Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Plechy v kabině, rozpáraný bok. Podívejte se na pendolino ze Studénky

Zcela poničená kabina a v podstatě celý první vůz soupravy. Pohled na pendolino, které ve středu ráno na železničním přejezdu ve Studénce smetlo kamion plně naložený hliníkovými pláty, jednoznačně ukazuje sílu nárazu. Dva balíky plechů na paletách stále leží v kabině strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a62r31e16k 49T23ů29m89a 4252848566832

Při pohledu na zdemolovaný přední vůz včetně kabiny si říkám, že je zázrak, těch zraněných a obětí na životě nebylo víc. Fakt hrozně to vypadá!

0/0
24.7.2015 19:30

P67e65t42r 14C82h44a97r91v21á92t 1811126309630

kdo by to řekl

0/0
24.7.2015 19:12

J86i12ř86í 86K40r52a93m34p35l 4746324566406

když vidím ty stolky sklopené dolu, tak si říkám, že pokud spadly v době nárazu, tak je to hodně nebezpečné

0/0
24.7.2015 16:27
Foto

J88a30n 36M16a59c72k 5977962392375

Narez. V te rychlosti vam takovy plech urizne palici raz dva. ;-(

0/0
24.7.2015 12:10

J85i80ř28í 85T85e36p26r 4127370535145

Uvědomte si, že reklamy PŘIŘAZUJE PROGRAM na základě mnoha faktorů. Jedním z nich jsou KLÍČOVÁ SLOVA článku a reklamy.

.... no je na autorech algoritmu aby se zamysleli nad zadáním z morálního hlediska.

0/0
24.7.2015 10:36

J89i90ř42í 90C19i57m52r30m91a17n 6205130605749

Existuje poměrně jednoduché řešení. Uzákonit, že vozidlo, které vjede na přejezd dejme tomu po 5 sekundách od rozsvícení červených světel, okamžitě propadá státu.

Na přejezdy nainstalovat kamery, které přečtou SPZ, a v případě přestupku odešlou info policii k dalšímu řešení (podobně jako fotoaparáty u radarů). Myslím, že by se tím problém s auty na přejezdu velmi rychle vyřešil.

0/−3
24.7.2015 9:34

J24a14n 24S14o89u57k13u11p 1174524166885

To není jednoduché řešení, to je demagogie.

+2/0
24.7.2015 9:37

J46i29ř23í 21C77i40m95r97m38a93n 6245490245559

Proč demagogie? Když je někdo takový dement, že je schopen ohrožovat život strojvedoucího a cestujících, tak toto je způsob, jak tyto dementy rychle zbavit mobility.

0/−2
24.7.2015 9:46

J76a47n 29S40o81u30k53u71p 1804224226225

Žádná následná represe nevede k vymýcení nějakého nežádoucího stavu. Ta Vaše úvaha není řešením, je to jenom prezentace Vašeho vlastního vnímání problematiky - předpokládáte, že tak budou uvažovat vždy a všichni. Máme tresty za trestné činy a lidé je stále páchají. Myslíte, že vraha odradí od vraždy riziko o deset let vyššího trestu? 

Naopak, podstatně větší účinnost má prevence - ať už dostatečnou kampaní, vzděláním, případně eliminaci příčin takového jevu (mimoúrovňové křížení, fyzické zábrany na přejezdech).

+2/0
24.7.2015 10:02

J49i13ř81í 48C36i11m72r37m38a18n 6245750245149

Správná míra represe samozřejmě vede ke změně nějakého stavu. Například v New Yorku se před několika lety tímto způsobem podařilo značně snížit kriminalitu. Kecy o účinnosti prevence na "tvrďáky" jsou jen blábol.

Pokud je dnes někdo zvyklý jezdit přes železniční přejezdy při blikajících světlech, tak tímto řešením by to dělal jen pár dní, a pak by neměl čím jezdit.

+1/0
24.7.2015 10:24

M31i80r98o63s98l57a23v 20B82u69d35a 9322622277642

Hm, takže potrestáme řidiče zabavením firemního auta - kamionu? Chápu to správně?8-o

+2/0
24.7.2015 10:50

R17o10m98a96n89a 92K25o89n67e22c76n85a 6264675333521

Ackoliv s tim to resenim nesouhlasim, tak ano, zabaveni firemniho auta potrestate ridice. Jelikoz firma po nem urcite bude chtit penize zpet.

0/0
24.7.2015 17:26

J25a76n 98S71o71u27k22u63p 1974684666425

Ještě doplním - na co myslí člověk, který vjíždí na přejezd? Myslíte, že zvažuje, jestli mu případný trest stojí za to riziko? Nebo spíš vyhodnocuje míru rizika ke své aktuální potřebě někam jet ? Myslím, že výše trestu v ten okamžik není předmětem úvahy.

