Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Plechy v kabině, rozpáraný bok. Podívejte se na pendolino ze Studénky

Zcela poničená kabina a v podstatě celý první vůz soupravy. Pohled na pendolino, které ve středu ráno na železničním přejezdu ve Studénce smetlo kamion plně naložený hliníkovými pláty, jednoznačně ukazuje sílu nárazu. Dva balíky plechů na paletách stále leží v kabině strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27a35r54e21k 15T12ů29m63a 4552618126242

Při pohledu na zdemolovaný přední vůz včetně kabiny si říkám, že je zázrak, těch zraněných a obětí na životě nebylo víc. Fakt hrozně to vypadá!

0/0
24.7.2015 19:30

P58e93t75r 42C24h20a77r12v96á42t 1981856119240

kdo by to řekl

0/0
24.7.2015 19:12

J89i12ř84í 10K22r12a69m70p22l 4446434966766

když vidím ty stolky sklopené dolu, tak si říkám, že pokud spadly v době nárazu, tak je to hodně nebezpečné

0/0
24.7.2015 16:27
Foto

J43a59n 18M94a96c19k 5357282232475

Narez. V te rychlosti vam takovy plech urizne palici raz dva. ;-(

0/0
24.7.2015 12:10

J69i81ř29í 66T64e64p29r 4927550355135

Uvědomte si, že reklamy PŘIŘAZUJE PROGRAM na základě mnoha faktorů. Jedním z nich jsou KLÍČOVÁ SLOVA článku a reklamy.

.... no je na autorech algoritmu aby se zamysleli nad zadáním z morálního hlediska.

0/0
24.7.2015 10:36

J87i39ř61í 69C61i89m21r87m33a62n 6975800225109

Existuje poměrně jednoduché řešení. Uzákonit, že vozidlo, které vjede na přejezd dejme tomu po 5 sekundách od rozsvícení červených světel, okamžitě propadá státu.

Na přejezdy nainstalovat kamery, které přečtou SPZ, a v případě přestupku odešlou info policii k dalšímu řešení (podobně jako fotoaparáty u radarů). Myslím, že by se tím problém s auty na přejezdu velmi rychle vyřešil.

0/−3
24.7.2015 9:34

J67a47n 33S14o88u90k88u70p 1874464396395

To není jednoduché řešení, to je demagogie.

+2/0
24.7.2015 9:37

J81i13ř15í 56C24i49m51r50m40a70n 6785430365569

Proč demagogie? Když je někdo takový dement, že je schopen ohrožovat život strojvedoucího a cestujících, tak toto je způsob, jak tyto dementy rychle zbavit mobility.

0/−2
24.7.2015 9:46

J44a16n 35S24o16u83k48u53p 1634954816685

Žádná následná represe nevede k vymýcení nějakého nežádoucího stavu. Ta Vaše úvaha není řešením, je to jenom prezentace Vašeho vlastního vnímání problematiky - předpokládáte, že tak budou uvažovat vždy a všichni. Máme tresty za trestné činy a lidé je stále páchají. Myslíte, že vraha odradí od vraždy riziko o deset let vyššího trestu? 

Naopak, podstatně větší účinnost má prevence - ať už dostatečnou kampaní, vzděláním, případně eliminaci příčin takového jevu (mimoúrovňové křížení, fyzické zábrany na přejezdech).

+2/0
24.7.2015 10:02

J51i46ř22í 98C67i72m32r32m60a38n 6835270165829

Správná míra represe samozřejmě vede ke změně nějakého stavu. Například v New Yorku se před několika lety tímto způsobem podařilo značně snížit kriminalitu. Kecy o účinnosti prevence na "tvrďáky" jsou jen blábol.

Pokud je dnes někdo zvyklý jezdit přes železniční přejezdy při blikajících světlech, tak tímto řešením by to dělal jen pár dní, a pak by neměl čím jezdit.

+1/0
24.7.2015 10:24

M40i70r58o37s75l54a69v 61B44u53d64a 9622322337542

Hm, takže potrestáme řidiče zabavením firemního auta - kamionu? Chápu to správně?8-o

+2/0
24.7.2015 10:50

R43o58m51a59n42a 80K10o14n27e70c21n69a 6144345833761

Ackoliv s tim to resenim nesouhlasim, tak ano, zabaveni firemniho auta potrestate ridice. Jelikoz firma po nem urcite bude chtit penize zpet.

0/0
24.7.2015 17:26

J50a95n 10S10o17u81k14u68p 1154234806835

Ještě doplním - na co myslí člověk, který vjíždí na přejezd? Myslíte, že zvažuje, jestli mu případný trest stojí za to riziko? Nebo spíš vyhodnocuje míru rizika ke své aktuální potřebě někam jet ? Myslím, že výše trestu v ten okamžik není předmětem úvahy.

