Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Plechy v kabině, rozpáraný bok. Podívejte se na pendolino ze Studénky

Zcela poničená kabina a v podstatě celý první vůz soupravy. Pohled na pendolino, které ve středu ráno na železničním přejezdu ve Studénce smetlo kamion plně naložený hliníkovými pláty, jednoznačně ukazuje sílu nárazu. Dva balíky plechů na paletách stále leží v kabině strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a16r33e14k 38T90ů73m29a 4542288636782

Při pohledu na zdemolovaný přední vůz včetně kabiny si říkám, že je zázrak, těch zraněných a obětí na životě nebylo víc. Fakt hrozně to vypadá!

0/0
24.7.2015 19:30

P76e19t20r 70C98h18a91r50v15á56t 1241866409610

kdo by to řekl

0/0
24.7.2015 19:12

J32i77ř58í 22K30r75a50m18p90l 4706264736426

když vidím ty stolky sklopené dolu, tak si říkám, že pokud spadly v době nárazu, tak je to hodně nebezpečné

0/0
24.7.2015 16:27
Foto

J39a70n 21M39a73c15k 5467982602545

Narez. V te rychlosti vam takovy plech urizne palici raz dva. ;-(

0/0
24.7.2015 12:10

J14i15ř95í 69T21e75p75r 4737240385225

Uvědomte si, že reklamy PŘIŘAZUJE PROGRAM na základě mnoha faktorů. Jedním z nich jsou KLÍČOVÁ SLOVA článku a reklamy.

.... no je na autorech algoritmu aby se zamysleli nad zadáním z morálního hlediska.

0/0
24.7.2015 10:36

J27i72ř68í 32C17i90m85r73m61a40n 6495730435529

Existuje poměrně jednoduché řešení. Uzákonit, že vozidlo, které vjede na přejezd dejme tomu po 5 sekundách od rozsvícení červených světel, okamžitě propadá státu.

Na přejezdy nainstalovat kamery, které přečtou SPZ, a v případě přestupku odešlou info policii k dalšímu řešení (podobně jako fotoaparáty u radarů). Myslím, že by se tím problém s auty na přejezdu velmi rychle vyřešil.

0/−3
24.7.2015 9:34

J66a15n 43S14o92u70k33u85p 1394464516675

To není jednoduché řešení, to je demagogie.

+2/0
24.7.2015 9:37

J84i93ř97í 91C22i26m17r33m53a39n 6655650365819

Proč demagogie? Když je někdo takový dement, že je schopen ohrožovat život strojvedoucího a cestujících, tak toto je způsob, jak tyto dementy rychle zbavit mobility.

0/−2
24.7.2015 9:46

J53a35n 39S92o43u81k20u39p 1744334176885

Žádná následná represe nevede k vymýcení nějakého nežádoucího stavu. Ta Vaše úvaha není řešením, je to jenom prezentace Vašeho vlastního vnímání problematiky - předpokládáte, že tak budou uvažovat vždy a všichni. Máme tresty za trestné činy a lidé je stále páchají. Myslíte, že vraha odradí od vraždy riziko o deset let vyššího trestu? 

Naopak, podstatně větší účinnost má prevence - ať už dostatečnou kampaní, vzděláním, případně eliminaci příčin takového jevu (mimoúrovňové křížení, fyzické zábrany na přejezdech).

+2/0
24.7.2015 10:02

J30i40ř29í 15C55i61m97r63m61a30n 6185340575949

Správná míra represe samozřejmě vede ke změně nějakého stavu. Například v New Yorku se před několika lety tímto způsobem podařilo značně snížit kriminalitu. Kecy o účinnosti prevence na "tvrďáky" jsou jen blábol.

Pokud je dnes někdo zvyklý jezdit přes železniční přejezdy při blikajících světlech, tak tímto řešením by to dělal jen pár dní, a pak by neměl čím jezdit.

+1/0
24.7.2015 10:24

M47i13r58o33s33l32a73v 27B46u25d95a 9192152317622

Hm, takže potrestáme řidiče zabavením firemního auta - kamionu? Chápu to správně?8-o

+2/0
24.7.2015 10:50

R38o42m98a38n60a 94K97o97n94e43c27n61a 6774585303131

Ackoliv s tim to resenim nesouhlasim, tak ano, zabaveni firemniho auta potrestate ridice. Jelikoz firma po nem urcite bude chtit penize zpet.

0/0
24.7.2015 17:26

J65a75n 95S65o23u30k68u12p 1534594866405

Ještě doplním - na co myslí člověk, který vjíždí na přejezd? Myslíte, že zvažuje, jestli mu případný trest stojí za to riziko? Nebo spíš vyhodnocuje míru rizika ke své aktuální potřebě někam jet ? Myslím, že výše trestu v ten okamžik není předmětem úvahy.

