Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie obvinila polského řidiče kamionu, červená světla už svítila

Policie obvinila z obecného ohrožení padesátiletého řidiče kamionu, který se ve středu srazil na přejezdu ve Studénce s pendolinem. Polákovi hrozí za nehodu s třemi oběťmi až 10 let vězení. Vyšetřovatelé potvrdili, že vjel na přejezd, když blikala červená výstražná světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i86l80o20š 70S92i63c35h25i93n54g22e85r 5663438396214

co s takovým člověkem co nemá zodpovědnost. jakýkoliv trest bude málo co provedl.

0/0
24.7.2015 22:56

J39o64s96e18f 59N69o85v30á13k 1770393395

Je dobré být zdrcen, snižuje to trest. Vyšetřovatel musí zjistit, zda je pachatel zdrcen, a ohlásit to novinářům.

0/0
23.7.2015 19:43

J12a42n 47P74a20v91e65l17k88a 3417521824601

Oni ze záznamu kamery nejsou schopni s určitostí říct, že řidič vjel na přejezd na červené světlo. Kamera světla nevidí, dovozují to z toho, že závora se zavírá nejméně 30 sec. po světlech. To ale platí jen v případě, že zařízení funguje správně. Tak to vždy není. Kolegovi se stalo, že vjel na přejezd, světla nesvítila a spadly závory. Prorazil je a naštěstí bylo kolem dost lidí, kteří to viděli a dosvědčili mu to.

0/0
23.7.2015 17:29

J26a84r93o27s23l48a92v 82K59a87d24l74e84c 5961269932891

Přitom v dnešní době by nebyl problém dát mezi závory čidla k vyhodnocení volného prostoru. Nebyl by ani problém aby závora pouštěcí na přejezd šla dolů dříve než závora uzavírací výjezd. Nejjednoduší by bylo kdyby byla závora jen před vjezdem.

----------------------------

Technicky problémovější je vzhledem k rychlosti vlaku též po vyhodnocení uzavřeného přejezdu čidlem jako neprůjezdný pro vlak ten vlak včas zastavit.

= Naše tratě nejsou technicky vhodné pro takové vlaky anebo by se musela snížit rychlost vlaku na bezpečnou.

0/−2
23.7.2015 16:46

J66a24r33o94s23l60a17v 47K75a74d76l32e32c 5971229232561

Takové jasné a úmyslné nerespektování dopravních předpisů by se mělo postavit na úroveň teroristického činu. To již není obecné ohrožení, ale vědomé protispolečenské počínání s vědomými následky.

+1/−1
23.7.2015 16:32

B42o83h90u12s88l39a45v 56K52r54á32l98í34k 2931480229976

Pokud jsou na silnicích řidiči s IQ tykve, tak tomu nezabráníte ani tím, kdybyste ta slova "vědomé", "úmyslné", "jasné" a "protispolečenské" napsat padesátkrát. vědomě boural možná pilot Lubitz, ale tohoto Poláka bych opravdu z nějaké myšlenky, byť jakékoliv, nepodezíral.

+1/−1
23.7.2015 16:56

M73a37r58t64i13n 34L86u79k47e73š 3266601361895

Já pořád nerozumím jedné věci - když je tam kamera, proč si to benga od nich občas nevyžádají a neposílají pak obálky s výzvou k odevzdání řidičského průkazu?

Hlavně že se pořád zaměřují na kontrolu alkoholu a když chytí řidiče s dvěma pivkama co jede naprosto slušně, tak se jásá jak kdyby dopadli minimálně trojnásobnýho vraha.

Opakuju to pořád - dokud budou dopraváky a média zajímat kraviny typu 0,5 promile místo hrubých porušení pravidel silničního provozu jako jízda na červená světla, tak se bezpečnost provozu nezvýší.

+3/0
23.7.2015 15:32

P12e60t38r 63M41u12n86z76a84r 1875481699156

Otázka je zda je možné záznam z těch kamer možné použít pro rozdávání pokut. Na dálnici je třeba taky kopec kamer, ale nedají se použít pro rozdání pokut.