+2/0
24.7.2015 10:05

J77i55ř12í 20C10i97m15r94m34a74n 6555500595709

Měl by myslet především na to, jestli může na ten přejezd vjet nebo ne. Pokud by měl jistotu, že při jízdě přes přejezd "na červenou" si s tímhle autem už nezajezdí, tak by tuto věc do svých úvah jistě zahrnul.

+1/−1
24.7.2015 10:26

M54i19r15o43s10l57a19v 68B86u21d35a 9332542357762

Vy jste si prostě vymyslel zcela demagogický "trest" který není realizovatelný.

0/0
24.7.2015 10:52

D46a90l36i66b28o30r 49C25h18l59u14p 5367782813254

podle mého názoru jsou deformační zóny na  Pendolínu mnohem slabší než na  klasické lokomotivě. Logicky to vyplívá z konstrikce soupravy, celkové hmotnosti i výšky. Zatímco Pendolíno je vyloženě  osobní souprava konstruovaná aerodinamicky pro dosahování vysokých rychlostí, kombinací hliník, plast. Naopak klasická lokomotiva jsou tuny  železa a nic jiného, strojvedoucí sedí mnohem výš a nepochybně  by  při střetu skočil do strojovny. Narazit  do kamionu nebo mostní konstrukce není zdaleka totéž. Při nehodě má každý také svoje  + a -. Upřímně  je mi líto všech kterým tato nehodo způsobila ztrátu někoho blízkého či vážné i lehčí zranění. Pendolíno prostě  není staveno na  tratě  kde  jsou stovky přejezdů a na nich tisíce bezohledných řidičů. Řidiče bych posadil na 10-15 let do basy a začal sbírat řidičáky za nejetí na  přejezd kdy je to zakázáno. Dokud nepřitvrdíme tak to bude  jen horší.

0/−1
24.7.2015 9:06

J30i54ř59í 56Z21ý59k58a 9109793801360

těžko soudit, ale myslím, že důležité je, že Pendolino zůstalo na kolejích. Kdo ví jak by to dopadlo s lokomotivou, která má podvozek výše a ještě blíže k překážce na kolejích.

+2/0
24.7.2015 9:31

J67i85ř25í 98T73e74p59r 4687570385635

Pendolíno je taková formule na kolejích - areodynamika a lehké materiály mají přednost. Taky jsem si nikdy neuvědomil, že je to jenom sklolaminátová kapsle, dokud jsem neviděl tyhle fotky.

Na druhou stranu kdyby to byla masívní konstrukce jako za starých časů, tak při těch rychlostech by to byl pořádný taran se kterým by nebylo nutné brzdit před jakoukoliv překážkou.

S nadázkou si dokážu představit, že by takové opancéřované Pendolíno vlítlo na Mararykovo nádraží. Následovalo by hlášení: "Obchodní dům Paladium - přízemí. Prosíme vystupte!" ;-)

+1/0
24.7.2015 10:44

J23o92s51e33f 69K88a35r49f53í82k 7892155946140

Na tomto přejezdu (a nejenom na tomto) je úplně běžné vjíždět na červenou.

V telce ukazovali, že druhý den po nehodě tam projel náklaďák (již to začalo blikat), pak traktor s návěsem a za ním se tam nacpal ještě nějaký osobák.

Takže to není o tom, že POLSKÝ řidič KAMIONU. Lidi jsou kreténi nehledě na národnost, věk či povolání...

+13/0
24.7.2015 7:46

V78l93a78s64t86i41m36i85l 47H92a81l39b92i60c39h 8603285226668

Omezit kamionovou dopravu.Povolit pouze přepravu která podléhá skáze a ostatní na železnici.

+1/−4
24.7.2015 7:20

J91i89ř45í 63Z68ý35k88a 9209533401820

nerealizovatelný nesmysl.

1. ne všude jsou železniční vlečky

2. čas - železniční doprava je výrazně pomalejší

3. ne vše lze dopravovat po železnici (rozměry)

4. cena

5. arbitráže od dopravců

+1/−1
24.7.2015 8:50

J83o94s19e13f 69K95a65r89f92í50k 7312855166130

6. už tak jsou na železnici v jednom kuse zpoždění. Kdyby přibylo značné množství vlaků, tak by člověk jel Praha-Ostrava 6 hodin

0/0
24.7.2015 8:57

J40i86ř59í 42T88e23p31r 4717910375215

Budte v klidu, pořád je ještě nepřešlo to zplavnění Labe až do Pardubic.

