Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie obvinila polského řidiče kamionu, červená světla už svítila

Policie obvinila z obecného ohrožení padesátiletého řidiče kamionu, který se ve středu srazil na přejezdu ve Studénce s pendolinem. Polákovi hrozí za nehodu s třemi oběťmi až 10 let vězení. Vyšetřovatelé potvrdili, že vjel na přejezd, když blikala červená výstražná světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i16l58o92š 15S81i14c93h30i15n39g50e37r 5433208986904

co s takovým člověkem co nemá zodpovědnost. jakýkoliv trest bude málo co provedl.

0/0
24.7.2015 22:56

J66o33s82e11f 59N49o42v18á77k 1300493885

Je dobré být zdrcen, snižuje to trest. Vyšetřovatel musí zjistit, zda je pachatel zdrcen, a ohlásit to novinářům.

0/0
23.7.2015 19:43

J77a68n 83P15a76v18e16l13k19a 3467381534141

Oni ze záznamu kamery nejsou schopni s určitostí říct, že řidič vjel na přejezd na červené světlo. Kamera světla nevidí, dovozují to z toho, že závora se zavírá nejméně 30 sec. po světlech. To ale platí jen v případě, že zařízení funguje správně. Tak to vždy není. Kolegovi se stalo, že vjel na přejezd, světla nesvítila a spadly závory. Prorazil je a naštěstí bylo kolem dost lidí, kteří to viděli a dosvědčili mu to.

0/0
23.7.2015 17:29

J19a73r88o31s17l30a80v 16K35a18d94l43e16c 5921669262831

Přitom v dnešní době by nebyl problém dát mezi závory čidla k vyhodnocení volného prostoru. Nebyl by ani problém aby závora pouštěcí na přejezd šla dolů dříve než závora uzavírací výjezd. Nejjednoduší by bylo kdyby byla závora jen před vjezdem.

----------------------------

Technicky problémovější je vzhledem k rychlosti vlaku též po vyhodnocení uzavřeného přejezdu čidlem jako neprůjezdný pro vlak ten vlak včas zastavit.

= Naše tratě nejsou technicky vhodné pro takové vlaky anebo by se musela snížit rychlost vlaku na bezpečnou.

0/−2
23.7.2015 16:46

J37a61r64o14s51l45a55v 45K59a34d14l95e81c 5301949382951

Takové jasné a úmyslné nerespektování dopravních předpisů by se mělo postavit na úroveň teroristického činu. To již není obecné ohrožení, ale vědomé protispolečenské počínání s vědomými následky.

+1/−1
23.7.2015 16:32

B50o75h52u86s69l98a67v 82K51r60á88l70í70k 2241480859346

Pokud jsou na silnicích řidiči s IQ tykve, tak tomu nezabráníte ani tím, kdybyste ta slova "vědomé", "úmyslné", "jasné" a "protispolečenské" napsat padesátkrát. vědomě boural možná pilot Lubitz, ale tohoto Poláka bych opravdu z nějaké myšlenky, byť jakékoliv, nepodezíral.

+1/−1
23.7.2015 16:56

M18a76r88t98i66n 37L42u84k56e94š 3766201531865

Já pořád nerozumím jedné věci - když je tam kamera, proč si to benga od nich občas nevyžádají a neposílají pak obálky s výzvou k odevzdání řidičského průkazu?

Hlavně že se pořád zaměřují na kontrolu alkoholu a když chytí řidiče s dvěma pivkama co jede naprosto slušně, tak se jásá jak kdyby dopadli minimálně trojnásobnýho vraha.

Opakuju to pořád - dokud budou dopraváky a média zajímat kraviny typu 0,5 promile místo hrubých porušení pravidel silničního provozu jako jízda na červená světla, tak se bezpečnost provozu nezvýší.

+3/0
23.7.2015 15:32

P10e15t19r 52M89u72n96z66a61r 1955311109846

Otázka je zda je možné záznam z těch kamer možné použít pro rozdávání pokut. Na dálnici je třeba taky kopec kamer, ale nedají se použít pro rozdání pokut.

