Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva mrtví po střetu pendolina a kamionu. Řidič ho nechal mezi závorami

Ve Studénce na Novojičínsku se srazilo pendolino s polským kamionem naloženým plechy. Zranilo se třináct lidí, někteří vážně, dva nepřežili. Nákladní auto vjelo na přejezd, když šly závory dolů. Řidič vyvázl lehce zraněný. Strojvedoucí podle informací ČTK zřejmě přišel o obě nohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G13a15b30r20i72e47l89a 94H39o67r28a29k79o11v82a 6856264201752

staci jedine .... polsky ridic kamionu....neni co dodat, snad jen "jako vždy"

0/0
25.7.2015 23:02

K42a15r12e88l 95L67a87n42a 49I49n64g48. 9736291782

Znám pár lidí (naivků), kteří toužili se svézt tímto vláčkem. Už je to přešlo... Jak  to může být bezpečné, když to neumí zastavit ?

0/−3
25.7.2015 10:32
Foto

B15r60o15n64i91s16l57a86v 64G51a62b23r69y17š 2212509491

Takhle přemýšlí inženýr?

+2/0
25.7.2015 17:03

B45a58r28b48o69r98a 28N31o75v79á 1123612896281

Mě by zajímalo, když už těch nehod s najetím na přejezd bylo více než dost, proč závory nejsou přes celou vozovku a HLAVNĚ, proč je nestahují dříve. Sama bydlím u dvojích závor, a když je stahovala ručně paní byly dole mnohem delší dobu před příjezdem vlaku. Dnes začne blikat červený ( a zvykejte si po 30ti letech, že tam něco bliká, ale to je můj problém) a po delším čase jdou závory  dolů a pak DO PÁR VTEŘIN jede vlak. Můžu všem říct, že jen čekám, kdy se tu něco stane. A taky mě to připadá, že snad člověk, který vymyslel tento časový rozvrh nebyl při smyslech. A když to přeženu, opravdu přeženu, tak to vypadá jako naschvál od ČD.

0/0
25.7.2015 9:26

R63o79m16a81n13a 80P64i15v21o49d97o54v12á 2407269355283

Nikdo nepíše, jak je ten přejezd vytížený. Přes Přes přejezd se běžně posunují a řadí vlaky . Zcela příšerně . Čekací doba přes 30 min. je běžná. Z toho plynoucí nervozita řidičů je jasná. Na přejezdu se běžně z toho důvodu porušují předpisy. I proto, že pak člověku klidně ujede vlak. Daný přejezd je min. 30 let zralý na změnu. Snad se konečně tak stane a Studénka něco udělá !!!!

0/−1
23.7.2015 5:48

L78u41k53á97š 33R82y30c85h21l44ý 5647736843807

studénka už udělala

- rekonstrukce "zanádražní" plochy, asi 30 metrů před přejezdem je odbočka doprava, vyasfaltovaná cesta k parkovišti, pro pěší chodník. U parkoviště podchod, který vede až na nádraží - kdo spěchá a nechce čekat na přejezdu, může tama

studénka může udělat

-ano může, studénka má městskou policii, která místo nesmyslného popojíždění městem tam a zpět může vyslat dva strážníky aby přejezd hlídali. Nemusí 24/7, stačí nárazově, jednou v pondělí od 6 do 14 podruhé v sobotu od 12 do 18 ono se to časem rozkřikne, že se v těchto místech nevyplatí porušovat předpisy.

+1/0
23.7.2015 8:53

P17e62t88r 71H94a16r37i14p67r45a64s92a23d 37H30a10j72i29č 8453620764427

Jestli podbíháte stažené závory aby vám neujel vlak je to vaše riziko. Ale je nepravděpodbné, že přitom zdemolujete pendolíno a zabijete několik lidí, maximálně zlikvidujete sebe, cestující budou mít další blbý zážitek a vlak bude mít zpoždění. Motoristi jsou trochu jiná skupina.

0/0
23.7.2015 17:13

P20a85v19e80l 82M98e82j93s52t70r56i74k 2234733937766

Smula na druhou, ze jelo zrovna Pendolino a ne klasicka souprava s lokomotivou, kde by to odnesl maximalne kamion a mozna trochu strojvedouci ale cestujici  by az na nejake odreniny a boule od zavazadel byli v pohode. Jinak je to blbec na entou a za volantem nema co delat, ted za to bude platit do konce zivota.

+1/0
23.7.2015 0:54

M36a62r33t72i14n 49R40u86z27i36c72k83a 1232648106657

to si nejsem tak jisty, v te rychlosti by zrejme doslo k vykolejeni lokomotivy a vagony by se pekne poskladali...