+1/0
23.7.2015 15:54

T84o47m50á80š 38Z19e34m33á84n64e90k 5390598146326

Otázka je, proč je tady taková byrokracie, že to nejde? A klidně bych k tomu přidal oblíbenou značku s informací, že úsek je sledován. Proti tomu snad nelze nic namítnout. Argument, že kamera byla pořízena za jiným účelem a z jiných dotací, považuji za směšný a hodný Kocourkova.

+3/0
23.7.2015 16:08

B51o64h29u95s26l64a29v 47K95r39á16l20í20k 2951510699266

Protože poslanci i jejich voliči ve většině jezdí po silnicích jako dobytci, a tudíž nemají zájem na tom, aby se přestupky trestaly.

+1/0
23.7.2015 16:18

M42a29r11t41i96n 91L86u50k11e65š 3276951461335

A to je přesně ono. Protože se neumí použít záznam z prokazatelně nebezpečného manévru, který bezprostředně ohrožuje na životě ostatní účastníky, tak půjdeme zavřít magistrálu a dávat dýchnout 1000 řidičů, kteří nic neprovedli a jedou předpisově.

Kdyby se média zaměřila na řešení skutečných problémů, možná by byla vůle s tím něco dělat.

0/0
23.7.2015 16:10

B81o96h64u35s30l68a52v 53K49r64á98l53í50k 2311980249366

"Řidič s dvěma pivkama, co jede naprosto slušně" je zhruba totéž, jako "řidič, který projíždí přejezdu na červenou, ale tak šikovně, že ho ještě žádný vlak netrefil".

+5/0
23.7.2015 16:17

M42a93r74t96i40n 12L89u54k72e41š 3546241971125

To je právě ten nesmysl. Někdo si může dát dvě piva a je v provozu naprosto bezpečným účastníkem. Někdo si nedá ani jedno a je jako neřízená střela.

Asi není náhodou, že v zemích které jsou ohledně silničního provozu vyspělejší než my, jsou ta dvě piva povolena. Tady by každý za pivo za volantem div ne lynčoval a prokazatelně špatní řidiči, ač střízliví, jezdí vesele dál. Není to malinko renonc?

0/0
23.7.2015 16:47

B51o59h15u34s22l54a70v 31K11r72á87l78í46k 2421520519656

No a někdo zase je schopen přejet blikající přejezd nebo přeběhnout přechod na červenou zcela bezpečně, zatímco jiný to dělá nešikovně a způsobí nehodu. Takže kompromisní řešení je, aby se předpisy dodržovaly a jejich porušování trestalo. Machříci, kteří nejsou ani schopni rozpoznat a přiznat si, jak jím dvě piva snižují schopnosti, jsou ti nejnebezpečnější.

+1/0
23.7.2015 17:01

M50a86r39t83i11n 70L36u51k94e73š 3806571361965

Myslím že opakujete dokola to samé, aniž byste se podstatně zamyslel nad obsahem svých slov.

Nikdo nedělá machříka - že dvě piva nemají u naprosté většiny řidičů vliv na schopnosti je prokázaný fakt, potvrzený mimo jiné zmiňovanou tolerancí ve vyspělých zemích. S takovou rétorikou byste musel zakázat řídit i osobám nad 60 let, protože jejich reakce jsou přirozeně pomalejší a schopnosti tudíž omezené.