+1/0
23.7.2015 15:54

T66o74m87á19š 64Z19e56m21á27n48e96k 5830488196126

Otázka je, proč je tady taková byrokracie, že to nejde? A klidně bych k tomu přidal oblíbenou značku s informací, že úsek je sledován. Proti tomu snad nelze nic namítnout. Argument, že kamera byla pořízena za jiným účelem a z jiných dotací, považuji za směšný a hodný Kocourkova.

+3/0
23.7.2015 16:08

B22o13h89u71s96l72a88v 65K61r71á58l23í37k 2511250929766

Protože poslanci i jejich voliči ve většině jezdí po silnicích jako dobytci, a tudíž nemají zájem na tom, aby se přestupky trestaly.

+1/0
23.7.2015 16:18

M65a51r75t20i68n 85L22u10k96e74š 3816651221675

A to je přesně ono. Protože se neumí použít záznam z prokazatelně nebezpečného manévru, který bezprostředně ohrožuje na životě ostatní účastníky, tak půjdeme zavřít magistrálu a dávat dýchnout 1000 řidičů, kteří nic neprovedli a jedou předpisově.

Kdyby se média zaměřila na řešení skutečných problémů, možná by byla vůle s tím něco dělat.

0/0
23.7.2015 16:10

B51o62h93u53s57l15a59v 12K21r77á18l36í47k 2161950289686

"Řidič s dvěma pivkama, co jede naprosto slušně" je zhruba totéž, jako "řidič, který projíždí přejezdu na červenou, ale tak šikovně, že ho ještě žádný vlak netrefil".

+5/0
23.7.2015 16:17

M12a55r29t27i95n 43L90u53k27e77š 3706101961165

To je právě ten nesmysl. Někdo si může dát dvě piva a je v provozu naprosto bezpečným účastníkem. Někdo si nedá ani jedno a je jako neřízená střela.

Asi není náhodou, že v zemích které jsou ohledně silničního provozu vyspělejší než my, jsou ta dvě piva povolena. Tady by každý za pivo za volantem div ne lynčoval a prokazatelně špatní řidiči, ač střízliví, jezdí vesele dál. Není to malinko renonc?

0/0
23.7.2015 16:47

B98o48h13u16s59l42a97v 66K86r27á63l40í97k 2111410479166

No a někdo zase je schopen přejet blikající přejezd nebo přeběhnout přechod na červenou zcela bezpečně, zatímco jiný to dělá nešikovně a způsobí nehodu. Takže kompromisní řešení je, aby se předpisy dodržovaly a jejich porušování trestalo. Machříci, kteří nejsou ani schopni rozpoznat a přiznat si, jak jím dvě piva snižují schopnosti, jsou ti nejnebezpečnější.

+1/0
23.7.2015 17:01

M14a77r16t79i19n 91L49u54k29e13š 3986401371875

Myslím že opakujete dokola to samé, aniž byste se podstatně zamyslel nad obsahem svých slov.

Nikdo nedělá machříka - že dvě piva nemají u naprosté většiny řidičů vliv na schopnosti je prokázaný fakt, potvrzený mimo jiné zmiňovanou tolerancí ve vyspělých zemích. S takovou rétorikou byste musel zakázat řídit i osobám nad 60 let, protože jejich reakce jsou přirozeně pomalejší a schopnosti tudíž omezené.

