Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie obvinila polského řidiče kamionu, červená světla už svítila

Policie obvinila z obecného ohrožení padesátiletého řidiče kamionu, který se ve středu srazil na přejezdu ve Studénce s pendolinem. Polákovi hrozí za nehodu s třemi oběťmi až 10 let vězení. Vyšetřovatelé potvrdili, že vjel na přejezd, když blikala červená výstražná světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i26l70o96š 20S45i53c48h16i29n79g17e51r 5413358726234

co s takovým člověkem co nemá zodpovědnost. jakýkoliv trest bude málo co provedl.

0/0
24.7.2015 22:56

J52o45s27e10f 61N60o39v69á12k 1650393645

Je dobré být zdrcen, snižuje to trest. Vyšetřovatel musí zjistit, zda je pachatel zdrcen, a ohlásit to novinářům.

0/0
23.7.2015 19:43

J67a83n 90P13a48v88e77l49k18a 3957311384981

Oni ze záznamu kamery nejsou schopni s určitostí říct, že řidič vjel na přejezd na červené světlo. Kamera světla nevidí, dovozují to z toho, že závora se zavírá nejméně 30 sec. po světlech. To ale platí jen v případě, že zařízení funguje správně. Tak to vždy není. Kolegovi se stalo, že vjel na přejezd, světla nesvítila a spadly závory. Prorazil je a naštěstí bylo kolem dost lidí, kteří to viděli a dosvědčili mu to.

0/0
23.7.2015 17:29

J48a86r21o27s82l50a43v 72K24a43d92l14e80c 5941659412361

Přitom v dnešní době by nebyl problém dát mezi závory čidla k vyhodnocení volného prostoru. Nebyl by ani problém aby závora pouštěcí na přejezd šla dolů dříve než závora uzavírací výjezd. Nejjednoduší by bylo kdyby byla závora jen před vjezdem.

----------------------------

Technicky problémovější je vzhledem k rychlosti vlaku též po vyhodnocení uzavřeného přejezdu čidlem jako neprůjezdný pro vlak ten vlak včas zastavit.

= Naše tratě nejsou technicky vhodné pro takové vlaky anebo by se musela snížit rychlost vlaku na bezpečnou.

0/−2
23.7.2015 16:46

J18a78r24o83s47l45a87v 13K13a52d56l32e15c 5551249882101

Takové jasné a úmyslné nerespektování dopravních předpisů by se mělo postavit na úroveň teroristického činu. To již není obecné ohrožení, ale vědomé protispolečenské počínání s vědomými následky.

+1/−1
23.7.2015 16:32

B23o72h27u52s28l25a95v 90K53r49á96l98í66k 2921210179816

Pokud jsou na silnicích řidiči s IQ tykve, tak tomu nezabráníte ani tím, kdybyste ta slova "vědomé", "úmyslné", "jasné" a "protispolečenské" napsat padesátkrát. vědomě boural možná pilot Lubitz, ale tohoto Poláka bych opravdu z nějaké myšlenky, byť jakékoliv, nepodezíral.

+1/−1
23.7.2015 16:56

M86a51r24t25i10n 51L32u23k79e96š 3856501191865

Já pořád nerozumím jedné věci - když je tam kamera, proč si to benga od nich občas nevyžádají a neposílají pak obálky s výzvou k odevzdání řidičského průkazu?

Hlavně že se pořád zaměřují na kontrolu alkoholu a když chytí řidiče s dvěma pivkama co jede naprosto slušně, tak se jásá jak kdyby dopadli minimálně trojnásobnýho vraha.

Opakuju to pořád - dokud budou dopraváky a média zajímat kraviny typu 0,5 promile místo hrubých porušení pravidel silničního provozu jako jízda na červená světla, tak se bezpečnost provozu nezvýší.

+3/0
23.7.2015 15:32

P77e25t79r 81M92u23n83z89a62r 1275911939946

Otázka je zda je možné záznam z těch kamer možné použít pro rozdávání pokut. Na dálnici je třeba taky kopec kamer, ale nedají se použít pro rozdání pokut.