A přesto je víc než jisté, že i takový 70-ti letý zkušený řidič je v provozu míň nebezpečný, než 20-ti letá vyjukaná blondýnka. Chce to víc myslet, než začnete papouškovat mediální fráze ;-)

0/0
23.7.2015 17:28

L39u51k61á57š 92V44a96ň86u68r64a 1215924123183

Hlavně je nutné za vjetí na přejezd kde bliká červená světla sebrat řidičák. Zákaz řízení většinou nestačí. Nechal bych je udělat alespoň testy znovu. A taky bych doporučoval povinné psychotesty. Mojí ženu kdysi při odbočování sestřelil velký manager Eurotelu, který byl líný čekat ve frontě a přes plnou čáru to chtěl objet v protisměru. Navíc byl pod vlivem. Přijeli tehdy místní policajti a jasně vše ukazovalo na managera a taky mu sebrali papíry. Žena byla těhotná, tak nás s ní poslali do nemocnice na kontrolu. Pak ale přijeli z centrály z města a místní jim museli předat všechny doklady a zmizet a ti z centrály to překvalifikovali, že na vině je žena a sebrali jí papíry. Zašel jsem tehdy za sousedem co dělal u kriminálky a on mi nadiktoval dopis o korupci apod. Sám bych se takový neodvážil napsat. Za 14 dnů přišel dopis, že ženě papíry vrací. Nikdy ale nebyl viník označen. ;-O

+4/0
23.7.2015 15:25
Foto

V60l65a57d11i30m75í14r 36V68a27ň49u88r77a 8815270807898

Historky nic moc, ale příjmení máte luxusní pane Vaňura;-)…..

0/0
23.7.2015 15:30

J73a73r75o58s37l83a84v 58K16a68d63l28e73c 5721189672281

Bohužel, při odbočování musíte sledovat i provoz za s sebou.

+1/0
23.7.2015 16:34

L89u38k26á78š 36V60a92ň13u81r44a 1175144663243

Horší řidiči kamiónů jak Poláci, jsou už jen Rumuni a Bulhaři. Jeden Bulhar takhle narval kamarádky auto pod sebe. Jela po dálnici v levém pruhu a předjížděla kamión. Ten najednou začal odbočovat do jejího pruhu. Byla za zadní nápravou tahače a on ji narval pod svůj návěs. Nejdřív ji tedy narval na středové mantinely a i když troubila, tak ji rval víc a víc pod sebe. Nakonec mu to asi nejelo a tak zastavil. Když ji z auta vytáhli, tak nechápali, že žije. Bulhar neměl povinné ručení a vůbec moc nekomunikoval. Policie ho chtěla zadržet, ale on přeběhl dálnici a zmizel. Dodnes peníze z pojistky neviděla. 8-o

0/0
23.7.2015 15:16

R69o86s74t47i28s36l58a33v 81C71a51h24a 8175501170932

Vcera mne fascinoval jeden politik, jak hned navrhoval zlepseni edukace v autoskolach. Nevim, jak by to zrovna v tomto konkretnim pripade pomohlo 8-o

0/0
23.7.2015 14:51

J54i41r30k59a 91D87v63o20ř47á22k 4815550543498

Jestli se stává, že vám v autoškole o možnosti snadného proražení závor zevnitř neřeknou, tak pomohlo. I když v tomhle konkrétním případě by to musela být autoškola polská. Ten kamioňák o tom zjevně netušil.

+1/0
23.7.2015 15:00

J77a54r49o53s92l40a98v 35K88a41d68l65e56c 5531369212531

To není o tušení, ale o zdravém selském rozumu a schopnosti reagovat.

+1/0
23.7.2015 16:36

I52v94a87n 88H74o83l16a32s 5817337638987

Právě v tomhle zřejmě dost (on totiž ten politik pouze papuškoval to, co SŽDC a DI požadují už několik let) - řidič evidentně netušil, že ta závora jde tak snadno prorazit (stojan tomu rozhodně neodpovídá). A kdyby to věděl, tak by asi projel (rozhodně nebyl v tak velkém šoku, když s tím kamionem mezi závorami ještě kvedlal, bohužel ve finálním stavu skončil v té nejméně vhodné konfiguraci).

0/0
23.7.2015 15:07

R16o53s13t78i42s93l96a74v 62C56a75h93a 8285511870892

Ja v jeho pozici, i kdybych predpokladal, ze je ocelova, tak jedu. Vzdycky je aspon nejaka sance, ze ji ohnu, vysadim, cokoliv..... Staci mit mozek

+1/0
23.7.2015 15:10

I35v40a19n 82H36o67l39a59s 5657597128707

Tím spíš, když mi někdo včas natluče do hlavy, že je to jen trochu festovnější překližka.