A přesto je víc než jisté, že i takový 70-ti letý zkušený řidič je v provozu míň nebezpečný, než 20-ti letá vyjukaná blondýnka. Chce to víc myslet, než začnete papouškovat mediální fráze ;-)

0/0
23.7.2015 17:28

L12u23k70á18š 86V43a98ň45u84r70a 1455684123633

Hlavně je nutné za vjetí na přejezd kde bliká červená světla sebrat řidičák. Zákaz řízení většinou nestačí. Nechal bych je udělat alespoň testy znovu. A taky bych doporučoval povinné psychotesty. Mojí ženu kdysi při odbočování sestřelil velký manager Eurotelu, který byl líný čekat ve frontě a přes plnou čáru to chtěl objet v protisměru. Navíc byl pod vlivem. Přijeli tehdy místní policajti a jasně vše ukazovalo na managera a taky mu sebrali papíry. Žena byla těhotná, tak nás s ní poslali do nemocnice na kontrolu. Pak ale přijeli z centrály z města a místní jim museli předat všechny doklady a zmizet a ti z centrály to překvalifikovali, že na vině je žena a sebrali jí papíry. Zašel jsem tehdy za sousedem co dělal u kriminálky a on mi nadiktoval dopis o korupci apod. Sám bych se takový neodvážil napsat. Za 14 dnů přišel dopis, že ženě papíry vrací. Nikdy ale nebyl viník označen. ;-O

+4/0
23.7.2015 15:25
Foto

V65l44a88d22i78m70í66r 31V90a36ň88u56r62a 8605400397978

Historky nic moc, ale příjmení máte luxusní pane Vaňura;-)…..

0/0
23.7.2015 15:30

J35a58r39o60s26l36a92v 53K13a17d68l92e44c 5431509892851

Bohužel, při odbočování musíte sledovat i provoz za s sebou.

+1/0
23.7.2015 16:34

L88u83k23á85š 60V65a31ň80u31r44a 1285404803473

Horší řidiči kamiónů jak Poláci, jsou už jen Rumuni a Bulhaři. Jeden Bulhar takhle narval kamarádky auto pod sebe. Jela po dálnici v levém pruhu a předjížděla kamión. Ten najednou začal odbočovat do jejího pruhu. Byla za zadní nápravou tahače a on ji narval pod svůj návěs. Nejdřív ji tedy narval na středové mantinely a i když troubila, tak ji rval víc a víc pod sebe. Nakonec mu to asi nejelo a tak zastavil. Když ji z auta vytáhli, tak nechápali, že žije. Bulhar neměl povinné ručení a vůbec moc nekomunikoval. Policie ho chtěla zadržet, ale on přeběhl dálnici a zmizel. Dodnes peníze z pojistky neviděla. 8-o

0/0
23.7.2015 15:16

R15o55s71t19i19s71l13a48v 18C95a68h75a 8635961380562

Vcera mne fascinoval jeden politik, jak hned navrhoval zlepseni edukace v autoskolach. Nevim, jak by to zrovna v tomto konkretnim pripade pomohlo 8-o

0/0
23.7.2015 14:51

J91i48r65k76a 71D55v26o21ř74á92k 4185790933918

Jestli se stává, že vám v autoškole o možnosti snadného proražení závor zevnitř neřeknou, tak pomohlo. I když v tomhle konkrétním případě by to musela být autoškola polská. Ten kamioňák o tom zjevně netušil.

+1/0
23.7.2015 15:00

J73a22r32o68s63l47a71v 34K41a27d82l49e75c 5261279842121

To není o tušení, ale o zdravém selském rozumu a schopnosti reagovat.

+1/0
23.7.2015 16:36

I33v51a74n 52H79o73l13a75s 5587387598447

Právě v tomhle zřejmě dost (on totiž ten politik pouze papuškoval to, co SŽDC a DI požadují už několik let) - řidič evidentně netušil, že ta závora jde tak snadno prorazit (stojan tomu rozhodně neodpovídá). A kdyby to věděl, tak by asi projel (rozhodně nebyl v tak velkém šoku, když s tím kamionem mezi závorami ještě kvedlal, bohužel ve finálním stavu skončil v té nejméně vhodné konfiguraci).

0/0
23.7.2015 15:07

R25o63s32t53i26s32l56a52v 94C43a90h83a 8675161480932

Ja v jeho pozici, i kdybych predpokladal, ze je ocelova, tak jedu. Vzdycky je aspon nejaka sance, ze ji ohnu, vysadim, cokoliv..... Staci mit mozek

+1/0
23.7.2015 15:10

I31v79a98n 93H88o90l83a37s 5297487928477

Tím spíš, když mi někdo včas natluče do hlavy, že je to jen trochu festovnější překližka.