+1/0
23.7.2015 15:54

T89o14m45á58š 44Z25e33m68á71n73e84k 5230318946396

Otázka je, proč je tady taková byrokracie, že to nejde? A klidně bych k tomu přidal oblíbenou značku s informací, že úsek je sledován. Proti tomu snad nelze nic namítnout. Argument, že kamera byla pořízena za jiným účelem a z jiných dotací, považuji za směšný a hodný Kocourkova.

+3/0
23.7.2015 16:08

B47o27h19u50s44l61a29v 82K86r21á28l93í96k 2961880959336

Protože poslanci i jejich voliči ve většině jezdí po silnicích jako dobytci, a tudíž nemají zájem na tom, aby se přestupky trestaly.

+1/0
23.7.2015 16:18

M15a55r41t18i44n 47L50u34k85e28š 3166501941685

A to je přesně ono. Protože se neumí použít záznam z prokazatelně nebezpečného manévru, který bezprostředně ohrožuje na životě ostatní účastníky, tak půjdeme zavřít magistrálu a dávat dýchnout 1000 řidičů, kteří nic neprovedli a jedou předpisově.

Kdyby se média zaměřila na řešení skutečných problémů, možná by byla vůle s tím něco dělat.

0/0
23.7.2015 16:10

B70o28h54u51s44l17a50v 58K42r70á30l58í47k 2261310359706

"Řidič s dvěma pivkama, co jede naprosto slušně" je zhruba totéž, jako "řidič, který projíždí přejezdu na červenou, ale tak šikovně, že ho ještě žádný vlak netrefil".

+5/0
23.7.2015 16:17

M82a77r61t17i74n 62L30u12k79e68š 3256581431225

To je právě ten nesmysl. Někdo si může dát dvě piva a je v provozu naprosto bezpečným účastníkem. Někdo si nedá ani jedno a je jako neřízená střela.

Asi není náhodou, že v zemích které jsou ohledně silničního provozu vyspělejší než my, jsou ta dvě piva povolena. Tady by každý za pivo za volantem div ne lynčoval a prokazatelně špatní řidiči, ač střízliví, jezdí vesele dál. Není to malinko renonc?

0/0
23.7.2015 16:47

B42o90h52u56s74l52a54v 53K87r81á55l22í69k 2871850109346

No a někdo zase je schopen přejet blikající přejezd nebo přeběhnout přechod na červenou zcela bezpečně, zatímco jiný to dělá nešikovně a způsobí nehodu. Takže kompromisní řešení je, aby se předpisy dodržovaly a jejich porušování trestalo. Machříci, kteří nejsou ani schopni rozpoznat a přiznat si, jak jím dvě piva snižují schopnosti, jsou ti nejnebezpečnější.

+1/0
23.7.2015 17:01

M13a59r56t32i71n 43L60u95k65e33š 3486641481345

Myslím že opakujete dokola to samé, aniž byste se podstatně zamyslel nad obsahem svých slov.

Nikdo nedělá machříka - že dvě piva nemají u naprosté většiny řidičů vliv na schopnosti je prokázaný fakt, potvrzený mimo jiné zmiňovanou tolerancí ve vyspělých zemích. S takovou rétorikou byste musel zakázat řídit i osobám nad 60 let, protože jejich reakce jsou přirozeně pomalejší a schopnosti tudíž omezené.

