Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva mrtví po střetu pendolina a kamionu. Řidič ho nechal mezi závorami

Ve Studénce na Novojičínsku se srazilo pendolino s polským kamionem naloženým plechy. Zranilo se třináct lidí, někteří vážně, dva nepřežili. Nákladní auto vjelo na přejezd, když šly závory dolů. Řidič vyvázl lehce zraněný. Strojvedoucí podle informací ČTK zřejmě přišel o obě nohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G30a43b89r85i49e27l51a 58H24o73r34a39k91o58v87a 6416604151932

staci jedine .... polsky ridic kamionu....neni co dodat, snad jen "jako vždy"

0/0
25.7.2015 23:02

K96a19r17e79l 13L40a79n30a 64I21n52g82. 9146491402

Znám pár lidí (naivků), kteří toužili se svézt tímto vláčkem. Už je to přešlo... Jak  to může být bezpečné, když to neumí zastavit ?

0/−3
25.7.2015 10:32

B63r85o17n59i75s31l11a77v 79G40a46b19r51y26š 6665304170

Takhle přemýšlí inženýr?

+2/0
25.7.2015 17:03

B51a20r37b58o22r62a 85N54o69v95á 1863462716901

Mě by zajímalo, když už těch nehod s najetím na přejezd bylo více než dost, proč závory nejsou přes celou vozovku a HLAVNĚ, proč je nestahují dříve. Sama bydlím u dvojích závor, a když je stahovala ručně paní byly dole mnohem delší dobu před příjezdem vlaku. Dnes začne blikat červený ( a zvykejte si po 30ti letech, že tam něco bliká, ale to je můj problém) a po delším čase jdou závory  dolů a pak DO PÁR VTEŘIN jede vlak. Můžu všem říct, že jen čekám, kdy se tu něco stane. A taky mě to připadá, že snad člověk, který vymyslel tento časový rozvrh nebyl při smyslech. A když to přeženu, opravdu přeženu, tak to vypadá jako naschvál od ČD.

0/0
25.7.2015 9:26

R30o88m60a93n11a 34P10i38v71o95d40o37v49á 2657319385133

Nikdo nepíše, jak je ten přejezd vytížený. Přes Přes přejezd se běžně posunují a řadí vlaky . Zcela příšerně . Čekací doba přes 30 min. je běžná. Z toho plynoucí nervozita řidičů je jasná. Na přejezdu se běžně z toho důvodu porušují předpisy. I proto, že pak člověku klidně ujede vlak. Daný přejezd je min. 30 let zralý na změnu. Snad se konečně tak stane a Studénka něco udělá !!!!

0/−1
23.7.2015 5:48

L96u90k45á41š 92R21y81c51h32l30ý 5157166353237

studénka už udělala

- rekonstrukce "zanádražní" plochy, asi 30 metrů před přejezdem je odbočka doprava, vyasfaltovaná cesta k parkovišti, pro pěší chodník. U parkoviště podchod, který vede až na nádraží - kdo spěchá a nechce čekat na přejezdu, může tama

studénka může udělat

-ano může, studénka má městskou policii, která místo nesmyslného popojíždění městem tam a zpět může vyslat dva strážníky aby přejezd hlídali. Nemusí 24/7, stačí nárazově, jednou v pondělí od 6 do 14 podruhé v sobotu od 12 do 18 ono se to časem rozkřikne, že se v těchto místech nevyplatí porušovat předpisy.

+1/0
23.7.2015 8:53

P41e18t49r 26H29a90j31i65č 1940179228488

Jestli podbíháte stažené závory aby vám neujel vlak je to vaše riziko. Ale je nepravděpodbné, že přitom zdemolujete pendolíno a zabijete několik lidí, maximálně zlikvidujete sebe, cestující budou mít další blbý zážitek a vlak bude mít zpoždění. Motoristi jsou trochu jiná skupina.

0/0
23.7.2015 17:13

P41a27v84e23l 30M33e40j92s88t55r35i58k 2374773777526

Smula na druhou, ze jelo zrovna Pendolino a ne klasicka souprava s lokomotivou, kde by to odnesl maximalne kamion a mozna trochu strojvedouci ale cestujici  by az na nejake odreniny a boule od zavazadel byli v pohode. Jinak je to blbec na entou a za volantem nema co delat, ted za to bude platit do konce zivota.

+1/0
23.7.2015 0:54

M77a13r94t31i46n 81R98u29z10i49c12k47a 1802418946387

to si nejsem tak jisty, v te rychlosti by zrejme doslo k vykolejeni lokomotivy a vagony by se pekne poskladali...