0/0
24.7.2015 23:45

J44a53n84a 56N61o18v96a55k31o67v62a 1699503520797

doufam, ze toho blbce budou soudit v polsku tam by dostal na tvrdo 8 let,za kazdeho zabiteho cloveka autem je 4 roky  bez pardonu

tady dostane tak dva

ja to proste nechapu, jak muze nechat stat auto na prejezdu a odejit, ja bych to projela

0/0
22.7.2015 22:34

Z55b86y98n34ě67k 35D24o19l47e81ž69a49l 4943802553311

nepomohlo by, kdyby se u přejezdů zobrazoval čas do příjezdu vlaku ?

+1/0
22.7.2015 22:25

M67i56c91h73a56l 38M50r90a79z11i24k 6747577274720

urcite nepomohlo, stejne by to nekdo zkousel, nekdo by tomu neveril, obecne ale je ten system delany tak, ze tam zase tolik casu neni.

+2/−1
22.7.2015 22:28

Z33b57y85n30ě13k 67D76o10l41e75ž28a70l 4473232363361

U všech by to nepomohlo, ale pokud je někdo aspoň trochu normální a vidí, že vlak přijede za pár vteřin, tak počká. Problém je totiž v tom, že člověk neví kdy vlak přijede a myslí si, že "to stihne".

0/0
23.7.2015 8:09

M16i35c85h17a47l 81M94r87a80z39i70k 6837767544220

To neni problem, v zasade se rozsviti svetla cca 30-40 vterin pred tim nez zacnou padat zavory, uz jak jsou svetla tak tam nema kdo co vjizdet. Tedy pokud budou vedet, ze je to pr vterin, stejne to budou zkouset tito bezmozci...

0/0
23.7.2015 9:20

J93a71n 33V51e76l70i33z 3689117642880

Dnes hodně řidičů jezdí nadoraz. Je třeba zdokonalit zabezpečovací zařízení. Přítomnost auta na přejezdu v době závor musí automaticky zastavit vlak. Zaznamenaní řidiči musí být tvrdě trestáni zákazem řízení.

+3/0
22.7.2015 21:23

M24i72c25h62a32l 29M42r86a86z48i51k 6917867264190

Zakaz rizeni ano s tim souhlasim, ale zastaveni vlaku to je otazka. Vlak jedou ci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? Obavam se ze pokud jiz jsou zavory dole tak obvykle je vlak podstatne blize... tedy asi byto jiz nepomohlo bohuzel...

+1/0
22.7.2015 21:30

I14v34a24n85a 47F39e57r98o72v57á 5528504133841

Souhlasím s vaším názorem - lidi jsou prostě magoři, takže na kritických místech, o nichž se to všeobecně ví, že jsou kritická, tudíž jsou vybavená kamerami, by tyto kamery měly být propojeny se zabezpečovacím systémem.

Mám povolání, při kterém najezdím +- 5 000 km/měsíc, za posledních 20 let jsem neměla žádnou vážnou dopravní nehodu. Bylo pár "plechařinek", ale ty by se daly shrnout pod pojmy "škody při parkování" a "nedodržení bezpečné vzdálenosti v městském provozu". Tím chci říct, že jsem se párkrát neúmyslně otřela o jiné vozidlo při popojíždění na nějakém parkovišti nebo v pražských zácpách.

Ale takovou kravinu, jako udělal řidič toho kamionu, bych nikdy neudělala! A to jezdím s osobákem, kterým by se teoreticky dalo spuštěnými závorami prosmýknout... Ale prostě jsem to nikdy neudělala, přestože mám frekventovaný přejezd na trati Brno - Praha pár metrů od baráku.

A co vůbec nechápu je to, proč ten nešťastník nechal ten kamion stát na kolejích... Krista pána, proč ten magor neprojel/nezlomil ty závory? To mi mozek fakt nebere....

+2/0
22.7.2015 22:59

O38n63d61ř47e46j 26M16a73r18e24k 9172600567229

Vlak jel přes nádraží a závorový přejezd 160? Pokud ano, tak viník je jasný.

0/−6
22.7.2015 21:18

J35o17s33e80f 59M89i54š23k63o75v49s13k76ý 9428671631598

Pane Marku,

kolik byste si představoval, že může jet vlak v těch místech. Pro doplnění, v Německu, Francii apod. jezdí vlaky i přes nádraží i podstatně rychleji. Nevím, kde jste vzal údaj o rychlosti vlaku v době nehody, podle dostupných informací to bylo přes 100 km/h. Rychlost 160km/h je u nás maximální a na vybraných úsecích koridorů.