A přesto je víc než jisté, že i takový 70-ti letý zkušený řidič je v provozu míň nebezpečný, než 20-ti letá vyjukaná blondýnka. Chce to víc myslet, než začnete papouškovat mediální fráze ;-)

0/0
23.7.2015 17:28

L10u98k58á87š 66V94a68ň55u81r26a 1385894793603

Hlavně je nutné za vjetí na přejezd kde bliká červená světla sebrat řidičák. Zákaz řízení většinou nestačí. Nechal bych je udělat alespoň testy znovu. A taky bych doporučoval povinné psychotesty. Mojí ženu kdysi při odbočování sestřelil velký manager Eurotelu, který byl líný čekat ve frontě a přes plnou čáru to chtěl objet v protisměru. Navíc byl pod vlivem. Přijeli tehdy místní policajti a jasně vše ukazovalo na managera a taky mu sebrali papíry. Žena byla těhotná, tak nás s ní poslali do nemocnice na kontrolu. Pak ale přijeli z centrály z města a místní jim museli předat všechny doklady a zmizet a ti z centrály to překvalifikovali, že na vině je žena a sebrali jí papíry. Zašel jsem tehdy za sousedem co dělal u kriminálky a on mi nadiktoval dopis o korupci apod. Sám bych se takový neodvážil napsat. Za 14 dnů přišel dopis, že ženě papíry vrací. Nikdy ale nebyl viník označen. ;-O

+4/0
23.7.2015 15:25
Foto

V42l26a78d44i22m97í85r 88V69a57ň90u60r19a 8285150877488

Historky nic moc, ale příjmení máte luxusní pane Vaňura;-)…..

0/0
23.7.2015 15:30

J22a11r23o68s27l18a13v 18K45a62d20l49e50c 5321159492791

Bohužel, při odbočování musíte sledovat i provoz za s sebou.

+1/0
23.7.2015 16:34

L42u96k73á78š 64V30a54ň94u87r93a 1905274463373

Horší řidiči kamiónů jak Poláci, jsou už jen Rumuni a Bulhaři. Jeden Bulhar takhle narval kamarádky auto pod sebe. Jela po dálnici v levém pruhu a předjížděla kamión. Ten najednou začal odbočovat do jejího pruhu. Byla za zadní nápravou tahače a on ji narval pod svůj návěs. Nejdřív ji tedy narval na středové mantinely a i když troubila, tak ji rval víc a víc pod sebe. Nakonec mu to asi nejelo a tak zastavil. Když ji z auta vytáhli, tak nechápali, že žije. Bulhar neměl povinné ručení a vůbec moc nekomunikoval. Policie ho chtěla zadržet, ale on přeběhl dálnici a zmizel. Dodnes peníze z pojistky neviděla. 8-o

0/0
23.7.2015 15:16

R12o44s43t53i10s52l80a20v 12C56a21h24a 8305531400402

Vcera mne fascinoval jeden politik, jak hned navrhoval zlepseni edukace v autoskolach. Nevim, jak by to zrovna v tomto konkretnim pripade pomohlo 8-o

0/0
23.7.2015 14:51

J93i92r92k57a 35D21v34o57ř79á67k 4725390233218

Jestli se stává, že vám v autoškole o možnosti snadného proražení závor zevnitř neřeknou, tak pomohlo. I když v tomhle konkrétním případě by to musela být autoškola polská. Ten kamioňák o tom zjevně netušil.

+1/0
23.7.2015 15:00

J89a98r35o37s46l16a87v 60K48a36d60l85e71c 5321529162341

To není o tušení, ale o zdravém selském rozumu a schopnosti reagovat.

+1/0
23.7.2015 16:36

I51v56a63n 95H33o53l78a56s 5907197858727

Právě v tomhle zřejmě dost (on totiž ten politik pouze papuškoval to, co SŽDC a DI požadují už několik let) - řidič evidentně netušil, že ta závora jde tak snadno prorazit (stojan tomu rozhodně neodpovídá). A kdyby to věděl, tak by asi projel (rozhodně nebyl v tak velkém šoku, když s tím kamionem mezi závorami ještě kvedlal, bohužel ve finálním stavu skončil v té nejméně vhodné konfiguraci).

0/0
23.7.2015 15:07

R41o78s50t95i89s66l21a87v 92C16a34h51a 8435541650952

Ja v jeho pozici, i kdybych predpokladal, ze je ocelova, tak jedu. Vzdycky je aspon nejaka sance, ze ji ohnu, vysadim, cokoliv..... Staci mit mozek

+1/0
23.7.2015 15:10

I48v49a12n 14H73o42l31a82s 5597257658557

Tím spíš, když mi někdo včas natluče do hlavy, že je to jen trochu festovnější překližka.