+2/0
24.7.2015 10:05

J90i53ř59í 62C10i67m27r13m56a56n 6985740445479

Měl by myslet především na to, jestli může na ten přejezd vjet nebo ne. Pokud by měl jistotu, že při jízdě přes přejezd "na červenou" si s tímhle autem už nezajezdí, tak by tuto věc do svých úvah jistě zahrnul.

+1/−1
24.7.2015 10:26

M82i36r66o19s53l57a43v 71B46u31d73a 9402182787782

Vy jste si prostě vymyslel zcela demagogický "trest" který není realizovatelný.

0/0
24.7.2015 10:52

D97a69l42i91b51o50r 94C67h81l23u94p 5317632923214

podle mého názoru jsou deformační zóny na  Pendolínu mnohem slabší než na  klasické lokomotivě. Logicky to vyplívá z konstrikce soupravy, celkové hmotnosti i výšky. Zatímco Pendolíno je vyloženě  osobní souprava konstruovaná aerodinamicky pro dosahování vysokých rychlostí, kombinací hliník, plast. Naopak klasická lokomotiva jsou tuny  železa a nic jiného, strojvedoucí sedí mnohem výš a nepochybně  by  při střetu skočil do strojovny. Narazit  do kamionu nebo mostní konstrukce není zdaleka totéž. Při nehodě má každý také svoje  + a -. Upřímně  je mi líto všech kterým tato nehodo způsobila ztrátu někoho blízkého či vážné i lehčí zranění. Pendolíno prostě  není staveno na  tratě  kde  jsou stovky přejezdů a na nich tisíce bezohledných řidičů. Řidiče bych posadil na 10-15 let do basy a začal sbírat řidičáky za nejetí na  přejezd kdy je to zakázáno. Dokud nepřitvrdíme tak to bude  jen horší.

0/−1
24.7.2015 9:06

J27i61ř93í 75Z97ý94k71a 9449803181420

těžko soudit, ale myslím, že důležité je, že Pendolino zůstalo na kolejích. Kdo ví jak by to dopadlo s lokomotivou, která má podvozek výše a ještě blíže k překážce na kolejích.

+2/0
24.7.2015 9:31

J30i21ř66í 20T58e71p58r 4307420615765

Pendolíno je taková formule na kolejích - areodynamika a lehké materiály mají přednost. Taky jsem si nikdy neuvědomil, že je to jenom sklolaminátová kapsle, dokud jsem neviděl tyhle fotky.

Na druhou stranu kdyby to byla masívní konstrukce jako za starých časů, tak při těch rychlostech by to byl pořádný taran se kterým by nebylo nutné brzdit před jakoukoliv překážkou.

S nadázkou si dokážu představit, že by takové opancéřované Pendolíno vlítlo na Mararykovo nádraží. Následovalo by hlášení: "Obchodní dům Paladium - přízemí. Prosíme vystupte!" ;-)

+1/0
24.7.2015 10:44

J21o50s36e64f 73K71a42r55f62í71k 7362655236410

Na tomto přejezdu (a nejenom na tomto) je úplně běžné vjíždět na červenou.

V telce ukazovali, že druhý den po nehodě tam projel náklaďák (již to začalo blikat), pak traktor s návěsem a za ním se tam nacpal ještě nějaký osobák.

Takže to není o tom, že POLSKÝ řidič KAMIONU. Lidi jsou kreténi nehledě na národnost, věk či povolání...

+13/0
24.7.2015 7:46

V19l96a21s67t49i96m82i71l 18H88a28l56b40i86c39h 8573905606658

Omezit kamionovou dopravu.Povolit pouze přepravu která podléhá skáze a ostatní na železnici.

+1/−4
24.7.2015 7:20

J63i89ř67í 20Z83ý62k61a 9479683491910

nerealizovatelný nesmysl.

1. ne všude jsou železniční vlečky

2. čas - železniční doprava je výrazně pomalejší

3. ne vše lze dopravovat po železnici (rozměry)

4. cena

5. arbitráže od dopravců

+1/−1
24.7.2015 8:50

J32o37s94e11f 68K53a12r88f55í31k 7282295896690

6. už tak jsou na železnici v jednom kuse zpoždění. Kdyby přibylo značné množství vlaků, tak by člověk jel Praha-Ostrava 6 hodin

0/0
24.7.2015 8:57

J11i83ř14í 31T71e10p20r 4877950735485

Budte v klidu, pořád je ještě nepřešlo to zplavnění Labe až do Pardubic.