0/0
24.7.2015 23:45

J80a74n41a 34N84o81v89a88k51o22v78a 1869913220897

doufam, ze toho blbce budou soudit v polsku tam by dostal na tvrdo 8 let,za kazdeho zabiteho cloveka autem je 4 roky  bez pardonu

tady dostane tak dva

ja to proste nechapu, jak muze nechat stat auto na prejezdu a odejit, ja bych to projela

0/0
22.7.2015 22:34

Z59b27y64n23ě79k 31D92o21l57e60ž96a40l 4813962233851

nepomohlo by, kdyby se u přejezdů zobrazoval čas do příjezdu vlaku ?

+1/0
22.7.2015 22:25

M12i23c56h14a57l 24M47r20a60z60i34k 6127547124250

urcite nepomohlo, stejne by to nekdo zkousel, nekdo by tomu neveril, obecne ale je ten system delany tak, ze tam zase tolik casu neni.

+2/−1
22.7.2015 22:28

Z37b52y29n46ě11k 94D30o59l80e30ž76a34l 4833582163531

U všech by to nepomohlo, ale pokud je někdo aspoň trochu normální a vidí, že vlak přijede za pár vteřin, tak počká. Problém je totiž v tom, že člověk neví kdy vlak přijede a myslí si, že "to stihne".

0/0
23.7.2015 8:09

M97i92c27h88a97l 43M95r12a13z27i13k 6297697684190

To neni problem, v zasade se rozsviti svetla cca 30-40 vterin pred tim nez zacnou padat zavory, uz jak jsou svetla tak tam nema kdo co vjizdet. Tedy pokud budou vedet, ze je to pr vterin, stejne to budou zkouset tito bezmozci...

0/0
23.7.2015 9:20

J12a57n 80V12e39l77i76z 3839737812620

Dnes hodně řidičů jezdí nadoraz. Je třeba zdokonalit zabezpečovací zařízení. Přítomnost auta na přejezdu v době závor musí automaticky zastavit vlak. Zaznamenaní řidiči musí být tvrdě trestáni zákazem řízení.

+3/0
22.7.2015 21:23

M74i83c80h88a62l 60M53r16a35z18i37k 6237277934560

Zakaz rizeni ano s tim souhlasim, ale zastaveni vlaku to je otazka. Vlak jedou ci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? Obavam se ze pokud jiz jsou zavory dole tak obvykle je vlak podstatne blize... tedy asi byto jiz nepomohlo bohuzel...

+1/0
22.7.2015 21:30

I10v88a22n21a 73F76e12r56o76v75á 5318194533161

Souhlasím s vaším názorem - lidi jsou prostě magoři, takže na kritických místech, o nichž se to všeobecně ví, že jsou kritická, tudíž jsou vybavená kamerami, by tyto kamery měly být propojeny se zabezpečovacím systémem.

Mám povolání, při kterém najezdím +- 5 000 km/měsíc, za posledních 20 let jsem neměla žádnou vážnou dopravní nehodu. Bylo pár "plechařinek", ale ty by se daly shrnout pod pojmy "škody při parkování" a "nedodržení bezpečné vzdálenosti v městském provozu". Tím chci říct, že jsem se párkrát neúmyslně otřela o jiné vozidlo při popojíždění na nějakém parkovišti nebo v pražských zácpách.

Ale takovou kravinu, jako udělal řidič toho kamionu, bych nikdy neudělala! A to jezdím s osobákem, kterým by se teoreticky dalo spuštěnými závorami prosmýknout... Ale prostě jsem to nikdy neudělala, přestože mám frekventovaný přejezd na trati Brno - Praha pár metrů od baráku.

A co vůbec nechápu je to, proč ten nešťastník nechal ten kamion stát na kolejích... Krista pána, proč ten magor neprojel/nezlomil ty závory? To mi mozek fakt nebere....

+2/0
22.7.2015 22:59

O45n67d22ř31e23j 64M51a74r63e42k 9102740437639

Vlak jel přes nádraží a závorový přejezd 160? Pokud ano, tak viník je jasný.

0/−6
22.7.2015 21:18

J17o82s59e43f 10M80i80š72k62o72v16s22k59ý 9138761401138

Pane Marku,

kolik byste si představoval, že může jet vlak v těch místech. Pro doplnění, v Německu, Francii apod. jezdí vlaky i přes nádraží i podstatně rychleji. Nevím, kde jste vzal údaj o rychlosti vlaku v době nehody, podle dostupných informací to bylo přes 100 km/h. Rychlost 160km/h je u nás maximální a na vybraných úsecích koridorů.