+2/0
24.7.2015 10:05

J18i26ř85í 31C87i40m23r85m85a22n 6405540865399

Měl by myslet především na to, jestli může na ten přejezd vjet nebo ne. Pokud by měl jistotu, že při jízdě přes přejezd "na červenou" si s tímhle autem už nezajezdí, tak by tuto věc do svých úvah jistě zahrnul.

+1/−1
24.7.2015 10:26

M57i32r89o54s46l94a46v 10B37u33d59a 9682732937382

Vy jste si prostě vymyslel zcela demagogický "trest" který není realizovatelný.

0/0
24.7.2015 10:52

D66a88l59i16b66o93r 87C67h57l85u41p 5987322533814

podle mého názoru jsou deformační zóny na  Pendolínu mnohem slabší než na  klasické lokomotivě. Logicky to vyplívá z konstrikce soupravy, celkové hmotnosti i výšky. Zatímco Pendolíno je vyloženě  osobní souprava konstruovaná aerodinamicky pro dosahování vysokých rychlostí, kombinací hliník, plast. Naopak klasická lokomotiva jsou tuny  železa a nic jiného, strojvedoucí sedí mnohem výš a nepochybně  by  při střetu skočil do strojovny. Narazit  do kamionu nebo mostní konstrukce není zdaleka totéž. Při nehodě má každý také svoje  + a -. Upřímně  je mi líto všech kterým tato nehodo způsobila ztrátu někoho blízkého či vážné i lehčí zranění. Pendolíno prostě  není staveno na  tratě  kde  jsou stovky přejezdů a na nich tisíce bezohledných řidičů. Řidiče bych posadil na 10-15 let do basy a začal sbírat řidičáky za nejetí na  přejezd kdy je to zakázáno. Dokud nepřitvrdíme tak to bude  jen horší.

0/−1
24.7.2015 9:06

J36i87ř98í 92Z82ý38k69a 9349903181870

těžko soudit, ale myslím, že důležité je, že Pendolino zůstalo na kolejích. Kdo ví jak by to dopadlo s lokomotivou, která má podvozek výše a ještě blíže k překážce na kolejích.

+2/0
24.7.2015 9:31

J62i70ř29í 65T29e57p26r 4557510945795

Pendolíno je taková formule na kolejích - areodynamika a lehké materiály mají přednost. Taky jsem si nikdy neuvědomil, že je to jenom sklolaminátová kapsle, dokud jsem neviděl tyhle fotky.

Na druhou stranu kdyby to byla masívní konstrukce jako za starých časů, tak při těch rychlostech by to byl pořádný taran se kterým by nebylo nutné brzdit před jakoukoliv překážkou.

S nadázkou si dokážu představit, že by takové opancéřované Pendolíno vlítlo na Mararykovo nádraží. Následovalo by hlášení: "Obchodní dům Paladium - přízemí. Prosíme vystupte!" ;-)

+1/0
24.7.2015 10:44

J72o59s68e63f 41K68a15r94f23í56k 7552955716680

Na tomto přejezdu (a nejenom na tomto) je úplně běžné vjíždět na červenou.

V telce ukazovali, že druhý den po nehodě tam projel náklaďák (již to začalo blikat), pak traktor s návěsem a za ním se tam nacpal ještě nějaký osobák.

Takže to není o tom, že POLSKÝ řidič KAMIONU. Lidi jsou kreténi nehledě na národnost, věk či povolání...

+13/0
24.7.2015 7:46

V80l20a98s98t42i96m50i28l 14H32a67l11b38i37c24h 8533805586118

Omezit kamionovou dopravu.Povolit pouze přepravu která podléhá skáze a ostatní na železnici.

+1/−4
24.7.2015 7:20

J69i64ř38í 77Z60ý42k66a 9989593841180

nerealizovatelný nesmysl.

1. ne všude jsou železniční vlečky

2. čas - železniční doprava je výrazně pomalejší

3. ne vše lze dopravovat po železnici (rozměry)

4. cena

5. arbitráže od dopravců

+1/−1
24.7.2015 8:50

J57o27s23e53f 53K61a67r37f10í61k 7132405906500

6. už tak jsou na železnici v jednom kuse zpoždění. Kdyby přibylo značné množství vlaků, tak by člověk jel Praha-Ostrava 6 hodin

0/0
24.7.2015 8:57

J41i96ř53í 41T43e39p51r 4697390445135

Budte v klidu, pořád je ještě nepřešlo to zplavnění Labe až do Pardubic.