To si tkhla něco objednáte na ALZE a již druhý den to mají naložené na parníku a už vám to vezou.

V dnešní době, když se všichni předhánějí o minuty je bohužel železnice a řeka odepsaná.

0/0
24.7.2015 10:47

D85a68l25i65b79o53r 80C81h62l67u98p 5367502263384

bohužel nemyslitelné, 80% zboží jede statisticky  po kolech, podívejte  se na ty log centra, fabriky na  zelených loukách kdy v pondělí ve 14:00 kamion nakládá do Barcelóny a ve středu ráno tam skládá.

vozit uhlí z Ostravy  do Chvaletic  ano, kontejnery z terminálů do Hamburku ano ale tím to také začíná a končí

0/0
24.7.2015 9:11

J72a86n 39S93o63u78k78u24p 1194234746785

Jen tak mimochodem, uhlí se z Ostravy do Chvaletic nevozí, Chvaletice pálí hnědé uhlí.

0/0
24.7.2015 9:42

D52a82l22i78b56o22r 48C11h53l74u48p 5387922543424

děkuji za  upozornění, dělám v dopravě ale vlaky mají pro mě  své kouzlo dodnes. takže  uhláky jedou odjinud jinam :-)

0/0
24.7.2015 11:34
Foto

J59a75r47o14s34l16a61v 85V44o19j52t90ě36c17k21ý 4133278784986

Vybavuji si slogan České pojišťovny " zaplatíme za vás škodu klidně za 100 milionů " 

To abych nezrušil pendolino, pač by mi to krytí asi nestačilo

0/0
24.7.2015 3:34

J16i43ř33í 73Z53ý93k89a 9499893681610

ČP má limit 150 milionů, pokud si jej sjednáte. Pokud máte obavy z vyšších škod, je tu Allianz, která nabízí limity až 200 milionů.

0/0
24.7.2015 8:51

J32o41s76e43f 68K71a28r85f67í66k 7492645426780

Pojišťovna prohlásí škodnou událost jako úmyslnou (nebo stačí alkohol) a bude po řidiči (či spíš provozovateli vozidla) vymáhat veškerá náklady.

A hlavně, tady nebude stačit ano těch 200 milošů. Jenom materiální škoda bude nějakých 150. Pak zde máte odškodnění pozůstalých, zraněných. Bude se muset zaplatit veškeré léčení. U trvalých následků se bude muset do konce života platit invalidní důchod atd....

K tomu by se mohly přidat ČD a chtít ušlý zisk, poškození dobrého jména

0/0
24.7.2015 9:04

J50i77ř24í 37Z10ý79k57a 9889123851790

mám za to, že pojistné limity na materiální škodu a odškodnění za zdravotní újmu jsou oddělené.

+1/0
24.7.2015 9:19

R37a43d69e70k 64B44o43r 2106763524125

No co má kluk polská asi za pojišťovnu...nejenže ho zašijou, ale pochybuju, že má nejen on, ale i firma pro kterou jezdil pojistku nejen na 150mil škody na vlaku, ale další miliony za zemřelé, léčení nemocných, zničené koleje a další a další způsobený škody. To budou jeho děti, vnuci, pravnuci atd., atd. ... rádi za takovýho tatínka, děda a praděda atd. atd. ...

0/0
24.7.2015 0:24

P35a92v37e70l 34O12d51r98a35z85i44l 6704669247610

Proč? Myslíte, že někdo přijme dědictví, které obnáší jen stomillionový dluh? Ale běžte.

0/0
24.7.2015 8:19

J16o30s96e96f 86K97a76r66f26í68k 7912915406940

Budete se divit, ale jeden známý to udělal. Nějak si nepřečetl co všechno jako dědictví přijímá (zadlužená fabrika) a teď pan lékař dělá hlídače v supermarketu za minimální mzdu, neb cokoliv vydělá navíc, tak jde na splácení

0/0
24.7.2015 9:08

D24a62l90i79b24o91r 79C65h42l64u94p 5817812873824

pánové vy  myslíte že to polskou firmu položí?? poláci se  vždy ze  všeho uměli vyzout, obojít, zmizet nebo otevřít jinou firmu. A nebo jim ten kamion řidič  ukradl a oni ho 3 hod před samotnou nehodou nahlásili policii za  pohřešovaný....

0/0
24.7.2015 9:32

K50a44m92i13l 48C74e50c17h 6454569865724

Polataji kabynu a lokalkach to bude dale jezdit jako Regionova.

0/−3
23.7.2015 22:19

M12i56c56h42a32e84l 66F70l89e61n88d77r 1418212703375

"kabYnu"? Vážně?