0/0
23.7.2015 15:13

M55a79r55i96e 12V86a17š57í20č89k80o65v40á 3271403452328

Já osobně moc neřídím a dokážu si představit, že pokud bych přehlédla světla, pouze bych zmateně popojížděla mezi závorami a doufala, že to zrovna pojede tou kolejí, na níž nestojím. V autoškole mi o proražení závor nikdo nic neřekl. Pokaždé, když jimi projíždím mám panickou hrůzu, že se scvaknou a nebudu moct vyjet. Takže ano, myslím, žer edukace by v tom případě velmi pomohla.

0/−1
23.7.2015 15:15

P21a62v78e87l 81K18r50á16l 5800989984578

Pomohlo by nevjíždět na přejezd na červenou.

+1/0
23.7.2015 15:43

P67e45t74r 10M65u42n23z59a37r 1485551469186

Také by pomohlo si občas něco přečíst. Tohle o závorách se píše už mnoho let u každé podobné nehody. Nechápu jak to může někdo kdo řídí a trochu se zajímá o svět okolo sebe nevědět.

0/0
23.7.2015 16:00

M85a58r68i46e 72V55a11š85í60č47k61o85v67á 3721703152898

A kolik si myslíte, že jezdí po republice lidí jako já, kteří jsou úzkostliví, občas něco přehlédnou a nedokáží se rozhodnout ve vteřině? Tady nejde o mě, ale kolik takových lidí denně potkáte? Opravdu si dokážu představit člověka (a i takové znám), kteří při nestandartní situaci na silnici zpanikaří. A potom nepomůže vymínusování na fóru, ani povzdechnutí si nad neznalostí. Ano, že jdou závory zvednout se obyčejný člověk dozví až po takovéto obrovské nehodě, protože mu to v autoškole nikdo neřekl. Stejně tak mi nikdo neřekl, jak se chovat při smyku a další podobné vychytávky. Tady jde o to, že by se tomuto měly autoškoly věnovat a ne po deseti jízdách a jednom testu chrlit další a další řidiče.

0/0
23.7.2015 17:09

L31u87k18á98š 51V53a16ň64u74r84a 1275844933723

Já bych spíš doporučoval psychotesty a stresové testy pro řidiče. A to hlavně pro cizince.

+1/0
23.7.2015 15:17

T16o41n79d95a 59H80e69j17l52í96k 1718173979227

Uvolnili už ten videozáznam? Má někdo případně odkaz?

0/−1
23.7.2015 14:50

J23a96n 68J51e53m47e27l67k38a 1185440

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/ 11. 2014. Názor strojvedoucího.. nejspíš tohoto strojvedoucího. Přesně popsal problémy české železnice.

Bohužel evidentně nikdo názory stojvedoucích neposlouchal. Policie, SŽDC, autoškoly.. 

"V případě nouze prorazte závoru

Vzhledem k tomu, že pan strojvedoucí zažívá při každé směně řadu rizikových situací, chtěl by apelovat hlavně na řidiče automobilů. „Oproti minulým letům zaznamenávám neuvěřitelný nárůst neukázněnosti účastníků silničního provozu. Člověku to hlava nebere, co vše si lidé v osobních nebo nákladních automobilech dovolí, a hlavně jak riskují. Řada lidí si totiž neuvědomuje, že na dvoukolejné trati se mohou například na chvíli zvednout závory, a přitom ale bliká stále světelná návěst. To ale neznamená, že se dá přes přejezd přejet! Vždyť z druhé strany se může blížit vlak, který během chvilky dá impulz ke stažení závor. A právě taková chvilka láká řadu lidí, aby skulinky využili k rychlému přejetí přejezdu. Pak jsou strašně překvapeni, že zůstanou uvězněni mezi závorami. Bylo by velmi žádoucí, aby se v autoškolách nebo i na školeních profesionálních řidičů upozorňovalo na to, že v případě takové nouze lze závoru jednoduše prorazit. Škoda za pár tisíc korun za zlomenou závoru nebo odřený lak na autě určitě vykompenzuje ztrátu života nebo zdemolované vozidlo."