0/0
22.7.2015 22:20

T98o82m16á80š 36V43a95l29d28e49r 7343350789

to tak bývá. Stojíme na peróně a najednou profrčí přímo u nástupiště vlak více než 80-tkou. Dokud se nic neděje je to v pořádku. Ale pak občas povolí vyhýbka. A máte smůlu, jelikož je to běžná praxe. Na prostřední koleji je odstaven vlak, tak se projíždějící pouští přímo k nástupišti. A ve Francii byl masakr, když takto jedoucí vlak demoloval nástupiště plný lidí. Pokud si pamatuji.Ono je asi problém pouštět vlaky jinou kolejí než stojí lidi na peróně  čekající na vlak, který hned staví po projíždějícím. A odstavené vlaky zaparkovat na úplně jiné třeba slepé koleje.

0/0
23.7.2015 6:30

J20a97n 42J48e49m93e25l87k18a 1715340

No tak jestli chceme zase jezdit do Prahy hodin...

0/0
23.7.2015 7:28

F71r15a49n24t11a 14T48i97m32a38n 7110908361820

Ten řidič půjde sedět a pak bude do smrti platit, platit a platit. Zraněným i mrtvým. A pokud nebude schopný, přeju mu za to, co udělal, z celého V zabavení majetku a finanční zruinování.

0/−1
22.7.2015 20:11

M80i48c63h23a80l 41M55r46a82z62i17k 6787217634820

platit budou nejspise pojistovny...

+1/0
22.7.2015 20:41

F24r25a89n21t80a 18T30i93m80a28n 7240118361120

Ale ty po něm budou nemalou část vymáhat určitě zpětně.

0/0
22.7.2015 21:18

M50i18c17h15a65l 67M54r61a73z37i40k 6787357324850

To zalezi na vysledku vysetrovani. Navic od toho mate to pojisteni - aby platila pojistovna a ne vy. Profi ridic by navic mel mit i pojisteni odpovednosti, tedy co nezaplati povinne ruceni, zaplati se z tohoto.

+1/−1
22.7.2015 21:29

M84a24r17t23i21n 79B55l73o59v53s81k94ý 8665391290

Kdyz mu prokazi poruseni zakona (jizda na prejezd na cervenou ), budou chtit pojistovny penize po ridici.

+2/0
22.7.2015 23:37

M44i41c53h10a73l 54M94r37a62z50i62k 6797127824970

Jak pisu, to zalezi na vysledku vysetrovani...

0/0
23.7.2015 5:40

J17o73s96e30f 25M21i93š37k96o36v59s90k18ý 9118781781708

Platit bude hlavně firma, která ho zaměstnává.

0/0
22.7.2015 22:13

M10i58c89h89a42l 16M56a47c88h86e54k 1714572104529

ČD prohlašují, že na nehodě nenesou žádnou vinu. Ale  zamlčují skutečnost, že vlak před sražkou vůbec nebrzdil. Kdyby se ale strojvedoucí věnoval řízení, musel by kamion vidět nejméně na sto metrů!

+2/−14
22.7.2015 19:39

P89e61t45r 18T96y45č23k17a 6495142569732

Což je při rychlosti co jezdí Pendolino tak 2-3s. To ani pomalu nestihne šáhnout po brzdě. Takové chytráky mám nejradši.

+11/0
22.7.2015 19:43

M24i63c86h36a83l 70M90a78c52h91e17k 1744672494819

Za 3 sekundy se nestačí sáhnout po brzdě??? Takové hlupáky mám opravdu nejradši. Vy vůbec nesedejte za volant!

+3/−12
22.7.2015 19:50

P36e34t49r 64T48y36č16k10a 6555642709802

Proč by nestihl? Možná po ní stihne šáhnout, ale pokud vidí na trati problém 100m před sebou tak je to prostě málo času na to aby vlak začal brzdit. Vypadá to asi takto 1s je reakční doba strivedoucího, ve druhé sekundě šahá po brzdě a tahá za ni, ve třetí sekundě začíná vlak brzdit v momentě kdy naráží do kamionu.

+8/0
22.7.2015 19:56

J34a85r51o50s84l85a41v 42K83r12á59l 6700115667308

Mám pocit, že vlaková vzduchová brzda nereaguje tak rychle, jak hydraulická v osobním autě. Jestli strojvůdce viděl překážku na 100 m, nebyla šance vůbec na nic. Ale nejsem odborník, rád se nechám poučit.