0/0
23.7.2015 15:13

M28a92r15i18e 21V88a25š62í59č95k59o93v70á 3411173892608

Já osobně moc neřídím a dokážu si představit, že pokud bych přehlédla světla, pouze bych zmateně popojížděla mezi závorami a doufala, že to zrovna pojede tou kolejí, na níž nestojím. V autoškole mi o proražení závor nikdo nic neřekl. Pokaždé, když jimi projíždím mám panickou hrůzu, že se scvaknou a nebudu moct vyjet. Takže ano, myslím, žer edukace by v tom případě velmi pomohla.

0/−1
23.7.2015 15:15

P89a83v72e35l 19K54r78á39l 5650549344788

Pomohlo by nevjíždět na přejezd na červenou.

+1/0
23.7.2015 15:43

P93e33t76r 38M18u33n11z38a81r 1725771909846

Také by pomohlo si občas něco přečíst. Tohle o závorách se píše už mnoho let u každé podobné nehody. Nechápu jak to může někdo kdo řídí a trochu se zajímá o svět okolo sebe nevědět.

0/0
23.7.2015 16:00

M43a35r29i15e 33V57a82š93í76č39k64o29v22á 3191473352778

A kolik si myslíte, že jezdí po republice lidí jako já, kteří jsou úzkostliví, občas něco přehlédnou a nedokáží se rozhodnout ve vteřině? Tady nejde o mě, ale kolik takových lidí denně potkáte? Opravdu si dokážu představit člověka (a i takové znám), kteří při nestandartní situaci na silnici zpanikaří. A potom nepomůže vymínusování na fóru, ani povzdechnutí si nad neznalostí. Ano, že jdou závory zvednout se obyčejný člověk dozví až po takovéto obrovské nehodě, protože mu to v autoškole nikdo neřekl. Stejně tak mi nikdo neřekl, jak se chovat při smyku a další podobné vychytávky. Tady jde o to, že by se tomuto měly autoškoly věnovat a ne po deseti jízdách a jednom testu chrlit další a další řidiče.

0/0
23.7.2015 17:09

L55u43k89á82š 64V71a82ň64u61r17a 1155604773273

Já bych spíš doporučoval psychotesty a stresové testy pro řidiče. A to hlavně pro cizince.

+1/0
23.7.2015 15:17

T15o81n50d74a 29H58e33j41l96í51k 1848273939227

Uvolnili už ten videozáznam? Má někdo případně odkaz?

0/−1
23.7.2015 14:50

J19a95n 24J63e12m14e26l44k10a 1115770

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/ 11. 2014. Názor strojvedoucího.. nejspíš tohoto strojvedoucího. Přesně popsal problémy české železnice.

Bohužel evidentně nikdo názory stojvedoucích neposlouchal. Policie, SŽDC, autoškoly.. 

"V případě nouze prorazte závoru

Vzhledem k tomu, že pan strojvedoucí zažívá při každé směně řadu rizikových situací, chtěl by apelovat hlavně na řidiče automobilů. „Oproti minulým letům zaznamenávám neuvěřitelný nárůst neukázněnosti účastníků silničního provozu. Člověku to hlava nebere, co vše si lidé v osobních nebo nákladních automobilech dovolí, a hlavně jak riskují. Řada lidí si totiž neuvědomuje, že na dvoukolejné trati se mohou například na chvíli zvednout závory, a přitom ale bliká stále světelná návěst. To ale neznamená, že se dá přes přejezd přejet! Vždyť z druhé strany se může blížit vlak, který během chvilky dá impulz ke stažení závor. A právě taková chvilka láká řadu lidí, aby skulinky využili k rychlému přejetí přejezdu. Pak jsou strašně překvapeni, že zůstanou uvězněni mezi závorami. Bylo by velmi žádoucí, aby se v autoškolách nebo i na školeních profesionálních řidičů upozorňovalo na to, že v případě takové nouze lze závoru jednoduše prorazit. Škoda za pár tisíc korun za zlomenou závoru nebo odřený lak na autě určitě vykompenzuje ztrátu života nebo zdemolované vozidlo."