+4/0
23.7.2015 23:26

M93a57r21t57i69n 30S68a81j29d89a 8822487814407

To byl prepis ostravseho dialektu. Kdyz nemate pro tyto vecy smysl, tak nereagujte :)

0/0
24.7.2015 10:37

K15a22m53i11l 27C75e63c33h 6824219535934

Polataji kabynu,zapoji draty,a bude to dal jezdit na lokalkach jako regionova.

0/−1
23.7.2015 22:16

A34l38e86š 32C81h79u92d30ý 1263626186148

David Rath je nevinen, řidič kamionu je nevinen, i ten mladý nadějný inženýr, jak o něm týpos na IDnes psali, co házel u Hranic klády na auta je nevinen. Svět je mnohem jednodušší. Rath je zloděj, řidič je za to plně zodpovědný a mladý nadějný inženýr přesně věděl co dělá, když házel klády. Ale, společnost hledá, jak tyhle "věci" vysvětlit. Nedopadne to s náma dobře, pokud budeme omlouvat takovéto lidi.

0/0
23.7.2015 21:59

R42a95d44i12m 40N14e18b13e46l 5176495449839

Ono je to tak napůl s kraji jako vlastníky silnice. Tento přejezd už byl před mnoha léty navržen na nadjezd, ale kvůli ceny z toho sešlo. Ono je to silnice 3. třídy, takže nemá prioritu, ale zato když byl spadlý ten most necelé 2km odsud, tak přes tento přejezd projížděly tisíce aut denně. Kdo nezažil trvale několikasetmetrové kolony před přejezdem, tak si to asi nedovede ani představit.

+1/0
23.7.2015 21:47

K16a82t82e14ř21i77n27a 36H52u67t59o76v86á 9931485450517

Sice je pojištěnej (teda aspoň to předpokládám), ale i tak nevidím reálně vymožení celé částky za škody a odškodné.

0/0
23.7.2015 21:33

M35i95r19o16s93l76a41v 78J26e10ž37e49k 8811566202608

V poslední době ČD bourají docela často - Masarykovo nádraží, Studénka - navzdory všemožným automatickým systémům :-P

0/−12
23.7.2015 20:46

Z79u24z29k26a 43D32o23s71t62a16l98i34k95o46v36á 7762339308173

;-D;-D

v apatyce nekoupí

+9/0
23.7.2015 20:53

M21i94r11o59s72l32a34v 96J57e11ž91e30k 8531876232798

pravda, v apatyce nový vlak neseženou ;-D

0/−3
23.7.2015 21:17

J93a23n 49N14o97v29á85k 9855858644465

Jo, dneska říkali v rádiu, že na Masaryčku může strojvůdce, který ten automat v Libni vypnul (možná omylem) - a pak se na konci na něj spoléhal.

0/0
23.7.2015 21:31

R77a66d36i15m 24N84e97b19e67l 5586695419139

Zrovna tento případ snad to této kategorie nepatříRv

+1/0
23.7.2015 21:49

R63o37b98e32r58t 17H79o47m20o59l70k40a 4543628790162

No nevím, ale na Masarykáči vypnul automatiku strojvůdce, tedy chyba člověka ale stále chyba v rámci ČD a ve Studénce to zavinil někdo mimo ČD. Když do vás shodou okolností 10 x za rok někdo vrazí a nikdy to nebude vaše vina, tak přece vy nejste ta špatná.

0/0
24.7.2015 9:24

A79l26e60š 62C64h75u37d26ý 1963386926548

Jak říkám. Za vše je zodpovědná společnost a tento "profesionální" řidič. Že i za tímto hledá pochopení, proč to ten chudák řidič udělal. Teď bylo v TN, že ho chudáka mohlo oslnit sluníčko. Nic ho neoslnilo, vjel vědomě na přejezd, kdy už svítila červená. Za vše je zodpovědný tento "profesionální" řidič a společnost. Hned v zápětí ta samá televize řekla, že polská strana potvrdila, že má tento "profesionální" řidič velké množství zápisů o přestupcích.

+6/0
23.7.2015 19:18

V64á63c71l24a75v 38Z53e37l87i40n32k16a 2582650613162

No, tak to by mělo být tak na 15 let krimu a ne na uváděných 3 až 10.

0/0
23.7.2015 19:24
Foto

D73a49v48i57d 81K21r39á64s25e75n48s91k22ý 7337930147

Ano, oslnilo ho sluníčko tak, že neviděl ani ty šraňky, co mu padají přímo před čumákem. Kdyby radši TN udělaly úplně primitivní "osvětu" ve stylu "nejezděte na přejezd, když bliká červená, a už vůbec proboha ne, když padají závory", udělaly by lépe.

+2/0
23.7.2015 20:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.