0/0
23.7.2015 15:13

M42a30r21i17e 45V35a82š87í65č86k24o59v39á 3451903942288

Já osobně moc neřídím a dokážu si představit, že pokud bych přehlédla světla, pouze bych zmateně popojížděla mezi závorami a doufala, že to zrovna pojede tou kolejí, na níž nestojím. V autoškole mi o proražení závor nikdo nic neřekl. Pokaždé, když jimi projíždím mám panickou hrůzu, že se scvaknou a nebudu moct vyjet. Takže ano, myslím, žer edukace by v tom případě velmi pomohla.

0/−1
23.7.2015 15:15

P93a69v32e94l 25K95r50á23l 5790729474238

Pomohlo by nevjíždět na přejezd na červenou.

+1/0
23.7.2015 15:43

P52e22t81r 91M36u42n41z44a68r 1585921689106

Také by pomohlo si občas něco přečíst. Tohle o závorách se píše už mnoho let u každé podobné nehody. Nechápu jak to může někdo kdo řídí a trochu se zajímá o svět okolo sebe nevědět.

0/0
23.7.2015 16:00

M33a48r26i59e 53V89a76š43í40č71k88o78v74á 3261343702928

A kolik si myslíte, že jezdí po republice lidí jako já, kteří jsou úzkostliví, občas něco přehlédnou a nedokáží se rozhodnout ve vteřině? Tady nejde o mě, ale kolik takových lidí denně potkáte? Opravdu si dokážu představit člověka (a i takové znám), kteří při nestandartní situaci na silnici zpanikaří. A potom nepomůže vymínusování na fóru, ani povzdechnutí si nad neznalostí. Ano, že jdou závory zvednout se obyčejný člověk dozví až po takovéto obrovské nehodě, protože mu to v autoškole nikdo neřekl. Stejně tak mi nikdo neřekl, jak se chovat při smyku a další podobné vychytávky. Tady jde o to, že by se tomuto měly autoškoly věnovat a ne po deseti jízdách a jednom testu chrlit další a další řidiče.

0/0
23.7.2015 17:09

L64u62k44á73š 23V73a41ň66u13r13a 1585594593443

Já bych spíš doporučoval psychotesty a stresové testy pro řidiče. A to hlavně pro cizince.

+1/0
23.7.2015 15:17

T76o62n94d91a 57H33e63j36l81í70k 1788213509927

Uvolnili už ten videozáznam? Má někdo případně odkaz?

0/−1
23.7.2015 14:50

J22a60n 25J17e73m74e92l40k34a 1355200

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/ 11. 2014. Názor strojvedoucího.. nejspíš tohoto strojvedoucího. Přesně popsal problémy české železnice.

Bohužel evidentně nikdo názory stojvedoucích neposlouchal. Policie, SŽDC, autoškoly.. 

"V případě nouze prorazte závoru

Vzhledem k tomu, že pan strojvedoucí zažívá při každé směně řadu rizikových situací, chtěl by apelovat hlavně na řidiče automobilů. „Oproti minulým letům zaznamenávám neuvěřitelný nárůst neukázněnosti účastníků silničního provozu. Člověku to hlava nebere, co vše si lidé v osobních nebo nákladních automobilech dovolí, a hlavně jak riskují. Řada lidí si totiž neuvědomuje, že na dvoukolejné trati se mohou například na chvíli zvednout závory, a přitom ale bliká stále světelná návěst. To ale neznamená, že se dá přes přejezd přejet! Vždyť z druhé strany se může blížit vlak, který během chvilky dá impulz ke stažení závor. A právě taková chvilka láká řadu lidí, aby skulinky využili k rychlému přejetí přejezdu. Pak jsou strašně překvapeni, že zůstanou uvězněni mezi závorami. Bylo by velmi žádoucí, aby se v autoškolách nebo i na školeních profesionálních řidičů upozorňovalo na to, že v případě takové nouze lze závoru jednoduše prorazit. Škoda za pár tisíc korun za zlomenou závoru nebo odřený lak na autě určitě vykompenzuje ztrátu života nebo zdemolované vozidlo."