To si tkhla něco objednáte na ALZE a již druhý den to mají naložené na parníku a už vám to vezou.

V dnešní době, když se všichni předhánějí o minuty je bohužel železnice a řeka odepsaná.

0/0
24.7.2015 10:47

D29a88l85i47b33o17r 26C29h79l95u40p 5367142493954

bohužel nemyslitelné, 80% zboží jede statisticky  po kolech, podívejte  se na ty log centra, fabriky na  zelených loukách kdy v pondělí ve 14:00 kamion nakládá do Barcelóny a ve středu ráno tam skládá.

vozit uhlí z Ostravy  do Chvaletic  ano, kontejnery z terminálů do Hamburku ano ale tím to také začíná a končí

0/0
24.7.2015 9:11

J10a38n 75S46o38u72k87u45p 1634874346645

Jen tak mimochodem, uhlí se z Ostravy do Chvaletic nevozí, Chvaletice pálí hnědé uhlí.

0/0
24.7.2015 9:42

D30a43l48i28b82o19r 34C63h74l30u14p 5927452823604

děkuji za  upozornění, dělám v dopravě ale vlaky mají pro mě  své kouzlo dodnes. takže  uhláky jedou odjinud jinam :-)

0/0
24.7.2015 11:34
Foto

J93a19r15o91s13l45a43v 10V75o32j11t70ě25c83k35ý 4963228674866

Vybavuji si slogan České pojišťovny " zaplatíme za vás škodu klidně za 100 milionů " 

To abych nezrušil pendolino, pač by mi to krytí asi nestačilo

0/0
24.7.2015 3:34

J82i80ř61í 23Z30ý12k50a 9739743941450

ČP má limit 150 milionů, pokud si jej sjednáte. Pokud máte obavy z vyšších škod, je tu Allianz, která nabízí limity až 200 milionů.

0/0
24.7.2015 8:51

J39o63s76e78f 77K39a70r83f88í30k 7292665256260

Pojišťovna prohlásí škodnou událost jako úmyslnou (nebo stačí alkohol) a bude po řidiči (či spíš provozovateli vozidla) vymáhat veškerá náklady.

A hlavně, tady nebude stačit ano těch 200 milošů. Jenom materiální škoda bude nějakých 150. Pak zde máte odškodnění pozůstalých, zraněných. Bude se muset zaplatit veškeré léčení. U trvalých následků se bude muset do konce života platit invalidní důchod atd....

K tomu by se mohly přidat ČD a chtít ušlý zisk, poškození dobrého jména

0/0
24.7.2015 9:04

J21i93ř50í 37Z77ý17k45a 9159623121980

mám za to, že pojistné limity na materiální škodu a odškodnění za zdravotní újmu jsou oddělené.

+1/0
24.7.2015 9:19

R79a88d13e51k 39B69o48r 2646453684335

No co má kluk polská asi za pojišťovnu...nejenže ho zašijou, ale pochybuju, že má nejen on, ale i firma pro kterou jezdil pojistku nejen na 150mil škody na vlaku, ale další miliony za zemřelé, léčení nemocných, zničené koleje a další a další způsobený škody. To budou jeho děti, vnuci, pravnuci atd., atd. ... rádi za takovýho tatínka, děda a praděda atd. atd. ...

0/0
24.7.2015 0:24

P91a46v53e64l 23O33d47r66a25z64i44l 6114359617220

Proč? Myslíte, že někdo přijme dědictví, které obnáší jen stomillionový dluh? Ale běžte.

0/0
24.7.2015 8:19

J95o66s59e39f 75K60a77r97f87í36k 7292545286810

Budete se divit, ale jeden známý to udělal. Nějak si nepřečetl co všechno jako dědictví přijímá (zadlužená fabrika) a teď pan lékař dělá hlídače v supermarketu za minimální mzdu, neb cokoliv vydělá navíc, tak jde na splácení

0/0
24.7.2015 9:08

D64a31l56i92b29o56r 95C72h63l83u97p 5487472463634

pánové vy  myslíte že to polskou firmu položí?? poláci se  vždy ze  všeho uměli vyzout, obojít, zmizet nebo otevřít jinou firmu. A nebo jim ten kamion řidič  ukradl a oni ho 3 hod před samotnou nehodou nahlásili policii za  pohřešovaný....

0/0
24.7.2015 9:32

K78a62m51i38l 42C13e88c34h 6684179545934

Polataji kabynu a lokalkach to bude dale jezdit jako Regionova.

0/−3
23.7.2015 22:19

M67i15c64h11a93e18l 50F81l77e64n49d41r 1828602893385

"kabYnu"? Vážně?