0/0
23.7.2015 14:38

J14a62n 80J97e69m83e10l65k74a 1555540

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/

0/0
23.7.2015 14:45

J87a76r20o33s29l23a45v 20K36a44d55l92e51c 5761269742401

Člověk, který jede na červenou těžko bude myslet hlavou.

0/0
23.7.2015 16:38

R56o54s48t12i70s61l54a28v 88C19a81h22a 8705501320662

Nevrhuji prestavet prejezdy tak, aby zavora byla tak daleko od koleji, aby se tam auto veslo. Dale by mozna pomohlo, kdyby byly dvoje svetla, jedny ve vzdalenosti 80m (posledni cedule), dalsi u zavory.

Ja vim, blbost, kvuli par debilum, ale jiste vylepseni to je.

+1/−2
23.7.2015 14:17

V68í19t 90K40u30č27e13r31a 6274819989582

A co takhle zkusit jednodužší řešení - když svítí červená - nevjíždět na koleje? To vadí čemu?

+12/0
23.7.2015 14:24

R68o38s30t53i18s69l18a29v 16C51a27h25a 8655141390142

Tak to je zaklad, ale evidentne nefunguje. Dalsi vec je prorazeni zavory. Ale to taky nekdy nefunguje.....

0/0
23.7.2015 14:48

A62l96e64š 92C32h36u82d67ý 1353436206388

Fascinujke mě vaše naivita. Opravdu si myslíte, že když uděláte zabezpečení takové, že bude z 90% neprůstřelné, že si lopata nenajde cestu? Pro boha, svítí červená, nemůžete na přejezd. Nikdy neuděláte takové poka yoke, které vám zamezí ho obejít, pokud ho budete chtít obejít. Jedině policajt se samopalem a pokud někdo vjede na červenou, ostrá střelba a následně masáž v mediíích, že to čeká každého, kdo bude porušovat pravidla.

+3/0
23.7.2015 14:31

K50a26r83e88l 61N95a59s59t87o38u14p11i41l 3120591260911

A neměly by se tam vejít rovnou tři auta? A to tři kamiony s návěsem i přívěsem?

+3/0
23.7.2015 14:37

J74i74r25k87a 98D68v30o26ř15á35k 4415550613278

Dál? Fyzicky většinou nemožné. Dvojí světla? Kdo kašle na jedny, projede stejně snadno i dvoje, ne? Problém rozhodně NEBYL v tom že by ta světla byla špatně vidět.

+1/0
23.7.2015 14:51

R73o58s78t77i89s66l37a63v 68C54a79h25a 8345921630602

tohle je spise pro pripad, ze jedny prehlidne.

ja vim, v tomto pripade byl cely problem v IQ ridice. Ale s tim se asi neda nic delat

0/0
23.7.2015 14:56

J29i76r65k75a 59D68v93o50ř51á56k 4635720553698

Zesložiťování označování přejezdů je cesta do pekel. Dvojí světla za sebou a velké vzdálenosti spíš zhorší jednoznačnost pokynu a víc lidí se zachová "podle sebe".

+2/0
23.7.2015 15:05

R27o14s36t20i40s51l61a33v 68C59a63h21a 8165691170822

a to jste si nikdy nevsiml, ze kdyz mate na silnici semafor za zatackou, tak je jeste jeden, blikaci, pred zatackou?

0/0
23.7.2015 15:11

J44i36r61k53a 16D64v88o85ř66á15k 4645380363428

U semaforu jde hlavně o to, že tam vůbec je. Nemá návěstní desky. A rychlé změny u něj čeká každý.