0/0
22.7.2015 22:20

T71o89m45á82š 62V22a37l34d77e72r 7873280509

to tak bývá. Stojíme na peróně a najednou profrčí přímo u nástupiště vlak více než 80-tkou. Dokud se nic neděje je to v pořádku. Ale pak občas povolí vyhýbka. A máte smůlu, jelikož je to běžná praxe. Na prostřední koleji je odstaven vlak, tak se projíždějící pouští přímo k nástupišti. A ve Francii byl masakr, když takto jedoucí vlak demoloval nástupiště plný lidí. Pokud si pamatuji.Ono je asi problém pouštět vlaky jinou kolejí než stojí lidi na peróně  čekající na vlak, který hned staví po projíždějícím. A odstavené vlaky zaparkovat na úplně jiné třeba slepé koleje.

0/0
23.7.2015 6:30

J77a33n 32J95e51m59e32l44k27a 1315350

No tak jestli chceme zase jezdit do Prahy hodin...

0/0
23.7.2015 7:28

F48r19a48n83t70a 76T13i96m74a55n 7530118841310

Ten řidič půjde sedět a pak bude do smrti platit, platit a platit. Zraněným i mrtvým. A pokud nebude schopný, přeju mu za to, co udělal, z celého V zabavení majetku a finanční zruinování.

0/−1
22.7.2015 20:11

M88i33c69h67a31l 65M75r50a75z57i98k 6347527204700

platit budou nejspise pojistovny...

+1/0
22.7.2015 20:41

F21r98a48n54t28a 60T37i73m28a84n 7930118211250

Ale ty po něm budou nemalou část vymáhat určitě zpětně.

0/0
22.7.2015 21:18

M52i12c76h78a93l 66M37r43a21z56i63k 6147827434960

To zalezi na vysledku vysetrovani. Navic od toho mate to pojisteni - aby platila pojistovna a ne vy. Profi ridic by navic mel mit i pojisteni odpovednosti, tedy co nezaplati povinne ruceni, zaplati se z tohoto.

+1/−1
22.7.2015 21:29

M17a23r76t77i53n 63B83l41o12v45s76k69ý 8715421930

Kdyz mu prokazi poruseni zakona (jizda na prejezd na cervenou ), budou chtit pojistovny penize po ridici.

+2/0
22.7.2015 23:37

M13i79c80h48a64l 41M56r32a75z41i76k 6537707154430

Jak pisu, to zalezi na vysledku vysetrovani...

0/0
23.7.2015 5:40

J71o96s33e89f 83M87i86š87k43o47v97s47k91ý 9468911311608

Platit bude hlavně firma, která ho zaměstnává.

0/0
22.7.2015 22:13

M72i48c23h68a10l 13M61a57c51h80e30k 1544762324179

ČD prohlašují, že na nehodě nenesou žádnou vinu. Ale  zamlčují skutečnost, že vlak před sražkou vůbec nebrzdil. Kdyby se ale strojvedoucí věnoval řízení, musel by kamion vidět nejméně na sto metrů!

+2/−14
22.7.2015 19:39

P87e41t40r 43T97y73č19k13a 6285912929592

Což je při rychlosti co jezdí Pendolino tak 2-3s. To ani pomalu nestihne šáhnout po brzdě. Takové chytráky mám nejradši.

+11/0
22.7.2015 19:43

M31i93c57h83a83l 94M84a32c19h41e93k 1574382324869

Za 3 sekundy se nestačí sáhnout po brzdě??? Takové hlupáky mám opravdu nejradši. Vy vůbec nesedejte za volant!

+3/−12
22.7.2015 19:50

P32e39t44r 17T23y91č30k25a 6835582599892

Proč by nestihl? Možná po ní stihne šáhnout, ale pokud vidí na trati problém 100m před sebou tak je to prostě málo času na to aby vlak začal brzdit. Vypadá to asi takto 1s je reakční doba strivedoucího, ve druhé sekundě šahá po brzdě a tahá za ni, ve třetí sekundě začíná vlak brzdit v momentě kdy naráží do kamionu.

+8/0
22.7.2015 19:56

J27a73r74o14s64l81a20v 67K96r30á85l 6710705927378

Mám pocit, že vlaková vzduchová brzda nereaguje tak rychle, jak hydraulická v osobním autě. Jestli strojvůdce viděl překážku na 100 m, nebyla šance vůbec na nic. Ale nejsem odborník, rád se nechám poučit.