0/0
23.7.2015 14:38

J74a83n 91J49e86m28e82l80k36a 1215250

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/

0/0
23.7.2015 14:45

J78a34r75o46s39l38a79v 72K93a12d32l48e54c 5511869502851

Člověk, který jede na červenou těžko bude myslet hlavou.

0/0
23.7.2015 16:38

R84o51s46t38i69s80l82a48v 70C85a94h52a 8955401240802

Nevrhuji prestavet prejezdy tak, aby zavora byla tak daleko od koleji, aby se tam auto veslo. Dale by mozna pomohlo, kdyby byly dvoje svetla, jedny ve vzdalenosti 80m (posledni cedule), dalsi u zavory.

Ja vim, blbost, kvuli par debilum, ale jiste vylepseni to je.

+1/−2
23.7.2015 14:17

V96í80t 90K40u36č45e64r59a 6604409189512

A co takhle zkusit jednodužší řešení - když svítí červená - nevjíždět na koleje? To vadí čemu?

+12/0
23.7.2015 14:24

R45o47s96t98i76s96l94a84v 74C86a19h53a 8925971670512

Tak to je zaklad, ale evidentne nefunguje. Dalsi vec je prorazeni zavory. Ale to taky nekdy nefunguje.....

0/0
23.7.2015 14:48

A83l30e97š 71C18h67u57d70ý 1953206586498

Fascinujke mě vaše naivita. Opravdu si myslíte, že když uděláte zabezpečení takové, že bude z 90% neprůstřelné, že si lopata nenajde cestu? Pro boha, svítí červená, nemůžete na přejezd. Nikdy neuděláte takové poka yoke, které vám zamezí ho obejít, pokud ho budete chtít obejít. Jedině policajt se samopalem a pokud někdo vjede na červenou, ostrá střelba a následně masáž v mediíích, že to čeká každého, kdo bude porušovat pravidla.

+3/0
23.7.2015 14:31

K86a85r76e38l 71N40a13s33t88o94u75p97i44l 3390151190711

A neměly by se tam vejít rovnou tři auta? A to tři kamiony s návěsem i přívěsem?

+3/0
23.7.2015 14:37

J47i46r38k76a 22D75v40o42ř46á43k 4775880363138

Dál? Fyzicky většinou nemožné. Dvojí světla? Kdo kašle na jedny, projede stejně snadno i dvoje, ne? Problém rozhodně NEBYL v tom že by ta světla byla špatně vidět.

+1/0
23.7.2015 14:51

R65o47s55t96i88s20l80a80v 62C94a43h62a 8875541100362

tohle je spise pro pripad, ze jedny prehlidne.

ja vim, v tomto pripade byl cely problem v IQ ridice. Ale s tim se asi neda nic delat

0/0
23.7.2015 14:56

J78i61r47k98a 58D72v30o71ř73á20k 4455940353968

Zesložiťování označování přejezdů je cesta do pekel. Dvojí světla za sebou a velké vzdálenosti spíš zhorší jednoznačnost pokynu a víc lidí se zachová "podle sebe".

+2/0
23.7.2015 15:05

R35o43s61t91i19s59l87a41v 26C98a89h65a 8835431430592

a to jste si nikdy nevsiml, ze kdyz mate na silnici semafor za zatackou, tak je jeste jeden, blikaci, pred zatackou?

0/0
23.7.2015 15:11

J86i85r42k19a 63D25v51o37ř53á92k 4275830333778

U semaforu jde hlavně o to, že tam vůbec je. Nemá návěstní desky. A rychlé změny u něj čeká každý.