0/0
23.7.2015 14:38

J62a46n 50J70e49m77e42l97k22a 1585470

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/

0/0
23.7.2015 14:45

J71a43r28o76s54l24a45v 48K97a47d76l70e55c 5651929502581

Člověk, který jede na červenou těžko bude myslet hlavou.

0/0
23.7.2015 16:38

R73o10s70t80i48s96l65a21v 82C69a57h72a 8515291810622

Nevrhuji prestavet prejezdy tak, aby zavora byla tak daleko od koleji, aby se tam auto veslo. Dale by mozna pomohlo, kdyby byly dvoje svetla, jedny ve vzdalenosti 80m (posledni cedule), dalsi u zavory.

Ja vim, blbost, kvuli par debilum, ale jiste vylepseni to je.

+1/−2
23.7.2015 14:17

V12í97t 61K12u40č84e75r94a 6154559369832

A co takhle zkusit jednodužší řešení - když svítí červená - nevjíždět na koleje? To vadí čemu?

+12/0
23.7.2015 14:24

R33o21s86t65i32s46l61a64v 70C53a86h74a 8555271940172

Tak to je zaklad, ale evidentne nefunguje. Dalsi vec je prorazeni zavory. Ale to taky nekdy nefunguje.....

0/0
23.7.2015 14:48

A83l41e22š 16C33h24u97d71ý 1293456656798

Fascinujke mě vaše naivita. Opravdu si myslíte, že když uděláte zabezpečení takové, že bude z 90% neprůstřelné, že si lopata nenajde cestu? Pro boha, svítí červená, nemůžete na přejezd. Nikdy neuděláte takové poka yoke, které vám zamezí ho obejít, pokud ho budete chtít obejít. Jedině policajt se samopalem a pokud někdo vjede na červenou, ostrá střelba a následně masáž v mediíích, že to čeká každého, kdo bude porušovat pravidla.

+3/0
23.7.2015 14:31

K20a73r43e30l 59N19a22s25t45o85u79p80i29l 3820881850391

A neměly by se tam vejít rovnou tři auta? A to tři kamiony s návěsem i přívěsem?

+3/0
23.7.2015 14:37

J18i85r57k60a 68D24v64o11ř49á14k 4675340563688

Dál? Fyzicky většinou nemožné. Dvojí světla? Kdo kašle na jedny, projede stejně snadno i dvoje, ne? Problém rozhodně NEBYL v tom že by ta světla byla špatně vidět.

+1/0
23.7.2015 14:51

R89o64s37t41i43s65l96a94v 81C71a63h12a 8965351900532

tohle je spise pro pripad, ze jedny prehlidne.

ja vim, v tomto pripade byl cely problem v IQ ridice. Ale s tim se asi neda nic delat

0/0
23.7.2015 14:56

J16i97r27k23a 78D45v75o79ř19á24k 4225310243328

Zesložiťování označování přejezdů je cesta do pekel. Dvojí světla za sebou a velké vzdálenosti spíš zhorší jednoznačnost pokynu a víc lidí se zachová "podle sebe".

+2/0
23.7.2015 15:05

R81o35s85t30i63s34l47a44v 56C11a27h22a 8135851950662

a to jste si nikdy nevsiml, ze kdyz mate na silnici semafor za zatackou, tak je jeste jeden, blikaci, pred zatackou?

0/0
23.7.2015 15:11

J27i38r19k95a 96D69v17o42ř88á53k 4885560323288

U semaforu jde hlavně o to, že tam vůbec je. Nemá návěstní desky. A rychlé změny u něj čeká každý.