+4/0
22.7.2015 21:20

M98i97c53h70a49l 57M62r86a81z98i49k 6177477174620

ANo s tim souhlasim a navic vlak jedouci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? na 100 metrech nepribrzdi asi o vice nez 5km/h... a rozdil v narazu 160 nebo 155 asi nebude jiz tak znatelny...

+3/0
22.7.2015 21:32

K40u70b22a 88C66i91k11r50y32t 2877358166970

Mám známé mezi strojvedoucími a jeden, který jezdí Pendolinem, říkal, že brzdná dráha při maximální rychlosti je 600 m. Navíc jsou i dané zábrzdné vzdálenosti dle rychlostí takže pro rychlost 105-160 je to 1000m, takže Pendolino nezastavuje z plné rychlosti ani 2 ani 3 km.

0/0
25.7.2015 18:29

E33d74a 78D63r81á15b17e12k 7129932303337

při nižší než max rychlosti je to 1000m a při max rychlosti je to jenom 600m ? 8-o

0/0
25.7.2015 23:07

P70e98t69r 51H45a77j93i35č 1310719878578

Na brzdu v autě šlapete prakticky pořád. Rychlobrzda je něco, ce se používá zřídka. Reakční doba je hodně závislá od toho, co očekáváte, že uvidíte. Strojvůdce jednoduše možná nechtěl uvěřit tomu, co vidí. Trulanta na kolejích. Jestli jezdíte také tak, tak raději za volat nesedejte vy.

0/0
23.7.2015 17:09

E21d98a 37D97r56á31b81e24k 7509642633167

tak zrovna před průjezdem přes přejezd by strojvedoucí MOHL něco očekávat, že... :-) Že neměl šanci něco udělat je věc druhá.

0/0
25.7.2015 23:13

A30l85e35š 41L10á59n37s76k90ý 7643942926409

Tak pane autore, kde jste vzal informaci, že řidič nechal vůz na kolejích a utekl??? Podstatné chyby v článku se neopravují, odbytá záležitost?????? RvRv

+1/−1
22.7.2015 19:12

M98i86c20h40a80l 75M61a85c30h51e81k 1774182554809

A co na tom není pravda? Nechal vůz někde jinde, nebo zůstal na místě?

0/0
22.7.2015 19:17

A82l15e45š 62L30á59n52s62k35ý 7713432216659

Až do srážky seděl řidič v kabině kamionu !!!!!!!!!!!!

+2/−1
22.7.2015 19:19

M13i43c66h56a43l 71M82a68c88h11e30k 1104432524639

No a utekl až potom, tak je to nakonec taky pravda.

+1/−2
22.7.2015 19:22

M90i13c56h64a84l 81M88a57c77h78e36k 1664772554149

Dle cestujících vlak začal brzdit až po srážce, při které strojvůdce přišel o obě nohy. Zřejmě se tedy nevěnoval řízení. Je to smutné, ale stejně by mě zajímalo, jak anebo kdo tedy brzdil?

0/−14
22.7.2015 19:06

J27i74n63d95ř78i43c51h 97H46r49a33d24e26c43k42ý 6305259102972

jak můžou psát, že řidič vyváznul jen s lehkým zraněním, když ho nechal mezi závorami?!

+1/−2
22.7.2015 18:13

T44o67m86á55š 80H73e24r84t87i77g 4170146145235

Polský inteligent. I 10 let je málo.

+2/−1
22.7.2015 16:51

P83e83t54r 45P46i73d29r49m15a19n24n 7611673715243

Stejní blbové jsou i v Česku.

+1/0
22.7.2015 19:02

M65a79r20t45i39n 28N82ě31m64e57c 1628308398451

...polský řidič ze známého šlechtického rodu DE BIL.

+4/0
22.7.2015 16:27

P29e10t41r 59M86a83r78e36č77e94k 1623771419298

Nojo :-/ polský točvolant. Ti jsou nejhorší. Chudáci lidi a pozůstalí. Doufám že mu to řádně spočítají.

+3/−1
22.7.2015 16:21

I16v51a 70V52a29l95č47í34k12o48v53á 1359628251191

Na takovém emanovi si nic nevezmou. Škoda je předběžně 88 mio + nároky zraněných možná +10. RvRvRv

0/0
22.7.2015 18:00

M71i85c83h78a78l 42M66r40a64z57i73k 6417397114250

tak to by mela hradit pojistovna z povinneho ruceni, pripadne z ridicova pojisteni odpovednosti - pokud je ovsem mel....

0/0
22.7.2015 18:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.