0/0
23.7.2015 15:15

J73a84n 54D65r68l98í10k 6957448493487

Blbost to tak uplně není. Ty závory by stačili tam jak jsou, ale poloviční. Tedy aby zabránily vjezdu na přejezd, ale už né výjezdu z přejezdu. Doplněno kamerami, které se spustí se závorami. S exeplárním potrastáním viníků. Dodatečná světla ano. I když jenom tam, kde lze očekávat špatnou viditelnost přejezdových světel ( slunce, vegetace, horizont atd.). A pro ostatní diskutující. Na přejezdu mužu zůstat i díky poruše vozu.

0/0
23.7.2015 15:03

J46i44r47k18a 91D88v86o38ř24á32k 4595620253428

Maximálně co by mohlo (ale nemuselo) být užitečné by bylo jedno červené světlo na první návěstní desce (to je ten bazmek s 3 šikmými pruhy před přejezdem). I to už bylo vynalezeno, ale použít už jsem to v tomhle tisíciletí neviděl.

0/0
23.7.2015 15:12

B19o91h34u47s25l42a14v 18K47r35á14l21í28k 2731430589896

Tak hlavně že jste té poruše vozu vděčný.

0/0
23.7.2015 16:28

M50i92c70h26a79l 14D28o61l14e39ž55e18l 7550237326386

ja jsem proste v rozpacich, nevolam po krvi. Vim, ze to neni vrazda, ale vjet se 40t kamionem na cervenou do koridoru a zabit a zmrzacit 10 lidi? Co bude priste? Kdyz se mi omylem vzniti zapalna lahev v metru a uhori 200 lidi, dostanu 2 roky? Stejne jako se s tim imbecilem nebude mazat pojistovna a cely to zacaluje, tak by to melo platit i u trestni odpovednosti. Proste by to melo bejt nejak zohledneny.

+2/−1
23.7.2015 14:06

D32a59v17i75d 57G28a16j43d38a 5960229142801

Ke všem věcem,které už byly řečeny a taky k tomu,,že samozřejmě to porušení je neomluvitelné,bych napsal ještě toto.Naše tratě,ikdyž modernizované,nebyly stejně jako dálnice stavěné na takovou frekvenci vlaků.SŽDC možná trochu přepískla,kolik dopravců na tu trať pustí.Když si uvědomíme,že neustále jezdí ČD,REGIOJET,LEO...do toho spousta nákladních přepravců...nemáme mimoúrovňové přejezdy.Ty časy a intervaly jsou opravdu velmi krátké.Kdysi jsme dlouho čekali,než vlak po spuštění závor přijel.Dnes jsou to vteřiny.Nikdo nechce čekat,výpravčí jsou pod tlakem.Zvláště soukromých železničních přeprvaců,kteří při jakémkoliv zpoždění požadují vysoké kompenzace.Samozřejmě,hlavní je neporušit zákaz,ale nervozita řidičů je přímo úměrná tomu,jak často jsou závory dole.On ten řidič je taky ve stresu.Jezdí podle tachografu,nesmí porušit odpočinek,musí dojet včas.Při nedodržení času,jsou někteří postihováni.Prostě v dopravě je tolik stresu,že čas od času dojde k takovému neštěstí.Řidiče se tím nezastávám,to ani nejde,ale občas by se měl každý zamyslet nad tím,jak moc velkou hodnotu má život v porovnání s penězma,které jak víme...jsou dnes čas.

+2/−1
23.7.2015 13:55

J69a22n 93N64e41š19p69o54r 4256398876152

Přejezdy jsou ovládané automaticky kolejovými obvody, takže tam žádný "tlak na výpravčího" nehrozí, navíc trať je řízena dálkově, takže výpravčích je tam minimum. A nejde o to, kolik je na trati osobních či nákladních přepravců, dřív, kdy se přepravoval v nákladních vlacích i vzduch, jich jezdilo podstatně víc, jediné omezení je propustnost trati. To spíš několikanásobně narostl počet automobilů a nervózních řidičů, kteří si představují, že zrovna oni a jejich čas jsou nejdůležitější veličinou vesmírů, a chtějí přetlačit i pendolino...

+10/0
23.7.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.