To si tkhla něco objednáte na ALZE a již druhý den to mají naložené na parníku a už vám to vezou.

V dnešní době, když se všichni předhánějí o minuty je bohužel železnice a řeka odepsaná.

0/0
24.7.2015 10:47

D87a58l25i94b60o52r 26C41h17l20u96p 5437822563694

bohužel nemyslitelné, 80% zboží jede statisticky  po kolech, podívejte  se na ty log centra, fabriky na  zelených loukách kdy v pondělí ve 14:00 kamion nakládá do Barcelóny a ve středu ráno tam skládá.

vozit uhlí z Ostravy  do Chvaletic  ano, kontejnery z terminálů do Hamburku ano ale tím to také začíná a končí

0/0
24.7.2015 9:11

J64a62n 32S73o51u67k58u56p 1654944116605

Jen tak mimochodem, uhlí se z Ostravy do Chvaletic nevozí, Chvaletice pálí hnědé uhlí.

0/0
24.7.2015 9:42

D21a50l68i62b33o27r 75C57h17l16u74p 5967892783694

děkuji za  upozornění, dělám v dopravě ale vlaky mají pro mě  své kouzlo dodnes. takže  uhláky jedou odjinud jinam :-)

0/0
24.7.2015 11:34

J73a94r29o89s25l59a41v 53V65o18j68t62ě69c29k98ý 4683398654506

Vybavuji si slogan České pojišťovny " zaplatíme za vás škodu klidně za 100 milionů " 

To abych nezrušil pendolino, pač by mi to krytí asi nestačilo

0/0
24.7.2015 3:34

J64i30ř66í 50Z43ý19k64a 9809213571550

ČP má limit 150 milionů, pokud si jej sjednáte. Pokud máte obavy z vyšších škod, je tu Allianz, která nabízí limity až 200 milionů.

0/0
24.7.2015 8:51

J57o76s60e88f 88K81a69r74f21í44k 7612185256950

Pojišťovna prohlásí škodnou událost jako úmyslnou (nebo stačí alkohol) a bude po řidiči (či spíš provozovateli vozidla) vymáhat veškerá náklady.

A hlavně, tady nebude stačit ano těch 200 milošů. Jenom materiální škoda bude nějakých 150. Pak zde máte odškodnění pozůstalých, zraněných. Bude se muset zaplatit veškeré léčení. U trvalých následků se bude muset do konce života platit invalidní důchod atd....

K tomu by se mohly přidat ČD a chtít ušlý zisk, poškození dobrého jména

0/0
24.7.2015 9:04

J25i57ř22í 87Z86ý17k16a 9669333371150

mám za to, že pojistné limity na materiální škodu a odškodnění za zdravotní újmu jsou oddělené.

+1/0
24.7.2015 9:19

R53a38d78e55k 15B93o60r 2416183614215

No co má kluk polská asi za pojišťovnu...nejenže ho zašijou, ale pochybuju, že má nejen on, ale i firma pro kterou jezdil pojistku nejen na 150mil škody na vlaku, ale další miliony za zemřelé, léčení nemocných, zničené koleje a další a další způsobený škody. To budou jeho děti, vnuci, pravnuci atd., atd. ... rádi za takovýho tatínka, děda a praděda atd. atd. ...

0/0
24.7.2015 0:24

P84a18v40e20l 85O69d89r39a29z67i57l 6354479937160

Proč? Myslíte, že někdo přijme dědictví, které obnáší jen stomillionový dluh? Ale běžte.

0/0
24.7.2015 8:19

J67o33s69e48f 51K20a36r60f82í37k 7402945646380

Budete se divit, ale jeden známý to udělal. Nějak si nepřečetl co všechno jako dědictví přijímá (zadlužená fabrika) a teď pan lékař dělá hlídače v supermarketu za minimální mzdu, neb cokoliv vydělá navíc, tak jde na splácení

0/0
24.7.2015 9:08

D67a57l82i86b62o46r 36C78h55l95u29p 5967422973844

pánové vy  myslíte že to polskou firmu položí?? poláci se  vždy ze  všeho uměli vyzout, obojít, zmizet nebo otevřít jinou firmu. A nebo jim ten kamion řidič  ukradl a oni ho 3 hod před samotnou nehodou nahlásili policii za  pohřešovaný....

0/0
24.7.2015 9:32

K85a80m53i17l 21C86e91c18h 6474239685744

Polataji kabynu a lokalkach to bude dale jezdit jako Regionova.

0/−3
23.7.2015 22:19

M80i79c36h58a38e94l 73F89l10e10n51d59r 1418692403535

"kabYnu"? Vážně?