0/0
23.7.2015 15:15

J12a64n 17D98r37l74í88k 6237628213977

Blbost to tak uplně není. Ty závory by stačili tam jak jsou, ale poloviční. Tedy aby zabránily vjezdu na přejezd, ale už né výjezdu z přejezdu. Doplněno kamerami, které se spustí se závorami. S exeplárním potrastáním viníků. Dodatečná světla ano. I když jenom tam, kde lze očekávat špatnou viditelnost přejezdových světel ( slunce, vegetace, horizont atd.). A pro ostatní diskutující. Na přejezdu mužu zůstat i díky poruše vozu.

0/0
23.7.2015 15:03

J94i17r16k22a 48D61v33o42ř68á22k 4375200113638

Maximálně co by mohlo (ale nemuselo) být užitečné by bylo jedno červené světlo na první návěstní desce (to je ten bazmek s 3 šikmými pruhy před přejezdem). I to už bylo vynalezeno, ale použít už jsem to v tomhle tisíciletí neviděl.

0/0
23.7.2015 15:12

B61o24h49u52s34l86a33v 96K36r56á97l13í17k 2421420929306

Tak hlavně že jste té poruše vozu vděčný.

0/0
23.7.2015 16:28

M73i50c54h20a57l 82D73o28l52e40ž94e66l 7300747546156

ja jsem proste v rozpacich, nevolam po krvi. Vim, ze to neni vrazda, ale vjet se 40t kamionem na cervenou do koridoru a zabit a zmrzacit 10 lidi? Co bude priste? Kdyz se mi omylem vzniti zapalna lahev v metru a uhori 200 lidi, dostanu 2 roky? Stejne jako se s tim imbecilem nebude mazat pojistovna a cely to zacaluje, tak by to melo platit i u trestni odpovednosti. Proste by to melo bejt nejak zohledneny.

+2/−1
23.7.2015 14:06

D44a74v59i48d 70G37a34j74d96a 5800589232451

Ke všem věcem,které už byly řečeny a taky k tomu,,že samozřejmě to porušení je neomluvitelné,bych napsal ještě toto.Naše tratě,ikdyž modernizované,nebyly stejně jako dálnice stavěné na takovou frekvenci vlaků.SŽDC možná trochu přepískla,kolik dopravců na tu trať pustí.Když si uvědomíme,že neustále jezdí ČD,REGIOJET,LEO...do toho spousta nákladních přepravců...nemáme mimoúrovňové přejezdy.Ty časy a intervaly jsou opravdu velmi krátké.Kdysi jsme dlouho čekali,než vlak po spuštění závor přijel.Dnes jsou to vteřiny.Nikdo nechce čekat,výpravčí jsou pod tlakem.Zvláště soukromých železničních přeprvaců,kteří při jakémkoliv zpoždění požadují vysoké kompenzace.Samozřejmě,hlavní je neporušit zákaz,ale nervozita řidičů je přímo úměrná tomu,jak často jsou závory dole.On ten řidič je taky ve stresu.Jezdí podle tachografu,nesmí porušit odpočinek,musí dojet včas.Při nedodržení času,jsou někteří postihováni.Prostě v dopravě je tolik stresu,že čas od času dojde k takovému neštěstí.Řidiče se tím nezastávám,to ani nejde,ale občas by se měl každý zamyslet nad tím,jak moc velkou hodnotu má život v porovnání s penězma,které jak víme...jsou dnes čas.

+2/−1
23.7.2015 13:55

J90a10n 74N90e62š69p56o53r 4146418756342

Přejezdy jsou ovládané automaticky kolejovými obvody, takže tam žádný "tlak na výpravčího" nehrozí, navíc trať je řízena dálkově, takže výpravčích je tam minimum. A nejde o to, kolik je na trati osobních či nákladních přepravců, dřív, kdy se přepravoval v nákladních vlacích i vzduch, jich jezdilo podstatně víc, jediné omezení je propustnost trati. To spíš několikanásobně narostl počet automobilů a nervózních řidičů, kteří si představují, že zrovna oni a jejich čas jsou nejdůležitější veličinou vesmírů, a chtějí přetlačit i pendolino...

+10/0
23.7.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.