+4/0
23.7.2015 23:26

M24a24r28t35i84n 89S22a25j92d39a 8612487484347

To byl prepis ostravseho dialektu. Kdyz nemate pro tyto vecy smysl, tak nereagujte :)

0/0
24.7.2015 10:37

K98a79m37i95l 78C42e46c52h 6374239955834

Polataji kabynu,zapoji draty,a bude to dal jezdit na lokalkach jako regionova.

0/−1
23.7.2015 22:16

A85l88e10š 29C37h43u39d91ý 1393746326408

David Rath je nevinen, řidič kamionu je nevinen, i ten mladý nadějný inženýr, jak o něm týpos na IDnes psali, co házel u Hranic klády na auta je nevinen. Svět je mnohem jednodušší. Rath je zloděj, řidič je za to plně zodpovědný a mladý nadějný inženýr přesně věděl co dělá, když házel klády. Ale, společnost hledá, jak tyhle "věci" vysvětlit. Nedopadne to s náma dobře, pokud budeme omlouvat takovéto lidi.

0/0
23.7.2015 21:59

R71a71d41i69m 11N56e78b83e22l 5456145279539

Ono je to tak napůl s kraji jako vlastníky silnice. Tento přejezd už byl před mnoha léty navržen na nadjezd, ale kvůli ceny z toho sešlo. Ono je to silnice 3. třídy, takže nemá prioritu, ale zato když byl spadlý ten most necelé 2km odsud, tak přes tento přejezd projížděly tisíce aut denně. Kdo nezažil trvale několikasetmetrové kolony před přejezdem, tak si to asi nedovede ani představit.

+1/0
23.7.2015 21:47

K84a86t11e31ř51i97n11a 22H94u64t94o31v55á 9181595760487

Sice je pojištěnej (teda aspoň to předpokládám), ale i tak nevidím reálně vymožení celé částky za škody a odškodné.

0/0
23.7.2015 21:33

M81i50r88o70s74l21a67v 21J49e14ž12e75k 8641256202898

V poslední době ČD bourají docela často - Masarykovo nádraží, Studénka - navzdory všemožným automatickým systémům :-P

0/−12
23.7.2015 20:46

Z54u15z38k52a 79D42o52s42t93a17l75i20k23o92v96á 7122459398933

;-D;-D

v apatyce nekoupí

+9/0
23.7.2015 20:53

M24i55r77o73s28l88a81v 47J95e34ž56e78k 8531156762498

pravda, v apatyce nový vlak neseženou ;-D

0/−3
23.7.2015 21:17

J78a16n 95N16o38v18á94k 9635988104535

Jo, dneska říkali v rádiu, že na Masaryčku může strojvůdce, který ten automat v Libni vypnul (možná omylem) - a pak se na konci na něj spoléhal.

0/0
23.7.2015 21:31

R51a11d65i46m 69N11e63b22e79l 5866495699429

Zrovna tento případ snad to této kategorie nepatříRv

+1/0
23.7.2015 21:49

R45o28b84e24r62t 70H42o72m23o89l16k39a 4113858290912

No nevím, ale na Masarykáči vypnul automatiku strojvůdce, tedy chyba člověka ale stále chyba v rámci ČD a ve Studénce to zavinil někdo mimo ČD. Když do vás shodou okolností 10 x za rok někdo vrazí a nikdy to nebude vaše vina, tak přece vy nejste ta špatná.

0/0
24.7.2015 9:24

A77l73e73š 70C39h45u39d87ý 1863776896918

Jak říkám. Za vše je zodpovědná společnost a tento "profesionální" řidič. Že i za tímto hledá pochopení, proč to ten chudák řidič udělal. Teď bylo v TN, že ho chudáka mohlo oslnit sluníčko. Nic ho neoslnilo, vjel vědomě na přejezd, kdy už svítila červená. Za vše je zodpovědný tento "profesionální" řidič a společnost. Hned v zápětí ta samá televize řekla, že polská strana potvrdila, že má tento "profesionální" řidič velké množství zápisů o přestupcích.

+6/0
23.7.2015 19:18

V96á62c39l45a62v 69Z20e32l79i10n38k66a 2802140603942

No, tak to by mělo být tak na 15 let krimu a ne na uváděných 3 až 10.

0/0
23.7.2015 19:24
Foto

D36a45v83i80d 70K43r16á22s77e39n96s16k39ý 7977460727

Ano, oslnilo ho sluníčko tak, že neviděl ani ty šraňky, co mu padají přímo před čumákem. Kdyby radši TN udělaly úplně primitivní "osvětu" ve stylu "nejezděte na přejezd, když bliká červená, a už vůbec proboha ne, když padají závory", udělaly by lépe.

+2/0
23.7.2015 20:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.