+4/0
23.7.2015 23:26

M24a52r32t22i92n 61S96a51j59d51a 8562277794647

To byl prepis ostravseho dialektu. Kdyz nemate pro tyto vecy smysl, tak nereagujte :)

0/0
24.7.2015 10:37

K73a48m49i77l 61C96e75c68h 6694679475334

Polataji kabynu,zapoji draty,a bude to dal jezdit na lokalkach jako regionova.

0/−1
23.7.2015 22:16

A94l85e80š 11C57h79u27d61ý 1643336706468

David Rath je nevinen, řidič kamionu je nevinen, i ten mladý nadějný inženýr, jak o něm týpos na IDnes psali, co házel u Hranic klády na auta je nevinen. Svět je mnohem jednodušší. Rath je zloděj, řidič je za to plně zodpovědný a mladý nadějný inženýr přesně věděl co dělá, když házel klády. Ale, společnost hledá, jak tyhle "věci" vysvětlit. Nedopadne to s náma dobře, pokud budeme omlouvat takovéto lidi.

0/0
23.7.2015 21:59

R61a86d27i39m 17N78e52b27e72l 5296445779209

Ono je to tak napůl s kraji jako vlastníky silnice. Tento přejezd už byl před mnoha léty navržen na nadjezd, ale kvůli ceny z toho sešlo. Ono je to silnice 3. třídy, takže nemá prioritu, ale zato když byl spadlý ten most necelé 2km odsud, tak přes tento přejezd projížděly tisíce aut denně. Kdo nezažil trvale několikasetmetrové kolony před přejezdem, tak si to asi nedovede ani představit.

+1/0
23.7.2015 21:47

K91a91t78e55ř47i82n61a 54H55u38t12o64v77á 9491985470627

Sice je pojištěnej (teda aspoň to předpokládám), ale i tak nevidím reálně vymožení celé částky za škody a odškodné.

0/0
23.7.2015 21:33

M13i19r25o77s40l98a20v 58J39e62ž88e94k 8161326652458

V poslední době ČD bourají docela často - Masarykovo nádraží, Studénka - navzdory všemožným automatickým systémům :-P

0/−12
23.7.2015 20:46

Z33u46z87k34a 81D18o85s86t83a17l41i88k36o51v10á 7132279358653

;-D;-D

v apatyce nekoupí

+9/0
23.7.2015 20:53

M41i67r94o23s60l79a45v 88J52e98ž64e59k 8311796972428

pravda, v apatyce nový vlak neseženou ;-D

0/−3
23.7.2015 21:17

J25a62n 58N38o30v10á39k 9895568904775

Jo, dneska říkali v rádiu, že na Masaryčku může strojvůdce, který ten automat v Libni vypnul (možná omylem) - a pak se na konci na něj spoléhal.

0/0
23.7.2015 21:31

R68a13d20i87m 91N87e95b10e13l 5656505739739

Zrovna tento případ snad to této kategorie nepatříRv

+1/0
23.7.2015 21:49

R11o72b95e44r84t 52H80o66m55o52l67k86a 4643758370202

No nevím, ale na Masarykáči vypnul automatiku strojvůdce, tedy chyba člověka ale stále chyba v rámci ČD a ve Studénce to zavinil někdo mimo ČD. Když do vás shodou okolností 10 x za rok někdo vrazí a nikdy to nebude vaše vina, tak přece vy nejste ta špatná.

0/0
24.7.2015 9:24

A67l65e32š 14C88h66u29d49ý 1873756676438

Jak říkám. Za vše je zodpovědná společnost a tento "profesionální" řidič. Že i za tímto hledá pochopení, proč to ten chudák řidič udělal. Teď bylo v TN, že ho chudáka mohlo oslnit sluníčko. Nic ho neoslnilo, vjel vědomě na přejezd, kdy už svítila červená. Za vše je zodpovědný tento "profesionální" řidič a společnost. Hned v zápětí ta samá televize řekla, že polská strana potvrdila, že má tento "profesionální" řidič velké množství zápisů o přestupcích.

+6/0
23.7.2015 19:18

V82á97c38l59a21v 84Z63e29l37i42n55k71a 2472950123562

No, tak to by mělo být tak na 15 let krimu a ne na uváděných 3 až 10.

0/0
23.7.2015 19:24
Foto

D67a30v14i32d 30K72r92á96s84e51n68s21k15ý 7767930957

Ano, oslnilo ho sluníčko tak, že neviděl ani ty šraňky, co mu padají přímo před čumákem. Kdyby radši TN udělaly úplně primitivní "osvětu" ve stylu "nejezděte na přejezd, když bliká červená, a už vůbec proboha ne, když padají závory", udělaly by lépe.

+2/0
23.7.2015 20:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.