č21k97a 6405452289762

Proč by nestihl? Možná po ní stihne šáhnout, ale pokud vidí na trati problém 100m před sebou tak je to prostě málo času na to aby vlak začal brzdit. Vypadá to asi takto 1s je reakční doba strivedoucího, ve druhé sekundě šahá po brzdě a tahá za ni, ve třetí sekundě začíná vlak brzdit v momentě kdy naráží do kamionu.

+8/0
22.7.2015 19:56

J12a76r10o22s29l60a63v 78K24r91á72l 6650375177428

Mám pocit, že vlaková vzduchová brzda nereaguje tak rychle, jak hydraulická v osobním autě. Jestli strojvůdce viděl překážku na 100 m, nebyla šance vůbec na nic. Ale nejsem odborník, rád se nechám poučit.

+4/0
22.7.2015 21:20

M49i76c29h19a93l 77M64r98a15z48i32k 6157617244650

ANo s tim souhlasim a navic vlak jedouci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? na 100 metrech nepribrzdi asi o vice nez 5km/h... a rozdil v narazu 160 nebo 155 asi nebude jiz tak znatelny...

+3/0
22.7.2015 21:32

K53u83b28a 89C26i27k41r91y60t 2547418766110

Mám známé mezi strojvedoucími a jeden, který jezdí Pendolinem, říkal, že brzdná dráha při maximální rychlosti je 600 m. Navíc jsou i dané zábrzdné vzdálenosti dle rychlostí takže pro rychlost 105-160 je to 1000m, takže Pendolino nezastavuje z plné rychlosti ani 2 ani 3 km.

0/0
25.7.2015 18:29

E49d72a 79D97r70á92b91e88k 7469672633767

při nižší než max rychlosti je to 1000m a při max rychlosti je to jenom 600m ? 8-o

0/0
25.7.2015 23:07

P96e38t77r 17H67a45r97i35p40r73a82s48a20d 74H50a87j31i86č 8423920384907

Na brzdu v autě šlapete prakticky pořád. Rychlobrzda je něco, ce se používá zřídka. Reakční doba je hodně závislá od toho, co očekáváte, že uvidíte. Strojvůdce jednoduše možná nechtěl uvěřit tomu, co vidí. Trulanta na kolejích. Jestli jezdíte také tak, tak raději za volat nesedejte vy.

0/0
23.7.2015 17:09

E29d17a 76D38r23á72b77e97k 7889162303607

tak zrovna před průjezdem přes přejezd by strojvedoucí MOHL něco očekávat, že... :-) Že neměl šanci něco udělat je věc druhá.

0/0
25.7.2015 23:13

A48l19e73š 55L61á29n11s13k28ý 7103622156569

Tak pane autore, kde jste vzal informaci, že řidič nechal vůz na kolejích a utekl??? Podstatné chyby v článku se neopravují, odbytá záležitost?????? RvRv

+1/−1
22.7.2015 19:12

M81i71c14h55a52l 38M71a57c89h61e48k 1924942674109

A co na tom není pravda? Nechal vůz někde jinde, nebo zůstal na místě?

0/0
22.7.2015 19:17

A45l33e52š 31L10á10n11s94k36ý 7113842386749

Až do srážky seděl řidič v kabině kamionu !!!!!!!!!!!!

+2/−1
22.7.2015 19:19

M38i38c23h59a93l 65M18a26c34h68e27k 1574402984989

No a utekl až potom, tak je to nakonec taky pravda.

+1/−2
22.7.2015 19:22

M25i78c86h61a83l 76M59a95c98h61e13k 1614552694299

Dle cestujících vlak začal brzdit až po srážce, při které strojvůdce přišel o obě nohy. Zřejmě se tedy nevěnoval řízení. Je to smutné, ale stejně by mě zajímalo, jak anebo kdo tedy brzdil?

0/−14
22.7.2015 19:06

J27i77n10d42ř44i39c66h 81H84r77a43d41e27c75k22ý 6315109832322

jak můžou psát, že řidič vyváznul jen s lehkým zraněním, když ho nechal mezi závorami?!

+1/−2
22.7.2015 18:13

T17o74m27á17š 78H77e38r75t19i97g 4480956885985

Polský inteligent. I 10 let je málo.

+2/−1
22.7.2015 16:51

P55e67t83r 23P10i42d26r40m10a53n29n 7651113465733

Stejní blbové jsou i v Česku.

+1/0
22.7.2015 19:02

M97a77r80t53i80n 51N21ě47m10e71c 1668348418271

...polský řidič ze známého šlechtického rodu DE BIL.

+4/0
22.7.2015 16:27

P85e94t78r 86M72a43r61e21č88e83k 1523321629548

Nojo :-/ polský točvolant. Ti jsou nejhorší. Chudáci lidi a pozůstalí. Doufám že mu to řádně spočítají.

+3/−1
22.7.2015 16:21

I61v16a 41V13a39l96č37í53k66o53v77á 1609558951271

Na takovém emanovi si nic nevezmou. Škoda je předběžně 88 mio + nároky zraněných možná +10. RvRvRv

0/0
22.7.2015 18:00

M88i68c24h40a44l 30M65r56a31z48i35k 6847247344580

tak to by mela hradit pojistovna z povinneho ruceni, pripadne z ridicova pojisteni odpovednosti - pokud je ovsem mel....

0/0
22.7.2015 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.