0/0
23.7.2015 15:15

J53a74n 80D59r88l37í25k 6767718653157

Blbost to tak uplně není. Ty závory by stačili tam jak jsou, ale poloviční. Tedy aby zabránily vjezdu na přejezd, ale už né výjezdu z přejezdu. Doplněno kamerami, které se spustí se závorami. S exeplárním potrastáním viníků. Dodatečná světla ano. I když jenom tam, kde lze očekávat špatnou viditelnost přejezdových světel ( slunce, vegetace, horizont atd.). A pro ostatní diskutující. Na přejezdu mužu zůstat i díky poruše vozu.

0/0
23.7.2015 15:03

J71i51r26k95a 65D42v88o83ř52á96k 4835220283348

Maximálně co by mohlo (ale nemuselo) být užitečné by bylo jedno červené světlo na první návěstní desce (to je ten bazmek s 3 šikmými pruhy před přejezdem). I to už bylo vynalezeno, ale použít už jsem to v tomhle tisíciletí neviděl.

0/0
23.7.2015 15:12

B22o28h53u40s20l44a90v 21K37r57á51l41í53k 2951670509506

Tak hlavně že jste té poruše vozu vděčný.

0/0
23.7.2015 16:28

M65i52c89h35a27l 89D46o33l20e10ž72e79l 7310687626616

ja jsem proste v rozpacich, nevolam po krvi. Vim, ze to neni vrazda, ale vjet se 40t kamionem na cervenou do koridoru a zabit a zmrzacit 10 lidi? Co bude priste? Kdyz se mi omylem vzniti zapalna lahev v metru a uhori 200 lidi, dostanu 2 roky? Stejne jako se s tim imbecilem nebude mazat pojistovna a cely to zacaluje, tak by to melo platit i u trestni odpovednosti. Proste by to melo bejt nejak zohledneny.

+2/−1
23.7.2015 14:06

D35a76v19i71d 46G61a30j23d59a 5240689532331

Ke všem věcem,které už byly řečeny a taky k tomu,,že samozřejmě to porušení je neomluvitelné,bych napsal ještě toto.Naše tratě,ikdyž modernizované,nebyly stejně jako dálnice stavěné na takovou frekvenci vlaků.SŽDC možná trochu přepískla,kolik dopravců na tu trať pustí.Když si uvědomíme,že neustále jezdí ČD,REGIOJET,LEO...do toho spousta nákladních přepravců...nemáme mimoúrovňové přejezdy.Ty časy a intervaly jsou opravdu velmi krátké.Kdysi jsme dlouho čekali,než vlak po spuštění závor přijel.Dnes jsou to vteřiny.Nikdo nechce čekat,výpravčí jsou pod tlakem.Zvláště soukromých železničních přeprvaců,kteří při jakémkoliv zpoždění požadují vysoké kompenzace.Samozřejmě,hlavní je neporušit zákaz,ale nervozita řidičů je přímo úměrná tomu,jak často jsou závory dole.On ten řidič je taky ve stresu.Jezdí podle tachografu,nesmí porušit odpočinek,musí dojet včas.Při nedodržení času,jsou někteří postihováni.Prostě v dopravě je tolik stresu,že čas od času dojde k takovému neštěstí.Řidiče se tím nezastávám,to ani nejde,ale občas by se měl každý zamyslet nad tím,jak moc velkou hodnotu má život v porovnání s penězma,které jak víme...jsou dnes čas.

+2/−1
23.7.2015 13:55

J87a91n 25N12e55š28p68o37r 4976938386172

Přejezdy jsou ovládané automaticky kolejovými obvody, takže tam žádný "tlak na výpravčího" nehrozí, navíc trať je řízena dálkově, takže výpravčích je tam minimum. A nejde o to, kolik je na trati osobních či nákladních přepravců, dřív, kdy se přepravoval v nákladních vlacích i vzduch, jich jezdilo podstatně víc, jediné omezení je propustnost trati. To spíš několikanásobně narostl počet automobilů a nervózních řidičů, kteří si představují, že zrovna oni a jejich čas jsou nejdůležitější veličinou vesmírů, a chtějí přetlačit i pendolino...

+10/0
23.7.2015 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.