+4/0
22.7.2015 21:20

M32i64c31h97a49l 49M45r85a25z95i62k 6587527174120

ANo s tim souhlasim a navic vlak jedouci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? na 100 metrech nepribrzdi asi o vice nez 5km/h... a rozdil v narazu 160 nebo 155 asi nebude jiz tak znatelny...

+3/0
22.7.2015 21:32

K36u68b98a 45C34i41k91r66y29t 2537728496760

Mám známé mezi strojvedoucími a jeden, který jezdí Pendolinem, říkal, že brzdná dráha při maximální rychlosti je 600 m. Navíc jsou i dané zábrzdné vzdálenosti dle rychlostí takže pro rychlost 105-160 je to 1000m, takže Pendolino nezastavuje z plné rychlosti ani 2 ani 3 km.

0/0
25.7.2015 18:29

E63d41a 23D31r50á30b37e86k 7619922383917

při nižší než max rychlosti je to 1000m a při max rychlosti je to jenom 600m ? 8-o

0/0
25.7.2015 23:07

P76e34t38r 27H48a85r57i19p54r23a82s45a12d 92H90a97j33i38č 8403300954727

Na brzdu v autě šlapete prakticky pořád. Rychlobrzda je něco, ce se používá zřídka. Reakční doba je hodně závislá od toho, co očekáváte, že uvidíte. Strojvůdce jednoduše možná nechtěl uvěřit tomu, co vidí. Trulanta na kolejích. Jestli jezdíte také tak, tak raději za volat nesedejte vy.

0/0
23.7.2015 17:09

E46d48a 41D31r44á31b66e81k 7989802473527

tak zrovna před průjezdem přes přejezd by strojvedoucí MOHL něco očekávat, že... :-) Že neměl šanci něco udělat je věc druhá.

0/0
25.7.2015 23:13

A94l49e24š 42L89á36n33s63k28ý 7533852106479

Tak pane autore, kde jste vzal informaci, že řidič nechal vůz na kolejích a utekl??? Podstatné chyby v článku se neopravují, odbytá záležitost?????? RvRv

+1/−1
22.7.2015 19:12

M14i27c43h95a62l 69M98a61c56h37e65k 1804982534369

A co na tom není pravda? Nechal vůz někde jinde, nebo zůstal na místě?

0/0
22.7.2015 19:17

A74l33e55š 11L46á31n55s47k12ý 7833232966399

Až do srážky seděl řidič v kabině kamionu !!!!!!!!!!!!

+2/−1
22.7.2015 19:19

M69i48c81h30a87l 44M43a82c61h63e64k 1834832824949

No a utekl až potom, tak je to nakonec taky pravda.

+1/−2
22.7.2015 19:22

M86i66c15h34a54l 33M19a91c78h62e54k 1464672954879

Dle cestujících vlak začal brzdit až po srážce, při které strojvůdce přišel o obě nohy. Zřejmě se tedy nevěnoval řízení. Je to smutné, ale stejně by mě zajímalo, jak anebo kdo tedy brzdil?

0/−14
22.7.2015 19:06

J57i60n85d85ř63i27c67h 26H97r78a65d91e40c49k92ý 6465809472702

jak můžou psát, že řidič vyváznul jen s lehkým zraněním, když ho nechal mezi závorami?!

+1/−2
22.7.2015 18:13

T64o16m95á56š 91H15e24r25t71i38g 4180816885465

Polský inteligent. I 10 let je málo.

+2/−1
22.7.2015 16:51

P93e67t76r 35P32i95d19r33m49a46n17n 7561533535103

Stejní blbové jsou i v Česku.

+1/0
22.7.2015 19:02

M47a22r60t98i86n 58N26ě91m54e89c 1388718228521

...polský řidič ze známého šlechtického rodu DE BIL.

+4/0
22.7.2015 16:27

P11e35t50r 56M19a51r13e98č78e13k 1213471689958

Nojo :-/ polský točvolant. Ti jsou nejhorší. Chudáci lidi a pozůstalí. Doufám že mu to řádně spočítají.

+3/−1
22.7.2015 16:21

I71v16a 54V97a67l70č28í37k69o68v37á 1469178181601

Na takovém emanovi si nic nevezmou. Škoda je předběžně 88 mio + nároky zraněných možná +10. RvRvRv

0/0
22.7.2015 18:00

M42i77c16h79a61l 37M93r15a30z12i95k 6897957184610

tak to by mela hradit pojistovna z povinneho ruceni, pripadne z ridicova pojisteni odpovednosti - pokud je ovsem mel....

0/0
22.7.2015 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.